تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان و به خصوص امکانات مناسب گذراندن دوره های کالج و پریمدیکال مجارستان در سال های اخیر بسیار مورد استقبال متقاضیان بین المللی به ویژه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است.

به وضوح می توان گفت که در طول بیست سال گذشته ، صدها هزار دانشجوی بین المللی با تصمیم قطعی برای تحصیل پزشکی در مجارستان ، از دانشگاه های برجسته این کشور پذیرش گرفته اند.

انتخاب مجارستان به عنوان کشور ایده آل رشته پزشکی و دندانپزشکی مزایای زیادی همچون سیستم آموزش عالی با کیفیت ، تحصیل به زبان انگلیسی ، تاریخ شگفت انگیز و دیدنی های زیبا ، مدارک معتبر و قابل انتقال در سراسر اتحادیه اروپا را برای شما به همراه دارد.

بسیاری از دانشجویان انتظار ندارند مجارستان در لیست برترین سیستم های آموزشی جهان رتبه بالایی داشته باشد اما در واقعیت سیستم آموزش عالی این کشور در جایگاه شگفت آور 22 قرار دارد.

برنامه های مختلف تحصیلی برای دانشجویان بین المللی فراهم شده است و توصیه می کنیم تا با مطالعه عنوان تحصیل در مجارستان این کشور را هرچه بیشتر جهت مقصد دانشگاهی خود بشناسید.

در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تمام زوایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان را بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان

ویدئو ابتدای محتوا کلیاتی را از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان به شما ارائه می دهد تا ضمن آشنایی با مباحث عمومی بتوانید در وقت خود برای مطالعه محتوای متنی صرفه جویی داشته باشید، همچنین می توانید پادکست همین ویدئو از روناک را دانلود کرده و در زمان دیگری گوش دهید. برای اطلاعات تکمیلی شماره خود را درج نمایید تا کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با شما تماس بگیرند.

پادکست تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب به روز ترین اطلاعات مهاجرتی با مشاوره های موسسه رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دوره های پریمدیکال در مجارستان

نکته ای که در باب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مجارستان قابل ذکر می باشد ، این است که شما نیاز به گذراندن دوره پری مدیکال یا پیش پزشکی دارید که تنها منحصر به رشته پزشکی نیست بلکه برای بسیاری رشته های دیگر در کالج های مجارستان برگزار می شود.

علاوه بر این باید بدانید که مدرک پریمدیکال مجارستان در برخی کشورهای دیگر نیز پذیرفته می شود ، به این معنا که اگر مدرک قبولی دوره پیش نیاز تحصیل پزشکی در مجارستان را داشته باشید ، می توانید در آزمون های ورودی دانشگاه های کشورهایی مانند اسلواکی ، لهستان ، جمهوری چک ، استونی ، اسلوونی و برخی دیگر نیز شرکت کنید.

علاوه بر این باید بدانید که مدرک پریمدیکال مجارستان در برخی کشورهای دیگر نیز پذیرفته می شود ، به این معنا که اگر مدرک قبولی دوره پیش نیاز تحصیل پزشکی در مجارستان را داشته باشید ، می توانید در آزمون های ورودی دانشگاه های کشورهایی مانند اسلواکی ، لهستان ، جمهوری چک ، استونی ، اسلوونی و برخی دیگر نیز شرکت کنید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان

معرفی کالج های مشهور مجارستان برای دوره پریمدیکال

  • کالج وکرله
  • کالج مک دنیل
  • کالج اوسینا
  • کالج دونا

در این کالج ها شما می توانید دوره های آمادگی برای آزمون دانشگاه هایی مانند سملوایز، دبرسن و یا سگد را جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان بگذرانید؛ هر کدام از کالج ها شرایط خاص خودشان را دارند، معدل و شرط سنی برای برخی اهمیت دارد و برخی میزان سختگیری به مراتب کمتری دارند.

در بین این کالج ها ، شاید بتوان گفت که کالج های اوسینا و مک دنیل تقریباً در یک سطح آموزشی هستند اما کالج دونا یا سایر کالج ها کیفیت پایینی در ارائه دوره دارند، از همین رو توصیه می شود حتماً برای انتخاب کالج با مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی مشورت کنید . همچنین با کلیک بر روی عنوان تحصیل در کالج پچ مجارستان از شرایط ورود به یکی از کالج های پرطرفدار این کشور مطلع خواهید شد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان

Entrance Exam of Medical Universities

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی مجارستان

جهت پذیرش در دانشگاه های پزشکی مجارستان ، متقاضیان موظفند در یک آزمون ورودی که شامل یک آزمون کتبی دو ساعت و نیم همراه با سوالات چند گزینه ای در زمینه زیست شناسی ، شیمی ، انگلیسی و پزشکی است ، قبول شوند.برای بخش شفاهی آزمون نیز یک استاد دانشگاه با دانشجویان در مورد موضوعات پزشکی مصاحبه می کند ، گرفتن نمره زبان بین المللی نیز برای پذیرش تحصیل پزشکی در مجارستان مورد نیاز است و چنانچه دانشجویی آن را نداشته باشد در صورت برآورده کردن سایر شرایط در سطح عالی ممکن است باز هم امتیاز ورود را به دست بیاورد.

شرکت در دوره های آمادگی قبل از آزمون به شما کمک می کند تا آزمون های ورودی پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان را با موفقیت پشت سر گذاشته و وارد دانشگاه شوید ، آشنایی با نوع سوالات و قرار گیری چند باره در آزمون های آزمایشی بهترین نتیجه را برای دانش آموزان سخت کوش به ارمغان می آورد.

محتوای آزمون ورودی پزشکی مجارستان

آزمون ورودی برای داوطلبان متقاضی برنامه های دوره پزشکی پایه ، داروسازی و تحصیل دندانپزشکی در مجارستان اجباری است  که از دو بخش تشکیل شده است:

  • یک آزمون کتبی (شامل سوالات چند گزینه ای ، تعاریف ، محاسبات و غیره) در زیست شناسی (برای همه اجباری) و شیمی یا فیزیک (انتخاب متقاضی) که 50 دقیقه طول می کشد.
  • بخش دوم نیز یک آزمون شفاهی از برخی دروس تخصصی است که نقش مهمی در چذیرش دانشجویان دارد . دقت داشته باشید که در بخش شفاهی مهارت زبانی شما نیز محک زده می شود و تسلط و آشنایی با زبان انگلیسی نقش مهمی را ایفا می کند . حداکثر امتیازی که داوطلب می تواند از این بخش دریافت کند،  100 می باشد.

پس از گذراندن دو مرحله آزمون تحصیل پزشکی در مجارستان عملکرد کلی آزمون در نظر گرفته می شود و امتیاز کسب شده به متقاضیان اعلام نمی شود . حداقل نمرات مورد نیاز برای پذیرش در دوره های اول پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی یا دوره پزشکی پایه به ترتیب 260 ، 260 ، 230 و 150 می باشد . مشاورین ما در عنوان آزمون ورودی دانشگاه سگد مجارستان یکی از پردرخواست ترین دانشگاه های این کشور را برای شما بررسی کرده اند و کافی است بر روی آن کلیک کنید.

بدون شک انتخاب یک کشور، باید از جنبه های مختلف ارزیابی شود، مقالات زیر برای کمک به شما نگارش شده اند.

شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان

شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان

با اشاره مجدد به شرایط پذیرش نسبتاً راحت در دانشگاه های پزشکی مجارستان ، می توان گفت که تحصیل رشته پزشکی در مجارستان سالانه شامل دو ترم است و دانشجویان رشته پزشکی باید به مدت 12 ترم تمام وقت به تحصیل بپردازند . آموزش های پزشکی در این کشور کاملا به روز و مطابق با استانداردهای جهانی است.

تحصیل پزشکی در مجارستان یک برنامه 6 ساله است که با اعطای مدرک پزشکی عمومی به پایان می رسد . موضوعات تحصیلی دو سال اول شامل ؛ بیو فیزیک، شیمی پزشکی، آناتومی و روان شناسی پزشکی؛ موضوعات تحصیلی سال سوم پزشکی در مجارستان شامل دوره های پزشکی داخلی و ویژگی های آن ، پاتولوژی ، ایمونولوژی و تکنیک های اصلی جراحی است.

تحصیلات سال های چهارم و پنجم تحصیل پزشکی در مجارستان حول محور شیوه های کلینیکی و آموزش در زمینه داروها می باشد و آخرین سال تحصیلی (سال ششم) به انواع امتحانات نهایی در زمینه هایی از پزشکی داخلی ، اطفال ، روانپزشکی ، عصب شناسی ، غده شناسی و جراحی ختم می شود.

همیشه سعی کرده ایم بهترین گزینه را با شرایط افراد به آن ها پیشنهاد دهیم و دلیل آن حرفه ای بودن تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار دغدغه مدیران این مجموعه برای شفاف بودن اطلاعات و ارائه مشاوره به دور از فرهنگ بازاریابی می باشد.

در این ویدیو نیز تعداد کمی از ویزاهایی که کلاینت های موسسه رجبی توانسته اند اخذ کنند را برای شما به نمایش گذاشته ایم.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای رسیدن به هدف متناسب با شرایط خود، مشاوره مجانی دریافت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

شرایط تحصیل دندانپزشکی در مجارستان با شرایط و الزامات رشته پزشکی تفاوت زیادی ندارد و فقط مدت زمان تحصیل این رشته کوتاه تر از دوره پزشکی است . مدت تحصیل دندانپزشکی در مجارستان 5 سال است اما دانشجویان یک سال تحصیلی را نیز برای گذراندن دوره پریمدیکال باید در نظر بگیرند.

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان عمدتا به زبان اصلی مجارستانی و در کنار آن به زبان انگلیسی و بعضا آلمانی تدریس می شود و دانشجویان باید با ارائه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی در کالج های معروف بوداپست ثبت نام کرده و دوره پریمدیکال را بگذرانند.

از شرایط اصلی ورود به رشته دندانپزشکی در مجارستان برآورده کردن شرایط سنی است و ارائه نمره زبان الزامی نبوده و متقاضیان می توانند با شرکت در دوره های زیان برای تحصیل دندانپزشکی اقدام کنند . علاوه بر زبان انگلیسی ، متقاضبان تحصیل دندانپزشکی در صورت تمایل می توانند برای زبان های تحصیلی مجاری و آلمانی نیز اقدام کنند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان

محتوای دوره دندانپزشکی در مجارستان 

فارغ التحصیلان دوره 5 ساله دندانپزشکی پس از گذراندن این مقطع می توانند دوره تخصص در گرایشات مختلف را انتخاب کنند . سال تحصیلی در مجارستان مانند ایران دو ترم تحصیلی است که از ماه های سپتامبر و ژانویه شروع می شود . تحصیل دندانپزشکی در مجارستان در دانشگاه ها به صورت تمام وقت و پاره وقت ارائه می شوند و دانشجو میتواند هر کدام را به دلخواه انتخاب نماید ، این در حالی است که اکثر دانشجویان خارجی برنامه تمام وقت را انتخاب می کنند.

آموزش در طول تحصیل دندانپزشکی در مجارستان مفاهیم پایه و بالینی را شامل می شود که سه سال اول پایه و اساس حرفه دندانپزشکی هستند و تلاش جدی دانشجویان را می طلبد . دانشجویان دندانپزشکی مجارستان در سال های چهارم و پنجم بیشتر وقت خود را در آزمایشگاه ها و کلینیک های آموزشی دندانپزشکی می گذرانند . در سال آخر تحصیلی نیز دانشجویان برای شرکت در کنفرانس های بالینی و فعالیت های بیرون از کلاس درس باز هم وقت بیشتری اختصاص می دهند و در نهایت با ارزیابی از طریق یکسری آزمون های نهایی ، مدرک دندانپزشکی به آنها اعطا می شود.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان

چنانچه بخواهیم در رابطه با تحصیل پزشکی در مجارستان و یا هر یک از رشته های علوم پزشکی در این کشور صحبت کنیم باید بگوییم که یکی از بزرگترین چالش های دانشجویان شهریه دانشگاه است .

 خوشبختانه در این رابطه می توانیم بگوییم که مجارستان یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه هایی ممکن برای رشته های گران علوم پزشکی است که رویای بسیاری را که توان پرداخت هزینه های بالا ندارند را به واقعیت تبدیل می سازد.

اغلب پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان از جمله گرانترین گزینه ها با شهریه در حدود 20000 یورو در سال هستند در حالی که سایر برنامه های کمتر تخصصی می توانند به 4500 یورو برسند .

 هزینه دوره آمادگی پیش پزشکی نزدیک به 7000 یورو است و دانشجویان علاقه مند به تحصیل پزشکی در مجارستان علاوه بر پرداخت شهریه ، ملزم به پرداخت هزینه درخواست ، هزینه امتحان و هزینه ثبت نام نیز هستند که هر یک بین 100 تا 150 یورو می باشد . هزینه برخی از دانشگاه های این کشور بدین شرح است :

نام دانشگاه هزینه تحصیل
دانشگاه سگد سال اول 16،520 دلار ، سال های دوم تا پنجم 16،300 دلار و سال ششم 8150 دلار
دانشگاه پچ 14000 دلار در سال و هزینه کل دوره 100،500 دلار
دانشگاه دبرسن سالانه در رشته پزشکی 15100 یورو و 14300 یورو برای دندانپزشکی
دانشگاه سملویس شهریه سالانه 17500 دلار و هزینه کل دوره 109،200 دلار

تحصیل رایگان پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان

امکان تحصیل رایگان برای مهاجران در مجارستان وجود دارد اما برخورداری از آن منوط به داشتن والد یا والدین مجاری و یا داشتن اقامت دائم این کشور است ، چنانچه فردی هیچکدام از این دو گزینه را نداشته باشد ، باید تحصیل به زبان مجاری را انتخاب کند تا هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان برای او رایگان شود.

چنانچه قادر به تحصیل به زبان مجاری هم نباشید ، در اینصورت بهترین روش جهت بهره مندی از تحصیل رایگان دندانپزشکی در مجارستان استفاده از انواع وام یا بورسیه های دانشجویی است . دانشکده های پزشکی مجارستان وام های دانشجویی را به علاقه مندان ارائه داده و افرادی که مایل به دریافت این وام ها هستند می توانند درخواست دهند . این وام ها با نرخ بهره بسیار کم به عنوان کمک هزینه تحصیلی بسیار مطلوب هستند.

البته باید بدانید که شرایط دریافت وام دانشجویی شامل محدودیت سنی است و دانشجویان باید سن کمتر از 40 سال داشته باشند و همچنین دارا بودن کار مهاجرت یا کارت اقامت مجارستان مدرک دیگری است که در زمان درخواست وام دانشجویی باید ارائه کنید.

تحصیل رایگان پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان
تحصیل پزشکی در مجارستان با مدرک دیپلم

Study Medicine in Hungary with Diploma

تحصیل پزشکی در مجارستان با مدرک دیپلم

اغلب متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در مجارستان فارغ التحصیلان دبیرستان هستند که به هر دلیلی نمی توانند به رویای پزشک شدن در ایران دست پیدا کنند . اما از طریق اقدام به تحصیل در مجارستان قطعا در اسرع وقت به رویای خود دست خواهید یافت. همه دانشکده های پزشکی مجارستان راه را برای متقاضیان ایرانی باز گذاشته اند تا برای شروع با مدرک دیپلم بتوانند برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان اقدام کنند . عده ای از افراد هم هستند که یک لیسانس علوم پایه یا پیراپزشکی در ایران دارند اما هنوز نتوانسته اند از رویای پزشک شدن دست بکشند ، مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در این مسیر همراه شما خواهند بود.

مدرک زبان موردنیاز رشته های پزشکی در مجارستان

برای تحصیل پزشکی در مجارستان ، بخشی از آزمون ورودی دانشگاه ها مهارت های انگلیسی داوطلبان را ارزیابی می کند و نداشتن دانش زبان کافی می تواند قبولی شما در آزمون ورودی را تحت تاثیر قرار دهد . همچنین ممکن است از دانشجویان خواسته شود تا مدرکی را در قالب نمرات آزمون آیلتس یا تافل ارائه دهند.

در صورت نداشتن سطح لازم زبان انگلیسی، می توانید از دوره های زبان در مجارستان استفاده کنید که کارشناسان ما در عنوانی جداگانه به صورت دقیق به آن پرداخته اند و تنها کافی است بر روی آن کلیک نمایید . حداقل نمره زبان انگلیسی که دانشگاه ها در مجارستان درخواست می کنند معمولا برای آزمون تافل بین 60 تا 80 و برای آزمون آیلتس بین 5 تا 6 است.

توجه داشته باشید که ممکن است دانشگاه انتخابی شما در مورد مدرک زبان سخت گیری خاصی به عمل نیاورد اما در زمان گرفتن ویزا به صورت جدی بررسی شود . بنابراین سعی داشته باشید که اخذ مدرک زبان را در بالای لیست الزامات پذیرش خود قرار دهید . توجه داشته باشید که تحصیل پزشکی در مجارستان و یا دندانپزشکی بدون محدودیت سنی است و در صورتی که پذیرش در دانشگاه مورد نظرتان تایید شود ، سن شما نمی تواند یک مانع جدی به حساب بیاید.

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در مجارستان
تحصیل پزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی

خوشبختانه بسیاری از دانشگاه های مجارستان برنامه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان را به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می دهند . مجارستان با داشتن دوره ها و برنامه های انگلیسی در تمام سطوح ، از برنامه های 6 ساله در مقطع کارشناسی تا برنامه های تحصیلات تکمیلی 4 یا 5 ساله و حتی برنامه های دکترا ، هر آنچه دانشجویان علاقه مند به پزشکی نیاز دارند را دارد.

اصلی ترین برنامه های پزشکی در مجارستان که به زبان انگلیسی تدریس می شود ، برنامه هایی است که توسط دانشگاه Semmelweis در بوداپست (که همچنین یک برنامه به زبان آلمانی نیز ارائه می دهد) ، دانشگاه دبرسن ، دانشگاه پچ و دانشگاه سگد ارائه می شود.

این دانشگاه ها همچنین داروسازی و دندانپزشکی را نیز به زبان انگلیسی ارائه می دهند و البته خوب است دقت داشته باشید که تحصیل پزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی تنها شامل کلاس های درس شده و به هنگام کارآموزی در محیط های عملی شما باید زبان بومی مردم یعنی مجاری را تا حدی مسلط باشید که امکان یادگیری آن در این کشور نیز وجود دارد.

تحصیل پزشکی در مجارستان به زبان مجاری

تحصیل پزشکی در مجارستان به زبان مجاری این فرصت را به شما می دهد که بتوانید در دانشگاه های دولتی به صورت رایگان به تحصیل بپردازید . همچنین پزشکان فارغ التحصیل از دانشگاه های پزشکی مجارستان که به زبان مجاری در این کشور تحصیل کرده اند ، مجاز به درخواست برای اقامت در بیمارستان های سراسر کشور هستند.

اگر متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مجارستان قصد داشته باشند که با مدرک دیپلم برای برنامه های زبان مجاری پذیرش بگیرند ، قطعا نیاز دارند که قبل از هر چیز مهارت زبان مجاری را برای مقامات دانشگاه به اثبات برسانند . این مهارت می تواند از طریق شرکت در دوره های پیش نیاز دانشگاه ها در کالج های مختلف برآورده شود . کسب نمره قبولی در آزمون ECL جهت تحصیل پزشکی در مجارستان الزامی است .

در حال حاضر دو سیستم آزمون زبان مجاری را به عنوان آزمون زبان دوم ارائه می دهند : ECL و Origó  در شهرهای پچ و بوداپست این کشور.

 

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی مجارستان

برای پذیرش در دانشگاه یا دوره دانشگاهی در مجارستان ، کلیات مدارک مورد نیاز به شرح زیر هستند:

  • داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و یا پیش دانشگاهی (ترجمه انگلیسی)
  • داشتن نمره زبان بین المللی (در صورت لزوم از سوی دانشگاه انتخابی)
  • داشتن مدرک مبنی بر گذراندن دوره پیش پزشکی در مجارستان
  • فرم درخواست پر شده
  • نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه
  • داشتن CV به زبان انگلیسی (سوابق علمی در المپیادها و یا سوابق اختراعی بسیار موثر است)
  • پرداخت هزینه درخواست

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در مجارستان

وزارت بهداشت ایران در سال تحصیلی 2023-2024 اعلام کرده است که مدارک پزشکی چهار دانشگاه مجارستان را می پذیرد ، این چهار دانشگاه همان دانشگاه های مشهوری هستند که تا کنون در این محتوا در بخش بهترین دانشگاه های پزشکی مجارستان درباره آنها صحبت کرده ایم.

در اینجا مجددا اسامی این دانشگاه ها را به همراه رنکینگ جهانی آنها بیان می کنیم:

  • دانشگاه سمولوایز  رتبه جهانی در آمریکا 679 و رتبه تایمز  401 تا 500
  • دانشگاه سگد  رتبه جهانی در آمریکا 726 و رتبه تایمز  801 تا 1000
  • دانشگاه دبرسن  رتبه جهانی در آمریکا 672 و رتبه تایمز  801 تا 1000
  • دانشگاه پچ  رتبه جهانی در آمریکا 1131 و رتبه تایمز  601 تا 800

دقت داشته باشید که این فهرست هر ساله تغییر می کند و مشاورین ما در موسسه آماده راهنمایی شما جهت انتخاب بهترین مقصد تحصیل دندانپزشکی در مجارستان و یا پزشکی هستند.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در مجارستان
مزایا و معایب تحصیل پزشکی در مجارستان

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در مجارستان

قطعا شناختن مزایا و معایب تحصیل پزشکی در مجارستان به شما کمک خواهد نمود تا بتوانید با چشمانی باز و آگاهی همه جانبه مقصد تحصیل خود را انتخاب کنید . چنانچه بخواهیم از مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در محارستان برای شما بکوییم می توان گفت که:

  • فراهم نمودن امکانات ایده آل برای دانشجویان بین المللی 
  • پیروی از استانداردهای بین المللی 
  • اعتبار بالای دانشگاه های این کشور در رنکینگ های جهانی
  • شرایط ورود آسان
  • هزینه مقرون به صرفه
  • امکان انتقال به سایر کشورهای اروپایی
  • امکان تحصیل به چند زبان
  • برگزاری دوره های آمادگی قبل از ورود به دانشگاه

اما در این میان نمی توان از تعداد کم دانشگاه های تحصیل دندانپزشکی در مجارستان گذشت که یکی از مشکلات دانشجویان بین المللی به شمار می رود . همچنین یادگیری زبان مجاری برای دانشجویان آسان نبوده و افرادی که به دنبال مهاجرت پس از اتمام تحصیل هستند ، یادگیری این زبان را بیهوده می دانند . آزمون ورودی و دوره چیش نیاز نیز می تواند چالشی دیگر برای دانشجویان تلقی شود و گرچه تقریبا 80 درصد متقاضیان نمره قبولی این آزمون را کسب می کنند اما شرکت در دوره آمادگی این آزمون یکسال وقت و هزینه دانشجو را هدر می دهد و این موضوع برای بسیاری از خانواده ها خوشایند نیست.

تلاش کردیم در این مقاله با چگونگی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان آشنا شوید ، برای ارتباط نزدیک تر با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی در زمینه مهاجرت تحصیلی و کاری ، با شماره های ما در تماس باشید و با مشاوران دفاتر  مرکزی و غرب در تهران و شیراز صحبت کنید ، ذکر این نکته ضروری است که اگر انتخاب این کشور برای مهاجرت بوده است، حتماً مقاله مهاجرت به مجارستان را بخوانید تا با دیگر روش های قانونی آن آشنا شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان

بله ، جهت پذیرش در دانشگاه های پزشکی مجارستان ، متقاضیان موظفند در یک آزمون ورودی که شامل یک آزمون کتبی دو ساعت و نیم همراه با سوالات چند گزینه ای در زمینه زیست شناسی ، شیمی ، انگلیسی و پزشکی است ، قبول شوند و سپس مصاحبه شفاهی را نیز پشت سر بگذارند.

گذراندن این دوره برای متقاضیان تحصیل داروسازی ، پزشکی ، دندانپزشکی ، دامپزشکی ، فیزیوتراپی ، مامایی و زیست شناسی ضروری است.

اگر مدرک قبولی دوره پریمدیکال مجارستان را داشته باشید ، شما می توانید در آزمون های ورودی دانشگاه های کشورهایی مانند اسلواکی ، لهستان ، جمهوری چک ، استونی ، اسلوونی و برخی دیگر نیز شرکت کنید.

بله ، دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی می توانند به مدت ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و با حقوق دریافتی بخشی از هرینه های خود را تامین کنند.

دانشگاه سگد سال اول ؛ 16،520 دلار ، سال های 2-5 : 16،300 دلار آمریکا و سال 6 : 8150 دلار ، هزینه کل : 89،870 دلار.

برای مقایسه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان با سایر کشورها، حتماً مقالات زیر را بخوانید.

در انتها تجربه دوستانی که برای کشور مجارستان اقدام کرده اند را با شما به اشتراک می گذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (439 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه