نرخ مالیات در امارات

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
نرخ مالیات در امارات
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

رویکرد اقتصادی کشور امارات در سال های گذشته را در کمتر کشوری در طول تاریخ می توان مشاهده کرد . این کشور با بهره مندی از منابع طبیعی محدود ، رشد خیره کننده ای در زمینه های اقتصادی ، سیاسی و رفاهی داشته و با بالا بردن کیفیت زندگی حداقل مالیات را از شهروندان خود دریافت می کند . چنانچه علاقه مند به دانستن جزئیات نرخ مالیات در امارات هستید و میخواهید مهاجرت به کشور های عربی داشته باشید در ادامه این مقاله که به کوشش موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی تهیه شده است با ما همراه باشید .

کشورهای عربی از جمله امارات که منبع اصلی درآمدشان منابع نفتی ست با تغییر در قوانین خود بخش اصلی این درآمد را در اقتصاد و ایجاد مشاغل جدید سرمایه گذاری کرده اند که نه تنها موجب استخدام نیروهای کارآمد داخلی بلکه جذب نیروهای خارجی نیز شده است .

بالا رفتن سطح درآمد تاثیر بسزایی در میزان مالیات داشته و دولت امارات در سال های گذشته قول به حذف مالیات در بسیاری از کالاها داد اما این وعده همچنان عملی نشده و حتی در برخی موارد افزایش مالیات نیز وجود داشته است .

عوامل موثر بر نرخ مالیات در امارات

کشورهایی همچون امارات که اقتصادی کاملا متکی به نفت دارند با توجه به بازار جهانی بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و با افزایش و یا کاهش قیمت نفت نوسانات اقتصادی را تجربه می کنند . دریافت مالیات در امارات همچنان بخشی از قانون است و افراد با توجه به سطح درآمد و کالاهای مصرفی موظف به پرداخت حداقل نرخ مالیات در امارات هستند .

مالیات بر روی کالاهایی از جمله مواد غذایی ، پوشاک ، بنزین ، لوازم الکترونیکی ، آب ، برق ، تلفن و غیره لحاظ شده و برای برخی سنگین می باشد . امارات که کشوری کوچک در شرق عربستان است از اتحاد هفت شیخ نشین تشکیل شده که یکی از معروف ترین آنها دبی است . هزینه ها در شهری همچون دبی بسیار بالا بوده و کسانی که در این شهر زندگی می کنند باید نرخ مالیات تعیین شده را نیز پرداخت کنند .

هر یک از این شیخ نشین ها به وسیله یک امیر اداره می شوند که از استقلال بالایی برخوردارند اما از یک شورای عالی که متشکل از هفت امیر است تابعیت می کنند . امارات یکی از بزرگترین ذخایر نفتی جهان را در اختیار دارد که باعث ثروتمند شدن آن گردیده و تولید ناخالص سرانه آن در حد ثروتمندترین کشورهای اروپای غربی ست .

اجرای طرح افزایش مالیات در امارات

کشور امارات در آخرین مصوبات خود نرخ مالیات در امارات را افزایش داده که با اعتراض اکثر مردم روبرو بوده و برخی آن را برای کشوری که به دنبال حذف مالیات بوده نرخی بالا و دور از تصور می دانند .

البته در مقایسه با کشورهای اروپایی میزان مالیات دریافتی در امارات ناچیز است اما با توجه به اجباری بودن پرداخت شهروندان باید به مخارج و هزینه های خود دقت داشته باشند . با وجود افزایش مالیات حقوق کارمندان همچنان ثابت بوده و افزایش نیافته است .

نوسانات قیمت نفت موجب شده تا امارات مالیات بر ارزش افزوده را راهی برای افزایش درآمد غیر نفتی خود بیابد و مالیات بر سودهای تجاری را نیز افزایش دهد . از این رو سرمایه گذاری و ثبت شرکت در امارات به سرمایه اولیه بالا با توجه به نوع فعالیت دارد . امارات متحده عربی در سال گذشته مالیات سنگینی بر دخانیات و نوشیدنی های انرژی زا اعمال نموده است .

 نرخ مالیات شرکت در امارات

 نرخ مالیات شرکت در امارات

مالیات شامل بخش های متعددی است که یکی از مهم ترین آنها نرخ مالیات شرکت است . از جمله مزیت های سرمایه گذاری در کشور امارات عدم پرداخت مالیات توسط شرکت ها می باشد . طبق قوانین هم اکنون شرکت هایی که در این کشور فعال هستند نیازی به پرداخت مالیات نداشته و نرخ مالیات در امارات بر شرکت ها صفر درصد است .

امارات کشوری با بازار جهانی ست و کسانی که به دنبال سرمایه گذاری در این کشور هستند می توانند از طریق این کشور به کشورهای برتر جهان وصل شده و در زمانی کوتاه بیزینس خود را گسترش دهند . واحد پول رایج امارات درهم است و تمامی هزینه ها و مخارج با توجه به این نرخ مالیات برآورد و پرداخت می شود .

نرخ مالیات بر درآمد در امارات

مهم ترین نوع مالیات که به طور مستقیم با سطح کیفیت زندگی مردم در ارتباط است مالیات بر درآمد شخصی است . این مالیات که با توجه به حداقل درآمد مشخص می شود در امارات صفر درصد بوده و تمامی شهروندان حقوق خود را بدون پرداخت هیچ گونه مالیاتی دریافت می کنند .

امارت از معدود کشورهای جهان است که مالیات بر درآمد دریافت نکرده و از این طریق به رفاه زندگی شهروندان خود کمک شایان توجهی می نماید .

البته عدم وجود مالیات بر درآمد با بالا بودن مخارجی همچون اجاره خانه و هزینه های زندگی جبران می شود . بسیاری از افراد ساکن در امارات مهاجرین از سایر کشورها هستند که بخش عمده ای از درآمد خود را برای خانواده هایشان بفرستند و با حداقل هزینه ها امرار معاش می کنند .

مالیات بر ارزش افزوده در امارات

این مالیات را می توان بحث برانگیزترین موضوع مالیاتی در امارات دانست که با افزایش آن به پنج درصد گروهی از مردم به پرداخت آن اعتراض داشته و موافق با پرداخت مالیات کالاهای مصرفی هستند . این میزان نرخ مالیات در امارات می تواند به صورت غیر مستقیم بر روی موارد مختلف تاثیر بگذارد و مجموع هزینه خانواده ها را در ماه افزایش دهد .

البته برخی از خدمات مانند حمل و نقل عمومی ، بهداشت و خدمات مالی شامل این مالیات نمی شود و بیشتر بر روی کالاهای مصرفی در نظر گرفته شده است . از آنجا که این مالیات در میان مردم کشور امارات جدید می باشد ، هنوز برخی از شهروندان نسبت به پرداخت آن اقدام نکرده اند ، اما با جدی تر شدن قوانین به صورت یکسان از همه دریافت خواهد شد .

جایگاه مالیاتی امارات

تمام کسانی که به دنبال سرمایه گذاری و یا کار در کشورهای عربی هستند و قصد ورود به بازار کشور امارات و شهر دبی را دارند باید دقت داشته باشند که تصمیمات و روابط شخصی در بسیاری از موارد به وضع قوانین برتری داشته و فرامین صادر شده از سوی امیر نشین ها بر هر چیزی اولویت دارد . 

در میان تمامی کشورهای دنیا امارات همواره به عنوان بهترین کشور در زمینه مالیات بوده که هم نرخ مالیات پایینی داشته و هم شیوه دریافت بسیار آسانی دارد . گزارش های پرداخت مالیات بانک جهانی نشان می دهد که کشورها همواره در حال تلاش جهت اصلاح قوانین مالیاتی خود هستند و بیشترین اصلاحات در زمینه پرداخت سیستم های الکترونیکی صورت می پذیرد .

اجرای قوانین مالیاتی در امارات

اجرای قوانین مالیاتی در امارات

 اگرچه نرخ مالیات بر شرکت طبق آمار صفر است اما شرکت هایی که درآمد بر اساس میلیون درهم دارند درصدی را به عنوان مالیات پرداخت می کنند و این مورد در خصوص شرکت های نفتی ، بانک ها ، عوارض شهرداری و مجوزهای دولتی به صورت جدی اجرا می شود .

هر یک از شرکت های نام برده شده با توجه به دستورات امیر نشین ها باید درصدی را به عنوان مالیات پرداخت کنند که در صورت عدم اجرا با جریمه های سنگین روبرو می شوند .

کشور امارات با وجود جمعیت کم و درآمد نفتی مالیات نسبت به قوانین مالیاتی بی توجه نبوده و از آن در جهت کمک به پیشرفت کشور استفاده می کند . چنانچه از افراد علاقه مند به زندگی در امارات و یا به دنبال ویزای کار امارات هستید و میخواهید از نرخ مالیات در امارات مطلع شوید با مشاورین موسسه مهر آفرین رجبی در دفاتر شیراز و تهران تماس گرفته و جواب تمامی سوالات خود را دریافت کنید .

4.6/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه