دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان

دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی آلمان واقع در آخن ، نوردراین – وستفالن ، آلمان است.

این دانشگاه با بیش از 47000 دانشجو در 144 برنامه تحصیلی ، بزرگترین دانشگاه فنی در آلمان است ؛  در سال 2018 ، این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های جهان در زمینه مهندسی و فناوری رتبه 31 و در رده علوم طبیعی رتبه 36 را در سراسر جهان کسب کرد ؛  دانشگاه آخن بزرگترین دانشگاه فناوری آلمان و یکی از مشهورترین دانشگاه های اروپا است ، برای آشنایی با سایر دانشگاه های پزشکی آلمان با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان را مطالعه کنید تا با شرایط پذیرش و هزینه های تحصیل این رشته ها در دانشگاه های آلمان آشنا شوید.

هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان و دانشمندان بین المللی به این دانشگاه می آیند تا از دوره های با کیفیت بالا و امکانات عالی آن بهره مند شوند که هر دو در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده اند ، این دانشگاه در حال تبدیل شدن به یک دانشگاه فنی یکپارچه و بین رشته ای است ، این دانشگاه علاوه بر رشته های فنی تمرکز ویژه ای بر رشته های پزشکی دارد و یکی از بهترین دانشگاه هایآلمان در این زمینه است ، توجه داشته باشید که رشته های پرستاری و داروسازی در این دانشگاه ارائه نمی شود.

  آخن با 260 مؤسسه در 9 دانشکده  ، یکی از مؤسسات علمی و تحقیقاتی اروپایی پیشرو است ؛  47173 دانشجو در 166 دوره تحصیلی 21 ثبت نام کرده اند که شامل بیش از 12000 دانشجوی بین المللی از بیش از 120 کشور می شود.

فهرست مطالب
دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان

دانشکده های دانشگاه پزشکی آخن آلمان

تعداد دانشکده های دانشگاه پزشکی آخن آلمان 9 تاست ، دانشکده این دانشگاه طیف گسترده ای از موضوعات دانشگاهی ، از جمله بیشتر رشته های دانشگاهی سنتی را ارائه می دهند  ؛ حدود 553 استاد و حدود 9000 کارمند در تحقیقات ، تدریس و مدیریت مشغول به کار هستند.

دانشکده ریاضیات ، علوم کامپیوتر و علوم طبیعی ؛  دانشکده معماری ، دانشکده مهندسی عمران ، دانشکده مهندسی مکانیک ، دانشکده مهندسی منابع زمین و مواد  ؛ دانشکده مهندسی برق و فناوری اطلاعات ؛ هنر و علوم انسانی ؛ دانشکده تجارت و اقتصاد و دانشکده پزشکی می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای ارزیابی شرایط تان برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی آلمان با ما در تماس باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زبان تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی آخن​

Language study / Aachen University 

زبان تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی آخن

زبان تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان چیست ؟ دروس در دانشگاه علوم پزشکی آخن به زبان آلمانی ارائه می شود و زبان آلمانی زبان اصلی ارائه دروس در این دانشگاه است ، علاوه بر این امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته های پزشکی و رشته های مهندسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی  وجود دارد ، برای تحصیل به زبان آلمانی تسلط در سطح B2 و برای تحصیل به زبان انگلیسی تسلط به زبان انگلیسی و ارائه نمره آیلتس 6.5 به بالا مورد نیاز است.

بورسیه های تحصیلی در دانشگاه پزشکی آخن

یکی از مزیت های تحصیل در دانشگاه پزشکی آخن ارائه بورسیه های تحصیلی در دانشگاه پزشکی آخن به دانشجویان است ، در این دانشگاه در حال حاضر 39 بورسیه تحصیلی وجود دارد که به دانشجویان با استعداد و بر اساس سابقه تحصیلی آن ها اعطا می شود.

برخی از این بورسیه ها تنها برای دانشجویان مقطع دکتری طراحی شده اند و ماهانه 1800 یورو را به دانشجویان اعطا می کنند ؛ اغلب این بورسیه ها علاوه بر هزینه تحصیل هزینه زندگی و حتی هزینه سفر دانشجویان را پوشش می دهند ؛ برای آشنایی بیشتر با جزئیات هر یک از بورسیه ها با دفاتر موسسه رجبی تماس بگیرید.

تحصیل دکترا در دانشگاه علوم پزشکی آخن

تحصیل دکترا در دانشگاه علوم پزشکی آخن به چه صورت است؟ تمامی دانشکده های دانشگاه RWTH آخن حق دارند مدرک دکترا اعطا کنند داوطلبان برای اخذ مدرک دکتری باید یک پروژه تحقیقاتی مستقل انجام دهند و نتایج خود را در قالب پایان نامه یا رساله  دکتری منتشر کنند ، پس از آن ، آنها باید یک امتحان شفاهی را پشت سر بگذارند.

درجه دکترا در درجه اول برای تولید یک پایان نامه تحقیقاتی اساسی و مستقل تحت نظارت یک استاد دانشگاه اعطا می شود ،سخنرانی ها و درس ها تنها نقشی جزئی در روند پایان نامه ایفا می کنند ، بنابراین تحصیلات دکترا در دانشگاه آخن با یک مرحله درسی شروع نمی شود.

اولین گام تعیین کننده برای دانشجویانی که مایل به شروع یک پروژه دکتری هستند ، یافتن استاد راهنما مناسب برای تحقیق و پایان نامه خود است ، درخواست رسمی برای موقعیت دکترا که به دانشکده مورد نظر ارائه می شود باید شامل تأییدیه کتبی یک استاد راهنما از دانشگاه علوم پزشکی آخن باشد که او مایل است به عنوان ناظر علمی داوطلب عمل کند ، باید توجه داشت که در رشته های پزشکی مقطع دکتری ارائه نمی شود.

تحصیل دکترا در دانشگاه علوم پزشکی آخن

مقالات زیر را بخوانید تا به سوالات و ابهاماتتان در خصوص تحصیل رشته های پزشکی در آلمان پایان دهید.

تحصیل رشته های پیراپزشکی در دانشگاه پزشکی آخن

تحصیل رشته های پیراپزشکی در دانشگاه پزشکی آخن در چندین رشته پیراپزشکی مانند مامایی ، روانشنایی بالینی  و کاردرمانی در مقطع کارشناسی و برخی از آن ها در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود ، برای پذیرش در این رشته ها اتمام دوره دبیرستان و ارائه مدرک دیپلم در رشته علوم تجربی مورد نیاز است ، این رشته های تحصیلی در این دانشگاه به زبان آلمانی ارائه می شوند ، مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در این رشته ها 4 سال و مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دو سال می باشد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی آخن​

تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی آخن

تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی آخن در دانشکده پزشکی  6 سال طول می کشد و از بخش های پیش باینی ، بالینی و دوره انترنی تشکیل می شود ، برای پذیرش در این رشته تحصیلی دیپلم دبیرستان الزامی است ؛ این رشته تحصیلی به زبان انگلیسی و زبان آلمانی در این دانشگاه ارائه می شود.

پس از اتمام دوره تحصیل در رشته پزشکی دانشجویان ملزم به شرکت در آزمون دولتی هستند ، نتایج امتحانات فارغ التحصیلان تأیید می کند که الگوی درس مطالعه رویکرد درستی است ، از آنجایی که دوره نمونه تحصیلی وجود داشته است ، نتایج امتحان بسیار بهتر است ؛ دانشگاه آخن در چند سال گذشته بی‌وقفه در بین دانشکده ‌های پزشکی برتر آلمان باقی مانده است  ؛ این در نتایج IMPP برای آزمون کتبی دولتی مشهود است ، اخیراً، از پاییز 2012، دانشجویان دانشکده پزشکی آخن در رتبه دوم در سراسر کشور قرار گرفتند.

 تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه پزشکی آخن

 تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه پزشکی آخن شامل یک رویکرد یکپارچه در طول ترم های اولیه دوره پیش بالینی است ، از آنجایی که دوره تحصیلی پزشکی با شروع ترم زمستان 2003 به یک دوره آموزشی نمونه تبدیل شد ، از این فرصت استفاده شد تا دروس در هر دو ترم اول با “برنامه مدرک نمونه پزشکی” تطبیق داده شود ، بلوک‌های سیستمی ارگان‌ محور مانند سیستم‌ های عصبی در ترم چهارم شروع شود و دروس فیزیولوژی و آناتومی در زیرشاخه‌ های دندانپزشکی نیز استفاده می‌شود.

اجرای چهار دوره بالینی و پلی بالینی در دندانپزشکی ترمیمی و پروتز در طول ترم های متعدد در در دانشگاه آخن به عنوان یک دوره بالینی و پلی بالینی در دندانپزشکی ترمیمی در گروه دندانپزشکی ترمیمی، پارادنتولوژی و دندانپزشکی پیشگیری و گروه دندانپزشکی انجام می شود ، مدت زمان تحصیل در این رشته 5 سال است و به زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می شود ؛ بخش پیشبالینی در ترم اول تا پنجم شامل کسب دانش یکپارچه علوم طبیعی و مقدمه ای بر اصطلاحات پزشکی ، مقدمه ای بر ترکیب و عملکرد بدن انسان سالم و مبانی و جنبه های فنی پروتز های دندانی می باشد.

خوابگاه های دانشگاه پزشکی آخن

خوابگاه های دانشگاه پزشکی آخن چه شرایطی دارد؟ یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه پزشکی آخن این است که این دانشگاه برای دانشجویان خود خوابگاه های دانشجویی فراهم کرده است ، به طور معمول ،  این دانشگاه هر ترم زمستانی بیش از 9000 دانشجوی جدید را با صد ها کارمند جدید و محققین مهمان پذیرای می کند ؛  تعداد افرادی که به دنبال مکانی برای زندگی هستند در این زمان به همان اندازه زیاد است ، در شروع ترم ، یافتن مکانی که در دسترس باشد ، مخصوصاً با قیمت مناسب ، بسیار سخت است ؛ بنابراین، توصیه می کنیم حداقل دو تا سه ماه قبل از آمدن به آخن به دنبال اتاق بگردید.

متأسفانه امکان اقامت در خوابگاه های دانشجویی که توسط Studierendenwerk اداره می شود برای داوطلبان دکتری و پژوهشگران مهمان وجود ندارد ، دانشگاه پزشکی آخن دارای سه مهمانخانه با گزینه های اقامتی مختلف در نزدیکی محوطه دانشگاه است ،  به عنوان یک قاعده، لازم است خیلی زود (چند ماه قبل) رزرو کنید ، زیرا این گزینه تقاضای زیادی دارد و مهمانخانه ها اغلب به طور کامل رزرو می شوند ، از آنجایی که فقط موسسه میزبان شما می تواند از طرف شما رزرو کند ، لطفاً برای بررسی در دسترس بودن زودتر با آنها تماس بگیرید.

خوابگاه های دانشگاه پزشکی آخن
هزینه ها و شهریه ها مبلغ
هزینه های اسکان و مرتبط با آن مانند برق، گرما، آب، هزینه مجوز و اینترنت تقریبا 470 یورو
غذا و هزینه های عمومی تقریبا 400 یورو
بیمه سلامت تقریبا 95 یورو
کتاب ها و مواد تقریباً 80 یورو (اما این بستگی به دوره تحصیلی انتخابی دارد)

شهریه رشته های مختلف دانشگاه علوم پزشکی آخن

هیچ شهریه ای در دانشگاه علوم پزشکی آخن وجود ندارد – این برای دانشجویان بین المللی نیز صدق می شود ، با این حال ، همه دانش‌جویان مشمول هزینه‌ های دانشجویی و کمک‌ های اجتماعی هستند.

اگر تمایل به مطالعه رشته های فنی مهندسی دارید باید در کالج های T-Kurs ثبت نام کنید؛ در این کالج دروس زبان آلمانی ، ریاضی ، فیزیک ، شیمی و کامپیوتر تدریس می شود و علاقه مندان به رشته های پزشکی نیز دوره های کالج M-Kurs را می گذرانند که دروس زبان آلمانی ، شیمی و زیست شناسی در آن تدریس می شوند.

دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه پزشکی آخن

نزدیکترین فرودگاه به دانشگاه آخن ماستریخت (MST) است ، با این حال، گزینه های بهتری برای رسیدن به دانشگاه RWTH آخن وجود دارد ؛ نشنال اکسپرس هر 30 دقیقه یک قطار از دوسلدورف Hbf به آخن هدایت می کند ؛ هزینه بلیط 20 تا 25 دلار است و سفر 1 ساعت و 9 دقیقه طول می کشد ، از طرف دیگر، فلیکس باس دو بار در روز یک اتوبوس از فرودگاه زاونتام ، بروکسل به آخن، Bendplatz  آخن راه ‌اندازی می‌کند ،  هزینه بلیط 10 تا 13 دلار است و سفر 2 ساعت و 20 دقیقه طول می کشد.

سفر با قطار از فرانکفورت به آخن ، بسته به اتصالات ، با تغییر در ایستگاه اصلی قطار کلن ، حدود دو تا سه ساعت طول می‌کشد ،  هزینه ها بسته به اینکه قطار منطقه ای با توقف در میان یا اتصال سریعتر ICE با  Deutsche Bahn  متفاوت است ، بلیط را می توان با پول نقد ، کارت اعتباری یا آنلاین تهیه کرد.

در این ویدئو تصاویر ویزاهای اخذ شده توسط هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را میبینید ، این تصاویر در بازه زمانی کوتاهی تهیه شده و تعداد واقعی ویزاهای اخذ شده بسیار فراتر است.

شما هم میتوانید با درج شماره تماس خود در باکس زیر با مشاوران رجبی رایگان صحبت کنید.

در پایان همین مقاله هم امکان درج سوالات و نظرات شما وجود دارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

به دنبال تحصیل رایگان پزشکی در آلمان هستید، شماره خود را درج کرده و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان

در سال 2018، این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های جهان در زمینه مهندسی و فناوری رتبه 31 و در رده علوم طبیعی رتبه 36 را در سراسر جهان کسب کرد.

دروس در دانشگاه علوم پزشکی آخن به زبان آلمانی ارائه می شود و زبان آلمانی زبان اصلی ارائه دروس در این دانشگاه است ، علاوه بر این امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته های پزشکی و رشته های مهندسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی  وجود دارد ، برای تحصیل به زبان آلمانی تسلط در سطح B2 و برای تحصیل به زبان انگلیسی تسلط به زبان انگلیسی و ارائه نمره آیلتس 6.5 به بالا مورد نیاز است.

در حال حاضر 39 بورسیه تحصیلی وجود دارد ، برخی از این بورسیه ها تنها برای دانشجویان مقطع دکتری است و ماهانه 1800 یورو را به دانشجویان می دهد.

مامایی ، روانشنایی بالینی  و کاردرمانی در مقطع کارشناسی و برخی از آن ها در مقطع کارشناسی ارشد.

تحصیل پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه آخن 6 سال طول می کشد و از بخش های پیش باینی ، بالینی و دوره انترنی تشکیل می شود ، برای پذیرش در این رشته تحصیلی دیپلم دبیرستان الزامی است ؛ این رشته تحصیلی به زبان انگلیسی و زبان آلمانی در این دانشگاه ارائه می شود.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ، دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان را بررسی کردند ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به آلمان را بخوانید و با تمامی روش های قانونی و امن مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

 

با تجارب 3 نفر از مراجعین ما که موفق به دریافت ویزای تحصیلی آلمان شده اند آشنا شوید.

پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره فائزه محمدی کلاینت موسسه رجبی
نمایش ویدیو درباره امیر امیری کلاینت موسسه رجبی

6 دیدگاه در “دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان

  1. دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان مهدیه گفت:

    سلام من پزشک عمومی هستم و قصد دارم در رشته phd تغذیه دانشگاه آخن تحصیل کنم چه مدارکی لازم داره؟ و چطور این مدارک و میشه مستقیم برای دانشگاه فرستاد و تاییدیه گرفت؟؟

  2. دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان علیرضا اسکوئی گفت:

    با سلام، من از ایران به شما ایمیل می فرستم. دختر من خرداد ماه سال 1397 از دانشگاه آزاد تهران موفق به دریافت لیسانس رشته ژنتیک با معدل بالای 19 شده است و در حال حاضر دوره زبان b-1 مرکز زبان آلمانی دانشگاه بوخوم را با موفقیت سپری نموده و در دوره زبان b-2 ثبت نام نموده است و قصد دارد که در آزمون TESTDAFخرداد ماه جاری شرکت کند. پس از کسب موفقیت در این آزمون، امکان ورود ایشان به رشته پزشکی دانشگاه آخن وجود دارد یا نه و چگونه؟

  3. دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان بسم الله پویا گفت:

    سلام من افغان هستم وعلاقه دارم تحصیلاتم رادرمقطع دندانپزشکی آخن آلمان پیش ببرم البته من بافامیل هستم دوطفل دارم.
    خانمم هم همرایم میخواهددندانپزشکی بخواند.
    من دندانپزشکی دوره تجربی یاد دارم خیلی هم حرفه ای هستم.امامیخواهم خودم رامسلکی نمایم برای آینده
    میشه راهنماییم کنیدمن چطور میتونم به دانشگاه راه پیداکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه