معرفی شهرهای کشور اسپانیا

معرفی شهرهای کشور اسپانیا و آشنایی با خصوصیات شهرهای این کشور برای کسانی که قصد مهاجرت و یا سفر به اسپانیا را دارند ، می تواند مهم باشد چرا که اسپانیا مکانی بسیار هیجان انگیز و پرجنب وجوش برای بازدید است و هر کدام از شهرهای آن دارای خوصیات منحصر به فردی می باشند.

در مقاله مهاجرت به اسپانیا می توانید اطلاعات بسیار مفیدی را در خصوص روش های مهاجرت به کشور اسپانیا کسب کنید ؛ البته مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همیشه به دنبال راهکارهایی مناسب برای متقاضیان مهاجرت بوده اند.

اگر به دنبال گشت و گذار در اسپانیا هستید ، بهتر است بدانید که کشور اسپانیا با فرهنگ و تاریخ غنی خود بهترین مکان برای کشف و مقصدی عالی برای تجربه یک تعطیلات اروپایی است ؛ لذا در این کشور می توان مکان های بسیاری را برای جست و جو یافت و هر یک از شهرهای اسپانیایی دارای سنت ها و جشن های مخصوص به خود هستند.

لذا با بررسی مقاله معرفی شهرهای کشور اسپانیا می توان بهتر برنامه ریزی کرد و سفر به اسپانیا را به یاد ماندنی تر کرد و از سردرگمی ها کاست ؛ از جمله شهرهایی که در بخش معرفی شهرهای کشور اسپانیا به بازدید از آن ها تاکید می شود ، شهرهای مادرید و بارسلونا می باشند ؛ این شهرها شامل مناظر شهری شگفت انگیز و محیط های شهری بی نظیر هستند ؛ از دیگر شهرهای کم تر شناخته شده و هیجان انگیز برای بازدید ، می توان به تولدور و کاداکس اشاره نمود.

فهرست مطالب
معرفی شهرهای کشور اسپانیا

توصیه می کنیم در ابتدا محتوای ویدئویی از روناک ، همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را ببینید و پادکست آن را بشنوید ، اگر وقت مطالعه کامل مقاله را ندارید با دیدن این ویدئو با موضوعات اصلی این مقاله آشنا میشوید.

همچنین امکان دانلود و ذخیره سازی پادکست وجود دارد تا بعدا هم بتوانید از آن بهره ببرید.

پادکست معرفی شهرهای کشور اسپانیا​

پخش ویدیو

شهرهای کشور اسپانیا

بر اساس گزارشات منتشره در 1 ژانویه 2018 ، مجموعا 8124 شهرداری اسپانیا از جمله شهرهای خودمختار سئوتا و ملیلا وجود دارد ؛ استان بورگوس دارای بیش ترین شهرداری (371) و لاس پالماس دارای کم ترین شهرداری (34) می باشد.

در معرفی شهرهای کشور اسپانیا به لیست 20 شهر پرجمعیت این کشور می پردازیم.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت اطلاعات جامع و به روز در خصوص مهاجرت به اسپانیا با راهنمایی مشاوران و متخصصان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شهرهای کشور اسپانیا

بر اساس گزارشات منتشره در 1 ژانویه 2018 ، مجموعا 8124 شهرداری اسپانیا از جمله شهرهای خودمختار سئوتا و ملیلا وجود دارد ؛ استان بورگوس دارای بیش ترین شهرداری (371) و لاس پالماس دارای کم ترین شهرداری (34) می باشد.

در معرفی شهرهای کشور اسپانیا به لیست 20 شهر پرجمعیت این کشور می پردازیم.

نام شهر جمعیت نام شهر جمعیت نام شهر جمعیت
مادرید 5263000 بارسلونا 4251000 والنسیا 1499000
سویل 1262000 بیلبائو 947000 مالاگا 844000
اویدو – خیخون - آویلس 844000 آلیکانته – الچه 793000 لاس پالماس 640000
زاراگوزا 639000 مورسیا - اوریوئلا 623000 سانتا کروز د تنریف - لالاگونا 581947
گرانادا 440000 پالما 433000 ویگو 413000
کارتاخنا 409000 کادیز 400000 سن سباستین 393000
کرونا – اولیروس - آرتیکسو 376000 وایادولید 369000

از دیگر شهرهای مهم اسپانیا می توان به آلمریا ، کاسرس ، کوردوبا ، کوئنکا ، خیرونا ، جائن ، مریدا ، مورسیا ، اورنسه ، پالما د مایورکا ، سالامانکا ، سانتاندر ، سانتیاگو د کامپوستلا ، سگویا ، تروئل ، تولدو و … اشاره نمود ؛ البته دقت داشته باشید برای مهاجرت و یا سفر به این کشور می بایست هزینه های زندگی در شهرهای مختلف اسپانیا را نیز مورد بررسی قرار داد.

اگر قصد کار و اشتغال در کشور اسپانیا را دارید ، جزئیات کار در این کشور را در مقاله کار در اسپانیا می توانید بررسی نمایید.

شهرهای مهم کشور اسپانیا

در معرفی کشور اسپانیا به عنوان کشوری قدرتمند ، بدون شک هر یک از شهرهای آن ، نقش بسزایی داشته اند ؛ لذا در ادامه ی معرفی شهرهای کشور اسپانیا به معرفی چند شهر مهم در کشور مذکور می پردازیم.

اگر در خصوص هر یک از شهرهای اسپانیا سوالی در ذهن دارید ، می توانید با کارشناسان هلدینگ مهاجرتی رجبی در ارتباط باشید.

شهر مادرید اسپانیا

در ابتدای معرفی شهرهای کشور اسپانیا ، به شهر مادرید اسپانیا می پردازیم ؛ شهر مادرید اسپانیا به عنوان پایتخت این کشور ، مقصدی عالی برای تجربه یک تعطیلات اروپایی است ؛ مادرید شیک و باکلاس ، دارای معماری های فوق العاده ، باغ های آراسته و پارک های بسیار زیبا است ؛ لذا ، می توان گفت که بازدید از مادرید برای هنردوستان بی شک امری ضروری است.

مادرید بهشت عاشقان هنر است و نیز ، خانه سه موزه هنری در سطح جهانی و بسیاری از موزه های کوچک تر می باشد ؛ پرادو که از همه بزرگ تر است ، مجموعه ای برجسته از هنر اسپانیایی از جمله فرانسیسکو گویا و دیه‌گو ولازکز را در خود جای داده است.

همچنین ، پارک بوئن رتیرو با فواره های آب مجلل و فضای سبز وسیع ، مقصدی محبوب برای گردشگران و افراد محلی است ؛ مادرید دومین مرکز صنعتی بزرگ کشور اسپانیا است و محل استقرار تیم فوتبال معروف رئال مادرید می باشد.

شهر مادرید اسپانیا

بارسلونا اسپانیا

بارسلونا اسپانیا ، دومین جایگاه را در معرفی شهرهای کشور اسپانیا به خود اختصاص داده است ؛ بارسلونا به عنوان دومین شهر بزرگ اسپانیا ، ترکیبی عالی از فرهنگ و تاریخ را در یک کلان شهر جهانی ارائه می دهد ؛ بارسلونای درخشان ، رنگارنگ و به یادماندنی برای عکاسی بسیار عالی است و مناظر عالی شهری را در جای جای آن می توان به نظاره نشست.

این شهر میزبان باشگاه معروف بارسلونا است و هواداران فوتبال به نیوکمپ بارسلونا می آیند تا تیم محبوبشان را در زمین بازی جادویی به تماشا بنشینند ؛ در این شهر شاهد بارها و کلوپ های زیادی در خیابان ها خواهید بود.

زندگی شبانه در بارسلونا فوق العاده است و نباید آثار گائودی را فراموش کرد ؛ همچنین ، نباید La Sagrada Familia که مشهورترین جاذبه بارسلونا است را از یاد ببرید ؛ لذا اگر می خواهید به اسپانیا سفر کنید ، حتما زمانی را هم برای بازدید از زیبایی های شهر بارسلونا بگذارید.

سویل سومین شهر بزرگ اسپانیا​

Seville / Spain

سویل سومین شهر بزرگ اسپانیا

سویل سومین شهر بزرگ اسپانیا ، سومین شهر بزرگ اسپانیا و پایتخت منطقه اندلس است ؛ شهر سویل به شکلی گسترده به عنوان خانه رقص فلامنکو کلاسیک شناخته می شود و به همین خاطر شهرت جهانی پیدا کرده است ؛ در صورتی که بخواهید این رقص سنتی را یاد بگیرید و یا این که اجرای حرفه ای آن را تماشا کنید ، می توانید به محله Triana بروید ، از دیگر مناظر و جاذبه های تماشایی سویل شامل مجموعه قلعه آلکازار و کلیسای جامع گوتیک سویل می باشد ؛ همچنین ، میدان گاو بازی قرن هجدهم به نام Plaza de Toros de la Maestranza یکی دیگر از مکان های دیدنی این شهر جهت بازدید می باشد.

در مقالات زیر اطلاعات جامع و جالبی در خصوص کشور و مردم اسپانیا ارائه شده که برای شما بسیار سودمند خواهد بود.

Bilbao and the Guggenheim Museum

بیلبائو و موزه گوگنهایم

در ادامه معرفی شهرهای کشور اسپانیا ، شهر بیلبائو را بررسی می کنیم ؛ بیلبائو که یک شهر بندری در شمال اسپانیا است ، یک مکان عالی برای گذراندن تعطیلات در اسپانیا می باشد ؛ بیلبائو پایتخت باسک در اسپانیا است و معماری های سنتی اسپانیایی به همراه آسمان خراش های بسیار بلند در مرکز شهر خودنمایی می کنند ، موزه گوگنهایم که پربازدیدترین جاذبه گردشگری بیلبائو است ، در سال 1997 توسط فرانک گری ساخته شده و این موزه ، خانه آثار معاصر در ساختمانی مدرن می باشد.

بیلبائو و موزه گوگنهایم​

والنسیا شهر هنر و علوم

والنسیا شهر هنر و علوم میزبان بخش مدیترانه ای اسپانیا است و این شهر پر جنب و جوش خانه فرهنگ و هنر فراوانی می باشد ؛ والنسیا فرودگاه بین المللی خودش را دارد که از طریق آن پروازهایی به سایر مقاصد اروپایی و نیز پروازهای داخلی انجام می شود.

از والنسیا به عنوان شهر هنر و علوم یاد می شود و این شهر محل برخی ساختمان های چشمگیر و آینده نگرانه نظیر اوشناریوم ، افلاک نما و موزه تعاملی است ؛ والنسیا شهری با سواحلی زیبا است و این مناطق ساحلی در طی ماه های تابستان مملو از گردشگران و بازدید کنندگان در سراسر دنیا می شوند.

برای سرمایه گذاری در هریک از شهرهای کشور اسپانیا می بایست از شرایط سرمایه گذاری در این کشور مطلع بود ؛ در مقاله سرمایه گذاری در اسپانیا می توانید تمامی این شرایط را مورد بررسی قرار دهید.

گرانادا شهر آرام

اگر به دنبال تجربه ای آرام ، اما از نوع اسپانیایی باشید ، گرانادا شهر آرام می تواند گزینه مناسبی باشد ؛ این شهر آرام دارای مناظری خیره کننده از الحمبرا و کوه های سیرا نودا می باشد ؛ لذا ، شخص می تواند در کنار سفری یک روزه در شهر ، در دامنه های کوه های سیرا نودا قدم بزند و کمی هوای پاک تنفس نماید.

BoogaClub مقصدی عالی برای شب با مهمانی هایی فوق العاده همراه با موسیقی زنده می باشد ؛ لذا گرانادا در لیست معرفی شهرهای کشور اسپانیا جا می گیرد.

سالامانکا

شهر قدیمی سالامانکا در سال 1988 به عنوان میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسید ، لذا ، در معرفی شهرهای کشور اسپانیا به آن می پردازیم ؛ سالامانکا که در شمال غربی اسپانیا واقع شده ، قسمتی از منطقه کاستیل و لئون می باشد ؛ این شهر محل اقامت بسیاری از دانشجویان بین المللی است و دارای حال و هوای خوبی است که احساس آرامش در شخص به وجود می آورد.
بسیاری از مردم از Case de las Conchas و Plaza Mayor نیز بازدید می کنند.

تولدو شهر باستانی

تولدو شهر باستانی

در ادامه معرفی شهرهای کشور اسپانیا به بررسی شهر تولدو خواهیم پرداخت ؛ با این که شهرهای معروف و بزرگ اسپانیا از جمله مادرید و بارسلونا در کانون توجه هستند.

شهرهای کوچک این کشور مثل تولدو نیز واقعا ارزش دیدن را دارند ؛ این شهر باستانی ، بر فراز تپه ای واقع شده که به دشت های کاستیا – لامنچا در قلب خود اسپانیا نگاه می اندازد.

تولدو شهری محصور ، با گذشته ای غنی و متنوع می باشد و این شهر خانه بناهای تاریخی و مجسمه های جوامع عرب ، یهودی و مسیحی است ؛ تولدو چیزهای زیادی را برای جستجوی به بازدیدکنندگان ارائه می دهد که برخی از آن ها عبارتند از دروازه سول و همچنین دروازه موریش بیساگرا.

دروازه سول را می توان در محله قدیمی ، نزدیک به میدان پرهیایوی Plaza de Zocodover یافت.

مالاگا شهر آسمان خراش ها

مالاگا شهر آسمان خراش ها نیز در فهرست معرفی شهرهای کشور اسپانیا قرار می گیرد ؛ مالاگا در Costa del Sol قرار گرفته و مقصدی شناخته شده برای گردشگران اروپایی می باشد ؛ این شهر دارای آسمان خراش های بسیار مرتفع برای اقامت و نیز هتل هایی که دارای سواحل تمیز و خوبی است ، می باشد ؛ بسیاری از گردشگران ، اغلب از معماری های شگفت انگیز و میراث غنی مالاگا به نفع مهمانی های ساحلی و ورزش های آبی غافل می شوند.

اصلا فرقی نمی کند که علت رفتن به مالاگا چه باشد ، چرا که مطمئنا با استقبال و مهمان نوازی گرم اسپانیایی ها مواجه خواهید شد ؛ مالاگا نیز به مانند والنسیا دارای یک فرودگاه بین المللی است که به شکلی منظم به بسیاری از مقاصد اروپایی پرواز دارد ؛ علاوه بر این ، این فرودگاه شامل طیف وسیعی از خطوط هوایی ارزان و مقرون به صرفه نیز می باشد.

برای اطلاعات بیش تر در رابطه با خطوط هوایی اسپانیا می تواند با موسسه مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

کوردوبا

کوردوبا که در جنوب اسپانیا در منطقه اندلس ، همان منطقه سویل قرار دارد ، به عنوان شهری کلیدی در دوران رومیان و مرکز مهم اسلامی در قرون وسطی بوده است ؛ این شهر به دلیل مسجد زیبا و چشمگیر La Mezquita که در سال 748 پس از میلاد ساخته شده ، به شهرت رسیده است.

این بنا دارای تاریخچه جالبی است و در سال 1236 با تاثیرات رنسانس به کلیسای کاتولیک تبدیل شد که در قرن 17 ساخته شد.

معرفی شهرهای کشور اسپانیا بر طبق هزینه های زندگی

در صورتی که علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی اسپانیا ، هزینه های زندگی در شهرهای مختلف اسپانیا نیز برایتان مهم باشد .

لذا می بایست از هزینه های زندگی در شهرهای مختلف این کشور نیز مطلع باشید ؛ اگر بخواهیم شهرهای مختلف کشور اسپانیا را نسبت به هزینه های زندگی در آن شهر مقایسه کنیم ، به اطلاعات جالبی خواهیم رسید. 

در جدول زیر معرفی شهرهای کشور اسپانیا بر طبق هزینه های زندگی را داریم ؛ این رتبه بندی بر اساس رتبه بندی Numbeo در سال 2022 می باشد.

رتبه نام شهر شاخص هزینه های زندگی
1 بیلبائو 63.62
2 بارسلون 60.70
3 مادرید 59.19
4 پالما د مایورکا 58.30
5 زاراگوزا 54.60
6 سویل 53.47
7 ویگو 52.85
8 والنسیا 52.65
9 لاس پالماس د گرن کاناریا 52.00
10 گرانادا 51.75
11 مالاگا 51.65
12 مورسیا 51.32
13 آلیکانته 51.21
14 سانتا کروز د تنریف 50.65

با برخی شهر های مهم در کشورهای اروپایی با مطالعه مقالات زیر آشنا شوید .

سوالات پر تکرار شهرهای کشور اسپانیا

مادرید
بارسلونا
والنسیا
سویل
بیلبائو

؛ مادرید شیک و باکلاس ، دارای معماری های فوق العاده ، باغ های آراسته و پارک های بسیار زیبا است ، مادرید بهشت عاشقان هنر است مادرید دومین مرکز صنعتی بزرگ کشور اسپانیا است و مرکز فوتبال این کشور است.

سویل اسپانیا ، سومین شهر بزرگ اسپانیا و پایتخت منطقه اندلس به شکلی گسترده به عنوان خانه رقص فلامنکو کلاسیک شناخته شده و در جهان شهره است.

از والنسیا شهر هنر و علوم است این شهر محل برخی ساختمان های چشمگیر مانند اوشناریوم ، افلاک نما و موزه تعاملی است ؛ والنسیا سواحلی زیبا دارد و این مناطق ساحلی در طی ماه های تابستان پر از گردشگران و بازدید کنندگان است.

بیلبائو
بارسلون
مادرید
پالما د مایورکا
زاراگوزا

به ترتیب بیشترین هزینه ها را دارند.

 

معرفی شهرهای کشور اسپانیا به متقاضی مهاجرت کمک می کند تا با آگاهی بیش تری مسیر مهاجرت یا سفر را آغاز نماید ؛ بدین ترتیب از سردرگمی ها و هزینه های بی مورد کاسته می شود و شخص با خیالی راحت تر در این کشور اقامت خواهد داشت ؛ اگر قصد شما از مهاجرت ، تحصیل می باشد ، در مقاله تحصیل در اسپانیا ، شرایط تحصیل در این کشور به طور کامل بیان شده است و هزینه ها ، آزمون های ورودی و شرایط پذیرش شرح داده شده است ؛ همچنین ، کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص مسائل مهاجرتی می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه