تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی دریایی از فرصت های تحصیلی را در اختیار شما قرار داده و یک بار برای همیشه آینده شغلی و حرفه ای شما را تضمین می کند. امروزه رومانی مقر بسیاری از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی بسیار باکیفیت است و از همین رو به عنوان گزینه ای عالی برای تحصیل به شمار می رود.

از طرفی استانداردهای سیستم آموزشی پزشکی در رومانی بسیار باکیفیت است و بر اساس استانداردهای جهانی طراحی شده است؛ بدین ترتیب دانشجویان با انتخاب رومانی می توانند دروس پزشکی را زیر نظر اساتید برتر و طبق آخرین استانداردهای جهانی فرا گرفته و در انتها مدارک تحصیلی معتبری به دست می آورند که در سراسر جهان شناخته شده است. 

چنانچه شما نیز قصد تحصیل پزشکی در رومانی را دارید، برای آشنایی با شرایط تحصیلی و دانشگاه های این کشور، تا آخر این مقاله با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) همراه باشید.

در نهایت لازم به ذکر است که رومانی به عنوان یکی از بهترین کشورها برای اشتغال در نظر گرفته شده و دارای صنعت بهداشت و درمان بسیار پیشرفته است. بدین جهت افراد با تحصیل دندانپزشکی در رومانی راحت تر می توانند مراحل ورود به بازار کار را انجام داده و پس از اتمام تحصیلات در کوتاه ترین مدت زمان ممکن در این کشور مشغول به کار شوند. توصیه می کنیم اطلاعات بیشتر در مورد نحوه یافتن شغل، قراردادهای کاری، قوانین و الزامات اشتغال را در مقاله جذاب کار در رومانی مطالعه فرمایید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی

دوره های پیش پزشکی در رومانی

امروزه موسسات و دانشگاه های معتبر این کشور دوره های آمادگی قبل از دانشگاه را ارائه می دهند. دوره پریمدیکال در رومانی برنامه های یکپارچه است که دانشجویان را برای ورود به رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی آماده می کند. دانشجویان در دوره پریمدیکال برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی موضوعات پایه مرتبط با رشته تحصیلی انتخابی مانند زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات را مطالعه کرده و از این طریق دانش خود را در زمینه های پایه پزشکی افزایش می دهند.

دانشجویان با شرکت در دوره پریمدیکال شانس خود را برای پذیرش در برنامه های دانشگاه پزشکی، افزایش می دهند. دوره های پیش پزشکی در رومانی حدودا یک سال به طول انجامیده و به دانشجویان کمک می کند تا مهارت های زبان رومانیایی خود را برای برقراری ارتباط با بیماران و اساتید بهبود ببخشید.

از مهم ترین دانشگاه هایی که دوره های پیش پزشکی را برای تحصیل پزشکی در رومانی ارائه می دهند، می توان به دانشگاه پزشکی کلوژ-ناپوکا، دانشگاه اویدیوس، دانشگاه اوراده، دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا و دانشگاه پزشکی و داروسازی گریگور تی پوپا اشاره کرد. هزینه های شرکت در دوره پیش پزشکی رومانی با توجه به موسسه، طول دوره و برنامه تحصیلی متفاوت است. اما به طور کل هزینه برای یک دوره یک ساله 4000 یورو برآورد شده و هزینه دوره های کوتاه تر ممکن است از 2000 تا 3000 یورو متغیر باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با مشاوره حرفه ای می توانید بدون آزمون و با هر دیپلمی در دانشگاه های خارج پزشکی بخوانید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی رومانی

امروزه هیچ آزمون یکپارچه و سراسری ای برای تحصیل پزشکی در رومانی وجود نداشته و دانشگاه های مختلف روند پذیرش متفاوتی دارند. برخی دانشگاه ها روند پذیرش پیچیده تر و رقابتی تری دارند و از همین رو دانشجویان برای ورود به این دانشگاه ها باید در آزمون ورودی یا مصاحبه شرکت کنند در حالی که در برخی دیگر از دانشگاه ها هیچ گونه آزمون ورودی وجود نداشته و دانشجویان با توجه به معیارهایی مانند نمرات دبیرستان و کنکور پذیرفته می شوند.

آزمون ورودی رشته های پزشکی رومانی فرآیندی رقابتی و چالش برانگیز است که مستلزم آمادگی و تعهد بسیار بالا می باشد. آزمون ورودی دانشگاه این کشور به دو بخش کتبی و شفاهی تقسیم می شود. بخش کتبی از طریق آزمون تستی، دانش متقاضیان را در دروس پایه پزشکی و دندانپزشکی مانند زیست شناسی و شیمی بررسی می کند. در حالی که بخش شفاهی طی یک مصاحبه، انگیزه، مهارت های زبانی و دیگر شرایط متقاضیان را مورد ارزیابی قرار می دهد.

آزمون های ورودی برای تحصیل دندانپزشکی در رومانی با توجه به نوع دانشگاه متفاوت است اما معمولا این آزمون ها در تیر ماه برگزار شده و نتایج آن تا مرداد ماه اعلام می شود. نرخ پذیرش دانشگاه های مختلف در این کشور با توجه به رشته مورد نظر متفاوت است اما حدودا 10 درصد می باشد. با توجه به اینکه آزمون ورودی دانشگاه، دانش متقاضیان در زمینه تحصیلی و دانش عمومی را مورد ارزیابی قرار می دهد توصیه می کنیم بر هر دو بخش این آزمون تمرکز کنید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی رومانی

شرایط پزشکی در رومانی

تحصیل پزشکی در رومانی حدودا شش سال به طول انجامیده و هر سال تحصیلی در این کشور شامل دو ترم می شود. سه سال اول این رشته بیشتر بر آموزش پیش بالینی گرایش داشته در حالی که سه سال باقی مانده آموزش بالینی بیشتر بر تمرینات پزشکی تمرکز دارد.

دانشجویان در سه سال اول تحصیل پزشکی در رومانی علوم پایه پزشکی مانند آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی، ایمونولوژی، آسیب شناسی، فارماکولوژی و ژنتیک را فرا می گیرند و در سال چهارم و پنجم تمرکز خود را بر روی علوم بالینی مانند داخلی، جراحی، اطفال، زنان و زایمان، مغز و اعصاب، روانپزشکی، پوست، چشم، و رادیولوژی می گذارند.

دانشجویان در سال ششم تحصیل پزشکی در رومانی در بیمارستان ها و کلینیک ها موجود در این کشور بر چرخش نهایی بالینی و اخذ آمادگی برای آزمون سراسری مجوز تمرکز می کنند. این دانشجویان با مراقبت و درمان بیمارها زیر نظر اساتید، خود را برای ورود به بازار کار و قبولی در آزمون اخذ مجوز آماده می کنند.

طبق شرایط پزشکی در رومانی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است اما به طور کلی دانشجویان باید دیپلم دبیرستان یا معادل آن را داشته باشند و به یکی از زبان های انگلیسی، فرانسوی یا رومانیایی تا سطح B2 تسلط داشته باشند. در برخی از دانشگاه ها دانشجویان باید در آزمون ورودی و مصاحبه نیز شرکت کرده و در این دو مورد نیز دانش و مهارت های خود را نشان دهند تا بتوانند پذیرش آن دانشگاه را به دست آورند.

شرایط دندانپزشکی در رومانی

شرایط دندانپزشکی در رومانی

طبق اطلاعات به دست آمده از شرایط دندانپزشکی در رومانی دانشجویان برای قبولی و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور باید دیپلم دبیرستان یا معادل آن، با نمرات خوب در زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات به دست آورند. دانشجویان باید به زبان تحصیلی مورد نظرشان تسلط داشته باشند و در صورت وجود آزمون یا مصاحبه، در این موارد نیز از خود عملکرد بسیار خوبی نشان دهند.

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در رومانی حدود شش سال است و این مدت زمان به سه دوره علوم پایه، پیش بالینی و بالینی تقسیم می شود. دوره اول به موضوعاتی مانند ژنتیک، بیوشیمی، فیزیولوژی، بافت شناسی، میکروبیولوژی، فارماکولوژی و آسیب شناسی تمرکز دارد. در صورتی که دانشجویان در سیکل دوم تحصیل دندانپزشکی در رومانی با مبنای پایه دندانپزشکی مانند مواد دندانپزشکی، جراحی دندانپزشکی، پروتز، ریشه، آناتومی دندان و... آشنا می شوند.

سیکل سوم تحصیل دندانپزشکی در رومانی شامل آموزش های عملی در رشته ها و تخصص های مختلف دندانپزشکی مانند ارتودنسی، جراحی دهان، فک صورت، زیبایی دندان و ایمپلنتولوژی می شود. در این دوره دانشجویان مهم ترین مهارت های لازم برای ورود به بازار کار و تبدیل شدن به یک دندانپزشک ماهر را زیر نظر اساتید برتر فرا می گیرند.

در نهایت دانشجویان می توانند با تکمیل 360 واحد درسی مدرک دکترای دندانپزشکی خود را به دست آورده و در نهایت در آزمون مربوطه شرکت کرده و با قبولی در امتحان مجوز ملی در رومانی یا خارج از کشور مشغول به کار شوند.

مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در رومانی

پس از این که مراحل درخواست برای تحصیل پزشکی در رومانی در دانشگاه مورد نظرتان را انجام دادید، باید تعدادی از مدارک مهم را برای دانشگاه ارسال کرده تا روند ثبت نام خود را تکمیل کنید. الزامات و مدارک در دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت است اما از مهم ترین مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در رومانی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مدارک تحصیلی دبیرستان، مانند دیپلم لیسانس یا دیپلم معادل آن
  • ریز نمرات تحصیلات دبیرستان (اصل + کپی)
  • کپی پاسپورت معتبر و عکس
  • کپی های تایید شده از شناسنامه
  • گواهی پزشکی
  • کپی سند ازدواج
  • مدارک مربوط به تسلط زبان
  • توصیه نامه از اساتید دبیرستان
  • صورت های درآمد سالانه والدین
  • ویزای دانشجویی (اصل + کپی)
  • نامه پیشنهاد از کالج
  • عکس های سایز پاسپورت
  • بلیط هواپیما

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در رومانی

امروزه بیش از 40 دانشگاه برتر در رومانی وجود دارند که رشته های پزشکی دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی یا فیزیوتراپی در مقاطع تحصیلی مختلف به دانشجویان و علاقمندان از سراسر جهان ارائه می دهند. برخی از دانشگاه های موجود در این کشور جزو بهترین ها در اروپا و جهان می باشند از همین رو رومانی به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی برتر و مقرون به صرفه برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی شناخته می شود.

دانشجویان می توانند رشته های پزشکی را به زبان های انگلیسی، فرانسوی یا رومانیایی فرا بگیرند و از بین برنامه های تحصیلی مختلف گزینه مد نظر خود را انتخاب کنند. برای تحصیل پزشکی در رومانی باید دانشگاهی برتر با سطح علمی بالا را انتخاب کنید تا بتوانید از تمامی ظرفیت های تحصیل در این دانشگاه استفاده کرده و با مدارک تحصیلی معتبر به بازار کار وارد شوید.

اگر به دنبال تحصیل دندانپزشکی در رومانی هستید باید گفت که دانشگاه هایی مانند دانشگاه کارول داویلا بخارست، دانشگاه پزشکی و داروسازی ایولیو هاتیگانو، دانشگاه پزشکی ویکتور بابش و دانشگاه پزشکی اورادیا در واقع بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در رومانی هستند. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه های برتر این کشور را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

نام دانشگاه رتبه در اروپا رتبه در جهان تاسیس
دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا 290 840 1857
دانشگاه پزشکی و داروسازی، کلوژ-ناپوکا 339 1016 1919
دانشگاه پزشکی و داروسازی گریگور تی پوپا 369 1141 1879
دانشگاه بیبس-بولیایی 427 1392 1959
دانشگاه بخارست 462 1540 1864

دانشگاه پزشکی اویدیوس کنستانتا رومانی

دانشگاه پزشکی اویدیوس کنستانتا رومانی که در شهر کنستانتا واقع شده یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی در این کشور است. این دانشگاه در سال 1961 تاسیس شده و دارای بیش از 16 دانشکده پزشکی از جمله داروسازی، دندانپزشکی و… است. جالب است بدانید دانشگاه اویدیوس رومانی اصولا به دلیل ارائه بهترین امکانات رفاهی مانند کتابخانه، آزمایشگاه و برترین اساتید مشهور است و سطح علمی بسیار بالایی دارد.

دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی در رومانی و در دانشگاه اویدیوس باید در یکی از آزمون های PCB یا NEET شرکت کرده و حداقل نمره ی بالای 55% داشته باشند. رسانه آموزشی در دانشگاه اویدیوس انگلیسی است و آخرین مهلت پذیرش این دانشگاه 31 آگوست 2023 می باشد. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که کل هزینه برای تحصیل پزشکی در رومانی و در دانشگاه اویدیوس حدود 30000 یورو می باشد.

دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا رومانی

یکی دیگر از دانشگاه های برتر دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا رومانی است که در سال 1857 تاسیس شده است و به عنوان یکی از بهترین دانشکده های پزشکی کشور رومانی شناخته می شود. برنامه های آموزشی رشته پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس شده و شامل دو بخس پیش بالینی و بالینی می شود.

از مهم ترین رشته های ارائه شده توسط دانشگاه کارول داویلا می توان به پزشکی، دندانپزشکی، مامایی و پرستاری اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که این دانشگاه دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته های مختلف ارائه می دهد و دانشجویان بین المللی می توانند با توجه به شرایط خود از بین گزینه های تحصیلی یک مورد را انتخاب کنند. زبان آموزشی در این دانشگاه فرانسوی، انگلیسی و رومانیایی است و شهریه تحصیل پزشکی در رومانی و در این دانشگاه حدودا 7500 یورو در سال می باشد.

با محبوبترین کشورهای ارائه دهنده رشته های پزشکی در بین دانشجویان ایرانی آشنا شوید.

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی در رومانی

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی در رومانی نسبت به اکثر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه و ارزان قیمت است. طبق اطلاعات به دست آمده شهریه تحصیل پزشکی در این کشور بین 5000 تا 9000 یورو می باشد و این هزینه اصولا با توجه به عواملی مانند مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد نظر شما تعیین می شود.

از طرفی طبق آمار موجود شهریه تحصیل دندانپزشکی در رومانی بین 2000 تا 9500 یورو در هر سال تحصیلی است و دانشجویان می توانند با صرف این مقدار هزینه مدارک تحصیلی بسیار معتبری در زمینه های پزشکی و دندانپزشکی به دست آورند. شما می توانید هزینه های تحصیل در دانشگاه های مختلف را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

همچنین شهریه دانشگاه، تنها هزینه لازم برای تحصیل پزشکی در رومانی نیست و دانشجویان در روند تحصیل در این کشور باید هزینه های دیگری مانند هزینه اقامتگاه، هزینه زندگی، هزینه ویزا و… را پرداخت کنند. چنانچه با روند مهاجرت و هزینه های مربوط به آن آشنا نیستید، توصیه می کنیم مطالعه مقاله جذاب و به روز تحصیل در رومانی را از دست ندهید.

نام دانشگاه رشته تحصیلی هزینه به یورو
دانشگاه کرایووا پزشکی و داروسازی 6000
دانشگاه تیتو مایورسکو پزشکی و داروسازی 7500
دانشگاه ایولیو هاتیگانو پزشکی و داروسازی 7500
دانشگاه پزشکی ویکتور بابش پزشکی و داروسازی 7500
دانشگاه پزشکی گریگور تی پوپا پزشکی، دندانپزشکی 7500
دانشگاه اویدیوس کنستانتا پزشکی، دندانپزشکی 6000
دانشگاه آراد پزشکی 5000

بورسیه های تحصیل پزشکی در رومانی

خوشبختانه امروزه دانشجویانی که هزینه لازم برای پرداخت شهریه های تحصیل دندانپزشکی در رومانی را ندارند می توانند بورسیه های تحصیلی موجود در این کشور استفاده کنند و با پرداخت هزینه های کم یا به صورت کاملا رایگان به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی بپردازند. طبق اطلاعات به دست آمده هر ساله دولت رومانی به برخی بورسیه های تحصیلی را به دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا ارائه می دهد.

در حال حاضر بورسیه های تحصیل پزشکی در رومانی بیش از 110 گزینه هستند که توسط دولت، دانشگاه ها یا موسسات دیگر ارائه شده و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی را برای دانشجویان خارجی آسان می کند. این بورسیه های تحصیلی دارای پوشش دهی و شرایط متفاوتی هستند اما اکثرا شهریه را به صورت کامل پوشش داده و خوابگاه دانشجویی برای اقامت دانشجویان ارائه می دهند.

با برخی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل رشته های پزشکی آشنا شوید.

مزایای رشته های پزشکی در رومانی

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن بسیاری از متقاضیان را به خود مشغول کند این است که مزایای رشته های پزشکی در رومانی چیست و چرا باید این کشور را برای تحصیل پزشکی انتخاب کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که برنامه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی بسیار باکیفیت هستند و این برنامه ها از استانداردهای آموزشی بسیار بالایی پیروی می کنند.

از طرفی شرایط اخذ پذیرش و ورود به دانشگاه های رومانی خیلی سخت نیست و در اکثر دانشگاه ها دانشجویان می توانند بدون شرکت در آزمون ورودی خاصی پذیرش را به دست آورده و به تحصیل بپردازند. از طرفی دانشجویان برای تحصیل پزشکی در رومانی نیاز به یادگیری زبان رومانیایی ندارند و می توانند تحصیلات خود را به یکی از زبان های انگلیسی و فرانسوی انجام دهند.

باید خاطر نشان شویم که هزینه های تحصیل دندانپزشکی در رومانی کم است و دانشجویان می توانند با صرفه هزینه های کم در یکی از بهترین دانشگاه های این کشور در محیطی امن و پیشرفته تحصیل کرده و مدارک تحصیلی معتبری به دست آورند.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی

طبق اطلاعات به دست آمده شما برای شهریه تحصیل پزشکی در این کشور بین 5000 تا 9000 یورو می باشد و این هزینه اصولا با توجه به عواملی مانند مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد نظر شما تعیین می شود.

طبق آمار موجود شهریه تحصیل دندانپزشکی در رومانی بین 2000 تا 9500 یورو در هر سال تحصیلی است و دانشجویان می توانند با صرف این مقدار هزینه مدارک تحصیلی بسیار معتبری در زمینه های پزشکی و دندانپزشکی به دست آورند.

از بهترین دانشگاه ها می توان به دانشگاه هایی مانند دانشگاه کارول داویلا بخارست، دانشگاه پزشکی و داروسازی ایولیو هاتیگانو، دانشگاه پزشکی ویکتور بابش و دانشگاه پزشکی اورادیا اشاره کرد.

تحصیل رشته پزشکی در رومانی حدودا شش سال به طول انجامیده و هر سال تحصیلی در این کشور شامل دو ترم می شود.

دانشجویان برای قبولی و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور باید دیپلم دبیرستان یا معادل آن، با نمرات خوب در زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات به دست آورند. به زبان تحصیلی مورد نظرشان تسلط داشته باشند و در صورت وجود آزمون یا مصاحبه، در این موارد نیز از خود عملکرد بسیار خوبی نشان دهند.

اگر شما نیز به فکر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی هستید، همین حالا با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز تماس گرفته و اولین گام به سوی زندگی و آینده رویایی خود را بردارید. شما همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به رومانی روش های مختلف قانونی مهاجرت به این کشور را مورد بررسی قرار دهید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

با تجربه شنیدنی برخی از کلاینت های ما که در اروپا پزشکی می خوانند آشنا شوید.

پخش ویدیو
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی
پخش ویدیو
پخش ویدیو

10 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی افروز گفت:

    من میخام برای مهاجرت تحصیلی رشته فیزیوتراپی اقدام کنم، سی سالمه، زبانم متوسط رو به بالا در حد مکالمه روزانه ،چون سرکار تقریبا انگلیسی صحبت میکنم.دیپلم تجربه دارم و کارشناسی صنایع غذایی .برای رومانی.کی باید چیکار کنم ؟!

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای سپتامبر سال آینده میتوانید اپلای کنید که از چندین ماه قبل میبایست اقدامات لازم را انجام‌ دهید.

      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی ثنا گفت:

    سلام وقتتون بخیر ببخشید امکان تحصیل تخصص پزشکی در رومانی به زبان انگلیسی هست؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در همه کشورها تحصیل در مقطع تخصص به زبان بومی کشور مقصد انجام می‌شود

      با تشکر از سوال شما

  3. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی ثنا گفت:

    سلام وقتتون بخیر ببخشید برا تحصیل تخصص پزشکی در رومانی چه ازمون ورودی باید بدیم ؟
    و اینکه میشه برا مقطع تخصص بورسیه گرفت برا پوشش هزینه ها؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      باید در ابتدا در آزمون اقامت شرکت کنید. هزینه ها بین 3800 تا 7000 یورو در سال به عهده خودتان است و معمولا امکان دریافت بورسیه وجود ندارد.

      با تشکر از سوال شما

  4. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی محمد حسین گفت:

    برای تحصیل دندانپزشکی در رومانی چه مدارکی مورد نیاز است؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      دیپلم 12 ساله به همراه ریز نمرات با معدل مناسب
      پاسپورت
      مدرک زبان
      گواهی تمکن مالی
      این موارد از اصلی ترین مدارک لازم می باشند.

      با تشکر از سوال شما

  5. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی اسماعیل گفت:

    با عرض سلام و احترام، در حال تحصیل رشته پزشکی در اکراین هستم، سال اول، در صورت امکان می خواهم دانشگاهم به رومانی انتقال دهم، چون دانشگاه های کشور رومانی مورد تایید اتحادیه اروپا هست، یا به کشوری که هزینه شهریه دانشگاه بین پنج تا شش هزار دلار ولی مورد تایید وزارت بهداشت باشد، آیا موسسه شما می‌تواند برای پذیرش یا انتقالی اقدام کند،
    پیشاپیش از راهنمایی شما کمال تشکر وقدردانی دارم

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      اولین نکته ای که وجود دارد این است که برای سال 2018-2019 دانشگاه های رومانی مورد تائید ایران نیستند . بنابراین شما می توانید کشوری مانند صربستان را انتخاب کنید . به مقاله تحصیل پزشکی در صربستان مراجعه فرمائید .

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه