معرفی شهرهای کشور لتونی

معرفی شهرهای کشور لتونی برای هر فرد ماجراجو و دوستدار سفر و مهاجرت می تواند جذاب و خواندنی باشد و او را در توصیف های شهرهای زیبای لتونی با خود همراه نماید ؛ چه برسد به افرادی که قصد دارند در این کشور اقامت داشته و آن را به عنوان کشور مقصد خود انتخاب کنند ؛ بنابراین اگر شما هم جزء این دو دسته هستید حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ؛ قصد داریم به معرفی شهرهای کشور لتونی و توصیف ویژگی های آن ها بپردازیم ، با داشتن اطلاعات کافی در مورد شهرهای لیتوانی ، راحت تر می توانید شهر مورد نظرتان برای مهاجرت را انتخاب کنید و برنامه ریزی مناسب برای زندگی تان داشته باشید ، این کشور از سطح رفاه زیادی برخوردار است و مکانی مناسب برای زندگی به شمار می آید.

اگر شما هم به فکر مهاجرت هستید و دغدغه چگونگی و شرایط آن را دارید ، مقاله مهاجرت به لیتوانی ، مناسب شما هست ؛ این مقاله نیز توسط همین مجموعه تدوین شده است و راهنمای خوبی برای شما عزیزان خواهد بود که با خاطری آسوده تر و بدون دغدغه بتوانید در این مسیر گام بردارید و اقدام به مهاجرت نمایید.

برای معرفی شهرهای کشور لتونی لازم است بگوییم این کشور از 9 شهر و 67 شهرک تشکیل شده است و شهرهایی مانند دوگاپیلس ، یکابپیلس ، یلگاوا ، یورمالا ، لیپایا ، رزکنه ، ریگا ، والمیرا ، بالدون ، بالوژی ، باوسکا ، آیناژی ، گروبینا ، ونتسپیلس ، داگدا ، دوبل ، لوبانا ، لودزا ، مادونا و دوربه دارد که در ادامه در مورد آن ها توضیح خواهیم داد.

فهرست مطالب
معرفی شهرهای کشور لتونی

ریگا پایتخت کشور لتونی

برای معرفی شهرهای کشور لتونی در ابتدا به ریگا پایتخت کشور لتونی می پردازیم ، ریگا بزرگترین شهر این کشور است و یک مرکز مهم صنعتی ، تجاری ، فرهنگی و مالی منطقه بالتیک است ، ضمن اینکه یکی از بنادر مهم در این منطقه می باشد و از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

در سال 2010 ، ریگا با جمعیت 413/706 نفر بزرگترین کشور در میان کشورهای حوزه دریای بالتیک شناخته شد ، وسعت آن 17/307 کیلومتر مربع است و در منطقه دریای بالتیک پس از سنت پترزبورگ و استکهلم ، سومین شهر محسوب می شود.

در معرفی شهرهای کشور لتونی لازم است بدانید شهر ریگا یکی از بهترین شهر های لتونی برای زندگی است ، تاریخی غنی و با قدمت دارد و مرکز تاریخی این کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد ، ریگا را می توان تاریخی ترین شهر لتونی نامید ، زمستان این شهر بسیار سرد است و پاییزی بارانی و ابری دارد ، علاوه بر این ، دارای کلیساهایی با دیوار آجری ، خیابان های قرون وسطی و رستوران های محلی می باشد که می توان در آن انواع غذاهای خوشمزه را میل کرد.

 اگر از هوای سرد و بارانی خوشتان می آید این شهر گزینه مناسبی برای شما هست و از سفر به آن لذت خواهید برد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مشاوران به روز رجبی از آخرین اخبار مهاجرت مطلعند ، با ما در تماس باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دوگوپلیس دومین شهر بزرگ لتونی

دوگوپلیس دومین شهر بزرگ لتونی است که جمعیتی بیش از 100 هزار نفر دارد ، به همین دلیل در لیست معرفی شهرهای کشور لتونی قرار دارد ، این شهر نزدیک به مرز کشور لیتوانی و بلاروس قرار دارد و نام آن به معنی ساحل دائوگاوا می باشد.

دوگوپلیس در جنوب شرقی لتوانی و در مجاورت رودخانه دائوگوا واقع شده است ، جالب است بدانید که دوگوپلیس دارای خواهرهایی در سایر کشورها است! شهرهای خواهر آن در جدول زیر آمده اند:

شهر کشور
موتلا سوئد
رادوم لهستان
هادرسلو دانمارک
فرارا ، امیلیا ، رومانیا ایتالیا
ویتبسک بلاروس
راملا اسرائیل
سن پترزبورگ روسیه
هاربین ، هیلونگ جیانگ چین
خارکوف اکراین
پنویزیس لیتوانی
مرکز اداری اوکروگ مسکو روسیه

شهر لیپایا اولین ساکنین منطقه بالتیک

شهر لیپایا اولین ساکنین منطقه بالتیک ، سومین شهر بزرگ کشور لتونی است و 82386 نفر جمعیت دارد ، به همین دلیل تصمیم گرفتیم آن را در فهرست معرفی شهرهای کشور لتونی بگنجانیم ، نژاد مردم لیپایا هندی و اروپایی است و بررسی ها نشان داده است آن ها اولین ساکنین اطراف دریای بالتیک بوده اند ، این قبالیل لاتگالی نام داشته اند و نام این کشور نیز از آن بر گرفته شده است ، این مردم به روم و بیزانس خط تجاری داشتند و به این کشورها کهربا ارسال می کردند و در ازای آن به شهر خودشان فلزات قیمتی وارد می کردند.

یورمالا شهر آثار هنری در لتونی

یورمالا شهر آثار هنری در لتونی

در ادامه معرفی شهرهای کشور لتونی ، نوبت به یورمالا شهر آثار هنری می رسد ، این شهر که جمعیتی حدود 57 هزار نفر دارد در دسته شهرهای بزرگ کشور لتونی قرار می گیرد و سکونتگاهی مسکونی می باشد ، یورمالا در زمان های قبل به عنوان بخش تاریخی ریگا-پایتخت لتونی- بود و به دلیل داشتن ساحل طولانی ، اروپائیان آن را مروارید لتونی می نامیدند ، این شهر از سطح درمان و پزشکی خوبی برخوردار می باشد ، زبان مردم یورمالا شبیه به زبان هندی و اروپایی و حتی زبان لیتوانی است ، اگر شما جزء افراد گیاهخوار هستید لازم است بدانید که گیاهخوارها از این شهر فراری هستند ، چرا؟ چون مردم یورمالا به گوشت خوک علاقه زیادی دارند و در اکثر رستوران ها سرو می شود و این قضیه برای گیاهخوارها خوشایند نیست ، در عین حال این شهر برای افراد دوستدار هنر ، جذاب و دیدنی است زیرا آثار هنری زیادی در آن وجود دارد که حس و حال خوبی به شهر بخشیده است.

شهر خوش آب و هوای ونتسپیلس

اگر بخواهیم نام یک شهر دیگر را در لیست معرفی شهرهای کشور لتونی قرار بدهیم ، شهر خوش آب و هوای ونتسپیلس است ، این شهر با جمعیتی حدود 50 هزار نفر ، دارای جاذبه های گردشگری زیادی است و از آب و هوای خوبی نیز برخوردار است ، به همین دلیل مقصد بسیاری از مهاجران می باشد ، زیبایی های شهر ونتسپیلس خیره کننده است و از حضور در این شهر خسته نخواهید شد.

شهر سرسبز رزکنه لتونی

برای معرفی شهرهای کشور لتونی خوب است اشاره ای به شهر سرسبز رزکنه لتونی داشته باشیم ، جمعیت این شهر 32328 نفر است و در شهرداری رزکنه واقع شده است ، این شهر نیز مانند سایر شهرهای لتونی از سطح درمان و بهداشت بالایی برخوردار است و میزان رفاه مردم در این شهر نیز وضعیت مطلوبی دارد.

شاید بخواهید بدانید که هزینه های زندگی در لتونی دقیقا چقدر است ، در مقاله لینک شده تمام هزینه های زندگی از مسکن و خوراک گرفته تا تفریح و حل و نقل را شرح داده ایم.

شهر سرسبز رزکنه لتونی

یلگاوا شهری سبز و پاک

یلگاوا شهری سبز و پاک در استونی است که 62800 نفر جمعیت دارد و در رده شهرهای بزرگ این کشور محسوب می شود ، به همین دلیل در فهرست معرفی شهرهای کشور لتونی به آن می پردازیم ، این شهر در مرکز لیتوانی و در 41 کیلومتری جنوب غربی ریگا واقع شده است ، یلگاوا در دشتی حاصلخیز قرار دارد که 3/5 متر از سطح دریا بالاتر هست و در سمت راست رودخانه لیلوپه می باشد ، همین موجب سرسبزی و هوای تمیز و عاری از آلودگی در آن شده است.

با سفر به این شهر ، به هیچ عنوان نمی توانید از آن دل بکنید! سرتاسر آن سبز رنگ است و آب و هوایی مطبوع و دلچسب دارد ، اگر به لیتونی سفر کردید ، بازدید از این شهر پاک را فراموش نکنید.

اوگر شهر دیدنی لیتونی

اوگر شهر دیدنی لیتونی است و جمعیت آن 26760 نفر هست که در ادامه معرفی شهرهای کشور لتونی لازم است از آن یاد کنیم ، این شهر در سال 1928 شکل گرفته و در محل تلاقی رودخانه های داوگاوا و اوگر واقع شده است.

اوگر دارای سه بخش است که به نام های اوگر جدید ، مرکز شهر و آن سوی رود نامیده می شود ، این شهر با قرار گرفتن در مجاورت رودخانه ، چشم اندازی زیبا و بکر دارد که با قرار گرفتن در آن سرشار از آرامش می شوید.

شهر کشور
مارلی فرانسه
هاله آلمان
پسکوو روسیه
ویلجاندی استونیا
سلنا سوئد

والمیرا شهری زیبا

والمیرا شهری زیبا است که در معرفی شهرهای کشور لتونی نمی شود قید آن را زد ، والمیرا مساحتی حدود 18/18 کیلومتر مربع دارد و در تقاطع چندین جاده مهم و در 100 کیلومتری شمال شرقی پایتخت این کشور یعنی ریگا و 50 کیلومتری جنوبی مرز استونی قرار دارد ، شهرهای خواهر والمیرا در کشورهای دیگر در جدول آمده اند.

با مطالعه مقالات زیر ، لتونی را بیشتر خواهید شناخت.

شهر بکر یکابپیلس در لتونی

شهر بکر یکابپیلس در لتونی در جنوب شرقی لتونی واقع شده است و میان شهر ریگا و دوگوپلیس می باشد ، این شهر در زمان های قبل پایگاه هوایی شوروی بوده است ، جمعیت این شهر 25883 نفر است و مساحت آن 284.26 متر مربع می باشد.

در شهر یکابپیلس مردم از سطح زندگی خوبی برخوردار هستند و از مناظر و طبیعت بکر آن لذت می برند ، بنابراین این شهر را در فهرست معرفی شهرهای کشور لتونی قرار داده ایم که با آن آشنایی پیدا کنید ، در جدول زیر اسامی شهرهای لتونی به همراه جمعیت تقریبی آن ها آورده شده است:

شهر جمعیت
ریگا 706413
دوگوپلیس 100000
لیپایا 82386
یلگاوا 62800
یورمالا 56060
ونتسپیلس 41998
رزکنه 32328
والمیرا 27569
اوگر 26760
یکابپیلس 25883

سوالات پر تکرار معرفی شهرهای کشور لتونی

  • ریگا 706413
  • دوگوپلیس 100000
  • لیپایا 82386
  • یلگاوا 62800
  • یورمالا 56060

این کشور از 9 شهر و 67 شهرک تشکیل شده است و شهرهایی مانند دوگاپیلس ، یکابپیلس ، یلگاوا ، یورمالا ، لیپایا ، رزکنه ، ریگا ، والمیرا ، بالدون ، بالوژی ، باوسکا ، آیناژی ، گروبینا ، ونتسپیلس ، داگدا ، دوبل ، لوبانا ، لودزا ، مادونا و دوربه دارد.

ریگا بزرگترین شهر این کشور است و یک مرکز مهم صنعتی ، تجاری ، فرهنگی و مالی منطقه بالتیک است ، ضمن اینکه یکی از بنادر مهم در این منطقه می باشد و از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
در سال 2010 ، ریگا با جمعیت 413/706 نفر بزرگترین کشور در میان کشورهای حوزه دریای بالتیک شناخته شد ، وسعت آن 17/307 کیلومتر مربع است و در منطقه دریای بالتیک پس از سنت پترزبورگ و استکهلم ، سومین شهر محسوب می شود..

شهر لیپایا اولین ساکنین منطقه بالتیک ، سومین شهر بزرگ کشور لتونی است و 82386 نفر جمعیت دارد ، ، نژاد مردم لیپایا هندی و اروپایی است و بررسی ها نشان داده است آن ها اولین ساکنین اطراف دریای بالتیک بوده اند.

این شهر که جمعیتی حدود 57 هزار نفر دارد در دسته شهرهای بزرگ کشور لتونی قرار می گیرد و سکونتگاهی مسکونی می باشد ، یورمالا در زمان های قبل به عنوان بخش تاریخی ریگا-پایتخت لتونی- بود و به دلیل داشتن ساحل طولانی ، اروپائیان آن را مروارید لتونی می نامیدند.

در این مقاله به معرفی شهرهای کشور لتونی پرداختیم ، اگر تمایل دارید از نزدیک شاهد زیبایی های این شهر باشید ، تمامی راه های مهاجرت به این کشور را مورد بررسی قرار دهید و راه مناسب را انتخاب کنید ، یکی از راه های سفر به این کشور زیبا از طریق تحصیل است ، در این راستا ما در موسسه مهاجرتی رجبی ، مقاله ای با عنوان تحصیل در لتونی را آماده کردیم که می تواند برای شما بسیار جذاب و مفید باشد ، اطلاعات جامع و کاربردی این مقاله به شما کمک می کند بتوانید بهترین روش مهاجرت را انتخاب و اقدام نمایید ، با مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید و مشاوره های حضوری و غیر حضوری دریافت کنید.

با شهرهای بزرگ و کوچک برخی کشورهای اروپایی بیشتر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه