تحصیل رشته داروسازی در آلمان

تحصیل رشته داروسازی در آلمان با داشتن شرکت های بزرگ دارویی در آلمان مانند Bayer و Boehringer Ingelheim مشخص است که داروسازی در این رشته تا چه حد اهمیت داشته و رشد کرده است.

آلمان قطب تحقیق و تولید برای صنعت داروسازی است ، فراتر از آن کار به عنوان داروساز در داروخانه های محلی حرفه ای کاملا مورد احترام است ، این شناخت بالا از این حرفه فرصت های خوبی برای تحصیل این موضوع در آلمان ایجاد می کند ، در ادامه با ویژگی ها و شرایط تحصیل رشته داروسازی در آلمان آشنا می شویم ، شما می توانید با مراجعه به شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) از جزئیات تحصیل در این کشور مطلع شوید.

همچنین پیشنهاد می کنیم سری به مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان بزنید تا با تمام جزییات آزمون های پزشکی در آلمان ، محدودیت های سنی ، مرایا و معایب تحصیل رشته های پزشکی و بازار کار این رشته ها در آلمان آشنا شوید.

برای کسانی که آلمان را به عنوان یک تجربه بین المللی با ارائه محیط های عالی مطالعه ، آزمایشگاه های عملی نوآورانه و قابل دسترسی ، اساتید و محققان بسیار عالی و هزینه های کم شهریه ، انتخاب می کنند هیچ تاسفی وجود نخواهد داشت ؛ داروسازی بخش مهمی از زنجیره مراقبت های بهداشتی است که بازار کار گسترده ای را برای کسانی که عنوان و حق عضویت در این مدار عظیم را به دست می آورند ارائه می دهد.

فهرست مطالب
تحصیل رشته داروسازی در آلمان

ویژگی های تحصیل رشته داروسازی در آلمان

دوره تحصیلی در داروسازی بین رشته ای و از نظر علمی است ، دانشجویان اصول شیمی ، زیست شناسی ، فیزیک و فیزیولوژی و همچنین زیست شناسی مولکولی ، فن آوری های دارویی و داروسازی بالینی را می آموزند ؛ این روش فارغ التحصیلان را قادر می سازد تا در هر زمینه مرتبط با دارو و داروسازی کار کنند که شامل کشف عوامل جدید دارویی ، ساخت عملی و آزمایش دارو ها و همچنین پیکربندی درمان های فردی برای بیماران است ، پس اگر قصد تحصیل در رشته داروسازی را دارید باید دانش کاملی در مورد دروس شیمی ، زیست شناسی ، فیزیک و ریاضیات داشته باشید ؛ البته دانش اولیه زبان انگلیسی مفید است زیرا ادبیات تخصصی اغلب فقط به زبان انگلیسی در دسترس است.

شرایط پذیرش در رشته داروسازی در آلمان

برای پذیرش و تحصیل رشته داروسازی در آلمان مانند سایر رشته های پزشکی رقابت بالاست و بایستی در با نمرات مناسبی از کالج ام کورس فارغ التحصیل شوید ، از الزامات پذیرش در این رشته می توان به مدرک دیپلم دبیرستان اشاره کرد که بایستی این مدرک معادلسازی شود ، علاوه بر آن تسلط به زبان آلمانی در سطح B2 مورد نیاز است ، البته افراد علاقمند به تحصیل در این رشته لازم است در دوره های پری مدیکال شرکت کنند تا آماده شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها شوند.

دوره های پری مدیکال برای داروسازی

همان گونه که در بالا بیان شد علاقمندان تحصیل در رشته داروسازی در آلمان پس از اتمام دوره دبیرستان خود بایستی در دوره های پری مدیکال برای داروسازی تحصیل کنند ، این دوره یکساله است و به زبان آلمانی ارائه می شود ؛ در این دوره دروس اختصاصی برای تحصیل در رشته داروسازی مانند زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضی ارائه می شود و سطح دانش افراد را برای قبولی در آزمون ورودی و تحصیل در رشته داروسازی آماده می کند ، البته علاوه بر دروس ذکر شده دانش زبان آلمانی دانشجویان بهبود می یابد.

دوره های پری مدیکال یا همان دوره های مقدماتی در دانشگاه های آلمان به ویژه در دانشگاه ها یا موسسات آموزش عالی در فرانکفورت ، فرایبورگ و هانوفر و همچنین به صورت آنلاین و مستقل از مکان برگزار می شود ، دانشجویان بر اساس دانش زبانی خود سطح بندی می شوند ، برای پذیرش در دوره های پری مدیکال تسلط به زبان آلمانی در سطح b1 مورد نیاز است و در طول دوره فرد را به سطح مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی آلمان یعنی سطح b2 می رسد ؛ پس از اتمام دوره فرد ملزم به شرکت در آزمون و قبولی در این آزمون هست.

هزینه تحصیل در دوره پری مدیکال یا همان کالج های M-Kurs بسته به موسسه آموزشی متفاوت است ، اما به طور کلی در کالج های دولتی تقریباً مجانی می باشد.

دوره های پری مدیکال برای داروسازی

بهترین دانشگاه های داروسازی آلمان

از میان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آلمان ۲۲ دانشگاه این کشور در بین برترین دانشگاه های ارائه دهنده تحصیل رشته داروسازی در آلمان معرفی می شوند ؛ در ادامه با تعدادی از بهترین دانشگاه های داروسازی آلمان آشنا خواهیم شد.

بهترین دانشگاه های داروسازی آلمان

TU BRAUNSCHWEIG

داروسازی از سال ۱۸۳۵ در TU Braunschweig تدریس می شود ، امروزه این دانشگاه میزبان بیش از ۶۰۰ دانشجوی داروسازی است ؛ این یکی از بزرگترین مراکز داروسازی در بین دانشگاه های آلمان و تنها مرکز در ایالت نیدرزاکسن است و در اطراف پایگاه های علمی داروهای پزشکی از تهیه مواد زیست فعال ، تجزیه و تحلیل شیمیایی و فرمولاسیون دارویی تا اثرات آن بر انسان فعالیت دارد.

این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه فنی در آلمان است که در سال ۱۷۴۵ با عنوان Collegium Carolinum تاسیس شد و عضوی از TU9 است ، جامعه ای از مشهورترین و بزرگترین موسسات فناوری آلمان است ؛ این دانشگاه به طور معمول در بین دانشگاه های برتر مهندسی در آلمان قرار می گیرد.

دانشگاه ماربورگ

دانشگاه فیلیپس ماربوگ نه تنها یک دانشگاه آلمانی است که غرق در سنت است ، بلکه همچنین قدیمی ترین دانشگاه در جهان است ، این دانشگاه به عنوان یک موسسه پروتستان در سال ۱۵۲۷ آغاز به کار کرد ،اکنون نزدیک به پنج قرن است که دانشگاه به عنوان محل تحقیق و آموزش خدمت کرده است.

در حال حاضر نزدیک به ۲۵۰۰۰ دانشجو در ماربورگ تحصیل می کنند که ۱۲ درصد آنها از سراسر جهان هستند ، به جز بخشهای مهندسی ، این دانشگاه تقریبا همه رشته های علمی دیگر تحصیل را میزبانی می کند ؛ ماربورگ یکی از سنتی ترین دانشکده های پزشکی آلمان را در خود جای داده است. اتحادیه پزشکان آلمان Marburger Bund نام دارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل ارزان داروسازی در برترین دانشگاه های آلمان با مشورت کارشناسان با تجربه رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه فرانکفورت

دانشگاه گوته فرانکفورت ، که در میان برترین دانشگاه های تحقیقاتی بین المللی قرار دارد ، طیف گسترده ای از برنامه های دانشگاهی ، گروه متنوعی از موسسات تحقیقاتی و تمرکز بر رویکردهای میان رشته ای برای حل مشکلات پیچیده را ارائه می دهد ، این دانشگاه به نام یوهان ولفگانگ فون گوته نامگذاری شده است ، کسی که متولد فرانکفورت است و به خاطر کمک های استثنایی خود در ادبیات ، علوم و فلسفه مشهور است و واقع در فرانکفورت آم ماین ، آلمان است.

این دانشگاه در بخش بیوشیمی ، شیمی و داروسازی ، ۳۲ استاد در تحقیق و تدریس مشارکت دارند ؛ آنها توسط ۲۱۵ عضو دائمی کارکنان پشتیبانی می شوند و در تدریس بیش از ۱۸۵۰ دانشجوی کارشناسی و ۵۰۰ دانشجوی دکترا و دانشجویان دکترا در چهار موضوع مختلف داروسازی ، شیمی و بیوشیمی دخیل هستند.

دانشگاه گریفسوالد

دانشگاه گریفسوالد در سال ۱۴۵۶ تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین موسسات دانشگاهی اروپا است ، بیش از ۱۲۰۰۰ دانشجو از سراسر جهان مدرن ترین روش های راهنمای دانشگاهی و فرصت های تحقیقاتی مهیج را در یک محیط دوستانه یادگیری دریافت می کنند ، اولویت های تحقیقاتی در دانشگاه گریفسوالد در علوم زندگی ، فیزیک و علوم زمین ، تعامل فرهنگی در منطقه بالتیک / شمال اروپا و همچنین حقوق و اقتصاد است ، دانشجویان در همکاری های بین رشته ای در دانشکده ها شرکت می کنند و هدف آنها برتری در تحقیق و تدریس است.

 این دانشگاه به عنوان چهارمین دانشگاه قدیمی آلمان معرفی می شود ؛ دوره ها در زیست شناسی ، شیمی ، بیوشیمی ، جغرافیا ، زمین شناسی ، ریاضیات ، IT ، داروسازی ، روانشناسی و فیزیک ارائه می شود.

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان را دارید ، مطالعه مقالات زیر اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

دانشگاه فریبرگ

دانشگاه فریبرگ یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در فرایبورگ ایم بریسگائو ، بادن-وورتمبرگ ، آلمان واقع شده است ؛ این دانشگاه در سال ۱۴۵۷ توسط خاندان هابسبورگ به عنوان دومین دانشگاه در قلمرو اتریش-هابسبورگ پس از دانشگاه وین تاسیس شد.

امروز ، فرایبورگ پنجمین دانشگاه قدیمی آلمان است ، که دارای سنتی طولانی در تدریس علوم انسانی ، علوم اجتماعی و علوم طبیعی و فناوری است و از اعتبار علمی بالایی در سطح ملی و بین المللی برخوردار است ، این دانشگاه از ۱۱ دانشکده تشکیل شده است و دانشجویان را از سراسر آلمان و همچنین بیش از ۱۲۰ کشور دیگر جذب می کند ؛دانشجویان خارجی حدود ۱۸٫۲ درصد از کل دانشجویان را تشکیل می دهند.

در میان شرایط و شرایط عالی تحصیل ، دانشگاه فرایبورگ رویکرد عملی بسیار خوبی را به دانشجویان خود ارائه می دهد ، آزمایشگاه بیوانفورماتیک دارویی در انستیتوی علوم دارویی الگوریتم ها و نرم افزارهایی را برای تحقیقات دارویی تولید می کند ، زمینه های تحقیق در این موسسه شامل مدلسازی فعل و انفعالات مولکولی ، پیش بینی اثرات بیولوژیکی مولکول ها و شناسایی عوامل دارویی جدید است ؛ همچنین ، می توان واکنش ها و تأثیرات مختلف درمانی را تجزیه و تحلیل و توضیح داد.

هزینه تحصیل رشته داروسازی در آلمان​

هزینه تحصیل رشته داروسازی در آلمان

هزینه تحصیل رشته داروسازی در آلمان بسته به دولتی و خصوصی بودن دانشگاه متفاوت است ، مثلا هزینه تحصیل به زبان آلمانی و در دانشگاه های دولتی تقریباً رایگان است ، البته به طور کلی برای تحصیل در آلمان بایستی هزینه هایی به عنوان هزینه خوابگاه ، غذا ، کتاب و نوشت افزار و غیره پرداخت کرد و هر ترم دانشجو ملزم به پرداخت ۲۵۰ یورو برای بیمه و هزینه خدمات دانشجویی است ، برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی هزینه تحصیل در رشته داروسازی تا ۲۶۰۰۰ یورو در سال می باشد.

شما باید به عنوان دانشجوی خارجی برای تحصیل در رشته داروسازی حدود ۸۰۰ یورو در ماه برنامه ریزی کنید ، آپارتمان ، غذا و نوشیدنی و همچنین بلیط اتوبوس و قطار به سرعت اضافه می شوند ؛ علاوه بر این ، هزینه های ترم نیز وجود دارد ، تأمین مالی تحصیلات خود با یک شغل نیمه وقت به ویژه برای دانشجویان داروسازی دشوار است ، چرا که بایستی وقت زیادی را صرف مطالعه کنید ، پس تمکن مالی برای تحصیل در آلمان ضروری است.

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های آلمان

یک سنت طولانی برای تحقیقات و آموزش دارویی با کیفیت بالا در آلمان وجود دارد ، سیستم آموزشی حتی تحت پوشش قانون است ، در طول ۴ سال حضور در دانشگاه در رشته داروسازی دانشجویان باید در آموزش عملی ، سمینار ها و سخنرانی ها شرکت کنند.

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های آلمان آموزش در انواع علوم طبیعی را ارائه می دهد و دانشجویان را برای حرفه ای در داروخانه و فراتر از آن آماده می کند ؛ دوره تحصیل در رشته داروسازی از دوره نظری و عملی تشکیل شده است ، دوره نظری ۴ سال طول می کشد که شامل ۸ نیمسال است دانشجویان بایستی دوره های زیست شناسی دارویی ، دروس شیمی دارویی و موارد دیگری مانند فیزیک عمومی ، آناتومی ، داروشناسی ، سم شناسی ، داروسازی بالینی ، فیزیولوژی و غیره را بگذرانند.

پس از پایان سال دوم تحصیل رشته داروسازی در آلمان دانشجویان بایستی در آزمون دولتی اول شرکت کنند و پس از پایان سال چهارم دانشجویان ملزم به شرکت در آزمون دولتی دوم و پس از پایان دوره کار آموزی ملزم به شرکت در آزمون دولتی سوم هستند.

هدف ما ارائه  بهترین گزینه مهاجرتی با بررسی شرایط افراد ، اهداف و علاقه شان است ؛ تیم مجرب هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با پیگیری های دلسوزانه و اطلاع از آخرین تغییرات در هر بازه زمانی بهترین روشن گر راه مهاجرت برای شماست ، برای پرهیز از دوباره کاری ها و صرف هزینه های گزاف می توانید با دریافت مشاوره های حرفه ای شنیده ها و دانسته های خود را به روز و تکنیل کنید ؛ کافیست شماره تماس خود را در باکس مشاوره رایگان درج کرده و بدانید چه سوالاتی از مشاوران ما دارید.

ویدئوی ارائه شده تصاویر برخی از ویزاهای کشور آلمان است که با اعتماد مراجعین ما و پیگیری کارشناسان ما اخذ شده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان با راهنمایی تیم تخصصی هلدینگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زبان تحصیل داروسازی در آلمان

از آن جا که زبان رسمی کشور آلمان زبان آلمانی است ، زبان تحصیل داروسازی در آلمان هم آلمانی است البته برای تحصیل در این رشته آگاهی به زبان انگلیسی مورد نیاز است ؛ در صورت تمایل به تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته داروسازی در دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد البته باید توجه داشت که در صورت تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی تسلط به زبان آلمانی نیز مورد نیاز است ؛ برای اثبات تسلط به زبان آلمانی برای تحصیل در دانشگاه های آلمان تسلط به زبان b2 ضروری است.

طول دوره داروسازی آلمان و اعتبار آن

طول دوره داروسازی آلمان و اعتبار آن

طول دوره داروسازی آلمان و اعتبار آن چگونه است؟ تحصیل رشته داروسازی در  آلمان با دوره کارشناسی آغاز می شود ، تحصیل داروسازی پنج سال طول می کشد و از برنامه درسی معتبر در اروپا پیروی می کند ؛ پس از دفاع از پایان نامه (و گذراندن امتحان نهایی نظری و عملی (آزمون دولتی) ، عنوان دکتر داروساز اعطا می شود.

این مدرک در کشورهای اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است و امکان انتخاب گسترده ای در بازار کار از داروخانه ها گرفته تا صنایع دارویی و مقامات دارویی تا تحقیقات در زمینه های شیمی ، بیوشیمی یا داروسازی را فراهم می کند ، دانشگاه های آلمان فرصت تحصیل در مقطع دکترا را در زمینه مطالعاتی در زمینه داروسازی ، شیمی یا زیست پزشکی فراهم می کنند.

هدف دکتری داروسازی بررسی دارو ، عفونت و ایمنی ، روش های داروسازی است و مشتاق است مهارت خود را در زمینه مورد نیاز برای اکتشاف اصلی افزایش دهد تا به عنوان یک محقق دارویی تبدیل شود ؛ دوره دکترا برای فارغ التحصیلان آموزش تحقیقاتی یکپارچه و گسترده ای را که برای حرفه بعدی لازم است فراهم می کند ، طول دوره معمول یک دکترا سه تا ۵ سال است که با ارائه و دفاع از پایان نامه به اتمام می رسد.

مزایا و معایب داروسازی در آلمان

به طور قطع تحصیل در آلمان یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توان در طول زندگی خود گرفت اما باید توجه داشت که برای تحصیل حتی در دانشگاه های داخل هم چالش هایی وجود دارد و بایستی با انتخاب صحیح مشکلات پیش روی خود را به حداقل رساند و دانشگاهی را انتخاب کرد که مزایای تحصیل در آن بر معایب آن پیش می گیرد ، در ادامه با مزایا و معایب تحصیل داروسازی در آلمان آشنا خواهیم شد.

مزایای تحصیل داروسازی در آلمان

  • تحصیل در دانشگاه های برتر و معتبر در سطح جهان
  • هزینه تحصیل بسیار پایین
  • مورد تایید وزارت علوم و بهداشت بودن دانشگاه های آلمان
  • امکان برخودراری از بورسیه های تحصیلی
  • امکان اشتغال در آلمان و سایر کشور های جهان پس از اتمام تحصیل در دانشگاه های داروسازی آلمان

معایب تحصیل داروسازی در آلمان

  • الزام فراگیری زبان آلمانی و دشواری فراگیری این زبان
  • دوری از خانواده و دلتنگی
  • سیستم نمره دهی سختگیرانه متفاوت
  • پایین بودن ساعات شرکت در کلاس های درس در مقایسه با کشور های دیگر مانند ایالت متحده آمریکا

بازار کار و درآمد داروسازی در آلمان

آلمان بزرگترین بازار دارویی اروپا و چهارمین بازار دارویی در سراسر جهان را تشکیل می دهد ، در سال ۲۰۱۹ فروش صنایع دارویی در آلمان ۵٫۷ درصد افزایش یافته و به ۴۶٫۴ میلیارد یورو رسیده است ، در زمینه تولید بیودارو ، آلمان بعد از ایالات متحده آمریکا دومین آمار را در سراسر جهان دارد ؛ سه عامل مهم در ایجاد این موقعیت عالی زیرساخت های صنعتی با عملکرد بالا ، استحکام دیرینه صنایع شیمیایی محلی و نیروی کار بسیار واجد شرایط هستند.

بیش از ۵۰۰ شرکت دارویی در آلمان مستقر هستند ، این شرکت ها ستون فقرات بخش اقتصادی را تشکیل می دهند و حدود ۹۰ درصد از تولیدکنندگان دارو کمتر از ۵۰۰ کارمند دارند ؛ به طور کلی صنعت دارویی آلمان دارای ۱۲۰۰۰۰ نفر نیروی کار است ؛ آلمان در سال ۲۰۱۸ ارزش تولید ۳۶٫۱ میلیارد یورو تولید کرد و این کشور را به عنوان مکان اصلی تولید دارو در اتحادیه اروپا معرفی کرد.

صنعت داروسازی در آلمان تقریبا ۷٫۴ میلیارد یورو در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرد ؛ این بخش بالاترین شدت تحقیق را در بین صنایع عمده آلمان نشان می دهد – حدود ۱۲٫۵ درصد از درآمد در تحقیق و توسعه در سال سرمایه گذاری مجدد شده است ؛ فردی که به عنوان داروساز در آلمان کار می کند معمولا ماهیانه حدود ۴۶۰۰ یورو درآمد دارد ، محدوده حقوق از ۲،۱۱۰ تا ۷،۳۱۰ یورو است ؛ حقوق داروساز بر اساس تجربه ، مهارت ، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است.

بازار کار و درآمد داروسازی در آلمان

برای مقایسه تحصیل داروسازی در آلمان با سایر کشورها از نظر هزینه ، بورسیه و بازار کار ، مقالات زیر را بخوانید.

سوالات پر تکرار تحصیل داروسازی در آلمان

هزینه تحصیل در رشته داروسازی در آلمان بسته به دولتی و خصوصی بودن دانشگاه متفاوت است ، مثلا هزینه تحصیل به زبان آلمانی و در دانشگاه های دولتی تقریباً رایگان است ، برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی هزینه تحصیل در رشته داروسازی تا 26000 یورو در سال می باشد.

این دوره یکساله است و به زبان آلمانی ارائه می شود ؛ در این دوره دروس اختصاصی برای تحصیل در رشته داروسازی مانند زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضی ارائه می شود و سطح دانش افراد را برای قبولی در آزمون ورودی و تحصیل در رشته داروسازی آماده می کند ، البته علاوه بر دروس ذکر شده دانش زبان آلمانی دانشجویان بهبود می یابد.

از الزامات پذیرش در این رشته می توان به مدرک دیپلم دبیرستان اشاره کرد که بایستی این مدرک معادلسازی شود ، علاوه بر آن تسلط به زبان آلمانی در سطح B2 مورد نیاز است ، البته افراد علاقمند به تحصیل در این رشته لازم است در دوره های پری مدیکال شرکت کنند تا آماده شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها شوند.

از آن جا که زبان رسمی کشور آلمان زبان آلمانی است ، دروس در رشته داروسازی در دانشگاه های این کشور به زبان آلمانی ارائه می شوند ، البته برای تحصیل در این رشته آگاهی به زبان انگلیسی مورد نیاز است ؛ در صورت تمایل به تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته داروسازی در دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های آلمان با دوره کارشناسی آغاز می شود ، تحصیل داروسازی پنج سال طول می کشد و از برنامه درسی معتبر در اروپا پیروی می کند ؛ پس از دفاع از پایان نامه (و گذراندن امتحان نهایی نظری و عملی (آزمون دولتی) ، عنوان دکتر داروساز اعطا می شود.

فردی که به عنوان داروساز در آلمان کار می کند معمولا ماهیانه حدود 4600 یورو درآمد دارد ، محدوده حقوق از 2،110 تا 7،310 یورو است ؛ حقوق داروساز بر اساس تجربه ، مهارت ، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است.

در مقاله فوق مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی با توجه به بالا بودن تقاضا برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور ، تحصیل رشته داروسازی در آلمان را بررسی کردند ، در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شهر های تهران و شیراز تماس حاصل نمایید همچنین مقالات دیگر سایت در این زمینه را مطالعه نمایید ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله تحصیل در آلمان است که کلیات بسیار مهمی در رابطه با اخذ پذیرش ، سیستم آموزشی این کشور ، تحصیل در مقاطع مختلف ، هزینه ها و بورسیه های تحصیلی را در اختیار شما می گذارد.

تجربه برخی از مراجعین ما که برای کشور آلمان اقدام کرده و موفق به دریافت ویزای تحصیلی شده اند را ببینید.

نمایش ویدیو درباره امیر امیری کلاینت موسسه رجبی
نمایش ویدیو درباره فائزه محمدی کلاینت موسسه رجبی
نمایش ویدیو درباره میلاد مهدیان کلاینت موسسه رجبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه