تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

تحصیل رشته پرستاری در آمریکا تصمیم بسیار خوبی است و این رشته توسط موسسات و دانشگاه های بسیار باکیفیتی ارائه می شود و هر ساله طیف وسیعی از دانشجویان بین المللی این دانشگاه ها را برای تحصیل انتخاب می کنند. 

دانشجویان با تحصیل پرستاری می توانند دوس مختلف را بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا فرا گرفته و زیر نظر بهترین اساتید به تحصیل رشته مورد علاقیشان بپردازند.

اگر به تحصیل پرستاری علاقه دارید و به دنبال تحصیل آن در یکی از بهترین دانشگاه های دنیا هستید، توصیه ما به شما دانشگاه های آمریکا می باشد. این دانشگاه ها سطح علمی بسیار بالایی داشته و در رتبه بندی های مختلف به عنوان بهترین دانشگاه های دنیا انتخاب می شوند. توصیه می کنیم برای آشنایی با شرایط و الزامات تحصیلی این رشته، در ادامه این مقاله با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) همراه باشید.

علاوه بر این که تحصیل رشته پرستاری در آمریکا می توانند فرصت های تحصیلی و مزایای بسیار زیادی را برای دانشجویان به همراه داشته باشد، پس از اتمام تحصیلات نیز دانشجویان می توانند از فرصت های شغلی بسیار زیادی بهرمند شده و با تغییر اقامت تحصیلی به اقامت کاری، زندگی و آینده خود را به کلی دگرگون کنند. 

با توجه به این که آمریکا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل است و اقتصادی بسیار قوی دارد، توصیه می کنیم برای آشنایی با شرایط کاری پس از تحصیل در این کشور به مقاله کار در آمریکا مراجعه فرمایید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

دوره های کالج پرستاری آمریکا

دوره های کالج پرستاری آمریکا یا دوره های پیش پرستاری این کشور اولین گام جهت تبدیل شدن به یک پرستار و شروع تحصیلات آکادمیک در آمریکا می باشد. دوره پیش پرستاری در واقع یک برنامه مقدماتی است که اطلاعات پایه مورد نیاز برای تحصیل پرستاری را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

دوره های پیش پرستاری در آمریکا معمولاً دوره های آموزش عمومی در علومی مانند روانشناسی و آناتومی هستند که دانشجویان با تحصیل در آنها، خود را برای پذیرش در دانشگاه و همچنین موفقیت در آزمون رشته پرستاری آماده می کند. هدف اصلی شرکت در این دوره ها ایجاد شایستگی برای پردازش دانش علمی پیشرفته و پاسخ به موقعیت های مراقبت بهداشتی پیچیده می باشد.

با توجه به این موضوع، شرکت در برنامه های پیش پرستاری به شما کمک کرده تا پیش از ثبت نام و تحصیل رشته پرستاری در آمریکا حدودا یک سال را در این کشور به تحصیل پرداخته و با دروس مختلف پرستاری آشنا شوید.

در این زمان افرادی که نتوانند خود را با شرایط تحصیلی یا زندگی در این کشور تطبیق دهند می توانند پیش از صرف هزینه های زیاد و متعهد شدن به تحصیل کارشناسی یا کارشناسی ارشد پرستاری، تصمیم خود را در این مورد اخذ کنند. مدت زمان تحصیل در دوره پیش پرستاری آمریکا با توجه به نوع کالج یا دانشگاه و همچنین دانشجو متفاوت است اما برای مثال تحصیل این دوره در دانشگاه بریجپورت حدودا یک سال به طول می انجامد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل برترین رشته ها در معتبرترین دانشگاه های جهان، کافیست مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

با توجه به این که دانشگاه های پرستاری و پزشکی موجود در آمریکا جزو بهترین دانشگاه های جهان هستند، جای تعجب نیست که معیارهای پذیرش این دانشگاه ها دشوار باشد. در حال حاضر طبق شرایط تحصیل رشته پرستاری در آمریکا برای تحصیل در رشته پرستاری این کشور باید مدرک دیپلم خود را از کالج یا دبیرستان معتبر اخذ کرده باشید و در دروس شیمی و زیست شناسی نمره های بسیار خوبی را به دست آورید.

از طرفی علاوه بر اخذ معدل بالا در دبیرستان گذراندن آزمون های GPA و SAT بسیار مهم است و شما همچنین باید تسلط بسیار خوبی به زبان انگلیسی داشته باشید. امروزه  نمره 6.5 در آیلتس یا 90+ در تافل برای تحصیل رشته پرستاری در آمریکا الزامی می باشد. همچنین دانشجویان بین المللی برای ورود به بهترین دانشگاه های این کشور و تحصیل در آمریکا باید تمکن مالی خود را نشان دهند. این موضوع می تواند تاثیر بسیار گسترده ای بر قبولی یا رد شدن شما در روند پذیرش دانشگاه های پرستاری داشته باشد.

از طرفی باید گفت اگر قصد تحصیل پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد را دارید باید دوره کارشناسی خود را در دانشگاهی بسیار معتبر به پایان رسانده باشید. همچنین داشتن معدل بالا در دوره کارشناسی و حداقل معدل 3.0 الزامی می باشد.

شرایط تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

دوره های تحصیل پرستاری در آمریکا

دوره های تحصیل پرستاری در آمریکا بسیار متنوع هستند و دانشگاه های مختلف این کشور برنامه های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان ارائه می دهند. برنامه های LPN یا LVN یکی از بهترین دوره های پرستاری در کشور آمریکا است که به صورت تخصصی برای پرستاران حرفه ای که در دیگر کشورهای دنیا مشغول به کار هستند و قصد زندگی و اشتغال در آمریکا را دارند طراحی شده است.

با توجه به این که این افراد در دروس مختلف پرستاری دارای مهارت هستند، این دوره ها نیازی به دوره پیش پرستاری نداشته و تنها متقاضیان باید برخی شرایط مانند حداقل نمره تافل، SAT یا ACT را داشته باشند. پس از اتمام تحصیلات دانشجویان باید برای دریافت پروانه اشتغال به کار، در آزمون سراسری این کشور شرکت کنند.

همچنین برنامه BSN در واقع یک مدرک لیسانس پرستاری چهار ساله است و در کالج ها و موسسات در سراسر ایالات متحده تدریس می شود. این دوره طیف گسترده ای از فرصت های شغلی و دستمزدهای بالا را به دانشجویان ارائه می دهد و همچنین حین تحصیل شما این امکان را دارید که دوره BSN فشرده را انتخاب کنید و در مدت زمان 12 تا 18 ماه تحصیلات خود را در این کشور انجام دهید.

در نهایت برنامه ADN قرار دارد که معادل برنامه کاردانی پرستاری می باشد. تحصیل رشته پرستاری در آمریکا و در برنامه ADN حدودا پانزده ماهه یا دو ساله به طول انجامیده و معمولا پذیرش در این دوره نیازمند دوره پیش پرستاری می باشد.

آزمون ورودی رشته پرستاری آمریکا

چنانچه قصد تحصیل رشته پرستاری در آمریکا را دارید ممکن است برای ورود به برخی دوره ها مجبور باشید که در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنید. این امتحانات احتمال موفقیت و پذیرش شما در یک برنامه را تضمین می کند.

آزمون ورودی رشته پرستاری آمریکا

آزمون ورودی رشته پرستاری آمریکا توسط دانشگاه ها و جهت ارزیابی دانشجویان در زمینه های تحصیلی و مرتبط با مراقبت های بهداشتی استفاده می شود. از طرفی این برنامه ها توانایی درک، تفکر انتقادی و مهارت های ارتباطی دانشجویان را به صورت دقیق ارزیابی کرده و بر اساس این اطلاعات دانشجویان را قبول یا رد می کند. نوع آزمونی که در آن شرکت می کنید با توجه به نوع دوره و دانشگاهی که برای آن درخواست می دهید متفاوت است اما از مهم ترین این آزمون ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آزمون پیش پذیرش پرستاری PAX: برای دوره های RN، LPN، مدرک کاردانی و لیسانس پرستاری مناسب می باشد. این آزمون مهارت های کلامی، ریاضی و درک موضوعات علمی را با استفاده از 160 سوال و در دو ساعت ارزیابی می کند.
  • آزمون ورودی پرستاری NET: یکی از آزمون های رایج برای برنامه های LPN و RN است که شرکت کنندگان را از نظر توانایی های ریاضیات و مهارت های سرعت خواندن، سبک های یادگیری، تصمیم گیری اجتماعی و... در 155 دقیقه ارزیابی می کند.
  • آزمون مهارت های ضروری تحصیلی TEAS: آزمونی چند گزینه ای بخش های خواندن، ریاضیات، استفاده از زبان انگلیسی و علوم پایه را طی 209 دقیقه در دانشجویان بررسی می کند.

بهترین دانشگاه های پرستاری در آمریکا

با وجود بیش از 1000  برنامه لیسانس و تعداد زیادی برنامه کارشناسی ارشد در کشور آمریکا انتخاب بهترین دانشگاه خیلی آسان نیست. با این حال انتخاب دانشگاه باکیفیت و مناسب می تواند تاثیر بسیار گسترده ای بر آینده شغلی و حرفه ای شما داشته باشد و آینده شما را به صورت کلی تغییر دهد.

چنانچه قصد تحصیل در آمریکا را دارید اما با شرایط و الزامات تحصیلی آشنا نیستید یا اطلاعی از بهترین دانشگاه های موجود این کشور ندارید، توصیه می کنیم مطالعه مقاله جذاب و به روز تحصیل در آمریکا را به هیچ عنوان از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های پرستاری در آمریکا استانداردهای بسیار بالایی دارند و دوره های آموزشی بسیار متنوعی را ارائه می دهد. این دانشگاه ها از بهترین اساتید و آخرین امکانات روز استفاده کرده و زمینه را ایجاد می کنند که دانشجویان بتوانند در آن با آسودگی خاطر دروس مختلف را فرا بگیرند. شما می توانید برخی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته پرستاری در آمریکا را در ادامه مشاهده فرمایید.

تحصیل پرستاری در دانشگاه دوک آمریکا

تحصیل پرستاری در دانشگاه دوک آمریکا یکی از بهترین تصمیماتی است که دانشجویان می توانند حین تحصیل در این کشور اخذ کنند. این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین مدارس تحقیقاتی، نه تنها در آمریکا، بلکه در جهان شناخته شده و برخی از برترین برنامه های پرستاری را ارائه می دهد.

دوره های پرستاری کارشناسی در این دانشگاه شامل دوره فشرده پرستاری شده و دانشجویان برای ثبت نام در این دوره باید یک مدرک لیسانس در رشته های غیر از پرستاری را تکمیل کنند. دوره پرستاری فشرده در دانشگاه دوک حدودا 58 واحد درسی داشته و دانش آموزان قبل از فارغ التحصیلی 800 ساعت تجربه بالینی کسب می کنند.

در مقطع تحصیلات تکمیلی، دکترا و کارشناسی ارشد نیز دانشگاه دوک فرصت های تحصیلی متنوعی را به دانشجویان ارائه می دهد. از طرفی این دانشگاه یکی از برترین برنامه های بیهوشی پرستار در کل کشور را ارائه می دهد. متوسط شهریه سالانه تحصیل رشته پرستاری در آمریکا و در دانشگاه دوک حدود 50516 دلار می باشد.

برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا می توانید این دانشگاه را هم انتخاب کنید برای دریافت اطلاعات کامل در زمینه تحصیل رشته های علوم پزشکی مقاله لینک شده را بخوانید.

شرایط تحصیل رشته پرستاری را در کشورهای مختلف مقایسه کنید.

تحصیل پرستاری در دانشگاه جورج تاون آمریکا

تحصیل پرستاری در دانشگاه جورج تاون آمریکا با متوسط شهریه سالانه 61872 دلار، نیز جزو گزینه های محبوب بین دانشجویان بین المللی می باشد. دانشگاه جورج تاون جزو قدیمی ترین موسسات خصوصی در کشور آمریکا است که در واشنگتن دی سی قرار دارد.

دوره پرستاری موجود در این دانشگاه نیز دوره پرستاری فشرده است که شامل بیش از 850 ساعت تجربه بالینی می شود. علاوه بر آن دانشجویانی که از دانشگاه جورج تاون فارغ التحیصل می شوند می توانند بین گزینه های مختلف تحصیلات تکمیلی، یا این که از بین طیف وسیعی از فرصت های شغلی یک مورد را انتخاب کنند.

تحصیل پرستاری در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا

در نهایت به تحصیل پرستاری در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا اشاره می کنیم. این دانشگاه برنامه های پرستاری بسیار معتبر به همراه حجم زیادی از تحقیقات را به دانشجویان ارائه داده و به عنوان یکی از بهترین دانشگاه تحقیقاتی در جهان شناخته می شود.

جالب است بدانید دانشگاه جان هاپکینز در مقطع کارشناسی هیچ دوره ای را برای تحصیل رشته پرستاری در آمریکا ارائه نداده اما دوره های بسیار مناسبی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهد. امروزه هزینه تحصیل در این دانشگاه حدودا 66168 دلار در سال می باشد.

مدرک زبان رشته پرستاری در آمریکا

مدرک زبان رشته پرستاری در آمریکا در واقع سندی است که میزان تسلط شما به زبان انگلیسی را نشان می دهد و ارائه این مدرک حین تحصیل در خارج از کشور ضروری می باشد. الزامات مدرک زبان برای تحصیل رشته پرستاری در آمریکا با توجه به نوع دانشگاه متفاوت است اما شما می توانید برخی از الزامات زبان که در اکثر دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور مشترک است را در ادامه مشاهده فرمایید.

  • آیلتس: نمره 6.5 تا 7 یا بالاتر، با حداقل 6.5 در بخش رایتینگ و حداقل 7 در بخش ریدینگ، شنیداری و صحبت کردن
  • تافل: نمره 75 تا 90 یا بالاتر، با حداقل امتیاز ممکن برای بخش های جداگانه
  • آزمون PTE: امتیاز 44 تا 61 و بالاتر
  • آزمون کمبریج: امتیاز حدود 176 یا بالاتر

با توجه به این که اخذ مدرک زبان در روند تحصیل رشته پرستاری در آمریکا بسیار مهم می باشد، توصیه ما این است که پیش از ارائه درخواست برای دانشگاه مد نظرتان حتما الزامات زبانی را در سایت دانشگاه مشاهده فرمایید تا بتوانید طبق نیاز دانشگاه اقدام به اخذ مدرک زبان معتبر فرمایید.

مدرک زبان رشته پرستاری در آمریکا

مدارک مورد نیاز پذیرش پرستاری در آمریکا

یکی از مهم ترین بخش ها برای درخواست تحصیل رشته پرستاری در آمریکا ارائه درخواست و همچنین ارسال مدارک تحصیلی معتبر می باشد. در این زمان ارائه به موقع و ارسال صحیح مدارک به شما کمک کرده که نسبت به دیگر رقبا عملکرد بهتری را از خود نشان دهید و شانستان را برای قبولی در بهترین دانشگاه های این کشور افزایش دهید. 

شما می توانید مهم ترین مدارک مورد نیاز پذیرش پرستاری در آمریکا را در ادامه مشاهده فرمایید.

  • رونوشت رسمی سوابق (لیست نمره)
  • نمرات معدل
  • رزومه ای با تجربه مرتبط در زمینه پرستاری
  • توصیه نامه از معلمان یا کارفرمایان گذشته
  • یک انگیزه نامه یا مقاله شخصی
  • مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه درخواست (در صورت وجود)

شهریه های پرستاری در آمریکا

شهریه های پرستاری در آمریکا نسبت به بسیاری از دانشگاه های جهان بالاتر است اما با توجه به کیفیت و استانداردهای آموزشی دانشگاه های این کشور جای تعجب نیست که شهریه ها گران باشد. با این حال شهریه تحصیل رشته پرستاری در آمریکا تا حد زیادی با توجه به نوع دانشگاه تعیین می شود.

در حال حاضر شهریه دانشگاه ها و موسسات دولتی معمولاً 11000 دلار یا بیشتر در سال و شهریه مدارس خصوصی 40000 دلار یا بیشتر در سال می باشد. شما می توانید شهریه برخی از دانشگاه های برتر بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2023 را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

دانشگاه هزینه تحصیل به دلار دانشگاه هزینه تحصیل به دلار
دانشگاه جان هاپکینز 66168 دانشگاه کارولینای شمالی 22,082
دانشگاه ییل 8,056 دانشگاه کالیفرنیا 11,442
دانشگاه میشیگان 26,891 دانشگاه دوک 25,792
دانشگاه نیویورک 64000 دانشگاه کالیفرنیا 24,495

مزایای تحصیل رشته پرستاری آمریکا

در دنیای امروزه آمریکا محبوب ترین مقصد جهان برای دانشگاه های بین المللی است و با توجه به دوره های بی نظیر پرستاری در این کشور جای تعجب نیست که چرا هر ساله طیف عظیمی از دانشجویان بین المللی این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند.

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل رشته پرستاری آمریکا وجود فرصت های شغلی بی نظیر پس از اتمام تحصيلات است و جالب است بدانید پرستاران در واقع ستوان فقرات مراقبت های بهداشت در ایالت متحده هستند و از همین رو با توجه به افزایش جمعیت در این کشور، نیاز روز افزون به پرستاران ماهر در آمریکا احساس می شود. از همین رو شما می توانید با تحصیل در این رشته پس از اخذ مدرک تحصیلی معتبر؟ کار خود را به عنوان یک پرستار در این کشور آغاز کنید.

از طرفی علاوه بر درآمدهای بالا و همچنین فرصت های شغلی بی شمار تحصیل در این کشور باعث شده تا مدرکی را اخذ کنید که در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شود. از همین جهت شما می توانید با تحصیل رشته پرستاری در آمریکا و اخذ مدرک از دانشگاه های این کشور نه تنها در آمریکا، بلکه در دیگر کشورهای دنیا نیز از فرصت های شغلی و تحصیلی بسیار زیادی بهرمند شوید.

پخش ویدیو

ویدئوی ارائه شده در این بخش نمایشی است از تصاویز ویزای کشورهای مختلف که در یک بازه زمانی کوتاه برای مراجعین شرکت مهاجرتی رجبی اخذ شده است، شما هم می توانید در رشته و کشور دلخواهتان درس بخوانید و آینده خود را تغییر دهید ؛ کافیست با ما در تماس باشید و مشاوره رایگان و سپس تخصصی دریافت نمایید.

فرم موجود در باکس های کرم رنگ را تکمیل کرده و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های علوم پزشکی با هر مدرک و دیپلمی که دارید! مشاوره اولیه ما رایگان است. . .

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

اقامت فارغ التحصیلان پرستاری بعد از تحصیل

اقامت فارغ التحصیلان پرستاری بعد از تحصیل و نحوه زندگی در این کشور پس از اتمام تحصیلات یکی از مهم ترین دغدغه هایی است که ذهن بسیاری از دانشجویان بین المللی را درگیر خود کرده است. دانشجویان بین المللی می توانند پس از اتمام تحصیلات با یافتن شغل و تغییر اقامت تحصیلی به اقامت کاری، به زندگی در این کشور ادامه دهند.

یکی از بهترین راه ها برای ماندن در آمریکا پس از پایان تحصیلات و فارغ التحصیلی، اخذ ویزای F1 آمریکا و تمدید OPT یا همان آموزش عملی اختیاری می باشد که در واقع سندی است که به دانشجویان اجازه می دهد حین تحصیل یا پس از اتمام تحصیلات در این کشور مشغول به کار شوید.

تمدید این مجوز به شما این امکان را داده که حدودا 12 ماه پس از پایان تحصیلات در آمریکا بمانید و به اشتغال و یافتن شغل مناسب بپردازید. در این یک سال شما باید به دنبال شغلی باشید که با رشته تحصیلی شما متناسب و مرتبط باشد و همچنین برای شما درآمد مناسبی را به ارمغان بیاورد.

اقامت فارغ التحصیلان پرستاری بعد از تحصیل

سوالات پر تکرار تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

بهرمندی از استانداردهای تحصیلی و آموزشی بسیار بالا به همراه استفاده از محیطی بین المللی و تحصیل زیر نظر بهترین استانید دنیا از مهم ترین مزیت های تحصیل در این کشور می باشد.

دوره پیش پرستاری تحصیل رشته پرستاری در آمریکا در واقع یک برنامه مقدماتی است که اطلاعات پایه مورد نیاز برای تحصیل پرستاری را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

بله برخی از آموزن ها برای ورود به دانشگاه های این کشور وجود دارند که از مهم ترین آن ها می توان به آزمون PAX، NET و TEAS اشاره کرد.

دانشگاه دوک آمریکا به عنوان یکی از بهترین مدارس تحقیقاتی نه تنها در آمریکا بلکه در جهان شناخته شده و برخی از برترین برنامه های پرستاری را ارائه می دهد.

در حال حاضر شهریه دانشگاه ها و موسسات دولتی معمولاً 11000 دلار یا بیشتر در سال و شهریه مدارس خصوصی 40000 دلار یا بیشتر در سال می باشد.

اکنون که با تحصیل رشته پرستاری در آمریکا آشنا شده اید، توصیه می کنیم از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید و اولین گام خود را به سوی رویای تحصیل در این کشور بردارید. شما همچنین می توانید برای آشنایی با دیگر روش های مهاجرتی به مقاله مهاجرت به آمریکا مراجعه فرمایید.

4 دیدگاه در “تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

  1. تحصیل رشته پرستاری در آمریکا آرزو یحیی نژاد گفت:

    کارشناس پرستاری هستم و در رابطه با مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی به امریکا مشاوره میخواستم

    1. تحصیل رشته پرستاری در آمریکا Hamid گفت:

      با سلام

      شما برای تحصیل پرستاری در آمریکا نیاز دارید که به زبان انگلیسی مسلط باشید و در کنار مدرک زبان انگلیسی باید مدرک جی ار ای هم داشته باشید وبا پرداخت هزینه تحصیل کنید و با شرایط کنونی ویزا کشور آمریکا بهتون پیشنهاد میکنیم که تحصیل ارشد خود را در کانادا یا یک کشور اروپایی داشته باشید و برای مقطع دکتری از آن کشورها برای آمریکا اقدام کنید.

      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل رشته پرستاری در آمریکا زهرا گفت:

    سلام، من لیسانس اتاق عمل دارم. میخواستم بدونم برای ارشد پرستاری آمریکا چه مدارک و امتحاناتی رو پیش رو دارم.
    آیا لیسانس اتاق عمل رو بعنوان لیسانس پرستاری میپذیرن؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. تحصیل رشته پرستاری در آمریکا Hamid گفت:

      با سلام

      خیر .برای پذیرش مقطع کارشناسی ارشد رشته انتخابی شما نمیتواند متفاوت از رشته کارشناسی باشد و باید مرتبط باشد .

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه