سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان از نظر جذابیت در بین کشورهای اروپای مرکزی و شرقی در رتبه های بالا قرار دارد ، از مزایای اصلی لهستان که به طور چشمگیری مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار می گیرد ، می توان به رشد پایدار اقتصادی ، تقاضای داخلی شدید ، نزدیکی به بازار های مهم اروپا ، دسترسی به کارمندان بسیار واجد شرایط و کیفیت روز افزون زیر ساخت ها اشاره کرد.

در ادامه با شرایط و ویژگی های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان آشنا می شویم ؛ شما می توانید با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس گرفته و از جزئیات مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه گذاری مطلع شوید.

سرمایه گذاری در لهستان در طول ۳ دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است ، از سال ۱۹۸۹ این کشور نه تنها برای اروپای مرکزی و شرقی ، بلکه برای کل اروپا و جهان به یکی از نقاط مهم سرمایه گذاران تبدیل شده است ؛ بازار داخلی بزرگ و جذاب آن – با بیش از ۱۶ شهر و بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر ساکن – به عامل اصلی انتخاب لهستان به عنوان خانه پروژه های جدید تبدیل شده است.

طی ۲۷ سال گذشته لهستان از نظر تولید ناخالص داخلی رشد داشته است ؛ این دستاورد چشمگیر ، که در هیچ جای دیگر جهان دیده نشده است ، توسط سرمایه گذاران از دست نرفته و باعث افزایش سطح اطمینان و ثبات شده است.

پیشتر در همین سایت به بررسی مشاغل مورد نیاز ، بهترین شهر های لهستان برای کار و قوانین کار و بازنشستگی در این کشور پرداختیم که می توانید آن مقاله را با نام کار در لهستان بخوانید.

روش های سرمایه گذاری در لهستان

بر اساس شرایط و ویژگی های جغرافیایی و ثبات اقتصادی لهستان علاقمندان سرمایه گذاری در این کشور می توانند از میان گزینه های موجود برای سرمایه گذاری در این کشور مناسب ترین گزینه بر اساس میزان سرمایه ، توانمندی و علایق خود را انتخاب کنند.

ساده ترین روش برای سرمایه گذاری در لهستان استفاده از صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) است که تنوع فوری را در یک اوراق بهادار تجاری ایالات متحده ارائه می دهد.

دیگر روش های محبوب برای سرمایه گذاری در این کشور در بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی سرمایه گذاری در خرید ملک و ساخت و ساز ملک ، ثبت و یا تاسیس شرکت است ؛ بر اساس قانون سرمایه گذاری در لهستان سرمایه گذاران خارجی می توانند از طریق یک موسسه فعالیت اقتصادی خود را انجام دهند که این فعالیت می تواند خود اشتغالی ، نمایندگی تجاری ، دفتر شعبه و شرکت باشد.

ثبت شرکت و شعبه در لهستان

راه اندازی و انجام تجارت در لهستان به عنوان یک فرد خارجی بسیار منظم است ، کارآفرینان از کشور های خارج از اتحادیه اروپا فقط می توانند در قالب یک شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت سهامی یا مشارکت محدود تجارت را تاسیس و اداره کنند ؛ سرمایه گذاران همچنین ممکن است خرید یک شرکت موجود را انتخاب کنند ، اما کارآفرینان کشور های اتحادیه اروپا قادر به ایجاد هر نوع شرکتی همانند شهروندان لهستانی هستند.

انواع اصلی شرکت ها در لهستان مشارکت ( مشارکت ثبت شده ، مشارکت حرفه ای ، مشارکت محدود ، مشارکت سهامی محدود ) و شرکت های سرمایه ای ( شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت سهامی ) است ؛ همچنین 2 گزینه دیگر ( شعبه و انحصاری ) وجود دارد ، اما شرایط ویژه ای برای هر یک اعمال می شود.

قبل از انتخاب نوع قانونی برای راه اندازی ، کارآفرینان باید دامنه مسئولیت ها ، هزینه های جاری ، اندازه تجارت ، سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت و غیره را در نظر بگیرند ؛ شرکت های با مسئولیت محدود محبوب ترین نوع برای خارجی ها هستند.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان

انواع شرکت ها در لهستان

قانون لهستان اشکال مختلفی از نهاد های تجاری را پیش بینی کرده است ، رایج ترین آنها شرکت ها و مشارکت ها هستند ؛ با وجود این ، سازمان های دیگری نیز وجود دارند ، به ویژه بنیاد ها ، انجمن ها ، نهاد های حقوق مدنی ، سازمان هایی که طبق قوانین اتحادیه اروپا فعالیت می کنند ، در ادامه با انواع شرکت ها برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان آشنا می شویم.

انواع شرکت ها در لهستان

شرکت با مسئولیت محدود لهستان

شرکت با مسئولیت محدود لهستان متداول ترین نوع شرکت تجاری در لهستان است ، پس از نظم کلیه اسناد ادغام ، شرکت در ثبت دادگاه ملی (KRS) ثبت می شود ؛ این شرکت می تواند یک یا چند سهامدار داشته باشد ، شرکت با مسئولیت محدود لهستان دارای یک هیئت مدیره است که از یک یا چند عضو تشکیل شده است سهامداران در قبال تعهدات شرکت مسئولیتی ندارند و می توانند اشخاص حقیقی یا حقوقی یا واحدهای سازمانی بدون شخصیت حقوقی باشند ، اعضای هیئت مدیره می توانند در قبال طلبکاران شرکت مسئول باشند ، شرکت باید مالیات بر درآمد شرکت و مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کند.

شرکت سهامی لهستان

شرکت سهامی لهستانی عمدتا برای مشاغل بزرگ تعیین شده است و می تواند توسط یک یا چند نهاد ( اشخاص حقیقی یا حقوقی ) تأسیس شود ، ؛ سهامداران در قبال تعهدات شرکت مسئولیتی ندارند و می توانند اشخاص حقیقی یا حقوقی یا واحدهای سازمانی بدون شخصیت حقوقی باشند ، این شرکت همچنین دارای یک هیئت مدیره ، یک هیئت نظارت اضافی و یک پرداخت کننده مالیات بر ارزش افزوده و مالیات شرکت ها است ، شرکت سهامی نیز باید در ثبت دادگاه ملی ثبت شود.

اگر قصد دارید شرکتی با مسئولیت محدود تاسیس کنید ، می توانید به کشور ارمنستان هم فکر کنید در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان ، مراحل ثبت شرکت را به طور کامل بررسی کرده ایم.

مشارکت محدود لهستان

مشارکت محدود برای مشاغل از هر مقیاس مناسب است ، این یک مشارکت تجاری بدون شخصیت حقوقی است اما دارای ظرفیت های حقوقی و قضایی است ؛ حداقل مورد نیاز سرمایه سهام برای این فرم تجاری وجود ندارد اما حداقل باید دو موسس داشته باشد که شامل اشخاص حقوقی یا حقیقی باشد.

شرکت تضامنی دارای دو نوع شریک است : یک شریک عمومی با مسئولیت نامحدود و یک شریک محدود که فقط در قبال مبلغ خاصی مسئولیت دارد ، همانطور که در اساسنامه شرح داده شده است ، این مشارکت باید در دادگاه ملی ثبت شود.

مشارکت محدود یک مشارکت تجاری است که بسیاری از ویژگی های مشارکت معمولی و برخی از ویژگی های یک شرکت تجاری را با هم ترکیب می کند ، مطابق مقررات قانون جدید ، مشارکت محدود قصد دارد شرکت را به نام خود در مقابل طلبکاران شرکت و سایر تعهدات قانونی یا مالی نگه دارد ؛ از این نظر ، حداقل یک شریک بدون محدودیت (شریک عمومی) ، دارای مسئولیت نامحدود در رابطه با شرکت و حداقل یک شریک با مسئولیت محدود مسئول است.

مشارکت مدنی لهستان

مشارکت مدنی مناسب مشاغل کوچک است که حداقل توسط دو نهاد حقیقی یا حقوقی انجام می شود ، مشارکت مدنی شخصیت حقوقی جداگانه ای ندارد ، فقط شرکای آن دارند و نباید در دادگاه ملی ثبت شود ؛ حداقل سرمایه ای وجود ندارد و دارایی های آن می توانند توسط شرکا (دارایی های منقول و غیر منقول) تأمین شوند ، این مشارکت هیچ گونه مالیاتی پرداخت نمی کند ، در عوض شرکا باید مالیات بر درآمد را پرداخت کنند ؛ مشارکت می تواند منوط به ثبت مالیات بر ارزش افزوده در لهستان باشد.

مشارکت ثبت شده لهستان

مشارکت ثبت شده (یا مشارکت عمومی) برای مشاغل کوچکتر در لهستان که توسط حداقل دو نهاد حقیقی یا حقوقی انجام می شود نیز مناسب است ، این شخصیت حقوقی ندارد اما از نظر حقوقی و قضایی توانایی لازم را دارد و باید در دادگاه ملی ثبت شود ؛ حداقل سرمایه مورد نیاز نیست ، این نوع مشارکت یک پرداخت کننده مالیات بر ارزش افزوده است و مالیات بر درآمد در شرکای فردی آن اعمال می شود (مالیات بر درآمد شخصی یا مالیات بر درآمد شرکت ، بسته به وضعیت حقوقی شریک).

مشارکت سهامی محدود لهستان

مشارکت سهامی محدود دارای یک شریک فعال ( شخصی که دانش فنی دارد به عنوان مثال ) و یک سهامدار ( تأمین کننده سرمایه ) که یک شریک منفعل است ، این شخصیت حقوقی ندارد اما دارای ظرفیت قانونی و قضایی است و همچنین باید در دادگاه ملی ثبت شود ؛ مشارکت یک پرداخت کننده مالیات بر ارزش افزوده است ؛ شریک عمومی مسئولیت نا محدودی در قبال تعهدات مشارکت خواهد داشت در حالی که سهامداران در قبال تعهدات آن هیچ گونه مسئولیتی ندارند.

مالکیت انفرادی لهستان

مشاغل انحصاری یا فعالیت تجاری فردی ، ساده ترین شکل تجارت است و برای مشاغل کوچک در مقیاس کوچک تعیین شده است ؛ این توسط یک شخص حقیقی با توانایی قانونی ، توانایی اقدامات قانونی و توانایی قضایی انجام می شود ، حداقل سرمایه سهام وجود ندارد و شخصی که این نوع فعالیت را انجام می دهد مشمول مالیات بر درآمد شخصی است ؛ موسس مسئولیت کامل با کلیه دارایی های شخصی را بر عهده دارد.

شرکت های خارجی فعال در لهستان

جدا از انواع شرکت های لهستانی که در بالا ذکر شد ، شرکت های خارجی می توانند دفاتر شعبه و دفاتر نمایندگی را نیز در لهستان تأسیس کنند ، این دو نوع شرکت امکانات محدودی را ارائه می دهند ؛ در مورد یک دفتر شعبه ، فعالیت آن همان فعالیت شرکت مادر خواهد بود ، نماینده یا دفتر رابط فقط مجاز به انجام فعالیت های تحقیقاتی و بازاریابی در لهستان هستند ؛ مزیت اصلی این نوع شرکت ها این است که مسئولیت به عهده شرکت مادر خواهد بود ، شعبه همچنین باید برای مالیات بر ارزش افزوده در لهستان ثبت نام کند.

علاوه بر این ، شرکت های ثبت شده در یک کشور اتحادیه اروپا همچنین می تواننید شرکت های اروپایی یا گروه های اقتصادی اروپا را ثبت کنید.

بهترین سرمایه گذاری در لهستان

یک شهروند خارجی این فرصت را دارد که برای اداره تجارت خود در لهستان هر زمینه فعالیتی را انتخاب کند ، شما می توانید پس انداز خود را در املاک و مستغلات در لهستان سرمایه گذاری کنید یا آنها را در یکی از مشاغل لهستان قرار دهید.

بهترین سرمایه گذاری در لهستان

“قانون سرمایه گذاری های خارجی” در سال ۱۹۹۱ در لهستان تصویب شده است که در مورد انواع شرکت هایی که می توانید سرمایه گذاری کنید و شرایط سرمایه گذاری هر یک صحبت می کند.

سرمایه گذاران خارجی سال گذشته بودجه ۳۷۳ پروژه را در لهستان اعلام کردند که ارزش آنها ۲۱٫۸ میلیارد دلار است و همین امر سبب شد این کشور به سومین مقصد بزرگ سرمایه گذاری در اروپا معرفی شود ، در ادامه با فرصت های موجود برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان آشنا می شویم.

خرید ملک در لهستان

برای سرمایه گذاران در املاک خارج از کشور ، خرید ملک در لهستان در واقع یک فرصت عالی است ، در حالی که اصول اساسی لهستان بسیار قوی است ، بازار املاک و مستغلات هنوز هم کارهای زیادی را باید انجام دهد ، این بدان معناست که املاک و مستغلات در لهستان به طور جدی کم ارزش هستند.

لهستان در واقع بهترین بازده اجاره در اروپا را دارد ، بازده اجاره ۷ درصدی بسیار بیشتر از چیزی است که در بعضی از مکان های جذاب اروپا مانند اسپانیا و پرتغال بدست می آورید.

سرمایه گذاران در لهستان می توانند از بازده بالای اجاره و چشم انداز افزایش سرمایه گسترده در آینده بهره مند شوند ، علاوه بر این استاندارد زندگی در لهستان طی یک و نیم دهه گذشته بسیار بهبود یافته است ؛ لهستان دیگر یک کشور فقیر نیست ، این کشوری با درآمد متوسط و دارای طبقه متوسط زیادی است ، ثروت زیادی در لهستان وجود دارد و سطح زندگی در طی چند سال گذشته بسیار بهبود یافته است.

قوانین املاک و مستغلات در کشور از محدودیت کمتری نسبت به گذشته برخوردار است ، هرکسی می تواند در لهستان ملک خریداری کند ؛ حقوق مالکیت خریداران کشور های عضو اتحادیه اروپا مانند شهروندان لهستانی است.

میانگین قیمت آپارتمان های موجود در ۷ شهر بزرگ لهستان ( ورشو ، گدانسک ، گدنیا ، کراکوف ، لودو ، پوزناس و وروتساو ) ۵٫۶ درصد در سال ۲۰۲۰ به طور متوسط ۸،۳۲۵ زلوتی (۱۸۱۹ یورو) در هر متر مربع افزایش داشته است.

خرید ملک تجاری

خرید املاک تجاری از قبیل مغازه ، رستوران ، هتل ، کارخانه و غیره در کشور لهستان دیگر روش سرمایه گذاری هستند ، البته این روش ممکن است در بیشتر موارد همراه با ثبت شرکت انجام شود ؛ چنانچه تاسیس شرکت با هدف مدیریت مجموعه های مذکور انجام شود باید گردش مالی شرکت در کشور لهستان گویای وضعیت واقعی کار تجاری مورد نظر باشد ، در این روش سرمایه گذاری نیز به مجرد خرید ملک تجاری اقامت دائم اعطا نمی شود ، بلکه روال خاصی دارد و مقداری زمانبر خواهد بود.

خرید زمین کشاورزی در لهستان

خارجی ها با خرید سهام شرکت های لهستانی که مالک زمین هستند ، صاحب املاک کشاورزی در لهستان می شوند ، البته مشخص نیست که چه مقدار از زمین های کشاورزی به شهروندان خارجی فروخته شده است زیرا داده های وزارت کشور ۳-۴ برابر کمتر از ارقام تایید شده توسط NIK است.

آژانس املاک کشاورزی که مسئول فروش زمین های دولتی است ، نظارت بر میزان خرید و فروش زمین های کشاورزی در بازار ثانویه ندارد و اداره عالی ممیزی فروش زمین متعلق به خزانه داری دولت در سه شعبه آژانس املاک کشاورزی (APA) را بررسی می کند.

طبق قانون ، خارجی ها (همچنین خارج از منطقه EEA) که مایل به خرید زمین های مزرعه ای و جنگلی در لهستان هستند باید مجوز MI (قانون تصرف زمین توسط خارجی ها) را بگیرند ، خرید سهام باید هر بار با ثبت در دادگاه ملی گزارش شود.

خرید اوراق قرضه در لهستان

به طور کلی خرید اوراق قرضه دولتی یکی از روش های سرمایه گذاری ، جهت اخذ اقامت اروپا و مهاجرت به اروپا به شمار می رود ، این روش به دو صورت انجام می شود که شامل سرمایه گذاری قابل برگشت و سرمایه گذاری غیر قابل برگشت است.

خرید اوراق قرضه در لهستان

در حالت سرمایه قابل برگشت شما مبلغی را که دولت کشور لهستان معین کرده را به مدت محدود مثلا پنج ساله سپرده می کنید و پس از پنج سال اصل پول بدون سود به شما بر گردانده می شود ، در این روش بلافاصله اقامت دائم لهستان به شما اعطا می شود و این اقامت کاملا معتبر می باشد و در حقیقت به منزله کسب اقامت دائم اروپا است ، در حالت غیر قابل برگشت شما مبلغی را که دولت تعیین کرده را به صورت غیر قابل برگشت و یکجا به دولت می پردازید و در عوض اقامت دائم کشور لهستان را دریافت می کنید.

خرید سهام در لهستان

بازار سهام لهستان مفهوم نسبتا جدیدی در لهستان معاصر است ، بورس اوراق بهادار جدید ورشو در سال ۱۹۹۱ به دنبال یک دوره عدم وجود در دوران رژیم کمونیستی تجارت را آغاز کرد ، برای سرمایه گذاران دوران سختی بود زیرا فقط تعداد معدودی در آنجا بودند که می دانستند چه سهام وجود دارد و از معاملات اوراق قرضه و نحوه معامله این ابزارها بی خبر بودند.

امروزه اوضاع بسیار متفاوت است ، زیرا اکثر مردم از ابزارهای مالی مختلف موجود و راه های معامله آنها آگاه هستند ، بسیاری از آنها به حساب های آنلاین تجارت شخصی با کارگزاری های سهام دسترسی دارند ، به آنها اجازه می دهد سهام ، اوراق قرضه ، مشتقات و انواع دارایی های دیگر را در زمان واقعی بفروشند.

برای خرید سهام در بورس سهام باید حساب کارگزاری داشته باشید ، هر کارگزار امکان دسترسی به تمام سهام موجود در بورس اوراق بهادار را فراهم می کند و هیچ استثنا و محدودیتی وجود ندارد.

روش تنظیم حساب کارگزاری به دلیل بسیاری از مقررات از جمله MIFID امروزه پیچیده تر از چند سال پیش است ، مشتری علاقه مند به خرید سهام باید یک نظرسنجی ویژه انجام دهد و به یک آزمونکوتاه پاسخ دهد تا میزان تحمل ریسک و ابزارهایی را که می تواند استفاده کند مشخص کند ، برای افتتاح حساب سرمایه گذاری حداقل سن ۱۸ سال الزامی است.

بیزینس مواد غذایی در لهستان

هم اکنون بحث مواد غذایی در تمام جهان از مهم ترین دغدغه های شهروندی و رفاه مردم است ، کسانی که سرمایه گذاری در بخش خوراکی را انتخاب می کنند از موفق ترین ها در لهستان خواهند بود ، معمولا سرمایه گذاری در بخش خصوصی از طریق تاسیس یک رستوران صورت می گیرد ، تاسیس رستوران محدودیت خاصی را شامل نشده و با کسب پروانه کار و مجوزهای لازم می توان به راحتی رستورانی مجهز را در شهرهای اصلی و مناطق شهری تاسیس نمود .

ورشو یکی از بهترین گزینه های تاسیس رستوران در لهستان است که با وجود انبوه توریست های سالانه این شهر می تواند فرد سرمایه گذار را به سود خوبی برساند ، لهستان با داشتن مردمانی که به تغذیه بسیار اهمیت می دهند از کشور های بالقوه در سرمایه گذاری تغذیه به شمار می رود .

خدمات تولیدی در لهستان

از مهم ترین مواردی که می توان به عنوان بهترین سرمایه گذاری در لهستان از آن نام برد سرمایه گذاری در بخش های تولیدی این کشور است که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در ارائه خدمات بسیار موفقیت آمیز خواهد بود.

لهستان در جهت رسیدن به رتبه بالا در میان کشور های اروپایی از تمام فعالیت هایی که قابلیت تولید در این کشور را بالا ببرند حمایت نموده و تمامی خدمات را در اختیارشان قرار می دهد ؛ از جمله مواردی که در سال های اخیر بسیار مورد توجه دولت لهستان قرار گرفته تولیدات مرتبط با خودرو و قطعات لازم است ، بسیاری از کارخانجات این کشور در بخش تولیدات مربوط به خودرو فعال هستند که با صادرات به کشورهای خارجی بسیار موفق ظاهر شده اند .

خرید آنلاین

در دنیای امروز خرید اینترنتی بخش مهمی از زندگی افراد جامعه است و شرکت های بزرگ دنیا همواره در حال ارتقا و پیشرفت این قابلیت برای دسترسی هرچه آسانتر به کالاهای مورد نیاز هستند ، چنانچه در زمینه فناوری اطلاعات و کامیپوتر دارای تخصص هستید می توانید با راه اندازی شبکه های کوچک کار خود را آغاز نموده و پس از مدتی به تجارتی بزرگ و موفق تبدیل شوید ، راه اندازی خدمات اینترنتی علاوه بر هزینه کم بسیار مورد استقبال نیز قرار می گیرد و از بهترین سرمایه گذاری در لهستان است.

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در لهستان

همان گونه که پیش از این بیان شد گزینه های مختلفی برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان وجود دارد که هر یک شرایط خاص خود را دارند و به مبلغ خاصی برای آغاز سرمایه گذاری نیاز دارند ، در ادامه با فرصت های سرمایه گذاری و مبالغ مورد نیاز آن ها بیشتر آشنا می شویم.

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در لهستان

هزینه خرید فرانچایز پمپ بنزین ، رستوران و پوشک در لهستان

خرید فرانچایز یکی از روش های آغاز کسب وکار در لهستان است ، صاحبان فرانچایز در ازای مالکیت مشاغل اثبات شده هزینه دریافت می کنند ، این هزینه درصد کمی از درآمد ، صاحب امتیاز است که می تواند انتظار پشتیبانی کامل دفتر مرکزی ، استفاده از نام تجاری و مشاوره و تشویق صاحب امتیاز را داشته باشد.

بازار حق رای دادن لهستان با فرصت های گسترده ای برای کارآفرینان در لهستان که مایل به گشودن این نوع تجارت هستند ، به طور منطقی توسعه یافته است.

فرنچایزینگ یک مدل تجاری است که مزایایی را برای شرکت هایی ارائه دهنده آن و برای سرمایه گذاران به همراه دارد ، نمونه های متداول شامل زنجیره های بزرگ فست فود است و بخش غذا در لهستان یکی از بهترین توسعه یافته ها و نمایندگی هاست.

سایر فرصتهای امتیاز دهی در شهرهای لهستان در بخش خرده فروشی ، بخشهای سلامتی و تفریحی و بخش خدمات با تأکید بر مشاوره وجود دارد.

حداقل سرمایه گذاری برای افتتاح در لهستان به نوع مشاغل انتخاب شده توسط کارآفرینان و خصوصیات خود فرانچایز بستگی خواهد داشت ، مثلا برای خرید فرانچایز یک رستوران ژاپنی ۴۰۰۰۰ دلار و برای خرید فرانچایز رستوران مک دونالد ۴۶۴۵۰۰ دلار سرمایه نیاز است. قرارداد فرانچایز توافق نامه ای است که حقوق و تعهدات هر دو طرف را تعیین می کند.

پس برای خرید فرانچایز یک برند معتبر در لهستان بایستی بر اساس برند و شرکت دارای فرانچایز بین ۲۰۰۰۰ دلار تا ۶۰۰۰۰۰ دلار پرداخت کرد.

هزینه خرید اوراق قرضه و ملک در لهستان

در حالی که حداقل محدودیت سفارش خرید سهام یک شرکت با معامله عمومی وجود ندارد ، بهتر است بلوک سهام با حداقل ارزش ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار خریداری کنید.

برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در لهستان می توان بین ۳۰۰۰ دلار تا ۲۰۰۰۰۰۰ دلار هزینه کرد ، البته باید توجه داشت که علاوه بر قیمت ملک فرد بایستی حق کمیسیون ، مالیات و هزینه دفتر اسناد رسمی را پرداخت کند ، هر چه هزینه ملک بالاتر باشد درصد این هزینه ها بیشتر خواهد بود.Smart ContainerTitle Element

مزایای سرمایه گذاری در لهستان

خوش بینی در بازار لهستان حاکم است و دلایل مختلفی از جمله رشد اقتصادی ، افزایش سرمایه گذاری ها باعث افزایش قیمت ، نرخ نسبتا بالای بازده و ثبات بازار املاک و مستغلات برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان وجود دارد ، آخرین رتبه جهانی بهترین برای سرمایه گذاری نشان می دهد که لهستان در مکان پنجم قرار دارد و فقط چین ، آلمان ، انگلیس و هند در پیش رو دارد.

مزایای سرمایه گذاری در لهستان

گزارش Financial Times که با همکاری جمهوری لهستان همکاری می کند ، یافته های مشابهی را ارائه می دهد ؛ این نشان می دهد که لهستان از نظر ارزش سرمایه گذاری های جدید نیز در رتبه پنجم قرار دارد ، در ادامه با سایر مزایای سرمایه گذاری در این کشور آشنا می شوم.

لهستان موقعیت عالی سرمایه گذاری در اروپا را دارد

لهستان در قلب اروپا واقع شده است و این کشور را به مکانی مناسب برای سرمایه گذاری برای شرکت هایی که نیاز به صادرات محصولات در جهات شرقی و غربی دارند ، تبدیل کرده است ؛ از یک طرف شرکت های مستقر در لهستان می توانند با داشتن دسترسی تجارت آزاد به بازار اتحادیه اروپا و مقررات استاندارد ، از یک رابطه اقتصادی قوی با منطقه یورو بهره مند شوند ؛ از طرف دیگر اقتصاد لهستان به لطف داشتن واحد پول خود (زلوتی لهستان) در برابر هرگونه بحران اقتصادی پایدار و مقاوم است.

لهستان همیشه بین دو ابرقدرت آلمان و روسیه گیر کرده است که هرگز آسان نبوده است ، اما پس از سقوط پرده آهنین در سال ۱۹۸۹ و پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی ، لهستان توانسته است این موقعیت ناخوشایند را به یک امتیاز تبدیل کند ، موقعیت محوری لهستان بین غرب و شرق توسعه صنعتی آن را تحریک می کند.

لهستان دارای اقتصاد قوی است

لهستان یکی از معدود کشور های اروپایی است که بحران مالی سال ۲۰۰۸ را بدون آسیب و بدون رکود اقتصادی پشت سر گذاشت ، اقتصاد آن هشتمین اقتصاد بزرگ (از نظر PPP) در اتحادیه اروپا است ؛ تولید ناخالص داخلی آن از سال ۲۰۱۳ در حال افزایش است.

علاوه بر این بدهی عمومی لهستان حدود ۵۴ درصد از تولید ناخالص داخلی است ، در حالی که بقیه اتحادیه اروپا به طور متوسط در حدود ۸۷ درصد از تولید ناخالص داخلی است ؛ تولید صنعتی ، گردش مالی و تقاضای داخلی کالا رشد نشان می دهد ، توسعه اقتصادی از طریق افزایش قدرت خرید و سرمایه گذاری ها اتفاق افتاده است که به معنای چشم انداز امیدوار کننده برای بازار املاک و مستغلات است.

لهستان ایمن و پایدار است

ایمنی یکی از مهمترین جنبه هایی است که سرمایه گذاران به دنبال آن هستند ، لهستان چه از نظر نظامی و چه از نظر اقتصادی امن و پایدار است ، لهستان در سال ۱۹۹۹ به ناتو پیوست و این یک عضو فعال این اتحاد است که با ایالات متحده و سایر اعضا همکاری نزدیک دارد ، در سال ۲۰۰۴ لهستان به اتحادیه اروپا پیوست ؛ عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا به لهستان قدرت و اطمینان بیشتری می بخشد.

همچنین ، سیستم مالی لهستان ایمن و پایدار است ، اقتصاد لهستان طی ۳۰ سال گذشته به طور مداوم در حال رشد بوده است ، لهستان همچنین در ۳۰ سال گذشته رهبر تغییر در منطقه بوده و همچنین در جذب سرمایه گذاران پیشرو بوده است.

کمیسیون اروپا در آخرین گزارش خود اظهار داشت که پیش بینی کرد تولید ناخالص داخلی لهستان در سال ۲۰۲۱ به ۴٫۱ درصد افزایش یابد که بالاترین نرخ در اروپا است.

افراد بسیار واجد شرایط و سخت کوش

احتمالا قوی ترین دارایی های لهستان مردم آن است ، در بسیاری از زمینه های زندگی در لهستان افراد بسیار زحمتکش و سخت کوش وجود دارد که شامل اساتید ، پزشکان ، مهندسان ، دانشمندان ، متخصصان سطح بالای IT ، مدیران ، تکنسین ها تا کارگران ساده می باشد.

یکی از دلایل مشهور بودن لهستان به متخصصان سطح بالای IT این است که قبلا در دهه های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ در ریاضیات یک ابرقدرت بوده است ، مدرسه ریاضیات لهستان به ویژه در ورشو و لووو رونق گرفت.

فرصت های رشد در بسیاری از بخش ها

لهستان طی ۳۰ سال گذشته جهان را تحت تأثیر قرار داده است ، نرخ بازده سرمایه گذاری در بسیاری از بخش ها معمولا بسیار بیشتر از حد انتظار بوده است ، لهستان را غالبا سرزمین فرصت های رو به رشد می نامند ، این درست است – در بسیاری از بخش ها هنوز هم امکان رشد عظیم وجود دارد ؛ هر تصمیم تجاری نیاز به برنامه ریزی و بررسی دقیق دارد اما – به طور کلی – تقاضای زیادی در بازار لهستان وجود دارد و قدرت خرید جامعه در حال رشد است.

کیفیت زیر ساخت های تجاری همیشه در حال افزایش

در سال ۲۰۱۸ ، لهستان به عنوان اولین کشور در منطقه توسط بازار نمایه FTSE راسل ، رتبه بازار خود را تغییر داد و از ” نوظهور ” به ” توسعه یافته ” تغییر یافت ، بورس اوراق بهادار ورشو عملکرد خوبی دارد که به وضوح نشان دهنده شخصیت بلوغ یافته اقتصاد لهستان و افزایش کیفیت بازار سرمایه است.

بسیاری از سرمایه گذاران قابل توجه سهام خصوصی در بازار لهستان فعالیت می کنند ، تقریبا همه دفاتر مشاوره و حقوقی مشهور حضور خود را تثبیت کرده اند ؛ بانک های پیشرو لهستان با موفقیت از بهترین استاندارد های بین المللی پیروی می کنند و در برخی زمینه ها مانند بانکداری الکترونیکی حتی به رهبران بازار تبدیل شده اند ، طی ۳۰ سال از عمر خود ، بازار سرمایه لهستان به سطح حرفه ای بسیار بالایی دست یافته و زیر ساخت های کاملی را برای اجرای موثر پروژه های مهم و چالش بر انگیز و تحقیق ایجاد کرده است.

بهترین شهر های لهستان برای سرمایه گذاری

لهستان دارای شهر ها و شهر ستان های متنوعی است که هر یک دارای ویژگی های خاص خود است ، فضای کسب و کار تأثیر زیادی در رشد سازمان ها دارد ، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان عمدتا به پتانسیل اشتغال ، زیر ساخت ها ، در دسترس بودن دفاتر و رشد مشاغل محلی بستگی دارد.

بهترین شهر های لهستان برای سرمایه گذاری

از میان شهرهای این کشور شهر های ورشو ، پوزنان ، تری سیتی ، کراکوف ، لوبلین ، وروتسلاو ، شزچین و لودو در بین شهر های برتر این کشور برای سرمایه گذاری و زندگی در قرار دارند ، در ادامه با این شهر ها و شاخص های سرمایه گذاری آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

ورشو

ورشو پایتخت و بزرگترین شهر لهستان است ، این کلانشهر بر روی رودخانه ویستولا در شرق مرکزی لهستان قرار دارد و جمعیت آن رسما ۱٫۸ میلیون نفر در یک منطقه بزرگتر از ۳٫۱ میلیون نفر ساکن است که ورشو را به هفتمین پایتخت پرجمعیت اتحادیه اروپا تبدیل می کند ، ورشو شهری آلفا جهانی ، یک مکان مهم گردشگری بین المللی است و یک قطب فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی قابل توجه است ؛ شهر قدیمی آن به عنوان میراث جهانی یونسکو تعیین شد.

ورشو قطب اقتصادی و مالی پیشرو در اروپای مرکزی ، گروه ویسگراد و ابتکار سه دریا است ، در سال ۲۰۱۹ ، تولید ناخالص داخلی این شهر ۹۴ میلیارد یورو (۱۰۵ میلیارد دلار) تخمین زده شد که ورشو را در زمره ثروتمندترین مناطق اتحادیه اروپا قرار داد.

ورشو یکی از مهمترین مقاصد سرمایه گذاران خارجی در اروپا است و نرخ بیکاری در این شهر ۱٫۳ درصد است ، سرمایه گذارانی که قصد خرید املاک تجاری دارند می توانند در این شهر سرمایه گذاری کنند ، علاوه بر این ورشو دارای پتانسیل تجاری و نیروی جوان تحصیل کرده و متخصص است که می تواند فرصت های عالی برای سرمایه گذاری فراهم کند ، همچنین سهام ورشو بزرگترین بورس سهام در اروپای مرکزی است.

کراکوف

کراکوف دومین شهر بزرگ و یکی از قدیمی ترین شهر های لهستان است که در رودخانه ویستولا در استان لهستان کوچک واقع شده است ، قدمت این شهر به قرن ۷ برمی گردد ؛ کراکوف تا سال ۱۵۹۶ پایتخت رسمی لهستان بود و به طور سنتی یکی از مراکز برجسته زندگی علمی ، اقتصادی ، فرهنگی و هنری لهستان بوده است و به عنوان یکی از زیبا ترین شهرهای اروپا شهر قدیمی آن اولین میراث جهانی یونسکو در جهان اعلام شد.

این شهر از یک شهرک عصر سنگ به دومین شهر مهم لهستان تبدیل شده است ، با تاسیس دانشگاه ها و اماکن فرهنگی جدید در ظهور جمهوری دوم لهستان در سال ۱۹۱۸ و در طول قرن ۲۰ ، کراکوف نقش خود را به عنوان یک مرکز مهم علمی و هنری ملی دوباره تأیید کرد.

کراکوف یکی از مهمترین مراکز اقتصادی لهستان و قطب اقتصادی منطقه لهستان کوچک است که از زمان سقوط کمونیسم ، بخش خصوصی به طور مداوم در حال رشد است ؛ حدود ۵۰ شرکت بزرگ چند ملیتی در این شهر وجود دارد ، براساس گزارش سرمایه گذاری جهانی کراکوف همچنین نو ظهورترین شهر برای سرمایه گذاری در پروژه های جهانی BPO (برون سپاری فرآیند تجارت) در جهان است.

کراکوف دارای یک سابقه طولانی در زمینه کارآفرینی است ، علاوه بر این جز بهترین شهر های اروپا برای سرمایه گذاری در زمینه های املاک و مستغلات و زیر ساخت است ، همچنین از نیروی کار تحصیل کرده و جوان برای اشتغال در زمینه های مختلف بهره مند است.

لوبلین

لوبلین نهمین شهر بزرگ لهستان است ، این شهر مرکز استان لوبلین با جمعیت ۳۳۹،۷۸۴ نفر است ، لوبلین بزرگترین شهر لهستان در شرق رودخانه ویستولا است ؛ این شهر به عنوان مکانی جذاب برای سرمایه گذاری خارجی در نظر گرفته می شود و گروه تحلیلی Financial Times لوبلین را به عنوان یکی از بهترین شهر ها برای تجارت در لهستان معرفی کرده است.

رتبه بندی سرمایه گذاری مستقیم خارجی ، لوبلین را در رده مقرون به صرفه بودن در رده دوم شهرهای بزرگ لهستان قرار داد ، این شهر به دلیل داشتن فضای سبز و سطح بالای زندگی مشهور است و به عنوان پایتخت جوانان اروپا در سال ۲۰۲۳ انتخاب شده است.

قیمت زمین و هزینه های سرمایه گذاری کمتر از غرب لهستان است ، با این حال ، منطقه لوبلین باید یکی از اصلی ترین ذی نفعان بودجه توسعه اتحادیه اروپا باشد ، لوبلین وضعیت خود را به عنوان یکی از شهر های جذاب برای سرمایه گذاران خارجی به اثبات رسانده است.

لوبلین برای شرکت هایی که مایل به کاهش هزینه های عملیاتی هستند ، یک انتخاب عالی است زیرا انجام تجارت در آنجا تقریبا ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزان تر از لهستان مرکزی یا غربی است ؛ با این حال محیط کسب و کار ، کیفیت دفتر و در دسترس بودن امکاناتی که تأثیر مثبتی بر کیفیت زندگی دارند در این شهر به خوبی گنجانده شده است.

لودو

لودو سومین شهر بزرگ لهستان و یک مرکز صنعتی سابق است ، این شهر در قسمت مرکزی کشور واقع شده است و دارای ۶۷۹۹۴۱ نفر جمعیت است ، این مرکز پایتخت ناحیه لودو است ؛ توسعه صنعتی و افزایش جمعیتی این شهر را به یکی از بزرگترین شهرهای لهستان تبدیل کرده است.

پیش از سال ۱۹۹۰ ، اقتصاد لودو به شدت متکی به صنعت نساجی بود که به دلیل وجود رودخانه های زیاد برای تأمین انرژی کارخانه های پر آب صنعت ، کارخانه های سفیدکننده و سایر ماشین آلات در قرن نوزدهم در این شهر توسعه یافته بود.

این شهر از موقعیت مرکزی خود در لهستان بهره مند می شود ، تعدادی از شرکت ها مراکز تدارکاتی خود را در مجاورت محل قرار داده اند ، در سال های اخیر بسیاری از شرکت های خارجی دفاتر خود را در لودو افتتاح و تأسیس کرده اند ، شرکت IT هند ، یکی از مراکز خود را در این شهر دارد ؛ در ژانویه ۲۰۰۹ دل اعلام کرد که تولید خود را از کارخانه خود در لیمریک ایرلند به کارخانه خود در لودو منتقل خواهد کرد ، بیشتر به این دلیل که هزینه های کار در لهستان کسری از ایرلند است.

هزینه های ثبت شرکت در لهستان

هزینه های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان شامل هزینه ها و مالیات های مربوط به انتخاب شرکت به عنوان نوعی تجارت در لهستان است ، میزان مالیات به ارزش سرمایه سهام یا مشارکت در دارایی های شرکت بستگی دارد ؛ هزینه های افتتاح حساب بانکی نیز شامل هزینه های شروع کار در لهستان می شود ، این هزینه ها بسته به بانک متفاوت است.

هزینه های ثبت شرکت در لهستان

کل هزینه برای انجام امور مربوط به ثبت شرکت در لهستان ۱۴۹۹ یورو است ، این هزینه مواردی مانند ثبت شرکت در ثبت دادگاه ملی ، ثبت نام در دفاتر درآمد داخلی و دریافت شماره مالیات (NIP) ، ثبت نام در بخش آمار و به دست آوردن شماره آماری (REGON) ، خدمات معرفی بانک ، آدرس شرکت و دفتر مجازی برای ۱۲ ماه اول و قرار دادن شرکت در کاتالوگهای اینترنتی لهستان را پوشش می دهد.

هزینه های حسابداری – هزینه های خدمات حسابداری در لهستان از ۱۰۰ یورو در ماه شروع می شود و هزینه ثبت نام – تقریبا ۶۰۰ زلوتی (حدود ۱۴۰ یورو) برای ثبت نام در دادگاه ملی است.

بر اساس قانون لهستان برای ثبت شرکت شما به شخصه می توانید برای ثبت یک شرکت در لهستان اقدام کنید که به دلیل تفاوت زبانی ، فرهنگی و عدم تجربه برای ثبت شرکت در خارج از کشور امکان شکست و یا طولانی شدن مراحل وجود دارد ، شما می توانید مراحل ثبت شرکت مورد نظر خود را به مشاورین با تجربه موسسه مهاجرتی رجبی سپرده و با پرداخت مبلغی احتمال بروز خطا در مسیر ثبت شرکت را به حداقل برسانید.

سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت های مختلف در لهستان

  • سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ۵۰۰۰ زلوتی است ؛
  • سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی لهستان ۱۰۰۰۰۰ زلوتی است و ارزش اسمی یک سهم نمی تواند زیر ۰٫۰۱ زلوتی باشد
  • سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت مشارکت سهامی محدود ۵۰۰۰۰ زلوتی با حداقل ارزش اسمی ۰٫۰۱ زلوتی است.

یکی از کم هزینه ترین کشور ها برای ثبت شرکت ، ترکیه است ، دیدن هزینه های تاسیس شرکت در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه شما را متعجب خواهد کرد.Smart ContainerTitle Element

مراحل ثبت شرکت در لهستان

همانطور که پیش از این بیان شد که ۸ نوع شرکت در لهستان وجود دارد که سرمایه گذاران خارجی می توانند یکی از شرکت های مورد علاقه خود را انتخاب کرده و پس از گذراندن مراحل مورد نیاز این شرکت را ثبت کنند ، در ادامه با این مراحل آشنا خواهیم شد.

مراحل ثبت شرکت در لهستان
  • توانایی خود برای ثبت یک شرکت انحصاری را اثبات کنید
  • یک دفتر حسابداری پیدا کنید
  • درمورد موارد زیر تصمیم گیری کنید
  • کدام نوع مالیات بر درآمد برای تجارت شما بهتر است
  • آیا می خواهید هر ماه سهمیه های PIT را پرداخت کنید یا هر سه ماه یک بار
  • شکلی از حسابداری را انتخاب کنید
  • نام شرکت خود را انتخاب کنید
  • تاریخ شروع کار خود را انتخاب کنید
  • آدرس مکانی را که در آن تجارت خود را انجام می دهید آماده کنید
  • کد های PKD را به اصطلاح انتخاب کنید
  • آیا می خواهید یک حساب بانکی جدید برای مشاغل خود ایجاد کنید ، یا اینکه از حساب فعلی استفاده می کنید
  • آیا می خواهید برای اهداف مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کنید
  • فرم CEIDG-1 را پر کنید
  • با ZUS ثبت نام کنید
  • داده های خود را در CEIDG: حساب بانکی و PESEL به روز کنید.

مالیات شرکت ها در لهستان

در لهستان شرکت های مقیم مجبورند مالیات بر درآمد خود را پرداخت کنند ، این مالیات با عنوان CIT شناخته می شود ، یک شرکت مقیم در لهستان این وضعیت را فقط درصورت وجود در لهستان یا مدیریت آن در لهستان دارد ؛ در مورد افراد غیر مقیم نیز باید مالیات بر درآمد شرکت ها را فقط از درآمد حاصل از تولید در قلمرو لهستان پرداخت کنند.

مالیات شرکت ها در لهستان

نرخ مالیات شرکت ها ۱۹ درصد تعیین شده است و برای کل سال مالیاتی محاسبه شده است ، در لهستان با سال تقویم یکسان است ، برای اعمال مالیات شرکتی ، مودیان مالیات موظفند اظهارنامه مالیاتی خود و همچنین ترازنامه خود را به دفتر مالی تسلیم کنند ، اما نباید از سه ماه پس از پایان سال فراتر رود ؛ بر اساس درآمد سال جاری ، مودیان موظف به پرداخت پیش پرداخت مالیات ماهانه هستند ، در صورت تحقق برخی شرایط ، مالیات دهندگان می توانند ماهانه پرداخت کنند.

مالیات مشارکت های محدود

از اول ژانویه ۲۰۲۱ مشارکت های محدود و مشارکت های خاص مشمول CIT می شوند ، درآمد مشارکت محدود مشروط بر اینکه شرایط بهره مندی از نرخ پایین تر CIT فراهم شود ، با نرخ ۱۹٪ یا با نرخ ۹٪ مشمول مالیات است.

از طرف دیگر برای شرکای مشارکت محدود ، درآمد حاصل از این مشارکت در گروه درآمد مشارکت در سود اشخاص حقوقی قرار می گیرد و به طور معمول با نرخ ثابت ۱۹٪ مشمول مالیات است ، البته معافیت های خاصی از مالیات برای شرکای مشارکت محدود در نظر گرفته شده است.

به عنوان مثال ، یک شریک عام می تواند مبلغی را که مربوط به درصد سهم شریک عام در سود مشارکت و مالیات ناشی از درآمد مشارکت است ، از مالیات محاسبه شده کسر کند ؛ از طرف دیگر ، یک شریک محدود می تواند مبلغ معاف شده ای را تشکیل دهد که ۵۰٪ از درآمد حاصل از مشارکت در مشارکت محدود را شامل می شود ، بیش از ۶۰۰۰۰ زلوتی در یک سال مالیاتی ، به طور جداگانه برای هر شرکت که در آن یک شریک محدود است ؛ معافیت فوق در مورد شریک محدودی که با یک شریک عام یا سهامدار وی مرتبط است قابل اعمال نیست.

مالیات شرکت های املاک و مستغلات

تعریف جدید موجودی به نام شرکت املاک و مستغلات یکی دیگر از اخبار در مقررات مالیاتی است ، این شرکتی است که در آن حداقل ۵۰٪ ارزش دارایی ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم املاک و مستغلات واقع در قلمرو جمهوری لهستان یا حقوق اینگونه املاک و مستغلات است و در عین حال این ارزش از ۱۰ میلیون زلوتی فراتر می رود ؛ بعلاوه ، حداقل ۶۰٪ از کل درآمد چنین شرکتی از طریق اجاره نامه و قرارداد های مشابه یا از طریق فروش املاک و مستغلات یا سهام سایر شرکت های املاک تأمین می شود.

اگر سهام یک شرکت املاک و مستغلات فروخته شود و فروشنده مقیم لهستان نباشد ، شرکت ملزم به پرداخت ۱۹٪ مالیات بر سود حاصل از معامله است ، در صورت عدم اطلاع از ارزش معامله شرکت ملزم به پرداخت ۱۹٪ از ارزش بازار سهام خود است.

اگر شرکت املاک و مستغلات دفتر یا مدیریت ثبت شده خود را در لهستان نداشته باشند ، لازم است یک نماینده مالیات تعیین کند ، عدم اجرای این تعهد مجازات تا سقف ۱ میلیون زلوتی را در پی خواهد داشت ؛ شرکت املاک و مستغلات و سهامداران مستقیم و غیرمستقیم آن تعهدات گزارشگری اضافی دارند.

نرخ مالیات بر ارزش افزوده لهستان

نرخ استاندارد مالیات بر ارزش افزوده در لهستان ۲۳٪ است ، در برخی از مواد غذایی مانند خردل ، فلفل شیرین (ادویه) و برخی ادویه های فرآوری شده (به عنوان مثال فلفل ، آویشن) ؛ برخی از ادویه های فرآوری نشده (به عنوان مثال زیره ، زعفران ، زردچوبه) ، کتاب ها ، روزنامه ها و ارائه تعداد محدودی از خدمات ۸ درصد و میوه های گرمسیری و مرکبات ، برخی از مغز های خوراکی ، مرکبات مانند همه میوه ها ، کتاب کودکان و غیره ۵ درصد کاهش دارند.

تاریخ های اظهار نامه مالیاتی و پرداخت مالیات در لهستان کدام است؟

سال مالیاتی در لهستان در تاریخ ۳۱ دسامبر به پایان می رسد ، برای شرکت ها ، آخرین مهلت ثبت پرونده و اظهارات تخمینی به مقامات مالیاتی ۳۱ مارس است ؛ برای پرداخت مابه التفاوت مالیات ، آخرین مهلت اعمال می شود ، برای سال گذشته ، ۳۰ سپتامبر آخرین تاریخ برای پر کردن بازده سالانه است.

یکی دیگر از کشورهای کم نظیر برای سرمایه گذاری در اروپا پرتغالی است ، در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پرتغال گفتیم که کمترین میزان مالیات شرکت ها در اروپا را کشور پرتغال دریافت می کند.

خرید شرکت آماده در لهستان

شرکت های آماده در لهستان یک انتخاب عالی برای کارآفرینانی است که می خواهند بلافاصله پس از خرید شرکت را شروع به کار و راه اندازی کنند ، چندین مزیت خرید یک شرکت آماده در لهستان وجود دارد ، به عنوان مثال این یک راه حل مقرون به صرفه است که به شما امکان می دهد در وقت خود صرفه جویی کرده و بلافاصله پس از مالک شدن کار خود را آغاز کنید.

خرید شرکت آماده در لهستان

خرید یک شرکت که به درستی ثبت شده و به صورت حرفه ای آماده شده باشد برای تجارت آینده شما بسیار مهم است ، مزیت چنین تصمیمی این است که شرکت قبلا ثبت شده است و آدرس خود را در لهستان دریافت کرده است ؛ همچنین مهم است که این شرکت شماره KRS ، شماره تأمین اجتماعی ، شماره شناسایی مالیات و شماره آماری را داشته باشد ، بنابراین آماده انجام تجارت در هر زمان است.

خارجی ها می توانند یک شرکت آماده را بدون حضور خود در لهستان خریداری کنند ، اگر می خواهید کار خود را در لهستان شروع کنید و ویزا یا اجازه اقامت ندارید ، پس می توانید یک شرکت آماده بدون آمدن به لهستان خریداری کنید.

چگونه می توان از یک شرکت آماده در لهستان استفاده کرد

یک شرکت آماده در لهستان می تواند برای هر نوع مشاغل مورد استفاده قرار گیرد ، اما معمولا به عنوان SPV (وسایل نقلیه مخصوص) برای املاک و مستغلات و یا برای به دست آوردن شرکت دیگری مانند شرکت هایی با مسئولیت محدود برای ورود به بازار محلی و در کوتاه مدت (به جای مدت زمان طولانی تری که برای راه اندازی این نوع شرکت لازم بود) استفاده می شود ، شرکت هایی که نیاز به دریافت مجوز ها یا گواهینامه های خاص برای شروع کار دارند.

تجهیزات شرکت آماده در لهستان

یک شرکت آماده خریداری شده مجهز به مواردی می باشد که در قانون لهستان برای انجام تجارت لازم است ، این موارد شامل :

تجهیزات شرکت آماده در لهستان
  • شماره های لازم برای راه اندازی کسب و کار NIP ، REGON ، KRS و به صورت اختیاری مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر ارزش افزوده اروپا
  • آدرس شرکت
  • حداقل سرمایه سهام شرکت را به طور کامل پرداخت کرده است ،
  • توافق نامه مشارکت انعطاف پذیر ، طبقه بندی گسترده ای از فعالیت های اقتصادی در شرکت PKD (مطابق با NACE ) ،
  • حساب باز و کاملا فعال بانک به PLN ، EUR ، USD ،
  • حسابداری کامل ،
  • صورت مالی تهیه شده در روز انتقال سهام در شرکت ،
  • کلیه اسناد انتقال مورد نیاز مقررات قانون شرکت های تجاری لهستان ، تهیه شده به منظور انتقال صحیح و موثر سهام در شرکت ،
  • سایر اسناد سازمانی مورد نیاز قانون شرکت های تجاری لهستان.

هزینه خرید شرکت های آماده در لهستان

  • هزینه خرید شرکت های آماده با مسئولیت محدود بدون مالیات بر ارزش افزوده / مالیات بر ارزش افزوده اتحادیه اروپا ۱۷۴۹ زلوتی
  • هزینه خرید شرکت با مسئولیت محدود آماده با مالیات بر ارزش افزوده / مالیات بر ارزش افزوده اتحادیه اروپا ۳۴۴۰ زلوتی
  • هزینه خرید مشارکت محدود آماده ۴۳۰۰ زلوتی
  • هزینه خرید شرکت با مسئولیت محدود ۷۰۷۰ زلوتی
  • هزینه خرید مشارکت سهامی آماده ۶۳۵۰ زلوتی
  • هزینه خرید شرکت آماده با مجوز حمل و نقل۱۰۵۰۰ زلوتی

هزینه خرید شرکت آماده در مشور اتریش می تواند قابل مقایسه با لهستان باشد ، اگر می خواهید قیمت خرید یک شرکت آماده در اتریش را بدانید ، به مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش مراجعه نمایید.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در لهستان

اقتصاد و تولید ناخالص داخلی لهستان در حال حاضر ششمین کشور در اتحادیه اروپا با استاندارد های اسمی و پنجمین کشور از نظر برابری قدرت خرید است ، همچنین یکی از سریعترین رشد ها در اتحادیه است ، حدود ۶۰٪ از جمعیت شاغل به بخش خدمات عالی ، ۳۰٪ به صنعت و تولید و ۱۰٪ باقیمانده به بخش كشاورزی تعلق دارند ؛ اگرچه لهستان عضوی از بازار واحد اتحادیه اروپا است ، این کشور یورو را به عنوان حق قانونی تصویب نکرده و واحد پول خود زلوتی را نگه داشته است.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در لهستان

لهستان رهبر اقتصادی منطقه ای در اروپای مرکزی با تقریبا ۴۰ درصد از ۵۰۰ شرکت بزرگ در منطقه (از طریق درآمد) و همچنین نرخ جهانی سازی بالا است ، بزرگترین شرکتهای کشور شاخص های WIG20 و WIG30 را تشکیل می دهند که در بورس اوراق بهادار ورشو معامله می شود.

نرخ بیکاری در لهستان

در آوریل ۲۰۲۱ ، نرخ بیکاری در لهستان به ۳/۶ درصد رسید و بالاتر از یک سال قبل در همین زمان یعنی ۵٫۸ درصد بود ، براساس اداره مرکزی آمار (GUS) ، تعداد پیشنهاد های شغلی ارائه شده به دفاتر کار کاهش یافته است ، البته در سال ۲۰۲۰ ، نرخ بیکاری لهستان ۳٫۲ درصد بود ، این نرخ به تدریج از ۱۸٫۲ درصد در سال ۲۰۰۱ به ۳٫۲ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته بود که دوباره در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت.

نرخ تورم در لهستان

در سال ۲۰۲۰ ، نرخ تورم لهستان ۳٫۴ درصد در مقایسه با سال قبل بود ، تورم نرخي است كه در آن سطح قيمت متوسط كالا ها و خدمات منتخب در يك اقتصاد براي مدتي افزايش مي يابد و از اين رو از دست دادن قدرت خريد واحد پول داخلي را نشان مي دهد.

سود بانک ها در لهستان

بانک ملی لهستان در جلسه ماه ژوئن خود با هدف حمایت از رشد اقتصادی در میان فشار تورمی نرخ مرجع خود را در کمترین میزان ۰٫۱ درصد نگه داشت ، تورم قیمت مصرف کننده این کشور در ماه مه به بالاترین سطح از نوامبر ۲۰۱۱ رسیده و بسیار بالاتر از هدف تورم میان مدت بانک مرکزی یعنی ۲٫۵ درصد بود ، همچنین ، نرخ لومپارد و نرخ سپرده به ترتیب در ۰٫۵ و ۰ درصد ثابت نگه داشته شدند و نرخ بهره در ۰٫۱۱ درصد بدون تغییر باقی ماند.

نرخ مالیات در لهستان

در لهستان ، نرخ مالیات بر درآمد شخصی مالیاتی است که از افراد دریافت می شود و به منابع مختلف درآمد مانند کار ، حقوق بازنشستگی و سود تعلق می گیرد ، نرخ مالیات بر درآمد شخصی در لهستان ۳۲ درصد است.

هزینه اجاره ملک تجاری در لهستان

هزینه اجاره ملک تجاری در لهستان بسته به شهر ، محل ، متراژ و امکانات متفاوت است و از ۳۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ زلوتی برای هر ماه متغیر است.Smart ContainerTitle Element

بهترین شهر های لهستان برای ثبت شرکت

لهستان کشوری کاملا بزرگ است که تنوع زیادی در مناظر ، فرصت ها و کیفیت زندگی دارد ، بسیاری از مناطق منحصر به فرد برای کار و زندگی در این کشور وجود دارد که می تواند تجربه متفاوتی را برای شما به عنوان یک سرمایه گذار رقم بزند ، در ادامه با بهترین شهر ها برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان آشنا می شویم.

بهترین شهر های لهستان برای ثبت شرکت

ورشو

ورشو ، پایتخت لهستان همچنین پایتخت تجارت لهستان است و مرکز تجاری مشهور اروپای مرکزی و شرقی است ، شما در اینجا می توانید طبقه متوسط و پول کافی برای خرید عجیب ترین ایده های خود را پیدا کنید ؛ ورشو ۱۲ درصد درآمد ملی لهستان را تولید می کند.

در سال ۲۰۱۲ واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست ورشو را به عنوان ۳۲ امین شهر قابل زندگی در جهان قرار داد ، همچنین به عنوان یکی از قابل زندگی ترین شهرهای اروپای مرکزی رتبه بندی شد ، اگر قصد دارید شرکت خود را در مقیاس گسترده ای در لهستان اداره می کنید ، اولین شهر برای شما این شهر است.

کاتوویتس

کاتوویتس ، بزرگترین شهر در منطقه سیلزیا ۴ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است ،در زمان کمونیسم مرکز مهمی در صنعت استخراج زغال سنگ بود ، این شهر هنوز با قدرت طبقه کارگر مشخص می شود و افراد زیادی را از شهر های همسایه جذب می کند.

در حال حاضر کاتوویتس در تلاش است تا مسیر جدید خود را به عنوان مرکز فرهنگی زنده انتخاب کند ، مکانی که می توانید به موزه ، گالری یا تئاتر بروید اما از تفریحات شبانه و فضای باز نیز لذت ببرید.

سیلزیا بهترین سیستم جاده ای در لهستان را دارد ، همچنین با سایر شهر های بزرگ لهستان و کشور های همسایه با فرودگاه کاتوویتس که به منظور دستیابی به بالاترین استاندارد ها با طولانی ترین باند لهستان تا کنون به خوبی متصل است.

بهترین مکان برای مراکز لجستیک و صنایع سنگین است وکمترین نرخ بیکاری در لهستان با ۲٪ را به خود اختصاص داده است ؛ این شهر هنوز با قدرت طبقه کارگر مشخص می شود و افراد زیادی را از شهر های همسایه جذب می کند و می تواند مکانی عالی برای ثبت و راه اندازی شرکت باشد.

کراکوف

کراکوف ، پایتخت سابق لهستان در ۶۰ کیلومتری شرق کاتوویتس واقع شده است و یک شهر چند فرهنگی پر رونق است که به دلیل معماری قرون وسطایی ، هزاران رستوران ، بار و فروشگاه و جشنواره فرهنگ یهودی معروف است که هر تابستان جایگاه خود را در این شهر دارد ، کلیسا های باستانی ، کنیسه های قدیمی و حتی یک مسجد کوچک را خواهید دید.

این شهر مکانی مناسب برای انتخاب برای همه شرکت های مرتبط با علوم ، رایانه ، گردشگری ، موسیقی ، فرهنگ یا غذا است ، همچنین با شهر های بزرگ همسایه ارتباط خوبی برقرار است و دارای فرودگاه بین المللی است ؛ حدود ۵۰ شرکت بزرگ چند ملیتی در این شهر وجود دارد که از جمله آنها می توان به Google ، IBM ، Royal Dutch Shell و سایر شرکت های مستقر در انگلیس ، آلمان و اسکاندیناوی اشاره کرد.

پوزنان

هنگامی که برای اولین بار به پوزنان سفر می کنید از فضای شهر شگفت زده می شوید ، امروزه پوزنان ترکیبی از تاریخ غنی و راه حلهای مدرن است که به راحتی از طریق هوا و زمین قابل دسترسی است و پایگاه خوبی برای همه مشاغل مایل به آغاز تجارت با آلمان است ؛ نرخ بیکاری پوزنان بسیار کم بود (حدود ۲-۳٪) است ، بسیاری از شرکت های اروپای غربی دفتر مرکزی خود را در لهستان در پوزنان یا شهرهای مجاور Tarnowo Podgórne و Swarzędz تأسیس کرده اند ، بیشتر سرمایه گذاران خارجی در این شهر شرکت های آلمانی و هلندی هستند.

وروتسواف (Wrocław)

شهر وروتسواف آلمان قدیم تحت فرمان لهستان شخصیت خود را از دست نداده است و مرکز علم و فرهنگ است ، همچنین از نظر آماری گرمترین شهر بزرگ لهستان به شمار می آید ، صنعت Wrocław’s اتوبوس ، تراموا ، اتومبیل های راه آهن ، لوازم خانگی ، مواد شیمیایی و الکترونیکی تولید می کند ، این شهر کارخانه ها و مراکز توسعه بسیاری از شرکت های خارجی و داخلی را در خود جای داده است ، این مرکز اصلی صنعت داروسازی است پس در صورت توانایی برای ثبت شرکت در این موارد می توانید این شهر را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در لهستان

طرح تجاری به طور سنتی کلید موفقیت در نظر گرفته می شود ، یک طرح تجاری خوب برای بازار لهستان هرگز نباید دست کم گرفته شود ، با در نظر گرفتن اهداف ، پیش بینی ها و مسیر های شما ، باید طرحی روشن در مورد چگونگی تصمیم گیری برای انتقال تجارت خود از کاغذ به سود و گسترش تجارت در لهستان ارائه دهد ، یک طرح تجاری با ساختار مناسب اغلب می تواند تفاوت بین موفقیت و شکست باشد.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در لهستان

در نهایت ، برنامه تجاری شما باید بتواند به سه سوال پاسخ دهد که شامل من می خواهم به چه چیزی برسم؟ چگونه می خواهم به آن برسم؟ تا کی می خواهم به آن برسم؟

مواردی که باید طرح تجاری ذکر شود

در اینجا یک راهنمای سریع برای دنبال کردن وجود دارد:

  • اگر در حال نشان دادن برنامه خود به سرمایه گذاران بالقوه هستید خلاصه تجارت شما ضروری است.
  • بایستی شرکت خود ، محصولات یا خدماتی که می فروشید و این که به چه کسی می فروشید را شرح دهید.
  • بیان کنید چه کسی قصد بازاریابی و فروش محصول یا خدمات شما را دارد و چرا ؟ چگونه محصول یا خدمات خود را به آنها می رسانید؟
  • لازم است شرح دهید که آیا مدیریت و نیروی کار آیا کارمندان موجود را می گیرید یا افرادی را در خارج از کشور استخدام می کنید؟
  • دفاتر ملاحظات عملیاتی ، کارخانه ها ، تأسیسات تولیدی ، مکان ها ، سیستم های مدیریتی و فناوری اطلاعات را معرفی کنید.
  • هزینه ها و پیش بینی های خود را بیان کنید.

Smart ContainerTitle Element

اخذ اقامت لهستان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

یکی از روش های دریافت مجوز اقامت سرمایه گذاری و ثبت شرکت است ، این کشور اقامت موقت را به سرمایه گذاران تجاری می دهد که می خواهند در این کشور شروع به کار کنند ، در اصل سرمایه گذار نیاز به ایجاد یک فعالیت تجاری دارد و نشان می دهد که آنها حداقل ۱۵۰۰۰ یورو درآمد سالانه دارند تا واجد شرایط اجازه اقامت موقت شوند.

اخذ اقامت لهستان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

درآمد ۱۵۰۰۰ یورویی می تواند اجازه اقامت موقت بیشتری را برای سرمایه گذاران به دنبال داشته باشد ، سرمایه گذاران می توانند به عنوان یک تجارت در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنند ؛ پس از ۵ سال داشتن مجوز موقت ، فرد خارجی می تواند برای اقامت دائم در لهستان درخواست کند ، پس از ۳ سال اقامت دائم فرد خارجی می تواند درخواست تابعیت لهستان را بدهد ؛ تابعیت از طریق سرمایه گذاری نیز با صلاحدید دولت امکان پذیر است.

این یک فرایند ساده نیست اما در گذشته سرمایه گذاران بیش از ۱ میلیون یورو در اقتصاد لهستان سرمایه گذاری کرده بودند ، می توانستند سریعتر شهروندی این کشور را دریافت کنند ، گذرنامه لهستانی با سفر بدون ویزا به ایالات متحده و آزادی حرکت در اتحادیه اروپا یکی از بهترین گذرنامه های جهان است.

شرایط تابعیت از طریق سرمایه گذاری در لهستان چگونه است؟

سرمایه گذاران خارجی که می خواهند به این کشور نقل مکان کنند و درخواست تابعیت لهستان را بدهند می توانند در شرایط خاص این کار را انجام دهند ، در ابتدا آنها باید حداقل ۱۰۰۰۰۰ یورو در مشاغل سرمایه گذاری كنند كه سپس سود آوری ارزیابی شود ، انتظار می رود گردش مالی سالانه شرکت حداقل ۱۵۰۰۰ یورو باشد ، این جنبه های مالی الزامات اساسی قانونی برای درخواست تابعیت لهستان از طریق سرمایه گذاری است ، جنبه های دیگری که بازرگانان خارجی باید در نظر بگیرند موارد زیر است:

  • قوانین مربوط به مهاجرت به لهستان در مورد تابعیت پیش بینی کرده است که سرمایه گذار خارجی باید حداقل ۳ سال در این کشور بر اساس اجازه اقامت دائم تا قبل از اقدام به اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری زندگی کند.
  • فرد باید دارنده کارت اقامت باشد و باید در لهستان تجارت سودآور داشته باشد (و به همین ترتیب مالیات پرداخت کند).
  • سرمایه گذار باید در لهستان به طور مداوم زندگی کند ، با ذکر این که وقفه مجاز است تا زمانی که دوره کلی زندگی نکردن در اینجا کمتر از ۱۰ ماه باشد.
  • متقاضی تابعیت از طریق سرمایه گذاری در لهستان باید منبع درآمد پایداری داشته باشد که می تواند به درآمد حاصل از سود سهام ، درآمد حاصل از قرارداد های کار و انواع دیگر منابع اشاره داشته باشد.
  • اثبات داشتن یک مکان ثابت برای زندگی ، مانند قرارداد اجاره بلند مدت یا اثبات مالکیت املاک در لهستان.
  • دستور زبان لهستانی نیز لازم است – حداقل نیاز سطح B1 است.

مدارک مورد نیاز برای درخواست مجوز اقامت لهستان در سال ۲۰۲۱ چیست؟

اسناد خاصی وجود دارد که باید هنگام درخواست مجوز اقامت ارائه دهید ، مانند:

  • نسخه های درخواست
  • عکس های رنگی به روز شده با اندازه دقیق
  • اسنادی که نیاز به اقامت طولانی مدت در لهستان را تأیید می کنند
  • اثبات انجام تعهدات مالیاتی با خزانه داری دولت
  • تأیید ثبت نام برای اقامت موقت
  • یک نسخه قانونی از سندی که اثبات می کند متقاضی جایی برای اقامت دارد

برای دریافت اقامت اروپا می توانید در کشور آلمان هم سرمایه گذاری کنید ، آلمان ابر قدرت اقتصادی اروپاست و شک نداشته باشید که از سرمایه گذاری در این کشور پشیمان نخواهید شد ، مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان را حتما بخوانید.

سرمایه گذاری در مناطق ویژه لهستان

منطقه ویژه اقتصادی (SEZ) بخشی غیر مسکونی مشخص و غیر مسکونی از قلمرو لهستان است که در آن می توان یک فعالیت تجاری را طبق قانون ویژه مناطق اقتصادی از ۲۰ اکتبر ۱۹۹۴ دنبال کرد ، SEZ ها برای تقویت رشد اقتصادی به ویژه با ایجاد مشاغل جدید ، توسعه صنایع مشخص و گسترش صادرات تاسیس شده اند.

سرمایه گذاری در مناطق ویژه لهستان

اکنون ۱۴ منطقه از این دست در لهستان وجود دارد ، قدیمی ترین SEZ ، EURO-PARK MIELEC ، به سال ۱۹۹۵ برمی گردد ، در حالی که جوانترین آن در سال ۱۹۹۸ در کراکوف تأسیس شد.

مناطق ویژه اقتصادی یعنی مناطق خاصی که فعالیت اقتصادی را در شرایط مطلوب اجرا می کنند ، این مناطق معافیت های مالیاتی جذاب ، انگیزه های اشتغال و مقادیر سرمایه گذاری خوبی را پیشنهاد می کنند ؛ به دلیل افزایش تعداد پروژه های سرمایه گذاری جدید ، لهستان یکی از پر رونق ترین بازارهای اروپا به شمار می آید ، برای سرمایه گذاری ایرانیان در مناطق ویژه لهستان مجوز مورد نیاز است و فرد باید حداقل ۱۰۰۰۰۰ در این منطقه سرمایه گذاری کند.

اهداف مناطق اقتصادی ویژه لهستان

  • تسریع توسعه مناطق لهستان
  • توسعه و بهره برداری از فناوری های جدید در اقتصاد ملی
  • افزایش رقابت کالاها و خدمات
  • توسعه صنعت و زیر ساخت ها
  • ایجاد مشاغل جدید
  • افزایش صادرات
  • توسعه منابع طبیعی
  • توسعه زمینه های تخصصی فعالیت های تجاری

مزایای سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی لهستان

معافیت مالیاتی : مزیت اصلی مناطق ویژه اقتصادی ، معافیت مالیاتی درآمد حاصل از فعالیت های تجاری در سازمان های اقتصادی است ، شرکت هایی که کسب و کار خود را در SEZ جای می دهد ممکن است از کمک های دولت ارائه شده در قالب معافیت مالیات بر درآمد از طریق سرمایه گذاری های جدید یا مشاغل جدید بهره مند شوند.

مزایای سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی لهستان

معافیت مالیاتی املاک : یکی دیگر از انگیزه های سرمایه گذاری ایرانیان در مناطق ویژه لهستان ، معافیت از مالیات بر املاک است که یک شرکت می تواند از یکی از دو اصل قانونی برخوردار باشد ، این فقط برای شرکت های بزرگ است که براساس مجوز صادر شده قبل از ۱ ژانویۀ سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را انجام می دهند .

در دسترس بودن زمین : یکی دیگر از مزایای مناطق ویژه اقتصادی ،در دسترس بودن زمین با تمام زیر ساخت ها برای اهداف تجاری است ، علاوه بر این خرید یا اجاره املاک در SEZ امکان پذیر است ؛ در بعضی مناطق ممکن است پروژه های BTS اجرا و سپس اجاره داده شوند .

حمایت اداری : یکی دیگر از مزایای SEZ حمایت و پشتیبانی اداری از مدیران در مسائل قانونی و سازمانی مربوط به اجرای پروژه و به اصطلاح سرمایه گذاری پس از مراقبت است .

مجوز مناطق ویژه اقتصادی در لهستان برای ایرانیان

برای کار در منطقه ویژه اقتصادی سرمایه گذاران نیازمند یک مجوز هستند ، این مجوز باید موضوع فعالیت های اقتصادی ؛ به ویژه شرایطی که در زیر بیان شده را مشخص می کند :

  • سرمایه گذار باید تعداد معینی از کارگران را استخدام کند ؛
  • میزان سرمایه گذاری در SEZ باید از مقدار مشخصی فراتر باشد ؛
  • تاریخ تکمیل سرمایه گذاری مشخص شود ؛
  • ماکزیمم مقدار هزینه های سرمایه گذاری و هزینه های کار دو ساله بیان شود.

وزیر مسئول اقتصادی می تواند اجازه ، تغییر و لغو مجوز را صادر کند ، همچنین او شرایط و ضوابط انجام یک مناقصه یا مذاکرات مربوط به سازمان مجاز به کار در SEZ را مشخص می کند ، لازم به ذکر است که در حال حاضر این حق به شرکت هایی اختصاص داده شده که SEZ را اداره می کنند.Smart ContainerTitle Element

مزایا و معایب ثبت شرکت در لهستان

برای کارآفرینانی که قصد ورود به بازار واحد اروپا را دارند ، ایجاد یک شرکت در لهستان یکی از جذاب ترین گزینه ها است البته آغاز هر کاری در هر نقطه از جهان با چالش ها و دشواری هایی رو به رو است ، پس بهتر است قبل از هر گونه اقدام برای ثبت شرکت در لهستان با مزایا و معایب آن آشنا شد.

مزایا و معایب ثبت شرکت در لهستان

مزایای ثبت شرکت در لهستان

از نظر تعداد پروژه های سرمایه گذاری در کشور های اروپای مرکزی و شرقی لهستان رتبه اول را دارد و به لطف محیط تجاری مناسب و سیاست های سرمایه گذاری مستقیم خارجی (سرمایه گذاری مستقیم خارجی) ، حدود ۲۲۰۰۰ شغل در این کشور ایجاد شده است.

لهستان در حال حاضر در میان کشور های دارای سریعترین رشد در اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) قرار دارد و با داشتن بازار داخلی قوی ، بدهی خصوصی پایین و نرخ بیکاری پایین بهترین زمان برای ثبت شرکت و راه اندازی کسب وکار در این کشور است.

علاوه بر اقتصاد قوی و فضای مناسب اقتصادی ، تشکیل یک شرکت در لهستان به انواع مشوق های مالیاتی و کمک های مالی جذاب نیز دسترسی دارد ، شرکت ها می توانند بسته به اندازه ، منطقه ای که در آن مستقر می شود و هزینه های دیگری که متحمل می شوند ( هزینه های زمین ، هزینه ماشین آلات و هزینه های اجاره ) از کمک سرمایه گذاری برخوردار شوند.

لهستان با وابسته نشدن به یک بخش صادراتی ، تنها اقتصاد اروپا بود که در سال ۲۰۰۸ از رکود اقتصادی جلوگیری کرد ، امروزه به دلیل فرصت های بیشمار تجاری در این کشور ، بسیاری از کارآفرینان به دنبال راه اندازی شرکت در لهستان هستند.

لهستان به واسطه موقعیت جغرافیایی استراتژیک ، همسایه آلمان ، جمهوری چک ، اسلواکی ، اوکراین ، بلاروس و لیتوانی گزینه مناسبی برای برای واردات و صادرات کالا به شمار می آید.

معایب ثبت شرکت در لهستان

  • مشکلات شروع کسب و کار: از عمده ترین مشکلات و معایب ثبت شرکت در لهستان ، شروع روند کسب و کار است ، این می تواند یک روند طولانی باشد و احتمالا تکمیل مراحل مختلف آن یک ماه به طول می انجامد.
  • چالش دریافت برق و پرداخت مالیات : دریافت برق برای راه اندازی کسب و کار در لهستان یک فرآیند زمانبر است ، این برنامه شامل شش فرآیند پیاپی می باشد که در حدود ۱۸۶ روز به طول می انجامد .
  • اخذ مجوز کار : بی شک هر سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان ، ترجیح می دهد نیروی کار کشور خود را در کادر شرکت مشغول نماید اما طبق قانون استخدام و قانون موسسات بازار کار لهستان ، کارفرمایان تنها پس از دریافت اجازه از فرمانداری منطقه می تواند کارگران خارجی را استخدام کنند و شهروندان خارج از اتحادیه اروپا نیاز به اجاز کار و ویزا دارند.
  • ناتوانی در حل و فصل قرارداد های کاری : قرارداد کار باید به صورت کتبی تهیه شود و حاوی اطلاعات مربوط به نوع قرارداد ، شرایط استخدام و پرداخت حقوق ، نوع کار و غیره باشد اما در میان این قرارداد ها قوانین موشکافانه ای وجود دارد که برای یک کارآفرین خارجی می تواند از مشکلات و معایب ثبت شرکت در لهستان به حساب بیاید.
  • مشکلات سازگاری با فرهنگ محلی : شرکت هایی که به دنبال گسترش در لهستان هستند باید از نظر فرهنگی آگاه باشند چرا که آنها باید به حس گرایی ملی و آداب و رسوم و سنت های لهستان احترام بگذارند.

سوالات پر تکرار سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تلاش کردند مواردی مهم و کاربردی در زمینه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان را در این محتوا برای شما بیان کنند ، شرایط خود از نظر مالی و اهداف کاری را برای ما در بخش دیدگاه بنویسید تا به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنیم.

ساده ترین راه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان چیست؟

ساده ترین روش برای سرمایه گذاری در لهستان استفاده از صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) است که تنوع فوری را در یک اوراق بهادار تجاری ایالات متحده ارائه می دهد.

آیا برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان ایمنی کاری وجود دارد؟

لهستان چه از نظر نظامی و چه از نظر اقتصادی امن و پایدار است ، لهستان در سال 1999 به ناتو پیوست و این یک عضو فعال این اتحاد است که با ایالات متحده و سایر اعضا همکاری نزدیک دارد ، در سال 2004 لهستان به اتحادیه اروپا پیوست ؛ عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا به لهستان قدرت و اطمینان بیشتری می بخشد. سیستم مالی لهستان ایمن و پایدار است ، اقتصاد لهستان طی 30 سال گذشته به طور مداوم در حال رشد بوده است ، لهستان همچنین در 30 سال گذشته رهبر تغییر در منطقه بوده و همچنین در جذب سرمایه گذاران پیشرو بوده است.

بهترین شهر ها برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان کدامند؟

از میان شهرهای این کشور شهر های ورشو ، پوزنان ، تری سیتی ، کراکوف ، لوبلین ، وروتسلاو ، شزچین و لودو در بین شهر های برتر این کشور برای سرمایه گذاری و زندگی در قرار دارند.

شرکت با مسئولیت محدود در لهستان چه ویژگی هایی دارد؟

این شرکت می تواند یک یا چند سهامدار داشته باشد ، شرکت با مسئولیت محدود لهستان دارای یک هیئت مدیره است که از یک یا چند عضو تشکیل شده است سهامداران در قبال تعهدات شرکت مسئولیتی ندارند و می توانند اشخاص حقیقی یا حقوقی یا واحدهای سازمانی بدون شخصیت حقوقی باشند ، اعضای هیئت مدیره می توانند در قبال طلبکاران شرکت مسئول باشند ، شرکت باید مالیات بر درآمد شرکت و مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کند.

آیا اگر ملکی در لهستان بخرم و اجاره دهم بازده خوبی برای من خواهد داشت؟

لهستان در واقع بهترین بازده اجاره در اروپا را دارد ، بازده اجاره 7 درصدی بسیار بیشتر از چیزی است که در بعضی از مکان های جذاب اروپا مانند اسپانیا و پرتغال بدست می آورید.

قیمت ملک برای سرمایه گذاری در لهستان چقدر است؟

میانگین قیمت آپارتمان های موجود در 7 شهر بزرگ لهستان ( ورشو ، گدانسک ، گدنیا ، کراکوف ، لودو ، پوزناس و وروتساو ) 5.6 درصد در سال 2020 به طور متوسط 8،325 زلوتی (1819 یورو) در هر متر مربع افزایش داشته است.

خرید اوراق قرضه در لهستان چگونه است آیا امکان بازگشت پول وجود دارد؟

این روش به دو صورت انجام می شود که شامل سرمایه گذاری قابل برگشت و سرمایه گذاری غیر قابل برگشت است ، در حالت سرمایه قابل برگشت شما مبلغی را که دولت کشور لهستان معین کرده را به مدت محدود مثلا پنج ساله سپرده می کنید و پس از پنج سال اصل پول بدون سود به شما بر گردانده می شود ، در این روش بلافاصله اقامت دائم لهستان به شما اعطا می شود و این اقامت کاملا معتبر می باشد و در حقیقت به منزله کسب اقامت دائم اروپا است ، در حالت غیر قابل برگشت شما مبلغی را که دولت تعیین کرده را به صورت غیر قابل برگشت و یکجا به دولت می پردازید و در عوض اقامت دائم کشور لهستان را دریافت می کنید.

برای خرید شرکت آماده در لهستان می توان به صورت غیر حضوری هم اقدام کرد؟

خارجی ها می توانند یک شرکت آماده را بدون حضور خود در لهستان خریداری کنند ، اگر می خواهید کار خود را در لهستان شروع کنید و ویزا یا اجازه اقامت ندارید ، پس می توانید یک شرکت آماده بدون آمدن به لهستان خریداری کنید.

هزینه خرید شرکت آماده در لهستان چقدر است؟

هزینه خرید شرکت های آماده با مسئولیت محدود بدون مالیات بر ارزش افزوده / مالیات بر ارزش افزوده اتحادیه اروپا 1749 زلوتی هزینه خرید شرکت با مسئولیت محدود آماده با مالیات بر ارزش افزوده / مالیات بر ارزش افزوده اتحادیه اروپا 3440 زلوتی هزینه خرید مشارکت محدود آماده 4300 زلوتی هزینه خرید شرکت با مسئولیت محدود 7070 زلوتی

در مقاله فوق مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی با بررسی شرایط ویژگی های سرمایه گذری و ثبت شرکت در لهستان یکی از روش های قانونی مهاجرت به این کشور را بیان کردند ، در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های قانونی مهاجرت به هر نقطه از جهان با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، ضمنا سایر مقالات سایت هم برای مطالعه و مقایسه در اختیار شماست ، خوب است بدانید مقالات سایت به طور مداوم به روز می شوند و اعداد و ارقام آنها همیشه صحیح است ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان است ، مجارستان در سالهای اخیر به لحاظ اقتصادی رشد بالایی داشته و می تواند مکان امنی بریا سرمایه شما باشد.

3.3/5 - (7 امتیاز)

4 دیدگاه در “سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان

  1. ولي نژاد گفت:

    سلام من 45 ساله داراي مدرك فوق ليسانس مديريت و زبان انگليسي متوسط هستم البته سابقه كار تجاري ندارم بلكه مدير مالي شركت دولتي به مدت 10 سال هستم داراي همسر و فرزند آيا ميتونم از طريق سرمايه گذاري كشور لهستان براي اقامت اقدام كنم و اگر دو خانواده بشيم با سرمايه گذاري بيشتر مي توان يك شركت ثبت كرد و هردو خانواده درخصوص اقامت اقدام كنيم . ممنون

  2. مسعود گفت:

    سلام،من ۳۸سالمه به زبان انگلیسی مسلط هستم،خودم لیسانس حقوق و فوق لیسانس علوم سیاسی هستم متاهل دارای دو فرزند،همسرم نقاش هنرهای تجسمی و انواع نقاشی بر روی هر جسمی است،میخوام یک شرکت یا گالری هنری ثبت کنم،میخوام از این طریق اقامت بگیرم لطفا منو راهنمایی کنید ممنون

    1. مشاور مهاجرت سرمایه گذاری گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      امکان ثبت شرکت و اخذ اقامت به این صورت در حوزه شنگن امکان پذیر است . یکی از بهترین کشورها برای انجام این پروسه کشور لهستان است. به چند علت:
      ۱- درحوزه ی شنگن واقع شده.
      ۲- داشتن جمعیت زیاد و دسترسی به میلیون ها مشتری.
      ۳- اقتصادی خوب.
      ۴- عدم نیاز به شریک تجاری از تبعه کشور
      ۵- عدم نیاز به بیزینس پلن
      6- نیاز به هزینه های بسیار کمتر به نسبت سایر کشورها

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه