تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه به دلیل مورد تایید بودن دانشگاه های آن در وزارت بهداشت کشورمان و پیشرفت های چشمگیر در عرصه علوم پزشکی ( از کشف واکسن هپاتیت ب تا علت ژنتیکی سندروم دان ) در بین دانشجویان سراسر جهان خواهان بسیاری دارد.

در این مطلب کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تلاش نموده اند تا تمامی مطالب لازم و مهم در رابطه با تحصیل در رشته های علوم پزشکی دانشگاه های فرانسه را برای شما عزیزان شرح داده و پاسخگوی سوالاتتان در این زمینه باشند.

دانشجویان خارجی با تحصیل پزشکی در فرانسه از خدمات و امکانات یکسان و برابر با دانشجویان بومی این کشور برخوردار می شوند و در پرداخت هزینه ها نیز هیچ گونه تفاوتی نخواهند داشت ، البته دقت داشته باشید که تحصیل رشته پزشکی در کشور فرانسه پیچیده و دارای قوانین مشخصی است و تنها پذیرش در دانشگاه کافی نیست.

استاندارد های بالای زندگی ، تحصیل رایگان ، سلامت ، آزادی و شاخص بالای توسعه انسانی و مزایای متعدد فرانسه را به یکی از کشورهای ایده آل برای زندگی و مهاجرت مبدل نموده است . این کشور یکی از پیشتازان ارائه خدمات پزشکی به شهروندان خود است و امکانات بهداشتی در تمامی مراکز درمانی مطابق با آخرین دستاوردهای علم پزشکی به شهروندان ارائه می گردد.

چنانچه تمایل به بررسی شرایط تحصیل در کشور فرانسه و رشته ای جز پزشکی را نیز دارید توصیه می کنیم تا عنوان تحصیل در فرانسه را که توسط کارشناسان ما تهیه شده است مطالعه کنید تا بتوانید بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

از قسمت فهرست مطالب می توانید دسترسی سریع به عناوینی که مد نظرتان هست داشته باشید تا سریع تر محتوای مورد نیاز خود را مطالعه نمایید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

توصیه می کنیم در ابتدا محتوای ویدئویی مربوط به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه از روناک را ببینید یا پادکست مربوط به آن را گوش دهید تا اطلاعاتی کلی بدست بیارید، در این فیلم توضیحات بسیار خوبی از کل محتوای این مقاله ارائه شده است تا با صرف وقت کمتری به آنچه می خواهید دست یابید.

پادکست تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

پخش ویدیو

فرانسه مقصدی ایده آل برای ایرانیان

فرانسه هر ساله بیش از ۲۳ درصد از بودجه ملی را به آموزش در موسسات مختلف که بیش از ۳۰۰۰ مورد هستند ، اختصاص داده و هر دانشجو با توجه به شرایط خود می تواند در یکی از مراکز دولتی و یا خصوصی از این امکانات بهره مند گردد . سنت و علم پزشکی فرانسه در جوامع بین الملل به عنوان یکی از برترین ها شناخته شده به نحوی که ۱۳ جایزه نوبل برای فیزیولوژی و نزدیک به ۸۰ جایزه در زمینه های مختلف پزشکی برای اولین بار توسط پزشکان این کشور کسب شده است.

نکته مثبت تحصیل پزشکی در فرانسه و یا دندانپزشکی برای ایرانی ها این است که از گذشته روابط سیاسی این دو کشور وضعیت خوبی داشته و در این سال ها که آقای مکرون ریاست دولت فرانسه را بر عهده دارد ، سعی می کند در سیاست خارجه روند خوبی را به نمایش بگذارد .

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی فرانسه رتبه زیر ۵۰۰ را در رنکینگ های جهانی از آن خود کرده اند و وزارت آموزش عالی این کشور ، می کوشد تا همواره سهمیه مشخصی را برای دانشجویان بین المللی درنظر بگیرد .  تحصیل پزشکی در فرانسه با بقیه کشورها متفاوت است و دانشجویان نیاز به سپری نمودن دوره پری مدیکال مانند بسیاری از کشورهای اروپایی ندارند که در ادامه به آن می پردازیم.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج شماره تان در باکس زیر رویای تحصیل رشته پزشکی در فرانسه را به واقعیت تبدیل سازید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

در اکثر کشورهای اروپایی دانشجویان خارجی با سپری نمودن یک سال تحصیلی معادل با پیش دانشگاهی در کالج های مرتبط با رشته تحصیلی شان ، صلاحیت ورود به دانشگاه را به دست می آورند ، اما در فرانسه شرایط اینگونه نبوده و شما باید روال متفاوتی را پشت سر بگذارید.

در واقع آزمون ورودی رشته های پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه بدین صورت است که شما سال نخست این رشته را با ارائه مدرک دیپلم خود در دانشگاه آغاز کرده و سپس در آزمون پایانی سال اول که کنکور رشته پزشکی نامیده می شود ، شرکت کرده و در صورت قبولی پرونده تحصیلی تان از سوی دانشگاه بررسی و با تایید شدن به سال دوم رشته پزشکی راه یافته و سیکل اول که PCEM نام دارد را به اتمام می رسانید.

دقت کنید که سطح این کنکور بسیار بالا بوده و هر ساله تنها تعداد محدودی از دانشجویان موفق به پشت سر گذاشتن آن می شوند و هر دانشجو تنها مجاز به یک بار شرکت کنکور تحصیل پزشکی در فرانسه است. در سیستم آموزشی فرانسه متقاضیان خارجی باید نمره برابر با افراد بومی این کشور را به دست آورند و در صورتی که تعداد دانشجویان با رتبه مساوی زیاد باشد معیارهای دیگری برای ارزیابی در نظر گرفته می شوند.

آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه

شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه در سال اول میان رشته های علوم پزشکی از جمله پزشکی عمومی ، دندانپزشکی ، داروسازی و مامایی مشترک است و در واقع با ورود به دوره دوم که DCEM است که به عنوان دانشجوی رشته پزشکی شناخته می شوند . این دوره چهار ساله از بخش و آزمون های مختلفی تشکیل شده و دانشجویان تنها با قبولی در هر یک موفق به ورود به مرحله بعد می شوند.

در نهایت و در پایان سال چهارم دانشجویان باید با قبولی در آزمونی به نام ECN موفق به ورود به مرحله آخر پزشکی می شوند . در واقع این مرحله آخر یک آزمون نهایی DES  (Diplômes d’ Études Spécialisée) می باشد که معادل با مدرک کارشناسی ارشد بوده و فراغ التحصیلان مدرک طبابت خود را دریافت می کنند.

از اصلی ترین شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه داشتن مدرک زبان فرانسوی سطح C1 است که برای ورود به تمامی دانشگاه های این کشور ضروری می باشد و خوب است از همان ابتدا نسبت به فراهم نمودن آن اقدام نمایید. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه به طور کامل به زبان فرانسوی تدریس شده و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این رشته وجود ندارد . طول دوره های رشته های پزشکی در فرانسه به شرح ذیل است:

  • پزشک عمومی : ۴ تا ۶ ساله
  • دندانپزشکی : ۵ تا ۶ ساله
  • دامپزشکی : ۶ ساله
  • داروسازی : ۵ تا ۶ ساله
  • پرستاری : ۳ تا ۴ ساله
  • فیزیوتراپی : ۳ تا ۴ ساله
  • تخصص پزشکی : ۳ تا ۶ ساله
شرایط رشته پزشکی در فرانسه

دوره pass در فرانسه چیست ؟

در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه می توان گفت که دانشجویانی که در سال اول به مطالعه دروس مرتب با رشته های علوم پزشکی همچون زیست ، شیمی ، بافت شناسی و غیره می پردازند ، با توجه به نمرات و معدل خود می توانند به دوره بعد وارد شوند و افرادی که نتوانند به حد نصاب لازم برسند ، واجد شرایط تحصیل در رشته پزشکی در فرانسه نخواهند بود.

در این شرایط دانشجو می تواند در سایر رشته های پزشکی مانند پیراپزشکی ویزای تحصیلی خود را تمدید نموده و به تحصیل مشغول شوند ، اما در صورتی که بتوانید به حد نصاب لازم برسید ، قادر هستید تا به راحتی به ادامه تحصیل در رشته پزشکی فرانسه پرداخته و یا رشته های مرتبط مانند زیست شناسی و غیره را در مقطع لیسانس ادامه دهید ، انتخاب هر یک از این دو مسیر با توجه به معدل شما مشخص می گردد ؛ این حالت دوره pass نام دارد.

در دوره pass در فرانسه به یادگیری دروس پایه خواهید پرداخت و در پایان ترم اول یک یا دو رشته ای که قصد شرکت در آزمون ورودی آن را دارید ، اعلام می نمایید . در پایان ترم دوم آزمون چهار گزینه ای از دروس تدریس شده در هر رشته برگزار می شود و در صورتی که در آزمون پذیرفته شوید ، قادر به آغاز تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه خواهید بود و در صورت عدم کسب نمره موردنیاز باید به سایر رشته های مرتبط وارد شده و یا به کشورمان بازگردید . دقت داشته باشید که شما تنها مجاز به یک بار شرکت در این آزمون بوده و باید کاملا به زبان فرانسوی به آن پاسخ دهید.

دوره passes در فرانسه چیست ؟

دوره Lass در فرانسه چیست ؟

افرادی که نمی خواهند فرصت تحصیل دندانپزشکی در فرانسه و یا سایر علوم مرتبط با علم پزشکی را از دست بدهند و از قبولی در آزمون pass اطمینان ندارند ، می توانند هم زمان با pass در دوره lass نیز ثبت نام نمایند . تحصیل بدین شیوه شما را وارد مقطع کارشناسی یک رشته انتخابی می نماید که دارای واحدهای درسی کمی با علم پزشکی و دوره سلامت است . چنانچه پس از یک سال تحصیل بتوانید در آزمون Lass به قبولی برسید ، به رشته جدید وارد شده و ادامه تحصیل می دهید. 

اما چنانچه در بار نخست در آزمون به قبولی نرسید ، به تحصیل خود ادامه داده و در پایان سال دوم مجددا در این آزمون شرکت می کنید . شرکت برای دومین بار در آزمون Lass آخرین فرصت برای ورود به رشته پزشکی و یا دندانپزشکی در فرانسه است و در صورت عدم قبولی باید مدرک لیسانس خود را در رشته ای غیر از علوم پزشکی که همان ابتدا انتخاب کرده اید ، بگیرید.

همانگونه که گفتیم دروس ارائه شده در سال اول دانشگاه های پزشکی فرانسه برای رشته های متعدد این شاخه تحصیلی مشترک و از دروس شیمی و بیوشیمی ، جنین شناسی ، بیولوژی سلولی ، فیزیک ، جامعه ، سلامت ، زبان فرانسه و ریاضیات تشکیل شده است و برای ورود به سال اول ، آزمون ورودی نخواهید داشت و تنها در یک آزمون به نام TCF DAP شرکت می کنید تا سطح زبان فرانسه شما سنجیده شود.

سال دوم پزشکی در فرانسه

Second Year of Medicine in France

سال دوم پزشکی در فرانسه

متقاضیان تحصیل رشته پزشکی در فرانسه در صورت قبولی در آزمون پایان سال اول و با تایید دانشگاه به سال دوم پزشکی در فرانسه راه یافته و سیکل اول که PCEM نام دارد را به اتمام می رسانند و مجوز ورود به سیکل دوم به نام DCEM را به دست آورند . این دوره که ۴ سال به طول می انجامد ، دانشجویان امتحان های مختلف را پشت سر گذاشته ، در بیمارستان ها کشیک می دهند و در نهایت با قبولی در آزمون نهایی به گام آخر رشته پزشکی پا می نهند.این آزمون برای تمامی متقاضیان بوده و آزمون ورودی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه محسوب نمی شود و حتی بقیه رشته ها نیز آن را برگزار می کنند.

تحصیل پزشکی در فرانسه از یک برنامه ملی پیروی می کند ، اما این امکان وجود دارد که هر دانشگاه در آموزش دانشجویان خود شیوه متفاوتی را در پیش گیرد . به طور کلی سه نوع آموزش تخصصی پزشکی در فرانسه وجود دارد :

  • آموزش خطی : هر موضوع به طور جداگانه آموزش داده می شود که مستلزم هماهنگی عالی بین استادان نیست.
  • تدریس یکپارچه : دانشجویان دارای مجموعه ای از درس های رشته های مختلف پیرامون یک دستگاه هستند ، به عنوان مثال یک برنامه آموزشی از علوم اعصاب شامل درک آناتومی و بافت شناسی است.
  • آموزش همزمان : این روش ترکیبی از دو روش قبل است و به طور همزمان بعضی برنامه های آموزشی به صورت خطی و برخی دیگر به صورت یکپارچه ارائه می شوند.

سال سوم رشته های پزشکی در فرانسه

برای ورود به مرحله سوم تحصیل پزشکی در فرانسه اتمام موفقیت آمیز مرحله دوم ، گذراندن آزمون تئوری به نام « آزمون رتبه بندی ملی » (epreuves classantes nationales: ECN ) و همچنین دوره های آموزش در بیمارستان و شرکت در سیمنارها الزامی است.

در این دوره شما با شرکت در یک آزمون سراسری به نام Epreuves Nationales classantes گرایش خود را انتخاب خواهید کرد که می تواند پزشکی عمومی و یا تخصص های دیگر باشد ، نمره کسب شده در این آزمون نوع تخصص و مکان تحصیل در فرانسه را نیز برای شما مشخص می کند.

۱۱ گرایش مختلف در سال سوم رشته های پزشکی در فرانسه به دانشجویان ارائه می شود که امکان انتخاب هر کدام از آنها را با توجه به نمره شان خواهند داشت . مدت تحصیل در هر کدام از این دوره ها متفاوت است و می تواند تا ۵ سال برای دوره تخصص زمان ببرد اما مدت دوره انترنی پزشکی عمومی ۳ سال است.پایان هر دوره از رشته پزشکی در دانشگاه های فرانسه با یک مدرک همراه است که در اولین دوره دانشجویان به دیپلم Générale en Sciences Médicales ( DFGSM ) و در دومین دوره Médicales ( DFASM ) دست می یابند . 

دوره سوم پزشکی در فرانسه

شرایط تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

دوره دندانپزشکی نیز در کشور فرانسه همانند پزشکی بوده و دانشجویان را موظف به گذراندن یکی از دوره های Pass و یا Lass می کند و در نهایت پس از شش سال تحصیل به اتمام می رسد . دوره عملی در این رشته نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و دانشجویان باید زمان زیادی را به کار بر روی بیماران واقعی مشغول شوند تا بتوانند به عنوان یک دندانپزشک حاذق از دانشگاه فارغ التحصیل شوند.

شاید برایتان جالب باشد که تحصیل دندانپزشکی در فر انسه با ارائه یک دوره پرستاری و مراقبت نیز همراه است تا دانشجویان به خوبی مهارت های درمانی را جهت مراقبت از بیماران فرا بگیرند . سلامت عمومی دندان ، دندانپزشکی قانونی و بیهوشی از دروس اصلی این رشته هستند و پس از آن دانشجویان به دوره کارآموزی وارد می شوند . 

امکان ادامه تحصیل در مقطع تخصص نیز برای دانشجویان وجود دارد و می توان ارتودنسی ، پزشکی دهان و جراحی دهان را برای تکمیل این حرفه ادامه داد.

 

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

حقوق دریافتی دانشجویان پزشکی در فرانسه

یکی از ویژگی های منحصر بفرد تحصیل پزشکی در دانشگاه های فرانسه وجود حقوق در طول تحصیل است و دانشجویان از سال چهارم تحصیل به بعد به عنوان یک کارمند در بیمارستان ها محسوب می شوند و حقوق دریافت خواهند کرد.

در دوره دوم پزشکی که کشیک در بیمارستان دانشجویان آغاز می گردد ، دانشجو بابت هر کشیک ۲۵ یورو دریافت می کند .

علاوه بر آن در طول دوره تحصیل ، دانشجویان از خدمات بیمه درمانی رایگان بهره مند خواهند بود و می توانند از همان سال اول طبق ساعات قانونی کار و دریافت این کشور به کار پاره وقت نیز مشغول شوند.

پس از موفقیت در دوره دوم پزشکی دانشجویان در گام آخر پزشکی که برای پزشکی عمومی ۳ سال و تخصص ۵ سال است با توجه به دوره حقوق دریافتی دانشجویان پزشکی در فرانسه ماهانه ۱۳۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو خواهد بود.

به عنوان دانشجوی علاقه مند به کشور فرانسه خوب است که از مطالب جمع آوری شده در عناوین زیر نیز مطلع باشید:

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی فرانسه

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه نسبت به سایر نقاط اروپا نسبتا کم است اما در صورتی که دانشکاه های دولتی این کشور را برای تحصیل انتخاب کنید . دانشگاه های خصوصی کشور فرانسه دارای شهریه های بالایی بوده و توانایی مالی خوبی را از دانشجویان می طلبد.

 در خصوص اینکه هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی فرانسه چقدر است باید بگوییم که این موضوع بستگی به انتخاب تحصیل در دانشگاه های خصوصی و یا دولتی این کشور و هم چنین ملیت دانشجو دارد.

شهریه تحصیل برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در دانشگاه های دولتی حدود ۴۵۰ یورو و برای دانشجویان بین المللی تا 750 یورو برای هر ترم تحصیلی می باشد ، در حالی که هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه در دانشگاه های خصوصی می تواند تا ۲۰۰۰۰ دلار در سال برسد.خوب است مدنظر داشته باشید که انتخاب پزشکی و یا تحصیل دندانپزشکی در فرانسه علاوه بر شهریه دانشگاه و یا محل سکونت ، دارای هزینه های دیگری نیز می باشد که باید برآورد دقیقی از آنها نیز داشته باشید .

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی فرانسه

سایر هزینه های تحصیل پزشکی در فرانسه

علاوه بر شهریه پرداخای به دانشگاه دانشجویان علاقه مند به تحصیل دندانپزشکی در فرانسه و یا پزشکی باید سایر هزینه های جانبی خود را نیز مدنظر داشته باشند . پس از شهریه دانشگاه هزینه زندگی بخش اصلی مخارج شما در این کشور خواهد بود که مشاورین ما در عنوانی با نام هزینه های زندگی درفرانسه به صورت دقیق به آن پرداخته اند . 

سکونت در خوابگاه می تواند به صورت قابل توجهی هزینه های زندگی را برای شما کاهش دهد ، اما باید دقت داشته باشید که ظرفیت خوابگاه در هر دانشگاه محدود بوده و دانشجویان بر اساس معیارهای مختلف مانند بورسیه و غیره در صف دریافت قرار می گیرند.

چندین سازمان خصوصی مانند Résidences Estudines ، CLEF و ADELE وجود دارد که خانه های دانشجویی خوبی دارند و دانشجویان می توانند ( و توصیه می شود ) درخواست کمک مالی از Caisse d’Allocation Familiale ( CAF ) برای دریافت تخفیف دانشجویی برای بخشی از اجاره خود داشته باشند. . خلاصه هزینه تحصیل دندانپزشکی در فرانسه را می توان شامل موارد زیر دانست:

مهم ترین موارد میزان هزینه
شهریه دانشگاه از 750 تا بیش از 20000 یورو
هزینه زندگی حداقل 800 یورو
کتاب و موارد آموزشی حدود 50 یورو
صورتحساب تلفن ماهانه حدود 25 یورو

نکته مهم جهت اطلاع افرادی که قادر به دریافت بورسیه نیستند ، تحصیل در شهرهای کوچکتر در کشور فرانسه است . هزینه تحصیل دندانپزشکی در فرانسه در شهر های کوچک تقریبا نصف هزینه شهرهایی مثل پاریس می باشد . در عنوان بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل به طور دقیق به این موضوع پرداخته ایم و جزئیات لازم را برای شما بیان نموده ایم ، مطالعه آن را فراموش نکنید.

 

پخش ویدیو

در این فیلم تعدادی از ویزای کلاینت های هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی که با اعتماد صحیح پروسه مهاجرتی خودشون را به ما سپردند می بینید.

 امیدواریم در آینده ای نه چندان دور ویزای شما هم در کنار این ویزا ها قرار بگیرند. فیلم مصاحبه برخی از این عزیزان را می توانید در انتهای همین صفحه مشاهده کنید.

کارشناسان ما همواره در تلاش هستند تا با اطلاع از به روزترین قوانین مهاجرتی بهترین مسیر ممکن را پیش رویتان قرار دهند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

به دنبال تحصیل کم هزینه پزشکی و دندانپزشکی هستید، مشاوره رایگان بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بورسیه رشته های پزشکی در فرانسه

افرادی که توانایی مالی کافی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه را ندارند ، می توانند با اندکی تلاش بیشتر از شرایط بورسیه تحصیلی کشور فرانسه بهره مند شوند.

بورس تحصیلی نیازمند معدل بالا در مقطع دیپلم و تسلط کامل به زبان فرانسوی است و شاید بورسیه رشته های پزشکی در فرانسه نیز هزینه ها را به طور کامل پوشش ندهد ، اما حداقل شما دیگر نگرانی بابت بدهی های پس از فارغ التحصیلی نیستید.

اکثر کمک های مالی دولت فرانسه بر اساس نیاز مالی به دانش آموزانی که کمتر از ۲۸ سال سن دارند است و توصیه می کنیم تا عنوان بورسیه های تحصیلی در فرانسه را حتما مطالعه کنید تا از جزئیات لازم در این رابطه مطلع شوید.

دریافت بروسیه از دانشگاه های فرانسه آن هم در رشته های شاخصی همچون پزشکی و دندانپزشکی کار آسانی نبوده و همراهی مشاورینی آگاه را می طلبد که ما در موسسه رجبی آماده ارائه هرگونه خدمات به شما عزیزان هستیم.
بورسیه رشته های پزشکی در فرانسه

بهترین دانشگاه های پزشکی فرانسه

کشور فرانسه به دلیل وجود سابقه دیرینه ای که در علم پزشکی دارد ، از بهترین گزینه های تحصیلی در میان کشورهای اروپایی به شمار می رود و در حال حاضر مدارس و دانشگاه های پزشکی متعددی در این کشور فعال هستند که هر کدام با مقررات خاص خود پذیرای دانشجویان بین المللی می باشند ، به طور کلی این کشور دارای ۸۴ دانشگاه و ۲۳۲ کالج هستند.

چنانچه بخواهیم به برخی از این دانشگاه ها اشاره کنیم باید نام مراکزی همچون دانشگاه پیر و ماری کوری فرانسه ، دانشگاه پاریس سود ، استراسبورگ ، اکس مارسی و غیره را در این کشور نام ببریم . با مطالعه عنوان بهترین دانشگاه های فرانسه  هر آنچه را که از مراکز تحصیلی علم پزشکی این کشور می خواهید ، بدانید.

تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در تمامی مراکز آموزش عالی جهان با استقبال گسترده ای مواجه است اما در این میان دانشگاه های برخی از کشورها توانسته اند با ارائه امکانات و البته پیشرفت در علوم درمانی از بقیه پیشی گرفته و در رتبه های بالاتری قرار بگیرند تحصیل در مراکز آموزشی فرانسه جزو بهترین انتخاب ها در این زمینه هستند.

مدرک زبان رشته های پزشکی در فرانسه

یکی از شرایط پذیرش و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه داشتن مدرک زبان فرانسه در هنگام ثبت نام است . آزمون ورودی و تحصیل پزشکی در فرانسه در تمام دانشگاه ها به زبان فرانسوی انجام می گیرد و امکان تحصیل در مراکز آموزش عالی این کشور به زبان انگلیسی برای این رشته ها وجود ندارد.

از آنجایی که متقاضیان بین المللی زیادی برای ورود به دانشگاه ها تلاش می کنند ، دانشگاه های این کشور دوره های یادگیری زبان فرانسه را جهت رسیدن به حد نصاب لازم ارائه می دهند که البته امکان یادگیری این زبان در داخل کشورمان نیز وجود دارد و در هر صورت شما در هنگام ثبت نام باید در سطح قابل قبولی از زبان فرانسه یعنی در حد C1 یا TCF قرار گرفته باشید.

توصیه ما به شما در موسسه مهاجرتی رجبی این است که ضمن مطالعه عنوان دوره های زبان فرانسه تا حد ممکن برای یادگیری این زبان به فرانسه بروید و یا در هنگام درخواست مدرک زبان رشته های پزشکی در فرانسه یعنی TCF DAP را که سالانه در سفارت این کشور در تهران برگزار می شود را به دست آورید.

 

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در فرانسه

در رابطه با محدودیت سنی نیز می توان گفت باید حداقل 17 سال سن جهت ورود به دانشگاه داشته باشید و افراد با سن بیش از 25 شانس کمی در دریافت ویزا دارند . هرچه سن کمتری داشته باشید ، گزینه بهتری برای رسته های حساسی همچون تحصیل دندانپزشکی در فرانسه هستید.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در فرانسه

فرانسه به عنوان یکی از یشگامان علم پزشکی مقصد رویایی تمامی علاقه مندان به تحصیل در اروپا است ، اما این کشور نیز با داشتن مزایای فراوان خالی از معایب نبوده و دانشجویان عازم از ایران باید از ریسک ها و مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوند مطلع شوند . دانشگاه های این کشور از برترین های جهان محسوب می شوند و شما با ارائه مدرک از یکی از دانشگاه های آن در سراسر جهان دارای اعتبار خواهید بود.

چند مزایای کوچکی که شما از تحصیل دندانپزشکی در فرانسه به دست می آورید عبارتند از:

  • رفاه اجتماعی 
  • استانداردهای بالای تحصیلی
  • فرصت کار پس از تحصیل
  • امکان کار دانشجویی
  • اعتبار مدرک جهت کار در کلیه مراکز درمانی جهان
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

معایب 

یکی از بزرگ ترین معایبی که پیش روی تمامی دانشجویان خارجی برای تحصیل دندانپزشکی در فرانسه و یا پزشکی قرار دارد ، یادگیری زبان رسمی این کشور است ، در واقع شما باید زمان و بودجه مشخصی را پیش از همه چیز به یادگیری زبان فرانسه اختصاص داده و به سطح موردنظر دانشگاه برسید تا واجد شرایط پذیرش باشید . علاوه بر این تمامی مردم این کشور به این زبان صحبت می کنند و شما باید جهت نیازهای روزانه خود قادر به برقراری ارتباط بوده و توانایی تعامل را داشته باشید.
 
با وجود تخفیف های فراوان برای دانشجویان همچنان زندگی در برخی شهرهای فرانسه یکی از گرانترین های اروپا محسوب شده و دانشجویان باید از تمکن مالی خوبی برخودار باشند ، همچنین روند پذیرش دردانشگاه های فرانسه به خصوص در رشته های حساسی همچون پزشکی دندانپزشکی نسبتاً دشوار می باشد.
مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی فرانسه

Documents

مدارک پذیرش رشته های پزشکی فرانسه

به جهت تحصیل دندانپزشکی در فرانسه ابتدا باید از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کنید و در قدم بعد نسبت به دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام نمایید ، مدارک پذیرش رشته های پزشکی فرانسه در هر دانشگاه متفاوت است ، به همین دلیل بهترین منبع جهت اطلاع از مدارک لازم به صورت دقیق مراجعه به سایت دانشگاه موردنظر می باشد ، اما مدارک زیر به صورت کلی در تمامی دانشگاه ها موردنیاز است:

  • پاسپورت معتبر
  • پرداخت هزینه ثبت نام
  • مدرک زبان
  • عکس
  • رزومه تحصیلی و شغلی
  • انگیزه نامه
  • ترجمه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه های پزشکی فرانسه باید نسبت به دریافت ویزای خود اقدام نمایید که روند خاص خود را دارد و کارشناسان ما در مقاله ویزای دانشجویی فرانسه هرآنچه را که باید در این رابطه بدانید برای شما جحمع آوری نموده اند و تنها با کلیک بر روی آن به تمامی جزئیات لازم دست خواهید یافت.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در فرانسه

وزارت بهداشت هر ساله با منتشر کردن فهرستی دانشگاه های مورد تایید خود را با درنظر گرفتن رتبه بندی های مهم جهانی همچون QS ، شانگهای و تایمز اعلام می نماید که یکی از بهترین منابع جهت انتخاب مقصد تحصیل در تمامی کشورهای جهان است . البته این فهرست هر ساله مورد بازبینی قرار گرفته و تغییراتی را شامل می شود و نام برخی از دانشگاه ها از آن حذف و نام برخی دیگر بدان افزوده می شود ، از این رو توصیه می شود تا جهت اگاهی از آخرین فهرست معرفی شده با کارشناسان ما در موسسه تماس حاصل نمایید.

طبق آخرین فهرست برخی از دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه جهت تحصیل دندانپزشکی در فرانسه هستند:

 

  • دانشگاه سوربن
  • دانشگاه نانت
  • دانشگاه پاریس دکارت
  • دانشگاه لیل
  • دانشگاه بوردو
  • دانشگاه استراسبورگ

البته این فهرست دانشگاه های بیشتری و 27 مورد را طبق فهرست 2023-2024در بر می گیرد که کارشناسان موسسه علاوه بر نام آنها آماده دریافت پذیرش برای شما عزیزان در دانشگاه انتخابی تان نیز می باشند . با وجود آنکه تحصیل دندانپزشکی در فرانسه گزینه ای معتبر و برگزیده است ، اما نیاز به صرف زمان و هزینه بسیار دارد و با توجه به طولانی تر بودن دوره آموزشی قبولی دانشجو در این رشته نیز تضمین نمی شود ، از این رو بهتر است که شانس خود را برای تحصیل در سایر کشورها امتحان کنید.

امید است که با خواندن مطالب بالا اطلاعات مفید در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه را دریافت کرده باشید ، در صورت وجود هرگونه سوال و یا ابهام با مراجعه به کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و دفتر شیراز به روزترین اطلاعات را دریافت نموده و به بهترین نتیجه ممکن برسید ، همچنین مطالعه عنوان درآمد پزشکان در فرانسه می تواند چشم انداز خوبی از آینده تحصیل علوم پزشکی را به شما نشان دهد.

در صورت تمایل به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی مطالعه عناوین زیر به شما توصیه می شود:

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی فرانسه رتبه زیر 500 را در رنکینگ های جهانی دارند.

تحصیل رشته پزشکی در فرانسه 9 سال و دندانپزشکی 6 سال طول می کشد

سن بالای 17 سال ، شرکت در آزمون های ورودی که در زمان خاصی از سال برگزار می گردد و داشتن رزومه مناسب و نمرات خوب در دروس ریاضی ، فیزیک ، شیمی.

بله ، بعد از گذراندن سال چهارم پزشکی دانشجو بابت هر کشیک 25 یورو دریافت می کند همچنین پس از گذراندن دوره عمومی پزشکی به دانشجویان ماهانه ۱۳۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو پرداخت می شود

تمام آزمون ها به زبان فرانسوی است.

برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در دانشگاه های دولتی حدود 450 یورو برای هر سال تحصیلی و در دانشگاه های خصوصی فرانسه تا 20000 دلار در سال است.

داشتن معدل بالا در مقطع دیپلم و تسلط کامل به زبان فرانسوی

بله ، بورسیه تحصیلی در این رشته تنها به افراد زیر 28 سال تعلق می گیرد.

تحصیل در دانشگاه های دولتی ، استفاده از بورسیه ، تحصیل در شهرهای کوچک فرانسه ، کار دانشجویی و …

مصاحبه کلاینت های موسسه رجبی که موفق به دریافت ویزای پزشکی فرانسه شده اند را مشاهده کنید:

پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره فاطمه غلامی
پخش ویدیو

72 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه فاطمه گفت:

    سلام وقتتون بخیر در نظرات فرمودید که اگر موفق به کسب معدل بالایی بشویم در سال اول نیاز به دادن آزمون ورودی نیست نمره معدل چند است و حداقل باید چه نمره ای را کسب کنیم تا نیاز به آزمون نباشد

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      معمولا حد نصاب نمره 60 از 100 است

      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه Samira Ghafoory گفت:

    با عرض سلام میخاستم بپرسم آیا امکان اپلای بورسیه از موسسه های ایران برای اتباه ممکن است ؟
    و اگر ممکن است چه زمانی باید اقدام کنیم ؟
    چه مدارک لازم هست ؟
    من ۲۱ ساله از افغانستان هستم و قبلا رشته پزشکی سال اول ره تمام کردم ولی بنا بر مشکلات کشور نتوانستم ادامه بدم ولی آیا امکانش است ویزه تحصیلی و بورسیه ره اخذ کنم

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در صورتی که کارت اقامت ایران را داشته باشید میتوانید از طریق کشور ایران برای مهاجرت تان اپلای کنید .
      زمان شروع ترم معمولا سپتامبر و ژانویه است که باید از چند ماه قبل اقدامات لازم را انجام دهید .

      با تشکر از سوال شما

  3. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه ILIA گفت:

    درود و ارادت
    من دانشجوی ترم یک پزشکی دانشگاه اهوازم
    خواستم بدونم میتونم توی فرانسه تحصیلمو ادامه بدم؟
    اگه میتونم از کی باید اقدام کنم؟
    واحد های پاس شده توسط ایران قابل تطبیق هستن؟
    کلا یه توضیحی مختصر درباره روند انتقالی میتونین بدین؟
    از لحاظ مالی هم مشکلی ندارم.

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر امکان انتقالی فراهم نیست.
      شما می‌توانید با ارائه مدرک زبان c1 فرانسوی از ابتدا تحصیل پزشکی در فرانسه را شروع کنید.

      با نشکر از سوال شما

  4. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه ایلیا گفت:

    درود
    خسته نباشید
    من دانشجوی ترم دو پزشکی دانشگاه جندی شاپور اهوازم
    خواستم بدونم که میشه در طول تحصیل انتقالی گرفت(مشکلی هم با پاس کردن واحد های پاس شده توی ایران ندارم فقط می‌خوام اونجا به عنوان دانشجوی پزشکی وارد دانشگاه بشم)
    از لحاظ مالی مشکلی ندارم، خواستم بدونم که چه شرایطی داره؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر امکان انتقالی فراهم نیست.
      شما می‌توانید با ارائه مدرک زبان c1 فرانسوی از ابتدا تحصیل پزشکی در فرانسه را شروع کنید.

      با تشکر از سوال شما

  5. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه آروین گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من ۲۵ ساله هستم و لیسانس علوم آزمایشگاهی دارم
    آیا میتونم برای پذیرش دندون پزشکی فرانسه اقدام کنم یا محدودیت سنی وجود داره؟
    چند درصد احتمال ویزا برام وجود داره ؟
    ممنون

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله میتوانید
      محدودیت سنی دارند و سن شما مناسب است. در صورت داشتن معدل، سطح زبان و تمکن مالی مناسب شانس ویزا بسیار بالاست.

      با تشکر از سوال شما

  6. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه اسما گفت:

    حتما باید برای مهاجرت به موسسه خاصی مراجعه کرد یا نه؟هزینه موسسه ای که برای مهاجرت به فرانسه هست چقد هست؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      الزامی وجود ندارد که از طریق موسسه خاصی اپلای کنید
      بلکه می بایست کارتان توسط شخص یا موسسه ای که تخصص و تجربه کافی دارند انجام شود .در غیر این صورت موجب ریجکتی و‌خراب شدن travel history تان خواهد شد .
      حق الوکاله ها در جلسه مشاوره توضیح داده می شوند.

      با تشکر از سوال شما

  7. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه اسما گفت:

    سلام وقتتون بخیر من دیپلم انسانی رو گرفتم اما معدل کلم هنوز نیومده
    امکانش هست برای کسی که رشته انسانی بوده برای دانشگاه وارد رشته دندانپزشکی بشه؟؟
    و اینک کدوم دانشگاها خوابگاه داره؟هزینه خابگاه جداگانه ست؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله اگر از طریق کالج زبان های فرانسه اپلای کنید بعد از پایان کالج و دریافت مدرک زبان‌میتوانید وارد دانشگاه های پزشکی شوید .
      هزینه خوابگاه بله جدا می باشد و ماهانه حدود ۴۰۰ یوروست .البته در فرانسه امکان دریافت کمک هزینه مسکن وجود دارد.

      با تشکر از سوال شما

  8. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه انوش گفت:

    با سلام با عرض معذرت و عذر خواهی من می خواستم رشته پزشکی در دانشگاه های فرانسه پذیرش بگیرم و درس بخونم بعضی ها از موسسات و سایت ها میگن بالای۱۵ و بعضی بالای ۱۷ ویا۱۸ برای اخذ پذیرش پزشکی دانشگاه فرانسه برای معدل دیپلم تجربی دبیرستان من معدل دهم۱۶ معدل یازدهم۱۶/۶۶ معدل دوازدهم۱۷/۷۷ معدل کل دیپلم۱۷/۰۶ معدل کتبی نهایی۱۶/۹۷ هستش همه چیزم زبان و غیره عالیه فقط با این وضعیت من میتونم پزشکی دانشگاه فرانسه بخونم ببخشید چون موسسات مختلفی حرف های جور واجور میگن و می خواستم بدونم اصل ماجرا چگونه است؟ شرایط اخذ پزشکی دانشگاه سوربن چگونه است؟آیا با این وضعیت من میشه از دانشگاه سوربن هم در رشته پزشکی پذیرش بگیرم؟ لطفا جواب بدهید باتشکر

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      تحصیل پزشکی در فرانسه با سپری کردن دوره زبان در اون کشور رایگان است و بعد از اتمام زبان با داشتن مدرک زبان می توانید در دانشگاه پزشکی وارد شوید و معدل پایانی شما در دوره pass برای انتخاب رشته مهم است.

      با تشکر از سوال شما

  9. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه محدثه گفت:

    سلام
    من شنیدم اگه تو خود فرانسه مدرک زبان فرانسوی رو بگیریشانس ویزات می‌ره بالا آیا درسته؟
    و سالیانه چند هزار نفر برای شهر پاریس دندان پزشک میگیرن؟
    و اینکه اگه ما معدلمون بالا باشه و زبان فرانسه را بلد باشیم شانس بالایی داریم؟
    و اون علوم پایه ای که می‌خونیم یه سال و ازش امتحان میگیرن امتحانش خیلی سخته ؟
    یا در حد استاندارد هست و چند درصد دانشجویان قبول مبشن؟؟
    ممنون

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      اگر از طریق کالج زبان فرانسوی اقدام به مهاجرت کنید بله شانس ویزا بالاست و همچنین از لحاظ تعداد، بعد از پایان کالج دانشگاه های بیشتری را می‌توانید انتخاب کنید.
      میزان پذیرش در هر منطقه و در هر سال طبق نیاز منطقه متفاوت است.
      بعد از پایان کالج با ارائه مدرک دیپلم و مدرک c1 زبان فرانسوی میتوانید وارد دانشگاه شوید.
      بعد از پایان سال اول دانشگاه اگر معدل بالایی داشته باشید بدون آزمون ورودی وارد سال دوم می شوید.

      با تشکر از سوال شما

  10. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه النا گفت:

    سلام من دانشجوی مهندسی شیمی هستم ترم ۲ بامعدل ۱۵/۶۰ومعدل دیپلم ۱۴/۴۰ با مدرک زبان فرانسوی میتونم اقدام تحصیل پزشکی کنم؟؟؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بهتر است معدل دیپلم تان بالای 15 باشد ولی اگر سن تان مناسب باشد شانس ویزا خواهید داشت.

      با تشکر از سوال شما

  11. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه maryam گفت:

    دانشجوی سال سوم رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی در دانشگاه تهران هستم و معدل کلم حدود ۱۵ الی ۱۶ میباشد و متقاضی تحصیل دندانپزشکی در فرانسه هستم. مسلط به زبان انگلیسی و در حال یادگیری فرانسه ام و چند تا سوال دارم.
    ۱.اینکه من با مدرک لیسانس وارد این رشته بشوم باید حتما دو سال ابتدایی علوم پایه را بگذارنم؟
    ۲.حتما آزمون ورودی را باید بدهم؟ داشتن مدرک لیسانس برای دادن یا ندادن آزمون ورودی اهمیتی ایجاد نمیکند؟
    ۳.این آزمون ورودی فقط در فرانسه برگزار میشود؟ منابع آن چیست؟
    ۴.آیا امکان قرارداد بستن با مراکز بیمارستانی بعنوان کار دانشجوی از همان بدو ورود به دانشگاه وجود دارد؟
    ۵.دانشجوی رشته دندانپزشکی ، دانشجوی فوق لیسانس محسوب میشود؟ و امکان گرفتن بورسیه وجود دارد؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه Hamid گفت:

      با سلام

      تحصیل در کشور فرانسه به زبان فرانسوی کاملا رایگان میباشد .درصورتی که مدرک زبان فرانسوی ندارید میتوانید جهت پذیرش کالج های زبان در کشور فرانسه اقدام نمائید که در اینصورت شانس ویزای شما نیز افزایش می یابد .دانشگاه های فرانسه برای پذیرش سال اول ازمون ورودی ندارند و برای پذیرش ، داشتن مدرک زبان فرانسه کافی میباشد همچنین اجازه کار حین تحصیل نیز دارید و میتوانید از این طریق درامد زایی داشته باشید.

      با تشکر از سوال شما

  12. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه فائزه گفت:

    سلام.
    من دیپلم ریاضی با معدل 16 و پیش دانشگاهی13 دارم اما کنکور تجربی دادم و دانشجوی سال آخر علوم آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهرانم و معدلم کلم تقریبن 15 هستش.
    میخوام که برای دندون پزشکی در یکی از دانشگاه های دولتی فرانسه اقدام کنم. شانس پذیرشم چطوره؟ و اینکه برای شروع تحصیل چقدر باید هزینه کنم در کل؟ حسابی که تمکن مالی رو برسونه و دوره ی زبان در فرانسه و ثبتنام دانشگاه و و و و
    و اینکه مدرک لیسانسم تو این رشته و از یکی دانشگاه های معتبر ایران تاثیری نخواهد داشت؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه Hamid گفت:

      با سلام

      براى پذيرش مانعى نداريد
      هزينه كلى بستگى به موارد بسيارى كه خودتان به چند مورد از انها اشاره كرده ايد دارد
      ابتدا بايد دوره زبان فرانسوى را در فرانسه با مبلغ حدودى ٤٠٠٠ تا ٧٠٠٠ يورو بگذرانيد
      پس از ان وارد دانشگاه شده علوم پايه را گذرانده و ازمون ميدهيد و وارد رشته تخصصى مورد نظر ميشويد هزينه تحصيل دانشگاهى در فرانسه به زبان بومى رايگان است هزينه زندگى ماهانه حدود٨٠٠ يورو ميباشد
      در نظر داشته باشيد كه اجازه كار نيمه وقت دانشجويى را نيز داريد
      با توجه به رشته تحصيلى شما در ايران اگر در طى دوره دندانپزشكى واحد درسى مشترك داشته باشيد در صورت بالا بودن نمرات شما در ان درس در ايران امكان تطبيق با واحد مورد نظر در فرانسه وجود داد.

      با تشکر از سوال شما

  13. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه S گفت:

    سلام من دیپلم تجربی با معدل کتبی 12 و معدل کل دیپلم 16 هستم با توجه به اینکه در مطالب آمده معدل باید بالای 15 باشد آیا من برای پزشکی فرانسه میتونم اقدام کنم؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه Hamid گفت:

      با سلام

      بله شما میتونید ابتدا پذیرش دوره زبان بگیرین و بعد با داشتن مدرک زبان برای رشته مورد نظرتون در دانشگاه مورد نظر پذیرش بگیرین

      با تشکر از سوال شما

  14. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه S گفت:

    من دیپلم تجربی بامعدل کتبی 12 و معدل کل دیپلم 16 هستم. ایا با این شرایط می تونم برای پزشکی فرانسه اقدام کنم؟ در شرایطی که شما ذکر کردید معدل بالای 15 میخواد

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه Hamid گفت:

      با سلام

      بله شما میتونید ابتدا پذیرش دوره زبان بگیرین و بعد با داشتن مدرک زبان برای رشته مورد نظرتون در دانشگاه مورد نظر پذیرش بگیرین

      با تشکر از سوال شما

  15. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه سورنا ابریشم کار گفت:

    سلام وقتتون بخیر.برای ورود به تخصص دندانپزشکی هم مانند رشته پزشکی بعد از گذراندن زبان فرانسه مستقیما میشه وارد پروسه امتحانات رزیدنتی شد؟من ایران مدرک دندانپزشکی دارم برای ورود مستقیم به تخصص در فرانسه میشه راهنمایی کنید چه اقدامی باید انجام بدم

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه Hamid گفت:

      با سلام

      بايد ابتدا دوره زبان فرانسه را در انجا بگذرانيد و سپس در ازمون هاى لازم براى تخصص شركت كنيد.

      با تشکر از سوال شما

  16. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه meys گفت:

    سلام
    این طور که من متوجه شدم:
    ۱ سال فشرده زبان فرانسه رو در کشور فرانسه (در صورت تمایل)
    ۲ سال برای گذرندان مرحله اول و بعد دادن ازمونی که احتمال قبولیش حدود ۴۰ درصد
    آخر سر بعد از گذشت ۳ سال صرف وقت و هزینه میلیاردی اگه قبول نشدیم دست از پا درازتر باید برگردیم؟
    خیلی ترسناکه که

  17. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه علی گفت:

    سلام ممنون از اطلاعات خوبی که دادین.ولی منم مثل دوستان یه سوال دارم.دوره زبان چقدر طول میکشه؟یک دوره قطعیه یا مثلا من بعد از 2 ماه که مسلط شدم میتونم با دادن اون آزمون برای مدرک زبان و دریافت مدرک دیگه کلاسای زبان رو کنسل کنم؟سوال بعدی اون دوره آمادگی برای ازمونه…اینکه چقدر طول میکشه؟و اینکه اگه تو ازمون کسی قبول نشه برای دندانپزشکی تکلیفش چیه؟مرسی

  18. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه شیما گفت:

    با سلام
    بنده دانشجوی سال اخرپزشکی عمومی از دانشگاه های ایران هستم. برای خواندن تخصص در فرانسه علاوه بر مدرک زبان فرانسوی ،مدرک انگلیسی هم آیا لازم هست؟ و اینکه آزمون های ورودی تخصص چند مرحله هست؟ برای کسی که دوره پزشکی گذرانده هم 9 سال باید دوباره بخونه؟

  19. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه الهه گفت:

    سلام .سوال من راجع به ازمونی هست که بعد از پایان هرسال از دروس گذرانده شده گرفته می شود و پس از آن مشخص می شود در جه رشته ای پذیرفته شده ایم . ایا این امتحان سخت است همچون کنکور ایران یا خیر ؟ استاندار خودشان است؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      اين ازمونها استاندارد بوده و مباحث ازمون مواردى است كه در دوره اموزش داده شده بالأخص زبان مربوطه و قبولى در ازمون منوط به يادگيرى و پشتكار و جدى بودن فرد در طی دوره تحصيل است .

      باتشکر از سوال شما

  20. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه ftmeh گفت:

    سلام من پشت کنکوری هستم با معدل دیپلم 19 و پیش دانش گاهیه 13.84 میخاستم ببینم برا دندون در فرانسه شانسی دارم؟و اینکه میشه ی براورد کلی از همه همه هزینه ها تو ی شهر ارزون قیمت تر در سال بگید؟چ تحصیل چ متفرقه

  21. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مهدی گفت:

    سلام
    بنده ۲۳سالمه
    و ۴سال از پیش دانشگاهیه تجربیم میگذره..میخواستم بدونم این گپ تحصیلی از لحاظ پذیرش دوره زبان و صدور ویزای دانشجویی توسط سفارت مشکلی ایجاد نمیکنه؟!
    بعد سفارت مصاحبه هم داره؟

  22. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه rozhin گفت:

    سلام من 13 سالمه کلاس یازدهم رشته تجربی هستم ( 3 سال جهشی خوندم ) می خوام برای تحصیل پزشکی یا دندان پزشکی برم فرانسه باید چه کار کنم ؟ از کی باید اقدام کنم ؟

  23. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه پوریا گفت:

    با سلام .با رتبه ی زیر 1000 کشوری میشه در رشته ی پزشکی در فرانسه تحصیل کرد؟ در خود فرانسه هم میشه زبان فرانسه یاد گرفت؟فقط برای سال اول باید 7500 یورو پرداخت بشه یا هر سال؟7500 یورو میشه چیزی حدود 35 میلیون تومان؟

  24. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه فروزان گفت:

    سلام و خسته نباشید، من دیپلم تجربی دارم و لیسانس ادبیات فرانسه از دانشگاه تهران، میخواستم ببینم آیا امکانش هست که در فرانسه دندانپزشکی بخونم یا نه؟ و اینکه چون من لیسانس ادبیات فرانسه دارم، دوباره باید تو فرانسه دوره های زبان رو بگذرونم یا میتونم مستقیم برم سر کلاس های دانشگاه؟ ممنون میشم جواب بدید.

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      برای ورود به دانشگاه های ،رانسه برای رشته های پزشکی شما باید سطح C1 زبان فرانسه داشته باشید . بنابراین داشتن این مدرک الزامی می باشد و ارتباطی به مدرک دانشگاهی شما ندارد . برای ورود به رشته های پزشکی شما باید مدرک پیش دانشگاهی تجربی یا ریاضی داشته باشید .

      باتشکر از سوال شما

  25. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه آیدا گفت:

    سلام.تحصیلات تخصص به چه صورت هست؟ کسی که عمومی رو در ایران به اتمام رسونده و برای رشته تخصصی می خواد توی فرانسه ادامه بده

  26. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه شهره گفت:

    سلام ببخشيد سوالي داشتم
    براي ورود به رشته پزشكي در فرانسه بايد ديپلم تجربي داشته باشيم يا خير؟ من فوق ليسانس حقوق دارم و وكيلم اما مي خوام پزشكي بخونم

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      تحصیل رشته های پزشکی با مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی غیر از رشته های تجربی و ریاضی در برخی از کشورها ( در فرانسه این طور نمی باشد ) امکان پذیر می باشد ، اما هنگام برگشت به ایران مدرک شما مورد ارزشیابی قرار نمی گیرد .

      باتشکر از سوال شما

  27. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه سینا گفت:

    با سلام من در کشور گرجستان زندگی میکنم و برای دندانپزشکی فرانسه میخواستم اقدام کنم میخواستم در مورد هزینه های کالج دانشگاه ها و هزینه زندگی در فرانسه ازتون راهنمایی بگیرم. شرایط کالج ها به چه صورت هستش؟؟ ممنون میشم ار راهنماییتون

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      در فرانسه کالج پیش پزشکی نیست و فقط کافی است دوره زبان را در این کشور بگذرانید و بعد از آن وارد دانشگاه شوید . هزینه دوره استاندارد زبان فرانسه در حدود 3.000 یورو برای ده ماه است . تحصیل در دانشگاه های فرانسه تقریباً رایگان می باشد . هزینه زندگی در شهرهای دانشجویی در حدود 700 تا 800 یورو در ماه می باشد .

      باتشکر از سوال شما

  28. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه محمدامین گفت:

    سلام خدمت شما ،
    من میخوام برای پزشکی فرانسه اقدام کنم با معدل ۱۹ ، از زبان فرانسوی هم چیزی نمیدونم ، دوره ی زبان توی فرانسه بهتره یا ایران ، بعد اونجا استادها ایرانی هستن یا فرانسوی؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      قطعاً تحصیل زبان در محیط بهتر هست ، بنابراین تحصیل زبان فرانسه در خود کشور فرانسه یک مزیت به حساب می آید . اساتید فرانسوی هستند .

      باتشکر از سوال شما

  29. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه Pegah گفت:

    من پزشک عمومی از دانشگاه های ایران هستم…..برای تخصص فرانسه رو دوست دارم…..ممکنهبرای شروع راه راهنماییم کنید ؟؟؟؟امکان قبولی در امتحان دستیاری است…..یا تعداد دعدودی دانشجوی خارجی می پذیرند؟؟؟؟؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      برای تحصیل تخصص شما باید در آزمون به زبان فرانسه اقدام کنید . برای این کار می توانید دوره زبان فرانسه را در کشور فرانسه بگذرانید و بعد از آن وارد دوره های آمادگی آزمون تخصص شوید .

      باتشکر از سوال شما

    2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه ناشناس گفت:

      سلام و وقت بخیر.ایا آزمونی رو که بعد از سال اول دوره پزشک باید بدن از همون درسهای که توی اون یک سال خوندن و یاد گرفتن هست یا اینکه فر ق می کنه ؟ یعنی همون چیزی که خوندن رو باید تست بدن.؟امکان رد شدن هم هست؟

      1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        بله دقیقا از دروسی هست که آموزش دیدن و افرادی که نمرات بالاتری کسب می‌کنند پذیرفته می شوند.

        با تشکر از سوال شما

  30. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه دریا گفت:

    با سلام. من ۲۰سالمه با معدل پایین میشه به سال اول دانشگاه پزشکی در فرانسه وارد شد؟ و در ادامه بعد از قبولی در آزمون دانشگاه سال دوم پزشکی را خواند حتی با معدل پایین؟ تاثیر معدل کل دیپلم و پیش دانشگاهی در قبولی دانشگاه تا چه حد است؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      دانشگاه های فرانسه به طور مستقیم برای ورود به این رشته ها شرط معدل اعلام نکرده اند . اما آنچه اهمیت دارد سطح زبان فرانسه شما می باشد .

      باتشکر از سوال شما

  31. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه Omid گفت:

    سلام وقتتون بخیر من ۱۷ سال دارم و در مقطع یازدهم هستم و مدرک زبان انگلیسی هم میخوام بگیرم میخواستم بدونم که میتونم دوره زبان فرانسوی را یک سال در فرانسه بگذرونم و پس از اون میتونم اقدام به دانشکده پزشکی بکنم یانه ؟ خیلی ممنون میشم پاسخ بدید.با تشکر

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      بله ، دقیقاً اکثر متقاضیان تحصیل در کشور فرانسه همین کار را انجام می دهند ، دوره زبان را در خود فرانسه گذراندن یک مزیت فوق العاده به حساب می آید .

      باتشکر از سوال شما

  32. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه رویا گفت:

    سلام .هزینه سالانه تحصیل پزشکی در دانشگاه پیر و ماری کوری و هزینه سالانه زندگی در پاریس حدودا چند یورو میشه؟؟؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه تقریباً رایگان هستند ، هزینه زندگی در پاریس حدود 1.000 تا 1.200 یورو در ماه خواهد بود .

      باتشکر از سوال شما

  33. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه zahra گفت:

    سلام من دارای معدل دیپلم 19:18 و معدل پیش دانشگاهی 16:80 هستم با حداکثر تلاش و پیش خوانی دروس سال اول رشته پزشکی فرانسه امکان قبولی در کنکور پزشکی فرانسه چقدر است ؟ چقدر امکان برگشت دانشجو وجود دارد ؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      با تلاشی که شما می فرمائید شانس بالایی برای گذر از سال اول به سال دوم دارید ، معمولاً 60 درصد متقاضیان می توانند از سال اول دانشگاه وارد سال دوم رشته های علوم پزشکی در فرانسه شوند .

      باتشکر از سوال شما

  34. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه maral گفت:

    با سلام خسته‌نباشید
    میخواستم بپرسم ایا برای ورود به دانشگاه شرط معدل لازم هست؟
    و اگر دوره ی زبان در فرانسه گذرانده شود همچنان نیاز به تمکن مالی هست؟؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      غالباً دانشگاه های فرانسه شرط معدل خاصی را اعلام نمی کنند ، اما قطعاً بین متقاضیان ، افرادی که معدل بهتری دارند را انتخاب می کنند . در مورد تمکن مالی باید عرض کنم که شما برای گرفتن ویزا و بعد از آن برای برای تمدید اقامت دانشجویی باید نشان دهید که هزینه های زندگی خودتان را دارید . این مبلغ برای صدور ویزا معادل ریالی 7.500 یورو می باشد .

      باتشکر از سوال شما

  35. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه تانیا گفت:

    با سلام. من ۱۹ سالمه با معدل ۱۷.۸۱ برای پزشکی فرانسه اقدام کردم اما با اطلاعاتی که بدست آوردم متوجه شدم یه جور ریسک محسوب میشه به روسیه رو آوردم. به نظرتون اشتباه نکردم؟؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      قطعاً گزينه فرانسه گزينه بهتري است ، البته ورود به سال دوم بعد از آزمون در فرانسه مقداري مشكل تر از روسيه هست . اما با معدل خوبي كه شما داريد ، فرانسه براتون سخت نخواهد بود .

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (415 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه