خط و زبان مردم اسپانیا

خط و زبان مردم اسپانیا در طول تاریخ دچار تغییرات زیادی شده است و زبان رسمی کشور اسپانیا ، زبان اسپانیایی است که به آن کاستیلی نیز می‌گویند و این زبان یک زبان رومی است که ریشه در منطقه کاستیل در اسپانیا دارد.

اگر قصد مهاجرت به کشور توسعه‌یافته اسپانیا را دارید ، علاوه بر آگاهی از خط و زبان مردم اسپانیا ، دانستن درمورد انواع روشهای مهاجرت نیز مهم است که در مقاله مهاجرت به اسپانیا مسائل مربوط به مهاجرت بررسی شده است ؛ همچنین ، در این رابطه می‌توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در تماس باشید.

زبان اسپانیایی برای نخستین بار در قرن یازدهم در متون مذهبی لاتین ظاهر شد ؛ در طول قرن 12 نیز قوانینی حقوقی به اسپانیایی ترجمه شدند ؛ نثر اسپانیایی در سال های 1252 – 1284 در زمان پادشاهی آلفونسو دهم شکوفا شد و در این زمان دایره المعارفی به نام Las Partidas که حاوی قوانین ، وقایع تاریخ نگاری ، دستورالعمل ها و قوانین مربوط به شکار ، شطرنج و بازی های ورق است ، نوشته شد.

نخستین دستور زبان اسپانیایی توسط آنتونیو د نبریجا و اولین فرهنگ لغت در طول قرون 15 و 16 منتشر شد ؛ در حال حاضر ، زبان اسپانیایی علاوه بر کشور اسپانیا در برخی دیگر نقاط جهان نیز گویشورانی دارد و همان طور که امپراتوری اسپانیا در قرن 16 در سراسر جهان گسترش می یافت ، زبان آن ها نیز در حال گسترش بود.

فهرست مطالب
خط و زبان مردم اسپانیا

در ابتدای این محتوا می توانید مهم ترین اطلاعات مقاله را با دیدن ویدئو و شنیدن پادکست ارائه شده توسط روناک دریافت کنید ، همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با تهیه و ارائه فایل های صوتی و تصویری در تلاشند تا ارتباط بهتر و موثر تری را با شما عزیزان داشته باشند و اطلاعات به روز و صحیح را در اختیار شما قرار دهند.

پادکست خط و زبان مردم اسپانیا​

پخش ویدیو

زبان های رسمی اسپانیا

زبان های رسمی اسپانیا کدامند و چه تاثیری بر خط و زبان مردم اسپانیا داشته اند؟ همان گونه که بیان شد ، اسپانیایی زبان رسمی این کشور است که زبان رومنس قرون وسطایی پادشاهی کاستیل و گویش موزارابی پادشاهی تولدو بر ایجاد زبان اسپانیایی تاثیر داشته است.

در حال حاضر صدها میلیون نفر از این زبان به عنوان زبان اول استفاده می کنند و برای تقریبا 88 درصد از جمعیت اسپانیایی ها این زبان به عنوان زبان مادری شناخته می شود و 99 درصد می توانند به زبان اسپانیایی صحبت کنند.

همچنین ، در این کشور تحصیلات دانشگاهی با زبان اسپانیایی می باشد ؛ علاوه بر این ، برای دانشجویان بین المللی که علاقمند به تحصیل به زبان انگلیسی در این هستند نیز ، امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای آن ها فراهم آمده است.

در همین راستا و برای شناخت بهتر شرایط تحصیل در اسپانیا ، مقاله لینک شده را بخوانید ؛ شرایط اخذ پذیرش ، زبان تحصیل ، هزینه ها و بسیاری موارد کاربردی را در آن مقاله به طور کامل شرح داده ایم.

زبان های منطقه ای اسپانیا

زبان های منطقه ای اسپانیا کدامند؟ زبان های منطقه ای مشترک شامل باسک ، کاتالان ، گالیسی و اکسیتان می باشد ؛ باسکی تنها زبان غیر رومی با وضعیت رسمی در این کشور است و با هیچ زبان دیگر مرتبط نیست ؛ این زبان توسط ساکنان کشور باسک و شمال ناوار استفاده می شود.

کاتالانی در کاتالونیا ، جزایر بالئاریک و والنسیا کاربرد دارد و در حدود 17 درصد از مردم به زبان کاتالانی صحبت می کنند ؛ زبان گالیسی نیز توسط 9 درصد از جمعیت اسپانیا ، عمدتا در گالیسیا که منطقه ای خودمختار است و به زبان پرتغالی مرتبط می باشد ، صحبت می شود.

اکسیتان در کاتالونیا دارای گویشورانی است و ساکنان آن از گویشی فرعی به نام آرانی استفاده می کنند ؛ از این زبان ها به شکلی گسترده در روزنامه ها ، کتاب ها ، تلویزیون و دولت محلی استفاده می شود ، همچنین ، آراگونی ، آستوریای و لئونی از جمله زبان های شناخته شده منطقه ای هستند ؛ این زبان ها که به عنوان زبان های رسمی شناخته نمی شوند ، از زبان های اقلیتِ در خطر انقراض به حساب می آیند.

زبان های منطقه ای اسپانیا

به طور کلی ، در حدود 10000 تا 30000 نفر به زبان آراگون صحبت می کنند و تعداد گویشوران بومی زبان آستوری حدود 100 هزار نفر هستند ؛ همچنین ، این زبان به عنوان زبان دوم برای حدود 450 هزار گویشور در آستوریاس شناخته می شود ؛ لئونی در کاستیا توسط حدود 20000 تا 50000 نفر صحبت می شود.

سایر زبان های منطقه ای غیر رسمی

سایر زبان های منطقه ای غیر رسمی شامل کانتابری (گویش آستور – لئونی) ، اکسترمادوران (در منطقه خودمختار اکسترمادوران صحبت می شود) ، یهودی – اسپانیایی (توسط یهودیان سفردی که در سال 1492 از اسپانیا اخراج شدند ، صحبت می شود) ، ریفیان بربر (توسط مسلمانان مراکشی صحبت می شود) ، Eonavian (توسط 45 هزار گویشور محلی صحبت می شود) ؛ فالا (توسط 10500 نفر صحبت می شود) ، زبان Gomeran whistled نیز برای برقراری ارتباط در جزایر قناری کاربرد دارد ؛ از دیگر زبان ها در اسپانیا پرتغالی و رومانی ایبریایی است.

دانستن زبان اسپانیایی برای کار کردن در این کشور یک ضرورت است ، اگر قصد کار در کشور اسپانیا را دارید ، پیشنهاد می کنیم مقاله کار در اسپانیا را مطالعه کنید ؛ کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در مقاله لینک شده نیاز های کاری کشور اسپانیا و قوانین حاکم بر بازارهای کاری این کشور را بررسی کرده اند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بهترین راهکار های یادگیری زبان اسپانیایی را از مشاوران حرفه ای رجبی بپرسید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زبان های مهاجر در اسپانیا

علاوه بر خط و زبان مردم اسپانیا ، سایر زبان ها نیز در این کشور وجود دارد ؛ زبان های مهاجر در اسپانیا اکثرا توسط مهاجرینی که در اسپانیا زندگی می کنند ، استفاده می شود ؛ تقریبا 6.1 میلیون نفر در اسپانیا از کشورهای مختلف دیگری هستند که این تعداد در حدود 13 درصد از جمعیت اسپانیا را تشکیل می دهند.

اکثر این مهاجرین از اتحادیه اروپا ، آمریکای لاتین ، مراکش ، روسیه و چین می باشند که این مهاجرت بر زبان های مهاجر موجود در اسپانیا که شامل اسپانیایی آمریکای لاتین ، بلغاری ، اوکراینی ، رومانیایی ، عربی ، انگلیسی ، آلمانی ، فرانسوی ، ایتالیایی ، پرتغالی ، چینی و روسی بوده ، تاثیر گذاشته است.

زبان های خارجی اصلی در اسپانیا

از میان زبان های خارجی که در اسپانیا صحبت می شود ، برخی به عنوان زبان های خارجی اصلی در اسپانیا شناخته می شوند ؛ این زبان های خارجی که به طور خاص نقش مهمی در جامعه اسپانیا دارند شامل زبان های انگلیسی ، فرانسوی و آلمانی می باشند.

ردیف زبان های اصلی خارجی در اسپانیا شرح
1 انگلیسی در حدود 27 در از مردم به انگلیسی صحبت می کنند. انگلیسی زبانان در اسپانیا یا متولد بریتانیا هستند و یا این که برای امور تجاری از این زبان استفاده می کنند.
2 فرانسوی 12 درصد از مردم در اسپانیا به زبان فرانسه صحبت می کنند. فرانسه هم به مانند انگلیسی ، زبان تجاری رایج است.
3 آلمانی تنها دو درصد از مردم به زبان آلمانی صحبت می کنند.
گستردگی خط و زبان مردم اسپانیا ​

Extent of Spanish language

گستردگی خط و زبان مردم اسپانیا

گستردگی خط و زبان مردم اسپانیا به چه صورت است؟ زبان اسپانیایی به عنوان زبان اول توسط 360 میلیون نفر در سراسر جهان صحبت می شود که در اوایل قرن 21 ، مکزیک دارای بیش ترین تعداد سخنوران (بیش از 85 میلیون نفر) بوده و پس از آن کلمبیا (بیش از 40 میلیون نفر) ، آرژانتین (بیش از 35 میلیون نفر) ، ایالات متحده (بیش از 31 میلیون نفر) و اسپانیا (بیش از 30 میلیون نفر) ، بیش ترین تعداد اسپانیایی زبان ها را داشته اند.

اسپانیایی به عنوان زبان رسمی 18 کشور آمریکایی که شامل آرژانتین ، بولیوی ، شیلی ، کلمبیا ، کاستاریکا ، کوبا ، جمهوری دومینیکن ، اکوادور ، السالوادور ، گواتمالا ، هندوراس ، مکزیک ، نیکاراگوئه ، پاناما ، پاراگوئه ، پرو ، اروگوئه و ونزوئلا می باشد ، شناخته می شود.

همچنین ، کشورهای مشترک المنافع پورتوریکو و گینه استوایی در آفریقا ، گویشورانی به زبان اسپانیایی دارند.

در ادامه با خط و زبان مردم در برخی دیگر از کشورهای اروپایی آشنا می شوید ؛ بنظر شما کدام خط و زبان از همه سخت تر است؟

تاریخچه خط و زبان مردم اسپانیا

تاریخچه خط و زبان مردم اسپانیا شامل دوره های مختلفی است ؛ خط و زبان مردم اسپانیا در اسپانیا و همچنین در آمریکای لاتین به عنوان کاستیلیایی شناخته می شود ؛ این گویش در قرن 9 در کانتابریا در اطراف شهر بورگوس در شمال مرکزی اسپانیا یا کاستیل قدیم به وجود آمد و با تسخیر اسپانیا از جانب مورها ، تا قرن 11 به سمت جنوب تا اسپانیای مرکزی ()کاستیل جدید) در اطراف مادرید و تولدو گسترش یافت.

در اواخر قرن 15 ، پادشاهی های کاستیل و لئون با پادشاهی آراگون ادغام شدند و زبان کاستلی ، بعنوان زبان رسمی کل اسپانیا شناخته شد ؛ گویشهای منطقه ای آراگون ، ناوارا ، آستوریاس و سانتاندر به تدریج حذف شدند و در حال حاضر ، فقط در مناطق روستایی باقی مانده ند ؛ زبان گالیسی که شباهت های زیادی به زبان پرتغالی دارد و در شمال غربی اسپانیا صحبت می شود و زبان کاتالانی که در شرق و شمال شرق اسپانیا گویشورانی دارد نیز ، بسیار کاهش یافتند و در اواخر قرن 20 ، شروع به تجدید حیات کردند.

گویش اسپانیایی که پیش از قرن 12 در اسپانیای تحت اشغال اعراب استفاده می شد ، موزارابی نام داشت ؛ این زبان شکل باستانی زبان اسپانیایی با وام گیری هایی فراوان از عربی می باشد.

تاریخچه خط و زبان مردم اسپانیا

نخستین متون به زبان اسپانیایی

نخستین متون به زبان اسپانیایی شامل کلمات پراکنده ای است که در دو متن لاتین قرن دهمی ، یکی از ریوخا و دیگری از کاستیل نشان داده شده است ؛ در این دو سند ، تفاوت های لهجه ای کمی مشاهده می شود و سند دیگری که در سال 980 نوشته شده ، به نظر لئونی می آید ؛ قدیمی ترین متون باقی مانده بعدی شامل خرجه های موزارابی هستند ؛ اما در اواسط قرن 12 ، شعر حماسی معروف Cantar de mío Cid به زبانی که اساسا کاستیلی است ، ظاهر شد.

آثار ادبی تا قرن 14 به زبان لئونی و به آرگونی تا قرن 15 ظاهر شدند ، اما گویی این گونه مقدر بوده که کاستیلیان از ابتدا و به ویژه در طی قرن 15 و اوایل قرن 16 ، دستی برتر در اختیار داشته و حتی بر پرتغالی تاثیر بگذارند.

عوامل تاثیرگذار بر خط و زبان مردم اسپانیا

عوامل تاثیرگذار بر خط و زبان مردم اسپانیا می تواند شامل موارد زیر باشد:

ردیف نام تاثیر بر خط و زبان مردم اسپانیا
1 ایبری ها احتمالا ایبری در اواخر قرن اول پس از میلاد صحبت می شده و اکثر کتیبه های یافت شده از الفبای پونیکی استفاده کرده اند ؛ از آن جا که کلمات بسیار کمی از این دوران باقی مانده ، لذا به نظر می رسد که زبان ایبری ها تاثیری جزئی بر زبان اسپانیایی داشته است.
2 فینیقی ها فینیقی ها در قرن 11 قبل از میلاد به جنوب اسپانیا رسیدند و کارخانه ها و بندرگاه هایی را در مالاگا ، کارتیا ، آدرا و آلمونیکار تاسیس کردند ؛ از مهم ترین کمک های فینیقی ها ، معرفی هنر نوشتن به اسپانیا است و برخی معتقدنند که نام هیسپانیا ریشه در کلمه ای سامی دارد.
3 یونانی ها و رومی ها اکثر واژه های یونانی که در اسپانیایی حال حاضر یافت می شود مربوط به دوره استعمار یونانی ها نیست ، بلکه بعدها توسط رومیان وارد این زبان شده اند و اکثر کلمات به آموزش ، علم ، هنر ، فرهنگ و مذهب اشاره دارد.
4 سلت ها سلت ها حکومت و زبان خود را بر مردم بومی شبه جزیره ایبری تحمیل نکردند ، بلکه همزیستی فرهنگی به وجود آمد ؛ به مانند یونانی ها ، اکثر لغات سلتی در واژگان اسپانیایی حال حاضر ، توسط رومی ها که قبلا با سلت ها در Gaul مواجه شده بودند ، آورده شده است و بیش تر کلمات مربوط به مادیات ، شکار و جنگ است.
5 بربرهای آلمانی در سال 409 پس از میلاد بربرهای آلمانی که شامل وندان ها ، سوابی ها و آلان ها بوده اند ، وارد شبه جزیره شده ، اما مدت حضورشان کوتاه بوده و تاثیر چندانی بر زبان اسپانیایی نداشته اند.
6 ویزگوت ها زمانی که ویزگوت ها وارد هیسپانیا شدند ، رومی شده بودند و زبان خود را به نفع لاتین کنار گذاشته بودند ؛ بنابراین ، آن ها یک قبیله آلمانی زبان لاتین بوده اند.
7 مورها زبان مورها عربی بوده و این زبان تاثیرگذارترین زبان در توسعه زبان اسپانیایی می باشد ؛ بیش از 4000 کلمه اسپانیایی پیدا شده است که از زبان عربی گرفته شده اند.

سوالات پر تکرار خط و زبان مردم اسپانیا

برای تقریبا 88 درصد از جمعیت اسپانیایی ها این زبان به عنوان زبان مادری است و 99 درصد می توانند به زبان اسپانیایی حرف بزنند.

زبان های منطقه ای مشترک شامل باسک ، کاتالان ، گالیسی و اکسیتان می باشد ؛ باسکی تنها زبان غیر رومی با وضعیت رسمی در این کشور است و با هیچ زبان دیگر مرتبط نیست ؛ این زبان توسط ساکنان کشور باسک و شمال ناوار استفاده می شود.

تقریبا 6.1 میلیون نفر در اسپانیا از کشورهای مختلف هستند که  13 درصد از جمعیت اسپانیا را شامل می شوند ؛ این مهاجرین از اتحادیه اروپا ، آمریکای لاتین ، مراکش ، روسیه و چین هستند  که این مهاجرت بر زبان های مهاجر موجود در اسپانیا که شامل اسپانیایی آمریکای لاتین ، بلغاری ، اوکراینی ، رومانیایی ، عربی ، انگلیسی ، آلمانی ، فرانسوی ، ایتالیایی ، پرتغالی ، چینی و روسی بوده ، تاثیر گذاشته است.

در حدود 27 در از مردم به انگلیسی صحبت می کنند.
انگلیسی زبانان در اسپانیا یا متولد بریتانیا هستند و یا این که برای امور تجاری از این زبان استفاده می کنند.

زبان اسپانیایی به عنوان زبان اول توسط 360 میلیون نفر در سراسر جهان صحبت می شود ، مکزیک دارای بیش ترین تعداد سخنوران (و بعد از  آن کلمبیا ، آرژانتین ، ایالات متحده و اسپانیا ، بیش ترین تعداد اسپانیایی زبان ها را داشته اند.

اسپانیایی به عنوان زبان رسمی 18 کشور آمریکایی که شامل آرژانتین ، بولیوی ، شیلی ، کلمبیا ، کاستاریکا ، کوبا ، جمهوری دومینیکن ، اکوادور ، السالوادور ، گواتمالا ، هندوراس ، مکزیک ، نیکاراگوئه ، پاناما ، پاراگوئه ، پرو ، اروگوئه و ونزوئلا می باشد ، شناخته می شود.

لذا ، عوامل مختلفی در دوره های مختلف بر خط و زبان مردم اسپانیا تاثیر گذار بوده است ؛ خط و زبان مردم اسپانیا که اسپانیایی است ، علاوه بر کشور اسپانیا در سایر مناطق و کشورها نیز گویشورانی دارد و همچنین ، سایر زبان ها نیز در این کشور نفوذ داشته است ؛ چنانچه هنوز در زمینه خط و زبان مردم اسپانیا ابهام و سوالی دارید می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید ؛ همچنین توصیه می کنیم مقاله 10 شغل برتر و پردرآمد در اسپانیا را نیز بخوانید تا با بهترین مشاغل اسپانیا آشنا شوید و بدانید آیا تخصص شما در این لیست ده تایی وجود دارد یا خیر؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه