تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آفریقای جنوبی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آفریقای جنوبی شاید دور از ذهن به نظر برسد اما می تواند گزینه ای کم نظیر برای علاقه مندان تحصیل رشته های علوم پزشکی باشد.

جمهوری پارلمانی آفریقای جنوبی به دلیل دارا بودن منابع ذخیره ای ناب ، دشت ها و مناظر بکر و طبیعی ، به عنوان یک کشور منحصر بفرد و زیبا شناخته می شود ، این کشور همچون یک رنگین کمان طیف متنوعی از نژادها و قومیت های گوناگون را در خود پذیرفته است و مردم آن به بیش از ۱۱ زبان با یکدیگر تکلم می کنند که یکی از پرکاربردترین آنها انگلیی می باشد.

در دنیای امروز نیز که یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی کشورها ، امکانات و فرصت های تحصیلی موجود در آنها است ، نمی توان از نام کشور آفریقای جنوبی گذشت ، چرا که این کشور در حال حاضر در میان کشورهای شناخته شده در حوزه علوم دانشگاهی قرار گرفته و در طول ۲۵ سال گذشته از طریق ادغام موسسات مختلف تغییرات اساسی را ایجاده نموده است.

در میان کلیه رشته های دانشگاهی علوم پزشکی را می توان از پردرخواست ترین این رشته ها بیان کرد که به دلیل محدودیت در تعداد صندلی های خالی ، امکان قبولی برای همه وجود نداشته و تنها تعداد محدودی به این رشته ها راه پیدا می کنند ، در این مقاله خواهیم کوشید تا شرایط پذیرش دانشگاه های دندانپزشکی آفریقای جنوبی را بررسی نماییم و شما می توانید برای راهنمایی های بیشتر در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آفریقای جنوبی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید.

ضمناً در صورتیکه می خواهید شرایط پذیرش و چگونگی اخذ ویزای دانشجویی آفریقای جنوبی را بدانید ، مقاله تحصیل در آفریقای جنوبی را در همین سایت بخوانید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی کشوری پیشرو در علوم پزشکی

امروزه در سطح جهان دانشگاه های متعددی رشته های مختلف علوم پزشکی را به دانشجویان ارائه می دهند که در اغلب آنها شرایط سختی برای پذیرش دانشجویان درنظر گرفته شده است ، دانشگاه های آفریقای جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به دلیل نیاز به ایجاد زیر ساخت های فیزیکی زیاد ، امکان افزایش سهمیه ها نیز وجود ندارد.

اما با همین میزان سهمیه ها نیز هر ساله دانشجویان زیادی از نقاط مختلف جهان به این کشور وارد شده و در نهایت مدرک لیسانس و پزشکی خود را دریافت می کنند ، چنانچه تصمیم به تحصیل پزشکی و یا دندانپزشکی در آفریقای جنوبی دارید ، باید به خوبی و گام به گام شرایط پذیرش را بررسی نموده و با تحقیق به تصمیم نهایی دست یابید.

علاوه بر بالا بودن رتبه دانشگاه های این کشور ، هزینه تحصیل مناسب را می توان یکی از نتایج دهه ها بازسازی و اصلاحات دانست که حتی شامل دانشجویان خارجی نیز شده و امکان تحصیل با حداقل شهریه را به آنها می بخشد.

شما با انتخاب آفریقای جنوبی به عنوان مقصد تحصیلی به کشوری با تنوع گسترده از نژاد و فرهنگ پای خواهید گذاشت که شخصیت های مهم بین المللی همچون نلسون ماندلا را پرورش داده است ، علاوه بر این آفریقای جنوبی ادعا می کند که دومین اقتصاد بزرگ این قاره را داراست و از جذاب ترین مکان ها برای داد و ستد به کار می رود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب خلاقانه مقاصد مهاجرتی ، کشورهایی که شاید به فکر شما هم نرسد ، مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آفریقای جنوبی

شرایط پذیرش و تحصیل پزشکی در آفریقای جنوبی برای هر دانشگاه متفاوت و دارای معیارهای مختلفی است که مراجعه به وب سایت دانشگاه بهترین و مطمئن ترین مسیر برای اطلاع از جزئیات آن می باشد ، سایت دانشگاه به شما کمک می کند تا مدارک و شرایط مورد نیاز هر دانشکده را به دقت چک کرده و در زمان مناسب آنها را ارائه دهید.

اولین گام ورود به رشته های پزشکی در دانشگاه های آفریقای جنوبی شرکت در دوره های آمادگی و یا پری مدیکال در کالج های این کشور است که مزیت های خاص خود را به همراه دارد ، با اتمام دوره دبیرستان ، در صورتی که مستقیما به رشته های پزشکی و یا دندانپزشکی وارد شوید به مدت ۵ تا شش سال به تحصیل مشغول هستید که با ثبت نام در دوره پری مدیکال به آن افزوده می شود ، اغلب دانشگاه های این کشور در رشته پزشکی به برنامه شش ساله بازگشته اند و تنها یک دانشگاه ( UFS ) هنوز برنامه پنج ساله را ارائه می دهد.

اما روش دیگری نیز برای ورود به رشته های علوم پزشکی وجود دارد که با ارائه مدرک کارشناسی در یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی مانند علوم بهداشت امکان پذیر است ، در این روش دانشجویانی که در ابتدا موفق به ورود به رشته پزشکی نشده اند در سال سوم و یا سال آخر رشته تحصیلی خود مجددا شانس ورود به رشته های پزشکی را خواهند یافت و پروسه پذیرش در دانشگاه برایشان بسیار آسانتر می گردد.

دوره های پریمدیکال در آفریقای جنوبی

دوره های پریمدیکال در آفریقای جنوبی

با توجه به محدودیت و سخت گیری هایی که در پذیرش دانشجویان رشته های پزشکی وجود دارد ، ورود با مدرک دیپلم در دانشگاه های آفریقای جنوبی دشوار بوده و بهتر است که با داشتن دیپلم نتایج تحصیلی استثنایی داشته باشید ، اما عملکرد تحصیلی شما ، همه آن چیزی نیست که دانشگاه ها در هنگام انتخاب دانشجویان برای رشته های پزشکی خود ، در نظر می گیرند ، آنها همچنین به زمینه های عملکرد غیر آکادمیک مانند رهبری ، ورزش ، تجربه کاری در حرفه مراقبت های بهداشتی و آگاهی اجتماعی نگاه می کنند.

از این رو توصیه می شود تا حد ممکن تا مدرک کارشناسی خود را در یکی از رشته های مرتبط کسب کرده و سپس به دانشگاه درخواست دهید ، اما چنانچه با مدرک دیپلم قصد ورود به رشته های پزشکی در آفریقای جنوبی را دارید باید در دوره های پریمدیکال در آفریقای جنوبی شرکت کنید تا با سیستم آموزشی آن آشنا شوید.

البته گذراندن دوره کارشناسی نیز در دانشگاه های آفریقا امکان پذیر است و با پذیرش در رشته علوم بهداشت می توانید از سال سوم به رشته پزشکی وارد شوید ، این برنامه Graduate Entry Medical ProgramGEMP نام داشته و شما با قبولی به ادامه تحصیل از سال چهارم پزشکی مشغول خواهید شد ، تحصیل به هر دو شیوه یکسان بوده و ممکن است در شیوه دوم یک سال به مدت زمان تحصیل شما بیافزاید.

شرایط دوره پری مدیکال در آفریقای جنوبی

دوره های پریمدیکال در آفریقای جنوبی در هر دانشگاه متفاوت بوده و به داوطلبانی که قصد تحصیل علوم پزشکی با مدرک دیپلم را دارند توصیه می شود ، دروس فیزیک ، شیمی ، بیوشیمی و زیست شناسی را در دوره هایی شش تا نه ماهه به متقاضیان آموزش می دهند و در نهایت آنها باید ۶۰% از نمره هر درس را کسب کنند تا به قبولی در این دوره برسند.

این دوره دارای شهریه جداگانه بوده و باید به صورت کامل پرداخت شود ، دقت داشته باشید که دانشگاه های پزشکی آفریقای جنوبی دوره پری مدیکال کشورهای دیگر را قبول نکرده و باید در دوره هایی که خود دانشگاه ارائه می دهد ثبت نام کنید در دوره های پری مدیکال معمولا خوابگاه به دانشجویان داده می شود و آنها امکانات لازم جهت سپری کرن دوره را خواهند داشت.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی آفریقای جنوبی

دانشگاه های پزشکی آفریقای جنوبی از تمامی دانشجویان نتیجه آزمونی به نام ( National Benchmark Test ) یا NBT را درخواست می کنند ، این آزمون جهت ارزیابی متقاضیان سال اول ورود به دانشگاه برگزار می شود که هدف آن اندازه گیری توانایی نویسنده در انتقال درک سواد دانشگاهی ، سواد کمی و ریاضیات به خواسته های دوره های عالی است ، این آزمون شامل سه بخش چند گزینه ای است که به صورت آزمون ترکیبی سواد علمی و سواد کمی ( AQL ) و یک آزمون ریاضی جداگانه تدوین شده است.

دو بخش آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی آفریقای جنوبی به شرح زیر هستند:

  • AQL یک آزمون سه ساعته است که شامل یک قسمت سوادآموزشی ( AL ) و یک قسمت سواد کمی ( QL) می باشد و نتایج هر دو بخش آزمون جداگانه ثبت می شود ، در بخش ( AL ) ظرفیت نویسنده را برای درگیر کردن موفقیت آمیز با خواسته های تحصیلات آکادمیک در محیط آموزش آزمون هدف قرار می دهد و در آزمون سواد کمی ( QL ) توانایی نویسنده را در مدیریت شرایط یا حل مشکلات در یک زمینه واقعی که مربوط به مطالعه آموزش عالی است ، با استفاده از اطلاعات کمی که ممکن است به صورت کلامی ، گرافیکی یا به صورت جدول یا نماد ارائه شود ، سنجیده می شود.
  • آزمون دوم ریاضیات ( MAT) است که چند گزینه ای و به مدت زمان سه ساعت برگزار می شود.
آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی آفریقای جنوبی

اطلاعات مهم آزمون ورودی دانشگاه های آفریقای جنوبی

برخی از دانشگاه نیز ممکن است نمره آزمون ( CAMP) را درخواست کنند که یک آزمون سه ساعتی است و توانایی نویسنده مربوط به مفاهیم ریاضی را که به طور رسمی به عنوان بخشی از برنامه درسی دوره متوسطه (ریاضی ۱ و ۲) مربوط به مطالعات آموزش عالی در نظر گرفته شده ، محک می زند.

جهت ثبت نام و یا شرکت در این آزمون می توانید به سایتwww.nbt.ac.za مراجعه کرده و از تاریخ برگزاری آن مطلع شوید ، هر دو بخش آزمون در یک روز برگزار شده و الویت و نحوه برگزاری توسط هر دانشگاه به صورت مستقل تعیین می گردد ، این آزمون راس ساعت هشت صبح آغاز می شود و شما باید ساعت ۷:۳۰ سر جلسه حاضر باشید ، دانشجویان خارجی باید پاسپورت خود را روز امتحان به همراه داشته باشند و هزینه آزمون را قبلا پرداخت کرده باشند.

در آزمون تنها اجازه استفاده از مداد و پاک کن را دارید و هرگونه وسایل دیگری اعم از ماشین حساب ، خط کش و غیره ممنوع است.

شرایط تحصیل پزشکی در آفریقای جنوبی

شرایط تحصیل پزشکی در آفریقای جنوبی

تحصیل پزشکی آفریقای جنوبی برای دانشجویان خارجی مانند تجربه نظام آموزی کشور انگلستان است ، به دلیل استعمار انگلستان در طول سالیان متمادی نظام آموزشی آفریقای جنوبی در بسیاری از بخش های خود برگرفته از سیستم این کشور بوده و دوره های پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

شرایط تحصیل پزشکی در آفریقای جنوبی چگونه است؟ دوره های پزشکی در برخی از دانشگاه های آفریقای جنوبی برای دانشجویان خارجی بسته بوده و این متقاضیان حق درخواست به تعداد محدودی دانشگاه در این کشور را دارند ، در دانشگاه هایی که دانشجویان بین المللی پذیرش می شوند ، دوره پزشکی به سه بحش اصلی تقسیم می شود:

  • سال نخست به عنوان دوره پیش بالینی و یادگیری دروس پایه مانند زیست شناسی ، شیمی ، بهداشت و سلامت
  • سال دوم تا سال پنجم به عنوان دوره بالینی و یادگیری تخصصی بدن و انواع بیماری ها
  • دو تا سه ترم تحصیلی و آموزش عملی در بیمارستان ها و محیط درمان

البته برخی از دانشگاه ها این شرط را نیز برای دانشجویان خارجی لحاظ می نمایند که یک سال پس از اتمام دوره تحصیل خود باید در یکی از بیمارستان های این کشور به کار مشغول شوند تا بتوانند در نهایت مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند ، از این رو در هنگام انتخاب مقصد تحصیلی خود نهایت دقت را داشته باشید ، پس از سپری نمودن دوره عمومی نیز می توانید در دوره تخصص دلخواه خود ثبت نام نموده و به یک پزشک متخصص تبدیل شوید.

مهارت های مهم دوره پزشکی در آفریقای جنوبی

هر سال تحصیلی در دانشگاه های آفریقای جنوبی به دو ترم تقسیم می شود و در دو ترم نخست دانشگاه حوزه بهداشت و درمان اهمیت ویژه ای داشته و دانشجویان آموزش های تخصصی را به صورت پایه در این زمینه را می گیرند ، در سال های بعدی آموزش سیستم درمانی به صورتی یکپارچه عملکردهای بالینی را به دانشجویان آموزش داده و موارد مهمی همچون بیهوشی ، جراحی و غیره توسط اساتید تدریس می گردد.

جالب است بدانید که در دوره کار آموزی دانشجویان بابت ساعاتی که در مراکز درمانی جهت یادگیری صرف می کنند ، حقوق ماهانه دریافت نموده و درآمد دارند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آفریقای جنوبی

یکی دیگر از رشته های پرطرفدار در دانشگاه های آفریقای جنوبی رشته دندانپزشکی است که مانند پزشکی عمومی از تقاضای بالایی برخوردار بوده و دانشگاه ها هر ساله با درخواست های بی شماری در این زمینه رو به رو هستند ، مقطع کارشناسی دندانپزشکی در آفریقای جنوبی ۵ سال تحصیل به صورت تمام وقت را می طلبد که در سال های اول تا سوم مباحث مهم مانند علوم دندان و قوانین پزشکی تدریس شده و در دو سال آخر نیز رشته دندانپزشکی نیز به صورت بالینی و در محیط واقعی تدریس می شود.

اما شرایط تحصیل دندانپزشکی در آفریقای جنوبی بدین صورت است که باید به مدت یک سال پس از اتمام دوره تحصیلی خود در مراکز درمانی به نام خدمت اجتماعی کار کرده و تمامی چالش های ذهنی خود را محک بزنید ، فراموش نکنید که رشته دندانپزشکی تنها محدود به دندان نشده و کلیه علوم مرتبط با دهان و لثه ها را نیز دربر می گیرد و در هنگام اشتغال به کار باید بتوانید از مهارت های اجتماعی همزمان با مهارت های علمی خود بهره مند شوید.

نحوه پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در آفریقای جنوبی همانند رشته پزشکی بوده و دانشجویان تنها سال های کمتری به تحصیل مشغول هستند ، پس از اتمام دوره تحصیلی خود چنانچه تمایل به کار در این کشور داشته باشید می توانید در یکی از مراکز درمانی مشغول شده و یکی از اعضای کادر پزشکی این کشور شمرده شوید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آفریقای جنوبی
بهترین دانشگاه های پزشکی آفریقای جنوبی

بهترین دانشگاه های پزشکی آفریقای جنوبی

دانشگاه های آفریقای جنوبی دارای محبوبیت و البته اعتبار در سطح جهانی بوده و در میان برترین مقصدهای پزشکی به دانشجویان بین المللی توصیه می شوند ، با داشتن مدرک صادره از دانشگاه های این کشور می توانید در ایران و یا هر کشور دیگری به کار مشغول شده و نگرانی بابت تایید مدرک تحصیلی خود نداشته باشید.

رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های زیادی از این کشور تدریس می شود اما پذیرش در تمامی آنها برای دانشجویان بین المللی آزاد نبوده و به صورت کلی مسیر دشواری برای رسیدن به قبولی وجود دارد ، اما هرگز نباید از رویای پزشک شدن دست بکشید و بدانید که با برداشتن گام های صحیح و بهره مندی از مشاوره افراد متخصص در این زمینه می توانید به راحتی به آن دست یابید.

البته یکی از اصلی ترین دلایل محدودیت در پذیرش دانشگاه ها نیز ، اطمینان از مهیا بودن زمینه کاری است که دانشجویان بتوانند به خوبی جذب بازار کار و دنیای پزشکی شوند ، در ادامه برخی از بهترین دانشگاه های پزشکی آفریقای جنوبی اشاره خواهیم نمود که می توانند شما را به هر آنچه در ذهن دارید برسانند.

پزشکی دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی

یکی از نام آشناترین مقصدهای تحصیل پزشکی در آفریقای جنوبی ، دانشگاه کیپ تاون است که در شهری به همین نام واقع شده و اولین دانشجویان در سال ۱۸۲۹ در آن پذیرفته شدند ، این دانشگاه را می توان از بهترین مقصدهای علمی در قاره آفریقا دانست که رشته های مهم علم پزشکی مانند پزشکی عمومی ، دندانپزشکی ، بیهوشی ، طب سالمندان و غیره را به علاقه مندان ارائه می دهد ، زبان تحصیل نیز انگلیسی بوده و ۴ دانشکده در حومه شهر و ۲ دانشکده در درون شهر قرار گرفته اند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه پرتوریا در آفریقای جنوبی

یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی که می توانید جهت تحصیل پزشکی در آفریقای جنوبی به آن فکر کنید ، دانشگاه پرتوریا است که در شهری به همین نام واقع شده و با بیش از ۹ دانشکده دانشجویان با علاقه های مختلف را آموزش می دهد ، یکی از دلایل مهمی که دانشجویان داخلی و خارجی تمایل زیادی به تحصیل در این دانشگاه دارند ، قرار گرفتن در منطقه بکر با طبیعتی بی نظیر است که همراه با خدمات آموزشی مناسب ، آن را تبدیل به مقصدی ایده ال جهت تحصیل می نماید.

رشته های پزشکی در دانشگاه ژوهانسبورگ

چنانه به دنبال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آفریقای جنوبی هستید ، حتما سری به سایت دانشگاه ژوهانسبورگ بزنید و از شرایط پذیرش در این دانشگاه نیز مطلع شوید ، این دانشگاه از سال ۱۹۷۶که فعالیت خود را آغاز نموده ، سالانه بیش از ۶۰ هزار دانشجو را در رشته ها و مقاطع مختلف آموزش داده و دانشجویان از بیش از ۸۰ کشور دنیا در آن به تحصیل مشغول هستند.

محیط تحصیلی دانشگاه ژوهانسبورگ به عنوان یک مرکز پرنشاط و چند ملیتی شناخته شده و با خلاقیت در نوآوری و یادگیری ، توانسته به یک نماد اعتبار بین المللی در جامعه دانشجویی تبدیل شود ، ۸ دانشکده از جمله دانشکده پزشکی از بخش های این دانشگاه هستند.

با شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اقصی نقاط جهان آشنا شوید.

پزشکی دانشگاه استلنبوش در آفریقای جنوبی ( Stellenbosch University )

از دیگر گزینه های مناسب تحصیل علوم پزشکی در آفریقای جنوبی که دانشجویان می توانند از اعتبار مدرک آن در سایر کشورهای جهان اطمینان داشته باشند ، دانشگاه استلنبوش است که دارای یک شعبه در شهری به همین نام و سه شعبه دیگر در حومه شهر کیپ تاون می باشد ، دوره پشکی این دانشگاه ش سال و دندانپزشکی طی ۵ سال ارائه شده و دوره های زبان انگلیسی آن به خوبی شما را جهت آغاز تحصیل آماده می سازد.

دانشکده پزشکی دانشگاه Witwatersrand

از دیگر دانشگاه های معتبر علم پزشکی که در شهر ژوهانسبورگ قرار گرفته است می توان به دانشگاه Witwatersrand اشاره کرده که دارای شعبه های مختلفی بوده و از نظر امکانات کمتر دانشگاهی می تواند با آن رقابت کند ، این دانشگاه در میان مراکز علم پزشکی داخلی همواره جزو ۵ گزینه برتر بوده و شما با انتخاب آن در یکی از بهترین شهرهای این کشور ساکن شده و مدرک تحصیلی معتبری دریافت خواهید نمود.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آفریقای جنوبی

همانند اکثر کشورها ، هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آفریقای جنوبی بسته به نوع دانشگاه متفاوت است و در برخی موارد ، انتظار می رود که دانشجویان بین المللی دو برابر دانشجویان بومی این کشور ، شهریه پرداخت کنند ، همچنین چندین جنبه منحصر به فرد در ساختار هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آفریقای جنوبی وجود دارد که دانشجویان بین المللی باید از آن آگاهی داشته باشند.

در اغلب موارد ، کمک هزینه تحصیلی و کمک مالی از طریق دانشگاه فقط مختص دانشجویان بومی آفریقای جنوبی بوده و دانشجویان بین المللی مجبور خواهند بود راهی دیگر برای تأمین بودجه خود در خارج از کشور پیدا کنند ، علاوه بر این دانشجویان بین المللی باید هزینه تحصیلی بین المللی و هزینه ثبت نام دانشگاه را نیز پرداخت کنند.

هزینه تحصیل پزشکی در آفریقای جنوبی می تواند از حداقل ۱۸۵۰ دلار در سال آغاز شده و حداکثر به ۱۵۰۰۰ دلار در سال برسد ، هزینه تحصیل پزشکی در برخی از دانشگاه های این کشور به شرح زیر است:

رشته دانشگاه هزینه
تحصیل پزشکی دانشگاه ژوهانسبورگ ۱،۲،۲۸۰ تا ۱۱۰،۳۳۰ رند آفریقای جنوبی
تحصیل پزشکی دانشگاه Stellenbosch از ۷۱،۲۰۳ تا ۶۸،۲۹۶ رند آفریقای جنوبی
تحصیل دندانپزشکی دانشگاه KwaZulu Natal از ۳۴،۰۰۰ تا ۶۸،۰۰۰ رند آفریقای جنوبی
تحصیل دندانپزشکی دانشگاه Pretoria 82700 تا ۹۶،۴۳۰ رند آفریقای جنوبی

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در آفریقای جنوبی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های هر کشور شرایط و قوانین خاصی را در بر می گیرد که یکی از آنها محدودیت سنی جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی د رآفریقای جنوبی محدودیت سنی وجود نداشته و تمامی شهروندان با هر رده سنی می توانند جهت ورود به این دو رشته تلاش کنند ، این امر از آن جهت تعیین گردیده که سواد الویت جامعه قرار گرفته و افراد در هر سن نباید از ادامه تحصیل باز بمانند.

و اما یکی دیگر از مهم ترین فاکتورهای تحصیل پزشکی در آفریقای جنوبی ارائه مدرک زبان با توجه به زبان تحصیل در دانشگاه است.

با توجه به گذشته استعماری ، دو زبان اصلی در آفریقای جنوبی رایج است که عبارتند از انگلیسی و آفریکانس یا آفریقایی، بنابراین ، دانشگاه های آفریقای جنوبی تقریبا تمام برنامه های خود را به زبان انگلیسی انجام می دهند و این کشور را به مقصدی برای تحصیل انگلیسی زبان ها کرده است که می خواهند به زبان خودشان تحصیل کنند.

اگرچه قبل از پذیرش برنامه باید سطح مشخصی از مهارت زبان انگلیسی را ثابت کنید ، اما این نیز فرصتی عالی برای غیر انگلیسی زبان ها برای تمرین و بهبود مهارت های انگلیسی است.

گفتنی است که صحبت به زبان انگلیسی توسط مردم یکی از مزیت های بزرگ تحصیل در این کشور است که شما را برای زندگی در جامعه نیازمند یادگیری زبان دیگری نمی کند.

بورسیه رشته پزشکی در آفریقای جنوبی

بورسیه رشته پزشکی در آفریقای جنوبی

شاید یکی از اصلی ترین انگیزه های دانشجویان در انتخاب دانشگاه های خارج کشور را بتوان بهره مندی از بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی مختلف دانست که به آنها کمک می نماید تا بتوانند آسانتر به تحصیل در رشته دلخواه خود مشغول شوند.

همانگونه که پیش تر بیان نمودیم تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در آفریقای جنوبی با محدودیت و البته دشواری های خاص خود همراه است و معمولا بورسیه ها در وهله اول به دانشجویان بومی اختصاص می یابند ، اما تمامی این ها دلیل بر بی بهره ماندن از حمایت های دانشگاه های این کشور نیست.

دانشگاه های علوم پزشکی آفریقا نیز در صورتی که معدل بالا و رزومه درخشانی داشته باشید در سال های تحصیلی از شما حمایت نموده و تا حد ممکن هزینه ها را برایتان کاهش می دهند ، البته خوب است که این حقیقت را بیان کنیم که تحصیل در دوره های عمومی پزشکی و دندانپزشکی با حداقل شانس بورسیه همراه است و دانشجویان می توانند برای دوره تخصص خود شانس بیشتری داشته باشند.

انجام پروژه های تحقیقاتی می تواند از دیگر دلایل رسیدن به بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های آفریقای جنوبی باشد و فراموش نکنید که رشته هایی همچون پزشکی و دندانپزشکی در تمامی مراکز علمی جهان جزو گرانترین ها به شمار می روند و دانشگاه ها ترجیح می دهند تا دانشجویان بومی را در الویت دریافت این کمک هزینه ها قرار دهند.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در آفریقای جنوبی

و اما مزایا و معایب تحصیل پزشکی در آفریقای جنوبی چیست؟آفریقای جنوبی همواره به دلایل متعددی توانسته نام خود را در میان مقصدهای برتر پزشکی در جهان قرار داده و به عنوان گزینه اول در قاره آفریقا شناخته شود ، مهم ترین مزیت پزشک و یا دندانپزشک شدن در سیستم آموزشی این کشور اعتبار مدارک صادره از سوی موسسات آن است.

بسیاری از متقاضیان حضور در دانشگاه های انگلیس و آمریکا ، نخست در دوره های این کشور شرکت کرده و از اعتبار آن ها به عنوان سکوی پرتابی برای دانشگاه های معتبر کشورهای دیگر استفاده می نمایند.

هم چنین روند صدور ویزای دانشجویی آفریقای جنوبی بسیار آسانتر از کشورهای هم تراز بوده و حتی امکان گرفتن ویزا برای همراهان و اعضای خانواده وجود دارد ، شما می توانید حتی بدون ارائه مدرک زبان به ویزای دانشجویی رسیده و سپس در این کشور دوره لازم را پشت سر بگذارید ، علاوه بر این دانشجویان همراه با تحصیل حق کار به مدت ۲۰ ساعت در هفته را دارند تا هم درآمدی اندک داشته و هم تجربه ای در زمینه کسب و کار به دست آورند.

بسیاری از دانشجویان نیز از همان ابتدای تحصیل به فکر دریافت اقامت بوده و با تمدید ویزا خود را برای سکونت دائمی در آن آماده می سازند ، چنانچه بخواهیم سکونت در این کشور را از جنبه ای جز تحصیلی بررسی کنیم خوب است به خاطر داشته باشید که زندگی در آفریقای جنوبی به منزله تجربه طبیعت و سبک زندگی منحصر بفردی است که نمونه آن را در هیچ کجای حهان مشاهده نخواهید کرد.

پخش ویدیو

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار شما هستیم تا تمام استرس ها و چالش های مهاجرت را کنار برطرف کرده و تجربه مهاجرتی امن و آسان را برای شما رقم بزنیم.

ویدئوی ارائه شده در این بخش تنها بخشی از ویزاهای دریافتی برای مراجعین عزیز ماست که در بازه زمانی کوتاهی اخذ شده است.

شما هم میتوانید با تحقیقات کافی و سپس اعتماد به ما تجربه شیرینی از مهاجرت داشته باشید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

فرم زیر را تکمیل کنید و فرصت دریافت مشاوره رایگان مهاجرتی را از دست ندهید ، این بار ما با شما تماس میگیریم!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

معایب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آفریقای جنوبی

مهاجرتی را می توان موفق دانست که در هنگام بررسی کشور موردنظر ، معایب آن را همراه با مزایا درنظر گرفت و به انتخابی مطمئن رسید.

کشور آفریقای جنوبی نیز مانند هر کشور دیگری خالی از معایب نبوده و برخی از دانشجویان را با چالش های جدی مواجه می سازد ، به عنوان مثال در برخی از انشگاه های این کشور به دلیل محدد بودن امکانات پزشکی دانشجویان زیادی بر سر کلاس درس حاضر می شوند که برای برخی ناخوشایند است.

یافتن کار دانشجویی نیز از دیگر چالش هایی است که دانشجویان زیادی با ان دست و پنجه نرم می کنند و به دلیل وجود نیروی کار فراوان و عدم تخصص دانشجویان در یک حرفه خاص ، اغلب آنها از یافتن کار پاره وقت باز مانده و نباید به صورت قطع به داشتن درآمد امیدوار باشند ، هم چنین برای سکونت در این کشور خوب است که در شهرهای گران آن ساکن نشوید تا با هزینه های بالا مواجه نشوید.

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی آفریقای جنوبی

شناخت مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی آفریقای جنوبی از اهمیت ویژه ای برخودار هستند ، ممکن است در طول روند پذیرش دانشگاه و یا اخذ ویزا از شما مدارک بیشتری درخواست شود که باید از قبل از آنها مطلع بوده و در زمان خواسته شده ارائه دهید ، مهم ترین این مدارک که جهت پذیرش در دانشگاه مورد نیاز است شامل موارد زیر است:

  • مدارک شناسایی
  • آخرین مدرک تحصیلی همراه با ریز نمرات
  • عکس رنگی
  • تکمیل فرم درخواست
  • پرداخت هزینه درخواست

در هنگام درخواست ویزا نیز باید مدرک پذیرش در دانشگاه و یا یک دوره آموزشی را به همراه گواهی عدم سوء پیشینه و سلامت پزشکی را نیز ارائه دهید ، گذرنامه به همراه معرفی یک حساب بانکی معتبر نیز از جمله مدارکی هستند که باید به تایید سفارت برسند ، شاید دانشگاه در هنگام پذیرش از شما مدرک زبان انگلیسی درخواست نکند اما برای دریافت ویزا مهم است.

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی آفریقای جنوبی

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در آفریقای جنوبی

از جمله منابع معتبری که می توانید در هنگام انتخاب مقصد تحصیلی خود به آن مراجعه کنید ، فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت است ، این فهرست هر ساله توسط این سازمان مورد بررسی قرار گرفته و اسامی به آن افزوده و یا از آن کم می شوند.

دانشجویانی که به دنبال تحصیل در دانشگاه های خارجی از جمله آفریقای جنوبی هستند ، در صورتی که در یکی از دانشگاه های قرار گرفته در این فهرست به پذیرش برسند ، پس از اتمام دوره تحصیلی خود نیازی به معادل سازی و یا تطبیق واحد نداشته و می توانند با آسودگی خاطر به کار مشغول شوند.

خوب است بدانید که این فهرست مطابق با معیارهای به روز و معتبر جهانی همچون QS نوشته می شود و با انتخاب مقصد تحصیلی از میان آن مدرکی معتبر در سراسر جهان خواهید داشت ، در میان دانشگاه های پزشکی آفریقای جنوبی نام هشت دانشگاه از این کشور به چشم می خورد که برخی از آنها به شرح زیر هستند:

رشته
دانشگاه کیپ تاون
دانشگاه ژوهانسبورگ
دانشگاه کیپ وسترن
دانشگاه نورث وست
دانشگاه Kwazulu-Natal

شما عزیزان می توانید جهت آگاهی از آخرین فهرست منتشر شده توسط این سازمان با کارشناسان موسسه تماس حاصل نموده وبه روزترین اطلاعات را دریافت کنید.

تحصیل پزشکی در آفریقای جنوبی به زبان انگلیسی

برای درخواست تحصیل پزشکی در آفریقای جنوبی ، باید ثابت کنید سطح زبان انگلیسی شما در حد کافی است ، برای این کار نیاز به ارائه مدرک زبان دارید ، گواهی هایی که معمولا توسط دانشگاههای آفریقای جنوبی پذیرفته می شوند مدرک آیلتس یا تافل در سطح C1 یا C2 هستند ، با این حال ، همیشه باید در وب سایت دانشگاه انتخابی خود این موضوع را چک کنید.

فقط مطمئن شوید که شرایط دقیق چیست ، علاوه بر این ، در آفریقای جنوبی ، شما می توانید از مراکز زبان انگلیسی ، که یکی از آنها در کیپ تاون واقع شده است ، استفاده کنید.

چنانچه در یک برنامه تحصیلی در این کشور شرکت می کنید ، باید اثبات کنید که مهارت های زبان شما به اندازه کافی برای شرکت در کلاس ها و درک سخنرانی ها مناسب است ؛ برخی از دانشگاه ها به تسلط به زبان آفریقایی نیاز دارند ، در حالی که سایر دانشگاه ها نیاز به مهارت های انگلیسی قوی خواهند داشت ، این دوره ها همچنین شما را برای هر یک از آزمون های انگلیسی که دانشگاه ها نیاز دارند ، آماده می کند.

مطالعه مقالات زیر برای شما که به دنبال انتخاب برترین مقصد برای تحصیل هستید بسیار مفید است.

آفریقا کشوری مطرح در زمینه های متعدد

کشور آفریقای جنوبی با کمک کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا توانسته با تقویت بخش آموزشی و تحصیلی خود طی سالیان طولانی ، به یکی از مراکز تحصیلی بسیار معتبر در دنیا تبدیل شود و دانشگاه های برتر آن رتبه های بالایی را در رتبه بندی های جهانی به خود اختصاص دهند.

از آنجایی که این کشور تنوع گسترده ای از نژادهای گوناگون را در خود جای داده نمی توان فرهنگ واحدی را برای آن تعریف کرد گرچه با وجود همین گونه گونی توانسته شرایط اجتماعی و اقتصادی خود را طی سال های اخیر به شکل چشمگیری ارتقا دهد ، این پیشرفت را می توان در یک ترکیب منحصر به فرد از فرهنگ های بومی همراه با نفوذ استعماری مشاهده کرد ، دانشجویان بین المللی که در آفریقای جنوبی تحصیل می کنند ، به ویژه صحنه هنر ستاره ای و کانون ادبی جذاب را درک می کنند.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته های پزشکی در آفریقای جنوبی

هزینه تحصیل علوم پزشکی در آفریقای جنوبی می تواند از حداقل 1850 دلار در سال آغاز شده و حداکثر به 15000 دلار در سال برسد.

شما هم با داشتن مدرک دیپلم می توانید این رشته ها را بخوانید و هم با داشتن لیسانس های مرتبط ضمنا می توانید کارشناسی را در آفریقای جنوبی بخوانید و سال سوم به رشته های پزشکی تغییر رشته دهید.

بله ، تحصیل در دوره کارشناسی نیز در دانشگاه های آفریقا امکان پذیر است و با پذیرش در رشته علوم بهداشت می توانید از سال سوم به رشته پزشکی وارد شوید ، این برنامه Graduate Entry Medical Program GEMP نام داشته و شما با قبولی به ادامه تحصیل از سال چهارم پزشکی مشغول خواهید شد.

برای داوطلبان دیپلم دروس فیزیک ، شیمی ، بیوشیمی و زیست شناسی در دوره هایی شش تا نه ماهه آموزش می دهند و در نهایت آنها باید 60% از نمره هر درس را کسب کنند تا به قبولی در این دوره برسند.

دانشگاه های پزشکی آفریقای جنوبی دوره پری مدیکال کشورهای دیگر را قبول نکرده و باید در دوره هایی که خود دانشگاه ارائه می دهد ثبت نام کنید.

دانشگاه های پزشکی آفریقای جنوبی از تمامی دانشجویان نتیجه آزمونی به نام ( National Benchmark Test ) یا NBT را درخواست می کنند ، این آزمون جهت ارزیابی متقاضیان سال اول ورود به دانشگاه برگزار می شود که هدف آن اندازه گیری توانایی نویسنده در انتقال درک سواد دانشگاهی ، سواد کمی و ریاضیات به خواسته های دوره های عالی است.

هزینه اقامت و مسکن به طور معمول بین ۴۰۰۰ رند و ۵۰۰۰ رند در هر ماه ( ۳۴۰ – ۴۲۰ دلار ) است و خدماتی مانند برق و آب در هر ماه برابر با ۴۰۰-۸۰۰ رند ( ۳۴ – ۶۸ دلار ) هزینه به همراه دارد.

دانشجویان همراه با تحصیل حق کار به مدت 20 ساعت در هفته را دارند.

در این مقاله تلاش نمودیم تا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آفریقای جنوبی را برای شما عزیزان شرح دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ، کارشناسان مجرب شرکت مهاجرتی رجبی در دفتر مرکزی تهران و دفتر غرب تهرانو همچنین دفتر شیراز مشاوران مطمئن و آگاه شما خواهند بود ، همچنین مقالات سایت به عنوان یک منبع اطلاعاتی صحیح و به روز در اختیار شماست ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه است ، ترکیه کشوری هم فرهنگ با ایران است که با در اختیار داشتن دانشگاه های نامی در دنیا و هزینه های ارزان نسبت به سایر کشورهای مطرح ، می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای تحصیل رشته های علوم پزشکی باشد.

با برخی از مراجعین ما که برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی اقدام کرده و موفق به اخذ پذیرش شده اند آشنا شوید.

پخش ویدیو
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آفریقای جنوبی
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه