تحصیل داروسازی در فنلاند

تحصیل داروسازی در فنلاند یک پایه علمی برای دانشجویانی ارائه می دهد که مایل به ادامه تحصیل در برنامه توسعه دارویی و فناوری پزشکی هستند و یا افرادی که می خواهند به عنوان داروساز دارای مجوز کار و تحصیل کنند، در طول مطالعات موضوعی دانشجویان هویت شغلی خود را به عنوان داروساز خواهند ساخت.

تحصیل داروسازی در فنلاند و اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر این کشور یکی از سوالات پر تکرار مراجعین ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) است، در این مقاله به این موضوع پرداختیم تا نکات و جزئیات لازم را در اختیار عموم متقاضیان تحصیل داروسازی قرار دهیم.

دوره تحصیل داروسازی در فنلاند با دوره 3 تا 4 ساله کارشناسی آغاز می شود و فارغ التحصیلان این مقطع تحصیلی می توانند در داروخانه های فنلاند یا خارج از این کشور مشغول به کار شده یا در مقطع کارشناسی ارشد به مدت 2 سال ادامه تحصیل دهند ، مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که برای آماده سازی دانش آموزان برای آموزش حرفه ای طراحی شده شامل 6 ماه آموزش عملی در داروخانه های محلی یا بیمارستانی است.

علاوه بر این مدارک واجد شرایط برای یک حرفه مراقبت های بهداشتی ، برخی از دانشکده های داروسازی این کشور یک برنامه مطالعاتی بین المللی ارائه می دهند که شامل مطالعات تخصصی به عنوان تحصیلات تکمیلی در داروسازی عمومی و بیمارستانی و داروسازی صنعتی یا همان دکترای داروسازی می باشد ، اهداف مدرک داروسازی آموزش متخصصان برای وظایف دارویی در سراسر بخش مراقبت های بهداشتی و ارائه دانش و مهارت های مورد نیاز برای حفظ و بهبود تخصص حرفه ای است.

فهرست مطالب
تحصیل داروسازی در فنلاند

استفاده از داروها درهمه افراد در سطح فردی و اجتماعی تحت تأثیر قرار می دهد ، داروسازی به نحوه توسعه ، تولید و استفاده دارویی و همچنین تأثیر آنها بر بدن انسان می پردازد ، در طول تحصیل در رشته داروسازی دانشجویان به موضوعات مختلف در زمینه داروسازی ، از جمله شیمی داروها و مواد جانبی ، تولید و توسعه داروسازی ، داروسازی زیست پزشکی ، علوم زیستی ، درمان دارویی و داروسازی اجتماعی می پردازند ، از آن جا که پذیرش در رشته داروسازی در دانشگاه های داخلی دشوار است و رقابت برای ورود به این رشته بالاست برخی از علاقمندان تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را انتخاب می کنند.

دوره های پری مدیکال برای داروسازی فنلاند

دوره پری مدیکال یا همان دوره مقدماتی برای دانش آموزان خارجی زبان که هدف آنها درخواست برای ورود به دانشگاه های دولتی فنلاند و تحصیل در زمینه های پزشکی ، دندانپزشکی ، دامپزشکی و داروسازی است طراحی شده است ، هدف آموزش مقدماتی این است که به دانش آموزان مهارت های زبانی و سایر مهارت های لازم را برای ادامه تحصیل در مقطع بعدی بدهد ، این مطالعات برای دانش آموزانی که نیاز به تقویت مهارت های زبان فنلاندی دارند نیز قابل اجرا است.

آموزش مقدماتی یک سال تحصیلی طول می کشد و 25 دوره را شامل می شود ، این مطالعات به ویژه شامل مطالعات زبان فنلاندی است و مهارت ها و دانش مورد نیاز در قبولی در آزمون ورودی دانشگاه را توسعه می دهد ، دوره پری مدیکال یا مقدماتی به زبان فنلاندی برگزار می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

پذیرش دوره داروسازی در فنلاند را با راهنمایی گام به گام کارشناسان شرکت رجبی به راحتی بدست آورید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های داروسازی فنلاند

در حالی که سیستم آموزش عالی فنلاند در مقایسه با برخی کشور ها در اروپا نسبتا جوان است ، قطعا این امر نمی تواند نشانگر عدم کیفیت دانشگاه های این کشور باشد ، چندین دانشگاه این کشور در بین برترین دانشگاه های جهان بر اساس رتبه بندی های مختلف قرار گرفته است ، در ادامه با بهترین دانشگاه های داروسازی فنلاند آشنا خواهیم شد.

تحصیل داروسازی در دانشگاه هلسینکی

دانشگاه هلسینکی یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که از سال 1829 در هلسینکی فنلاند واقع شده است ، اما در شهر تورکو در سال 1640 به عنوان آکادمی سلطنتی ابو ، در آن زمان بخشی از امپراتوری سوئد تأسیس شد ، این دانشگاه قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه فنلاند با وسیع ترین رشته های موجود است ؛ در سال 2018 ، حدود 31200 دانشجو در برنامه های تحصیلی دانشگاه در 11 دانشکده و 11 موسسه تحقیقاتی ثبت نام کردند.

این دانشگاه دو زبانه است و تدریس قانونی به دو زبان فنلاندی و سوئدی ارائه می شود ، علاوه بر این تدریس به زبان انگلیسی در سراسر دانشگاه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا گسترده است و از این رو به عنوان سومین زبان آموزشی در نظر گرفته شده است.

این دانشگاه در چهار پردیس اصلی واقع شده است: دانشکده های دانشگاه هلسینکی شامل دانشکده کشاورزی و جنگلبانی ، هنر ، زیست شناسی و محیط زیست ، علوم آموزشی ، حقوق ، پزشکی ، داروسازی ، علوم ، علوم اجتماعی ، الهیات و دانپزشکی می باشد.

تحصیل داروسازی در دانشگاه هلسینکی متخصصان دارویی را تربیت می کند که می توانند در طیف وسیعی از زمینه های توسعه دارو  فعالیت کنند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه هلسینکی

رشته داروسازی در دانشگاه فنلاند شرقی

دانشگاه فنلاند شرقی دانشگاهی در فنلاند با پردیس هایی در Joensuu و Kuopio است ، این دانشگاه در سال 2010 با ادغام دو دانشگاه قبلا مستقل شکل گرفت ، دانشگاه فنلاند شرقی یک دانشگاه چند رشته ای است ؛ چهار دانشکده UEF تدریس در تقریبا 100 موضوع اصلی و برنامه های آموزشی را ارائه می دهند ، میزان دانشجویان سالانه این دانشگاه تقریبا 2200 نفر است و هر سال نزدیک به 24000 درخواست برای پذیرش از دانشگاه دریافت می شود.

رشته داروسازی در دانشگاه فنلاند شرقی ،  تحصیلات کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا  را علاوه بر رشته داروسازی در 12 رشته تحصیلی دندانپزشکی ، علوم انسانی ، آموزش ، اقتصاد و مدیریت تجارت ، علوم طبیعی ، پزشکی ، علوم جنگل ، روانشناسی ، الهیات ، علوم بهداشتی ، علوم اجتماعی و حقوق ارائه می دهد.

در سال 2020 ، دانشگاه فنلاند شرقی توسط تایمز در بین 401-500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت و بر اساس رتبه بندی QS دانشگاه فنلاند شرقی در بین 500 دانشگاه برتر جهان (شماره 499) قرار گرفت.

تحصیل رشته داروسازی دردانشگاه اولو

دانشگاه اولو یکی از بزرگترین دانشگاه های فنلاند است که در شهر اولو واقع شده است ، این دانشگاه در 8 جولای 1958 تاسیس شد و حدود 13000 دانشجو و 2900 کارمند دارد و 21 برنامه کارشناسی ارشد بین المللی در دانشگاه ارائه می شود ؛ این دانشگاه اغلب به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های فنلاند و در بین 400 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی می شود.

این دانشگاه دارای دانشکده های بیوشیمی و پزشکی مولکولی ، آموزش ، علوم انسانی ، فناوری اطلاعات و مهندسی برق ، علوم ، پزشکی و فناوری می باشد ؛ تحصیل رشته داروسازی دردانشگاه اولو در مقطع تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود.

هزینه تحصیل داروسازی در فنلاند

هزینه تحصیل داروسازی در فنلاند بسته به رشته و مقطع تحصیلی ، زبان تحصیل و ملیت دانشجو متفاوت است ، هزینه تحصیل دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در مقطع کارشناسی در رشته داروسازی 13000 یورو در هر سال و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این رشته برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا 18000 یورو برای هر سال تحصیلی است.

متوسط هزینه زندگی برای هر فرد در این کشور 800 یورو در ماه هست و هزینه اقامت در سالن های اقامت دانشجویی در فنلاند پایین است و ماهانه حدود 380 یورو می باشد ؛ با این حال ، تنها 32 درصد از دانشجویان بین المللی می توانند در آنجا بمانند ، لذا دانشجویان مجبورند ماهانه 400 تا 500 یورو برای یک آپارتمان غیر مشترک بپردازند ، اگر آن ها آپارتمان مشترک را انتخاب کنند هزینه زندگی در فنلاند به 350 تا 450 یورو در ماه کاهش می یابد.

هزینه تحصیل داروسازی در فنلاند

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های فنلاند

هدف از تحصیل داروسازی در فنلاند تربیت متخصصان داروسازی در امور دارویی در همه زمینه های مراقبت های بهداشتی و تجهیز آنها برای حفظ و توسعه مهارت های حرفه ای است ، دروس برای تحصیل در این رشته شامل شیمی دارویی ، زیست شناسی دارویی ، فناوری دارویی ، زیست دارویی و فارماکوکینتیک ، داروسازی و سم شناسی و داروسازی بالینی است ، این مطالعات همچنین شامل کارآموزی شش ماهه است که بخشی از آن باید در داروخانه و در صورت تمایل بخشی از آن در داروخانه بیمارستانی یا خارج از کشور تکمیل شود.

در چارت درسی داروسازی در دانشگاه های فنلاند ، دانشجو مقطع کارشناسی داروسازی ملزم به گذراندن 180 واحد درسی است ، آموزش منتهی به مدرک داروسازی به گونه ای سازماندهی شده است که یک دانشجوی تمام وقت می تواند مدرک را در سه سال تحصیلی به پایان برساند.

مطالعه مقالات زیر به شما کمک میکند تا در مورد اقامت فنلاند از طریق تحصیل ، راحت تر تصمیم بگیرید

بورسیه رشته داروسازی در فنلاند

دولت ، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فنلاند برای جذب دانشجویان بین المللی از سراسر جهان بورسیه های تحصیلی تدارک دیده اند ، این بورسیه ها انواع مختلفی دارند و برخی از آن ها برای تمام رشته های تحصیلی و برخی دیگر برای رشته خاصی طراحی شده اند، در ادامه با برخی از بورسیه های رشته داروسازی در فنلاند و شرایط دریافت آن ها آشنا خواهیم شد.

بورسیه رشته داروسازی در فنلاند

بورسیه دولتی فنلاند

بورس تحصیلی دولت فنلاند یک بورس تحصیلی کامل برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی و بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد برای تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی است ، هیچ مبلغی جهت ثبت نام لازم نیست ، دولت فنلاند کلیه رشته های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی به صورت رایگان در فنلاند ارائه می دهد ، برنامه های بورسیه تحصیلی در فنلاند برای همه دانشجویان از هر ملیت باز است ، این بورسیه تحصیلی کل هزینه تحصیل را در بر گرفته و علاوه بر آن مبلغی به صورت ماهانه به دانشجویان ارائه می دهد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه هلسینکی

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان عالی خارج از اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس است که می خواهند برنامه کارشناسی ارشد رشته داروسازی را در دانشگاه هلسینکی به پایان برسانند ، مدت زمان بورسیه تحصیلی دو سال است ، برای همه بورسیه ها ، دانشجویان ملزم به تحصیل تمام وقت (حداقل 55 ECTS در سال) برای تحقق شرایط بورسیه هستند.

پس از اولین سال تحصیلی ، پیشرفت تحصیلی شما بررسی می شود و بسته به پیشرفت شما ، بورسیه تحصیلی دانشگاه هلسینکی ادامه می یابد ، این بورسیه تحصیلی به دو صورت ارائه می شود که یکی شامل شهریه تحصیل همراه با 10000 یورو و دیگری کل هزینه تحصیل در دانشگاه هلسینکی است.

بورسیه تحصیلی دانشگاه فنلاند شرقی

دانشگاه فنلاند شرقی یک طرح بورسیه سخاوتمندانه را ارائه می دهد که می تواند هزینه تحصیل را به طور کامل یا جزئی پوشش دهد این بورسیه برای دانشجویانی طراحی شده که ملزم به پرداخت شهریه هستند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه فنلاند شرقی بر اساس دستاورد های تحصیلی دانشجو اعطا می شود ، بورسیه تحصیلی شخصی است و به مدت دو سال تحصیلی اعطا می شود ، بورسیه تحصیلی که برای سال دوم اعطا می شود ، مشروط است و با پیشرفت تحصیلات دانش آموز مرتبط است ، معافیت به 80 درصد از دانشجویانی که پذیرفته شده اند و ملزم به پرداخت شهریه هستند تعلق می گیرد.

ما در شرکت رجبی همواره در تلاشیم تا شما را به آرزوهایتان برسانیم و تاکنون نیز در این تصمیم موفق بوده ایم و ویدیویی که در ادامه مشاهده می کنید نمونه های موفق پذیرش برای متقاضیان مان است.

شما هم می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در ارتباط باشید و در صورت نیاز پرونده مهاجرتی خود را به ما بسپارید.

پخش ویدیو

زبان تحصیل داروسازی در فنلاند

زبان تحصیل داروسازی در فنلاند در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی عمدتا فنلاندی است ، بنابراین ، لازم است که متقاضیان هنگام درخواست ، دانش کافی از فنلاندی یا سوئدی داشته باشند ، زبان برنامه کارشناسی ارشد در تحقیقات دارویی ، توسعه و ایمنی انگلیسی است ، هنگام درخواست برای این برنامه ها ، باید مهارت زبان مربوطه را طبق دستورالعمل های دانشگاه مورد نظر نشان دهید.

برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی ارائه مدرک آیلتس مورد نیاز است حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در این رشته 6.5 می باشد و برای تحصیل به زبان فنلاندی تسلط به این زبان در سطح b2 مورد نیاز است ، برای فراگیری این زبان شما می توانید در دوره های زبان فنلاندی در این کشور شرکت کنید.

آزمون های ورودی داروسازی در فنلاند

برای پذیرش در رشته داروسازی در دانشگاه های فنلاند در مقطع کارشناسی اتمام دوره دبیرستان و قبولی در آزمون های ورودی داروسازی در فنلاند الزامی است ، این آزمون به زبان فنلاندی و در ماه های مه و ژوئن برگزار می شود ، البته باید توجه داشت برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست و تنها با اتمام دوره کارشناسی و شرکت در مصاحبه می توان برای پذیرش در این رشته اقدام کرد.

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در فنلاند

بسیاری از دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در فنلاند هستند ، فنلاند کشوری زیبا با فرهنگ متمایز و تاریخی ، معماری زیبا و شیوه زندگی جذاب است ، این کشور دارای دانشگاه ها و کالج استثنایی با مجموعه ای از برنامه های تحصیلی متنوع است البته بایستی به چالش های پیش رو برای تحصیل در این کشور توجه داشت ، یکی از رشته های جذاب در دانشگاه های فنلاند رشته داروسازی است ، در ادامه با مزایا و معایب تحصیل داروسازی در فنلاند آشنا خواهیم شد.

مزایای تحصیل داروسازی در فنلاند

  • اعتبار دانشگاه های داروسازی فنلاند در سطح اروپا و جهان
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع تحصیلات تکمیلی
  • اعطای بورسیه تحصیلی برای تحصیل در رشته داروسازی در فنلاند
  • فرصت های شغلی پس از اتمام دوره تحصیل در رشته داروسازی در داروخانه ها و یا شرکت های داروسازی فنلاند و خارج از کشور
  • تعدادی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در فنلاند مانند دانشگاه لسینکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

معایب تحصیل داروسازی در فنلاند

  • دشواری فراگیری زبان فنلاندی برای تحصیل در مقطع کارشناسی داروسازی
  • بالا بودن هزینه زندگی در این کشور
  • بالا بودن هزینه تحصیل در رشته داروسازی

پیشنهاد میکنیم تا شرایط تحصیل رشته های پزشکی در دیگر کشورهای هم رده را نیز بررسی و مطالعه کنید

بازار کار و درآمد داروسازی در فنلاند

اگر به دنبال شغل در زمینه پزشکی هستید می توانید اشتغال به عنوان داروساز را در نظر بگیرید ، متخصصان این نقش می توانند با توزیع داروها برای نیازهای مختلف ، مراقبت های با کیفیتی را به مشتریان ارائه دهند ؛ داروسازان می توانند در بخش های مختلف درمان عمومی نقش داشته باشند این بخش ها شامل فارماکولوژی ، مدیریت دارویی درمانی (MTM) ، داروسازی بیهوشی ، داروساز ، داروساز بالینی ، محقق در شرکت های داروسازی ، پخش کننده دارو ، تکنسین داروسازی ، داروساز شیمی درمانی ، داروساز هسته ای و غیره می باشد.

داروسازان در فنلاند عمدتا در زمینه تحقیقات دارویی ، توسعه دارو ها و تضمین کیفیت مشارکت دارند ؛ یکی دیگر از راه های حرفه ای ، نوشتن موضوعات مرتبط با دارو برای مجلات علمی ، روزنامه ها و سایر رسانه ها است ، علاوه بر این ، آنها می توانند به عنوان مدرس در دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی کار کنند ، در همه موارد آنها باید از الزامات قانونی و نظارتی مربوط پیروی کنند.

فردی که به عنوان داروساز در فنلاند کار می کند بازار کار و درآمد داروسازی در فنلاند را به خوبی درک می کند و معمولا ماهانه حدود 6020 یورو درآمد دارد ، حقوق یک داروساز بین 2830 یورو تا 9520 یورو است.

از آن جا که رشته داروسازی یکی از رشته های محبوب و دارای آینده شغلی مناسب است ، مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی شرایط و ویژگی های تحصیل داروسازی در فنلاند را بررسی و بیان کردند ، در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر شرکت در شیراز و دفاتر مرکزی و غرب تهران تماس بگیرید.

سوالات پر تکرار تحصیل داروسازی در فنلاند

هزینه تحصیل دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در مقطع کارشناسی در رشته داروسازی 13000 یورو در هر سال و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این رشته برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا 18000 یورو برای هر سال تحصیلی است.

زبان تحصیل داروسازی در فنلاند در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی عمدتا فنلاندی است ، بنابراین ، لازم است که متقاضیان هنگام درخواست ، دانش کافی از فنلاندی یا سوئدی داشته باشند

دانشگاه هلسینکی، دانشگاه فنلاند شرقی، دانشگاه اولو

دانشجو مقطع کارشناسی داروسازی ملزم به گذراندن 180 واحد درسی است

برای پذیرش در رشته داروسازی در دانشگاه های فنلاند در مقطع کارشناسی اتمام دوره دبیرستان و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها الزامی است ، این آزمون به زبان فنلاندی و در ماه های مه و ژوئن برگزار می شود ،

دیدگاه مشتریان شرکت رجبی در مورد عملکرد ما در پرونده های مهاجرتی را از زبان خودشان بشنوید

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه