مهاجرت به کشور های عربی

مهاجرت به کشورهای عربی به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس که از سطح زندگی بالا و رفاهی مناسب بهره می برند، یکی از مقاصد اصلی مهاجران خارجی به خصوص مهاجرین ایرانی در طی سال های گذشته بوده است و تعداد زیادی از ایرانیان در حال حاضر در این کشورها ساکن بوده و زندگی می کنند. مهاجرت به این کشورها می تواند شما را به یک زندگی ایده آل برساند، اما در صورتی که با اطلاعات دقیق و آگاهانه اقدام نمایید.

در ادامه این مطلب با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  همراه شوید تا به طور خلاصه شرایط و ویژگی های مهاجرت به کشورهای عربی و برخی از مزایا و معایب این امر را بشناسید. این کشورها به خاطر درآمد بالایی که از گاز و نفت به دست می آورند، زیرساخت های قوی را به وجود آورده و اقتصادهای خوب و رو به رشدی دارند که جمعیت خودشان برای کار کافی نیستند.

همین کمبود نیروی کار باعث شده که مهاجرین دارای تخصص و یا دارای شرایط لازمه را به کشور خود راه داده و از آن ها در مشاغل مختلف استفاده نمایند. در این مطلب منظور ما از مهاجرت به کشورهای عربی کشورهای قطر، امارات و عمان هستند.

در ادامه با ما باشید تا روش هایی که در حال حاضر برای ایرانیان برای مهاجرت و نقل مکان به این کشورها در دسترس می باشد به همراه شناخت مختصری از این کشورها را به شما ارائه نماییم.

فهرست مطالب
مهاجرت به کشورهای عربی

جمعیت مهاجران ایرانی در کشورهای عربی

شاید برای شما سوال باشد که ایرانیان کدام کشورهای عربی را برای زندگی و اقامت بیش تر انتخاب کرده و در حال حاضر در این کشورها چه تعداد مهاجر ایرانی سکونت دارد؟! در ادامه آخرین آماری که از جمعیت مهاجران ایرانی در کشورهای عربی به دست آمده را مشاهده می کنید:

تعداد نفر مهاجر ایرانی در کشورهای عربی

No Data Found

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما می توانید ویزای کشورهای عربی را با راهنمایی گام به گام مشاورین ما به راحتی بدست آورید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

انواع راه های مهاجرت به کشورهای عربی

همانطور که گفتیم منظور ما در این مقاله سه کشور قطر، امارات و عمان هستند که به عنوان مقاصد اصلی ایرانیان واقع می شوند، چون دیگر کشورهای دارای شرایط سیاسی و یا دیپلماتیک مناسبی نبوده و جز مقاصد اصلی هموطنانمان قرار نمی گیرند. اما به طور کل انواع راه های مهاجرت به کشورهای عربی شامل روش های زیر می شوند:

  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

این روش هایی که از آن ها نام بردیم، روش هایی هستند که متقاضیان می توانند از طریق آن ها به ویزای بلند مدت و یا اقامت دائم این کشورها دست پیدا کنند.

انواع راه های مهاجرت به کشورهای عربی

وگرنه روش هایی همچون ویزای توریستی، ویزای ملاقات خانواده، ویزای رسمی و دیپلماتیک و غیره فقط اجازه حضور کوتاه مدت و مشخصی را برای افراد در پی دارند.

لازم است دقت داشته باشید که مهاجرت به کشورهای عربی به مانند کشورهای اروپایی دارای قوانین و شرایطی کاملا واضح و قطعی نمی باشند، یعنی اکثر تصمیم گیری ها بر اساس شرایط متقاضیان و صلاح دید مسئولان است و داشتن شرایط موردنیاز نمی تواند تصمینی بر قطعیتی دریافت ویزا، اقامت و یا تابعیت افراد باشد.

مهاجرت کاری به کشورهای عربی

چنانچه شما بتوانید شغلی در یکی از این کشورها یافته و کارفرمایی عمانی، امارات یا قطری شما را به استخدام درآورد، ویزای کار در این کشورها برایتان صادر می شود و شما می توانید طبق مدت قرارداد کاریتان در آن جا مانده و مشغول به کار شوید.

داشتن سن مناسب، جاب‌آفر و مدرک تحصیلی مرتبط با کار از مهم ترین شرایط مهاجرت کاری به کشورهای عربی است؛ اما شرایط دقیق تر با توجه به کشور مقصد، نوع شغل و کارفرمایی که قرار است شما را استخدام نماید؛ مشخص می گردد. مقاله کار در امارات و یا مقاله کار در قطر تمامی شرایط و مدارک لازم برای رسیدن به این هدف را در اختیار شما قرار خواهند داد.

تحصیل در کشورهای عربی

به احتمال زیاد شما هم از متحول شدن سیستم آموزشی در کشورهای امارات و عمان خبر دارید و مطلع هستید که با دانشگاه های بین المللی که طی یکی دو دهه گذشته در این کشور راه اندازی شده اند، سالانه چه تعداد بالایی دانشجویان بین المللی برای تحصیل و اخذ مدرک به این کشورها مهاجرت می کنند.

تحصیل در کشورهای عربی نیز یکی از روش های مهاجرت به آن ها و پس از یافتن شغل و زندگی در این مقاصد است. در مقاله های تحصیل در امارات و همچین تحصیل در عمان ما دانشگاه های معتبر هریک از این کشورها و شرایط تحصیل و پذیرش در آنان را برای شما تهیه نموده ایم، مطالعه آن ها را از دست ندهید.

سرمایه گذاری در کشورهای عربی

کشورهای عربی حاشیه خلیج طی 3 دهه گذشته موفق بهه جذب سرمایه گذاران عظیمی به کشورهای خود شده اند، که امارات برترین آن ها بوده و عمان و قطر پس از این کشور قرار دارند. شما از طریق روش های مختلفی می توانید در این کشورها سرمایه گذاری کرده و موفق به اخذ ویزای بلند مدت و اقامت دائم شوید. می توانید مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در امارات را بخوانید و اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنید.

روش هایی نظیر کارآفرینی، ثبت شرکت، خرید ملک و غیره که خرید ملک در میان هموطنانمان بسیار با استقبال بالایی مواجه شده است. سرمایه گذاری در کشورهای عربی یکی روش بسیار مطمئن و سودآور است، اما نیاز به بودجه بالایی دارد. ضمنا از آن جایی که مهاجرت به کشورهای عربی با تضمین قطعی همراه نیست و همواره شرایط متغیری دارد، معمولا ما توصیه می کنیم که یکی از کشورهای اروپایی را برای سرمایه گذاری برگزینید.

مهاجرت به کشورهای عربی از طریق ازدواج

مهاجرت به کشورهای عربی از طریق ازدواج ممکن می باشد، اما گرفتن اقامت و شهروندی آن مانند دیگر روش ها دارای پیچیدگی خاص خود است. ضمن اینکه این روش با پیچیدگی های بیشتری نیز همراه است. در وهله اول شما قطعا باید شرایط عمومی نظیر داشتن تمکم مالی لازم، صوری نبودن ازدواج، مدت زمانیخاصی از ازدواج گذشتن و غیره را داشته باشید.

اما برخی قوانین عجیب نیز برای مهاجرت به کشورهای عربی از این طریق وجود دارد:

  • اگر با یک شهروند عمانی ازدواج کنید، باید حتما یک فرزند به نیا آورید تا اقامت دائم نصیبتان شود.
  • اخذ اقامت دائم کشور قطر فقط از طریق ازدواج با مرد قطری برای زن خارجی ممکن است و ازدواج با زن قطری اقامت دائم برای مردان خارجی ندارد.
  • اخذ اقامت دائم و شهروندی کشور امارات فقط از طریق ازدواج با مرد اماراتی برای زن خارجی ممکن است و ازدواج با زن اماراتی اقامت دائم برای مردان خارجی ندارد.
شرایط اخذ اقامت و تابعیت کشورهای عربی

شرایط اخذ اقامت و تابعیت کشورهای عربی

باید بگوییم شرایط اخذ اقامت و تابعیت کشورهای عربی به طور مبهم است و این کشورها حتی در صورت داشتن تمامی شرایط نیز امکان دارد به شخص متقاضی اقامت دائم را اعطا نکنند. البته در اینجا توجه داشته باشید که این کشورها شهروندی خود را به هیچ عنوان به تبعه های خارجی اعطا نمی کنند و اقامت دائم آن هم تحت شرایط خاص برای برخی از افراد قابل دسترسی است.

کشور امارات اقامت دائم را خود فقط به افراد نخبه، متخصص و پزشکان آن هم پس از 10 سال کار و اقامت در این کشور اعطا می کند، آن هم با شرایط خاص که برای هر شخصی متفاوت می باشد. کشور قطر نیز در صورت 20 سال زندگی در این کشور تحت شرایط خاصی اقامت قابل تمدید را اعطا می کند. برای کشور عمان نیز ابهامات بسیار است و نمی توان قاطعانه چیزی در رابطه با آن گفت.

به همین خاطر مهاجرت به کشورهای عربی اگر بنا به دلایلی برای شما اجباری و مهم نست، از سوی تیم مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی چندان توصیه نمی شود. چون اخذ اقامت دائم آن ها با هیچ تضمین و یا حتی زمانی خاص همراه نیست و هر آن امکان دارد که اقامت شما تمدید نشده و مجبور به ترک این کشور شوید.

بررسی شرایط مهاجرت در کنار دانستن مطالب مهمی که در عناوین زیر آمده اند می تواند مسیرتان را روشن کند

بهترین کشورهای عربی برای مهاجرت

البته این ها بدین معنا نیست که این کشورها مقاصد نامناسبی برای مهاجرت شناخته یوند، بلکه بلعکس این کشورهای عربی از شرایط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بسیار با ثبات و قوی برخوردار هستند و زندگی در آن ها بسیار لذت بخش و با آرامش همراه خواهد بود. اما باید توجه داشته باشید که آنقدر تضمینی که برای اخذ اقامت دائم از کشورهای اروپایی وجود دارد، از سوی این کشورها موجود نیست.

شاید شما تمامی شرایط دریافت اقامت دائم را داشته باشید؛ اما مسئولان و دولت این کشور ها به شما این حق را ندهند. در اینجا جدای از این مسئله برای برخی از افراد این سوال وجود دارد که بهترین کشورهای عربی برای مهاجرت کدام کشورها هستند؟ باید بگوییم که کشورهای امارات، قطر و عمان بهترین مقاصد برای مهاجرت به کشورهای عربی می باشند.

زیرا دیگر کشورهای عربی یا مهاجرت به آنان برای ایرانیان در دسترس نیست و یا شرایط مناسبی برای اقامت و مهاجرت ندارند و هموطنانمان نیز اصلا از ان ها استقبالی به عمل نمی آورند. اما این 3 کشور اقتصاد بسیار خوب و بازار کار بسیار وسیع و رو به رشدی دارند که برای استخدام و هرنوع سرمایه گذاری بسیار ایده ال می باشند.

عمان کشوری با آینده درخشان

عمان یکی از کشورهای بسیار زیبای عربی است که طی نیم قرن گذشته با رشد عظیم فرهنگی و اقتصادی مواجه شده است. در میان کشورهای عری در حال حاضر عمان کشوری با آینده درخشان نام بده می شود که پیش بینی می گردد در دهه های آتی جای امارات را نیز از جذب توریست و سرمایه خواهد گرفت.

به همین خاطر جهت مهاجرت به کشورهای عربی، بسیاری از کارشناسان عمان را به عنوان مقصد اولیه توصیه می کنند، نه امارات و قطر را. اما باید بگوییم که این کشور دارای شرایط پیچیده ای در اعطای ویزا و اقامت است که باتوجه به شرایط آن تغییرات زیادی را نیز لحاظ می کند ک همین باعث شده که باید حتما اطلاعات خود را در جدیدترین حالت آپدیت نمایید.

لازم به ذکر است که کشور عمان در حال جذب پزشکان، پرستاران و کادر درمان از خارج کشور می باشد و این نیاز تا سال های آینده نیز همچنان در این کشور ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه شرایط زندگی و درآمد پزشکان در این کشور بسیار مناسب و عالی می باشد و این افراد راحت تر از دیگران قادر به دریافت اقامت دائم عمان خواهند بود. حتما مقاله مهاجرت کادر درمان به عمان را در سایت شرکت رجبی مطالعه نموده و شرایط آن را مطلع شوید.

قطر ثروتمندترین کشور عربی

قطر ثروتمندترین کشور عربی شناخته می شود و جالب اینکه از کوچک ترین کشورهای عربی نیز می باشد. اما این کشور دارای منابع بزرگ نفت و گاز است که در مقابل جمعیت و وسعت آن چندین برابر مورد نیاز می باشد.

این سرمایه های جذب شده از پول نفت و گاز اقتصاد این کشور را بسیار بزرگ کرده است و رشد چشمگیری به آن بخشیده است.

قطر به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از مقاصد اصلی شرکت های بزرگ در سراسر جهان است و سرمایه گذاران شخصی و شرکتی بسیاری در حال ورود سرمایه خود به این کشور هستند.

این ها همه باعث شده که بازار کار نیز در این کشور بسیار فراهم باشد و حتی کمبود نیروی کار حس شود و خارجی های بسیاری برای کار به این کشور مهاجرت نمایند.

امارات مدرن ترین کشور عربی

در حال حاضر باید پیشروترین و مناسب ترین مقصد برای مهاجرت به کشورهای عربی را امارات معرفی کنیم که به یک غول اقتصادی و گردشگری در خاورمیانه و جهان تبدیل شده است و سرعت رشد و پیشرفت آن چشمگیر است. اگر شما بتوانید از طریق روش های گفته شده به اقامت دائم این کشور برسید، زندگی آینده خود و فرزندانتان را نیز تضمین نموده اید.

امارات مدرن ترین کشور عربی شناخته می شود که شهر دبی آن با بهترین و برترین شهرهای دنیا مقایسه می شود. این کشور دارای یک سیستم آموزش، بهداشت و درمان و نظام اقتصادی بسیار مدرن و پیشرفته است که در بالاترین کیفیت و اعتبار در دسترس شهروندان قرار دارد.

لازم به ذکر است که امارات نیاز مبرمی به پزشک و پرستار دارد و این دسته از متخصصین می توانند با شرایط عالی به این کشور نقل مکان کرده و به اقامت دائم امارات رسند. حتما مقاله مهاجرت کادر درمان به امارات را در سایت موسسه رجبی مطالعه فرمایید تا شرایط آن را دقیق و با آخرین جزئیات بشناسید.

مزایا و معایب مهاجرت به کشورهای عربی

تا این قسمت از بررسی شرایط مهاجرت به کشورهای عربی شما عزیزان را با این کشورها و روش های در دسترس برای مهاجتر و اخذ اقامت  آن ها آشنا نمودیم. اما در این بین برای افرادی که شاید شناخت دقیق و کاملی با این کشورها ندارند، این سوال به وجود آید که مهاجرت به کشورهای عربی چه مزیت ها و معایبی می تواند برای ما ایرانیان در پی داشته باشد.

باید بگوییم که قطعا مزایا و معایبی به طور کلی این امر برای مهاجرین خواهد داشت؛ اما برخی از موارد نیز باتوجه به شرایط افراد به وجود خواهد آمد که آن قطعا نیاز به بررسی تخصصی توسط کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی دارد.

در ادامه ما برخی از مزایا و معایب مهاجرت به کشورهای عربی به صورت عمومی که برای تمامی مهاجرین وجود خواهد داشت را به شما ارائه خواهیم نمود.

شرایط اخذ اقامت و تابعیت کشورهای عربی

مزایا

  • دسترسی به بازار کار بسیار و متنوع
  • دسترسی به سیستم آموزشی مدرن و به روز
  • دسترسی به دانشگاه های برتر و معتبر در جهان
  • امکان اخذ ویزای موقت و اقامت دائم
  • امکان سرمایه گذاری در اقتصادهای برتر جهان
  • امکان کار آفرینی و رشد بسیار در اقتصادی مطمئن
  • مذهب و آئین یکسان
  • فرهنگ و آداب رسوم بسیار نزدیک و اسلامی
  • بازار کار بسیار عالی برای پزشکان و کادر درمان
  • تسلط نسبی مردم به زبان انگلیسی در شهرهای مهم به خصوص در امارات

معایب

  • یادگیری زبان عربی سخت و مشکل است و نیاز به زمان زیادی دارد.
  • اخذ اقامت دائم با ریسک بسیاری همراه بوده و هیچ گونه تضمینی برای آن وجود ندارد.
  • معمولا هزینه های زندگی و اقامت در این کشورها گران است به خصوص امارات
  • در مقایسه کشورهای اروپایی گاها می توانند گزینه های مناسب تر و بهتری قرار بگیرند.

سوالات پر تکرار مهاجرت به کشور های عربی

 در حال حاضر بهترین روش های مهاجرت به کشورهای عربی اقدام از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و ازدواج می باشد.

باید بگوییم که این کشور به شهروندان خارجی تابعیت و شهروندی نمی دهد و شاید تحت شرایط خاص بتوان به این هدف رسید.

 میزان درآمد کشورهای عربی بسیار بیشتر از کشورهای اروپایی است ولی اخذ اقامت و ویزا در کشورهای اروپایی آسان تر و در دسترس تر از کشورهای عربی است.

کشورهای حوزه خلیج فارس بهترین مقاصد مهاجرت هستند، اما کشور امارات در حال حاضر بهترین مقصد مهاجرتی برای ایرانیان می باشد.

بله، این امر سختی و پیچیدگی های بسیار دارد، ضمنا این امر از هر روش و با هر شرایطی امکان پذیر نیست و برای دریافت شهروندی شاید 10 تا 20 سال نیاز به اقامت و زندگی در این کشورها داشته باشید

تیم کارشناسان خبره شرکت مهاجرتی رجبی در این مقاله تلاش نموده تا شرایط مهاجرت به کشورهای عربی را به شما عزیزان ارائه نمایند. برای کسب اطلاعات بیش تر و شناخت دقیق مهاجرت به هریک از این کشورها می توانید به صورت حضوری یا به صورت تلفنی از مشاوره های تیم مشاورین ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز بهره مند شوید.

8 دیدگاه در “مهاجرت به کشور های عربی

  1. مهاجرت به کشور های عربی سید ماجد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    زبان عربی در عمان بهتر است یا انگلیسی
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. مهاجرت به کشور های عربی مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      طبیعتا برای کار کردن در هر کشوری بهتر است که به زبان بومی کشور مقصد مسلط باشید. اما با توجه به نوع شغل و محل کار ممکن است که با تسلط به زبان انگلیسی نیز بتوانید وارد بازار کار شوید.

      با تشکر از سوال شما

  2. مهاجرت به کشور های عربی پیمان گفت:

    سلام
    من زبان عربی فصیح بلدم و خواستم بپرسم تو زمینه ی گردشگری بین کشور ایران و کشور های عربی میشه کاری کرد یا نه؟
    اگر میشه راهنمایی کنید
    با سپاس

    1. مهاجرت به کشور های عربی مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      اگر منظور شما ارائه خدمات به توریست هایی است که از کشورهای عربی به ایران سفر می کنند، می‌بایست با تورلیدر ها در ارتباط باشید. زیرا که موسسه ما یک موسسه مهاجرتی ست و خدماتی را برای متقاضیانی که قصد مهاجرت به دیگر کشورها دارند را ارائه می دهد.

      با تشکر از سوال شما

  3. مهاجرت به کشور های عربی فاضل مقدم گفت:

    سلام.من متاهل ودارای فرزندهستم وقصدمهاجرت به یکی ازکشورهای عربی دارم.باتوجه به تجربه کاریم وتحصیلم درحوزه نفت میخوام دریکی ازشرکتهای نفتی این کشورها کارکنم.خواهش میکنم منوراهنمایی کنید.ممنون

    1. مهاجرت به کشور های عربی Hamid گفت:

      با سلام

      برای کار در کشورهای عربی شما باید یک کفیل داشته باشید و جاب آفر.

      با تشکر از سوال شما

  4. مهاجرت به کشور های عربی امیررضا کامگار گفت:

    سلام مدرک تحصیلی لیسانس حسابداری و سابقه ۱۰ سال کار را دارم و محضی اقامت کار در کشورهای همان و قطر هستم در صورتی که میتوانید کمکم کنید خوشحال میشم

    1. مهاجرت به کشور های عربی Hamid گفت:

      با سلام

      کشورهای عربی ویزای کاری ندارند و شما باید یک جاب آفر داشته باشید و مهم تر از آن شما باید یک کفیل اهل آن کشور داشته باشید تا بتوانید ویزای کاری دریافت نمائید .

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه