نرخ مالیات در آلمان

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
نرخ مالیات در آلمان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

نرخ مالیات در آلمان یکی از نگرانی های عمده متقاضیان مهاجرت به آلمان به خصوص سرمایه گذاران است ، بر این اساس مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله اقدام به ارائه مطالب جدید از قوانین نرخ مالیات در آلمان برای سال ۲۰۲۱ نموده اند.

سیستم مالیاتی آلمان صرفا مشمول حال شهروندان آلمانی نیست بلکه مهاجران مقیم آلمان نیز مشمول مالیات آلمان می شوند ، به ویژه اگر مهاجران درآمد منبع آلمانی داشته باشند.

درآمد مالیاتی ، حاصل از مالیات بر درآمد ، مالیات بر ارزش افزوده ، مالیات شرکت ها و جریان های مختلف دیگر ، بین دولت فدرال ، ایالت ها و شهرداری ها توزیع می شود.

اگر قصد مهاجرت به آلمان و یا کار در این کشور را دارید ، باید با میزان مالیات و قوانین آن آشنا باشید ، در مقاله کار در آلمان هم موارد مهمی در این باره بیان شده است که اگر قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارید می توانید آن مقاله را نیز مطالعه کنید.

نرخ مالیات در آلمان

مالیات بر درآمد فردی در آلمان

سیستم مالیاتی آلمان نرخ مالیات تدریجی را اجرا می کند که در آن نرخ مالیات با درآمد مشمول مالیات افزایش می یابد ، بیشتر افراد مالیات بر درآمد را از طریق کسر حقوق و دستمزد توسط کارفرمای خود پرداخت می کنند.

اگر چندین حرفه دارید ، مشاغل شخصی خود را اداره می کنید یا در آلمان خود اشتغالی دارید ، برای تهیه مالیات بر درآمد خود باید سالانه اظهارنامه مالیاتی ارائه دهید.

مالیات نگهداری (Lohnsteuer)

نگهداری یا مالیات بر حقوق ، مالیات بر درآمد و سایر کمک هایی است که کارفرمای شما از حقوق شما پس می گیرد ، این امر برای اکثریت قریب به اتفاق مهاجران در آلمان اعمال خواهد شد و به این معنی است که نرخ مالیات بر درآمد شما قبلاً کار شده و برای شما پرداخت شده است.

اگر این تنها منبع درآمد شما است ، شما ملزم به ارائه اظهارنامه مالیاتی نیستید ، مالیات بازپرداخت هر ماه از پرداخت شما گرفته می شود. هنگام بحث در مورد شرایط حقوق و دستمزد قرارداد کار برای یک شغل جدید ، آگاهی از این کسر مهم است.

پس از پرداخت مالیات ، تفاوت زیادی بین حقوق ناخالص و حقوق خالص شما وجود دارد ، عوارض مالیات بازپرداخت شامل مالیات بر حقوق شما (Lohnsteuer) ، کمک های بیمه ملی ، مالیات “مزایای غیرنظامی” ، اضافه هزینه همبستگی و مالیات کلیسا است:

مالیات بر حقوق (Lohnsteuer)

مالیات بر حقوق یا دستمزد نوعی خاصی از مالیات بر درآمد است که کارمندان آن را پرداخت می کنند و به طور خودکار توسط کارفرما کسر و به اداره امور مالیات (Finanzamt) منتقل می گردد.

معافیت های مالیاتی و وضعیت تاهل کارمند در نرخ این مالیات موثر است و کارفرمایان بر اساس کلاس های مالیاتی مختلف (Steuerklassen) حقوق و دستمزد شما را محاسبه می کنند.

به طور کلی شش کلاس مالیاتی وجود دارد و طبقه بندی آنها به پول ماهیانه شما بستگی دارد و اینکه کدام طبقه مالیاتی به شما اختصاص داده شده است به عوامل زیادی مانند تاهل ، طلاق یا بیوه بودن ، داشتن فرزند و یا داشتن شغل های جانبی بستگی دارد.

مالیات مشاغل مختلف در آلمان

مشاغل مختلف در آلمان ، با توجه به درآمدشان ، مشمول مقادیر مختلف مالیات می شوند.

مالیات مشاغل مختلف در آلمان

مشاغلی که در آلمان درآمدشان کمتر از ۹،۷۴۴ یورو در سال است (مانند افرادی که حقوق بیکاری دریافت می کنند ) ۰% مشمول مالیات می شوند.

مشاغلی که درآمدشان بین ۹،۷۴۴ یورو تا ۵۷،۹۱۸ یورو در سال است ( مانند فیزیوتراپیست ، پیشخدمت ، کارگر ، معلم ، معمار ، پرستار ، آشپز ) ، ۱۴% مشمول پرداخت مالیات می شوند.

مشاغلی که درآمدشان بین ۵۷،۹۱۹ یورو تا ۲۷۴،۶۱۲یورو در سال است ( مانند پزشکان ، وکیل ها ، مدیران ، متخصص IT ، و مهندسان ) ، ۴۲% مشمول پرداخت مالیات می شوند ، و مشاغل با درآمد بیشتر از ۲۷۴،۶۱۳ یورو در سال ( سرمایه گذاران ، تاجران ماهر ، شرکت دار ها ) ، ۴۵% مشمول پرداخت مالیات می شوند.

مالیات ” اضافه هزینه همبستگی” در آلمان چیست؟

علاوه بر این مالیات های معمول ، یک نوع مالیات دیگر به نام ” اضافه هزینه همبستگی” برای تأمین هزینه های ادغام ایالات آلمان شرقی سابق وجود دارد و مبلغ آن ۵٫۵٪ است.

خبر خوب برای مهاجران آلمان این است که در سال ۲۰۲۱ “هزینه اضافی همبستگی” برای ۹۰٪ از مودیان مالیاتی به طور کامل حذف می شود و همچنین برای ۶٫۵٪ دیگر از مودیان بسته به درآمد آنها کاهش می یابد.

والدین با دو یا چند فرزند فقط در صورت کسب درآمد ناخالص سالیانه ۱۵۱٫۰۰۰ یورو آن را پرداخت می کنند و مودیان مجرد باید بیش از ۶۱٫۷۰۰ یورو درآمد کسب کنند تا مشمول پرداخت این هزینه اضافه همبستگی باشند.

مالیات کلیسا (Kirchensteuer)

هنگام ثبت نام در آلمان از شما خواسته می شود که دین را اعلام کنید ، اگر خود را پروتستان ، کاتولیک یا یهودی معرفی کنید ، می توانید مالیات کلیسا را که اداره مالیات از طرف سازمان های مذهبی در آلمان دریافت می کند ، بپردازید. در حال حاضر در باواریا و بادن-وورتمبرگ ۸ درصد و در سایر ایالت های فدرال ۹ درصد است ، اگر هیچ دین اعلامی نداشته باشید ، مالیات کلیسا را پرداخت نمی کنید.

همچنین ممکن است شما ملزم به پرداخت مالیات برای هر چیزی باشید که “سود غیرنقدی” قلمداد می شود ، یعنی مزایا یا مزایایی که از کارفرمای خود دریافت می کنید ، مانند استفاده از ماشین. از اتومبیل های شرکت با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۱٪ قیمت لیست خودرو مالیات گرفته می شود. سهم هایی که به عنوان امتیاز یا پاداش داده می شوند نیز مشمول مالیات هستند.

مالیات شرکت و تجارت در آلمان چگونه است؟

مالیات شرکتی برای برای افرادی است که یک شرکت تجارتی سهامی را ثبت می کنند ، این شرکت ها ملزم به پرداخت نوع دیگری از مالیات شرکتی هستند که در واقع همان مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی است و به صورت سالانه محاسبه می شود.

مالیات شرکت و تجارت در آلمان چگونه است؟

شما در آلمان در هر زمینه ای که تجارت می کنید باید مالیات تجارتی پرداخت کنید ، ممکن است افراد در مشاغل مختلف اقدام به تجارت هم بکنند ، افرادی که برای خود کار می کنند اما کار آنها صرفا ارائه خدمات است مانند وکلا، پزشکان، روزنامه نگاران گرافیست ها، هنرمندان ، اینها ملزم به پرداخت مالیات تجارتی نیستند.

انجام کارهای تجاری مانند وارد کردن کالا به آلمان نیاز به اخذ مجوز های لازم از اصناف مختلف مانند اداره گمرک ، اتاق بازرگانی ، اتاق صنایع دستی دارد که قطعا نرخ مالیات معینی نیز برای آنها تعیین می شود.

درآمد ناشی از مالیات تجاری مهمترین منبع درآمد برای شهرداری ها است و از طریق آن در ساخت و تعمیر جاده ها ، فضاهای سبز ، پارکینگ ها و زیرساخت های مهم بر سهولت کار شرکت ها را انجام می دهند.

پرداخت های تأمین اجتماعی در آلمان

هرگونه درآمد شغلی که در آلمان بدست می آید مشمول کمک های اجباری تأمین اجتماعی می باشد که شامل موارد زیر است:

  • بیمه درمانی (Krankenversicherung)
  • بیمه بازنشستگی (Rentenversicherung)
  • بیمه پرستاری برای معلولیت و پیری (Plegeversicherung)
  • بیمه بیکاری (Arbeitlosenversicherung)

این پرداخت ها معمولاً بین شما و کارفرمای شما تقسیم می شود ، کارفرمای شما معمولاً ۵۰٪ کمک مالی می کند.

سهم مشارکت شما از حقوق شما کسر و به سازمانهای مربوطه منتقل می شود ، کل کمک برای تأمین اجتماعی به طور کلی در حدود ۲۰ – ۲۲٪ از حقوق شما است.

قانون کسر مالیات در آلمان

مانند بسیاری از کشورهای دیگر ، آلمان انواع کسورات را مجاز می داند که می تواند درآمد مشمول مالیات را کاهش دهد ، سیستم مالیاتی این کشور تخفیف های نسبتاً گسترده ای دارد که می تواند بدهی مالیاتی شما را کاهش دهد ، شما همچنین می توانید اعتبار مالیاتی مانند مزایای کودک را مطالبه کنید ، کسر مالیات برای انواع زیر امکان پذیر است:

  • هزینه های استخدام (مگر اینکه قبلا توسط کارفرما جبران شده باشد)
  • هزینه های جابجایی
  • پرداخت نفقه به شرکای مطلقه یا جدا شده
  • کمک های خیرخواهانه به موسسات خیریه آلمان
  • هزینه مراقبت از کودک
  • هزینه های تحصیل یا تحصیل
  • کمک های امنیت اجتماعی
  • مالیات کلیسا

برای بهره مندی از کسر مالیات ، باید اظهارنامه مالیاتی سالانه را تکمیل کنید ، بسیاری از کارمندان در آلمان یکی از موارد بالا را ارائه می دهند.

تخفیف مالیات دفتر خانه آلمان در سال ۲۰۲۱

برای کمک به جبران هزینه های اضافی اداره “دفتر خانه” ، دولت آلمان از سال ۲۰۲۱ پاداش مالیاتی جدیدی ارائه می دهد. هر کسی که در سال ۲۰۲۰ از خانه خود کار کند می تواند حداکثر تا پنج یورو در هر روز کاری ، تا سقف حداکثر ۶۰۰ یورو در سال کسر مالیات داشته باشد.

عواقب فرار مالیاتی در آلمان

در اعلامیه ارزیابی مالیات آلمان ، مقدار مالیات قابل پرداخت (بدهی مالیاتی افراد) ذکر شده است ، اگر شخص بدهی مالیاتی خود را تسویه نکند ، اداره مالیات مجاز است اقدامات اجرایی را علیه وی آغاز کند ، این شامل توقیف مانده پول نقد فرد در بانک های آلمان یا ضبط حق بازنشستگی از ارائه دهندگان حقوق بازنشستگی آلمان است.

عواقب فرار مالیاتی در آلمان

فرار از مالیات در آلمان جرم کیفری محسوب می شود ، عواقب فرار مالیاتی در آلمان شامل جریمه نقدی یا حبس تا پنج سال است.

برای موارد خاص جدی ، قوانین آلمان حبس از شش ماه تا ده سال را نیز شامل می شود ، اگر مجرم به حبس بیش از دو سال محکوم شود ، دادگاه می تواند اجرای مجازات را به طور مشروط به حالت تعلیق درآورد.

بعلاوه ، در شرایط خاص ممکن است علاوه بر حبس ، جریمه نقدی مجاز باشد و فرار بیش از ۱۰۰،۰۰۰ یورو در طی یک سال بسیار جدی تلقی می شود.

اگر سرمایه گذاران متخلف ، متعاقباً درآمد غیر افشای قبلی خود را به طور کامل اعلام کنند ، یا از مجازات معاف می شوند و یا مشمول تخفیف های جزئی می شوند.

اگر فرد توانایی مالی کافی برای پرداخت بدهی مالیاتی خود را نداشته باشد ، باید بدون تأخیر با اداره مالیات آلمان تماس بگیرد ، در شرایط خاص ، ممکن است آلمان توافقی برای به تأخیر انداختن بدهی مالیاتی شخص (برای پرداخت بعدی یا پرداخت اقساطی) حاصل کند.

سوالات پر تکرار نرخ مالیات در آلمان

برای کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند تمام هزینه ها مهم است از جمله نرخ مالیات ، در این مقاله تلاش کردیم شما را با موضوع نرخ مالیات در آلمان آشنا کنیم ، اگر در این خصوص سوال و ابهامی دارید می توانید پس از مرور سوال و جواب های زیر ، پرسش خود را در بخش دیدگاه در پایین همین صفحه درج نمایید.

هنگامیکه در آلمان کار می کنم ، مالیات را من باید پرداخت کنم یا کارفرما؟

این پرداخت ها معمولاً بین شما و کارفرمای شما تقسیم می شود ، کارفرمای شما معمولاً 50٪ کمک مالی می کند. سهم مشارکت شما از حقوق شما کسر و به سازمانهای مربوطه منتقل می شود ، کل کمک برای تأمین اجتماعی به طور کلی در حدود 20 – 22٪ از حقوق شما است.

مالیات مشاغل مختلف در آلمان چقدر است؟

مشاغلی که در آلمان درآمدشان کمتر از 9،744 یورو در سال است 0% مشاغلی که درآمدشان بین 9،744 یورو تا 57،918 یورو در سال است 14% مشاغلی که درآمدشان بین 57،919 یورو تا 274،612یورو در سال است 42% و مشاغل با درآمد بیشتر از 274،613 یورو در سال 45% مشمول پرداخت مالیات می شوند.

مالیات بر حقوق چیست؟

مالیات بر حقوق یا دستمزد نوعی خاصی از مالیات بر درآمد است که کارمندان آن را پرداخت می کنند و به طور خودکار توسط کارفرما کسر و به اداره امور مالیات (Finanzamt) منتقل می گردد.

آیا مالیات بر حقوق برای همه به یک اندازه است؟

به طور کلی شش کلاس مالیاتی وجود دارد و طبقه بندی آنها به پول ماهیانه شما بستگی دارد و اینکه کدام طبقه مالیاتی به شما اختصاص داده شده است به عوامل زیادی مانند تاهل ، طلاق یا بیوه بودن ، داشتن فرزند و یا داشتن شغل های جانبی بستگی دارد.

فرار از مالیات در آلمان چه عواقبی دارد؟

فرار از مالیات در آلمان جرم کیفری محسوب می شود ، عواقب فرار مالیاتی در آلمان شامل جریمه نقدی یا حبس تا پنج سال است ، برای موارد خاص جدی ، قوانین آلمان حبس از شش ماه تا ده سال را نیز شامل می شود.

یک مشاور مالیاتی با تجربه می تواند اطلاعات بیشتری در مورد نرخ مالیات در آلمان به شما ارائه دهد ، برای اطلاعات بیشتر می توانید به مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در شهر های تهران و شیراز مراجعه کنید ، همچنین با مطالعه مقالات دیگر سایت در خصوص کشور آلمان ، دید گسترده تری در این زمینه خواهید داشت ، اگر قصد دارید در آلمان سرمایه گذاری کنید می توانید مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان را مطالعه کنید تا اطلاعات به روز و خوبی در این زمینه کسب نمایید.

3/5 - (1 امتیاز)

29 دیدگاه در “نرخ مالیات در آلمان

  1. میثم گفت:

    با سلام و خسته نباشید اگر شخصی در آلمان ۳۰۰۰ یورو شاغل در شرکتی درآمد داشته باشد و متاهل و دارای دو فرزند زیر ۱۰ سال باشد چند درصد مایات باید پرداخت کند، یکی از دوستان تو شهر کلن کار میکرد مجرد هم بود بهم میگفت ۴۲ درصد مالیات کسر میشه ازم !!!

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام
      نرخ مالیات به شرایط کاری و میزان درآمد همسرتان هم بستگی دارد که باید بررسی شود ولی با توجه به شرایط شما میزان مالیات کمتر از 20 درصد خواهد بود .
      با تشکر از سوال شما

  2. MAHDI MB گفت:

    سلام وقت بخیر
    اگه دوتا شغل داشته باشم در المان
    مثلا شغل اصلی که از دوره دریافت میکنم ۸۰۰یورو باشه
    و من خودم به صورت پاره وقت به عنوان شغل دوم جای دیگه کار کنم که اون تقریبا ۱۰۰۰یورو بر فرض باشه
    باید برای جمع کل دوتاش مالیات بدم؟یا اونی که ۸۰۰یورو هستش به دلیل پایین بودن دستمزد مالیات تعلق نمیگیره؟؟
    سوال بعدیم اینه زمانی که میگید ۱۴درصد مالیات بدون بیمه هاس یا با بیمه ها حساب شده؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      مالیات به مجموع درآمد های شما تعلق میگیرد .
      بعد از کسر هزینه ها از درآمد تان ( از جمله بیمه بازنشستگی و درمان ) مالیات بر درآمد شما محاسبه می شود.

      با تشکر از سوال شما

      1. جعفری پور گفت:

        با سلام، صرفاً بدلیل داشتن تجربه اقامت طولانی مدت در آلمان، درس خواندن، کار کردن، تاسیس شرکت، اعلام ورشکستگی، بیماری،…. به خودم اجازه اظهار نظر دادم.
        شغل پاره وقت و یا neben Job تنها زمانی میتواند پاره وقت و به عنوان شغلی جهت درآمد بیشتر و .. باشد که مجموع ساعات کاری بیشتر از 60 ساعت در ماه و دریافتی بیش از ۴۰۰ یورو نباشد.
        بنابر این اگر شغل دوم در این چارچوب نباشد، با توجه به پارامترهای عدیده ایی که در توضیحات متن اصلی نوشتار بطور مبسوطی اشاره کردید، مالیات از مجموع هر دو حقوق کسر میگردد. البته نکته اصلی و حائز اهمیت این است که بیمه های درمانی و بازنشستگی از کدام منبع درآمد کسر میگردد.
        با احترام- جعفری پور

        1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

          با سلام و درود
          از نظر شما سپاسگزاریم .

  3. محمد شراهی گفت:

    سلام اگر در آلمان ماهی ۲۰۰۰ یورو درآمد داشته باشیم چند درصد باید مالیات بپردازیم

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      نرخ مالیات بر این میزان درآمد ١۴ درصد است.

      با تشکر از سوال شما

  4. پیمان گفت:

    سلام . من رشتم نرم افزاره و اگه بخوام تو اروپا شرکت نرم افزاری ثبت کنم و از طریق اکانت پریمیوم نرم افزارام کسب درآمد کنم . نرخ مالیاتش چند درصده . و اینکه دیگه مشمول مالیات درامد شخصی نمیشم؟
    و سوال دومم اینکه واسه ثبت شرکت چه مقدار سرمایه لازم دارم

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      مالیات بر درآمد شخصی ندارید،
      در رابطه با مالیات شرکت نرخ کشور آلمان حدودا 15 درصد می باشد. میزان سرمایه نیز بستگی به نوع بیزنس شما دارد ولی طبق قانون کشور آلمان حداقل مبلغ 25000 یورو در نظر بگیرید.

      با تشکر از سوال شما

  5. امیر گفت:

    سلام دانشجوی phd که مثلا ۲۵۰۰ یورو حقوق میگیره چقدر اش به عنوان مالیات های مختلف کم میشه

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      نرخ مالیات این میزان درآمد حدودا 14 درصد می باشد.

      با تشکر از سوال شما

  6. Sin گفت:

    سلام دانشجویانی که بیشتر از 450 یورو در ماه درآمد دارن چند درصد باید مالیات بدن؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      نرخ مالیات بر این میزان درآمد 9 درصد است.

      با تشکر از سوال شما

      1. محمد گفت:

        سلام ببخشید با درآمد ماهیانه ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ مالیات چند درصد است؟

        1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          حدود 42 درصد

          با تشکر از سوال شما

  7. آرش گفت:

    درود
    اگر بصورت آنلاین اجناسی فروخته و به ایران ارسال شود، تا چه سقفی از مالیات معاف خواهد بود. و چگونه مالیات بر درامد در آلمان محاسبه خواهد شد؟
    چگونه و به چه عنوانی میتوان این کار را در اداره مالیات ریجستر کرد؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام‌

      در صورت مجرد بودن تا مبلغ ۹۰۰۰ یورو و در صورت متاهل بودن تا مبلغ ۱۸۰۰۰ یورو درامد در سال معاف از مالیات می باشید . به درآمد ۵۵۰۰۰ یورو در سال به بالا (برای افراد مجرد ) ۴۲ درصد مالیات تعلق میگیرد .در صورتی که درآمد کمتر از ۵۵۰۰۰ یورو در سال باشد میزان مالیات نیز کمتر از ۴۲ درصد خواهد بود ( شروع نرخ مالیات از ۱۴ درصد است و با افزایش درآمد، افزایش پیدا میکند.)

      با تشکر از سوال شما

  8. رسول غفارزاده گفت:

    میزان مالیات در بورس آلمان چقدر است
    آیا مث
    ل ایران از هر مبلغ خرید یا فروش نرخ صابتی کسر میکردد؟
    یا از سود حاصل از فروش سهم مالیات کرفته میشود

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      مالیات به سود حاصل تعلق میگیرد و درصد آن بسته به متاهل یا مجرد بودن ، میزان سود در سال و نوع سهامی که خرید و فروش کرده اید متفاوت می باشد .
      برای مهاجرت به دانمارک بسته به اینکه چه روش مهاجرتی انتخاب میکنید شرایط ارایه مدرک زبان نیز متفاوت خواهد بود.

      با تشکر از سوال شما

  9. امیررضا گفت:

    این مالیات حقوق ماهانه مثلا ۱۴ درصد هست یا سالانه این درصد ها گرفته میشه؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      مالیات بر درامد ماهیانه هست.

      با تشکر از سوال شما

      1. مهشید گفت:

        سلام اگر در آلمان اقامت نداشته باشیم اما بخواهیم در آنجا ملک خریداری کنیم و اجاره بدهیم آیا شامل مالیات می شویم؟ چند درصد و چگونه

        1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          بله باید مالیات انتقال ملک هنگام خرید که 3.5 تا 5 درصد ارزش ملک می باشد را پرداخت کنید

          با تشکر از سوال شما

  10. Hadie گفت:

    سلام
    اگر زنی با مردی در المان ازدواج کند و مرد به زن بگوید مالیات از حقوق تو پرداخت شود آیا از نظر قانونی مشکلی برای زن پیش نمیاید
    ممکنه راهنمایی بفرمایید

    1. مشاور مهاجرت سرمایه گذاری گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      با سلام. اینکه مرد یا زن دارای کارت اقامت و یا شهروندی باشند شرایط متفاوت خواهد بود. اما در این مورد مشکلی نخواهد بود.

      باتشکر از سوال شما

    2. afshin گفت:

      مالیات شهر های مختلف المان باهم متفاوت هست؟؟

      1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

        با سلام و درود
        خیر معمولا در اکثر موارد آزمون ندارند .
        با تشکر از سوال شما

      2. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

        با سلام و درود
        به صورت کلی تا 95 درصد مالیات ها توسط دولت تعیین می شود و یکسان است ولی ممکن است در موارد خیلی محدود در ایالت های مختلف میزان مالیات کمی متفاوت باشد.
        با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه