شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای عربی

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای عربی
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای عربی برای ایرانیانی که تمکن مالی بالایی دارند بسیار مناسب و عالی است ، برخی افراد تحصیل در دانشگاه های دخلی را انتخاب می کنند و برخی دیگر به دنبال تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های خارج از کشور هستند ، به طور قطع پذیرش در رشته های پزشکی در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی دشوار است و نیازمند تلاش و رقابت بسیار است.

در این مقاله شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای عربی را بررسی خواهیم کرد ، در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل پزشکی در خارج از کشور با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید ، همچنین در صورتی که می خواهید از شرایط کلی تحصیل در کشورهای عربی به خصوص کشورهای امارات متحده بیشتر بدانید ، به مقاله تحصیل در امارات مراجعه نمایید ، هزینه های تحصیل و زندگی ، بورسیه تحصیلی ، چگونگی اخذ ویزای دانشجویی و خوابگاه در آن مقاله به طور مفصل ارائه شده است.

دوره تحصیل در رشته پزشکی در کشور های عربی بین ۵ تا ۶ سال است ، در برخی از این کشور ها مانند عربستان سعودی به ندرت دانشجوی بین المللی در دانشگاه های پزشکی پذیرش می شوند ، اکثر کشور های عربی زبان در شبه جزیره عربستان ، خاورمیانه و شمال آفریقا متمرکز هستند که به “جهان عرب” معروف می باشد ؛ با این حال ، حدود ۲۵ کشور عرب زبان وجود دارد که ادعا می کنند عربی به عنوان زبان رسمی آن ها است که شامل عربستان سعودی ، الجزایر ، جیبوتی ، مصر ، فلسطین ، لبنان ، عراق ، اردن ، کویت ، موریتانی ، مراکش ، عمان ، قطر ، سوریه ، بحرین ، تونس ، امارات متحده عربی ، یمن و غیره می باشد.

شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای عربی

زبان تحصیل پزشکی در کشورهای عربی

همان گونه که از نام کشور های عربی مشخص است زبان رسمی این کشور ها زبان عربی است و دروس در دانشگاه های این کشور ها به ویژه در دانشگاه های دولتی آن ها به زبان عربی ارائه می شوند ، اما در برخی از کشور ها مانند عمان ، امارات متحده عربی ، عربستان سعودی و لبنان امکان تحصیل در رشته های پزشکی به زبان انگلیسی وجود دارد ، البته اغلب در دانشگاه های خصوصی کشور های عربی که پردیسی از دانشگاه های اروپایی هستند امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.

مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات را بخوانید تا با دانشگاه های انگلیسی زبان و شرایط آن ها بیشتر آَشنا شوید.

بهترین دانشگاه های پزشکی کشور های عربی

کشور های عربی که پیش از این با تعدادی از آن ها آشنا شدیم دارای دانشگاه های پزشکی متعددی هستند که برخی از آن ها خاص دانشجویان بومی است و برخی دیگر پذیرای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان می باشند ، یکی از ویژگی های دانشگاه های کشور های عربی این است که برخی از آن ها تنها خاص زنان یا مردان هستند ؛ در ادامه با تعدادی از بهترین دانشگاه های پزشکی این کشور ها آشنا خواهیم شد.

دانشگاه آمریکایی بیروت

دانشگاه آمریکایی بیروت (AUB) یک دانشگاه خصوصی ، غیر فرقه ای و مستقل است که در نیویورک مستقر است و پردیس آن در بیروت لبنان است ، این دانشگاه توسط یک هیئت امنای مستقل و خودمختار اداره می شود و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به مدرک لیسانس ، فوق لیسانس ، MD و PhD می شود.

این محوطه دانشگاه از 64 ساختمان تشکیل شده است که شامل مرکز پزشکی دانشگاه آمریکایی بیروت می باشد که قبلا با نام AUH – بیمارستان دانشگاهی آمریكا شناخته می شد.

تقریبا یک پنجم دانش آموزان AUB قبل از آمدن به این دانشگاه در دبیرستان یا دانشگاه های خارج از لبنان تحصیل کردند ، فارغ التحصیلان AUB در بیش از 120 کشور در سراسر جهان زندگی می کنند ، زبان آموزش انگلیسی است ، مدارکی که در این دانشگاه اعطا می شود به طور رسمی در هیئت رئیسه نیویورک ثبت می شوند.

AUB به عنوان یکی از معتبرترین موسسات دانشگاهی در خاورمیانه ، در حال حاضر در جایگاه دوم منطقه قرار دارد ، براساس9 شاخص بسیار عالی رتبه بندی می کند و بالاترین و عالی ترین امتیاز را برای اعتبار کارفرمای خود کسب می کند.

بهترین دانشگاه های پزشکی کشور های عربی

دانشگاه ملک عبدالعزیز (KAU)

دانشگاه ملک عبدالعزیز یک دانشگاه دولتی در جده ، عربستان سعودی است ، این دانشگاه در سال 1967 به عنوان دانشگاه خصوصی توسط گروهی از بازرگانان تأسیس شد و در سال 1974 ، با تصمیم وزیران شورای عربستان سعودی به دستور پادشاه وقت فیصل ، دانشگاه ملک عبدالعزیز به دانشگاه دولتی تبدیل شد ؛ در سال 2021 ، از نظر Times Higher Education در رتبه 1 دانشگاه عرب قرارگرفت ، دانشگاه ملک عبدالعزیز با چهار جدول مهم رتبه بندی در 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

دانشگاه ملک عبدالعزیز از سال 2020 توسط رتبه بندی علمی دانشگاه های جهان بین 101-150 رتبه بندی شده است.

دانشگاه ملک سعود

دانشگاه پادشاه سعود یک دانشگاه دولتی در ریاض عربستان سعودی است که در سال 1957 توسط پادشاه سعود بن عبدالعزیز به عنوان دانشگاه ریاض به عنوان اولین دانشگاه در پادشاهی عربستان سعودی تاسیس شد ، این دانشگاه برای رفع کمبود نیروی ماهر در عربستان سعودی ایجاد شده است و در سال 1982 به دانشگاه کینگ سعود تغییر نام داد.

بدنه دانشجویی KSU امروز متشکل از 40،000 دانشجوی دختر و پسر است که 7٪ آنها بین المللی هستند ، دانشجویان دختر دارای هیئت انضباطی مخصوص به خود هستند و مرکزی برای نظارت بر پیشرفت دانشجویان دختر وجود دارد ، این دانشگاه دوره های علوم طبیعی ، علوم انسانی و مطالعات تخصصی را ارائه می دهد و بسیاری از دوره ها بدون شهریه است ، زبان آموزش در برنامه های کارشناسی انگلیسی و عربی بسته به رشته انتخابی است ؛ در میان دانشگاه های عربی ، برنامه های پزشکی آن بسیار مورد توجه است ، کالج بهداشت در زمینه های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، علوم کاربردی پزشکی ، پرستاری و فوریت های پزشکی ادانشجو می پذیرد.

دانشگاه امارات متحده عربی

دانشگاه امارات متحده عربی قدیمی ترین دانشگاه در امارات متحده عربی است ، پس از استقلال از انگلیس توسط رئیس جمهور وقت و پدر موسس امارات متحده عربی ، مرحوم شیخ زاید بن سلطان آل نهیان ، در سال 1976 تاسیس شد.

این اولین و قدیمی ترین دانشگاه از سه موسسه آموزش عالی تحت حمایت دولت در عربستان متحده است امارات (دو دانشکده عالی فناوری و دانشگاه زاید) هستند ؛ این دانشگاه در العین ، امارات متحده عربی واقع شده است ، امارات متحده عربی یک موسسه تحقیقاتی معتبر است ، دانش آموختگان این کشور وزیران ، دیپلمات ها ، مقامات ارشد دولت و رهبران بازرگانی را در اختیار امارات متحده عربی قرار داده اند.

برنامه پایه دانشگاه دانش آموزان را برای دوره های تحصیلی آکادمیک با دوره های پیش دانشگاهی به زبان های انگلیسی ، عربی و ریاضیات و سایر حمایت ها در انتقال از مدرسه به دانشگاه آماده می کند.

دانشگاه قطر

دانشگاه قطر یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در قطر است که در حومه شمالی پایتخت دوحه واقع شده است ، دوره ها به زبان عربی (در دوره های آموزش ، هنر و علوم اجتماعی) یا انگلیسی (در دوره های علوم طبیعی ، مهندسی و بازرگانی) تدریس می شوند ؛ این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی در این کشور است و میزبان رشته هایی مانند هنر و علوم ، تجارت و اقتصاد ، آموزش ، مهندسی ، حقوق ، شرع و معارف اسلامی ، داروسازی ، علوم بهداشت ، پزشکی و دندانپزشکی است – در مجموع تقریبا 8000 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

دانشجویانی که وارد دانشگاه می شوند در یک “برنامه پایه” قرار می گیرند که کسب مهارتهایی مانند ریاضی ، انگلیسی و فناوری رایانه را تضمین می کند.

بسیاری از دپارتمان های دانشگاهی آن تعدادی از سازمان ها را برای تأیید اعتبار دریافت کرده اند یا در حال ارزیابی هستند ؛ این دانشگاه از طرف دولت و صنعت خصوصی برای انجام تحقیقات منطقه ای ، به ویژه در زمینه های محیط زیست و فن آوری های انرژی ، فعالیت می کند.

دانشگاه قطر دارای دانشجویی با پنجاه و دو ملیت است که 65٪ آنها اتباع قطر هستند ، حدود 35٪ فرزندان مهاجران هستند ، زنان تقریبا 70٪ جمعیت دانش آموزان را تشکیل می دهند و مجموعه امکانات و کلاسهای درس خود را برای آنها فراهم می کنند.

دانشگاه اردن

دانشگاه اردن که اغلب به اختصار UJ نامیده می شود ، یک دانشگاه تحت حمایت دولت است که در امان ، اردن واقع شده است ؛ این موسسه در سال 1962 تاسیس شد و بزرگترین و قدیمی ترین موسسه آموزش عالی اردن است.

این منطقه در منطقه جوبایها در منطقه دانشگاهی در امان واقع شده است ، این دانشگاه در حال حاضر حدود 1400 کارمند هیات علمی استخدام می کند و بیش از 37000 دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند ، این دانشگاه در زمینه های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری ، علوم ، مهندسی و غیره فعالیت دارد.

دانشگاه سلطان قابوس عمان

دانشگاه سلطان قابوس ، واقع در الخوده در استان مسقط ، تنها دانشگاه دولتی در سلطنت عمان است ، بیشتر دانشجویان ورودی به دانشگاه براساس عملکردشان در امتحانات نهایی دبیرستان انتخاب می شوند ؛ تعداد دانشجويان از 500 در سال 1986 به بيش از 10،000 در سال 2005 افزايش يافته است ، بيش از نيمي از دانشجويان به دليل محدوديت فضا در محوطه دانشگاه زندگي مي كنند ؛ در حال حاضر حدود 15357 دانشجو دارد که 7،942 دانش آموز دختر و 7،415 دانشجوی پسر هستند.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور های عربی

تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی درکشور های عربی به مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی نیاز دارد ، برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی در کشور ها ی عربی مانند عربستان سعودی ، امارات ، عمان و غیره قبولی در آزمون ورودی الزامی است.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور های عربی

همان گونه که در بالا بیان شد تحصیل در آن دسته دانشگاه های پزشکی کشورهای عربی که به زبان انگلیسی انجام می شود ، ارائه مدرک معتبر بین المللی آیلتس با حداقل نمره ۶ از شرایط پذیرش این دانشگاه ها است.

بسیاری از کشور ها امکان شرکت در دوره فراگیری زبان را به متقاضیان تحصیل دردانشگاه های پزشکی خود فراهم می کنند و متقاضیان می توانند قبل از ورود به دانشگاه در این دوره ها شرکت و دانش زبانی خود را گسترش دهند ، البته علاوه بر دوره های زبان در اغلب کشور های دوره پایه یا فاندیشن ارائه می شوند که فرد را برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی آماده می کنند.

لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی کشور های عربی داشتن تمکن مالی برای تحصیل و زندگی است ، چنان چه شما قصد تحصیل در یکی از برترین کشور ها و شهر های عربی را دارید باید از توانایی مالی خوبی برخوردار باشید تا بتوانید هزینه تحصیل و زندگی در کشور مقصد مانند امارات متحده عربی ، قطر ، کویت و غیره را تامین کنید ، البته به عمان اندازه کیفیت دانشگاه ها و سطح رفاه آن ها بالا است.

محدودیت سنی و شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای عربی و مختلط بودن دانشگاه های آن

یکی از شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای عربی محدودیت سنی است ، حداقل سن برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی کشور های عربی ۱۷ سال است اما حداکثر سن در کشور های مختلف متفاوت است مثلا در کشور امارات متحده عربی متقاضیان تا سن ۳۱ سال مجاز به اخذ پذیرش در رشته های پزشکی هستند و در برخی کشور ها مانند قطر هیچ گونه محدودیت سنی برای تحصیل پزشکی وجود ندارد ، برای کسب آگاهی از جزئیات در مورد هر یک از کشور های عربی با دفاتر موسسه تماس بگیرید.

دانشگاه های عربستان سعودی بر اساس جنسیت تفکیک شده اند اما در دهه گذشته برخی از دانشگاه های این کشور تفکیک جنسیتی را برداشته و دانشجویان می توانند به صورت مختلط تحصیل کنند ، اما در دانشگاه هایی مانند ملک سعود تحصیل به صورت جداگانه و مجزا امکان پذیر است ، در دیگر کشور های عربی این محدودیت ها کمتر است و بیشتر می توان دانشگاه های مختلط را یافت البته این دانشگاه ها اغلب خصوصی هستند.Smart ContainerTitle Element

هزینه تحصیل پزشکی در کشور های عربی

هزینه تحصیل در کالج های پزشکی کشورهای عربی معمولا ارزانتر از دانشگاه های غربی است اما باید توجه داشت که در برخی از کشور های عربی هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی حتی بیشتر از غرب است که دلیل این افزایش قیمت ها افزایش تقاضای تحصیلی دانشجویان بین المللی در این کشور ها و همچنین خصوصی بودن اکثر دانشگاه ها در کشورهای عربی می باشد ، البته هزینه تحصیل در هر کشور عربی با کشور دیگر متفاوت می باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در کشور های عربی

هزینه تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های دولتی عربستان سعودی برای شهروندان این کشور رایگان است ، با این وجود دانشجویان بین المللی مجبور به پرداخت شهریه هستند ، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ، شهریه می تواند حدود ۶۰۰۰ دلار در سال باشد.

متوسط شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه های امارات از ۱۱۷۶۳۹ تا ۱۲۲۵۴۰ درهم امارات است ، متوسط شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه های قطر بین ۱۶۵۰۰ تا ۲۴۷۰۰ دلار برای هر سال تحصیلی است و متوسط شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه های لبنان ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار برای هر سال تحصیلی هست.

دانشکده های دانشگاه های پزشکی کشور های عربی

با بهترین دانشگاه های پزشکی کشور های عربی پیش از این آشنا شدیم ، این دانشگاه ها و سایر دانشگاه های ارائه دهنده رشته های پزشکی در کشور های عربی علاوه بر رشته های مرتبط به سلامت و بهداشت در زمینه های دیگر فعالیت دارند که در ادامه با سایر دانشکده های چندین دانشگاه پزشکی کشور های عربی آشنا می شویم.

دانشکد های دانشگاه ملک سعود

دانشگاه ملک سعود در عربستان سعودی در زمینه های مختلف علوم طبیعی ، علوم اجتماعی ، علوم انسانی و مطالعات حرفه ای فعالیت دارد و دارای دانشکده های مقدماتی ، علوم ( معماری و برنامه ریزی ، امور اجرایی ، مهندسی ، علوم ، غذا و کشاورزی ، کامپیوتر و علوم اطلاعات) ؛ سلامت و بهداشت ( پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، علوم کاربردی پزشکی پرستاری و فوریت های پزشکی ) ؛ علوم انسانی ( هنر ، آموزش ، حقوق و علوم سیاسی ، زبان و ترجمع ، گردشگری ، موسسه زبان عربی ، تربیت بدنی و آموزش ) وکالج های جامعه می باشد.

دانشکده های دانشگاه ملک عبدالعزیز

دانشگاه ملک عبدالعزیز یکی دیگر از دانشگاه های پزشکی در کشور های عربی است که در کشور عربستان سعودی قرار دارد این دانشگاه دارای دانشکده مهندسی ، اقتصاد و امور اجرایی ، حقوق ، علوم کاربردی پزشکی ، پزشکی ، هنر و علوم انسانی ، ارتباطات و رسانه ، پرستاری ، کشاورزی ، علوم ، داروسازی ، دندانپزشکی ، زمین شناسی ، گردشگری ، طراحی محیط ، علوم زیر دریایی و مطالعات زیر دریایی می باشد.

دانشکده های دانشگاه آمریکایی بیروت

دانشگاه آمریکایی بیروت یک دانشگاه خصوصی در شهر بیروت لبنان است که دارای دانشکده های کشاورزی و علوم غذایی ، هنر و علوم ، پزشکی ، پرستاری ، مهندسی و معماری ، دانشکده تجارت سلیمان اولایان است.

دانشکده های دانشگاه آمریکایی بیروت

دانشکده های دانشگاه عرب بیروت

دانشگاه عرب بیروت دیگر دانشگاه خصوصی واقع در لبنان است که دارای ۱۰ دانشکده هنر ، علوم سیاسی و اجتماعی ، تجارت ، مهندسی معماری ، مهندسی ، علوم ، داروسازی ، پزشکی ، دندانپزشکی و علوم بهداشت غیره است.

دانشکده های دانشگاه امارات متحده عربی

دانشگاه امارات متحده عربی دارای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در ۹ کالج تجارت و اقتصاد ، دانشکده آموزش ، دانشکده مهندسی ، دانشکده غذا و کشاورزی ، دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی ، دانشکده فناوری اطلاعات ، دانشکده حقوق ، دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی و دانشکده علوم است.

دانشکده های دانشگاه سلطان قابوس

دانشگاه سلطان قابوس در عمان یکی از دانشگاه های برتر در جهان عرب است ، این دانشگاه شامل ۹ دانشکده علوم کشاورزی و دریایی ، هنر و علوم اجتماعی ، اقتصاد و علوم سیاسی ، تحصیلات ، مهندسی ، حقوق ، پرستاری ، علم پزشکی و بهداشت و علوم پایه است.

دانشکده های دانشگاه اردن

دانشگاه اردن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد را در ۲۰ دانشکده و موسسه ارائه می دهد که شامل دانشکده پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری ، علوم توانبخشی ، علوم ، کشاورزی ، مهندسی و فناوری ، زبان های خارجی ، هنر ، علوم انسانی و علوم اجتماعی ، مطالعات اسلامی ، تجارت ، حقوق ، علوم آموزشی ، آموزش فیزیکی ، هنر و طراحی و مطالعات تحصیلات تکمیلی می باشد.

دانشکده های دانشگاه قطر

دانشگاه قطر که در شهر دوحه قرار دارد دارای دانشکده های هنر و علوم ، تجارت و اقتصاد ، آموزش ، مهندسی ، حقوق ، داروسازی ، مطالعات اسلامی ، پزشکی ، علوم بهداشت و تربیت بدنی می باشد.

مزایای تحصیل در دانشگاه های پزشکی عربی

پس از اطمینان از تمایل برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور بایستی مزایای تحصیل در کشور های مختلف را بررسی کرده و بر اساس شرایط خود بهترین گزینه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرد ، در ادامه با مزایا و شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای عربی آشنا می شویم.

  • تحصیل در دانشگاه های با کیفیت در کشور های عربی : کیفیت دانشگاه های کشور های عربی هر ساله در حال پیشرفت است به گونه ای که بیش از ۱۵۰ دانشگاه این کشور در بین دانشگاه های برتر جهان بر اساس رتبه بندی QS قرار دارند.
  • امکانات رفاهی و تحصیلی عالی در کشور های عربی: از آن جا که کشور های عربی دارای منابع نفت و گاز بسیاری هستند از نظر اقتصادی شرایط مطلوبی دارند و در سال های گذشته بودجه بسیاری را خرج امکانات رفاهی و تحصیلی دانشگاه های خود کرده اند ، پس با تحصیل در دانشگاه های این کشور ها می توان علاوه بر کیفیت دانشگاه ها از خدمات رفاهی و تفریحی عالی بهره برد.
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اغلب دانشگاه های پزشکی کشور های عربی : اگر چه زبان رسمی این کشور ها عربی است اما به دلیل وجود دانشگاه های بین المللی در این کشور ها و وجود پردیس های دانشگاه های خارجی امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه ها وجود دارد.
  • مسلمان بودن کشور های عربی : با توجه به مسلمان بودن کشور های عربی شوک فرهنگی کمتری برای ایرانیان ایجاد می شود.

معایب رشته های پزشکی در دانشگاه های پزشکی اعراب

قطعا تحصیل در هر کشور فقط با مزایا همراه نیست و چالش های متعددی پیش روی دانشجویان محصل در کشور های خارجی می باشد که در ادامه با برخی از معایب تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه های کشور عربی آشنا خواهیم شد.

معایب رشته های پزشکی در دانشگاه های پزشکی اعراب
  • اگر چه دانشگاه های پزشکی کشور های عربی از کیفیت خوبی برخوردار هستند اما مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند و تنها تعدادی از دانشگاه های پزشکی لبنان مورد تایید این وزارت هستند.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی کشور های عربی بالا است و برای تامین هزینه تحصیل و زندگی در این کشور ها بایستی از نظر مالی در وضعیت خوبی بود.
  • اگر چه مذهب کشور های عربی اسلام است اما در برخی کشور های عربی مانند عربستان سعودی فرقه های مختلفی وجود دارد که برای دانشجویان بین المللی شیعه امن نیست.
  • برخی کشور های عربی مانند عربستان سعودی تمایل به جذب دانشجویان بین المللی در رشته های پزشکی ندارند و اولویت به دانشجویان بومی است.
  • بازار کار رشته پزشکی در کشور های عربی نامناسب است ، علیرغم سهولت شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای عربی باید یادآور شویم که این کشورها به سختی اقامت می دهند ، فارغ التحصیلان رشته پزشکی در کشور های عربی معمولا باید به کشور خود بازگردند و یا می توانند از آنجا برای یک کشور سوم اقدام به تحصیل نمایند زیرا شرایط اشتغال در کشور های عربی و شرایط اخذ اقامت دائم بسیار دشوار می باشد ؛ شرایط کار در کشور های عربی را در مقاله ای در همین سایت بخوانید و اطلاعات خود را به روز کنید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی در کشورهای عربی

در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تلاش کردیم شما را با شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای عربی آشنا کنیم ، کارشناسان ما بصورت منظم بخش دیدگاه سایت را بررسی کرده و به سوالات متقاضیان محترم ، پاسخ می دهند ؛ بنابراین شما هم می توانید در پایین همین صفحه سوالات خود را درج نموده و در همان روز به پاسخ دقیق و کامل خود برسید.

هزینه و شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای عربی به چه صورت است؟

متوسط شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه های امارات از 117639 تا 122540 درهم امارات است ، متوسط شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه های قطر بین 16500 تا 24700 دلار برای هر سال تحصیلی است و متوسط شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه های لبنان 8000 تا 12000 دلار برای هر سال تحصیلی هست.

شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای عربی به لحاظ محدودیت سنی چگونه است؟

حداقل سن برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی کشور های عربی 17 سال است اما حداکثر سن در کشور های مختلف متفاوت است مثلا در کشور امارات متحده عربی متقاضیان تا سن 31 سال مجاز به اخذ پذیرش در رشته های پزشکی هستند و در برخی کشور ها مانند قطر هیچ گونه محدودیت سنی برای تحصیل پزشکی وجود ندارد.

آیا امکان و شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای عربی به زبان انگلیسی هم وجود دارد؟

دروس در دانشگاه های این کشور ها به ویژه در دانشگاه های دولتی آن ها به زبان عربی ارائه می شوند ، اما در برخی از کشور ها مانند عمان ، امارات متحده عربی ، عربستان سعودی و لبنان امکان تحصیل در رشته های پزشکی به زبان انگلیسی وجود دارد ، البته اغلب در دانشگاه های خصوصی کشور های عربی که پردیسی از دانشگاه های اروپایی هستند امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.

ورود به دانشگاه های پزشکی کشورهای عربی به چه صورتی است؟

تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی درکشور های عربی به مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی نیاز دارد ، برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی در کشور ها ی عربی مانند عربستان سعودی ، امارات ، عمان و غیره قبولی در آزمون ورودی الزامی است.

آیا دانشگاه های پزشکی کشور های عربی مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟

اگر چه دانشگاه های پزشکی کشور های عربی از کیفیت خوبی برخوردار هستند اما مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند و تنها تعدادی از دانشگاه های پزشکی لبنان مورد تایید این وزارت هستند.

آیا بعد از فارغ التحصیلی در رشته های پزشکی کشورهای عربی می توانم در همان کشور اقامت گرفته و کار کنم ؟

بازار کار رشته پزشکی در کشور های عربی نامناسب است ، علیرغم سهولت شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای عربی باید یادآور شویم که این کشورها به سختی اقامت می دهند ، فارغ التحصیلان رشته پزشکی در کشور های عربی معمولا باید به کشور خود بازگردند و یا می توانند از آنجا برای یک کشور سوم اقدام به تحصیل نمایند زیرا شرایط اشتغال در کشور های عربی و شرایط اخذ اقامت دائم بسیار دشوار می باشد.

مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی با نگارش این مقاله شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای عربی را به اختصار بیان کردند ، شما می توانید با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس گرفته و از جزئیات تحصیل پزشکی در خارج از کشور مطلع شوید ، همچنین با مطالعه مقالات سایت ، می توانید خودتان کارشناسی کنید که کدام رشته و کشور با شرایط خاص شما مطابقت بیشتری دارد ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه است ، دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند و هزینه زندگی شما در ترکیه پایین تر کشورهای عربی خواهد بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه