تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سوئد می تواند تجربه ای پر ارزش و چالش برانگیز برای دانشجویان بین المللی متقاضی اشتغال در زمینه مراقبت های بهداشتی باشد. تحصیل پزشکی در این کشور به شما کمک کرده تا بتوانید زیر نظر بهترین اساتید و بر اساس آخرین تغییرات روز دنیای پزشکی، دروس را فرا گرفته و خود را برای ورود به بازار کار آماده کنید.

دانشگاه های پزشکی سوئد سیستم آموزش با کیفیت و نوآورانه دارند و برنامه ها و مدارک تحصیلی معتبری را در زمینه های مختلف مانند پزشکی، بهداشت عمومی، دندانپزشکی، پرستاری، داروسازی و دامپزشکی به دانشجویان ارائه می دهند.

 از همین رو دانشجویان حین تحصیل پزشکی در سوئد می توانند از بین برنامه های تحصیلی مختلف گزینه مورد نظر خود را پیدا کنند. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیلی و نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور را از طریق تماس با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) به دست آورید.

جهت تحصیل دندانپزشکی در سوئد افراد باید ابتدا مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن را به دست آورده و در برخی دروس مانند فیزیک، شیمی و زیست شناسی نمره های بالایی را به دست آورند.

 روند پذیرش دانشگاه های این کشور بسیار رقابتی است از همین رو داشتن یک وکیل مهاجرتی می تواند به شما کمک کند که در مدت کوتاه تری در یکی از بهترین دانشگاه های سوئد پذیرفته شوید. توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیلی به مقاله تحصیل در سوئد مراجعه فرمایید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سوئد

روناک همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در این بخش از مقاله خلاصه ای از کل محتوای ارائه شده را در کمتر از دو دقیقه مرور می کند تا اگر وقت کافی برای مطالعه همه متن را ندارید کلیات آن را دریافت نمایید. پادکست همین ویدئو هم در دسترس است.

پادکست تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سوئد

نمایش ویدیو درباره روناک

دوره های پیش پزشکی در سوئد

دوره های پیش پزشکی در سوئد برنامه ای مقدماتی هستند که به دانشجویان جویای تحصیل پزشکی در سوئد کمک کرده تا راحت تر پذیرش دانشگاه مورد نظرشان را به دست آورند. دوره پیش های آمادگی قبل از دانشگاه امروزه توسط چندین موسسه آموزشی مانند دانشگاه استکهلم، دانشگاه اوپسالا، دانشگاه لوند و موسسه کارولینسکا در سوئد ارائه می شود.

دروه پریمدیکال در سوئد اصولا شامل مهارت هایی است که برای تحصیل پزشکی در این کشور ضروری می باشد. برخی از مهم ترین این دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضیات، آناتومی، فیزیولوژی و اصطلاحات پزشکی می باشند.

یکی دیگر از مزایای مهم شرکت در دوره پیش پزشکی سوئد یادگیری دروس به زبان انگلیسی می باشد. این عمل به شما کمک کرده تا با انگلیسی آکادمیک پزشکی آشنا شده و مهارت های مطالعه و ارتباطی خود را بهبود بخشید تا در حین تحصیل پزشکی در سوئد با مشکلی مواجه نشوید. امروزه هزینه دوره های پریمدیکال برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سوئد با توجه به عواملی مانند نوع موسسه و وضعیت شهروندی دانشجو تعیین می شود.

شهریه شرکت در این دوره برای شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا رایگان است در حالی که افراد خارج از این قاره باید هر ساله هزینه ای بین 100000 تا 200000 کرون را پرداخت کنند. در نهایت باید خاطر نشان کنیم که ورود به دانشگاه های پزشکی سوئد بسیار رقابتی است و شرکت در دوره پریمدیکال به هیچ عنوان ورود به دانشگاه های این کشور را تضمین نمی کند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل پزشکی در کشورهای اروپایی ، آسان و قانونی با دریافت مشاوره های تخصصی از کارشناسان رجبی

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون های ورودی رشته های پزشکی سوئد

آزمون های ورودی رشته های پزشکی سوئد در واقع ترکیبی از شرایط و معیارهای مختلف است که با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت می باشد. جهت ورود به دانشگاه های سوئد متقاضیان باید تحصیلات تکمیلی متوسطه (دبیرستان) را با نمره های بالا در دروس زیست شناسی، فیزیک، شیمی و ریاضیات به پایان برسانند. تسلط به زبان های مهم این کشور مانند زبان انگلیسی یا زبان سوئدی نیز جزو الزامات ورود به دانشگاه ها و تحصیل دندانپزشکی در سوئد می باشد.

برخی از دانشگاه ها در کنار معیار های ذکر شده، برای جذب دانشجویان و ارزیابی عملکرد آن ها از آزمون استعداد تحصیلی سوئدی یا Högskoleprovet استفاده می کنند. آزمون استعداد تحصیلی در واقع آزمونی استاندارد به زبان سوئدی است که مهارت های تحصیلی دانشجویان را بررسی می کند. آزمون استعداد تحصیلی به دو بخش آزمون شفاهی و کمی تقسیم شده که که هر کدام دارای 80 سوال چند گزینه ای و مدت زمان 100 دقیقه می باشد.

بخش شفاهی این آزمون توانایی درک، تجزیه و تحلیل و ارزیابی متون را آزمایش می کند و موضوعاتی مانند زیست شناسی، شیمی، فیزیک، علوم اجتماعی و علوم انسانی را پوشش می دهد. بخش کمی آزمون استعداد تحصیلی سوئد، توانایی استفاده از استدلال ریاضی و منطقی را برای حل مسائل در موضوعاتی مانند حساب، جبر، هندسه، آمار و احتمال بررسی می کند. این آزمون دو بار در سال برگزار شده و نمره لازم برای قبولی 1.6 از 2.0 می باشد.

آزمون های ورودی رشته های پزشکی سوئد

شرایط دندانپزشکی در سوئد

تحصیل دندانپزشکی در سوئد حدودا پنج سال به طول انجامیده و شامل دوره های نظری و عملی، آموزش بالینی و پروژه پایان نامه می باشد. امروزه دانشگاه های کارولینسکا، اومئو، مالمو، گوتنبرگ، اوپسالا و اوربرو در کشور سوئد برنامه های دندانپزشکی را ارائه می دهند. برنامه درسی تحصیل دندان شامل سه بخش اصلی علوم پایه، علوم بالینی و علوم دندانپزشکی تقسیم شده که شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد دروس مختلف هر بخش را در زیر مشاهده فرمایید.

  • علوم پایه شامل دروس آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی، ایمونولوژی، فارماکولوژی و آسیب شناسی می باشد.
  • علوم بالینی شامل دروس طب دهان، جراحی دهان، رادیولوژی دهان، پریودنتولوژی، ریشه دندان، پروتز، ارتودنسی و دندانپزشکی کودکان می باشد.
  • علوم دندانپزشکی شامل دروس مواد دندانپزشکی، تکنولوژی دندانپزشکی، اخلاق دندانپزشکی، بهداشت عمومی دندان و روش های تحقیق دندانپزشکی است.

از طرفی برنامه های تحصیل دندانپزشکی در سوئد شامل فعالیت های یادگیری بین رشته ای مانند یادگیری مبتنی بر مورد، یادگیری مبتنی بر مشکل، یادگیری مبتنی بر شبیه سازی و چرخش بالینی است. از همین رو دانشجویان با تحصیل دندانپزشکی در این کشور می توانند بر اساس آخرین تغییرات و استاندارد های جهانی دروس را فرا گرفته و مدارک تحصیلی بسیار معتبری به دست آورند.

اخذ پذیرش در برنامه های دندانپزشکی بسیار رقابتی است و طبق شرایط دندانپزشکی در سوئد برای پذیرش در دانشگاه های این کشور باید در دروس زیست شناسی، فیزیک، شیمی و ریاضیات نمرات بالا به دست آورده و در آزمون استعداد تحصیلی سوئدی از خود عملکرد بسیار خوبی را نشان دهید.

تحصیل پزشکی در سوئد

تحصیل پزشکی در سوئد

تحصیل پزشکی در سوئد زیر نظر یک سیستم آموزش باکیفیت بالا و بین المللی به دانشجویان تدریس شده که از فرآیند بولونیا و سیستم انتقال و انباشت اعتبار اروپا (ECTS) پیروی می کند. از همین رو جای تعجب نیست که مدارک ارائه شده از دانشگاه های پزشکی سوئد در سراسر اتحادیه اروپا و جهان معتبر باشد.

تحصیل پزشکی در سوئد به چندین بخش تقسیم می شود. دوره لیسانس پزشکی در این کشور تقریبا پنج سال و نیم به طول انجامیده و به دنبال آن دانشجویان باید یک سال کارآموزی (AT) و سپس آموزش تخصصی 5 تا 7 ساله (ST) را پشت سر بگذراند تا بتوانند شرایط لازم برای ورود به بازار کار به عنوان یک پزشک را داشته باشند. 

برنامه های درسی دانشگاه پزشکی به سه مرحله اصلی تقسیم شده که شامل علوم پایه، علوم بالینی و عمل بالینی می شود. دروس تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سوئد اصولا شامل آناتومی، فیزیولوژی، میکروبیولوژی، فارماکولوژی و پاتولوژی می شود و دانشجویان این فرصت را دارند که از طریق شرکت در پروژه های تحقیقاتی، برنامه های تبادل، انجمن های دانشجویی و فعالیت های فوق برنامه و... دروس مختلف را فرا گرفته و خود را برای بازار کار آماده کنند.

طبق شرایط پزشکی در سوئد اخذ پذیرش از دانشگاه بسیار رقابتی است و دانشجویان بر اساس شایستگی تحصیلی، شایستگی شخصی و انگیزه خود ارزیابی می شوند. دانشجویان باید تحصیلات متوسطه را با موفقیت به پایان رسانده و در آزمون استعداد تحصیلی سوئد یا آزمون کالج مراقبت بهداشتی نمره لازم را به دست آورند.

اگر به تحصیل در دانشگاه های سوئد فکر میکنید دانستن اطلاعات زیر ضروری است.

مدرک زبان رشته های پزشکی در سوئد

برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سوئد باید به دو زبان سوئدی و انگلیسی تسلط بالایی داشته باشید. به طور کلی با توجه به نوع برنامه ی تحصیلی و دانشگاهی که انتخاب می کنید باید مدارک مختلفی را برای اثبات مهارت های زبانی خود ارائه دهید.

امروزه برای اثبات مهارت های سوئدی خود باید آزمون استعداد تحصیلی سوئدی  (SweSAT) یا آزمون سوئدی برای آکادمیک  (TISUS)را بگذرانید. حداقل سطح زبان سوئدی برای تحصیل پزشکی در سوئد سطح B1 یا بالاتر است و مدرک این زبان باید از موسسات معتبر مانند TISUS، Swedex یا Folkuniversitetet اخذ شود.

همچنین تسلط به زبان انگلیسی نیز حین تحصیل پزشکی در این کشور بسیار مهم است و شما باید مهارت های زبان انگلیسی خود را از طریق مدارک تحصیلی معتبر اثبات کنید. شما می توانید مدرک زبان رشته های پزشکی در سوئد برای زبان انگلیسی را در ادامه مشاهده فرمایید.

  • آیلتس آکادمیک: نمره کلی 6.5 یا بالاتر، بدون بخش زیر 5.5
  • تافل iBT: نمره کل 90 یا بالاتر، با حداقل 20 در هر بخش
  • انگلیسی کمبریج: پیشرفته (CAE) یا مهارت  (CPE): درجه A، B یا C
  • آزمون پیرسون انگلیسی آکادمیک (PTE): نمره کلی 62 یا بالاتر، با حداقل 53 در هر بخش

همچنین لازم به ذکر است که برخی از دانشگاه ‌ها در این کشور سایر آزمون‌ ها یا گواهی ‌های انگلیسی مانند لیسانس اروپایی یا مدرک بین ‌المللی را می پذیرند، از همین رو باید همیشه قبل از ارائه درخواست شرایط خاص هر برنامه را بررسی کنید.

مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در سوئد

اگر علاقه مند به ادامه تحصیل پزشکی در سوئد هستید، باید مدارکی را برای اثبات صلاحیت خود تهیه کنید. در ادامه می توانید برخی از اسنادی که باید همراه درخواست ارسال کنید، را مشاهده فرمایید. 

مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در سوئد
  • مدرک هویت و ملیت مانند شناسنامه یا پاسپورت
  • ریز نمرات و گواهینامه های تحصیلات قبلی شما، مانند دیپلم دبیرستان، مدرک لیسانس یا معادل آن
  • نمرات آزمون استاندارد شده، مانند SAT، ACT، MCAT، یا GRE، بسته به برنامه و الزامات دانشگاه
  • مدارک تسلط به زبان انگلیسی مانند تافل، آیلتس یا انگلیسی کمبریج، اگر تحصیلات قبلی شما به زبان انگلیسی نبوده است.
  • دو توصیه نامه از معلمان، اساتید یا کارفرمایان که می توانند مهارت ها و دستاوردهای علمی یا حرفه ای شما را تأیید کنند.
  • نامه یا بیانیه ای که انگیزه، اهداف و علایق شما را برای تحصیل پزشکی در سوئد توضیح می دهد.
  • مدارک وجوهی برای پوشش هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی شما، مانند صورتحساب های بانکی، بورسیه تحصیلی یا حمایت مالی
  • بیمه درمانی که هزینه های درمانی در سوئد را پوشش می دهد.

مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در سوئد ممکن است بسته به رشته و دانشگاه خاصی که برای آن درخواست می دهید متفاوت باشد‌. 

بنابراین توصیه می کنیم برای جزئیات بیشتر حتماً وب سایت رسمی دانشگاه و برنامه را بررسی کنید. همچنین جهت اطلاعات از مدارک لازم برای ویزا و میزان هزینه های لازم برای مهاجرت به این کشور، به مقاله به روز و جذاب مهاجرت به سوئد که توسط بهترین مشاورین همین مجموعه تدوین شده است مراجعه فرمایید.

پخش ویدیو

مشاوران و کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با هدف روشنگری در زمینه مهاجرت قانونی وبینارهای بسیار کاربردی و مفیدی را ارائه می دهند که مور توجه بسیاری از افراد علاقه مند به مهاجرت قرار گرفته است ، یکی از این وبینارها ، وبینار تحصیل بدون مدرک زبان است که شما می توانید همین حالا آن را مشاهده نمایید.

زهرا اشتیاقی کارشناس ارشد مهاجرتی این وبینار را به شما ارائه داده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل پزشکی در برترین دانشگاه های جهان همراه با بورسیه های جذاب تحصیلی ، مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در سوئد

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم حین تحصیل دندانپزشکی در سوئد انتخاب صحیح دانشگاه می باشد. امروزه دانشگاه های مختلفی در این کشور وجود دارند که برنامه های تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی را ارائه می دهند. اگر شما نیز به فکر تحصیل در این کشور هستید لیست زیر از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در سوئد را از دست ندهید.

  • موسسه کارولینسکا: این دانشکده پزشکی با رتبه برتر در سوئد و یکی از بهترین ها در جهان است. این دانشگاه در استکهلم واقع شده است و تمرکز زیادی بر تحقیق و نوآوری دارد و امروزه یک برنامه پزشکی سوئدی و همچنین چندین برنامه آموزش انگلیسی در زیست پزشکی، بهداشت جهانی، علوم بهداشت عمومی و… را ارائه می دهد.
  • دانشگاه لوند: دومین دانشکده پزشکی بزرگ در سوئد است که در لوند سوئد واقع شده و در بین 60 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه لوند یک برنامه پزشکی سوئدی و همچنین برنامه های آموزش انگلیسی در مهندسی پزشکی، علوم زیست پزشکی، بهداشت عمومی و… را ارائه می دهد.
  • دانشگاه گوتنبرگ: این دانشگاه بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و همانند نامش در گوتنبرگ واقع شده است. امروزه دانشگاه گوتنبرگ برنامه های آموزش انگلیسی در رشته های زیست پزشکی، بهداشت جهانی، اقتصاد سلامت و… را ارائه می دهد.
  • دانشگاه اوپسالا: این دانشگاه در بین 130 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته و برنامه های انگلیسی و سوئدی زبان در رشته های زیست پزشکی، بیوانفورماتیک، ایمونولوژی و… را ارائه می دهد.

دانشجویان ایرانی بیشتر چه کشورهایی را برای تحصیل پزشکی انتخاب می کنند؟

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سوئد با توجه به عوامل مختلفی مانند دانشگاه، برنامه تحصیلی و مدت زمان تحصیل شما در این کشور بستگی دارد. از طرفی دیگر هزینه های پزشکی و دندانپزشکی در سوئد تا حد زیادی به ملیت دانشجو بستگی دارد. برای مثال دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا یا سوئد هستند از پرداخت شهریه معاف می باشند اما دانشجویان کشورهای دیگر برای تحصیل در این کشور باید هزینه بپردازند.

 متوسط شهریه تحصیل پزشکی در سوئد در سال2023، 129000 کرون در هر سال تحصیلی است که می تواند از 80000 کرون تا 295000 کرون متغییر باشد. به طور کلی این میزان هزینه شامل هزینه های زندگی، کتاب، مواد و یا سایر هزینه ها نشده و تنها به هزینه شهریه می پردازد.

از طرفی شهریه های تحصیل دندانپزشکی در سوئد در یکی از دانشگاه های برتر این کشور برای 5 سال تحصیلی  1900000 کرون می باشد. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد هزینه هر رشته در دانشگاه های مختلف این کشور را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

هزینه های تحصیل پزشکی در سوئد
برنامه کارشناسی ارشد در زیست پزشکی در موسسه کارولینسکا 180,000 کرون در سال
برنامه کارشناسی ارشد در بهداشت جهانی در دانشگاه اوپسالا 160,000 کرون در سال
برنامه کارشناسی ارشد در علوم بهداشت عمومی در دانشگاه استکهلم 140,000 کرون در سال
هزینه درخواست دانشگاه برای دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا 90 یورو
پوشش هزینه های زندگی و هزینه کتاب و روپوش 9450 کرون

بورسیه های تحصیل پزشکی در سوئد

اگر میزان هزینه های تحصیل پزشکی در سوئد برای شما زیاد است و نمی توانید از پس هزینه های تحصیلی در دانشگاه های این کشور برآیید، نگران نباشید زیرا در این کشور بورسیه های تحصیلی مختلفی وجود داشته که به دانشجویان برتر کمک می کند تا بدون دغدغه های مالی به تحصیل بپردازند. شما می توانید در ادامه برخی از مهم ترین بورسیه های تحصیل پزشکی در سوئد را مشاهده فرمایید.

  • بورسیه بنیاد موسسه کارولینسکا: این بورسیه هزینه های تحصیلی کل دوره را پوشش داده و به دانشجویان بین المللی برجسته ای که در برنامه های کارشناسی ارشد پزشکی یا زیست پزشکی پذیرفته شده اند، اعطا می شود.
  • برنامه بورسیه کارآموزی اراسموس پلاس: این بورسیه توسط اتحادیه اروپا تامین شده و به دانشجویان بین المللی که در یک برنامه کارشناسی ارشد یا دکترا در پزشکی یا زیست پزشکی در یک دانشگاه همکار ثبت نام کرده اند، اجازه می دهد تا دوره کارآموزی را در سوئد تا 12 ماه انجام دهند. این برنامه کمک هزینه ماهانه 600 یورو را ارائه داده و هزینه های سفر را پوشش می دهد.
  • برنامه تبادل بورسیه تحقیقاتی پسا دکتری اسکلروزیس: این برنامه بورسیه توسط کمیته اروپایی درمان و تحقیقات در مولتیپل اسکلروزیس حمایت شده و از محققان بین المللی پسا دکترا حین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سوئد حمایت می کند. این برنامه کمک هزینه ای معادل 50000 یورو در سال برای حداکثر دو سال ارائه می دهد و هزینه های سفر و جابجایی را پوشش می دهد.
مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی سوئد

مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی سوئد

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن بسیار از متقاضیان را به خود مشغول کرده باشد این است که مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی سوئد چیست و چرا باید برنامه های تحصیلی این کشور را انتخاب کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که سوئد دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی با کیفیت بالا و جهانی است که هم خدمات پزشکی و هم خدمات دندانپزشکی را پوشش می دهد.

از همین رو شما می توانید حین تحصیل پزشکی در سوئد از این سیستم بهداشتی فوق العاده بهرمند شده و پس از اتمام تحصیلات نیز از فرصت های شغلی بی نظیر این سیستم بهداشت و درمان استفاده کرده و در آن مشغول به کار شوید.

از طرفی دیگر آموزش پزشکی در کشور سوئد بسیار باکیفیت است و این کشور در دنیا به خاطر سیستم آموزشی با کیفیت بالا شناخته می شود. دانشگاه های سوئد به دلیل برنامه های عالی دندانپزشکی و فرصت های تحقیقاتی خود شناخته شده اند و شما با تحصیل دندانپزشکی در سوئد می توانید از یک برنامه درسی دقیق و جامع که توسط اعضای هیئت علمی با تجربه ارائه می شود، بهره مند شوید.

تحصیل رشته های علوم پزشکی در سوئد بهتر است یا سایر کشورهای اروپایی؟

اقامت فارغ التحصیلان پزشکی بعد از تحصیل

اقامت فارغ التحصیلان پزشکی بعد از تحصیل از بهترین دانشگاه های سوئد خیلی سخت نیست و شما می توانید با رعایت چندین نکته حتی پس از اتمام تحصیلات نیز در سوئد مانده و به زندگی خود در این کشور ادامه دهید. امروزه دانشجویان پس از آن که تحصیلات خود را به اتمام رساندند باید برای دریافت مجوز پزشکی سوئدی اقدام فرمایند.

از طرفی دانشجویان باید پس از تحصیل پزشکی در سوئد مهارت های زبان سوئدی خود را بهبود بخشیده و حداقل تا سطح C1 به این زبان مسلط باشند. پس از آن دانشجویان باید یک مجوز موقت گرفته و در عرض چند ماه تا یک سال در این کشور به جستجوی شغل مورد نظر خود بپردازند.

در مدت زمان شما باید در مصاحبه های مختلف شرکت کرده و برای کلينيک ها و بیمارستان های مختلف سوئدی درخواست کار ارسال فرماید تا در نهایت بتوانید شغل مورد نظرتان در این کشور را پیدا کنید. در نهایت فارغ التحصیلان بین المللی پزشکی که در یک برنامه اقامت در سوئد پذیرفته شده یا شغل مورد نظرشان را پیدا کرده اند می توانند مجوز کار دریافت کنند و اقامت تحصیلی خود را به اقامت شغلی تغییر دهند.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سوئد

متوسط شهریه تحصیل پزشکی در سوئد در سال2023، 129000 کرون در هر سال تحصیلی است که می تواند از 80000 کرون تا 295000 کرون متغییر باشد. به طور کلی این میزان هزینه شامل هزینه های زندگی، کتاب، مواد و یا سایر هزینه ها نشده و تنها به هزینه شهریه می پردازد.

از طرفی شهریه های تحصیل دندانپزشکی در سوئد در یکی از دانشگاه های برتر این کشور برای 5 سال تحصیلی  1900000 کرون می باشد.

حداقل سطح زبان سوئدی برای تحصیل پزشکی در سوئد سطح B1 یا بالاتر است و مدرک این زبان باید از موسسات معتبر مانند TISUS، Swedex یا Folkuniversitetet به دست آید.

علاوه بر یادگیری دروس به بهترین روش، می توانید حتی پس از اتمام تحصیلات در این کشور از مدرک بسیار معتبری بهرمند شده و نه تنها در سوئد بلکه در دیگر کشورهای دنیا نیز در کوتاه ترین مدت زمان ممکن مشغول به کار شوید. مهم ترین دلیل تحصیل پزشکی در سوئد اعتبار و اهمیت مدارک ارائه شده از این کشور می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در سوئد حدودا پنج سال به طول انجامیده و شامل دوره های نظری و عملی، آموزش بالینی و پروژه پایان نامه می باشد.

توصیه می کنیم اطلاعات بیشتر در مورد نحوه یافتن شغل مناسب و قوانین کاری پس از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سوئد را در مقاله کار در سوئد مطالعه فرمایید. شما همچنین می توانید این اطلاعات را از طریق مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه