تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی تجربه ای ارزشمند برای دانشجویان بین المللی است که به اخذ مدارک تحصیلی بسیار معتبر منجر می شود. امروزه کرواسی جزو بهترین و مقرون به صرفه ترین کشورها برای تحصیل در زمینه مراقبت های بهداشتی است و به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی شناخته می شود.

کشور کرواسی دارای چندین دانشکده پزشکی و دندانپزشکی معتبر است که برنامه های تحصیلی متنوع را به دانشجویان ارائه می دهند. برنامه های ارائه شده این دانشگاه ها توسط اتحادیه اروپا تایید شده و در سطح بین المللی به رسمیت شناخته می شود. از همین رو فارغ التحصیلان علاوه بر کرواسی می توانند در دیگر کشورهای جهان نیز به اشتغال بپردازند. توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ورود به دانشگاه های این کشور در ادامه مقاله با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) همراه باشید.

برنامه های ارائه شده توسط دانشگاه های کرواسی بر اساس سیستم بولونیا طراحی شده و شامل لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می باشند. تحصیل پزشکی در کرواسی بر اساس برنامه ای سخت گیرانه و دقیق برنامه ریزی شده و دانشجویان باید در سخنرانی ها، سمینارها، جلسات عملی، چرخش بالینی و پروژه های تحقیقاتی حضور یابند.

 چنانچه علاقه دارید تا در یکی از بهترین دانشگاه های کرواسی مشغول به تحصیل شوید، اما با الزامات مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در این کشور آشنا نیستید، توصیه می کنیم در کنار این مقاله عنوان تحصیل در کرواسی را مطالعه فرمایید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی

دوره های پیش پزشکی در کرواسی

اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در کرواسی را دارید، دوره های آمادگی قبل از دانشگاه این کشور می تواند به شما کمک کند که خود را برای فرآیند پذیرش و چالش های تحصیل پزشکی آماده کنید. دوره پریمدیکال در کرواسی در واقع به چندین برنامه تقسیم شده و دانشجویان با توجه به سطح دانش قبلی، اهداف و ترجیحات، می توانند یک گزینه را انتخاب کنند.

اولین مورد ثبت نام در یک برنامه پیش پزشکی کرواسی است که توسط برخی موسسه خصوصی، مانند دانشکده پزشکی بین المللی ریجکا ارائه می شود. این برنامه ها به نوعی طراحی شده اند که پیش نیازهای لازم برای درخواست دانشکده های پزشکی در کرواسی یا دیگر کشورهای خارجی را در اختیار شما قرار دهند.

از دروس ارائه شده می توان به زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضیات و انگلیسی اشاره کرد. این دوره ها دانشجویان را برای امتحانات ورودی دانشگاه آماده می کنند. زبان تحصیلی در دوره پریمدیکال معمولاً انگلیسی است و با توجه به این که اندازه کلاس ها کوچک و تعداد متقاضیان کم تر است توجه به بر روی هر متقاضی بیشتر می شود.

یکی دیگر از دوره های پیش پزشکی در کرواسی، دوره های ارائه شده در دانشگاه های دولتی مانند دانشگاه زاگرب یا دانشگاه اسپلیت است. در این دوره دانشجویان بخشی از برنامه درسی دوره کارشناسی پزشکی مانند آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، ژنتیک و… را فرا می گیرند. آخرین گزینه نیز شرکت در دوره لیسانس در یکی از رشته های مرتبط مانند بیوتکنولوژی، داروسازی، پرستاری یا مهندسی زیست پزشکی است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

رویای پزشک شدن را خود را جدی بگیرید و در ارزان ترین کشورها بالاترین مدارک را دریافت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی کرواسی

برای تحصیل دندانپزشکی در کشور کرواسی باید در آزمونی به نام Matura شرکت کرده و در این آزمون از خود عملکرد بسیار خوبی نشان دهید. آزمون پذیرش دانشگاه های پزشکی در این کشور شامل سه درس اجباری زبان کرواتی، ریاضیات و یک زبان خارجی است که درس زبان خارجی این آزمون انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی یا اسپانیایی می باشد و دانشجویان می توانند یک مورد را انتخاب کنند. دروس اختیاری این آزمون اصولا با توجه به رشته تحصیلی که دانشجو قصد تحصیل در آن را دارد متفاوت می باشد.

برای مثال امروزه دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در کرواسی را دارند باید در دروسی مانند زیست شناسی، شیمی یا فیزیک از خود عملکرد بسیار بالایی را نشان دهند. آزمون ماترا از 1 تا 5 درجه بندی شده و هر چند حداقل نمره لازم برای شرکت در برنامه های پزشکی این کشور، با توجه به تعداد متقاضیان و دانشگاه تعیین شده، اما معمولا دانشجویان برای قبولی در این رشته به نمره 4 یا بالاتر نیاز دارند.

آزمون ورودی رشته های پزشکی کرواسی در ماه های ژوئن و سپتامبر برگزار شده و دانشجویان برای ثبت نام این آزمون می توانند از طریق سامانه ملی اطلاعات درخواست های آموزش عالی کرواسی اقدام فرمایند. تعداد سوالات موجود در آزمون ماترا کرواسی بین 135 تا 225 متغیر است و هزینه های برای دروس اجباری (زبان و ادبیات کرواسی، ریاضیات و زبان خارجی) 250 کونا (حدود 34 یورو) و برای دروس انتخابی هر امتحان اضافی 100 کونا (حدود 14 یورو) می باشد.

آزمون ورودی رشته های پزشکی کرواسی

شرایط پزشکی در کرواسی

تحصیل پزشکی در کرواسی حدودا شش سال به طول انجامیده و دانشجویان طی این سال ها  سه مرحله پیش بالینی، بالینی و کارآموزی را پشت سر می گذارند. سه سال اول تحصیل در این کشور بر روی علوم پایه مانند آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، آسیب شناسی، فارماکولوژی، میکروبیولوژی، ایمونولوژی و… متمرکز است در حالی که سال چهارم و پنجم دانشجویان موضوعات بالینی مانند داخلی، جراحی، اطفال، زنان و زایمان، روانپزشکی، مغز و اعصاب را فرا می گیرند.

در سال ششم دانشجویان دوره کلینیک و کارآموزی خود را گذرانده و با حضور در بخش های مختلف بیمارستان دانش نظری خود را به کار برده و زیر نظر اساتید ماهر، به مراقبت و درمان بیماران می پردازند. دانشجویان حین تحصیل پزشکی در کرواسی باید دروس انتخابی پروژه های تحقیقاتی و فعالیت های فوق برنامه پشت سر بگذارند و در مبادلات بین المللی، مدارس تابستانی، کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی شرکت کنند.

طبق شرایط پزشکی در کرواسی متقاضیانی که به تحصیل در این کشور علاقه دارند باید دیپلم دبیرستان خود را با  نمرات خوب در زیست شناسی، شیمی و فیزیک به دست آورند. در کنار آن دانشجویان باید به یکی از زبان های کرواتی یا انگلیسی تسلط داشته باشند و در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر نیز از خود عملکرد بسیار خوبی را نشان دهند. الزامات بیشتر می تواند با توجه به مقطع تحصیلی یا دانشگاهی که انتخاب می کنید، متفاوت باشد از همین رو بهتر از پیش از ارائه درخواست الزامات پذیرش را در دانشگاه مورد نظر بررسی کنید.

شرایط دندانپزشکی در کرواسی

شرایط دندانپزشکی در کرواسی

طبق اطلاعات به دست آمده از شرایط دندانپزشکی در کرواسی دانشجویان برای تحصیل این رشته باید دیپلم دبیرستان، یا لیسانس دانشگاهی در رشته های طبیعی یا زیست پزشکی را به دست آورند. آن ها باید در آزمون  Maturaاز خود عملکرد خوبی نشان داده و نمره بسیار خوبی در این آزمون به دست آورند.

از دیگر شرایط مهم تحصیل دندانپزشکی در کرواسی تسلط به زبان انگلیسی یا کرواتی و  ارائه مدرک زبان معتبر می باشد. از طرفی دانشجویان باید برخی مدارک مورد نیاز مانند فرم درخواست تکمیل شده، گواهی شهروندی یا پاسپورت و 4 قطعه عکس را برای دانشگاه ارسال کنند و در نهایت شهریه لازم را پرداخت نمایند.

تحصیل دندانپزشکی در کرواسی شش سال به طول انجامیده و دانشجویان حین این سال ها باید در مجموع 360 واحد تحصیلی را پشت سر بگذارند. سال اول تحصیل دندانپزشکی در این کشور بر دروس پایه زیستی و پزشکی مانند آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، بافت شناسی و جنین شناسی تمرکز دارد. در سال دوم دانشجویان موضوعات پیشرفته تر مانند آسیب شناسی، فارماکولوژی، مواد دندانپزشکی و دندانپزشکی پیشگیری را فرا می گیرند و در سال سوم به یادگیری دروس بالینی مانند جراحی دهان، طب دهان، پریودنتولوژی، پروتز و ارتودنسی می پردازند.

سال چهارم تحصیل دندانپزشکی در کرواسی شامل دوره های بالینی از جمله اندودنتیکس، دندانپزشکی کودکان، دندانپزشکی سالمندان شده  و سال پنجم نیز بر روی تمرین بالینی متمرکز است. در نهایت در سال ششم دانشجویان بر روی پایان نامه کار کرده و خود را برای آزمون اخذ مجوز آماده می کنند.

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های کرواسی را دارید مقالات زیر را حتما بخوانید و اطلاعات خود را به روز کنید!

مدرک زبان رشته های پزشکی در کرواسی

زبان تحصیل پزشکی در کرواسی انگلیسی و کرواتی است و دانشجویان برای تحصیل در این کشور باید به یکی از این زبان ها تسلط داشته باشند. شما می توانید حین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی از بین برنامه های تحصیلی با زبان های مختلف یک مورد را انتخاب کنید.

انگلیسی به صورت گسترده در آموزش پزشکی کرواسی استفاده شده و بسیاری از دوره های ارائه شده در این کشور به این زبان ارائه می شود. حداقل سطح زبان انگلیسی لازم برای تحصیل پزشکی در کرواسی، سطح B2 بر اساس چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها (CEFR) است اما برخی از دانشگاه ها به سطح بالاتری از زبان انگلیسی مانند سطح C1 یا C2 نیاز دارند.

دانشجویانی که قصد دارند که در آزمون هایی مانند آیلتس، تافل، کمبریج یا پیرسون شرکت کنند باید مدرک زبان رشته های پزشکی در کرواسی با حداقل نمره های 6.0 در آیلتس، 80 در تافل، 169 در کمبریج یا 59 در پیرسون را به دست آورند. برخی از دانشگاه ها ممکن است علاوه بر مدرک زبان معتبر، مصاحبه ورودی نیز برگزار کنند و مهارت های زبانی دانشجویان را به صورت حضوری مورد ارزیابی قرار دهند.

علاوه بر انگلیسی، کرواتی نیز زبان بسیار مهمی است و حتی دانشجویانی که تحصیلات خود را به زبان انگلیسی انجام می دهند، باید به مرور زمان مهارت های زبان کرواتی خود را بهبود ببخشند تا بتوانند در طول چرخش های بالینی با بیماران ارتباط برقرار کنند. حداقل سطح B2 زبان کرواتی برای تحصیل در این کشور ضروری می باشد.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در کرواسی

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در کرواسی

امروزه حدودا 9 دانشکده پزشکی در کرواسی وجود داشته و 5 مورد این دانشگاه ها برنامه های پزشکی به زبان انگلیسی ارائه می دهند. دانشگاه های موجود در این کشور برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی، دانشگاه زاگرب، دانشگاه ریجکا، دانشگاه اسپلیت، دانشگاه اوسیجک و دانشگاه زادار می باشند.

با توجه به این که انتخاب صحیح دانشگاه در یک کشور خارجی به شما کمک کرده تا بتوانید زیر نظر اساتید برتر به تحصیل پزشکی در کرواسی بپردازید و پس از اتمام تحصیلات نیز مدارک تحصیلی معتبرتری به دست آورید، ما در ادامه به برخی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در کرواسی اشاره می کنیم.

این لیست دانشگاه ها به شما کمک کرده که بتوانید مکان مناسب برای تحصیل دندانپزشکی در کرواسی را پیدا کرده و در محیطی بین المللی و شاد بر روی برنامه تحصیلی خود تمرکز کنید. همچنین پس از اتمام تحصیلات با اخذ مدرک، در کوتاه تری مدت زمان در این کشور مشغول به کار شوید.

لازم به ذکر است که تحصیل تنها راه مهاجرتی به این کشور نیست و روش های قانونی و جذاب دیگری نیز وجود دارد. اگر به مهاجرت به کشور کرواسی علاقه دارید اما با روش های قانونی مهاجرت به این کشور آشنا نیستید، در کنار این مقاله حتما عنوان مهاجرت به کرواسی را مطالعه فرمایید.

دانشگاه زاگرب کرواسی

دانشگاه زاگرب کرواسی در سال 1669 تاسیس شده و در واقع قدیمی ترین دانشگاه موجود در این کشور می باشد. این دانشگاه از آن زمان تا به حال به تربیت تعداد زیادی از بهترین پزشکان و متخصصان کرواسی پرداخته و نقش بسیار مهمی در جامعه این کشور ایفا کرده است.

امروزه دانشگاه زاگرب دوره های 6 ساله پزشکی و دامپزشکی و دوره های 5 ساله دندانپزشکی را ارائه می دهد و نکته حائز اهمیت حین تحصیل در این دانشگاه امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی به زبان انگلیسی می باشد. علاوه بر پزشکی دانشگاه زاگرب رشته های تحصیلی دیگری مانند تجارت، مسائل مالی، طراحی، انفورماتیک اداری، امور مالی، بازرگانی و… را ارائه می دهد.

نحوه اخذ پذیرش و ورود به دانشگاه زاگرب برای تحصیل پزشکی در کرواسی از طریق آزمون ورودی و نتایج به دست آمده از آن است. همچنین دانشجویان باید نمرات بسیار خوبی در امتحانات کتبی زیست شناسی، شیمی و فیزیک دبیرستان به دست آورند و در نهایت باید به زبان انگلیسی یا کرواتی تسلط بسیار بالایی داشته باشند.

دانشگاه اسپلیت کرواسی

دانشگاه اسپلیت کرواسی یکی دیگر از دانشگاه های برتر و عالی برای تحصیل پزشکی در کرواسی است که رشته های تحصیلی مختلفی را ارائه می دهد. امروزه دانشگاه اسپلیت حدودا 120 برنامه به زبان انگلیسی یا کرواتی ارائه دانشجویان می توانند از بین برنامه های تحصیل مختلف گزینه مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

خبر خوب این است که دانشجویان برای تحصیل پزشکی در کرواسی و در این دانشگاه نیازی به قبولی در آزمون ورودی ندارند و می توانند با ارائه ریز نمرات دبیرستان و مدرک دیپلم تحصیل خود در این دانشگاه را آغاز کنند. 

دانشگاه اسپلیت یکی از اعضای اتحادیه اروپا یا اتحادیه دانشگاه های اروپایی است و همچنین با چندین سازمان بین المللی در پروژه های دوجانبه همکاری می کند و از همین رو جای تعجب نیست که مدارک به دست آمده از طریق تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی در این دانشگاه نه تنها در کرواسی بلکه در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا بسیار معتبر است.

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا مقرون به صرفه است و شهریه ها از 6000 تا 15000 یورو در سال بسته به مدرسه و برنامه تحصیلی متغیر می باشد. امروزه دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه زاگرب برای تحصیل در رشته پزشکی عمومی محدوده 12000 یورو در سال، دندانپزشکی 10000 یورو در سال و دامپزشکی 9000 یورو در سال می باشد.

دانشگاه رشته تحصیلی شهریه سالیانه
دانشگاه اسپلیت دارو 12000 یورو
دانشگاه زاگرب پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی 12000 یورو
دانشگاه ریجکا دارو 10000 یورو

از طرفی هزینه های تحصیل در سایر رشته های بهداشت و درمان در این کشور با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت است اما به طور کل بین 800 تا 3600 یورو در سال متغیر می باشد. همچنین دانشجویان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی باید هزینه درخواست در دانشگاه که حدودا 50 یورو است را پرداخت کنند. همچنین دانشجویان حین تحصیل پزشکی در کرواسی باید هزینه های مربوط به خرید کتاب برای دروس مختلف را پرداخت کنند که تخمین میزان هزینه آن 500 یورو می باشد.

دانشجویان هنگام تحصیل دندانپزشکی در کرواسی بسته به دانشگاه ممکن است که مجبور شوند مواد مربوط به دندانپزشکی را خریداری فرمایند که میزان هزینه تخمینی برای آن نیز 1000 یورو در سال می باشد. در نهایت سایر هزینه ها نیز مانند اقامت، غذا، حمل و نقل و سایر هزینه ها حدود 400 تا 1000 یورو در ماه هزینه دارند.

اگر قصد دارید در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در خارج از ایران تحصیل کنید کافیست شرایط و تمکن مالی خود را با مشاوران و کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در میان گذاشته و بهترین تصمیم را بگیرید.

بسیاری از مراجعین ما بدون آزمون و بدون داشتن مدارک زبان بین المللی موفق به تحصیل رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های خارج از کشور شده اند.

ویدئوی ارائه شده در این بخش تنها بخش اندکی از ویزاهای تحصیلی اخذ شده در شرکت بزرگ رجبی است!

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای گذشتن از سد بزرگ کنکور پزشکی ایران اولین قدم مهاجرتی خود را بردارید؛ فرم زیر را تکمیل نمایید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای رشته های پزشکی در کرواسی

مزایای رشته های پزشکی در کرواسی بسیار فراوان است و دانشجویان حین تحصیل پزشکی در این کشور می توانند از مزیت های بسیار زیادی بهرمند شوند. بدون شک یکی از مهم ترین مزایا امکان تحصیل پزشکی با هزینه های مقرون به صرفه می باشد زیرا کشور کرواسی نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا هزینه های تحصیلی و زندگی کم تری دارد.

از طرفی کرواسی کشوری توریستی است و بدین ترتیب دانشجویان می توانند حین تحصیل پزشکی از مکان های توریستی و مناظر زیبای این کشور لذت ببرند. دانشجویان می توانند در کنار آموزش و یادگیری علم از زیبایی های طبیعی این کشور هم بهرمند شده و تجربه ای بسیار خاطره انگیز و با ارزش به دست آورند.

دانشگاه های موجود در کرواسی بسیار معتبر هستند و سطح علمی بالایی دارند از همین رو هر دانشجو با تحصیل پزشکی در کرواسی می تواند مدارک بسیار معتبری به دست آورد که در سراسر جهان معتبر می باشد. شما همچنین می توانید پس از اتمام تحصیلات به سیستم بهداشت و درمان کرواسی وارد شده و از فرصت های شغلی بی نظیر این سیستم استفاده کنید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی را در برخی کشورهای نزدیک به کرواسی مطالعه کنید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی

هزینه تحصیل در رشته پزشکی عمومی حدود 12000 یورو در سال می باشد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی 10000 یورو در سال می باشد.

از مهم ترین دانشگاه های این کشور می توان به دانشگاه زاگرب، دانشگاه ریجکا، دانشگاه اسپلیت، دانشگاه اوسیجک و دانشگاه زادار اشاره کرد.

در حال حاضر زبان تحصیل پزشکی در کرواسی انگلیسی و کرواتی است و دانشجویان برای تحصیل در این کشور باید به یکی از این زبان ها تسلط داشته باشند.

تحصیل دندانپزشکی در کرواسی شش سال به طول انجامیده و دانشجویان حین این سال ها باید در مجموع 360 واحد تحصیلی را پشت سر بگذارند.

چنانچه به اشتغال پس از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی علاقه دارید اما با قوانین و شرایط کاری در این کشور آشنا نیستید، توصیه می کنیم مطالعه مقاله جذاب کار در کرواسی را از دست ندهید. شما همچنین می توانید این اطلاعات را از طریق تماس با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در دفتر غرب یا دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز به دست آورید.

با برخی از کلاینت ها ما که برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی اقدام کرده و موفق به اخذ پذیرش شده اند آشنا شوید.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه