سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آذربایجان

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آذربایجان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

کشور آذربایجان که در همسایگی کشورمان ایران قرا گرفته در چند سال اخیر با رشد بی وقفه ای که داشته باعث شده مقصد بسیاری از مهاجران قرار بگیرد . این کشور با فراهم کردن امکانات تحصیلی ، زندگی و کار توانسته استعداد و سرمایه های زیادی را به خود جذب نماید . به دلیل اشتراکات فرهنگی زیاد میان مردم کشورمان ایران و مردم آذربایجان افراد زیادی برای زندگی و کار به این کشور مهاجرت می کنند . سرمایه گذاری و ثبت شرکت یکی از روش های کار در این کشور است که به دلیل اقتصاد پویا می تواند روشی سودمند و مناسب برای مهاجرت باشد . این مقاله روش های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آذربایجان را برای شما توضیح می دهد و ما در موسسه حقوقی وکلای مهرآفرین رجبی آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما عزیزان هستیم .

جمهوری آذربایجان که پایتخت آن شهر باکو است با کشورهای ایران ، ترکیه ، ارمنستان ، روسیه و گرجستان دارای مرز مشترک است . این کشور که در حدود دویست سال پیش قسمتی از خاک ایران بود طی قراردادی به روسیه داده شد و سرانجام در سال 1991 اعلام استقلال نمود . کشور آذربایجان یک جمهوری سکولار و عضو شورای اروپا است . از ده میلیون جمعیت این کشور اکثر مردم مسلمان و زبان رسمی ، زبان ترکی آذربایجانی می باشد و در برخی مناطق زبان روسی بین مردم وجود دارد .  آذربایجان از لحاظ آب و هوایی بسیار متنوع است به طوری که شمال و شرق آب و هوایی سرد و جنوب و غرب کشور آب و هوایی گرمتر دارند . فرهنگ مردم این کشور بسیار غنی بوده و آثار باستانی زیادی در این کشور وجود دارد . واحد پول منات است و دارای منابع گسترده نفتی است .

شرایط سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آذربایجان

کشور آذربایجان در چندسال اخیر به عنوان سرزمینی مناسب برای سرمایه گذاری شناخته می شود و با افزایش مهاجرت به این کشور بازار تجارت و کار همواره در حال پیشرفت است . با سرمایه گذاری در آذربایجان میتوانید مالک تمام سهام خود باشید و تمام سود و دارایی را به کشور موردنظر خود منتقل کنید . سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آذربایجان به شیوه های مختلف امکان پذیر است از جمله :

  1. خرید ملک یا مغازه
  2. سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی
  3. سرمایه گذاری با ایجاد اشتغال
  4. خرید سهام
  5. ثبت شرکت

شرایط سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آذربایجان

خرید ملک مسکونی یا تجاری در آذربایجان

یکی از روش های سرمایه گذاری در آذربایجان خرید ملک می باشد که این ملک میتواند تجاری ، مسکونی ، اداری و یا صنعتی باشد . این شیوه سرمایه گذاری در ابتدا اقامت دو سال را به فرد اعطا می کند که تمام امکانات زندگی به فرد و خانواده او تعلق می گیرد . در صورتی که ملک خریداری شده بیشتر از 100,000 منات باشد میتوانید تقاضای اقامت دائم کنید . دقت داشته باشید که شما در این کشور میتوانید ملک را خریداری نمایید و زمین به شما فروخته نخواهد شد و خرید زمین فقط مخصوص شهروندان این کشور می باشد . خرید ملک همراه با وام نیز برای افراد خارجی امکان پذیر نیست .

ثبت شرکت در آذربایجان

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آذربایجان با توجه مزایایی که دارد به افرادی توصیه میشود که سابقه تجارت در کشور خود را دارند و چنانچه از این طریق می خواهند تنها به اقامت برسند بهتر است دیگر روش ها را امتحان کنند . شما برای ثبت شرکت باید ابتدا یک طرح مشخص از تجارتی که قصد دارید راه اندازی کنید ارائه نمایید . مدیر عامل ، موسس و حسابدار شرکت باید مشخص باشد و مدارک مبتنی بر تمکن مالی ارائه شود ؛ آدرس شرکت به همراه سایر مدارک باید موجود باشد .

ثبت شرکت در اکثر کشورها از جمله آذربایجان دارای انواع مختلفی می باشد که مهم ترین آنها شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت سهامی عام و خاص می باشد . در شرکت با مسئولیت محدود که بهترین و پرطرفدارترین روش سرمایه گذاری در آذربایجان است فعالیت در چهارچوب محدودی مشخص میشود و موظف به پرداخت مالیات از میزان سود دریافتی می باشند . در شرکت با سهامی خاص که در  مقیاس بزرگتری تاسیس و فعالیت می کند به حداقل دو سرمایه گذار نیاز است و داشتن هیئت مدیره ضروری است . در شرکت سهامی عام تعداد سرمایه گذاران باید از دونفر بیشتر باشد و میزان سود و زیان هر شخص به اندازه سهام او خواهد بود . در این نوع شرکت هر سرمایه گذار میتواند بدون هماهنگی با سایر سرمایه گذاران سهم خود را به دیگری انتقال دهد .

ثبت شرکت در آذربایجان

برای تمام کسانی که میخواهند در این نوع شرکت ها به کار مشغول شوند باید مجوز اخذ شود و تنها موسس شرکت احتیاجی به اخذ مجوز ندارد . پس از ثبت شرکت فرد متقاضی میتواند برای دریافت ویزای ورود به این کشور اقدام کند .

سرمایه گذاری از طریق اشتغال

این شیوه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آذربایجان به این صورت است که با راه اندازی یک کسب و کار برای چند شهروند این کشور ایجاد اشتغال کنید و از این طریق به اقامت برسید . این روش میتواند از طریق اجاره مغازه ، راه اندازی شرکت و غیره باشد .

کشور آذربایجان به عنوان پل ارتباطی میان آسیا و اروپا شناخته می شود که به دلیل برنامه توسعه اقتصادی که در پیش گرفته است شرایط و مزایای زیادی را برای مهاجرین فراهم کرده است . با اخذ اقامت امکان تحصیل و کار برای سایر اعضای خانواده فراهم شده و میتوانند در این کشور به راحتی زندگی کنند . سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آذربایجان یک روش منطقی برای کسب و کار و رسیدن به اقامت است و برای کسانی که در این زمینه تجربه دارند میتواند بسیار موفق و پرسود باشد . چنانچه شما عزیزان در زمینه مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه گذاری یا دیگر روش ها سوالی دارید میتوانید با مشاوران ما در موسسه مهرآفرین رجبی تماس حاصل فرمایید . کارشناسان ما میتوانند با ارائه بهترین خدمات شما را به هدفتان برسانند .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه