سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین که یکی از کشورهای قدرتمند در زمینه کارآفرینی و ارائه دهنده فرصت های بسیار بزرگ برای سرمایه گذاران خارجی از همه نقاط جهان است ، موضوع این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) است.

برای آگاهی از مشاغل مورد نیاز کشور چین و شناخت قوانین حاکم بر بازار کار چین ، مقاله کار در چین را بخوانید.

چین یکی از سریع ترین بازار های نو ظهور در جهان است ، پس از ثبت رشد تک رقمی بالا طی دو دهه گذشته ، انتظار می رود این کشور از ایالات متحده پیشی گرفته و به بزرگترین اقتصاد جهان طی چند سال آینده تبدیل شود.

بازار چین یک اقتصاد در حال توسعه است که توانایی های زیادی در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.

اگر به دنبال سرمایه گذاری در یک کشور آسیایی هستید به شما توسعه می کنم ابتدا از شرایط و ویژگی های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین مطلع شده و سپس با ما برای جزییات بیشتر در ارتباط باشید.

دو منطقه هنگ کنگ و شانگهای در کشور چین فرصتی استثنایی برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می کنند تا در یک بازار تجارت و رقابت جهانی سرمایه گذاری کنند ، علاوه بر این دولت چین با سیاست های خود به تشویق و جذب سرمایه گذارن خارجی در این مناطق تجاری و سایر نقاط این کشور می پردازد.

نکته : عناوین اصلی این مقاله به صورت لینک شده در باکس سبز رنگ قرار دارند ، با کلیک بر روی هر یک از آن ها مستقیماً به همان مطلب هدایت خواهید شد.

روش های سرمایه گذاری در چین

وقتی نوبت به جدیدترین و محبوب ترین روش های سرمایه گذاری برای سود می رسد ، تعدادی از سرمایه گذاران در سراسر جهان چین را به عنوان مقصد سرمایه گذاری خود انتخاب می کنند ، پرجمعیت ترین ملت جهان در مرحله تبدیل شدن به یک اقتصاد مدرن و پر جنب و جوش است.

این کشور یکی از چندین نقطه داغ اقتصادی است که هنوز یک بازار نو ظهور با پتانسیل رشد فراوان در نظر گرفته می شود.

اگر از خود می پرسید که چگونه در چین سرمایه گذاری کنید ، روش های زیادی وجود دارد که برای قرار دادن عمدی و استراتژیک وجوه خود در نظر بگیرید تا بتوانید در رشد اقتصادی چین مشارکت داشته باشید که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

  • سرمایه گذاری در اوراق بهادار سهام چین
  • خرید اوراق بهادار قرضه چینی
  • سرمایه گذاری در املاک و مستغلات چین
  • سرمایه گذاری در ارز چینی

ثبت شرکت در چین

از بسیاری جهات ، ثبت تجارت در چین طی سال های گذشته آسان شده است ، حداقل الزامات اجباری تزریق سرمایه برای ثبت مشاغل در چین از بین رفته و تعداد مجوز های لازم برای شروع فعالیت کاهش یافته است ، با این وجود ، هنگام ثبت کسب و کار خود در چین ، نکات مهم زیادی باید در نظر گرفته شود.

انتخاب ساختار مناسب تجاری برای کسب و کار شما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است ، انتخاب باید با توجه به عوامل مختلفی از جمله ماهیت فعالیت تجاری ، اندازه سرمایه گذاری ، صنعت و اهداف سهامداران انجام شود.

تاجران یا سرمایه گذاران خارجی که مایل به راه اندازی شرکتی در چین هستند می توانند از میان شرکت های ارجح در چین یک گزینه را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند ، گزینه های موجود برای ثبت شرکت در این کشور شامل یک شرکت مشارکت (PE) ، یک شرکت مشترک (JV) ، یک شرکت کاملا متعلق به خارج از کشور (WFOE) ، یک شرکت دولتی (SOE) ، یک شرکت خصوصی (PE) و دفتر نمایندگی (RO) می باشد.

قبل از انتخاب نوع قانونی برای ثبت شرکت سرمایه گذاران لازم است مسئولیت ها ، هزینه های جاری ، اندازه تجارت ، سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت و غیره را در نظر بگیرند ؛ WFOE ها از نظر حقوقی محبوب ترین و احتالا بهترین گزینه تشکیل شرکت برای سرمایه گذاران خارجی در چین هستند.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین

انواع شرکت ها در چین

ایجاد شرکت تجاری در چین در مقایسه با ایالات متحده و سایر کشور ها دشوارتر است ، برای ثبت شرکت نیاز است مراحل بسیار مشخصی دنبال شود که اگر به درستی رعایت نشود می تواند منجر به تاخیر در ثبت شرکت شود.

انواع شرکت ها در چین

انواع مختلفی از شرکت ها وجود دارد که پیش از این به معرفی آن ها پرداختیم ، در ادامه با جزئیات هر یک از شرکت ها بیشتر آشنا خواهیم شد ؛ لازم به ذکر است که از میان شرکت های موجود سه گزینه رایج شرکت ها شامل دفتر نمایندگی ، شرکت کاملا متعلق به خارج از کشور و سرمایه گذاری مشترک می باشد.

WFOE ( یک شرکت کاملا متعلق به خارج از کشور )

یک شرکت با مسئولیت محدود است که کاملا متعلق به یک سرمایه گذار خارجی است و یکی از محبوب ترین شرکت ها در چین است ، برای افتتاح چنین شرکتی ، سرمایه گذار یا نماینده شرکت باید گواهی ادغام ، اساسنامه با تأیید کنسولگری چین ، اظهارات بانکی ، جزئیات مربوط به سرمایه ثبت شده ، اطلاعات مربوط به ساختار عملیاتی ، گواهی مالیات بر ارزش افزوده ، مجوز واردات و صادرات و نام ثبت شده در SAIC را تهیه کند.

همچنین وزارت بازرگانی و دفتر همکاری اقتصادی خارجی در چین برای شروع تجارت شما گواهی تأیید را اعطا می کند.

برای ثبت این شرکت حداقل سرمایه سهام مشخص شده است یک نماینده قانونی و یک هیئت مدیره باید منصوب شوند ، لازم است گزارش امکان سنجی توسط سرمایه گذارانی که به دنبال تجارت در چین هستند ، تهیه شود ، ثبت نام برای اهداف مالیاتی و کمک های اجتماعی برای WFOE ها در چین اجباری است.

سرمایه گذاران بین المللی در چین باید توجه داشته باشند که آنها کنترل کاملی در شرکت دارند و نیازی به ایجاد مشارکت با یک کارآفرین محلی نیست ، همچنین ، ثبت علائم تجاری و حق ثبت اختراع باید به محض تصمیم گیری برای تجارت در چین مورد توجه آنها قرار گیرد ؛ در مورد سود ، مهم است که بدانیم هیچ محدودیتی برای بازپرداخت درآمد وجود ندارد و نیازی به انتظار برای مصوبات خاص نیست.

سرمایه گذاری مشترک چینی

سرمایه گذاری مشترک چینی مشاغلی است که بین شرکای بیشتری که اهداف تجاری مشترک دارند ایجاد می شود و هزینه ها ، سود و زیان را بین آنها تقسیم می کند ، این یک شکل تجاری مشترک بین یک شریک چینی و یک شرکت خارجی است ؛ سرمایه گذاری مشترک سهام و سرمایه گذاری مشترک مشارکتی می تواند در چین تأسیس شود.

مشارکت های مشترک تاسیس شده در چین تابع قوانین جمهوری خلق چین و قانون سرمایه گذاری های خارجی است ، این مراکز در صورت نقض قانون چین ، در صورت عدم رعایت شرایط لازم برای کمک به توسعه اقتصادی کشور ، در صورت مضر بودن برای محیط زیست ، از فعالیت در خاک چین ممنوع هستند.

سرمایه گذاری مشترک سهام یک روش محبوب برای ورود یک سرمایه گذار خارجی به بازار چین است ، این امر معمولا زمانی رخ می دهد که یک سرمایه گذار خارجی تصمیم می گیرد دانش ، فن آوری و تجربه خود را به یک شرکت چینی که از قبل در بازار تاسیس شده و دارای قابلیت تولید است ، ارائه دهد ؛ توافق بین یک شرکت غیر مقیم و یک شرکت محلی برای مدت زمان معینی ، معمولا حداکثر پنجاه سال منعقد می شود ، حقوق صاحبان سهام می تواند شامل کمک های مالی ، مواد ، تجهیزات یا ساختمان ها ، حقوق مالکیت معنوی باشد.

شرکت مشارکتی در چین

یک شرکت مشارکتی دارای مشخصات مشابه JV در چین است ، جایی که افراد می توانند در دامنه های مختلف این کشور تجارت کنند ، برای افتتاح چنین شرکتی در چین ، لازم است بدون نیاز به تأیید وزارت بازرگانی ، در ثبت تجارت در چین ثبت نام کنید ؛ بهترین قسمت این است که شرکت مشارکت موظف به پرداخت مالیات بر درآمد نیست و برای افتتاح این نوع شرکت نیازی به تهیه حداقل سرمایه سهام نیست.

دفتر نمایندگی در چین

شرکت های خارجی که می خواهند در بازار چین حضور داشته باشند می توانند دفتر نمایندگی تاسیس کنند ، گرچه این موسسه نمی تواند به فعالیت های تجاری بپردازد ، اما نقش مهمی در توسعه روابط تجاری در چین دارد و یک گزینه سرمایه گذاری کم خطر است.

دفتر نمایندگی چین یک نهاد حقوقی جداگانه در چین نیست ، بنابراین نمی تواند فعالیت های تجاری انجام دهد یا به تجارت بپردازد ؛ با این حال ، دامنه اصلی دفتر تسهیل روابط تجاری بین شرکت خارجی در خارج از کشور و شرکای تجاری چینی ، سازمان های دولتی و مشتریان احتمالی است.

شرکت سهامی با سرمایه گذاری خارجی

شرکت سهامی با سرمایه گذاری خارجی ، شرکت های سهامی هستند که توسط شرکت های خارجی ، بنگاه های اقتصادی یا سایر سازمان های اقتصادی با شرکت های چینی ، بنگاه های اقتصادی یا سایر سازمان های اقتصادی در قلمرو چین براساس اصل سهام تاسیس شده اند.

کلیه سهام شرکت سهامی با سرمایه گذاری خارجی از مقادیر مساوی سهام تشکیل شده است ، هر سهامدار مسئولیت خاصی از شرکت را با توجه به میزان سهام خود به عهده می گیرد و شرکت مسئول بدهی با تمام دارایی ها است ، این نوعی شرکت با سرمایه گذاری خارجی است که با مقررات نسبی قوانین ملی و اساسنامه مربوط به شرکت سرمایه گذاری خارجی سازگار است.

بهترین سرمایه گذاری در چین

همان گونه که پیش از این بیان شد روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در چین وجود دارد البته به دلیل کنترل دقیق ارزی ، سرمایه گذاران خارجی دسترسی مستقیم چندانی به سرمایه گذاری در چین ، سرزمین اصلی ندارند.

بهترین سرمایه گذاری در چین

با این حال ، به عنوان یک روش عملی ETF ، CAF و FXI در دسترس هستند ، آسان ترین و بهترین راه برای سرمایه گذاری در کل بورس چین سرمایه گذاری در یک شاخص بازار گسترده است ، با استفاده از ETF می توان این کار را با هزینه کم انجام داد.

در بازار سهام چین ۱۳ شاخص را پیدا می کنید که توسط ETF ردیابی می شوند ، تخصص چین سه دسته سهام سهام A ، سهام B و سهام H است ، علاوه بر سهام بورس هنگ کنگ ، شاخص های بازار های نو ظهور یا آسیا را می توان به صورت جایگزین سرمایه گذاری کرد.

خرید ملک و زمین کشاورزی در چین

یک خارجی باید قبل از خرید ملک در چین حداقل یک سال تحصیل یا کار کرده باشد ، یک فرد خارجی فقط می تواند یک ملک در چین داشته باشد و آن ملک باید مسکونی باشد ؛ استان و شهر الزامات اضافی دارد ، به عنوان مثال ، در پکن ، قبل از اینکه اجازه خرید ملک را داشته باشید ، باید حداقل پنج سال مالیات و تأمین اجتماعی بپردازید.

برای خرید ملک بایستی ملکی را که قصد خریداری آن را دارید انتخاب کنید ، می توانید به تنهایی در جستجوی املاک مناسب باشید و یا کارگزار استخدام کنید تا برای شما ملکی را جستجو کند ؛ توجه داشته باشید که شهروندان خارجی نمی توانند زمین کشاورزی در چین خریداری کنند.

محصولات کنترل اتوماسیون

شماره یک تجارت کوچک در چین یک شرکت فناوری است که محصولات کنترل اتوماسیون صنعتی را به فروش می رساند ، بازاریابی محصولات مشابه ممکن است نتیجه مورد نظر شما را بدست آورد ، اگر به دنبال فرصت شغلی جدیدی با ثبت شرکت در چین هستید این گزینه را انتخاب کنید.

آموزش تکمیلی

بازار آموزش تکمیلی در چین بسیار زیاد است ، خدمات تدریس خصوصی بعد از مدرسه یک گزینه مناسب است ، گزینه دیگر ارائه کلاس های آنلاین به دانشجویان و کارگران است ، این کلاس ها در چین ، که به داشتن یک سیستم آموزشی قوی افتخار می کند دارای اهمیت هستند.

این رسم است که بسیاری از دانش آموزان پس از پایان روز مدرسه به تحصیل خود ادامه می دهند تا برتری رقابتی کسب کنند ، از آنجا که کلاس های آنلاین برای افراد بیشتری راحت و قابل دسترسی است ، برای بسیاری از افراد گزینه مناسبی است و برای مشاغل یک فرصت تقاضا پذیر است.

واردات و صادرات در کشور چین

مشاغل کوچک که درگیر معاملات هستند اغلب موفقیت آمیز بوده اند زیرا به ایجاد فرصت های تجاری اضافی در سراسر جهان کمک می کنند ، از آنجا که چین بزرگترین صادرکننده و وارد کننده کالا در جهان است ، ایجاد تجارت واردات و صادرات سودآور در این کشور آسان تر است ، اگر هنوز شغلی راه اندازی نکرده اید و به دنبال ایده می گردید ، این یکی از موارد قابل تامل است.

داروسازی

صنعت داروسازی در چین بسیار گسترده و سودآور است ، علاوه بر این در چین مشاغل اغلب به نیروی کار ارزان و مواد اولیه دسترسی دارند ، با این حال فروش دارو در چین مستلزم کسب و کار با مجوز مناسب است.

محصولات بهداشتی

نگرانی های زیست محیطی ، دسترسی بیشتر به اطلاعات بهداشتی و وجود بیماری ها و بیماری های جدید ، نسل های فعلی را بیش از نسل های گذشته در مورد سلامتی خود نگران کرده است.

مشاغل محصولات بهداشتی ممکن است شامل کالاهای گیاهی ، مکمل ها و محصولات مراقبت از پوست باشد ، در چین ، بسیاری از مشاغل کوچک محصولات بهداشتی وجود دارد ، برخی از مشاغل موفق بر زنان و صنعت زیبایی تمرکز دارند در حالی که برخی دیگر به هر دو جنسیت متوسل می شوند.

تولید غذا

هنگام تصمیم گیری در مورد ابتکار کسب و کار ، مهم است که نیاز ها را در نظر بگیرید تا در صورت وجود گزینه امن تری انتخاب کنید ،همه به غذا احتیاج دارند ، اما چین با جمعیت بیش از ۱٫۳۵ میلیارد نفر به این منبع نیاز ویژه ای دارد ، پس سرمایه گذاری در زمینه تولید غذا می تواند سود آور باشد البته بایستی با ذائقه آن ها آشنا بود.

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در چین

هر یک از انواع سرمایه گذاری ها در چین که پیش از این معرفی شد دارای شرایط و الزامات خود است و به حداقل سرمایه ای نیاز دارند که در ادامه با فرصت های سرمایه گذاری و مبالغ مورد نیاز آن ها بیشتر آشنا می شویم.

هزینه خرید فرانچایز پمپ بنزین ، رستوران و پوشاک در چین

فرنچایزینگ یک مدل تجاری مشهور است که در چین و همچنین سایر نقاط جهان توسط بسیاری از خرده فروشان و مارک های بین المللی برای دستیابی به موفقیت تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

هزینه خرید فرانچایز پمپ بنزین ، رستوران و پوشاک در چین

در مورد راه های فعالیت تجاری حق رای دادن در چین ، دو مدل تجاری وجود دارد که شامل مدل عرضه مرزی و مدل حضور تجاری است ، یک حق رای دهنده خارجی ممکن است مستقیما با صاحبان امتیاز چینی قرارداد حق رای دادن امضا کند یا WFOE را در چین راه اندازی کند تا تجارت حق رای دادن را اداره کند ، در چین بیشترین فرانچایز ها در بخش غذا ارائه می شود.

حداقل سرمایه گذاری برای افتتاح فرانچایز در چین به نوع مشاغل انتخاب شده توسط کارآفرینان و خصوصیات خود فرانچایز بستگی دارد ، مثلا برای خرید فرانچایز دونات و کافی شاپ از ۲۷۵۰۰۰ دلار به بالاست و فرانچایز رد لابستر از ۹۵۰۰ دلار به بالا می باشد.

هزینه خرید ملک در چین

قیمت خانه های چین در ماه مه ۲۰۲۱ ، در پی افزایش ۱۴٫۶ درصدی سال گذشته در ماه گذشته ، در سال گذشته ۱۲٫۶٪ رشد داشت ، هزینه ملک در چین بسته به محل ، متراژ ، شهر و امکانات ملک متفاوت است ، مثلا هزینه هر متر مربع از یک آپارتمان در پکن ۱۳۷۸۰ دلار ، در شانگهای ۷۷۰۷ دلار و در گوانگجو ۴۱۱۴ دلار است.

هزینه خرید سهام در چین

برای سرمایه گذاری در بازار سهام و خرید اوراق قرضه در چین در اغلب موارد حداقلی مشخص نشده است اما در برخی موارد حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز برای خرید یک اوراق قرضه حدود ۱۰۰۰ دلار است.

مزایای سرمایه گذاری در چین

همانطور که قبلا بیان شد چین دومین اقتصاد بزرگ در جهان است ، این کشور یک نقش مهم بین المللی با تأثیر جهانی گسترده دارد و وقتی صحبت از روابط تجاری آنها با طیف وسیعی از کشور ها می شود ، فوق العاده خوب است ، اگر تصمیم به سرمایه گذاری در چین گرفته اید ، یک انتخاب عالی انجام داده اید ، به خصوص اینکه فرصت های گسترده ای برای انواع سرمایه گذاران وجود دارد.

مزایای سرمایه گذاری در چین

اگر به فکر سرمایه گذاری در این کشور هستید ، ممکن است از خود بپرسید که مزایای این کار چیست که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

اقتصاد آن قابل تقدیر و پایدار است

افرادی که می خواهند پول خود را سرمایه گذاری کنند ، دائما بدنبال کشوری هستند که دارای اقتصادی پایدار و بدون ریسک باشد ، چین در سال های اخیر چندین پیشرفت انجام داده است و آنها از بهبود اقتصادی در مقیاس جهانی پشتیبانی می کنند و این دقیقا همان چیزی است که مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است که به دنبال راه اندازی مشاغل خارج از کشور هستند.

چین یک رهبر در صنایع علم و فناوری است

دستیابی به اهداف سیاسی و اقتصادی در این کشور به پیشرفت های صورت گرفته در صنعت فناوری و علوم بستگی دارد که همانطور که احتمالا می دانید سود آورترین و پر رونق ترین بخشهای چین هستند ، سرمایه گذاران زیادی وجود دارند که می خواهند در این بخش ها سرمایه گذاری کنند ، از این رو ، آنها معمولا تجارت کوچکتر را باز می کنند که به سرعت در یکی از مراکز تجاری گسترش می یابند که علاقه زیادی به آنها دارد.

سیستم حمل و نقل عالی در حال توسعه سریع است

گفتنی است که چین در حمل و نقل و زیر ساخت های خود سرمایه گذاری ها و پیشرفت های جالبی انجام داد ، به همین دلیل است که سرمایه گذاران تصمیم می گیرند تجارت خود را در این کشور که در آن فرصت ها و شرایط حمل و نقل کاملی دارند ، به ویژه سرمایه گذاران علاقه مند به فعالیت های تجاری ایجاد کنند.

بزرگراه ها و بزرگراه های ملی و بین المللی ، راه آهن بی نقص و حمل و نقل دریایی و هوایی استثنایی سرمایه گذاری در این کشور را آسان کرده است.

بازار محلی آن بسیار زیاد است

بازار در چین نه تنها در مقیاس محلی مورد توجه قرار می گیرد ، بلکه در مقیاس بین المللی نیز بسیار مورد توجه و قدردانی است ، این همان چیزی است که به کشور اجازه می دهد تا طیف وسیعی از فرصت های تجاری را برای سرمایه گذاران داخلی و بین المللی در زمینه هایی مانند IT ، پزشکی ، خودرو ، مهندسی و موارد دیگر فراهم کند.

سرمایه گذاران می توانند در صورت وجود ، نمونه کارهای خود را متنوع کنند

همانطور که قبلا ذکر شد ، بازار چین فرصت های زیادی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند و همه سرمایه گذاران می توانند شانس خوبی برای تنوع و گسترش اوراق بهادار داشته باشند که بیشتر در فرصت های عظیم تجاری تقریبا در همه بخش ها ، صنایع و بخش هایی که می خواهند منعکس شود .

مناطق تجارت آزاد در سراسر کشور وجود دارد

اگر به دنبال تخفیف مالیاتی یا برخی معافیت ها برای فعالیت های خود هستید ، می توانید شرکتی را در یکی از مناطق تجارت آزاد چین راه اندازی کنید ، یکی از مولدترین ، در حال گسترش و پر رونق ترین مناطق تجارت آزاد در شانگهای واقع شده است ، جایی که تبدیل ارز کاملا بدون مالیات است ، البته افتتاح مشاغل در این مناطق تجارت آزاد باید دارای چند شرط باشد.

نیروی کار بسیار آموزش دیده و ماهر است

با تصمیم به راه اندازی یک شرکت در چین ، می توانید از نیروی کار فوق العاده باتجربه و کاملا آموزش دیده چین در تقریبا در تمام بخش های صنعت بهره مند شوید.

این کشور با داشتن دانشگاه های شناخته شده – یک سیستم آموزشی کاملا ثابت برای شهروندان خود فراهم می کند و ارائه دوره های زبان انگلیسی به نسل های جوان اهمیت زیادی دارد ؛ بنابراین استخدام افراد چینی به عنوان کارمندان شما به این معنی است که شما یک نیروی کار باتجربه و با ارزش برای مشاغل کوچک ، متوسط یا بزرگ خواهید داشت.

با موفقیت با تورم و سایر موانع مبارزه می کند

هر از چند گاهی چین نشان داده است که برای مقابله با تورم و همچنین موانع و تهدید های دیگر می تواند به طرز باورنکردنی پیشرفت کند ، از این رو ، این بدان معناست که در ازای آن ، محیطی ایجاد می شود که سرمایه گذاران می توانند از آن در هنگام خرید سهام با کیفیت بالا و قابل اعتماد استفاده کنند.

واحد پول قوی است

اگرچه ممکن است این موضوع را بدانید اما ارزش گفتن را دارد ، واحد پول چین را یوان می نامند و در چند سال آینده احتمالا رشد مثبتی در بازار های افزایش نرخ ارز خواهد داشت ، از آنجا که یوان در طول چرخه تورم فقط درحال افزایش است (به ویژه در مقایسه با دلار آمریکا) ، سرمایه گذاران هنگام سرمایه گذاری در بازار های چین شانس بیشتری برای موفقیت خواهند داشت.

بازار محلی چین و اقلیم تجاری

تعداد زیاد جمعیت چین این کشور را به عنوان کشوری جذاب برای سرمایه گذاران متعهد می کند که سرمایه خود را به صنایع بالاتر مانند مراقبت های بهداشتی ، فناوری اطلاعات ، مهندسی و کالاهای لوکس اختصاص دهند.

علاوه بر این ، رشد اقتصادی و سرمایه گذاری مستقیم خارجی می تواند “یک اثر دومینوی موفقیت” را آغاز کند ؛ در حقیقت هرچه سرمایه گذاری مستقیم خارجی یک منطقه بیشتر جذب کند ، رشد آن بیشتر می شود که در نتیجه باعث تحریک بیشتر سرمایه گذاری مستقیم خارجی می شود تا رشد کلی پایدار ایجاد کند.

برای آگاهی شما از نحوه پرداخت مالیات شرکت ها در چین ، شاخص های اقتصادی این کشور نظیر نرخ توم ، نرخ بیکاری و سود بانکی و همچنین شناخت بهترین شهر های چین برای سرمایه گذاری مقالات زیر را حتما مرور کنید.

 

هزینه های ثبت شرکت در چین

حداقل میزان سرمایه گذاری مورد نیاز دولت چین باید با حداقل سرمایه مورد نیاز تجارت شما متفاوت باشد ، مشاغل خارجی برای میزان سرمایه ثبت شده خود نیاز به تأیید دارند ، علاوه بر این ، این مقدار می تواند مسئولیت مالیاتی آنها را تحت تأثیر قرار دهد ؛ مشاغلی که وجوه دیگری به غیر از سرمایه ثبت شده دریافت می کنند ، از این مبلغ مالیات می گیرند.

درخواست برای افزایش سرمایه ثبت شده ممکن است یک گزینه باشد ، اما اغلب یک پروسه زمانبر است ، علاوه بر مشکلات نظارتی ، محاسبه اشتباه نیاز سرمایه می تواند مشاغل را در وضعیت نامطلوبی قرار دهد زیرا ممکن است بودجه کافی برای فعالیت نداشته باشد که می تواند منجر به تعطیلی شرکت شود.

بنابراین مهم است که مشاغل نیاز واقعی خود را برای سرمایه گذاری اولیه خود محاسبه کنند ، برای تعیین یک سرمایه گذاری اولیه مناسب جستجوی خدمات حرفه ای برای ارائه مشاوره و راهنمایی در طول مراحل ثبت مهم است ، شما می توانید این مراحل و سایر مراحل ثبت شرکت در چین را به موسسه رجبی بسپارید و با پرداخت مبلغی احتمال بروز خطا در مسیر ثبت شرکت را به حداقل برسانید ، در ادامه با میزان سرمایه مورد نیاز و هزینه لازم برای ثبت شرکت در چین آشنا خواهیم شد.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در چین

هیچ شرط حداقل سرمایه ای برای شرکت های مستقر در چین وجود ندارد ، با این حال داشتن حداقل سرمایه بسیار مهم است ، به عنوان مثال یک شرکت WFOE مشاوره ای به ۱۰۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰۰ یوان و WFOE تجاری به ۵۰۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰۰ یوان نیاز دارند.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در چین

هزینه مراحل ثبت شرکت در چین

شامل درخواست مجوز ها ، راه اندازی حساب شرکتی ، گرفتن دعوت نامه و درخواست ویزای تجاری و غیره است ، پیش بینی می شود هزینه خدمات از یک نماینده حرفه ای در حدود ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار در شهر های درجه اول یعنی پکن ، شانگهای ، گوانگژو و شنژن باشد.

علاوه بر این گزینه با کمترین هزینه برای اجاره یک دفتر کار مشترک با سایر کارآفرینان در یک دفتر بزرگ در حدود ۲۰۰۰ دلار در سال است ، اگر می خواهید خودتان دفتر یا استودیو داشته باشید هزینه اجاره آن ۲۰۰۰ دلار در ماه است.

هزینه های ثبت شرکت در لهستان هم پایین است ؛ مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان را بخوانید.

مراحل ثبت شرکت در چین

از نظر برخی چین به عنوان محل تولد دیوان سالاری شناخته شده است ، در طول عمر طولانی کشور ، دولت متمرکز همیشه نقش مهمی داشته است ؛ با این دولت متمرکز ، چین عشق به کاغذ بازی و تمبر را توسعه داده است ، یک واقعیت جالب روی کاغذ ، اما در عمل اغلب بسیار ناامید کننده است ، نا امیدی از راه اندازی یک شرکت در چین شروع می شود.

مراحل ثبت شرکت در چین

ده سال پیش ، ایجاد یک شرکت در چین به حدود ۶۰۰ امضا و ۳۰۰ مهر نیاز داشت ، از طریق دیجیتال سازی و انطباق ، روند این جا بهبود می یابد ، با این وجود هسته هنوز مستندات و کارهای زیادی را می طلبد ، در ادامه مراحل ثبت شرکت در چین بیان می شود.

مرحله آماده سازی

پس از تحقیق کافی و در نظر گرفتن تمام جوانب برای ثبت شرکت در چین مرحله آماده سازی آغاز می شود ، مرحله آماده سازی ثبت شرکت چینی شاید مهمترین مرحله باشد.

در طی این مرحله شخص یا شرکتی که علاقه مند به راه اندازی یک شرکت در چین است آماده انجام کلیه مراحل زیر است ، علاوه بر این تمام اسناد و مدارک لازم مانند اسناد سهامداران از ساختار اصلی تهیه می شود ، نام های چینی انتخاب می شود و آدرس دفتر انتخاب می شود.

توضیح واضح گام به گام مراحل پس از آماده سازی بسیار مهم است ، به خصوص در ابتدای فرآیند ثبت نام ، کارهایی که مشتری برای راه اندازی شرکت در چین انجام می دهد به همان اندازه شرکت ارائه دهنده خدمات ثبت نام است.

درخواست نام شرکت

انتخاب نام مناسب فرآیند مهمی است ، علاوه بر جلوگیری از اشتباهاتی مانند مرسدس بنز و نایک ، می خواهید مطمئن شوید که گزینه های مختلفی در صورت رد درخواست اولیه خود دارید ؛ بنابراین شما باید حداقل شش نام شرکت مختلف تهیه کنید.

هر نام رسمی شرکت در چین به همان ترتیب راه اندازی می شود ، ابتدا شهر ثبت نام شده و سپس نام شرکت انتخاب شده ، صنعت و نوع شرکت ذکر می شود.

گواهی تأیید

پس از ثبت نام شرکت بایستی درخواست گواهی را تأیید کنید ، کمیسیون بازرگانی سازمانی است که گواهی تأیید را صادر می کند ، روند درخواست در کمیسیون بازرگانی بسیار ساده است ، با این حال مستندات زیادی را می طلبد.

جدا از نام شرکت ، شرکت باید یک آدرس دفتر معتبر داشته باشد ، علاوه بر این ارائه مشخصات شناسایی نماینده قانونی ، ناظر و شخص تماس شرکت با کمیسیون بازرگانی ضروری است ، علاوه بر این شرح دامنه تجارت ، میزان سرمایه ثبت شده ، اطلاعات سهامدار ، اسناد محضری سهامدار ، زمان تخمین زده شده فعالیت شرکت و همچنین اساسنامه لازم است در کمیسیون اعلام شود.

تمام این اسناد و اطلاعات باید بصورت آنلاین در اختیار کمیسیون بازرگانی قرار گیرد ، پس از آن کمیسیون بازرگانی رسید شرکت مورد نظر را ارائه می کند که بعدا برای گرفتن گواهی تأیید استفاده می شود.

درخواست جواز کسب و کار در چین

پروانه کسب مهمترین سند یک شرکت است، به طور رسمی بعد از این مرحله شما چارچوب اساسی یک شرکت را دارید ، اگرچه هنوز غیر عملیاتی است اما این شرکت وجود دارد ، برای این مرحله اداره صنعت و تجارت (AIC) نهاد حاکم است.

درخواست جواز کسب و کار در چین

در AIC باید اسناد اصلی را که طی مراحل قبلی به دست آورده اید تحویل دهید ، نمونه این اسناد شامل گواهی اصلی تصویب ، قرارداد اجاره دفتر ، اسناد محضری سهامدار و اساسنامه است ، ممکن است اسناد بیشتری توسط AIC به طور خاص درخواست شود ، اما این موارد به هر مورد خاص بستگی دارد.

تمبر های شرکت

تفاوت اساسی بین امضا و مهر شرکت وجود دارد ، یک جز مهم در اجرای شرکت خارجی حفظ مهر شرکت است ، بنابراین این مرحله در راه اندازی یک شرکت در چین بسیار مهم است ، تمبر ها باید در آژانس های ثبت شده در AIC ساخته شوند ؛ پس از دریافت تمبر از این آژانس ها لازم است که آنها در AIC ثبت شوند.

برای اینکه آژانس های تمبر مهر شرکت را به شما ارائه دهند ، اسناد زیادی باید تحویل داده شود ، این موارد شامل گواهی تأیید و پروانه کسب است.

سازماندهی حساب های بانکی شرکت

داشتن حساب بانکی چین برای واریز سرمایه ثبت شده ، توانایی پرداخت حقوق و دستمزد به کارمندان و همچنین مدیریت نرم شرکت مهم است ، بنابراین درخواست یک حساب بانکی مهم است ، مراحل مختلفی برای درخواست حساب بانکی در چین لازم است.

اول از همه ، شما باید یک بانک مناسب را انتخاب کنید ، انتخاب بانک خود در چین از نظر هزینه ، تجربه بین المللی و کارایی در زمان مهم است ؛ پس از انتخاب بانک اسناد اصلی شرکت شما باید به بانک ارائه شود ، هنگامی که کلیه اسناد توسط بانک دریافت و تأیید می شوند ، این شرکت هم یک حساب اساسی و هم یک حساب سرمایه دریافت می کند.

ثبت نام اداره مالیات: مالیات بر ارزش افزوده و Fapiao

مهم این است که اگر شرکتی را در چین راه اندازی می کنید بایستی به عنوان مودی مالیات بر ارزش افزوده در اداره مالیات ثبت نام کنید ، در چین دو نوع پرداخت کننده مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد که شامل پرداخت کنندگان مالیات در مقیاس کوچک و پرداخت کنندگان مالیات عمومی است.

بعلاوه ، هنگام تجارت در چین ، تمام وقت “Fapiao” را خواهید شنید ، fapiao یک رسید مالیاتی است که توسط دستگاهی به نام دستگاه fapiao چاپ می شود t داشتن دستگاه fapiao به عنوان یک شرکت در چین بسیار مهم است ، زیرا این مورد برای مشتریان چینی که مایل به دریافت fapiao برای مدیریت خود هستند مورد نیاز است.

برای دریافت دستگاه fapiao ، ارائه اسناد اصلی شرکت در اداره مالیات مهم است t پس از تأیید ، هم fapiao و هم سایر لوازم مالیاتی دریافت خواهید کرد.

مجوز وجوه خارجی

آخرین مرحله ایجاد یک شرکت در چین ثبت وجوه خارجی است ، ثبت نام برای اینکه بتوانید وجوه خارجی را در حساب سرمایه شرکت دریافت کنید مهم است ، به عنوان یک سازمان بین المللی این یک مرحله ضروری است ، زیرا شرکت شما احتمالا وجوه خارجی را در حساب سرمایه شرکت دریافت خواهد کرد.

پس از ارائه اصل اسناد شرکت ، تأیید ثبت نام مستقیم است ، سپس مجوز صندوق خارجی را دریافت خواهید کرد ؛ پایان ثبت صندوق خارجی و دریافت مجوز به این معنی است که شرکت کاملا راه اندازی شده و عملیاتی است و می تواند از خارج از چین تأمین مالی شود.

خرید شرکت آماده در چین

شرکت های آماده در چین در اختیار سرمایه گذاران خارجی که علاقه مند به شروع سریع در بازار چین هستند ، چنین نهادی تجاری به محض انجام انتقال مالکیت ، دارای مزایای بسیاری است.

خرید شرکت آماده در چین

چین از سرمایه گذاران خارجی که می خواهند در اسرع وقت فعالیت خود را آغاز کنند و از فضای شکوفایی تجارت بهره مند شوند ، پیش بینی نیاز های کارآفرینان منجر به فرصت های زیادی در این راستا شده است که یکی از آنها شرکت های آماده در چین است که می تواند در مدت زمان کوتاهی آماده بهره برداری شود.

اجرای فعالیت ها در چین از طریق یک شرکت آماده از ابتدا نه تنها سودمند است ، بلکه به شخص تجاری اجازه می دهد فعالیت ها را متناسب با نیاز خود انتخاب کرده و در صنایع اصلی چین به سرعت مستقر شود ، باید بدانید که شرکت های آماده در چین شرکت های ثبت شده ای هستند که تا این زمان در قفسه نگهداری می شوند ، داشتن سابقه و عدم داشتن هیچگونه بدهی در مقابل شرکای احتمالی یا مشتریان آینده بسیار سنگین خواهد بود ، بنابراین بسیاری از کارآفرینان علاقه مند به خرید شرکت های آماده هستند.

یک شرکت آماده در چین ممکن است حداقل برای دو سال و بدون هیچ گونه فعالیتی در بازار وجود داشته باشد.

چه کسی می تواند یک شرکت آماده در چین خریداری کند؟

هر کارآفرین یا تاجر خارجی در چین می تواند یک شرکت آماده را در چین خریداری کند ، شرکتی که نیازی به انتظار برای عضویت در آن و امور مربوط به آن نیست ، چنین شرکتی آماده فعالیت در بازار است و مالکیت آن تقریبا در مدت ۲ روز منتقل می شود.

مدارک لازم برای یک شرکت آماده در چین چیست؟

مدارک شناسایی سهامداران ، امضا های مالکان و مدیران ، فرم اظهارنامه و سایر اسناد مربوطه ارائه شده توسط ثبت تجارت از جمله اسناد اجباری خرید یک شرکت آماده در چین است.

مزایای شرکت آماده در چین

شرکت های آماده در چین دارای مزایای بسیاری هستند که می توانند توجه سرمایه گذاران خارجی را در این کشور جلب کنند ، از جمله:

  • دارای یک آدرس تجاری قابل توجه ، یک حساب بانکی و حداقل سرمایه سهام ثبت شده است.
  • حداقل ۲ سال سابقه حسابداری دارد و سریع ایجاد می شود.
  • شرکت های آماده در چین می توانند بدون محدودیت در بخش واردات و صادرات ، خرده فروشی و تولید فعالیت کنند.

انواع شرکتی که می توان در چین خریداری کرد

هتل ها ، استراحتگاه ها ، انبار های خرده فروشی ، فروشندگان اتومبیل های تجاری ، خرده فروشان لوازم الکتریکی ، مشاوره ، بیمه ، استخدام ، تجهیزات پزشکی ، مشاوره فناوری اطلاعات ، خدمات مخابراتی بهترین گزینه برای علاقه مندان به خرید شرکت های آماده در چین با هدف فعالیت های تجاری آینده است.

خرید شرکت آماده در اتریش هم مزایای بسیاری دارد ، پیشنهاد می کنیم مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش را نیز مطالعه کنید.

بهترین شهر های چین برای ثبت شرکت

هنگامی که نوبت به ایجاد شرکت در چین برای تجارت شما می رسد ، باید با هوشمندی بهترین شهر چین را برای انجام تجارت خود انتخاب کنید ، تعدادی از معیار ها وجود دارد که باید هنگام انتخاب بهترین شهر چین برای ثبت شرکت به آنها توجه کرد که شامل زیرساخت ها ، استعداد ها ، شبکه بین المللی ، جمعیت شناسی ، ترافیک ، ، رقابت ، همجواری با سایر مشاغل ، تصویر و سیاست های تجاری است ، در ادامه چند شهر برتر چین برای ثبت شرکت را معرفی می کنیم.

بهترین شهر های چین برای ثبت شرکت

شانگهای

شانگهای همیشه در بین بهترین شهر های تجاری در چین قرار دارد ، این شهر پر جمعیت ترین شهر چین است که دارای بزرگترین و شلوغ ترین سیستم مترو وشلوغ ترین بندر کانتینر در جهان است ، شانگهای مدتهاست که در میان مهاجران به چین بسیار مورد توجه قرار گرفته و بیشترین جمعیت خارجی را در چین دارد ؛ این یک مرکز بین المللی است که استعدادرهای برتر از سراسر چین و سایر نقاط جهان برای یافتن فرصت های شغلی در آن مستقر می شوند.

موقعیت مکانی این شهر در ترکیب با راه آهن گسترده چین و چندین فرودگاه ، آن را به مکانی ایده آل برای رفت و آمد به چین ، آسیای شرقی و آسیای جنوب شرقی تبدیل کرده است.

این منطقه اساسا یک فضای امن برای طیفی از اقدامات مربوط به تجارت است ، سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی شرکت و همچنین سرمایه مورد نیاز برای شرکتهای سهامدار منفرد و شرکتهای سهامی به طور موثر حذف شده است ، سرمایه گذاران خارجی دیگر نیازی به سرمایه گذاری ۱۵٪ در مدت ۳ ماه و ۱۰۰٪ ظرف مدت ۲ سال ندارند ، دولت شهر متعهد شده است ۱۸ بخش صنعت خدمات را برای سرمایه گذاری خارجی از جمله حمل و نقل ، حقوق و مهندسی باز کند.

پکن

پایتخت چین به طور سنتی به دلیل تاریخ غنی و گذشته گسترده شاهنشاهی شناخته می شد اما به سرعت به یکی از مدرن ترین مراکز جهان برای تجارت تبدیل شده است.

در حال حاضر میزبان بیش از ۲۱ میلیون نفر و برخی از بزرگترین و سودآورترین شرکت ها است ؛ پکن از همه جنبه های کلمه یک شهر سریع است ، سرعت اینترنت خارج از نمودار است ، پول نقد جایگزین برنامه های پرداخت فوری می شود ، نرم افزار تشخیص چهره تا حد زیادی برای تسهیل نقل و انتقالات بانکی و پرداختها مورد استفاده قرار می گیرد و به طور کلی افراد به عنوان تصمیم گیرانی سریع ، باهوش و دارای ذهنیت تجاری تهاجمی شناخته می شوند.

در زیر سطح ، پکن اخیرا یک سری اقدامات مناسب تجاری را اجرا کرده است که فضای اقتصادی شهر را بسیار جذاب می کند ، معاملات دستی اکنون بصورت آنلاین انجام می شود ، روند کار ساده شده یا کوتاه شده و هزینه ها کاهش یافته است.

این شهر پس از شانگهای دومین استعداد خارجی در چین است ، با این حال اغلب ۵۰۰ شرکت ثروتمند در پکن دولتی هستند و شهرت عمومی شهر این است که سیاست های سختگیرانه تری در رابطه با خارجی ها و فعالیت های تجاری خارجی دارد.

شنژن

شنژن در استان گوانگدونگ در دلتای رود مروارید واقع شده است و کمتر از یک ساعت با هنگ کنگ فاصله دارد ، این شهر پیشرفته ترین ، ثروتمند ترین (درآمد سرانه) و جوان ترین شهر چین است.

ساکنان شنژن به طور متوسط ۲۸ سال سن دارند ، به عنوان پایتخت سخت افزاری جهان ، ناحیه اطراف شنژن ۹۰٪ محصولات الکترونیکی جهان را تولید می کند ، مسلما بهترین مکان در جهان برای نمونه سازی و تولید لوازم الکترونیکی مصرفی به دلیل فراوانی و همجواری تأمین کنندگان سفارشی و خرده فروشی است.

این شهر یک قطب فنی و مالی است و مقر اصلی آن برخی از بزرگترین شرکت های فناوری و بانکی در جهان است مانند Tencent ، Huawei ، DJI ، BYD ، China Merchants Bank و Ping’An Bank شنژن چهارمین شهر جهان با بیشترین میلیاردر (بعد از پکن ، شانگهای و نیویورک) است.

قبل از سال ۱۹۸۰ ، شنژن دهکده ای کوچک و هم مرز با هنگ کنگ بود ، در سال ۱۹۸۰ ، CPC این منطقه را به عنوان اولین منطقه تجارت آزاد چین تعیین كرد و هجوم جمعیت و سرمایه گذاری مستقیم به سرعت دنبال شد ، از آنجا که این شهر جدید است ، جاده ها و زیرساخت ها مدرن هستند و حمل و نقل نگران کننده نیست.

هانگژو

به طور کلی رشد اقتصادی چین طی چند سال گذشته کند شده است ، با این حال به لطف ظهور صنایع پیشرفته برای هانگژو درست نبوده است.

هانگژو که درست در جنوب غربی شانگهای واقع شده است ، به تازگی به لطف مجموعه سیاست های دوستانه اجتماعی و زیست محیطی در اجلاس G20 در صحنه ظاهر شد ، دولت کارخانه های آسیب رسان به محیط زیست را تعطیل و به کارمندان بن کارت تشویق تعطیلات اعطا کرد ، این شهر بسیاری از استعداد های بزرگ داخلی را به خود جلب می کند و یک مرکز تحقیقات فناوری اطلاعات و علوم است.

ووهان

فهرست بهترین شهر های ما برای ثبت شرکت در چین با ووهان تکمیل می شود ، ووهان که کمی از نظر جغرافیایی دورتر است ، قطب سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و آموزشی مرکز چین محسوب می شود ، به طور سنتی ووهان بیشتر در بخش تولید متمرکز بوده است ؛ با این حال همه این ها در سال های اخیر تغییر کرده است ، امروزه این شهر دارای چهار پارک توسعه علمی و فناوری ، بیش از ۳۵۰ موسسه تحقیقاتی ، بیش از ۱۶۰۰موسسه فناوری پیشرفته و سرمایه گذاری ۲۳۰ شرکت جهانی Fortune Global 500 است ، اگر کسب و کار مورد نظر شما برای مکان های مرکزی در چین مناسب تر باشد ، ووهان مکان شماست.

اخذ اقامت چین از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

تا این بخش از مقاله با روش های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین آشنا شدیم ، اکنون زمان آن رسیده که از شرایط اخذ اقامت چین از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت آگاه شویم ، افرادی که چین را به عنوان مقصد سرمایه گذاری خود انتخاب می کنند علاوه بر سود دریافتی از این سرمایه گذاری به دنبال دریافت مجوز اقامت نیز هستند.

اخذ اقامت چین از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

توجه داشته باشید که سرمایه گذاری از طریق خرید ملک یا خرید سهام در چین به دریافت اقامت این کشور ختم نمی شود و تنها روش هایی از سرمایه گذاری می توانند سبب اخذ اقامت چین شوند که شرایط زیر را برآورده کنند یعنی یک شهروند خارجی می تواند برای اقامت دائم خارجی درخواست کند اگر شرایط زیر را دارا باشد.

  • طبق قانون سرمایه گذاری خارجی (FIL) در چین سرمایه گذاری کند.
  • به مدت سه سال در چین سرمایه گذاری مداوم انجام داده است
  • دارای سابقه مالیات و اعتبار سالم باشد.

هر یک از شرایط زیر را دارا باشد :

  • حداقل ۱۰ میلیون RMB (1.43 میلیون دلار آمریکا) سرمایه گذاری در چین انجام داده باشد.
  • در مناطقی که توسط چین تشویق شده است سرمایه گذاری کرده اند و ارزش سرمایه گذاری ، پرداخت مالیات و کارمندان چینی از برخی شرایط برخوردار هستند.
  • شرکت های با تکنولوژی یا نوآوری در چین ایجاد کرده اند و توسط دولت های سطح استان توصیه می شوند.

برای اخذ اقامت موقت با خرید ملک می توانید به گرجستان بروید ، مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان را با دقت مطالعه کنید.

سوالات پر تکرار سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین

در این محتوا از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تمام اطلاعاتی که یک سرمایه گذار برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین نیاز دارد بداند را بررسی کردیم ، شما هم می توانید کشور مورد علاقه خود برای سرمایه گذاری را در بخش دیدگاه در پایین همین صفحه برای ما درج کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند. 

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین آسان تر است یا کشور های دیگر ؟

ایجاد شرکت تجاری در چین در مقایسه با ایالات متحده و سایر کشور ها دشوارتر است ، برای ثبت شرکت نیاز است مراحل بسیار مشخصی دنبال شود که اگر به درستی رعایت نشود می تواند منجر به تاخیر در ثبت شرکت شود.

یک شرکت با مسئولیت محدود در چین چگونه است و چه شرایطی دارد؟

یک شرکت با مسئولیت محدود است که کاملا متعلق به یک سرمایه گذار خارجی است و یکی از محبوب ترین شرکت ها در چین است ، برای افتتاح چنین شرکتی ، سرمایه گذار یا نماینده شرکت باید گواهی ادغام ، اساسنامه با تأیید کنسولگری چین ، اظهارات بانکی ، جزئیات مربوط به سرمایه ثبت شده ، اطلاعات مربوط به ساختار عملیاتی ، گواهی مالیات بر ارزش افزوده ، مجوز واردات و صادرات و نام ثبت شده در SAIC را تهیه کند.

آیا اگر در چین نمایندگی شرکتم را ثبت کنم می توانم فعالیت اقتصادی داشته باشم؟

دفتر نمایندگی چین یک نهاد حقوقی جداگانه در چین نیست ، بنابراین نمی تواند فعالیت های تجاری انجام دهد یا به تجارت بپردازد ؛ با این حال ، دامنه اصلی دفتر تسهیل روابط تجاری بین شرکت خارجی در خارج از کشور و شرکای تجاری چینی ، سازمان های دولتی و مشتریان احتمالی است.

شرایط خرید ملک در چین چگونه است؟

یک خارجی باید قبل از خرید ملک در چین حداقل یک سال تحصیل یا کار کرده باشد ، یک فرد خارجی فقط می تواند یک ملک در چین داشته باشد و آن ملک باید مسکونی باشد

حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید فرانچایز چقدر است؟

حداقل سرمایه گذاری برای افتتاح فرانچایز در چین به نوع مشاغل انتخاب شده توسط کارآفرینان و خصوصیات خود فرانچایز بستگی دارد ، مثلا برای خرید فرانچایز دونات و کافی شاپ از 275000 دلار به بالاست و فرانچایز رد لابستر از 9500 دلار به بالا می باشد.

هزینه خرید خانه در چین چقدر است؟

قیمت خانه های چین در ماه مه 2021 ، در پی افزایش 14.6 درصدی سال گذشته در ماه گذشته ، در سال گذشته 12.6٪ رشد داشت ، هزینه ملک در چین بسته به محل ، متراژ ، شهر و امکانات ملک متفاوت است ، مثلا هزینه هر متر مربع از یک آپارتمان در پکن 13780 دلار ، در شانگهای 7707 دلار و در گوانگجو 4114 دلار است.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در چین چقدر است؟

هیچ شرط حداقل سرمایه ای برای شرکت های مستقر در چین وجود ندارد ، با این حال داشتن حداقل سرمایه بسیار مهم است ، به عنوان مثال یک شرکت WFOE مشاوره ای به 100000 تا 300000 یوان و WFOE تجاری به 500000 تا 1000000 یوان نیاز دارند.

چه کسی می تواند یک شرکت آماده در چین خریداری کند؟

هر کارآفرین یا تاجر خارجی در چین می تواند یک شرکت آماده را در چین خریداری کند ، شرکتی که نیازی به انتظار برای عضویت در آن و امور مربوط به آن نیست ، چنین شرکتی آماده فعالیت در بازار است و مالکیت آن تقریبا در مدت 2 روز منتقل می شود.

اخذ اقامت در چین از طریق خرید ملک امکان پذیر است؟

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک یا خرید سهام در چین به دریافت اقامت این کشور ختم نمی شود و تنها روش هایی از سرمایه گذاری می توانند سبب اخذ اقامت چین شوند که شرایط زیر را برآورده کنند یعنی یک شهروند خارجی می تواند برای اقامت دائم خارجی درخواست کند اگر شرایط زیر را دارا باشد. 1. طبق قانون سرمایه گذاری خارجی (FIL) در چین سرمایه گذاری کند. 2. به مدت سه سال در چین سرمایه گذاری مداوم انجام داده است 3. دارای سابقه مالیات و اعتبار سالم باشد.

مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی با تجربه بسیار خود در زمینه مهاجرت قانونی یکی از روش های مهاجرت یعنی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین را بررسی کردند ، در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بر قرار کنید ، اگر برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت به دنبال کشور هایی با هزینه های کمتر هستید ، کشور ترکیه پیشنهاد ماست ؛ هزینه های ثبت شرکت در ترکیه بسیار پایین تر از کشور های اروپایی و برخی کشور های آسیایی است ؛ مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه را بخوانید.

Rate this post

4 دیدگاه در “سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین

  1. حسینی گفت:

    با سلام
    در صورتی که بخواهم یک شرکت خدمات مالی شامل تامین سرمایه و صرافی ارزهای دیجیتال تاسیس کنم احتیاج به چه مدارک و پروسه ای است و زمان آن چه میزان است

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      پروسه ثبت شرکت در چین به طور کلی به شرح زیر است :
      انتخاب نام شرکت
      ارائه لیست شرکا و ساختار مدیریتی
      ارائه آدرس و اجاره نامه دفتر کار
      اساسنامه ( توصیف دامنه کاری ، تعداد پرسنل، میزان سرمایه و غیره)

      پروسه ثبت شرکت به طور تقریبی بین 6 تا 12 ماه زمان نیاز دارد

      با تشکر از سوال شما

  2. شاپور بندی گفت:

    با عرض سلام . با توجه به مطالب مندرج شده فوق .. 1-جهت احداث کارخانه و یا کارگاه تولید مواد شوینده (مثل مایع ظرفشویی) و بسته بندی و توزیع در کشور چین و در صورت امکان صادرات این محصول به کشورهای دیگر چه مراحلی را باید طی کرد و پشت سر گذاشت ؟ 2-ایا برای دریافت مجوزهای مزبوطه پروسه های پردردسر و دست و پا گیر را باید متحمل شد مثل ایران که باید از هفت خوان رستم رد شد ؟ 3- ایا این امکان هست که از وام بانکی با بهره بسیار کم کمک گرفت ؟ اگر بله به چه ترتیب ؟ 4- راه تماس با شما ؟ قبلا از پاسخ مفید شما تشکر میکنم . با احترام شاپور بندی

    1. مشاور مهاجرت سرمایه گذاری گفت:

      باسلام

      شما شرکت و کارخانه خود را در قالب های مختلف می توانید راه اندازی کنید که هر کدام شرایط مختلفی دارد:
      شرکت های بازرگانی با مالکیت کامل خارجی ((WFOE
      شرکت های با مالکیت محدود با توجه به سهام سرمایه گذاری خارجی (CLSFI)
      دفاتر نمایندگی در چین
      شرکت های با سرمایه گذاری مشترک
      شرکت هونگ کونگی یا شرکت منطقه آزاد شانگهای
      در نظر داشته باشید که سرمایه ای که باید برای این پروسه در نظر بگیرید کاملا بستگی به گستردگی کارتان و همچنین شهر انتخابی برای احداث کارخانه دارد، که حداقل مبلغ مورد نیازتان 1 میلیون یوان می باشد.
      مدارک مورد نیاز و پروسه کاری برای احداث کارخانه عبارتند از:
      ارائه یک تقاضانامه رسمی برای ثبت شرکت به شرکت بازرگانی چین
      ارائه طرح تجاری و امکان سنجی طرح
      مستندات دال بر توان سرمایه گذاری و تامین سرمایه مورد نیاز از منابع خارجی
      اسامی سهامداران و اعضا هیئت مدیره شرکت
      مدارک شناسایی مدیران و سرمایه گذاران
      جواز ثبت شرکت از دولت محلی
      تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز بخصوص آنهایی که باید به کشور وارد شوند
      وکالتنامه وکیل بین المللی
      سایر مدارک و مستندات بر اساس نوع شرکت
      شماره حساب بانکی در داخل چین
      ثبت نام در اداره مالیاتی چین
      ثبت نام کارکنان در اداره بیمه تامین اجتماعی چین
      اجاره و یا خرید مکانی برای دفتر و یا کارخانه
      نام و مشخصات نیروهای فعال شرکت در چین
      در نظر داشته باشید که باید برای بیمه کارکنان خود در چین اقدام به ثبت نام کارکنان خود در اداره تامین اجتماعی چین بکنید. ضمن اینکه مالیات مربوط به ماشین آلات و تجهیزات شرکت معاف است و نیازی به پرداخت آنها نیست.
      البته سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور چین دارای پروسه پیچیده ای می باشد.
      راه های ارتباط با ما:
      دفتر تهران:
      شماره تماس:
      02144027916
      02144027393
      آدرس دفتر تهران:
      فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی، ابتدای خیابان بهنام، نبش رامین شمالی، ساختمان رامین، پلاک 40، طبقه پنجم.
      دفتر شیراز:
      شماره تماس:
      07132342732
      07132352058
      ادرس دفتر شیراز:
      چهار راه زرگری، ابتدای خیابان خبرنگار، کوچه خبرنگار 1، عمارت شهر راز، طبقه 3، واحد 6.

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه