تحصیل رشته رادیولوژی در اوکراین

تحصیل رشته رادیولوژی در اوکراین در بین گزینه های جذاب برای تحصیل در خارج از کشور برای علاقمندان تحصیل در زمینه های پزشکی قرار دارد ، این رشته تحصیلی در دانشگاه های پزشکی اوکراین و در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود.

رادیولوژی علم تشخیص و درمان بیماری ها با کمک تکنیک های تصویری مانند اشعه ایکس و غیره است  که برای تحصیل در این رشته بایستی دوره های کارآموزی را در کلینیک ها یا بیمارستان های مرتبط به دانشگاه ها گذراند ؛ برای آشنایی بیشتر با ویژگی های تحصیل در این رشته با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  تماس بگیرید.

همچنین پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و جامع تر مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین را بخوانید و با شرایط اخذ پذیرش در رشته های علوم پزشکی در این کشور بخوبی آشنا شوید.

 رشته رادیولوژی در اوکراین از دو بخش تشخیصی و مداخله ای تشکیل شده است ، در اولی، اشعه ایکس برای تشخیص یا درمان آسیب های بیماران استفاده می شود ، در حالی که در دومی ، روش های کم تهاجمی مانند سونوگرافی ، ام آر آی ، سی تی اسکن و غیره برای تشخیص و درمان بیماران انجام می شود  ؛ با فرصت‌های شغلی بیشمار و حقوق‌های پرسود در اوکراین دنبال کردن دوره‌های رادیولوژی به یک انتخاب محبوب تبدیل شده است.

فهرست مطالب

برای پذیرش در رشته رادیولوژی در مقطع کارشناسی اتمام دوره دبیرستان و ارائه مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی الزامی است ، دانشجویان ایرانی هر ساله برای دوره‌ های رادیولوژی به دانشگاه‌ های اوکراین می ‌پیوندند و این دانشجویان ایرانی سال اول در دانشکده زبان روسی تحصیل می‌ کنند و سپس برنامه‌ های رادیولوژی خود را در اوکراین شروع می‌ کنند.

تحصیل رشته رادیولوژی در اوکراین

پریمدیکال  رادیولوژی در اوکراین

برای پذیرش و تحصیل رشته رادیولوژی در اوکراین به دانش عالی در زمینه های زیست شناسی ، فیزیک ، ریاضیات ، شیمی و زبان روسی نیاز است ؛ علاقمندان تحصیل در این رشته می توانند با شرکت در دوره پری مدیکال برای تحصیل در رشته رادیولوژی آماده شوند ، مدت زمان پریمدیکال  رادیولوژی در اوکراین یک ساله است و به زبان روسی برگزار می شود ، البته باید توجه داشت که الزامی برای شرکت در این دوره وجود ندارد و تنها برای آماده سازی برای تحصیل در رشته رادیولوژی می توان در این دوره شرکت کرد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های پزشکی و پیراپزشکی در برترین دانشگاه های جهان ، آسان و مقرون به صرفه !

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های رادیولوژی اوکراین

سیستم آموزش عالی اوکراین از دانشگاه های متعددی تشکیل شده که برخی از آن ها در زمینه پزشکی فعالیت دارند ، دانشگاه های پزشکی اوکراین در بین دانشگاه های معتبر جهان قرار دارند و هر ساله پذیرای دانشجویان بسیاری از ایران و سایر نقاط جهان هستند ، یکی از رشته های جذاب در این دانشگاه رشته رادیولوژی است.

در ادامه با بهترین دانشگاه های رادیولوژی اوکراین آشنا می شوید.

دانشگاه پزشکی ترنوپیل

دانشگاه پزشکی ترنوپیل یک دانشگاه دولتی است که توسط وزارت بهداشت و همچنین یک دانشگاه پزشکی واقع در شهر ترنوپیل در اوکراین اداره می شود ، این دانشگاه شامل دانشکده های پزشکی ، دندانپزشکی  ، داروسازی  و پرستاری است ، برنامه های تحصیلات تکمیلی نیز در رشته های مختلف ارائه می شود.

رشته رادیولوژی در دپارتمان انکولوژی ، تشخیص رادیویی ، رادیوتراپی و پرتودرمانی در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می شود ، این دپارتمان در ژانویه 1983 بر اساس دو دوره انکولوژی و رونتژنولوژی با رادیولوژی پزشکی تأسیس شد.

بهترین دانشگاه های رادیولوژی اوکراین

دانشگاه ملی پزشکی خارکف

دانشگاه ملی پزشکی خارکف در سال 1805 تأسیس شد که قبلا به عنوان مؤسسه پزشکی خارکف شناخته می شد و یک دانشگاه پزشکی در خارکف اوکراین است ، دانشگاه دارای مجموعه ای از ساختمان های مدرن برای ارائه فرآیند تدریس و 5 خوابگاه است ، کلیه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و فوق لیسانس دارای خوابگاه می باشند. علاوه بر این، 65 بخش را فراهم می کند، که هر کدام با کلاس های مدرن و فرصت هایی برای آموزش با کیفیت بالا برای دانشجویان مجهز شده اند ، اوکراین دارای جمعیت زیادی از دانشجویانی است که در رشته ها و تخصص های مختلف تحصیلات عالی را می گذرانند.

در سپتامبر 1923، مؤسسه پزشکی خارکف اولین بخش رادیولوژی را در اوکراین و یکی از اولین ها در قلمرو اتحاد جماهیر شوروی سابق ترتیب داد ، این دپارتمان دو رشته رادیولوژی و پرتوپزشکی را آموزش می دهد ، دروس به زبان های اوکراینی و انگلیسی تدریس می شوند.

رشته «رادیولوژی»  در این دانشگاه دارای دو بخش است: رادیولوژی و رادیولوژی درمانی یا رادیولوژی انکولوژی. هر دو بخش در سال 3 تمام دانشکده ها تدریس می شود ، “پرتوپزشکی” در سال پنجم به دانشجویان آموزش داده می شود.

هزینه تحصیل رادیولوژی در اوکراین

هزینه تحصیل رادیولوژی در اوکراین نسبتا مقرون به صرفه است و بسته به دانشگاه محل تحصیل و زبان تحصیل تعیین می شود ، هزینه تحصیل در این رشته در بین دانشگاه های این کشور بین 2500 تا 3500 دلار در سال متغیر است.

دانشگاه زبان شهریه
دانشگاه پزشکی خارکف انگلیسی 3500 دلار
دانشگاه پزشکی خارکف روسی 2500 دلار

چارت درسی رادیولوژی در دانشگاه های اوکراین

تحصیل رشته رادیولوژی در اوکراین در مقطع کارشناسی 5 سال طول می کشد و دانشجویان ملزم به گذراندن 300 واحد درسی تئوری و عملی می باشند ،  در طول تحصیل در رشته رادیولوژی دانشجویان عمدتاً رادیوگرافی ، تصویربرداری و پزشکی عملکردی ، آناتومی و پاتولوژی را مطالعه می کنند ،  این آموزش علاوه بر این ، تئوری علمی، روش تحقیق و درک اساسی از نحوه تنظیم یک گزارش را پوشش می دهد ؛ دانشجویان از طریق مطالعات روش‌شناسی معاینه در معاینات معمولی اشعه ایکس، و همچنین ماموگرافی ، اولتراسوند ، پزشکی هسته‌ای ، فناوری رادیولوژیک ، پرتو و اصول حفاظت در برابر تشعشع ، بینشی در مورد جنبه‌ های حرفه‌ای آینده و زمینه‌ های مسئولیت دارد ؛ فرآیند پرستاری ، قوانین و مقررات ، اخلاق ، بهداشت ، ارگونومی و دانش اولیه آناتومی و فیزیولوژی و همچنین تشخیص در تصویربرداری و پزشکی عملکردی مورد مطالعه قرار می‌گیرد ، در پایان چارت درسی رادیولوژی در دانشگاه های اوکراین دانشجویان ملزم به گذراندن دوره کارآموزی در کلینیک ها یا بیمارستان های مرتبط با دانشگاه محل تحصیل خود هستند.

زبان تحصیل رشته رادیولوژی در اوکراین

زبان اوکراینی یعنی زبان رسمی این کشور در موسسات آموزشی این کشور کاربرد ، رشته رادیولوژی در دانشگاه های اوکراین به زبان های روسی و انگلیسی ارائه می شود ، برای تحصیل به زبان انگلیسی نمره آیلتس 6 به بالا و برای تحصیل به زبان روسی تسلط به این زبان در سطح B2 مورد نیاز است. 

دانشگاه زبان
دانشگاه پزشکی ترنوپیل روسی
دانشگاه ملی پزشکی خارکف انگلیسی و روسی

مزایا و معایب تحصیل رشته رادیولوژی در اوکراین

اوکراین یکی از کشور های مطلوب برای تحصیل دانشجویان ایرانی است و هر ساله دانشجویان متعددی از ایران دانشگاه های این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند که آگاهی از مزایا و معایب تحصیل رشته رادیولوژی در اوکراین به شما در تصمیم  گیری آگاهانه کمک خواهد کرد.

مزایای تحصیل رشته رادیولوژی در اوکراین

  • تحصیل در دانشگاه های معتبر در سطح جهان
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • هزینه تحصیل مقرون به صرفه
  • فرصت های شغلی پر درآمد پس از پایان تحصیل

معایب تحصیل رشته رادیولوژی در اوکراین

  • نیاز به فراگیری زبان روسی یا اوکراینی برای گذراندن دوره های کارآموزی و ارتباط با بیماران
  • دشواری فراگیری زبان روسی
  • بالا بودن هزینه تحصیل به زبان انگلیسی

بازار کار و درآمد رادیولوژی در اوکراین

بازار کار و درآمد رادیولوژی در اوکراین چگونه است؟ فارغ التحصیلان رشته رادیولوژی از دانشگاه های اوکراین می توانند به عنوان رادیولوژیست  ، تکنسین رادیولوژی تکنسین رادیولوژی  ، کارشناس پزشکی هسته ای ، تکنسین ام آر آی ، تکنسین سونوگرافی ، تکنسین قلب و عروق ، متخصص رادیولوژی  و پرتودرمانگردر کلینیک ها و بیمارستان های خصوصی یا دولتی مشغول به کار شوند و یا پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد به عنوان مدرس دانشگاه مشغول به کار شوند و فردی که به عنوان رادیولوژیست در اوکراین کار می کند، ماهانه 65200  گریونا درآمد دارد.

حداقل دستمزد رادیولوژیست ها در یک سال حداکثر دستمزد رادیولوژیست ها در یک سال
32600 گریونا 101000 گریونا

برای آشنایی هرچه بیشتر با کار و زندگی در اوکراین و درک هزینه های زندگی و مشاغل مورد نیاز این کشور حتما سری به مقاله کار در اوکراین بزنید.

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با در نظر گرفتن علایق ، اهداف و شرایط و امکانات شما برترین مقاصد و شیوه های مهاجرتی را به شما پیشنهاد می دهیم ، بنابراین یا با دفاتر ما در دو شهر تهران و شیراز در تماس باشید و یا با درج نام و شماره تماس در بخش مشاوره رایگان در لیست دریافت مشاوره های تخصصی و غیر حضوری ما قرار بگیرید.

ویدئو ارائه شده در این بخش تصاویر برخی از ویزاهای تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های مختلف در کشورهای دنیاست ؛ شما هم میتوانید با اقدامات صحیح و به موقع در بهترین دانشگاه های جهان با هزینه های اندک و یا حتی رایگان تحصیل کنید!

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه های نامی جهان با درج شماره و اعتماد به دانش و تجربه مشاوران رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته رادیولوژی در اوکراین

علاقمندان تحصیل در این رشته می توانند با شرکت در دوره پری مدیکال برای تحصیل در رشته رادیولوژی آماده شوند ، مدت زمان این دوره یک ساله است و به زبان روسی برگزار می شود ، البته باید توجه داشت که الزامی برای شرکت در این دوره وجود ندارد و تنها برای آماده سازی برای تحصیل در رشته رادیولوژی می توان در این دوره شرکت کرد.

دانشگاه پزشکی ترنوپیل و دانشگاه ملی پزشکی خارکف

  • دانشگاه پزشکی ترنوپیل روسی
  • دانشگاه ملی پزشکی خارکف انگلیسی و روسی
  • حداقل دستمزد رادیولوژیست ها در یک سال 32600 گریونا
  • حداکثر دستمزد رادیولوژیست ها در یک سال  101000 گریونا
  • تحصیل در دانشگاه های معتبر در سطح جهان
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • هزینه تحصیل مقرون به صرفه
  • فرصت های شغلی پر درآمد پس از پایان تحصیل

 در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی موارد کلی پیرامون  تحصیل رشته رادیولوژی در اوکراین را بیان کردند ، با تماس با دفاتر موسسه در شیراز و تهران می توانید از جزئیات شرایط تحصیل در این کشور مطلع شوید ، همچنین برای آگاهی بیشتر در خصوص شرایط تحصیل ، بهترین دانشگاه ها و برترین رشته های ارائه شده در دانشگاه های اوکراین مقاله تحصیل در اوکراین را نیز مطالعه کنید.

با تحصیل رشته رادیولوژی در برخی کشورهای جهان آشنا شده و شرایط هر یک را مقایسه کنید ؛ مشاور خود باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه