هزینه های زندگی در لیتوانی

هزینه های زندگی در لیتوانی همواره به عوامل مختلفی همچون پوشاک، خوراک، مسکن، حمل و نقل و غیره بستگی دارد که با توجه به آخرین آمار در ابتدای سال 2023 مجموع این هزینه ها طوری است که می توان لیتوانی را به عنوان یکی از ارزان ترین مقاصد مهاجرتی در اروپا معرفی کرد. این کشور همچنین با توجه اقتصاد رو به پیشرفتی که دارد می تواند یکی از مقاصد خوب و مناسب برای شروع کار یا کارآفرینی نیز تلقی شود.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) در ادامه این مطلب به طور دقیق و با جزئیات تمامی عوامل تاثیر گذار و تشکیل دهنده هزینه های زندگی در لیتوانی برای افراد را بررسی کرده و آخرین شرایط و اطلاعات روز را در اختیار شما قرار خواهند داد.

اما در همین ابتدا بهتر است مطلع باشید که نزدیک به نیمی از هزینه های خانوار و افراد در صورت مهاجرت به این کشور صرف هزینه مسکن و اجاره می شود که کاملا نشان دهنده نقش پررنگ ملک در زندگی شهروندان این کشور است.

البته دقت داشته باشید که مهاجرت به لیتوانی نیاز به بررسی جوانب و زوایای بسیاری را در این رابطه طلب می کند تا بتوانید هزینه های خود را به حداقل و در زمان خود صرفه جویی لازم را به عمل آورید؛ تمامی جوانب مورد نیاز شما در مقاله مربوط به مهاجرت به این کشور برایتان در  قرار داده شده است و کافی است رو عنوان لینک شده بزنید و مطالعه کنید.

فهرست مطالب
هزینه های زندگی در لیتوانی

هزینه اجاره مسکن در لیتوانی

همانطور که گفتیم هزینه اجاره مسکن در لیتوانی بخش عمده هزینه های زندگی در لیتوانی را به خود اختصاص می دهد و گاها نزدیک به نیمی از درآمد اشخاص بابت اجاره ملک آن ها صرف می شود، پس اگر توان خرید ملک در این کشور را دارید یقینا خرید گزینه ای عاقلانه تر و مناسب تر است اما در غیر این صورت نیز باید تلاش نموده تا بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه را به دست آورد.

باید توجه داشته باشید که اجاره ملک در پایتخت و شهرهای مهم و بزرگ لیتوانی از بالاترین مقدار برخوردار است و به مراتب شهرهای کوچک و روستاها اجاره کمتری را به خود اختصاص می دهند که دلایل عمده ای چون وجود امکانات، رفاه و آسایش بیش تر و همچنین وجود فرصت های کاری بیش تر در این شهرها می باشد که مهاجرت به آنان و درخواست برای ملک در این شهرها را بالا برده و باعث افزایش قیمت شده است.

همچنین آپارتمان در مرکز شهر معمولا بالاترین قیمت را دارد و حومه های شهر قیمت پایین است. در ادامه قیمت اجاره ماهانه آپارتمان در چند شهر مهم لیتوانی به یورو را مشاهده خواهید کرد:

شهر اجاره آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر اجاره آپارتمان 1 خواب در حومه شهر اجاره آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر اجاره آپارتمان 3 خواب در حومه شهر
ویلنیوس 733.72 506.53 1300.16 796.16
کاوناس 476.92 323.89 834.00 547.27
کلایپدا 385.71 265.00 680.00 410.00
پالانگا 700.00 350.00 1200.00 600.00

هزینه خرید مسکن در لیتوانی

همانطور که گفتیم هزینه های زندگی در لیتوانی ارزان تر و مقرون به صرفه تر از سایر کشورهای اروپایی است که هزینه اجاره و خرید ملک را نیز شامل می شود. خرید خانه در لیتوانی می تواند یک سرمایه گذاری خوب و مطمئن برای شما باشد که با توجه به اقتصاد این کشور و رشدی که در پیش گرفته شما را به سود مناسبی خواهد رساند؛ پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به اقتصاد کشور لیتوانی را خوانده تا این موضوع را بهتر متوجه شوید.

قیمت خانه در لیتوانی نسبت به اکثر کشورهای اروپایی ارزان تر است و نرخ رشد مناسبی را نیز سالانه طی می کند؛ همچنین احتمال ضرر شما با سرمایه گذاری در این بازار بسیار کم و نزدیک به صفر می باشد، ضمن اینکه شما را از پرداخت اجار ماهانه ملک نیز راحت می سازد؛ در ادامه قیمت خرید آپارتمان در شهرهای مهم این کشور را برایتان تهیه کرده ایم تا بهتر متوجه این موضوع شوید:

شهر قیمت مترمربع آپارتمان در مرکز شهر قیمت مترمربع آپارتمان در حومه شهر
ویلنیوس 3910.67 یورو 2515.15 یورو
کاوناس 2763.64 یورو 1654.55 یورو
کلایپدا 1850.00 یورو 1250.00 یورو
پالانگا 3250.00 یورو 2025.00 یورو

هزینه خوراک و مواد غذایی در لیتوانی

به طور قطع می توانیم بگوییم که بخش عمده هزینه های زندگی در لیتوانی پس از اجاره مسکن، به خوراک و تهیه مواد غذایی اختصاص دارد. اما مانند سایر موارد هزینه خوراک و مواد غذایی در لیتوانی نیز ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی است که این نیز یک مزیت مناسب و خوب این کشور تلقی می گردد.

دقت داشته باشید که این مقدار برای هر شخص یا خانواده متفاوت است و نمی توان مقداری را به طور دقیق و قطع برای همه یکسان اعلام کرد و با توجه به شرایط و سبک زندگی هر فرد یا خانواده این مقدار متفاوت خواهد بود. اما بازه ای را به طور متوسط می توان در نظر گرفت که در لیتوانی یک فرد ماهانه 250 تا 300 یورو را بایت خوراک باید خرج کند. در ادامه هزینه خوراک و مواد غذایی در لیتوانی را برای برخی از اقلام مهم مشاهده خواهید کرد.

هزینه غذا در رستوران

بالاخره ممکن است که هر شخصی به طور دلخواه یا به اجبار نیاز به میل کردن غذا در خارج خانه داشته باشد و برای اینکار به رستوران یا فست فود مراجعه کند، این اتفاق معمولا برای ساکنین شهرهای بزرگ اتفاق می افتد. در لیتوانی نیز در شهرهای ولینیوس، کاوناس، کلایپدا و غیره رستوران های بسیاری در حال فعالیت هستند که میتوانند حتی برای گردشگران نیز مناسب باشند.

به قطع هزینه غذا در رستوران گران تر از هزینه غذا در خانه است؛ پس اگر دانشجو هستید بهتر است بدانید که غذا را در خانه تهیه کردن و خوردن در لیتوانی می تواند از مخارج شما بکاهد. به دانشجویان عزیز در این کشور توصیه داریم مطلب کار دانشجویی در لیتوانی را نیز از شرکت مهاجرتی رجبی مطالعه کرده تا با روش های کسب درآمد و کمک خرج در این کشور بیشتر آشنا شوید.

اقلام خوراکی قیمت به یورو
12 عدد تخم مرغ 2.04
1 لیتر شیر 1.22
500 گرم نان 1.21
1 کیلو برنج 1.99
1 کیلو پنیر محلی 8.93
1 کیلو گوشت مرغ 5.82
1 کیلو گوشت قرمز 9.11
1 کیلو سیب 1.21
1 کیلو پرتقال 1.55
1.5 لیتر آب معدنی 7.00

اما در ادامه بحث در جدول زیر به طور متوسط هزینه میل کردن غذا در خارج از منزل را مشاهده می نمایید:

خدمات قیمت
غذا در یک رستوران با کیفیت متوسط 8.00 یورو
غذای دو نفر در رستوران با کیفیت متوسط 50.00 یورو
غذا در فست فود مک دونالد 6.00 یورو
قهوه در کافی شاپ 2.67 یورو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بهترین راهکارهای مهاجرتی را مشاورین شرکت رجبی در اختیار شما قرار می دهند تا مسیر درست را طی کنید

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه حمل و نقل در لیتوانی

هزینه حمل و نقل در لیتوانی یکی از مخارج مهمی است که معمولا در شهرهای بزرگ و اصلی این کشور مورد توجه می گیرد و در روستاها که وسعت چندان زیاد نبوده و نیاز به جا به جایی های زیادی نیست این مورد بسیار کم و غیر قابل توجه می باشد.

اما در شهرهای بزرگ شهروندان همواره برای رفتن به سرکار، مدرسه و غیره نیاز به استفاده از وسائل نقلیه دارند و باید هزینه آن نیز پرداخت شود.

کیفیت وسائل نقلیه عمومی در شهرهای مهم لیتوانی مناسب است و انواع وسائل نقلیه در دسترس عموم مردم قرار دارد که می توانند از آن استفاده نمایند.

هزینه حمل و نقل در لیتوانی نیز مانند سایر هزینه ها در این کشور بسیار مناسب و ارزان تر از اکثر کشورهای اروپایی سطح اول است و این موضوع در کنار کیفیت و نظم زیاد باعث میل مردم به استفاده از این وسائل به جای اتومبیل شخصی شده است . در جدول زیر نرخ مبالغ وسائل نقلیه عمومی را می بینید:

هزینه حمل و نقل در لیتوانی

هزینه پوشاک در لیتوانی

یکی دیگر از بخش های تشکیل دهنده هزینه های زندگی در لیتوانی مربوط به پوشاک است که میزانی از درآمد اشخاص را به خود اختصاص می دهد؛ باید گفت که این مورد نسبت به سایر موارد کاملا متفاوت برای هر شخص می باشد و هر شخصی در زندگی مبلغ خاصی را با توجه به سبک زندگی و سلیقه خود برای پشوشاک هزینه می کند.

هزینه پوشاک در لیتوانی را می توان با سایر کشورهای اروپایی یکسان دید؛ چون اکثر پوشاک موجود در اروپا از تولیدکنندگان خاصی تهیه می شود و سطح قیمت نیز در کل اروپا شبیه به هم است و تفاوت ها چندان چشمگیر و زیاد نیست، ضمن اینکه در این کشور پوشاک در قیمت های مناسب تا گران در دسترس مردم است و شما با توجه به بودجه و خواست خود می توانید از برندهای معمولی تا لاکچری ترین آن ها را تهیه و استفاده نمایید.

جدول زیر قیمت برخی از اقلام معمولی و پر استفاده پوشاک در این کشور را به شما نشان می دهد:

نوع پوشاک قیمت
1 عدد شلوار جین معمولی 70.00 یورو
1 لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای 32.63 یورو
1 جفت کفش ورزشی معمولی 70.75 یورو
1 جفت کفش چرم مردانه 93.48 یورو
هزینه خدمات در لیتوانی

هزینه خدمات در لیتوانی

در تمامی کشورهای دنیا شهروندان بابت خدماتی که از دولت دریافت می نمایند هزینه هایی را پرداخت می کنند که در هر کشور به نوعی متفاوت این میزان را محاسبه و از شهروندان اخذ می کند، این هزینه ها بابت استفاده از آب، برق، گاز، تلفن و غیره می باشد که به صورت دوره ای بر روی قبوض اعلامی از شهروندان اخذ می شود.

لازم به ذکر است که نرخ محاسبه هزینه خدمات در لیتوانی در شهرهای مختلف و مناطق گوناگون بایکدیگر فرق می کند و معمولا در شهرهای بزرگ تعداد بیش تر و مبلغ بالاتری را برای خدمات پرداخت خواهید تا روستاها و یا شهرهای کوچک واقع در این کشور.

هزینه های زندگی در دیگر کشورهای اروپایی را می توانید در عناوین زیر بررسی کنید

هزینه تفریحات و سرگرمی در لیتوانی

مردم لیتوانی مردمی سخت کوش هستند که در طول هفته در حال کار و یا تحصیل می باشند؛ اماآخر هفته را سعی می کنند که به استراحت و تفریح در کنار خاواده و دوستان گذرانده و خستگی هفته را از تن خارج کنند، ضمن اینکه در طول هفته نیز برخی از مردم پس از پایان ساعات کاری خود نیز کمی به تفریح و سرگرمی با دوستان و آشنایان خود می پردازند.

این سرگرمی ها و تفریحات می تواند شامل: سینما، ورزش، رستوران رفتن، کافه یا بار رفتن و غیره باشد که یقینا نیازمند پرداخت هزینه هایی را دارد که در مجموع مبلغی غیر قابل چشم پوشی را به خود اختصاص می دهد؛ به طوری که زیاده روی در آن می تواند شما را انتهای ماه با مسکلات مالی نیز همرا کند؛ پس بهتر است که اطلاعی از هزینه تفریحات و سرگرمی در لیتوانی داشته باشید.

نوع سرگرمی قیمت
هزینه ماهانه بر عضویت در باشگاه بدنسازی 30.70 یورو
بلیت سینما برای اکران فیلم به روز 8 یورو

میانگین هزینه های زندگی در لیتوانی

در انتهای این مطلب به طور کل باید گفت که هزینه های زندگی در لیتوانی در مقابل کشورهای هم رده و هم تراز بسیار مناسب و ارزان است که همین موضوع باعث جذب مهاجران و گردشگران بسیاری به این کشور می شود ، دقت داشته باشید با اینکه برخی از عوامل از کنترل اشخاص خارج است اما میزان هزینه های هر فرد در این کشور بستگی بسیاری به شخص دارد تا به عوامل خارجی.

با توجه به هزینه های ارزان و دانشگاه های باکیفیتی که لیتوانی دارد و همچنین عضویت در اتحادیه اروپا، تحصیل در لیتوانی یک گزینه ایده آل است که می تواند آینده ای بسیار مناسب را برای شما در خارج از کشور رقم بزند؛ با مطالعه مقاله مربوطه می توانید این موضوع را بهتر و دقیق بشناسید و از شرایط لازم و مزایا آن مطلع شوید.

در جدول زیر میانگین هزینه های زندگی در لیتوانی بدون احتساب هزینه اجاره را به طور متوسط مشاهده می نمایید.

شهر هزینه ماهانه برای یک فرد مجرد هزینه ماهانه برای خانواده 4 نفره
ویلنیوس 715.80 یورو 2461.04 یورو
کاوناس 663.37 یورو 2300.47 یورو
کلایپدا 604.62 یورو 2110.42 یورو

سوالات پر تکرار هزینه های زندگی در لیتوانی

هزینه اجاره مسکن در لیتوانی بخش عمده هزینه های زندگی در لیتوانی را به خود اختصاص می دهد و گاها نزدیک به نیمی از درآمد اشخاص بابت اجاره ملک آن ها صرف می شود

قیمت خانه در لیتوانی نسبت به اکثر کشورهای اروپایی ارزان تر است

لیتوانی یک فرد ماهانه 250 تا 300 یورو را بایت خوراک باید خرج کند.

هزینه حمل و نقل در لیتوانی نیز مانند سایر هزینه ها در این کشور بسیار مناسب و ارزان تر از اکثر کشورهای اروپایی سطح اول است 

این سرگرمی ها و تفریحات می تواند شامل: سینما، ورزش، رستوران رفتن، کافه یا بار رفتن و غیره باشد که یقینا نیازمند پرداخت هزینه هایی را دارد که در مجموع مبلغی غیر قابل چشم پوشی را به خود اختصاص می دهد؛ به طوری که زیاده روی در آن می تواند شما را انتهای ماه با مسکلات مالی نیز همرا کند

سپاسگذاریم که تا انتهای مقاله هزینه های زندگی در لیتوانی با ما همراه بودید، برای دریافت مشاوره در زمینه های مهاجرتی می توانید با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید. مطلب کار در اروپا نیز جهت معرفی شرایط و مزایای اشتغال در این کشور و چگونگی دستیابی به آن در سایت ما قرار داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه