راه های خرید ماشین در امریکا

راه های خرید ماشین در امریکا

 بله این روش می تواند شما را از پرداخت بهره زیاد راحت کند و همچنین همواره اتومبیل نویی در اختیار شما قرار دهد. همچنین نیاز به بودجه کلانی برای دستیابی به خودرو نخواهد بود.

طبق آمار در سال 2023 خودروی فورد سری اف بیش ترین طرفدار و فروش را در آمریکا داشته است.

بله در آمریکا امکان خرید قسطی ماشین نو و دست دوم و همچنین دریافت وام بانکی برای خرید ماشین وجود دارد.

 معمولا کشورهای ژاپن و آلمان بالاترین میزان فروش را در بازار خودروی آمریکا دارند.

 بله این خودرو در آمریکا پر طرفدار است، به خصوص مدل Y4 و مدل 3 جز 10 خودروی پر طرفدار این کشور هستند.

خرید ماشین در آمریکا فرآیندی متفاوت با کشورمان دارد، اما با کمی آگاهی و برنامه ریزی می توانید به آسانی خودروی مورد نظرتان را پیدا کنید و برای خرید آن اقدام نمایید. در وهله اول بسیا مهم است که روش هایی که می توانید اتومبیل خود را خریداری کنید، شناسایی نمایید و سپس از نوع نیاز خود، برندهای موجود و خوش قیمت ترین ها، باتوجه به کارایی شان اطلاع کسب کنید.

بازار ماشین آمریکا بسیار بزرگ و وسیع است و در مقایسه با ایران، تنوع اتومبیل بسیار زیاد است. در این کشور نه تنها خودروهای آمریکایی را در دسترس دارید، بلکه انوع مختلف ماشین از سایر نقاط جهان نیز در بازار این کشور در دسترس است. این امر شاید در ابتدا برای ایرانیان کمی گیج کننده باشد، اما نگران نباشید، به راحتی می توانید ماشین مناسب خود را خریداری کنید.

 بهتر است تا انتهای این مقاله با کارشناسان متخصص شرکت رجبی همراه شوید، تا از قیمت های روز و چگونگی خرید و برندهای پر طرفدار در این کشور اطلاع مناسبی کسب کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم که عنوانِ 10 شرکت و بانک مهم در آمریکا را نیز در سایت ما مطالعه کنید، تا سازمان های مهمی که در این کشور با آنان در ارتباط خواهید بود را بهتر و دقیق تر بشناسید.

شرایط خرید خودرو در آمریکا

خرید خودرو در آمریکا شامل مراحل مشابهی برای همه است، اما برای افراد غیر مقیم ممکن است، موانع بیش تری وجود داشته باشد. البته این موانع چندان مشکل ساز یا سسخت نیستند و فقط شما ممکن است نیاز به طی کردن مراحل بیش تری داشته باشید. شرایط عمومی خرید ماشین در آمریکا بدین شرح است

  • در ابتدا به گواهینامه رانندگی معتبر از ایالتی که در آن زندگی می کنید نیاز دارید. اگر تازه وارد به ایالات متحده هستید، می توانید گواهینامه خارجی خود را با گواهینامه محلی تعویض کنید که باید شرایط آن را بدانید.
  • باید از مخارج و بودجه لازم برای خرید خودرو مطلع باشید. کل هزینه خرید ماشین در آمریکا که شامل خود خودرو، مالیات، بیمه، ثبت نام، نگهداری و تعمیرات احتمالی می شود، را در نظر بگیرید.
  • برای خرید خودروی خود بررسی و تحقیق کنید که آیا خرید نو برایتان مناسب تر است یا خودروی کار کرده. سپس باید به نوع انتخاب خود بهترین مراکز فروش خودرو یا نمایندگی را بیابید و برای خرید ماشین خود انتخاب کنید.
  • اگر به وام نیاز دارید، قبل از بررسی خودروها، از بانک یا اتحادیه اعتباری پیش تاییدیه بگیرید. این امر می تواند برای افراد غیر مقیم دشوارتر باشد، زیرا ممکن است به پیش پرداخت بزرگ تر یا سابقه اعتباری قوی نیاز داشته باشند.
  • قبل از خرید و تحویل رسمی خودرو، آن را توسط مکانیک بررسی کنید تا مشکلی وجود نداشته باشد (اگر خودرو کارکرده است).
  • در صورت فراهم بودن شرایط لازم برای قیمت نهایی با فروشنده خودرو یا نمایندگی مذاکره کنید و تلاش کنید، بلکه شاید بتوانید تخفیفی از آنان دریافت کنید.
  • پس از توافق بر سر قیمت، ثبت نام، بیمه و پرداخت مالیات را انجام دهید. افراد غیر مقیم ممکن است برای این کار به شماره تامین اجتماعی (SSN) نیاز داشته باشند، بنابراین در صورت نیاز درخواست آن را در نظر بگیرید.
راه های خرید ماشین در امریکا

نکات مهم برای خرید ماشین در آمریکا

برخی نکات ایمنی نیز وجود دارند که در هنگام خرید اتومبیل در آمریکا باید به آن ها توجه داشته باشید، این نکات بدین شرح هستند:

  • مراقب کلاهبرداری ها و فروشندگان غیرمجاز یا جعلی باشید.
  • قبل از امضای هرگونه قرارداد، تمام شرایط و مفاد آن را به دقت مطالعه کنید و اگر بخشی را نمی دانید یا از آن مطلع نیستید، با وکیل یا افراد متخصص این حوزه مشورت کنید.
  • به قوانین و مقررات رانندگی در ایالت خود توجه کنید که به مانند کشورمان ساده و غیر مهم نیستند و با خاطیان بسیار برخورد می شود.
  • اگر غیرمقیم هستید، برای انجام برخی از مراحل خرید مانند ثبت‌نام ماشین، ممکن است به شماره تأمین اجتماعی (SSN) نیاز داشته باشید. اگر SSN ندارید، باید برای دریافت آن اقدام کنید.
راه های خرید ماشین در امریکا
شرایط اجاره خودرو در آمریکا

شرایط اجاره خودرو در آمریکا

اجاره خودرو در آمریکا راهی متداول برای گشت و گذار در این کشور پهناور و بازدید از مکا ‌های مختلف است. فرآیند اجاره خودرو به طور کلی ساده است، اما برای رانندگی در یک کشور خارجی، باید قوانین و مقررات مربوط به آن را نیز بدانید. این روش مناسب کسانی است که قصد خرید خودرو به هر دلیلی را ندارند یا بودجه آن فعلا برایشان موجود نیست.

در این جا خلاصه ای از شرایط اجاره ماشین در آمریکا را خواهیم گفت:

  • حداقل سن برای اجاره خودرو در اکثر ایالت های آمریکا 21 سال است. برخی از شرکت های اجاره ممکن است برای رانندگان زیر 25 سال، هزینه اضافی یا محدودیت هایی اعمال کنند.
  • برای اجاره خودرو در آمریکا به گواهینامه رانندگی معتبر نیاز دارید. گواهینامه رانندگی بین المللی در اکثر ایالت ها پذیرفته می شود، اما برخی از شرکت ها ممکن است به گواهینامه رانندگی کشور خودتان (به همراه ترجمه انگلیسی) نیز نیاز داشته باشند.
  • برای اجاره خودرو به کارت اعتباری نیاز دارید. کارت اعتباری برای ودیعه و پرداخت هزینه های اجاره استفاده می شود.
  • برخی از شرکت های اجاره ممکن است سابقه رانندگی شما را بررسی کنند. اگر سابقه رانندگی نامناسبی دارید، ممکن است با نرخ های بالاتر یا محدودیت هایی در انتخاب خودرو مواجه شوید.
  • شرکت های اجاره خودرو مختلفی در آمریکا وجود دارند که هر کدام نرخ ها، شرایط و خدمات متفاوتی ارائه می دهند. قبل از انتخاب شرکت، تحقیقات خود را انجام دهید و قیمت ها و شرایط مختلف را مقایسه کنید.
  • می توانید به صورت آنلاین یا حضوری از طریق تماس با شرکت اجاره، خودرو را رزرو کنید. هنگام رزرو، نوع خودرو، تاریخ و زمان اجاره و محل تحویل و برگشت را مشخص کنید.
  • هنگام مراجعه به شرکت اجاره برای تحویل خودرو، باید گواهینامه رانندگی، کارت اعتباری و سایر مدارک مورد نیاز را ارائه دهید.
  • قبل از رانندگی، خودرو را به دقت بررسی کنید و هرگونه آسیب یا نقصی را به شرکت اجاره گزارش دهید.
  • در زمان برگشت خودرو، آن را در شرایط تمیز و با باک پر بنزین تحویل دهید.
در آمریکا ماشین نو بخریم یا دست دوم؟

در آمریکا ماشین نو بخریم یا دست دوم؟

تصمیم برای خرید ماشین نو یا دست دوم در آمریکا به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله بودجه، نیازها، ترجیحات و شرایط شخصی شما که همگی می تواند در تصمیم نهایی شما تاثیر گذار باشند.

یقینا ماشین نو خریدن، حسن بهتری به شما منتقل خواهد کرد، ماشین کاملا سالم خواهد بود و البته قیمت آن بالاتر بوده و تا حدی مشخص بوده و جای چانه چندانی ندارد.

اما خرید ماشین کار کرده در آمریکا، قیمت مناسب تری دارد، شما بیش تر می توانید برای قیمت چانه بزنید، اما بالاخره خودرو با توجه به کارکرد آن، فرسوده شده و شما آن لذت و سرخوشی از خرید خودروی نو را نخواهید داشت. 

البته اغلب مردم در صورت داشتن شرایط لازم، ترجیح به خرید ماشین نو دارند، اما همانطور که گفتیم در نهایت همه چیز به شرایط و انتخاب شما بستگی دارد.

مزایا و معایب خرید خودرو نو در آمریکا

در این بخش برای درک بهتر این مطلب، مزایای خرید ماشین نو در آمریکا را به همراه معایب آن را خواهیم گفت تا درک روشن تری از این موضوع به دست آورید:

  • گارانتی: ماشین های نو در آمریکا با گارانتی ارائه می شوند که در صورت بروز مشکل، هزینه تعمیرات را تا مدت یا پیمایش مشخصی پوشش می دهد.
  • قابلیت اطمینان: به طور کلی، ماشین های نو از نظر مکانیکی قابل اعتمادتر از ماشین های دست دوم هستند و احتمال خرابی کمتری دارند.
  • فناوری جدید: ماشین های نو در آمریکا از جدیدترین فناوری ها و امکانات، مانند سیستم های ایمنی و سرگرمی پیشرفته، بهره می‌برند و شما از جدیدترین امکانات و تکنولوژی های روز بهره مند می شوید.
  • بازدهی سوخت: به طور کلی، ماشین های نو در بازار آمریکا مصرف سوخت بهینه تری نسبت به ماشین های دست دوم دارند.
  • انتخاب های متنوع: با خرید خودرو نو در بازار آمریکا، می توانید از بین طیف گسترده تری از مدل ها، رنگ ها و آپشن ها، ماشینی متناسب با سلیقه و نیازتان را انتخاب کنید.
راه های خرید ماشین در امریکا

معایب خرید ماشین نو

  • قیمت بالا: در آمریکا مانند سایر نقاط جهان، ماشین های نو به طور قابل توجهی گران تر از ماشین های دست دوم هستند.
  • افت قیمت سریع: ماشین های نو به محض این که از نمایشگاه خارج می شوند، ارزش خود را از دست می دهند و یک افت قیمت بالا را تجربه می کنند.
  • هزینه استهلاک: در سال های اولیه رانندگی، ماشین های نو در صورت بروز خرابی ظاهری یا موتوری، بیش ترین استهلاک را دارند.
راه های خرید ماشین در امریکا

مزایا و معایب خرید خودرو دست دوم در آمریکا

در این بخش نیز مزایای خرید خودرو دست دوم در آمریکا را به همراه معایب آن برای شما خواهیم گفت تا بتوانید مقایسه ای مناسب را به انجام برسانید. مزایا این امر بدین شرح هستند:

  • قیمت پایین: ماشین های دست دوم به طور قابل توجهی ارزان تر از ماشین های نو هستند.
  • افت قیمت کم: ماشین های دست دوم قبلاً افت قیمت اولیه را تجربه کرده اند، بنابراین ارزش آن ها در سال های آینده به آرامی کاهش می یابد.
  • انتخاب های متنوع: در بازار خودروی دست دوم آمریکا، می توانید از بین طیف گسترده ایی از مدل ها، برندها و سال های ساخت، ماشینی متناسب با بودجه تان را پیدا کنید.
  • استهلاک کم: ماشین های دست دوم قبلاً بخشی از استهلاک خود را تجربه کرده اند، بنابراین در سال های آینده رد صورت بروز خرابی استهلاک کمتری خواهند داشت. همچنین به دلیل قدیمی تر شدن مدل ماشین های دست دوم، قیمت قطعات یدک آن ها نیز ارزان تر است.

معایب خرید ماشین دست دوم

معایب خرید خودروی دست دوم در آمریکا را نیز می توان موارد زیر نام برد:

  • عدم وجود گارانتی: اکثر ماشین های دست دوم گارانتی ندارند، به این معنی که هزینه تعمیرات در صورت بروز مشکل بر عهده شما خواهد بود.
  • قابلیت اطمینان کمتر: به طور کلی، ماشین های دست دوم از نظر مکانیکی قابل اعتمادتر از ماشین های نو نیستند و احتمال خرابی بیش تری دارند.
  • فناوری قدیمی: ماشین های دست دوم در بازار اتومبیل آمریکا که با سرعت زیادی در حال ورود فناوری های جدید است، از فناوری ها و امکانات قدیمی تر نسبت به ماشین های نو بهره می برند.
  • بازدهی سوخت پایین تر: به طور کلی، ماشین های دست دوم مصرف سوخت بهینه تری نسبت به ماشین های نو ندارند.
  • سابقه نامشخص: نمی توان از سابقه کامل تعمیر و نگهداری ماشین دست دوم به طور دقیق و کامل مطلع بود و هر خودرو با توجه به صاحب های مختلف، نوع خاصی نگهداری شده اند.

خرید لیزینگ، اقساطی یا نقد خودرو در آمریکا

یکی از سوالاتی که وجود دارد، ماشین خود در آمریکا را نقد بخریم یا اقساطی و یا لیزینگ؟ برای درک بهتر این امر باید در ابتدا بدانید که خرید لیزینگ خودرو در آمریکا، که به عنوان اجاره به شرط تملیک نیز شناخته می‌شود، روشی محبوب برای به دست آوردن وسیله نقلیه جدید بدون نیاز به پرداخت کامل قیمت آن است.

در این نوع خرید، شما با شرکت لیزینگ قرارداد می بندید تا برای مدت زمان مشخصی (معمولاً 2 تا 5 سال) از خودرو استفاده کنید و در ازای آن اجاره ماهانه پرداخت کنید. در پایان دوره اجاره، شما می توانید با پرداخت مبلغ باقیمانده، خودرو را صاحب شوید، آن را به شرکت لیزینگ برگردانید یا به لیزینگ یک ماشین جدید بپردازید.

نکات مهمی که درباره خرید لیزینگ ماشین در آمریکا بدانید، این است که تا زمانی که مبلغ باقیمانده را در پایان دوره اجاره پرداخت نکنید، مالک خودرو نیستید. همچنین بیش تر قراردادهای لیزینگ دارای محدودیت مسافت پیمایی هستند و اگر بیش از حد مجاز رانندگی کنید، باید جریمه بپردازید. علاوه بر این، شما نمی توانید تغییرات عمده ای در خودرو ایجاد کنید، مانند رنگ کردن یا نصب لوازم جانبی غیرمجاز.

راه های خرید ماشین در امریکا

اما در مقابل هزینه ماهانه لیزینگ نسبت به پرداخت های وام خودرو یا اقساط برای همان خودرو کم تر است. این امر به این دلیل است که شما فقط برای استفاده از خودرو در طول دوره اجاره هزینه می کنید، نه برای کل قیمت آن. ضمنا خودروهای لیزینگی در آمریکا در طول دوره اجاره تحت پوشش گارانتی کارخانه هستند و در بسیاری از موارد، برای لیزینگ خودرو نیازی به پیش‌پرداخت نیست یا پیش‌پرداخت کمی‌ نیاز است.

البته خرید اقساط یا نقد ماشین در آمریکا، شمار ا از همان ابتدا مالک ماشین می کند و هرطور بخواهید با ماشین رفتار می کنید. در خرید نقید، نیاز به بودجه بالایی دارید اما نیازی به پرداخت بهره ندارید، با این که روش اقساطی معمولا بهره بالایی را از شما اخذ می کنند. حال این شما هستید که باید تصمیم بگیرید کدام روش باتوجه به بودجه، شرایط و برنامه تان مناسب است

ماشین های پرطرفدار در آمریکا و قیمت روز آن ها

برای آشنایی بیش تر، این که از ماشین های پر طرفدار در آمریکا مطلع باشید، در انتخاب شما تاثیرگذار است. شما به انواع ماشین های آمریکایی، آلمانی، ژاپنی، کره ای و غیره در بازار خودرویی این کشور دسترسی دارید. البته آمریکایی ها به ماشین های خودشان بسیار افتخاری می کنند و سعی می کنند تا حد ممکن ماشین های ساخت خود را بخرند.

ولی به دلیل وجود مهاجرین و جمعیت بالای این کشور، شرکت های خارجی نیز در آمریکا به فروش های قابل توجهی دست پیدا می کنند، به خصوص ماشین های ژاپنی و آلمانی. در ادامه پر طرفدارترین خودروهای بازار آمریکا و آخرین قیمت روز آن ها را مشاهده خواهید کرد:

کمپانی

مدل ماشین

کشور سازنده

قیمت نقد

فورد

سری اف

آمریکا

45000 تا 83000 دلار

شورولت

سیلورادو

آمریکا

37000 تا 65000 دلار

تویوتا

راو 4

ژاپن

29000 تا 39000 دلار

تسلا

مدل Y4

آمریکا

43000 تا 52000 دلار

هوندا

CR-V

ژاپن

30000 تا 41000 دلار

رام

1500

آمریکا

41000 تا 96000 دلار

جی ام سی

سی یرا 1500

آمریکا

43000 تا 82000 دلار

تویوتا

کمری

ژاپن

27000 تا 36000 دلار

تویوتا

تاکوما

ژاپن

34000 تا 52000 دلار

تسلا

مدل 3

آمریکا

39000 تا 59000 دلار

خرید ماشین در آمریکا پس از یک یا دو تجربه و یا حتی کمی تحقیق و استفاده از تجاب و راهنمایی های دیگران می تواند یک امر ساده و معمول برای شما شود، برای کسب اطلاعات خاص و بیش تر درباره بازار خودروی ایالات متحده با با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و  شیراز تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *