بهداشت و درمان عمومی در رومانی

بهداشت و درمان عمومی در رومانی سال های زیادی است که درگیر پیشرفت و رشد عمومی بوده و با این حال هنوز هم در سطح برابری در کل کشور به مردم ارائه نمی شود و با تفاوت های چشمگیری در دسترس عموم مردم در سطح کشور قرار دارد به گونه ای که روستاها در حداقل ترین حد کیفیت و تجهیزات در این زمینه قرار گرفته اند.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شما را با بهداشت و درمان عمومی در رومانی در ادامه این مطلب کامل تر آشنا خواهند نمود ، همچنین می توانید با مراجعه به مقاله مهاجرت به رومانی با تمام شیوه های امن و قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید ؛ بر روی لینک کلیک کنید.

کل سیستم بهداشت و درمان عمومی در رومانی تحت عنوان بیمه خدمات اجتماعی به افراد تحت پوشش ارائه می شود و این بدین صورت می باشد که افرادی که تحت پوشش آن هستند تمامی خدمات درمانی را دریافت خواهند کرد ، اما افرادی که تحت پوشش این خدمات درمانی قرار ندارند حداقل ترین خدمات درمانی و پزشکی به آن ها ارائه می شود که یک ضعف بزرگ برای بهداشت و درمان عمومی در رومانی تلقی می شود.

نکته مهم اینجاست که حتی افراد تحت پوشش نیز با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی که در جامعه دارند خدمات و مراقبت های بهداشتی را دریافت خواهند کرد که تمامی این مسائل نشان دهنده ضعفی است که با تمامی تلاش هایی که طی یکی دو دهه گذشته صورت گرفته هنوز در رومانی وجود دارد.

فهرست مطالب
بهداشت و درمان عمومی در رومانی
نمایش ویدیو درباره بهداشت و درمان عمومی در رومانی

در فیلم اطلاعات کلی و بسیار مفید در خصوص بهداشت و درمان عمومی در رومانی ارائه شده که خلاصه مطالب ارائه شده در همین مقاله است.

پادکست بهداشت و درمان عمومی در رومانی​

تعداد پزشکان در رومانی

کشور رومانی در حال حاضر با اینکه در شاخص امید به زندگی و مرگ و میر در سطح اروپا رشد بسیاری را تجربه کرده است اما هنوز هم یکی از بدترین شرایط را در میان کشورهای اروپایی دارا می باشد که یکی از دلایل آن مناسب نبودن ارائه خدمات درمانی و پزشکی به عموم مردم بوده و موضوع مهم دیگر پایین بودن تعداد پزشکان و پرستاران در کشور رومانی نسبت به میانگین اتحادیه اروپا است.

پیش از جنگ جهانی دوم این کشور توانسته بود که با ارسال دانشجویان بسیاری به سایر کشورهای اروپایی پزشکان زیادی را تربیت و در نهایت با جذب آنان به داخل کشور دانشگاه پزشکی رومانی را تاسیس و شروع به آموزش و تربیت پزشکان بسیاری کند ، اما با شروع جنگ بسیاری از آن ها در خط مقدم کشته شده به طوری که در طول جنگ این کشور با کمبود پزشک و دکتر مواجه شده بود.

تعداد پزشکان در رومانی پس از جنگ جهانی با آموزش بیش تر دکترها در دانشگاه ها بازهم به دلیل وجود کمونیسم در این کشور و پایین بودن درآمد آنان و شرایط کشور رو به بهبوی نرفت زیرا بسیاری از آنان ترجیح می دادند که به کشورهای دیگر اروپایی که در آنجا قادر به زندگی بهتری هستند مهاجرت کنند ؛ پس از نابودی کمونیسم هم باز به دلیل مناسب نشدن شرایط به طور قابل ملاحظه و پایین بودن دست مزدها بازهم این شرایط تغییری چندانی نکرد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت همه جانبه کشور مقصد شما با دریافت مشاوره های تخصصی از کارشناسان به روز رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سیستم بیمه سلامت اجتماعی رومانی

هدف سیستم بیمه سلامت اجتماعی رومانی ( SHI ) ارائه پوشش بیمه درمانی همگانی است که در عمل 89% از جمعیت را تا سال 2017 تحت پوشش قرار داده است ، وزارت بهداشت مسئول نظارت کلی می باشد  در حالی که خانه بیمه سلامت ملی ( NHIH ) سیستم را مدیریت و تنظیم می کند.

هر دو وزارت بهداشت و NHIH دارای نمایندگی در سطح محلی از طریق مقامات بهداشت عمومی منطقه ای و خانه های بیمه بهداشت منطقه ای هستند ، خدمات مراقبت های بهداشتی در 41 منطقه (جودت) و بخارست مطابق با قوانین تعیین شده مرکزی ارائه می شود و خانه های بهداشت خدمات را از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از جمله پزشکان عمومی ، مطب های متخصص ، آزمایشگاه ها و بیمارستان ها  در سطح محلی خریداری می کنند.

بهداشت و درمان عمومی در رومانی از چهار منبع اصلی تامین می شود : صندوق های بیمه سلامت ملی ، بودجه دولتی ، بودجه های محلی و پرداخت های بیماران ، ضمن اینکه پرداخت های غیررسمی در آمار قابل مشاهده نیست اما سهم آن ها ممکن است قابل توجه باشد ، که یکی از مشکلای سیستم بهداشت و درمان رومانی همین پرداخت های غیر رسمی است که افراد مجلل تر جامعه را در بهره برداری و استفاده بیش تر و مناسب تر از سیستم سلامت اجتماعی رومانی می کند.

سیستم بیمه سلامت اجتماعی رومانی

انواع مراقبت های پزشکی در رومانی

در رومانی مراقبت های اولیه توسط پزشکان خانواده و عمدتا به صورت انفرادی تحت قرارداد با خانه های بهداشت ارائه می شود و پزشک خانواده نقش دروازه بان را بر عهده دارد و برای دسترسی به پزشکان متخصص و یا مراقبت های خاص و بیش تر در این کشور باید اول مورد تایید پزشک خانواده قرار بگیرد ، اگرچه دسترسی مستقیم به پزشک متخصص برای شرایط خاص و حاد نیز امکان پذیر است.

 مراقبت های سرپایی تخصصی از طریق شبکه ای از بخش های سرپایی بیمارستان ها و پلی کلینیک ها ، مراکز پزشکی تخصصی ، مراکز تشخیص و درمان و مطب‌های پزشک متخصص با قرارداد با خانه های بهداشت ارائه می‌شود ، مراقبت های بستری نیز توسط شبکه بیمارستانی بزرگ ارائه می شود ؛ البته بیمارستان ها از نظر اندازه ، صلاحیت ها و حوزه های حوضه آبریز متفاوت هستند.

لازم به ذکر است که مشابه مراقبت های اولیه در این کشور دسترسی به مراقبت های تخصصی سرپایی و مراقبت های بستری نیز در مناطق روستایی در مقایسه با مناطق شهری ضعیف تر است و انواع مراقبت های پزشکی در رومانی برای اقشار مرفه تر و به طور کلی قشر متوسط به بالای این کشور به دلیل پرداخت های غیر رسمی در دسترس تر و فراهم نر می باشد.

بیمارستان های جدید در رومانی

بیمارستان های جدید در رومانی

رومانی در حال سرمایه گذاری در سه بیمارستان منطقه ای جدید است که خدمات پزشکی متمرکز مدرن را برای بهبود مراقبت های بهداشتی ارائه می دهند ، در حال حاضر 25.5 درصد از جمعیت از وضعیت فعلی مراقبت های بهداشتی راضی نیستند که دلیل آن بیشتر از شکاف بین مناطق روستایی و شهری ناشی می شود ، زیرا 90 درصد بیمارستان ها در مناطق شهری قرار دارند.

زیرساخت های بیمارستانی در کشور قدیمی و چندپاره است و برخی از بیمارستان‌ ها از جمله بیمارستان های اورژانس بالینی در ایاسی ، کلوژ-ناپوکا و کرایووا از تعدادی ساختمان مجزا که چند کیلومتر دورتر از یکدیگر قرار دارند استفاده می‌کنند.

بیمارستان های بخارست سالانه به 60000 نفر از مناطق مختلفی خدمات ارائه می دهند که مدیر بخش بیمارستان های منطقه‌ای وزارت بهداشت رومانی می گوید : این بیماران باید برای مسافت های طولانی سفر کرده سفر برخی به بخارست تا هفت ساعت نیز طول می‌کشد که هزینه‌ ، تلاش‌ و فداکاری‌ را برای تمام خانواده ها تحمیل می‌کند ،  اما زمانی که بیمارستان های جدید در رومانی و اورژانس منطقه ای آنان فعال شوند بسیاری از 60000 بیمار و خانواده دیگر نیازی به سفر نخواهند داشت و این باعث کاهش تعداد خواهد شد.

انتظار می‌رود این پروژه چهار ساله حدود 1.6 میلیارد یورو هزینه داشته باشد که بانک نزدیک به 930 میلیون یورو از آن را از طریق وام و کمک‌های فنی اضافی پرداخت می کند ، این بیمارستان ها در بهداشت و درمان عمومی در رومانی کمک بسزایی خواهند بود.

برای مقایسه شرایط بهداشت و درمان رومانی با سایر کشورها می توانید مقالت زیر را مطالعه کنید و تفاوت ها را بخوبی درک کنید.

مراکز درمانی و بیمه درمان خصوصی در رومانی

مراکز درمانی و بیمه درمان خصوصی در رومانی را تا چه حد می شناسید؟ تعداد بیمارستان های خصوصی مجهز در سال های اخیر به سرعت افزایش یافته است و بیش از صد واحد جدید در دهه گذشته اضافه شده است که بخشی از این امر ناشی از رشد سریع گردشگری و نیاز پزشکی آنان بوده است .  این بیمارستان‌ها از جدیدترین تجهیزات و فناوری های پیشرفته برخوردار هستند ، با این حال بسیاری از آن ها فاقد امکانات اورژانسی لازم می باشند.

قیمت مراقبت های بهداشتی خصوصی در رومانی به طور قابل توجهی کمتر از اروپای غربی یا ایالات متحده است و هزینه کل درمان از جمله سفر و اقامت کمتر از نیمی از هزینه درمان به تنهایی در بسیاری از کشورها است ، به کسانی که به دنبال مراقبت های پزشکی با کیفیت هستند توصیه می شود که از کلینیک ها و بیمارستان های خصوصی که در شهرهای بزرگ مانند بخارست در دسترس هستند استفاده نمایند.

همچنین سیستم خصوصی برای مهاجران جذاب است زیرا آنه ا کیفیت بالایی از خدمات را ارائه می دهند که با مراقبتی که در کشورهای توسعه یافته غربی انتظار دارید قابل مقایسه است ، در ضمن اکثر کارکنان پزشکی در مراکز خصوصی می توانند به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند.

مراکز درمانی و بیمه درمان خصوصی در رومانی

هزینه بیمه درمانی بین المللی در رومانی چقدر است؟

اگر برای کار در کشور رومانی به این کشور سفر می کنید یا یک مهاجر به این کشور هستید ، احتمالاً تحت پوشش هیچ گونه درمان پزشکی در این کشور نخواهید بود مگر اینکه به یکی از گروه های زیر تعلق داشته باشید:

  • دارنده کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) هستید.
  • تحت پوشش سیستم تامین اجتماعی رومانی باشید.
  • تبعه کشوری هستید که با رومانی قرارداد مراقبت های بهداشتی متقابل دارد.
میانگین هزینه بیمه درمانی در رومانی
3831 دلار برای افراد معمولی و مجرد
7357دلار برای زوج ها
10738 دلار برای خانواده ها
8356 دلا برای بازنشستگان

کسانی که تحت پوشش هیچ یک از موارد بالا نیستند به احتمال زیاد نیاز به پرداخت فوری و نقدی برای دسترسی به درمان خواهند داشت ، بنابراین ضروری است که با تأمین یک بیمه نامه درمانی رومانی مناسب برای نیازهای خود از لحاظ مالی از خود محافظت کنید ، هزینه بیمه درمانی بین المللی در رومانی بسته به سن شما ، شرایط پوشش ، سلامت و غیره متفاوت خواهد بود ، آخرین آمار نشان می دهد که هزینه متوسط بیمه درمانی در رومانی 7571 دلار آمریکا است.

میانگین هزینه بیمه درمانی بین المللی در رومانی را در جدول بخوانید.

5 واقعیت در مورد مراقبت های بهداشتی در رومانی

در این قسمت به 5 واقعیت در مورد مراقبت های بهداشتی در رومانی اشاره می کنیم که بسیار مهم می باشند و باید آن را مد نظر قرار دهید:

  • بهداشت و درمان در رومانی رتبه آخر را در اروپا دارد ، رومانی به طور مرتب در رتبه آخر در شاخص سلامت اروپا قرار دارد و این یک سیستم کم بودجه و ناکارآمد دارد که به طور مداوم در ارائه مراقبت های با کیفیت شکست می خورد.
  • دولت نقش بزرگی در ناکامی های مراقبت های بهداشتی در رومانی دارد ، با اینکه رومانی یک برنامه بیمه درمانی همگانی دارد اما از زمان پایان کمونیسم تعداد بسیار کمی بیمارستان جدید ساخته است.
  • حقوق پایین عامل فساد است ، در عمل بسیاری از رومانیایی ها برای دریافت مراقبت با کیفیت مجبور به هزینه از جیب خود هستند وکارکنان بیمارستانی و پزشکان معمولا برای جبران درآمد کم خود رشوه می گیرند.
  • کمبود پزشک در رومانی وجود دارد ، اما بازهم این کشور به بیش از 15000 پزشک اجازه داد تا در جستجوی شغل با دستمزد بهتر در سایر کشورهای اروپایی کشور را ترک کنند.
  • سازمان های غیرانتفاعی در حال پر کردن شکاف های مراقبت های بهداشتی در رومانی هستند ، اگرچه دولت نتوانسته زیرساخت های مراقبت بهداشتی را بهبود ببخشد سازمان های غیرانتفاعی اقدامات مهمی انجام می دهند.

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در رومانی

خیر ! بهداشت و درمان در رومانی رتبه آخر را در اروپا دارد ، رومانی به طور مرتب در رتبه آخر در شاخص سلامت اروپا قرار دارد و این یک سیستم کم بودجه و ناکارآمد دارد که به طور مداوم در ارائه مراقبت های با کیفیت شکست می خورد.

  • 3831 دلار برای افراد معمولی و مجرد
  • 7357دلار برای زوج ها
  • 10738 دلار برای خانواده ها
  • 8356 دلا برای بازنشستگان
  • دارنده کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) هستید.
  • تحت پوشش سیستم تامین اجتماعی رومانی باشید.
  • تبعه کشوری هستید که با رومانی قرارداد مراقبت های بهداشتی متقابل دارد.

خیر ، در حال حاضر 25.5 درصد از جمعیت از وضعیت فعلی مراقبت های بهداشتی راضی نیستند که دلیل آن بیشتر از شکاف بین مناطق روستایی و شهری ناشی می شود ، زیرا 90 درصد بیمارستان ها در مناطق شهری قرار دارند.

بهداشت و درمان عمومی در رومانی از چهار منبع اصلی تامین می شود : صندوق های بیمه سلامت ملی ، بودجه دولتی ، بودجه های محلی و پرداخت های بیماران

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در این مطلب بهداشت و درمان عمومی در رومانی را به شما ارائه نمودند ، مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز آماده ارائه بهترین راهنمایی به شما عزیزان می باشند ، پیشنهاد می کنیم مقاله کار در رومانی را نیز بخوانید و مشاغل مورد نیاز این کشور و قوانین حاکم بر بازار کاری آن را بخوبی بشناسید.

از ما می پرسید : "بهترین کشور دنیا برای کار ، زندگی و تحصیل کجاست؟!" بعد از مطالعه مقالات زیر خودتان این سوال را پاسخ میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه