تحصیل رشته میکروبیولوژی در آلمان

تحصیل رشته میکروبیولوژی در آلمان یکی از انتخاب های رایج برای ادامه تحصیل در رشته زیست شناسی در خارج از کشور است ، میکروبیولوژی مطالعه موجودات میکروسکوپی مانند باکتری ها، ویروس ها ، باستان شناسی ، قارچ ها و تک یاخته ها است.

این رشته شامل تحقیقات اساسی در مورد بیوشیمی، فیزیولوژی، زیست شناسی سلولی، اکولوژی، تکامل و جنبه های بالینی میکروارگانیسم ها، از جمله پاسخ میزبان به این عوامل است ، رشته میکروبیولوژی در دانشگاه های آلمان در مقاطع تحصیلی تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود ؛ برای آشنایی با جزئیات تحصیل در این رشته با دفاتر شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید.

همچنین توصیه می کنیم برای آشنایی هر چه بیشتر با چگونگی شرایط تحصیل رشته های پزشکی و پیراپزشکی مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان را بخوانید و اطلاعات بسیار کاملی در این زمینه کسب کنید.

از آنجایی که میکروبیولوژیست ها در یافتن پاسخ های جهانی نقش ایفا می کنند، می توانید با انتخاب گرایش مناسب آینده شغلی خود را ارتقا دهید ، میکروبیولوژی در دانشگاه های آلمان به 6 شاخه تقسیم شده که شامل باکتری شناسی ، فیکولوژی ، انگل شناسی ، ایمونولوژی و ویروس شناسی است.

فهرست مطالب

رشته میکروبیولوژی گرایشی از رشته زیست شناسی است که در دانشگاه های آلمان تنها در مقطع تحصیلات تکمیلی ارائه می شود ، برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی در دانشگاه های آلمان بایستی در ابتدا در مقطع کارشناسی در رشته زیست شناسی در دانشگاه های داخل و یا خارج از آلمان تحصیل کنید ، دوره کارشناسی در این رشته 3 ساله است ، پس از اتمام این دوره علاقمندان می توانند برای پذیرش در رشته میگروبیولوژی در مقطع کارشناسی ارشد و پس از آن در مقطع دکتری اقدام کنند.

تحصیل رشته میکروبیولوژی در آلمان

 هزینه تحصیل میکروبیولوژی در آلمان

 هزینه تحصیل در اغلب دانشگاه های آلمان رایگان است و دانشجو تنها ملزم به پرداخت هزینه انجمن دانشجویی و ثبت نام است ، اما در برخی دانشگاه ها دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت شهریه هستند ، هزینه تحصیل در رشته زیست شناسی در مقطع کارشناسی در این دانشگاه ها 1500 یورو و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2000 یورو برای هر نیمسال تحصیلی می باشد.

 هزینه تحصیل میکروبیولوژی در آلمان را در جدول بررسی کنید.

نام دانشگاه شهریه تحصیل در هر ترم
دانشگاه بن رایگان
دانشگاه توبینگن 1500 یورو ( کارشناسی ) ، 2000 یورو ( کارشناسی ارشد )
دانشگاه آزاد برلین رایگان

بهترین دانشگاه های میکروبیولوژی آلمان

آلمان بستر دانشگاه های برتر در جهان است که در تمامی زمینه های تحصیلی به خوبی درخشیده اند ، دانشگاه های این کشور در رشته میکروبیولوژی نیز حرفی برای گفتن دارند و در بین برترین ها رتبه بندی شده اند ، مقوله میکروبیولوژی شامل مطالعاتی است که با زیست شناسی و بیوشیمی تک یاخته ها و میکروارگانیسم ها سروکار دارند ، در ادامه با تعدادی از بهترین دانشگاه های میکروبیولوژی آلمان آشنا می شویم.

همچنین شما می توانید با مطالعه مقاله بهترین دانشگاه های آلمان با برترین دانشگاه های این کشور و رشته های ارائه شده در هر کدام بخوبی آشنا شوید.

بهترین دانشگاه های میکروبیولوژی آلمان

دانشگاه وورتسبورگ

دانشگاه جولیوس-ماکسیمیلیانس وورزبورگ (JMU) به اندازه کافی بزرگ است که طیف گسترده و خلاقانه ای از موضوعات را ارائه دهد ، دانشگاهی با شهرت بین المللی برای تحقیقات عالی، JMU مفتخر است که خانه محققان برجسته است.

امروزه دانشگاه وورتسبورگ دارای ده دانشکده با تقریبا 425 استاد و 29000 دانشجو است ، علاوه بر چهار موضوع کلاسیک – پزشکی ، الهیات ، فلسفه و حقوق – این دانشگاه همچنین بسیاری از برنامه های تحصیلی جدید را ارائه می دهد ، جدیدترین موارد افزوده شده شامل فناوری نانوساختار ، مواد کاربردی ، مهندسی بازی ، چین مدرن ، علوم انسانی دیجیتال ، ارتباطات رسانه ای ، عوامل انسانی در سیستم های محاسباتی و موزه شناسی است.

 رشته میکروبیولوژی در دانشکده زیست شناسی این دانشگاه ارائه می شود ، در کانون تحقیقات کرسی میکروبیولوژی مکانیسم های بیماری زایی میکروارگانیسم های مختلف مانند نایسریا گونوره ، کلامیدیا تراکوماتیس ، بوردتلا پرتوسیس و استافیلوکوکوس اورئوس قرار دارند ، فعل و انفعالات میزبان و پاتوژن، آپوپتوز سلول میزبان ناشی از پاتوژن و همچنین سطح مشترک عفونت و سرطان از موارد مورد توجه است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رایگان برترین رشته های علوم پزشکی در آلمان با همراهی مشاوران خبره رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

رشته میکروبیولوژی در دانشگاه مونیخ

 دانشگاه مونیخ دانشگاهی در قلب مونیخ است که به عنوان یکی از برترین موسسات دانشگاهی و تحقیقاتی اروپا شناخته شده است ، از زمان تأسیس در سال 1472، LMU دانشمندان الهام گرفته و دانشجویان با استعداد را از سراسر جهان جذب کرده است، و دانشگاه را در پیوند ایده هایی قرار داده است که دنیای پیچیده ما را به چالش می کشد ، این دانشگاه دارای 18 دانشگاه است ، دپارتمان میکروبیولوژی یکی از دپارتمان های دانشکده زیست شناسی این دانشگاه هست ، میکروبیولوژی ادر این دانشگاه خصوصیات مولکولی پروکاریوت ها و همچنین تنوع و اکولوژی آنها می پردازد ، یافته های میکروبیولوژیکی جدید در بیوتکنولوژی، پزشکی و حفاظت از محیط زیست استفاده می شود ، بخش میکروبیولوژی در حومه جنوب غربی مرکز ایالت مونیخ واقع شده است.

رشته میکروبیولوژی در دانشگاه مونیخ

دانشگاه آزاد برلین

دانشگاه آزاد برلین یک موسسه تحقیقاتی پیشرو است ، این یکی از 13 دانشگاه آلمانی است که از طریق استراتژی تعالی دولت آلمان تأمین مالی می شود و بخشی از تنها کنسرسیوم عالی دانشگاهی، اتحاد دانشگاه برلین است.

مؤسسه زیست شناسی عمدتاً در گیاه شناسی مولکولی ، میکروبیولوژی ، نوروبیولوژی ، فرآیند های اکولوژیکی و تکامل حیوانات و گیاهان و تنوع زیستی در تمام عبارات مختلف آن تخصص دارد ، موسسه زیست شناسی و دپارتمان همچنین از نزدیک با باغ گیاه شناسی باغ گیاه شناسی و موزه گیاه شناسی همکاری می کند.

برای آشنایی هرچه بیشتر با این دانشگاه مقاله دانشگاه علوم پزشکی برلین آلمان را هم در همین سایت بخوانید.

میکروبیولوژی در دانشگاه فرایبورگ آلمان

میکروبیولوژی در دانشگاه فرایبورگ آلمان

دانشگاه فرایبورگ که قبلا یک دانشگاه جامع در تأسیس خود در سال 1457 است ، این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های علوم انسانی ، علوم طبیعی و مهندسی ، پزشکی، حقوق و الهیات دانشجو می پذیرد ، این تنوع همچنین یک محیط ایده آل برای مطالعات بین رشته ای نوآورانه فراهم می کند ، دانشکده زیست شناسی یکی از قوی ترین دانشکده های تحقیقاتی در دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ است ، این دانشکده تحقیقات بیولوژیکی و تدریس آکادمیک را در وسعت خود و در بالاترین سطح بین‌المللی ترویج می‌کند و به محققان ، معلمان، دانش‌آموزان و کارکنان پشتیبان علم خود یک انجمن آزاد برای علم، گفتگو و برخورد ارائه می‌دهد ؛ هدف اعلام شده طراحی شرایط کار و تدریس به گونه ای است که اعضای هیات علمی و دانشجویان بتوانند پتانسیل حرفه ای و شخصی خود را به بهترین شکل ممکن توسعه دهند.

چارت درسی میکروبیولوژی در دانشگاه های آلمان

 مقطع کارشناسی این رشته 6 ترم طول می کشد و دانشجو ملزم به گذراندن 180 واحد درسی است.

ترم 1 : زیست شناسی سلولی ، ژنتیک و زیست شناسی مولکولی ، فیزیک 1 ، ریاضیات 1 ، شیمی عمومی و معدنی

ترم 2 : گیاه شناسی و تکامل گیاهان ، فیزیک 2 ، ریاضیات 2 ، شیمی آلی

ترم 3 : جانورشناسی و تکامل حیوانات ، فیزیولوژی گیاهی ، فیزیولوژی حیوانی ، فلسفه علم و اخلاق ، شیمی فیزیک ، ماژول پروفایل بیولوژیکی / غیر تخصصی I

ترم 4 : میکروبیولوژی، ایمونوبیولوژی و بیوشیمی ، زیست شناسی تکاملی ، بوم شناسی ، ماژول پروفایل بیولوژیکی / غیر تخصصی 2

ترم 5 : ماژول پیشرفته I ، ماژول پیشرفته II ، ماژول پیشرفته III ، آمار ، ماژول پروفایل بیولوژیکی / غیر تخصصی 3

ترم 6 : پروژه ، سمینار ، پایان نامه کارشناسی

چارت درسی میکروبیولوژی در دانشگاه های آلمان

چارت رشته میکروبیولوژی در مقطع کارشناسی ارشد

همان گونه که بیان شد رشته میکروبیولوژی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود ، این رشته پژوهش محور است ؛ برای تحصیل در این رشته بایستی مقطع کارشناسی در رشته زیست شناسی را گذراند ، مقطع کارشناسی ارشد میکروبیولوژی 2 سال طول می کشد و دانشجو ملزم به گذراندن 120 واحد درسی است :

 ترم 1 : مسیرهای کاتابولیک و آنابولیک در باکتری ها ، تشخیص و خواص باکتری های بیماری زا ، تنظیم مسیر های متابولیک در مخمر ، مخمر به عنوان یک سیستم مدل برای مطالعه بیماری های انسانی

 ترم 2 : خواص متابولیک ویژه باکتری ها ، تخریب آلاینده ها ، جداسازی و شناسایی باکتری ها از محیط

   شبکه های پروتئینی تنظیم کننده در مخمر ، بیوژنز اندامک و پاتوبیوشیمی

 ترم 3 : آنزیم های جدید درگیر در مسیرهای تخریب و تثبیت CO2 ، ابزارهای مولکولی برای تشخیص باکتری در محیط ، تنظیم متابولیسم در باکتری ها، آمادگی برای پایان نامه کارشناسی ارشد

ترم 4 : پروژه تحقیقاتی 6 ماهه در یکی از گروه های شرکت کننده در ایمونوبیولوژی اصلی ، ارائه شفاهی نتایج پایان نامه کارشناسی ارشد

شاید بخواهید چارت تحصیلی رشته گفتاردرمانی در آلمان را نیز بدانید ، مقاله تحصیل رشته گفتار درمانی در آلمان را بخوانید.

با برخی از بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان در مقالت زیر آشنا می شوید.

مزایا و معایب تحصیل میکروبیولوژی در آلمان

آلمان یکی از بهترین کشور های اروپایی برای تحصیل در خارج از کشور است و به طور قطع مزایای تحصیل در این کشور بر معایب آن برتری دارد.

مزایای تحصیل میکروبیولوژی در آلمان

  • تحصیل در بهترین دانشگاه های میکروبیولوژی جهان
  • سیستم آموزشی عالی و معتبر در سطح جهان
  • هزینه تحصیل مقرون به صرفه و حتی رایگان
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • بازار کار عالی پس از فارغ التحصیلی

معایب تحصیل میکروبیولوژی در آلمان

  • نیاز به فراگیری زبان آلمانی
  • دشواری فراگیری زبان آلمانی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی تنها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است

در ویدیو ارائه شده  می توانید گوشه ای از ویزاهای دریافت شده کشور آلمان توسط کارشناسان ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را مشاهده کنید . کارشناسان ما آماده اند تا در زمانی کوتاه شما را نیز به افراد دریافت کننده ویزای این کشور برسانند.

تنها کافی است از طریق شماره های درج شده در همین عنوان با مشاورین ما تماس بگیرید و یا شماره خودتان را در باکس مشاوره رایگان برای ما بنویسید تا با شما تماس بگیریم.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

گذر از سد کنکور ایران و تحصیل رشته های علوم پزشکی در آلمان با کمترین هزینه ! 

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بازار کار و درآمد میکروبیولوژی در آلمان

بسیاری از میکروبیولوژیست ها به عنوان دانشمندان زیست پزشکی در آزمایشگاه ها ، سازمان های بهداشتی و بیمارستان هایی کار می کنند که در آزمایش بافت بدن ، مایعات و نمونه های خون برای تشخیص عفونت ها ، درمان و نظارت بر روند درمان و ردیابی شیوع بیماری نقش دارند ، برخی به عنوان دانشمندان بالینی برای تحقیق و ارائه توصیه های علمی ، توسعه واکسن ها و بهبود روش های درمانی موجود کار می کنند.

میکروبیولوژیست ها نقش عمده ای در پیشگیری و درمان بیماری ها و شناسایی نقش میکروب ها در تغییرات محیطی، خاک و آب و هوا دارند فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوزی از دانشگاه فرصت های شغلی زیادی شامل موارد زیر را دارند.

1) باکتریولوژیست 2) میکروبیولوژیست بالینی 3) میکروبیولوژیست محیطی 4) میکروبیولوژیست صنعتی 5) قارچ شناس 6) انگل شناس 7) میکروبیولوژیست بهداشت عمومی 8) ویروس شناس 9) دانشمند بیومدیکال 10) بیوتکنولوژیست 11) کارشناس تحقیقاتی بالینی 21) کارشناس متخصص بهداشت و درمان دانشمند 14) دانشمند کیفیت آب 15) کارشناس نانوتکنولوژی

فردی که به عنوان میکروبیولوژیست در آلمان کار می کند معمولا حدود 8060 یورو در ماه درآمد دار.

حداقل دستمزد در سال حداکثر دستمزد در سال
3710 یورو 12800 یورو

اگر باقصد کار به آلمان می روید حتما باید قوانین و مقررات بازاراهای کار این کشور را بشناسید ، مطالعه مقاله کار در آلمان منم بسیار بزرگی در این زمینه به شما خواهد بود.

تحصیل رشته میکروبیولوژی در آلمان بهتر است یا سایر کشور ها ؟ پاسخ را با مطالعه و تحقیق بدست آورید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته میکروبیولوژی در آلمان

فردی که به عنوان میکروبیولوژیست در آلمان کار می کند معمولا حدود 8060 یورو در ماه درآمد دار.

  • تحصیل در بهترین دانشگاه های میکروبیولوژی جهان
  • سیستم آموزشی عالی و معتبر در سطح جهان
  • هزینه تحصیل مقرون به صرفه و حتی رایگان
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • بازار کار عالی پس از فارغ التحصیلی

هزینه تحصیل در رشته زیست شناسی در مقطع کارشناسی در این دانشگاه ها 1500 یورو و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2000 یورو برای هر نیمسال تحصیلی می باشد.

  • دانشگاه وورتسبورگ
  • دانشگاه مونیخ
  • دانشگاه آزاد برلین

این رشته در دانشگاه های آلمان تنها در مقطع تحصیلات تکمیلی ارائه می شود ، برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی در دانشگاه های آلمان بایستی در ابتدا در مقطع کارشناسی در رشته زیست شناسی در دانشگاه های داخل و یا خارج از آلمان تحصیل کنید ، دوره کارشناسی در این رشته 3 ساله است ، پس از اتمام این دوره علاقمندان می توانند برای پذیرش در رشته میکروبیولوژی در مقطع کارشناسی ارشد و پس از آن در مقطع دکتری اقدام کنند.

مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی کلیات تحصیل رشته میکروبیولوژی در آلمان را بررسی و بیان کردند ؛ برای دستیابی به اطلاعات دقیق تر و آشنایی با جزئیات تحصیل در این رشته با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید.

با اعتماد به موسسه رجبی به اهداف مهاجرتی خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه