دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان

دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در هایدلبرگ ، بادن-وورتمبرگ ، آلمان است ، هاین دانشگاه  در سال 1386 به دستور پاپ اوربان ششم تأسیس شد ، قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان و یکی از قدیمی ‌ترین دانشگاه ‌های جهان به شمار می آید.

این دانشگاه سومین دانشگاه تاسیس شده در امپراتوری مقدس روم بود ؛ پردیس هایدلبرگ به اندازه برنامه های دانشگاهی شناخته شده در سطح ملی منحصر به فرد و مفتخر است ، برای آشنایی با نحوه تحصیل در آلمان و نحوه پذیرش دانشگاه های پزشکی این کشور با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید ، توصیه می کنیم در کنار این محتوا ، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان را نیز بخوانید تا با شرایط کلی تحصیل رشته های علوم پزشکی در این کشور به خوبی آشنا شوید.

دانشگاه هایدلبرگ جامعه ‌ای از یادگیری است که توسعه فکری ، شخصی و حرفه ‌ای را ترویج و پرورش می ‌دهد و به زندگی هدفمند و متمایز منجر می‌شود ؛ هایدلبرگ دانشگاهی استقبال کننده و دانشجو محور خواهد بود که در آن یادگیری درون کلاسی و خارج از کلاس یکپارچه و مستمر است ؛ هر دو برنامه درسی مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به طور موثر هنرهای لیبرال و آمادگی حرفه ای را در سراسر رشته ها ادغام می کنند.

هایدلبرگ شامل سه پردیس اصلی است ، پردیس علوم انسانی عمدتاً در شهر قدیمی هایدلبرگ ، پردیسعلوم طبیعی و پزشکی در محله نوینهایمر فلد و پردیس علوم اجتماعی در حومه شهر برگیم واقع شده است.

نکته : برای دسترسی راحت تر به موضوع مورد نظر شما ، عناوین موجود در بخش فهرست مطالب به صورت لینک شده هستند ، با انتخاب هر عنوان همان مطلب را خواهید خواند.

در پایان مقاله نیز میتوانید سوالات خود را درج کنید ، مشاوران ما پاسخگوی شما هستند.

فهرست مطالب
دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان

دانشکده های دانشگاه پزشکی هایدلبرگ

این دانشگاه متشکل از دوازده دانشکده است و برنامه های تحصیلی را در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در حدود 100 رشته در دانشکده های دانشگاه پزشکی هایدلبرگ ارائه می کند.

در نتیجه فرآیند بولونیا، اکثر دانشکده ها اکنون مدارک لیسانس ، کارشناسی ارشد و دکترا را برای مطابقت با استاندارد جدید مدرک اروپایی ارائه می دهند ، استثنا های قابل توجه برنامه های کارشناسی در رشته های حقوق ، پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی است که دانشجویان هنوز با آزمون دولتی فارغ التحصیل می شوند ، یک امتحان مرکزی در سطح کارشناسی ارشد که توسط ایالت بادن-وورتمبرگ برگزار می شود.

دانشکده ها دانشگاه پزشکی هایدلبرگ شامل  دانشکده علوم رفتاری و علوم تجربی فرهنگی ، دانشکده علوم زیستی ، دانشکده شیمی و علوم زمین ، دانشکده حقوق ، دانشکده ریاضیات و علوم کامپیوتر ، دانشکده پزشکی ، دانشکده پزشکی در مانهایم ، دانشکده زبانهای مدرن ، دانشکده فلسفه و تاریخ ، دانشکده فیزیک و نجوم ، دانشکده الهیات و دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آیا شرایط شما برای تحصیل پزشکی در دانشگاه هایدلبرگ مناسب است؟ مشاوران ما به شما خواهند گفت.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زبان تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ​

Language study / Heidelberg University

زبان تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ

زبان تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ​ معمولا آلمانی است ، در حالی که تعداد قابل توجهی از مدارک تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه به زبان انگلیسی و همچنین برخی به زبان فرانسوی ارائه می شوند ؛ برای تحصیل به زبان آلمانی تسلط به این زبان درسطح b2 و برای تحصیل به زبان انگلیسی نمره آیلتس 6.5 به بالا مورد نیاز است.

بورسیه های تحصیلی در دانشگاه پزشکی هایدلبرگ

علاوه بر حمایت مالی از قانون کمک آموزشی فدرال آلمان (BAföG) ، دانشجویان محصل در آلمان می‌توانند از تعدادی کمک هزینه و بنیاد هایی که بودجه عمومی دریافت می‌کنند کمک مالی دریافت کنند ؛ علاوه بر این ، دانشگاه هایدلبرگ از طریق انواع بورسیه ها و برنامه های حمایتی از دانشجویان برجسته و دانشمندان جوان حمایت می کند ،  برای دوره های مختلف تحصیلی و ادامه تحصیل موارد خاصی وجود دارد.

دانشگاه هایدلبرگ با اعطای بورسیه تحصیلی ، برتری علمی را به رسمیت می شناسد ، بورسیه های تحصیلی در دانشگاه پزشکی هایدلبرگ پس از پذیرش اعطا می شود و بر اساس درخواست پذیرش کلی و عملکرد تحصیلی دانشجو در دبیرستان است ، این بورسیه ها شامل موارد زیر می باشد:

  • بورسیه ریاست جمهوری – 20000 دلار در سال
  • بورسیه تحصیلی رئیس دانشگاه 17000  دلار در سال
  • بورسیه  تحصیلی دانشکده – 15000 دلار در سال

تحصیل دکترا در دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ

در حال حاضر بیش از 40 برنامه دکتری ساختاریافته شامل سطوح مختلف و عناصر مختلف ساختار در دانشگاه هایدلبرگ وجود دارد ، برنامه های ساختاریافته عمدتاً در علوم طبیعی و زیستی ایجاد شده است ، با این حال، تعداد آنها در علوم انسانی ، علوم اجتماعی و حقوق نیز در حال افزایش است ، جایی که مدل سنتی آموزش دکتری فردی بوده است.

تحصیل دکترا در دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ

تحصیل دکترا در دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ ، سه شکل مختلف دارد:

  • مدارس تحصیلات تکمیلی – امکانات بزرگ با 150-300 کاندیدای دکترا که طیف گسترده ای از زمینه های تحقیقاتی را پوشش می دهد.
  • گروه های آموزشی پژوهشی – گروه های متوسط ​​با 15 تا 50 داوطلب دکتری ؛ موضوعات پایان نامه های فردی اغلب از رشته ها و دانشکده های مختلف تحقیقاتی می آیند ، اما همه در یک حوزه موضوعی تعریف شده متمرکز هستند.
  • گروه ‌های آموزشی پژوهشی – گروه‌های کوچک با پنج تا هفت نامزد دکترا که سؤالات تحقیقاتی بسیار خاص را پوشش می‌دهند.

در دانشگاه هایدلبرگ رشته های بیوشیمی ، فیزیک پایه ، ریاضیات ، علوم زیستی ، فیزیک ، ویروس شناسی مولکولی ، عصب شناسی ، بیوتکنولوژی مولکولی و داروسازی ،  الهیات ، مطالعات فرا فرهنگی ، معناشناسی و غیره در مقطع دکتری ارائه می شود ، البته باید توجه داشت که رشته های پزشکی و دندانپزشکی در مقطع دکتری ارائه نمی شوند.

تحقیق خود در خصوص تحصیل رشته های پزشکی در آلمان را با مطالعه مقالات زیر کامل کنید.

تحصیل رشته های پیراپزشکی در دانشگاه هایدلبرگ

تحصیل رشته های پیراپزشکی در دانشگاه هایدلبرگ شامل پرستاری ، رادیولوژی و پزشکی هسته ای ، فیزیوتراپی  و کاردرمانی ، مراقبت های پزشکی در مقطع کارشناسی به مدت 4 سال به زبان آلمانی و تحصیلات تکمیلی به زبان آلمانی و انگلیسی برگزار می شوند ، برای پذیرش در این رشنه اتمام دوره دبیرستان در رشته علوم تجربی مورد نیاز است ، هزینه تحصیل در این رشته ها 46000 یورو برای هر سال تحصیلی است.

تحصیل پزشکی در دانشگاه هایدلبرگ

دوره تحصیل پزشکی در دانشگاه هایدلبرگ حداقل شش سال و سه ماه طول می کشد و شامل سه مرحله آموزشی است:

مطالعه پیش بالینی

 مطالعه بالینی

سال عملی

 برای پذیرش در رشته پزشکی در دانشگاه هایدلبرگ اتمام دوره دبیرستان در رشته علوم تجربی و معدل بالا در این مقطع نیاز است ، این رشته تحصیلی به زبان آلمانی ارائه می شود بنابراین تسلط به زبان آلمانی الزامی است ،  علاقمندان تحصیل در این رشته می توانند در دوره پری مدیکال شرکت کرده و دانش مورد نیاز برای تحصیل پزشکی را کسب کنند.

در پایان دوره تحصیلی در رشته پزشکی در دانشگاه هایدلبرگ ، دانشجویان آزمون دولتی را تکمیل می‌کنند و بنابراین مجوز فعالیت به عنوان پزشک را دریافت می‌کنند ،  فارغ التحصیلان می توانند پس از اتمام برنامه مدرک با ادامه تحصیل در حین کار، تخصص پیدا کنند، هزینه تحصیل در رشته پزشکی در این دانشگاه 171.80 یورو برای هر نیمسال تحصیلی است.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه هایدلبرگ

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه هایدلبرگ

برنامه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه هایدلبرگ یک دوره مطالعه مداوم بر روی تمرین و بیمار است که 5 سال طول می کشد ، دانشجویان آموزشی دریافت می کنند که آنها را از نظر علمی و عملی آماده می کند تا بتوانند شغلی در دندانپزشکی دنبال کنند.

دوره ها و سخنرانی های علوم طبیعی در بخش پیش بالینی برنامه مدرک با دوره ها و امتحانات بین رشته ای مشخص می شود ، در ترم های 4 تا 10، دانشجویان مهارت های عملی دندانپزشکی خاصی را یاد خواهند گرفت  و با تکنیک ‌های مورد نیاز برای تاریخ ‌نگاری ، تشخیص ، پیش‌آگهی و تهیه برنامه مراقبت از دندان آشنا می‌شوند ، آنها انواع روش های درمان دندان و تکنیک های جراحی دهان را یاد خواهند گرفت ، این مطالعات همواره شامل کسب شایستگی های اجتماعی و ارتباطی نیز خواهد بود.

برای اینکه بتوانید در  برنامه مدرک دندانپزشکی پذیرش شوید باید دارای مدرک دبیرستان در رشته علوم تجربی باشید و معدل دبیرستان و سال دوزادهم شما بالا باشد ، علاقمندان تحصیل در این رشته می توانند در دوره پیش دندانپزشکی ارائه شده در دانشگاه هایدلبرگ شرکت کرده و از دانش کافی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بهره مند شوند ؛ هزینه تحصیل در این رشته در این دانشگاه 171.80 یورو برای هر نیمسال تحصیلی است.

تحصیل داروسازی در دانشگاه هایدلبرگ

برنامه تحصیل داروسازی در دانشگاه هایدلبرگ هم در این دانشگاه ارائه شده ، علاوه بر این دانشجویان مهارت ‌های طبیعی-علمی مورد نیاز صنعت و سایر حرفه‌ ها را نیز کسب می‌کنند.

این رشته تحصیلی در دانشگاه هایدلبرگ در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود ، مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی 8 ترم یعنی 4 سال است ، این رشته تحصیلی شامل  شیمی داروسازی ،  زیست شناسی داروسازی ، تکنولوژی داروسازی ، داروشناسی و  داروشناسی بالینی می باشد.

برنامه های مدرک داروسازی با هدف دریافت مجوز ، همه توسط مقررات صدور مجوز برای داروسازان در سراسر آلمان سازماندهی می شوند ، به طور کلی، فارغ التحصیلان متعاقبا یک دوره آموزش عملی 12 ماهه را در بخش های تحقیقاتی ، صنعت یا داروخانه ها تکمیل می کنند.

سپس دانش آموزان جزء سوم آزمون دولتی را می گذرانند و پس از آن فارغ التحصیلان می توانند برای دریافت مجوز اقدام کنند.

تحصیل پرستاری در دانشگاه هایدلبرگ

ماموریت برنامه تحصیل پرستاری در دانشگاه هایدلبرگ پرورش جامعه ای از یادگیری است که رشد فکری ، شخصی و حرفه ای را پرورش می دهد ، این رشد افراد ، یادگیری مادام ‌العمر ، شفقت و مراقبت را ترویج می‌کند تا برای زندگی هدفمند و متمایز آماده شود ، مدت زمان تحصیل در رشته پرستاری در این دانشگاه 4 سال است.

در طول سال اول ، کار دوره پرستاری بر دوره های پیش حرفه ای و موضوعات پیش از پرستاری مانند آناتومی و فیزیولوژی ، شیمی ، اصطلاحات پزشکی و ارتباطات بین فردی متمرکز خواهد شد دانشجویان در کلاس های کوچکی که بر موفقیت فردی هر دانش آموز تمرکز دارد ، به صورت عملی کار خواهند کرد ، این دوره ها پایه و اساس برنامه درسی دقیق آموزش پرستاری قبل از صدور مجوز را فراهم می کند.

دانشجویان پرستاری سال اول خود را در هایدلبرگ سپری خواهند کرد ، جایی که آموزش عمومی پیش حرفه ای و دوره های علمی دقیق را خواهند گذراند ، دانشجویان انتقالی بالقوه باید حداقل یک ترم دوره تمام وقت را در دانشگاه هایدلبرگ بگذرانند تا واجد شرایط برنامه پرستاری 1-2-1 باشند ، پس از اتمام موفقیت آمیز حداقل یک ترم کامل دروس در هایدلبرگ ، درخواست پذیرش در برنامه پرستاری خواهید کرد.

تحصیل پرستاری در دانشگاه هایدلبرگ
خوابگاه های دانشگاه پزشکی هایدلبرگ

خوابگاه های دانشگاه پزشکی هایدلبرگ

خوابگاه های دانشگاه پزشکی هایدلبرگ توسط Studierendenwerk اداره می شود ، سازمانی مستقل که خدمات مختلفی را به جمعیت دانشجو ارائه می دهد ، اگرچه تعداد اتاق های موجود کاملاً محدود است ( تنها 15 درصد از کل دانشجویان هایدلبرگ را می توان در اقامتگاه های دانشجویی اسکان داد ) ، دفتر روابط بین الملل با Studierendenwerk همکاری می کند تا اتاق هایی را در اقامتگاه های دانشجویی برای دانشجویان تبادل بین المللی که به هایدلبرگ می آیند ، ایمن کند.

Studierendenwerk دارای انواع زیادی از اقامتگاه های دانشجویی است ، دانشجویان معمولاً در اتاق های یک نفره با آشپزخانه و حمام مشترک در گروه های 2 تا 4 نفره یا در خوابگاه هایی با آشپزخانه و حمام در هر طبقه اقامت می کنند ؛ همچنین تعداد کمی آپارتمان یک نفره موجود است ، این اقامتگاه ها در نقاط مختلف شهر و بسیار نزدیک به وسایل نقلیه عمومی قرار دارند ، مناطق خرید معمولاً در این نزدیکی هستند.

لطفاً توجه داشته باشید که اجاره ‌های بخش خصوصی به‌ طور قابل‌ توجهی بالاتر از اجاره بهای اقامتگاه‌ های دانشجویی است حداقل 400 تا 500 یورو در ماه،  می باشد.

شهریه رشته های مختلف دانشگاه علوم هایدلبرگ

شهریه رشته های مختلف دانشگاه علوم هایدلبرگ آلمان بر اساس رشته تحصیلی ، مقطع تحصیلی و ملیت دانشجو متفاوت است ، هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی به قرار زیر است.

موقعیت مکانی دانشگاه پزشکی هایدلبرگ در آلمان

دانشگاه هایدلبرگ در تیفین  اوهایو واقع شده است ، یک جامعه پذیرایی با امکانات زیادی برای ارائه به دانشجویان هایدلبرگ است ،  آدرس این دانشگاه 310 E. Market Street, Tiffin, OH 44883 است.

مقطع تحصیلی شهریه در سال
کارشناسی 32900 دلار
کارشناسی ارشد 23264 دلار
پزشکی ، داروسازی ، دندانپزشکی 342 دلار

در ادامه توجه شما را به مرور تصاویر ویزای تحصیلی آلمان که با اعتماد به هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی بدست آمده جلب می کنیم ؛ این تصاویر تنها تعداد کمی از پرونده های موفق ما برای علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی در بازه زمانی کوتاه است. شما می توانید برخی از مصاحبه های مربوط به این ویزا ها را در بخض “ما تا حالا چیکار کردیم؟” مشاهده نمایید.

همچنین می توانید با درج شماره تماستان در باکس زیر درخواست دریافت مشاوره رایگان بدهید ، کارشناسان مطلع ما با شما تماس گرفته و به تمام سوالات شما پاسخ خواهند داد.

در بخش دیدگاه ها در پایان همین مقاله هم می توانید سوالات خود را ثبت کرده و منتظر پاسخ کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن باشید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

به دنبال تحصیل رایگان هستید، مشاوره رایگان بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

 دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه هایدلبرگ

فرودگاه بین المللی فرانکفورت نزدیک ترین و راحت ترین فرودگاه برای هایدلبرگ است ، دانشجویان به راحتی می توانند  با استفاده قطار ها  به هایدلبرگ برسند ، قطار ها مستقیماً از فرودگاه حرکت می کنند ، ممکن است لازم باشد قطار را در ایستگاه اصلی فرانکفورت تغییر دهید ، با تاکسی از ایستگاه اصلی هایدلبرگ به سمت  دانشگاه هایدلبرگ حدود 2 کیلومتر است ، البته اتوبوس لوفت هانزا از ترمینال 1 خارج از سالن B، در سطح “ورود” در دسترس است.

برای متقاضیانی که از خارج می آیند، سرویس لیموزین از فرودگاه فرانکفورت و اسکان در خوابگاه جوانان هایدلبرگ ترتیب داده می شود ،  یک راننده معمولاً شما را در نقطه ملاقات (“Treffpunkt”) در ترمینال 1 یا ترمینال 2 می برد و شما را مستقیماً به موسسه یا خوابگاه جوانان می آورد.

سوالات پر تکرار دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان

دانشکده ها دانشگاه پزشکی هایدلبرگ شامل  دانشکده علوم رفتاری و علوم تجربی فرهنگی ، دانشکده علوم زیستی ، دانشکده شیمی و علوم زمین ، دانشکده حقوق ، دانشکده ریاضیات و علوم کامپیوتر ، دانشکده پزشکی ، دانشکده پزشکی در مانهایم ، دانشکده زبانهای مدرن ، دانشکده فلسفه و تاریخ ، دانشکده فیزیک و نجوم ، دانشکده الهیات و دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی می باشد.

زبان آموزش در دانشگاه هایدلبرگ معمولا آلمانی است ، در حالی که تعداد قابل توجهی از مدارک تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه به زبان انگلیسی و همچنین برخی به زبان فرانسوی ارائه می شوند ؛ برای تحصیل به زبان آلمانی تسلط به این زبان درسطح b2 و برای تحصیل به زبان انگلیسی نمره آیلتس 6.5 به بالا مورد نیاز است.

بورسیه ریاست جمهوری – 20000 دلار در سال

     بورسیه تحصیلی رئیس دانشگاه 17000  دلار در سال

     بورسیه  تحصیلی دانشکده – 15000 دلار در سال

خیر ، رشته های پزشکی و دندانپزشکی در مقطع دکتری ارائه نمی شوند.

 برای پذیرش در رشته پزشکی در دانشگاه هایدلبرگ اتمام دوره دبیرستان در رشته علوم تجربی و معدل بالا لازم است ، این رشته تحصیلی به زبان آلمانی است بنابراین تسلط به زبان آلمانی الزامی می باشد.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی با توجه به محبوبیت تحصیل در آلمان یکی از دانشگاه های برتر این کشور یعنی دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان را بررسی کردند ، در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به آلمان را بخوانید تا به جز تحصیل با سایر روش های قانونی ، امن و سریع مهاجرت به این کشور هم آشنا شوید.

 

برخی از کلاینت های موسسه رجبی از تجارب خود در زمینه مهاجرت تحصیلی به آلمان می گویند ؛ شاید شما نفر بعدی باشید!

نمایش ویدیو درباره فائزه محمدی کلاینت موسسه رجبی
نمایش ویدیو درباره امیر امیری کلاینت موسسه رجبی
پخش ویدیو

35 دیدگاه در “دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان

  1. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان امنه افشاری گفت:

    سلام.پرستار هستم .مایلم در یکی از بیمارستان های المان مشغول به کار بشم.مهاجرت کنم.از کجا شروع کنم ؟

    1. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      برای مهاجرت کاری به آلمان باید به واسطه شرکت در دوره و آزمون های تکمیلی در آلمان ، مدرک تحصیلی تان معادل سازی شود .
      برای شرکت در این دوره ها هم باید از ایران مدرک زبان آلمانی بگیرید .
      با تشکر از سوال شما

  2. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان ملینا گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من امسال پزشکی قبول شدم، به چه صورت میتونم قبل از پایان دوره عمومی در ایران، برای ادامه تحصیل بورسیه بگیرم؟

    1. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود اگر هدفتان انتقالی به کشورهای دیگر و ادامه تحصیل از وسط دوره تحصیلی است امکان پذیر نیست .
      با تشکر از سوال شما

      1. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان ملینا گفت:

        با ارائه ۴۰ واحد دانشگاه هم امکانش نیست؟

        1. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

          با گذراندن 40 واحد از دروس تخصصی با معدل بالا ممکن است بتوانید بدون کالج وارد سال اول دانشگاه شوید .

  3. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان Sahel گفت:

    سلام وقت بخیر.من معدل کل دیپلمم ۱۸.۸۳و معدل کتبی دوازدهمم۱۶هست،تحصیل در رشته داروسازی این دانشگاه به چه صورته؟نیازمند چ مدارکیه؟شرط سنی هم داره؟و هزینه تحصیل و کلن زندگی در المان چقدر میشه

    1. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      باید در کالج ام کورس و آزمون fsp شرکت کرده و بر اساس نمره آزمون ( با ضریب 2) و معدل کل دیپلم تان ( با ضریب1) انتخاب رشته و دانشگاه کنید .
      برای پذیرش مدرک زبان آلمانی مورد نیاز است . سن و تمکن مالی تان نیز برای دریافت ویزا باید بررسی شود .
      تحصیل در دانشگاه های آلمان رایگان و هزینه زندگی دانشجویی بین 700 تا 900 یورو در ماه است .
      ضمنا با کار دانشجویی بخش زیادی از هزینه قابل جبران است .
      با تشکر از سوال شما

  4. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان Noor گفت:

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم با قبولی پزشکی در کنکور و معدل دیپلم ۱۶.۹۷ میتونم سال های
    آینده در هایدلبرگ پزشکی بخونم ؟

    1. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      شانس تان کمی پایین است و بهتر است با معدل بالای 18 اپلای کنید برای این رشته .
      با تشکر از سوال شما

      1. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان Noor گفت:

        بابت پاسخگویی خیلی ممنونم

        1. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

          خواهش میکنم .
          موفق و پیروز باشید .

  5. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان علیرضا گفت:

    سلام خسته نباشید
    برای تحصیل پزشکی در هایدلبرگ (یا لودویگ) چه مدارکی رو باید داشته باشم؟ منظورم معدل دیپلم و… هست
    و آیا پذیرش مستقیم با ارائه ۴۰ واحد دانشگاه بهتر هست یا رفتن به کالج؟
    من سال دهم و یازدهم معدلم بالای ۱۸ بوده ولی توی این دوسال درس های تخصصیم همه بالا نبودن
    ممنون از پاسخگوییتون.

    1. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      بهتر است معدل کل دیپلم بالای 18.5 باشد .
      ورود به دانشگاه از طریق کالج بهتر است .
      با تشکر از سوال شما

  6. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان محمد غفاری گفت:

    سلام من دانشجویی پزشکی هستم و دو ترم در دانشگاه تحصیل کردم آیا می تونم مستقیم وارد دانشگاه علوم پزشکی هاله ویتنبرگ آلمان بشوم یا نه و اینکه رزومه من معدل ۱۶ و همچنین معدل کل سه سال دیپلم ۱۴ بوده ؟؟؟

    1. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      برای ورود به دانشگاه های آلمان بدون آزمون و کالج باید 40 واحد از دروس تخصصی را بگذرانید ، ضمن اینکه معدل دیپلم و معدل این 40 واحد باید ترجیحا بالای 18 یا 19 باشد تا شانس داشته باشد .
      مدرک تست داف 4 زبان آلمانی نیز مورد نیاز است .
      با تشکر از سوال شما

  7. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان بصیر گفت:

    سلام خسته نباشید
    برای ورود به کالج دانشگاه دندان پزشکی هایدلبرگ امتحان ورودی کالج میگیرن اگر بله ، چه مضامینی شامل میشه
    سطح زبان آلمانی باید چه باشه ؟!
    اون یکسال کالج شامل چه دروسی میشود ؟!
    برای پذیرش دانشگاه باید چطور اقدام کنیم ؟!

    1. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      بله برای ورود از دروسی چون ریاضیات و زبان آلمانی آزمون گرفته می شود .
      حداقل سطح زبان آلمانی مورد نیاز b1 و ترجیحا b2 است .
      در کالج سطح تکمیلی زبا آلمانی ، ریاضی ، فیزیک ، زیست و شیمی آموزش داده می شود .
      بعد از پایان کالج با شرکت در آزمون fsp و بر اساس نمره این آزمون و نمره دیپلم وارد دانشگاه می شوید .
      با تشکر از سوال شما

  8. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان Rozhina گفت:

    سلام؛برای آزمون ام کورس چه درسهایی نیازه که خونده بشن؟برای تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه هایدلبرگ

    1. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      سطح زبان المانی و ریاضیات شما در این ازمون سنجیده می شود .

      با تشکر از سوال شما

  9. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان رونیکا گفت:

    سلام ببخشید دانشگاه هایدلبرگ برای رشته ی پزشکی هم بورسیه داره و اینکه اگه داره شرایطش به چه صورت هست??

    1. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      تحصیل در این رشته و‌مقطع رایگان است ولی بورسیه ندارد.مدرک زیان المانی ،سن و‌معدل مناسب لازم است.

      با تشکر از سوال شما

      1. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان فاطمه گفت:

        سلام
        برای درخواست پستاک در رشته حقوق بین الملل با گرایش محیط زیست و یا درخواست بصورت پژوهشگر در موسسات وابسته به دانشگاه چه شرایطی لازم هست
        راهنمایی بفرمائید

        1. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          متقاضیان تنها تا 3 یا 5 سال پس از فارغ التحصیلی در مقطع دکتری حق ارائه تقاضا را خواهند داشت
          طرح پیشنهادی فرد به عنوان کار پژوهشی مورد نظر او نباید قبلا توسط فرد دیگری انجام شده باشد.
          داشتن 2 الی 3 مقاله پژوهشی چاپ شده نیز از جمله شرایط درخواست افراد است
          تسلط به زبان نیز الزامی است.

          با تشکر از سوال شما

  10. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان پرستو گفت:

    با سلام
    شرمنده برای رفتن به دانشگاه ها باید دوره کالج را بگذرانیم؟
    بعد دوران کالج خدود چند سال میشود؟

    1. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله حتما باید در کالج 9 ماهه شرکت کنید. تنها در صورت داشتن قبولی رشته مورد نظر در ایران و گذراندن 40 واحد از دروس تخصصی ممکن است بدون کالج وارد دانشگاه شوید.

      با تشکر از سوال شما

  11. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان دیانا گفت:

    من معدلم ۱۹:۳۰
    امسال کنکور باید بدهم
    ۹۹درصد پزشکی سراسری قبولم
    قبولی ایران تاثیری در پذیرش آنجا داره؟
    مدرک زبان آلمانی ندارم

    1. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در صورت داشتن قبولی ایران رزومه شما قوی تر میشود ولی الزامی برای شرکت در کنکور نیست .

      با تشکر از سوال شما

  12. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان Baran گفت:

    سلام حداقل معدل دیپلم چند باید باشه؟؟؟
    ۱۴ هم میشه؟؟

    1. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      ترجیحا معدل باید 18 به بالا باشد.
      با معدل 14 میتوانید در دوره کالج ام کورس شرکت کنید ولی بعد از پایان کالج ممکن است نتوانید وارد رشته پزشکی شوید.

      با تشکر از سوال شما

  13. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان ماهک گفت:

    سلام ایا ورود به دانشکده پزشکی بدون کنکور هست؟

    1. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای ورود به دانشگاه های پزشکی آلمان در ابتدا می بایست در کالج ام کورس شرکت کرده و بعد از شرکت در آزمون پایان کالج، با توجه به نمره این آزمون و معدل دیپلم میتوانید وارد دانشگاه شوید.

      با تشکر از سوال شما

      1. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان محمد گفت:

        سلام
        من الان ترم ۲ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان دارم میخونم و میخوام برای ادامه تحصیل رشته پزشکی اقدام کنم
        میخاستم بدونم چطور و با چه مقدار هزینه مهاجرت تحصیلی کنم؟؟
        ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          تحصیل در آلمانی به زبان آلمانی و رایگان است .مدرک زبان آلمانی لازم است .مبلغ ۱۰۳۰۰ یورو هم بابت تمکن مالی مورد نیاز است .

          با تشکر از سوال شما

  14. دانشگاه علوم پزشکی هایدلبرگ آلمان حسین گفت:

    ممنون از پشتیبانی سایت.کمتر سایتی دیدم به همه ی سوالات جواب بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه