تحصیل رشته داروسازی در کانادا

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل رشته داروسازی در کانادا
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل رشته داروسازی در کانادا طرفداران بسیاری در دنیا دارد چراکه طبق گفته دولت كانادا ، داروسازی يكي از ۲۹ شغل پرطرفدار در این کشور است و تحصیل رشته داروسازی در کانادا می تواند به دانشجو در یافتن کار به محض فارغ التحصیلی کمک کند و البته با کمبود حرفه داروسازی در کانادا ( طبق نظرسنجی انجمن داروسازان کانادا / CphA ) ، نیاز به تحصیلات تکمیلی در داروسازی در حال افزایش است.

بنابراین با توجه به بازار کار این رشته در کانادا توجه دانشجویان بین المللی از سرار جهان به آن زیاد شده و خیلی ها به قصد تحصیل به این کشور می روند ، در ادامه این مطلب از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به تمام نکات لازم برای تحصیل داروسازی در کانادا پرداخته شده است برای اطلاعات از جزییات تحصیل در کانادا و شرایط اخذ ویزای تحصیلی  بورسیه های این کشور ، مقاله تحصیل در کانادا را بخوانید.

۱۰ دانشکده داروسازی در کانادا وجود دارد که از این تعداد ۵ دانشکده داروسازی دانشجویان بین المللی را پذیرش می کنند و می توان در آنها ثبت نام کرد تا به تحصیل رشته داروسازی در کانادا پرداخت ، شرایط پیش نیاز در اکثر دانشکده های داروسازی ، گذراندن حداقل ۲ سال دوره کارشناسی در رشته های علوم پایه است و البته روند مصاحبه بین هر دانشگاه متفاوت است ، در ادامه می توانید از شرایط تحصیل در هر یک از این دانشگاه ها اطلاع یابید.

تحصیل داروسازی در کانادا یک برنامه ۲ تا ۴ ساله است و در حال حاضر چهارمین صنعت شغلی در کانادا برای سال ۲۰۲۱ است و بنابراین ، دکترای داروسازی از یکی از دانشگاه های برتر کانادا می تواند یک گزینه ایده آل برای متقاضیان بین المللی باشد.

به طور کلی برای تحصیل داروسازی در کانادا تجربه کاری ۲ ساله برای برنامه توصیه می شود اما اجباری نیست و آشنایی با آخرین فن آوری های دیجیتال و علاقه طبیعی به خدمات و مراقبت از دیگران یک مزیت اضافی است ، فارغ التحصیلان داروسازی در کانادا می توانند انتظار دستمزد ۸۰،۰۰۰ تا ۹۵،۰۰۰ دلار کانادا در سال را داشته باشند.

تحصیل رشته داروسازی در کانادا

رنکینگ برترین دانشگاه های داروسازی در کانادا

طبق لیست رتبه بندی QS دانشگاه های جهان ، رتبه دانشگاه های داروسازی کانادا به شرح زیر می باشد:

رنکینگ برترین دانشگاه های داروسازی در کانادا
  • دانشگاه تورنتو : رتبه 25
  • دانشگاه مک گیل : رتبه 31
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا : رتبه 45
  • دانشگاه آلبرتا : رتبه 119
  • دانشگاه واترلو : رتبه 166
  • دانشگاه دالاهو : رتبه 291
  • دانشگاه ساسکاچوان : رتبه 465
  • دانشگاه مانیتوبا : رتبه 601 -650
  • دانشگاه مموریال نیوفاندلند : رتبه 701 – 750

مزایای تحصیل داروسازی در کانادا

کانادا در 10 بازار جهانی داروسازی برتر قرار دارد و بخش داروسازی کانادا سالانه نزدیک به 1 میلیارد دلار کانادا برای تحقیق و توسعه هزینه می کند و بزرگترین تولید کننده در این زمینه است که تقریبا 50٪ از محصولات خود را به ایالات متحده صادر می کند.

غول های صنعت داروسازی در کانادا واقع شده اند و نام هایی مانند Pfizer و AstraZeneca در شهرهای اصلی کانادا مانند مونترال و تورنتو مستقر هستند و در حال حاضر نزدیک به 28000 داوطلب را استخدام کرده اند ، از جمله داروسازان ( انجمن داروسازی سلطنتی ).

از آنجا که PharmD یک صنعت در حال رشد در این کشور است ، فارغ التحصیلان این رشته می توانند انتظار یک حقوق قابل توجه از 80 تا 90،000 دلار کانادا را داشته باشند که می تواند در هر سال به 226،000 دلار کانادا برسد.

طبق نتایج نظرسنجی JobBank Canada ، بیش از 12،500 شغل جدید برای فارغ التحصیلان داروسازی در بین سال های 2019 و 2028 انظار می رود و این یک مزیت بزرگ در آخرین آمار استخدام ثبت شده 43،100 در زمینه داروسازی در کانادا است. .

تحصیل داروسازی در دانشگاه تورنتو

برای پذیرش در سپتامبر ۲۰۲۱ ، متقاضیان برنامه دکترا داروسازی بر اساس سه عامل اصلی در نظر گرفته می شوند:

  • عملکرد دانشگاهی
  • نمره آزمون CASPer ( ارزیابی مبتنی بر رایانه )
  • مصاحبه آنلاین پذیرش.
تحصیل داروسازی در دانشگاه تورنتو

عملکرد دانشگاهی

متقاضیان باید تا پایان آوریل حداقل ۱٫۵ FCE * در شیمی ، ۱٫۰ FCE در زیست شناسی ، ۱٫۰ FCE در ریاضیات ( از جمله ۰٫۵ در حساب انتگرال ) و ۱٫۰ FCE در علوم انسانی / علوم اجتماعی در سطح دانشگاه با موفقیت به پایان برسانند.

متقاضیان باید حداقل ۸٫۰ FCE ( معادل اعتبار کامل ) را در سطح دانشگاه تا پایان آوریل سالی که برای تحصیل درخواست شده است ، با موفقیت به پایان برسانند.

متقاضیان باید معدل حداقل ۷۰٪ ( معادل ” B ” در دانشگاه تورنتو ) را کسب کنند.

(FCE = معادل اعتبار کامل ، ۱٫۰ FCE معدل ۲ ترم / ، ۰٫۵ FCE معادل یک ترم

CASPer ( ارزیابی رایانه ای برای نمونه برداری از خصوصیات شخصی )

همه متقاضیان باید آزمون CASPer را که یک آزمون آنلاین قضاوت موقعیتی است و برای ارزیابی مهارتهای غیر شناختی و خصوصیات بین فردی مورد استفاده قرار می گیرد ، تکمیل کنند ، این آزمون بصورت آنلاین برگزار می شود.

مصاحبه های پذیرش

از متقاضیانی که حداقل آستانه های مورد نیاز در شرایط علمی و در آزمون CASPer را داشته باشند ، دعوت می شود تا در مصاحبه آنلاین شرکت کنند ، قالب مصاحبه آنلاین برای سال ۲۰۲۱ جدید است و جایگزین MMI های حضوری ( چند مصاحبه کوچک ) شده است و حداکثر ۵۰۰ داوطلب برای شرکت در مصاحبه های پذیرش آنلاین دعوت خواهند شد که از این تعداد ۲۴۰ نفر قبول خواهند شد و حداقل آستانه عملکرد تحصیلی و نمرات CASPer برای تعیین داوطلبان مصاحبه تعیین خواهد شد و هر متقاضی انتخاب شده باید در فرایند مصاحبه پذیرش شرکت کند تا واجد شرایط بررسی بیشتر پذیرش باشد.

زبان تحصیل داروسازی در دانشگاه تورنتو

انگلیسی زبان آموزش و امتحان در دانشگاه تورنتو است و موفقیت در برنامه های پذیرش به سطح بالایی از مهارت زبان انگلیسی نیاز دارد و متقاضیانی که زبان اول آنها انگلیسی نیست ، می توان با ارائه نمرات قابل قبول در یکی از آزمونهای شناخته شده انگلیسی ، مدارک انگلیسی را ارائه دهند و اگر زبان اول شما انگلیسی نیست ، اما به انگلیسی تحصیل کرده اید ( حداقل چهار سال تمام وقت ) می توانید از شرایط انگلیسی معاف شوید.Smart ContainerTitle Element . افرادی که تحصیل در مدارس کشور کانادا را تجربه کرده اند ، از ارائه مدرک زبان معاف هستند که شرایط رسیدن به آن را در همین عنوان بیان نموده ایم و توصیه می کنیم با کلیک بر روی آن از تمامی قوانین مطلع شوید.

تحصیل داروسازی در دانشگاه آلبرتا

متقاضیان باید ۶۰ واحد اعتباری کار قابل انتقال دانشگاه را در دوره های پیش نیاز ذکر شده در زیر به پایان برسانند و اعتبارات باقیمانده را می توان با اتمام موفقیت آمیز ترکیبی از کار دوره دانشگاهی جبران کرد.

تحصیل داروسازی در دانشگاه آلبرتا

توصیه نمی شود که در آخرین سال تحصیل خود دوره های بهاری یا تابستانی را بگذرانید ، زیرا مدارک تحصیلی در تاریخ ۱۵ ژوئن سالی که می خواهید درخواست کنید ، ارائه می شود و نمرات دوره های بهار یا تابستان برای رسیدن به این مهلت به موقع در دسترس نخواهند بود.

حداقل نمره C ( یا معادل آن ) در هر دوره انتقال ( یعنی دوره هایی که در دانشگاه آلبرتا تکمیل نشده اند ) برای برآورده کردن پیش نیاز لازم است و نمرات D + ، D ، D- و F برای گذراندن دوره های آموزشی ناقص در نظر گرفته می شوند.

دوره های پیش نیاز بیش از ۱۰ سال پیش به طور معمول به عنوان بخشی از برنامه پذیرش برای اعتبار در نظر گرفته نمی شوند و نیاز به تکرار دارند.

درس های زیر ( یا معادل آن ) در سنجش اعتبار ۶۰ واحد لازم است:

  • انگلیسی ۶ واحد
  • شیمی عمومی ۶ واحد
  • شیمی آلی ۶ واحد
  • فیزیولوژی انسانی ۶ واحد
  • ریاضیات ۳ واحد
  • آمار ۳ واحد
  • بیولوژی سلولی ۳ واحد
  • بیوشیمی ۳ واحد
  • میکروب شناسی ۳ واحد

الزامات دانشجویان ایرانی برای تحصیل داروسازی در دانشگاه آلبرتا

برای دانشجویانی که دوره های پیش نیاز خود را در آلبرتا گذرانده اند ، داشتن معدل ۳٫۵ یا بالاتر لازم است و دانشجویان دیگر باید میانگین معدل بالاتر ۳٫۷ داشته باشند ، هر سال حدود ۱۳۰ دانشجو در این دانشگاه پذیرفته می شوند.

دانشجویان ایرانی فارغ التحصیل دبیرستان در سال ۲۰۱۹ و بعد به مدرک دیپلم دبیرستان و ریز نمرات و نتیجه کنکور نیاز دارند تا در دوره کارشناسی پیش نیاز داروسازی دانشگاه آلبرتا پذیرفته شوند و لطفا توجه داشته باشید که این نتیجه در ارزیابی نهایی پرونده شما نیز در نظر گرفته می شود ، فارغ التحصیلان دبیرستان قبل از ۲۰۱۹ نیز به گواهی پیش دانشگاهی و ریز نمرات خود نیاز دارند.

دانشکده مصاحبه حضوری انجام نمی دهد و پس از پرداخت هزینه درخواست و تکمیل فرم مشاوره داروسازی و فرم اعلامیه مهارت های ضروری ، تا پایان ماه آوریل پیوندی به یک مصاحبه تحت وب دریافت خواهید کرد که شامل دستورالعمل های ویدیویی و مهلت ارسال می باشد ، از مصاحبه ها برای ارزیابی بیشتر تناسب متقاضی علاوه بر رتبه بندی بر اساس معدل استفاده می شود.

زبان تحصیل در دانشگاه آلبرتا

انگلیسی زبان اصلی آموزش در دانشگاه آلبرتا است و همه متقاضیان دوره داروسازی برنامه های انگلیسی ، بدون توجه به وضعیت تابعیت یا کشور مبدا ، به سطح کافی تسلط به زبان انگلیسی نیاز دارند.

آزمون های زبان زیر برای تحصیل داروسازی در دانشگاه آلبرتا مورد قبول می باشد:

  • TOEFL ( آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی )
  • IELTS (Academic) ( سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی )
  • آزمون انگلیسی Duolingo
  • CAEL ( ارزیابی زبان انگلیسی دانشگاهی کانادایی )
  • CanTEST ( آزمون انگلیسی زبان کانادایی برای دانش پژوهان و کارآموزان )
  • CAE ( گواهی زبان انگلیسی پیشرفته )
  • CPE
  • PTE (Academic) (Pearson Test of English Academic)

تحصیل داروسازی در دانشگاه واترلو

برای تحصیل داروسازی در این دانشگاه متقاضیان باید حداقل دو سال در یک دوره علوم کارشناسی تحصیل کرده باشند ، شرایط دیگر برای پذیرش در این دانشگاه به شرح زیر است :

تحصیل داروسازی در دانشگاه واترلو
  • داشتن میانگین نمرات دبیرستان برای پذیرش 90.0٪ یا بیشتر
  • علاقه به حرفه داروسازی ، که از طریق فرم اطلاعات پذیرش CAP (AIF) نشان داده می شود
  • دو نامه مرجع ؛ یکی از دانشگاهیان ( به عنوان مثال ، اساتید ، مدیر یا مشاور راهنما ) و دیگری از کارفرمایان یا آژانس های داوطلب

تقریبا 25 دانشجو هر ساله پیش پذیرفته می شوند که البته تضمینی برای تحصیل در رشته داروسازی نیست ، و کسانی که شرایط لازم را در طی این دوسال کسب کنند ، برنامه داروسازی خود را از سومین سال تحصیلات دانشگاهی خود شروع می کنند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه ساسکاچوان

در مراحل پذیرش داروسازی در دانشگاه ساسکاچوان سه عامل اصلی وجود دارد و این عوامل به شرح زیر است: عملکرد تحصیلی ( 60٪ ) ، آزمون مهارتهای حیاتی ( 30٪ ) و مصاحبه تصویری ( 10٪ ).

پیش نیازهای برنامه شامل تکمیل 60 واحد اعتباری دوره های پیش پزشکی ( یا اعتبار دوره معادل آن در دانشگاه های دیگر ) و حداقل میانگین کلی 70٪ است و آخرین مهلت درخواست تحصیل داروسازی در این دانشگاه 15 فوریه سال پذیرش است.

به طور کلی 76 دانشجو از داخل استان ، 14 دانشجو از خارج استان ساسکاچوان پذیرفته می شوند.

دوره های پیش پزشکی برای تحصیل داروسازی در دانشگاه ساسکاچوان

داوطلبان پذیرش باید 60 واحد اعتباری ( یا معادل آن ) را تا 30 آوریل سال پذیرش در رشته های علوم پایه در دانشگاه گذرانده باشند ، این دوره باید شامل 24 واحد اعتباری باشد که حداقل در یک سال تحصیلی ( سپتامبر تا آوریل ) گذرانده شده است.

دوره های زیر ( یا معادل آن ) در 60 واحد اعتباری مورد نیاز است:

  • زیست شناسی : 6 واحد اعتباری
  • شیمی : 3 واحد اعتباری عمومی و 6 واحد اعتباری آلی
  • انگلیسی : 6 واحد اعتباری
  • بیوشیمی : 3 واحد اعتباری زیست مولکول و 3 واحد اعتباری متابولیسم
  • فیزیولوژی : 6 واحد اعتباری (سیستم های بدن انسان)
  • ریاضیات ( حساب ) : 3 واحد اعتباری
  • آمار : 3 واحد اعتباری
  • میکروبیولوژی : 3 واحد اعتباری
  • تغذیه : 3 واحد اعتباری
  • رشته های انتخابی : 15 واحد اعتباری : 6 واحد اعتباری از روانشناسی ، جامعه شناسی ، مطالعات بومی یا فلسفه و 9 واحد اعتباری هر درس انتخابی

تحصیل داروسازی در دانشگاه مموریال نیوفاندلند

هر ماه سپتامبر ، دانشکده داروسازی این دانشگاه 40 دانشجو جدید را برای شروع برنامه ورود به رشته Pharm.D می پذیرد و اولویت با متقاضیانی است که ساکن نیوفاندلند و لابرادور هستند که به طور معمول ، 35 صندلی به ساکنان نیوفاندلند ( NL ) ارائه می شود و از 35 صندلی ، یک صندلی برای یک متقاضی واجد شرایط از نژاد بومی از NL اختصاص داده شده است و 5 صندلی باقیمانده برای غیر ساکنان نیوفاندلند و لابرادور از جمله متقاضیان بین المللی است.

کمیته پذیرش متقاضیانی را انتخاب می کند که توانایی های علمی بالایی از خود نشان می دهند ، کیفیت و مهارت های لازم برای داروسازی را دارا هستند و تعهد خود را در حرفه داروسازی نشان می دهند.

متقاضیان باید دو ارزیابی آنلاین انجام دهند ، آزمون CASPer و CASPer که نتایج این ابزارهای ارزیابی سهم مهمی در روند پذیرش دارند ، البته چندین تاریخ آزمون برای انتخاب این ارزیابی ها وجود دارد ، ما به شدت متقاضیان را تشویق می کنیم که قبل از آخرین فرصت ممکن آنها را تکمیل کنند ، توجه داشته باشید تکمیل هر دو ابزار ارزیابی CASPer برای حفظ صلاحیت پذیرش لازم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد CASPer و تمرین این آزمون و آمادگی بیشتر برای آزمون واقعی ، به لینک مراجعه کنید.

هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه های کانادا ( 2021 – 2022 )

  • هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو : 44.880 دلار کانادا برای یک سال تحصیلی
  • هزینه تحصیل در دانشگاه آلبرتا : 50.000 دلار کانادا در یک سال تحصیلی
  • هزینه تحصیل در دانشگاه واترلو : 20.523.91 دلار کانادا در یک سال تحصیلی
  • هزینه تحصیل در دانشگاه ساسکاچوان : 17000 دلار کانادا در یک سال تحصیلی
  • هزینه تحصیل در دانشگاه مموریال نیوفاندلاند : 11.460 دلار کانادا در یک سال تحصیلی
هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه های کانادا ( ۲۰۲۱ – ۲۰۲۲ )

دانشگاه های داروسازی کانادا مورد تائید وزارت بهداشت ایران 2021 – 2022

در سال تحصیلی 2021 – 2022 دانشگاه های داروسازی کانادا مورد تائید وزارت بهداشت ایران به قرار زیر می باشند و داوطلبان تحصیل در این رشته ها باید توجه داشته باشند که این لیست سالانه مورد بازنگری قرار می گیرد و لذا برای دریافت لیست جدید در هر سال تحصیلی می توانید با مشاوران موسسه رجبی در ارتباط باشید.

  • Dalhousie University
  • Laval University
  • McGill University
  • Memorial University of Newfoundland
  • University de Montreal
  • University of Alberta
  • University of British Columbia
  • University of Manitoba
  • University of Toronto
  • University of Waterloo

شرایط کار پس از تحصیل داروسازی در کانادا

همانطور که قبل از این هم اشاره شد کانادا به عنوان یک کشور به بخش مراقبت های بهداشتی خود بسیار متعهد است و بنابراین ، مدرکی مانند داروسازی در کانادا از دوره های بسیار مورد درخواست در این کشور است و طبق سیستم پیش بینی های شغلی کانادا ، انتظار می رود که این کشور تا سال 2028 شاهد مازاد نیروی کار در زمینه داروسازی باشد.

شرایط کار پس از تحصیل داروسازی در کانادا

کانادا در حال حاضر حدود 31000 داروساز مجاز با حدود 7000داروخانه محلی را در خود جای داده است و بنابراین ، یک متخصص با مدرک داروسازی در کانادا دامنه بزرگی پیش رو دارد و می تواند انتظار دستمزد 80000 تا 95،000 CAD در سال را داشته باش و. برای متقاضیان علاقه مند به فرصت های تحقیقاتی در کانادا ، این میانگین می تواند بیش از 200،000 CAD در سال باشد.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در کانادا

در ادامه سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در کانادا را می خوانید ، پرسش های خود را در بخش دیدگاه در پایین همین صفحه مطرح کنید در اسرع وقت توسط مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به آن ها پاسخ داده شود.

تحصیل رشته داروسازی در کانادا چند سال طول می کشد؟

تحصیل داروسازی در کانادا یک برنامه 2 تا 4 ساله است و در حال حاضر چهارمین صنعت شغلی در کانادا برای سال 2021 است.

اگر در رشته داروسازی در کانادا تحصیل کنم ، پس از فارغ التحصیلی چه درآمدی خواهم داشت؟

فارغ التحصیلان داروسازی در کانادا می توانند انتظار دستمزد 80،000 تا 95،000 دلار کانادا در سال را داشته باشند.

آیا رتبه دانشگاه های کانادا در رشته داروسازی بالا است؟

بله ، به رتبه های زیر توجه کنید : دانشگاه تورنتو : رتبه 25 دانشگاه مک گیل : رتبه 31 دانشگاه بریتیش کلمبیا : رتبه 45

زبان تحصیل رشته داروسازی در کانادا چیست؟

انگلیسی زبان آموزش و امتحان در دانشگاه های کانادا است و موفقیت در برنامه های پذیرش به سطح بالایی از مهارت زبان انگلیسی نیاز دارد و متقاضیانی که زبان اول آنها انگلیسی نیست ، می توان با ارائه نمرات قابل قبول در یکی از آزمونهای شناخته شده انگلیسی ، مدارک انگلیسی را ارائه دهند و اگر زبان اول شما انگلیسی نیست ، اما به انگلیسی تحصیل کرده اید ( حداقل چهار سال تمام وقت ) می توانید از شرایط انگلیسی معاف شوید.

هزینه تحصیل رشته داروسازی در کانادا چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو : 44.880 دلار کانادا برای یک سال تحصیلی هزینه تحصیل در دانشگاه آلبرتا : 50.000 دلار کانادا در یک سال تحصیلی هزینه تحصیل در دانشگاه واترلو : 20.523.91 دلار کانادا در یک سال تحصیلی هزینه تحصیل در دانشگاه ساسکاچوان : 17000 دلار کانادا در یک سال تحصیلی هزینه تحصیل در دانشگاه مموریال نیوفاندلاند : 11.460 دلار کانادا در یک سال تحصیلی

در پایان اگر تحصیل رشته داروسازی در کانادا برنامه ای است که شما را مجذوب خود می کند و می خواهید آن را دنبال کنید ، مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی با سال ها تجربه می توانند به شما در آماده سازی مدارک و اخذ پذیرش تحصیلی کمک کنند و شما را به هدفتان نزدیک سازند ، همچنین می توانید با مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید تا در خصوص رشته های دیگر علوم پزشکی شما را راهنمایی کنند ، در این زمینه پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا را نیز مطالعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه