معرفی شهرهای کشور مالزی

معرفی شهرهای کشور مالزی ، موضوع مورد بحث در این نوشتار از موسسه مهاجرتی رجبی است پس اگر شما هم می خواهید شهر های مالزی را بهتر بشناسید این مقاله را تا انتها بخوانید.

شهرهای زیر در واقع وضعیت شهری رسمی در مالزی دارند: جورج تاون ، کوالالامپور ، ایپو ، کوچینگ ، جوهور بارو ، کوتا کینابالو ، شاه علم ، مالاکا ، آلور سه تار و کوالا ترنگانو ، بیشتر شهرهای بزرگ مالزی در قسمت غربی شبه جزیره مالزی واقع شده اند ، در جدولی که در ادامه تقدیم می شود 20 شهر بزرگ مالزی را مشاهده می کنید.

در حال حاضر منطقه بزرگ KL بزرگترین منطقه شهری در مالزی است و پس از آن منطقه Johor Bahru قرار دارد ، اعتقاد بر این است که با گذشت زمان جوهور بهرو به بزرگترین منطقه شهری مالزی تبدیل خواهد شد.

در حال حاضر پروژه های عظیم ساختمانی متعددی در حال اجرا هستند که باعث جذب کسب و کار و جذب ساکنین بیشتر می شود.

نکته : شهر های مختلف مالزی در بخش فهرست مطالب آورده شده که به مطلب ارائه شده لینک است ، همچنین می توانید در پایان این محتوا سوالات و نظرات خود را در بخش دیدگاه درج نمایید و پاسخ مشاوران رجبی را در اسرع وقت دریافت کنید.

فهرست مطالب
معرفی شهرهای کشور مالزی

10 شهر مهم مالزی

مالزی کشور تضادها است این کشور ترکیبی التقاطی از معماری استعماری ، پارک ‌ها و سواحل خیره‌کننده ، آسمان ‌خراش‌های معاصر و منظره‌ای بی‌نظیر پوشیده از مزارع چای است.

طبق فهرست معرفی شهرهای کشور مالزی ، مالزی کشوری زیبا با فرهنگی ترکیب از تأثیرات سرزمین‌ های همسایه و همچنین کشورهای غربی ، برای هر فرد مکانی رویایی است ، از برج ‌های معروف جهانی پترونا گرفته تا تنوع فرهنگی و مذهبی که این مکان را به مقصدی شبیه خاص و یونیک تبدیل می‌کند.

چه در حال برنامه‌ریزی سفر باشید و چه قصد زندگی و تحصیل را داشته باشید ، در اینجا لیستی از 10 شهر مهم مالزی آمده است پس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معرفی شهرهای کشور مالزی با ما همراه باشید.

کوالالامپور پایتخت

کوالالامپور پایتخت و بزرگترین شهر مالزی چیزهای است ، شاید بیشتر به خاطر برج ‌های دوقلوی پتروناس (بلندترین برج‌های دوقلوی جهان) شناخته شود ، اما این شهر یک مقصد توریستی بسیار محبوب است و به طور معمول در لیست 10 شهر پربازدید جهان قرار می‌گیرد.

کوالالامپور در طول یک قرن از یک پایگاه تجاری کوچک به یکی از جهانی ترین مراکز شهری آسیا تبدیل شده است ، بخشی از جذابیت کوالالامپور ادغام محله های قدیمی و جدید با محله های سنتی مالایی و چینی در کنار ساختمان های بزرگ ویکتوریایی ، مغول و هنر دکو است.

ترکیبی از معماری استعماری ، مدرن ، آسیایی و مالایی در این شهر جریان دارد و ظاهری منحصربه‌فرد به آن می‌دهد که معمولاً در دیگر پایتخت‌های آسیای جنوب شرقی نمی‌بینید ، کاخ ملی و مجلس پارلمان دو نمونه از معماری خیره‌کننده KL هستند که ارزش دیدن دارند.

کارهای فوق‌العاده دیگری که می‌توانید در کوالالامپور انجام دهید شامل بازدید از میدان مردکا ، خرید در خیابان پتالینگ محله چینی‌ها و کاوش در پارک پرندگان KL است.

کوالالامپور یکی از بهترین مقاصد خرید در آسیای جنوب شرقی محسوب می شود ، این شهر تقریباً 70 مرکز خرید دارد و پر از بازارهای سرپوشیده مانند بازار غول پیکر مرکزی ، با بیش از 800 مغازه و غرفه است ، کوالالامپور ، قلب مالی و فرهنگی مالزی ، شهری امن و پیشرفته است و بهترین مکان برای زندگی در مالزی می باشد ، هر چند هزنیه های زندگی در این شهر کمی بالاست.

رتبه نام شهر جمعیت رتبه نام شهر جمعیت
1 سوبانگ جایا 1,553,589 11 چراس 601,534
2 کوالالامپور 1,475,337 12 سانداکان 501,195
3 کلانگ 1,113,851 13 کجانگ 448,243
4 جوهور بهرو 916,409 14 سرمبان 439,296
5 آمپانگ 804,901 15 کوانتان 422,020
6 ایپو 704,572 16 Tawau 381,736
7 شاه عالم 671,282 17 کوالا ترنگانو 276,317
8 کوچینگ 658,562 18 میری 280,518
9 گلبرگ جایا 638,516 19 کوتا بهارو 272,647
10 کوتا کینابالو 604,078 20 سلایانگ بارو 265,297

جورج تاون پایتخت غذا

دومین شهر بزرگ مالزی که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و امروز در لیست معرفی شهرهای کشور مالزی قرار دارد جورج تاون است ، اما جورج تاون به همان اندازه که به خاطر معماری ‌اش به خاطر غذاهایش معروف است ، جورج تاون که به‌عنوان «پایتخت غذای مالزی» شناخته می‌شود ، برخی از بهترین غذاهای خیابانی آسیا را ارائه می‌دهد.

جورج تاون پایتخت غذا یک جواهر است – یک سرای فریبنده از خیابان های شلوغ ، بازارهای رنگارنگ و ساختمان های تاریخی ؛ بر خلاف سایر شهرهای مالزی ، جورج تاون موفق شده است بسیاری از میراث خود را حفظ کند و این بلافاصله در تنوع معماری آن دیده می شود ، معابد چینی و خانه ‌های چوبی در کنار ساختمان ‌های بریتانیایی قبل از جنگ و ساختمان‌هایی که توسط جوامع هندی ، تایلندی و برمه ‌ای ساخته شده بودند قرار دارند ، محله‌های مختلف هر کدام حس متمایز خود را دارند و بخشی از لذت کاوش در جورج‌تاون در کشف آن ، کاوش در خیابان ‌های فرعی ، لذت بردن از کافه‌ها و مغازه ‌های مختلف و سرگردانی در زیارتگاه‌های کنار جاده است.

در حالی که بندر جورج تاون ، منطقه ساحلی مورد علاقه گردشگران است ، چیزهای بیشتری برای دیدن و انجام دادن در اینجا وجود دارد ؛ بلندترین آسمان‌خراش شهر ، خانه U شکل Rainbow Skywalk نیز گزینه خوبی برای بازدید می باشد. 

جورج تاون پایتخت غذا
ایپوه شهر هنر در مالزی

ایپوه شهر هنر در مالزی

سومین شهر بزرگ مالزی به خاطر معماری دوران استعمار ، غذاهای سنتی (که ترکیبی از تاثیرات غذاهای چینی، هندی و مالایی است) و طبیعت بکر و زیبای خود مشهور است ؛ شهر قدیمی Ipoh در نزدیکی رودخانه کینتا قرار دارد و مکانی عالی برای دیدن فروشگاه‌های چینی ، منطقه‌ای شیک و پر از رستوران‌ ها ، دکه‌های پاپ آپ و فروشگاه‌ های کوچک است.

با این حال ، منحصر به فرد ترین ویژگی ایپوه شهر هنر  در مالزی ، هنر خیابانی آن به شکل نقاشی های دیواری بزرگ است که بر روی ساختمان ها کشیده شده و میراث Ipoh را زنده می کند.

داخل شهر ایپوه سرشار از هنر و مکان های مختلف برای بازدید است ، در حالی که در خارج از شهر نیز مکان های مختلفی وجود دارد ، مجموعه غارهای چشمگیر پراک تانگ یکی از این مکان ها است ، بزرگترین معابد چینی مالزی ارزش بازدید را دارد ، پراک تانگ که در دهه 1920 توسط یک کشیش بودایی از چین ساخته شد ، یک مکان زیارتی مهم است که در آن مجموعه‌ای از معابد مجلل در فرورفتگی‌ها و غارهای مخفی یک تپه آهکی ساخته شده‌اند.

زمانی که در شهر هستید ، کمی وقت بگذارید و در کنار برج ساعت یادبود توس توقف کنید و چند عکس عالی بگیرید ؛ سواری های هیجان انگیز را در Sunway Lost World of Tambun تجربه کنید ؛ یک پارک موضوعی که دارای چشمه های آب گرم ، پارک آبی و منطقه ماجراجویی با خطوط زیپ لاین و دیوارهای کوهنوردی است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب برترین مقاصد مهاجرتی با درج شماره و دریافت مشاوره رایگان!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

کوتا کینابالو مقصد کوهنوردی

گزینه بعدی در لیست معرفی شهرهای کشور مالزی شهر پایتخت کوتا کینابالو یا KK که در مقابل دریای چین جنوبی قرار دارد ، بخش شمالی بورنئو را اشغال می کند و توسط جنگل های بکر و رشته کوه های بزرگ احاطه شده است.

کوتا کینابالو مقصد کوهنوردی می باشد ، کوه کینابالو (که نام شهر از آنجا گرفته شده است) ، بلندترین کوه مالزی و یک مقصد کوهنوردی بسیار مورد توجه است ، از آنجایی که این کوه وضعیت حفاظت شده ای دارد و زیستگاه بسیاری از گونه های در معرض خطر (از جمله اورانگوتان ها و تاک غول پیکر معروف به رافلزیا – با گل های پنج گلبرگ که قطر آنها تا یک متر می رسد) ، کوهنوردی تنها با همراهی محیط بانان پارک امکان پذیر است.

پارک ملی تونکو عبدالرحمن یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مهم است ، پارکی که تقریباً پنج هکتار وسعت دارد و در پنج جزیره گسترده شده است ، به بازدیدکنندگان فرصت حمام آفتاب در ساحل شیبدار ، سفید و شنی را می دهد ، کاوش در صخره های مرجانی ؛ یا به مسیرهای پیاده‌روی زیادی بروید که جنگل‌های انبوه استوایی را قطع می‌کنند.

طبق فهرست معرفی شهرهای کشور مالزی برای کسانی که علاقه مند به کاوش در جنبه فرهنگی KK هستند ، موزه ایالتی صباح ، میدان مردکا (محل اعلام استقلال) و دهکده فرهنگی مونسوپیاد که بازدیدکنندگان می توانند در مورد گروه های قومی محلی بیشتر بیاموزند ، مکان های مناسبی هستند.

مالاکا شهر تاریخی 

مالاکا شهر تاریخی 

مالاکا که در ساحل غربی شبه جزیره مالزی قرار دارد ، مکانی منحصر به فرد برای بازدید است ، در مالاکا شهر تاریخی  تعداد زیادی از معماری های استعماری دوست داشتنی برای کشف وجود دارد ، با هر کشوری که از نظر ساختمان های به جا مانده و تأثیر فرهنگی که داشته اند ، اثری از خود بر جای گذاشته است.

مالاکا یک شهر بندری بین المللی است که برای قرن ها یکی از پررونق ترین و تأثیرگذارترین سکونتگاه ها در شبه جزیره مالایی بود ، این شهر که به لحاظ استراتژیک در باریک ترین نقطه تنگه مالاکا قرار دارد ، به سرعت خود را به عنوان بندر اصلی منطقه تثبیت کرد و از طریق تجارت منسوجات ، ادویه جات ، ترشی جات ، ابریشم ، چوب صندل و قلع ، ارتباط تجاری با چین،  شبه قاره هند و عربستان را تضمین کرد.

این امر ثروت زیادی را برای شهر به ارمغان آورد که به نوبه خود قدرت های استعماری اروپایی را جذب کرد و در طول قرن های بعدی مالاکا بین پرتغالی ها ، هلندی ها و بریتانیایی ها دست به دست شد ، امروز مالاکا هنوز دارای یک هسته استعماری هلندی قابل توجه ، میراث بریتانیایی و پرتغالی به وضوح مشهود و یک محله چینی رنگارنگ است که ارتباط پانصد ساله کشور با این شهر را ادامه می دهد ، با بازار شبانه پر جنب و جوش و طیف گسترده ای از غذاهای مختلف ، این شهر جذاب به طور قابل درک یک مقصد گردشگری محبوب در مالزی است.

کوچینگ شهر موزه ها

طبق فهرست معرفی شهرهای کشور مالزی کوچینگ علیرغم اینکه بزرگترین شهر بورنئو است ، مکانی آرام برای بازدید است و چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن دارد ، این شهر که در سواحل رودخانه ساراواک قرار دارد ، کوچینگ شهر موزه ها دارای یک گردشگاه ساحلی جذاب و موزه های بسیار جالب است ، همچنین رستوران ها ، بارها و کافه های متعددی وجود دارد که جنبه چند فرهنگی کوچینگ را برجسته می کند.

آسمان‌خراش‌ها گویی از میان جنگل برمی‌خیزند و همین موضوع ، همراه با معماری استعماری‌اش ، چنین محیطی زیبا را ایجاد می‌کند ، یک پایگاه عالی برای کاوش در بقیه جزیره و پارک‌های ملی اطراف ، در کوچینگ می‌توانید سفرهایی به جنگل و همچنین سفرهایی در امتداد ساحل ترتیب دهید.

بر اساس فهرست معرفی شهرهای کشور مالزی کوچینگ که بازتاب بیشتر جامعه مالزی است ، دارای جمعیت متنوعی است ، عمدتاً مالایی و چینی ، اما همچنین با جوامع هندی و بومی دایاک قابل توجهی هستند ، موارد برجسته عبارتند از موزه مشهور ساراواک که در سال 1891 افتتاح شد و به سبک تالار شهر فرانسوی ساخته شده است ، قلعه مارگاریتا که توسط چارلز بروک ، راجاه ساراواک ، در دهه 1870 ساخته ش د، کاخ آستانه و محله چینی قرن 19.  

مکان‌های دیدنی نزدیک شامل سه پارک ملی بزرگ ، از جمله پارک ملی گونونگ گدینگ و مرکز توانبخشی اورانگوتان سمنگگو است.

با شهر های مالزی در این مقاله آشنا می شوید در سایر مقالات هم جنبه های مختلف این کشور را بشناسید.

میری مرکز حمل و نقل

هفتمین شهر در لیست معرفی شهرهای کشور مالزی میری است ، میری با سوخت نفت حاصل از صنعت نفت ، مدرن شده و به شهر بزرگی که امروز می شناسیم گسترش یافته است ، این شهر که مکانی مدرن پر از زندگی است ، دارای رستوران‌ ها ، هتل‌ها و بارهای خوب متعددی است که بازدیدکنندگان می‌توانند از بین آن‌ها انتخاب کنند ، همچنین برخی از مراکز خرید و بازارهای شلوغ.

بر اساس لیست معرفی شهرهای کشور مالزی با توجه به جمعیت متنوع آن ، می توان غذاهایی از سراسر مالزی و مناطق دورتر را امتحان کرد ، از آنجایی که میری مرکز حمل و نقل اصلی است ، بسیاری از مردم در مسیر خود به شهرهای دیگر مالزی در کنار میری توقف می کنند.

اگر قصد سرمایه گذاری در مالزی و ثبت شرکت در مالزی را دارید از طریق تلفن های تماس با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی مشورت کنید ، این افراد به شما کمک می کنند که با استفاده از خود اشتغالی در مالزی اقامت این کشور را به دست آورید ، همچنین می توانید مقاله کار در مالزی را هم بخوانید و با مشاغل برتر و مورد نیاز این کشور آشنا شوید.

میری مرکز حمل و نقل

کوالا ترنگانو شهر منسوجات

بر اساس لیست معرفی شهرهای کشور مالزی قبلاً یک دهکده ماهیگیری کوچک بود ، کشف نفت چهره شهر را متحول کرد ، آسمان خراش ها اکنون با ساختمان های قدیمی عجیب و غریب مدرن در کنار هم هستند ، علیرغم گسترش پیشرفت‌های مدرن ، کوالا ترنگانو هنوز یک مکان جذاب است ، با محله چینی‌های دوست ‌داشتنی و برخی سواحل لذت بخش در امتداد ساحل.

این شهر که بیشتر به عنوان پایگاهی برای کاوش در جنگل‌های مسحورکننده و جزایر زیبای منطقه استفاده می‌شود ، به اندازه‌ای است که بازدیدکنندگان را برای چند روز سرگرم کند.

برای قرن ها بندر ماهیگیری و مرکز نساجی ، کوالا ترنگانو شهری سنتی است که گردشگران خارجی کمتر از آن بازدید می کنند. در طول دهه 1980 ، کشف نفت و گاز در فراساحل رونق زیادی را برای کوالا ترنگانو به ارمغان آورد و از آن زمان این شهر به طور تصاعدی رشد کرده است.

با این حال توسعه مدرن امروزی به شخصیت و جذابیت شهر لطمه ای وارد نکرده است ، ساختمان‌های بلند درخشان به راحتی در کنار خیابان ‌های عجیب و غریب محله چینی‌ها قرار گرفته‌اند ، بندر شیک نزدیک به خانه‌های پایه کمپونگ اصلی شهر است و پارک‌ها و تفرجگاه‌های جدید به فضای آرام می‌افزایند.

کوالا ترنگانو شهر منسوجات که در گوشه شمال شرقی شبه جزیره مالایی قرار دارد ، به دلیل کیفیت منسوجات ، به ویژه سارافون های ابریشمی ، حصیرهای کاج و باتیک ها مشهور است و همچنین مکان خوبی برای بازدید از جزایر و سواحل ساحل شرقی است.

جوهور بهرو جنوبی ترین شهر

جوهور بهرو جنوبی ترین شهر

گزینه بعدی در لیست معرفی شهرهای کشور مالزی جوهور بهرو جنوبی ترین شهر مالزی در مرز با سنگاپور قرار دارد ، به این ترتیب ، اکثر مردم فقط در مسیر خود به کشور همسایه توقف می کنند ، جوهور بهرو ، مکانی پر هرج و مرج و پر ترافیک با کیفیت هوای نامناسب ، در سال‌های اخیر سعی کرده خود را دوباره ترمیم کند ، همه چیز به آرامی بهتر می‌شود و پیشرفت ‌های بزرگ‌تری هنوز در راه است.

بر اساس لیست معرفی شهرهای کشور مالزی این شهر شلوغ ، بیش از اندازه موزه و جاذبه های فرهنگی دارد که ارزش بازدید را داشته باشد ، همچنین دارای چند مرکز خرید عالی و زندگی شبانه پر جنب و جوش است.

این شهر یکی از بهترین شهر های برای دانشجویان می باشد ، با وجود هزینه های زندگی پایین و دانشگاه های مختلف دانشجویان به راحتی می توانند در این شهر زندگی کنند.

براس کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت و کسب اقامت کشور های مختلف ، موسسه مهاجرتی رجبی را در اینستاگرام دنبال کنید.

کوانتان شهر سواحل

کوانتان شهر سواحل مالزی است ، به دلیل موقعیت مکانی آن دقیقاً در مقابل دریای چین جنوبی ساحل شهری خوب برای دوس داران دریا و ساحل است ،  Teluk Cempedak فقط چند دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد و خط ساحلی پر درخت و تمیزی دارد.

آبشار Sungai Pandan و پارک Esplanade  که می‌توانید از آن‌ها با قایق استفاده کنید تا منظره کاملاً متفاوتی از شهر داشته باشید نیز جاذبه‌های محبوبی هستند و فرصت ‌های زیادی برای کاوش در اطراف و پیاده‌روی یا شنا ارائه می‌دهند.

موزه قلع ، واقع در محل یک معدن قلع عظیم زیرزمینی سابق ، یک جاذبه منحصر به فرد است که ارزش بازدید را دارد ، در نزدیکی بازدیدکنندگان همچنین یک پل طناب دار و مجموعه غار چارا (برای یک ساعت پیاده روی در میان درختان نخل گرمسیری برای رسیدن به غارها آماده باشید) که یک بودای بزرگ دراز کشیده را در خود جای داده است.

پایتخت ایالت پاهانگ اغلب توسط گردشگران نادیده گرفته می‌شود ، با این حال دومین بندر بزرگ کشور دارای چند نکته خوب است که ارزش کاوش را دارد ؛ سواحل خوبی در این نزدیکی وجود دارد و مردم اغلب از کوانتان به عنوان پایگاهی برای کاوش در شهر سلطنتی در پکان با کاخ خارق‌العاده‌اش استفاده می‌کنند.

سوالات پر تکرار معرفی شهرهای کشور مالزی

  • سوبانگ جایا
  • کوالالامپور
  • کلانگ
  • جوهور بهرو
  • آمپانگ

در حال حاضر منطقه بزرگ KL بزرگترین منطقه شهری در مالزی است و پس از آن منطقه Johor Bahru قرار دارد ، اعتقاد بر این است که با گذشت زمان جوهور بهرو به بزرگترین منطقه شهری مالزی تبدیل خواهد شد.

کوالالامپور پایتخت و بزرگترین شهر مالزی چیزهای است ، شاید بیشتر به خاطر برج ‌های دوقلوی پتروناس (بلندترین برج‌های دوقلوی جهان) شناخته شود ، اما این شهر یک مقصد توریستی بسیار محبوب است و به طور معمول در لیست 10 شهر پربازدید جهان قرار می‌گیرد.

دومین شهر بزرگ مالزی که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و امروز در لیست معرفی شهرهای کشور مالزی قرار دارد جورج تاون است ، اما جورج تاون به همان اندازه که به خاطر معماری ‌اش به خاطر غذاهایش معروف است ، جورج تاون که به‌عنوان «پایتخت غذای مالزی» شناخته می‌شود ، برخی از بهترین غذاهای خیابانی آسیا را ارائه می‌دهد.

منحصر به فرد ترین ویژگی ایپوه شهر هنر ، هنر خیابانی آن به شکل نقاشی های دیواری بزرگ است که بر روی ساختمان ها کشیده شده و میراث Ipoh را زنده می کند.

در این مقاله لیست معرفی شهرهای کشور مالزی را مطالعه کردید ، بسیاری از ایرانی ها برای تحصیل رشته های پزشکی به مالزی مهاجرت می کنند ، شاید برای شما هم جالب باشد که بهترین دانشگاه های پزشکی مالزی را بشناسید ، مقاله لینک شده را بخوانید یا از طریق دو شعبه تهران و شیراز با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی در تماس باشید و به راحتی اقامت این کشور را به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه