پس از عبور غیر قانونی از مرز امریکا چه اتفاقی می افتد؟

پس از عبور غیر قانونی از مرز امریکا چه اتفاقی می افتد؟

خیر این روش اصلا روش امنی نیست و حتی در صورت ورود به این کشور نیز شرایط سخت و نامناسبی در انتظار شما می باشد.

 خیر مهاجرین غیر قانونی نمی توانند در آمریکا به کار مجاز مشغول شده و استخدام رسمی و قانونی شوند.

دسترسی به مراقبت های بهداشتی برای مهاجرانی که به طور غیرقانونی از مرز آمریکا عبور می کنند، بسیار دشوار و اغلب غیرممکن است.

 خیر با این که دولت برنامه هایی برای این موضوع دارد و اقدامات محدودی نیز انجام پذیرفته است اما بازهم شرایط به هیچ عنوان بهتر نشده و مردم این کشور همچنان مخالف ورود مهاجرین غیر قانونی هستند.

شرایط تحصیل برای مهاجرانی که به طور غیرقانونی از مرز آمریکا عبور می کنند، پیچیده و چالش برانگیز است و تحصیل در مدارس این کشور برای این افراد بسیار دور از دسترس بوده و شاید تحت شرایطی بسیار خاص و محدود امکان پذیر باشد.

عبور غیر قانونی از مرز امریکا یکی از مواردی است که سالانه باعث ورود مهاجران غیر قانونی متعددی به این کشور شده است و این امر تاثیرات بسیاری بر اقتصاد، فرهنگ، درآمد و امنیت این کشور گذاشته است. به طور کل اگر می خواهید بدانید که پس از عبور غیر مجاز از مرز امریکا چه اتفاقی ممکن است برای شما بیافتد، باید بگوییم که منتظر اتفاق های خوبی نباشید.

نه تنها امریکا، بلکه تمامی کشورهای جهان از حضور مهاجران غیر قانونی استقبال نمی کنند و در بهترین حالت ممکن است که با آن ها برخورد سخت گیرانه ای نداشته باشند، یا این که با بازداشت فوری، برای بازگرداندن آنان به کشور مبداء خود اقدام نمایند. در تقابل با ورود مهاجرین غیر قانونی به خاک آمریکا، دولت این کشور نیز تلاش می کند، تا آنان را از خاک خود برون براند.

البته در این مطلب ما قصد داریم به شما بگوییم که اگر بتوانید وارد خاک امریکا شوید، چه چیزی در انتظارتان خواهد بود و آیا در نهایت می توان این روی را یک روش مهاجرتی مناسب تلقی کرد؟! ضمنا پیشنهاد می کنیم که حتما مقاله تیم کارشناسان موسسه رجبی درباره گرین کارت آمریکا را مطالعه کنید، تا چگونگی مهاجرت قانونی و امن به این کشور را بهتر بشناسید.

آیا عبور غیر قانونی از مرز امریکا روشی مناسب و امن است؟

یقینا نمی توان ورود غیر قانونی و مهاجرت قاچاقی به هیچ کشوری را روشی امن و مناسب معرفی کرد، به خصوص در رابطه با کشوری با قوانین و سخت گیری های بسیار، نظیر آمریکا که با موج بسیاری از ورود غیر قانونی مهاجران مواجه است. اما ممکن است بنا به دلایلی برخی افراد این روش را مناسب معرفی کنند و شما را تشویق به اقدام از این طریق نمایند.

باید توجه داشته باشید که مرز کشور مکزیک و آمریکا به طور شدیدی تحت کنترل نیروی های مرزبانی امریکا قرار دارد و این نیروهای تقریبا نظامی کاملا با ورود مهاجران غیر قانونی برخورد می کنند. البته باید توجه کنی که سخت گیری ها و برخورد در بخش های مختلف مرز متفاوت است، مثلا مرز ایالت تگزاس بسیار امنیتی است و عبور از آن بسیار سخت است.

همچنین برای جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران به آمریکا، دیواری مرزی نیز بین این دور کشور کشیده شد که به مرحله اتمام نرسید و مقداری از مرز بدون دیوار است و بسیاری از مهاجران خود را از این قسمت به آمریکا می رسانند. باید دقت داشته باشید که حتی رساندن خود به داخل آمریکا پایان کار نیست، زیر مشکلات و معضلات شما تازه شروع خواهند شد و موانع متعددی پیش رویتان قرار خواهد گرفت.

در ادامه قصد داریم به شما بگوییم که پس از عبور غیر قانونی و قاچاقی از مرز امریکا، چه موانع و مشکلاتی پیش رویتان قرار خواهد گرفت و آیا شرایط پس از ورود به این کشور برای شما مساعد خواهند بود یا خیر؟!

پس از عبور غیر قانونی از مرز امریکا چه اتفاقی می افتد؟

شرایط مهاجران پس از عبور غیر قانونی از مرز امریکا

شرایط مهاجرانی که به طور غیرقانونی از مرز آمریکا عبور می کنند، دشوار و نامشخص است. با وجود این که عبور بدون ویزا و مجوز از مرز آمریکا غیرقانونی است، تعداد زیادی از مردم به دلایل مختلفی از جمله فرار از خشونت یا آزار و اذیت، جستجوی فرصت های بهتر اقتصادی یا پیوستن به خانواده در ایالات متحده این کار را انجام می دهند.

مهاجرانی که دستگیر می شوند با طیف وسیعی از پیامدها، از جمله بازداشت، اخراج از کشور و جدایی از خانواده روبرو هستند. مهاجرانی که موفق به عبور از مرز بدون دستگیری می شوند، اغلب در معرض سوء استفاده و استثمار قرار می گیرند و در شرایط ناامن و بدون مسکن زندگی می کنند.

آن ها همچنین ممکن است با مشکلاتی در دسترسی به مراقبت های بهداشتی، آموزش و سایر خدمات اساسی روبرو شوند. در سال های اخیر، دولت ایالات متحده اقداماتی را برای افزایش امنیت مرز و تشدید مجازات مهاجران غیرقانونی انجام داده است. این اقدامات باعث شده است که بسیاری از مهاجران عبور از مرز را خطرناک تر و دشوارتر بدانند و همچنین منجر به افزایش تعداد مهاجرانی شده است که در بازداشتگاه های ایالات متحده نگهداری می شوند.

پس از عبور غیر قانونی از مرز امریکا چه اتفاقی می افتد؟

شرایط کاری، تحصیلی و درمانی مهاجران غیر قانونی در امریکا

همانطور که گفتیم بسیار مهم است، بدانید که پس از عبور از مرز امریکا به صورت غیر قانونی، شرایط زندگی برای شما و خانواده تان به چه نحو خواهد بود و آیا این روش مهاجرت ارزش ریسک، خطر و هزینه آن را دارد. در ادامه شرایط مهاجران غیر قانونی  شده به وارد خاک آمریکا، برای کار، تحصیل و استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی را بررسی خواهیم کرد.

شرایط کاری، تحصیلی و درمانی مهاجران غیر قانونی در امریکا

شرایط کار و استخدام مهاجران پس از عبور غیر قانونی از مرز امریکا

کار و استخدام برای مهاجرانی که به طور غیرقانونی از مرز آمریکا عبور می کنند، بسیار دشوار و اغلب غیرقانونی است. مهاجران غیرقانونی در ایالات متحده واجد شرایط کار مجاز و رسمی نیستند و این امر یافتن شغل بدون مدارک لازم را به نوعی دشوار و شاید دور از دسترس می نماید.

همچنین باید بدانید که مهاجرانی که بدون مجوز کار می کنند با سوء استفاده و استثمار کارفرمایان بی وجدان روبرو هستند که ممکن است به آن ها دستمزد کمی بدهند، از آن ها سوء استفاده کنند و شرایط کاری ناامن را به آنان تحمیل نمایند. این مهاجران همچنین در معرض خطر دستگیری توسط مقامات مهاجرت قرار دارند که می تواند منجر به اخراج آن ها از کشور شود.

با وجود این چالش ها، برخی از مهاجران غیرقانونی راه هایی برای کار در آمریکا پیدا می کنند. برخی از این افراد ممکن است در مشاغلی که توسط کارفرمایان غیر مجاز و یا خلافکار اداره می شوند و به دنبال کارگرانی هستند که مایل به کار برای دستمزد پایین و بدون مزایا هستند، کار پیدا کنند.

برخی دیگر ممکن است در مشاغل زیرزمینی یا در اقتصاد سایه ای کار پیدا کنند. در سال های اخیر، دولت ایالات متحده اقداماتی را برای اجرای قوانین کار علیه کارفرمایانی که از مهاجران غیرقانونی استخدام می کنند، انجام داده است که یافتن شغل را بیش از پیش سخت کرده است. این اقدامات شامل:

  • کارفرمایانی که مهاجران غیرقانونی را استخدام می کنند، ممکن است با جریمه های نقدی قابل توجهی روبرو شوند.
  • مقامات مهاجرت ممکن است، محل کار مشاغلی را که مشکوک به استخدام مهاجران غیرقانونی هستند، بازرسی کنند.
  • مهاجران غیرقانونی که در حال کار دستگیر می شوند، ممکن است اخراج شده و از ورود مجدد به ایالات متحده منع شوند.

این اقدامات باعث ایجاد ترس در میان مهاجران غیرقانونی شده است و یافتن شغل برای آن ها دشوارتر شده است. همچنین منجر به افزایش تعداد مهاجرانی شده است که در مشاغل ناامن و کم دستمزد کار می کنند و از گزارش سوء استفاده توسط کارفرمایان خود می ترسند.

البته دولت وقت بازهم در حال بررسی تغییراتی در سیاست های مهاجرتی است که یافتن شغل را برای آنان آسان تر کند، تغییراتی از جمله:

  • ایجاد مسیرهایی برای مهاجران جهت کسب وضعیت قانونی که این امر به برخی از مهاجران غیر قانونی اجازه می دهد تا در ایالات متحده بمانند و کار کنند.
  • افزایش حمایت از کارگران مهاجر که می تواند شامل محافظت بیش تر در برابر سوء استفاده توسط کارفرمایان و دسترسی به مزایای شغلی باشد.
پس از عبور غیر قانونی از مرز امریکا چه اتفاقی می افتد؟

شرایط تحصیل مهاجران پس از عبور غیر قانونی از مرز امریکا

شرایط تحصیل برای مهاجرانی که به طور غیرقانونی از مرز آمریکا عبور می کنند، پیچیده و چالش برانگیز است. در حالی که موانع متعددی وجود دارد، فرصت هایی نیز برای دسترسی به آموزش برای این گروه از دانش آموزان وجود دارد.

مهاجران غیرقانونی در آمریکا واجد شرایط تحصیل در مدارس دولتی K-12و دانشگاه های این کشور نیستند، مگر این که در یک منطقه ای زندگی کنند که سیاست «رویای بدون مرز» را اجرا می کند. این سیاست به دانش آموزان مهاجر، صرف نظر از وضعیت مهاجرتی آن ها، اجازه می دهد در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

با این وجود، حتی در ایالت هایی که دارای سیاست های «رویای بدون مرز» هستند، مهاجران دانش آموز ممکن است با چالش هایی نظیر موارد زیر مواجه شوند:

  • مشکلات ثبت نام که به دلیل نیاز به ارائه اسناد خاص یا عدم آگاهی از فرآیند ثبت نام، ممکن است، این امر در مدرسه برای آن ها دشوار باشد.
  • موانع زبان ممکن است، افراد را در درک مطالب درسی و برقراری ارتباط با معلمان و همکلاسی ها به دلیل تسلط نداشتن به زبان انگلیسی با مشکل مواجه سازد.
  • دانش آموزان مهاجر ممکن است با تبعیض یا قلدری از سوی همسالان یا کارکنان مدرسه به دلیل وضعیت مهاجرتی خود روبرو شوند.

با وجود این چالش ها، راه هایی برای مهاجران غیرقانونی برای دسترسی به آموزش در امریکا وجود دارد که بدین شرح هستند:

  • مدارس دولتی: برخی از مدارس دولتی، حتی در ایالت هایی که سیاست های «رویای بدون مرز» را اجرا نمی کنند، ممکن است با این وجود دانش آموزان مهاجر را ثبت نام کنند.
  • مدارس خصوصی: برخی از مدارس خصوصی ممکن است مایل به پذیرش دانش آموزان مهاجر، صرف نظر از وضعیت مهاجرتی آن ها باشند، اما شهریه این مدارس می تواند گران باشد.
  • برنامه های آموزشی جایگزین: سازمان های غیرانتفاعی و گروه های جامعه ممکن است، برنامه های آموزشی جایگزین، مانند کلاسهای زبان انگلیسی یا GED، را به دانش آموزان مهاجر ارائه دهند.

در سال‌های اخیر، اقداماتی برای افزایش دسترسی به آموزش برای مهاجران دانش‌آموز غیر قانونی در ایالات متحده انجام شده است اما باید توجه داشته باشید که همواره شانس و احتمال کمی برای موفقیت جهت تحصیل در مدارس این کشور برای ایرن افراد وجود دارد.

پس از عبور غیر قانونی از مرز امریکا چه اتفاقی می افتد؟

شرایط بهداشت و درمان مهاجران پس از عبور غیر قانونی از مرز امریکا

دسترسی به مراقبت های بهداشتی برای مهاجرانی که به طور غیرقانونی از مرز آمریکا عبور می کنند، بسیار دشوار و اغلب غیرممکن است. مهاجران غیرقانونی در آمریکا واجد شرایط دریافت مراقبت های بهداشتی تحت برنامه های دولتی مانند Medicaid یا Medicare نیستند.

آن ها همچنین ممکن است در پرداخت هزینه مراقبت های خصوصی با مشکل مواجه شوند زیرا بسیاری از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی از بیماران بدون بیمه خودداری می کنند یا هزینه های بالایی را برای آن ها درخواست می کنند. این موانع می تواند منجر به عواقب جدی سلامتی برای مهاجران غیرقانونی شود، مشکلاتی از قبیل:

  • عدم مراقبت از بیماری های مزمن که مهاجران غیرقانونی ممکن است از دریافت مراقبت های مورد نیاز برای مدیریت بیماری های مزمن مانند دیابت یا بیماری قلبی محروم شوند.
  • عدم دریافت مراقبت های پیشگیرانه که ممکن است آن ها را دریافت مراقبت های پیشگیرانه مانند معاینات یا غربالگری سرطان را منع کند و این امر می تواند منجر به تشخیص دیرهنگام و نتایج بدتر برای برخی از بیماری ها شود.
  • عدم دریافت مراقبت های اورژانس، این افراد ممکن است از مراجعه به بیمارستان یا سایر مراکز مراقبت های اورژانسی به دلیل ترس از دستگیری یا به دلیل عدم توانایی پرداخت هزینه ها خودداری کنند.

در سال های اخیر، اقداماتی برای افزایش دسترسی به مراقبت های بهداشتی برای مهاجران غیرقانونی در ایالات متحده انجام شده است که این اقدامات شامل موارد زیر می شود:

  • برنامه های کلینیک های مستقل: سازمان های غیرانتفاعی و گروه های بشر دوستانه، کلینیک های مستقل را راه اندازی کرده اند که مراقبت های بهداشتی با قیمت مقرون به صرفه یا رایگان را به مهاجران، صرف نظر از وضعیت مهاجرتی آن ها ارائه می دهند.
  • برنامه های ارائه دهنده خدمات بهداشتی: برخی از ایالت ها و مناطق محلی برنامه هایی را ایجاد کرده اند که به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی برای ارائه مراقبت های بهداشتی به مهاجران غیرقانونی با نرخ های تخفیف شده یا به صورت رایگان کمک مالی می کند.
  • توسعه برنامه های آموزش زبان: منابعی برای کمک به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در یادگیری زبان اسپانیایی یا سایر زبان های رایج در میان مهاجران ارائه شده است تا بتوانند با بیماران خود به طور موثر ارتباط برقرار کنند.

اما با این حال، هنوز کارهای زیادی برای اطمینان از این که همه مهاجران، صرف نظر از وضعیت مهاجرتی آن ها، به مراقبت های بهداشتی با کیفیت در امریکا دسترسی داشته باشند، باقی مانده است. اقداماتی که ممکن است حتی در آینده نه تنها انجام نشوند، بلکه شرایط را سخت تر نیز کرده و واقعا اقامت را برای مهاجران غیر قانونی در این کشور سخت تر از الان نیز بکنند.

به طور کل مهاجرت غیر قانونی به آمریکا به هیچ عنوان توسط کارشناسان شرکت رجبی توصیه نمی شود و هیچ گونه خدمات یا مشاوره ای در این حوزه به افراد ارائه نخواهد شد. اما اگر درباره مهاجرت قانونی و روش های آن به آمریکا نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، کارشناسان ما در دفاتر  تهران و شیراز، آماده ارائه بهترین ها به شما عزیزان هستند. دعوت می کنیم مقاله مهاجرت به آمریکا را بخوانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *