تحصیل رشته داروسازی در لهستان

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل رشته داروسازی در لهستان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل رشته داروسازی در لهستان ، از طریق آموزش های فوق العاده در دانشکده های داروسازی در این کشور دست یافتنی است.

در این مقاله که از سوی مشاوران پرتلاش شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ارائه شده است ، شما عزیزان اطلاعات جالب و دانستنی از شرایط تحصیل رشته داروسازی در لهستان را با جزییات مطالعه خواهید کرد.

برنامه 5 ساله داروسازی لهستان منجر به دریافت مدرک کارشناسی ارشد داروسازی (MPharm) شده و پس از 6 ماه آموزش پیش ثبت نام در داروخانه های مورد تایید ، منجر به ثبت نام به عنوان داروساز در لهستان می شود.

دانشکده های داروسازی لهستان طیف گسترده ای از فرصت ها را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد ، اگرچه هدف اصلی ارائه آموزش داروسازی است اما معمولا دانشکده ها برنامه های تحقیقاتی متعددی را نیز ارائه می دهند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه برترین رشته ها و دانشگاه های کشور لهستان و همچنین شناخت مزایا و معایب مهاجرت تحصیلی به این کشور ، به مقاله تحصیل در لهستان مراجعه نمایید.

تحصیل رشته داروسازی در لهستان

دوره پریمدیکال برای داروسازی لهستان

دانشجویان خارجی برای ورود به دوره های داروسازی در دانشگاه های لهستان باید در در یک دوره یکساله که توسط دانشگاه برگزار می شود ، شرکت کنند و زبان این دوره با توجه به زبان انتخابی دانشجو برای تحصیل داروسازی در دانشگاه است و قابل ذکر است برای اینکه متقاضیان واجد شرایط تحصیل در این دوره ها باشند باید کمتر از 28 سال سن داشته باشند.

دانشجویان با اتمام این دوره ، زبان انگلیسی را در سطح آیلتس فرا می گیرند و با اصطلاحات تخصصی داروسازی به زبان انگلیسی آشنا می شوند.

در پایان دوره کالج های وابسته به دانشگاه های لهستان از دانش آموزان ، آزمونی 100 سواله شامل زیست ، شیمی و فیزیک می گیرند و فقط دانشجویانی که در این آزمون نمره مورد قبول را کسب کنند مجاز به شرکت در دوره های داروسازی در دانشگاه های لهستان خواهند شد.

بهترین دانشگاه های داروسازی لهستان

علاقه مندان حرفه داروسازی می توانند در رشته داروسازی در ده دانشگاه در لهستان تحصیل کنند که در این محتوا مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ، بهترین گزینه ها برای تحصیل رشته داروسازی در لهستان را انتخاب و برای شما توضیح داده اند.

بهترین دانشگاه های داروسازی لهستان

تحصیل داروسازی در دانشگاه پزشکی ورشو

دانشگاه پزشکی ورشو یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشکده‌ های پزشکی در ورشو ، لهستان است که اولین بخش دانشگاهی پزشکی در سال 1809 ایجاد شد ، این دانشکده یکی از معتبرترین دانشکده های علوم پزشکی وابسته به تعدادی از بیمارستان های بزرگ در لهستان است.

هیات علمی دانشگاه پزشکی ورشو به دلیل مشارکت در تحقیقات و عمل در پزشکی در سطح ملی و بین المللی شناخته شده است و بسیاری از آن ها دارای پست های معتبر مشاوران پزشکی ملی هستند ، دانشگاه ورشو سه برنامه تحصیلی تمام وقت به زبان انگلیسی ارائه می دهد که شامل دندانپزشکی ، پزشکی و داروسازی می شود.

دانشکده داروسازی دانشگاه ورشو به مدت نود سال ، درگیر آموزش و تحقیقات علوم دارویی بوده است و چندین نسل از داروسازان تحصیلکرده را فارغ التحصیل کرده است که در زمینه های تحقیق و توسعه و همچنین در سیستم مراقبت های بهداشتی کار کرده اند. امروزه ، این دانشکده به عنوان یکی از مراکز آکادمیک پیشرو در لهستان شناخته شده است.

از بزرگان و نامداران این دانشگاه می توان رانچیشک چوبالسکی ، مارسین کاپرزاک ، Bolesław Górnicki ، Szczęsny Leszek Zgliczyński ، Jerzy Szczerbań ، Jan Nielubowicz ، بوگدان پروشینسکی ، Tadeusz Tołłoczko ، آندری گورسکی ، یانوش پیکارچیک ، Leszek Pączek ، Marek Krawczyk ، Mirosław Wielgoś و Zbigniew Gaciong را نام برد.

شرایط اخذ پذیرش داروسازی از دانشگاه ورشو

متقاضیان تحصیل رشته داروسازی در لهستان در دانشگاه ورشو نیازی به آزمون ورودی ندارند و باید فرم درخواست را بصورت آنلاین به خصوص فیلدهای الزامی که توسط سیستم مشخص شده است را تکمیل کنند و باید تمام مدارک مورد نیاز مانند گواهی پایان دوره دبیرستان یا تاییدیه دبیرستان در مورد تاریخ فارغ التحصیلی ، گواهی زبان انگلیسی ، کپی پاسپورت معتبر ، تاییدیه پرداخت هزینه درخواست ، عکس متقاضی و سایر مدارک درخواستی سیستم را ضمیمه کنند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه پزشکی لودز

دانشگاه پزشکی لودز در 1 اکتبر 2002 به عنوان ادغام آکادمی پزشکی لودز (تاسیس 1 ژانویه 1950) و آکادمی پزشکی نظامی لودز (تاسیس 1 ژوئیه 1958) تأسیس شد ، این بزرگترین واحد بیمارستان آموزشی در لهستان و یک مرکز تحقیقاتی اروپایی است ، زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی و لهستانی است.

داروسازی در دانشگاه لودز علم بهداشت بالینی است که علم پزشکی را با شیمی پیوند می دهد و وظیفه آن کشف ، تولید ، دفع ، استفاده ایمن ، مؤثر و کنترل داروها است ، عمل داروسازی مستلزم دانش عالی در مورد داروها ، مکانیسم اثر ، عوارض جانبی ، تداخلات ، تحرک و سمیت آن ها است.

بزرگان و نامداران این دانشگاه شامل یاکوب فیچنا ، یورک اولشفسکی ، مارک ال. کوالسکی ، آدام آنتچاک ، وویچیچ فندلر ، دوروتا کیلانسکا ، میروسلاو توپول ، پاول پتازینسکی ، وویچیچ اومولسکی ، کنراد اشتاویسکی ، جوانا دولاگزوزک ، جوانا‌دوزیک ، ژوستای‌آگ‌ژی‌سکا ، ژوستای‌آگ‌زِسکا چوپرینیاک و آگنیشکا کولاچینسکا را نام برد.

شرایط اخذ پذیرش از دانشکده داروسازی لودز

برای اخذ پذیرش و تحصیل رشته داروسازی در لهستان در این دانشگاه ، فرم درخواست باید پر شود و مدارکی مانند دیپلم دبیرستان (نسخه اصلی قانونی یا با مهر آپستیل) که حق پذیرش در دانشگاه های کشور صادر شده را دارد ، گواهی از وزارت آموزش و پرورش یا کنسولگری لهستان در کشور مدرسه متوسطه / دبیرستان تکمیل شده است.

مبنی بر اینکه داوطلب حق پذیرش در موسسات آموزش عالی را دارد (اگر چنین بند در مدارک پایان مدرسه موجود نباشد) ، مدرک زبان انگلیسی برای غیر انگلیسی زبانان ، واکسیناسیون ، فتوکپی پاسپورت ، 2 عکس گذرنامه اخیر امضا شده در پشت باید ارائه شود.

هزینه تحصیل داروسازی در لهستان

معمولا هزینه تحصیل رشته داروسازی در لهستان به تفکیک مراحل درخواست در زیر آورده شده است:

  • هزینه پذیرش مبلغ 500 یورو است.
  • شهریه به مبلغ 7500 یورو برای سال اول تحصیلات دارویی و 7000 یورو برای هر سال پس از آن (2 – 5) برای دانشجویانی که از سال 2017 شروع می شوند.
  • هزینه پیش دوره اجباری به مبلغ از 450 یورو لازم به ذکر است که شهریه باید قبل از ثبت نام یا در ابتدای هر سال تحصیلی به طور کامل پرداخت شود.
هزینه تحصیل داروسازی در لهستان

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های لهستان

دانشجویان برای تحصیل رشته داروسازی در لهستان در سال اول ، 690 ساعت و 42 واحد درسی را می گذرانند که شامل زیست شناسی و ژنتیک ، بیوفیزیک ، آناتومی انسان ، شیمی عمومی و معدنی ، گیاه شناسی دارویی ، ریاضیات ، آمار ، تربیت بدنی ، تاریخچه داروسازی ، لاتین ، زبان لهستانی و ایمنی و بهداشت شغلی می شود.

این دانشجویان در سال دوم ،780 ساعت و 60 واحد درسی را می گذرانند که شامل شیمی تجزیه ، شیمی فیزیک ، شیمی ارگانیک ، شناسایی ترکیبات آلی ، اخلاق حرفه ای ، اقتصاد و مدیریت در داروسازی ، فیزیولوژی ، تاریخ فلسفه ، پاتوفیزیولوژی ، روانشناسی ، جامعه شناسی و آی تی می شود.

و در سال سوم 1030 ساعت آموزش و دروس بیوشیمی ، زیست شناسی مولکولی ، شیمی دارویی ، فارماکوگنوزی ، ایمونولوژی ، متابولیسم دارو ، میکروبیولوژی ، پاتوبیوشیمی ، فن آوری های تحویل دارو و فرمولاسیون بخش 1 ، آموزش کمک های اولیه برای داروسازان ، کارآموزی تابستانی در داروخانه های جامعه به دانشجویان ارائه می شود.

برنامه درسی داروسازی در سال های چهارم و پنجم

در سال چهارم 1070 ساعت آموزش به دانشجویان داروسازی لهستان ارائه می شود که شامل دروس بروماتولوژی و فناوری مواد غذایی ، سنتز و فناوری داروها ، فن آوری های تحویل دارو و فرمولاسیون قسمت 2 ، فارماکوکینتیک ، فارماکولوژی با فارماکودینامیک ، سم شناسی ، بیو داروسازی ، بهداشت و اپیدمیولوژی ، داروهای با منشاء طبیعی ، دروس انتخابی – به عنوان مثال داروسازی بالینی و زیبایی و کارآموزی تابستانی در داروخانه های جامعه می شود.

سال پنجم نیز شامل 1830 ساعت آموزش و دروس مراقبت های دارویی ، بیوتکنولوژی دارویی ، فن آوری های تحویل دارو و فرمولاسیون قسمت 3 ، تمرین داروسازی مقدماتی ، اطلاعات فارماکوژنومیک و دارو برای حرفه ای ها ، پزشکی درگیری و فاجعه و قانون داروسازی می شود.

دانشگاه های ارمنستان هم دارای چارت به روزی در زمینه رشته های علوم پزشکی از جمله داروسازی هستند ، می توانید با مطالعه مقاله تحصیل رشته داروسازی در ارمنستان اطلاعات به روز و خوبی در این زمینه بدست آورید.

بورسیه رشته داروسازی در لهستان

لهستان در کنار بورسیه هایی که برای رشته های پزشکی ارائه می دهد ، در اغلب موارد برنامه داروسازی را نیز مشمول سهمیه بورس می داند ، بورسیه های تحصیل رشته داروسازی در لهستان انواع مختلف دارد؛ گاهی از سوی دولت و گاهی هم از سوی یک دانشگاه و یا یک موسسه تحقیقاتی خصوصی اعطا می شود.

بورسیه رشته داروسازی در لهستان

مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ، در ادامه بخی از این بورسیه ها را که تا کنون برای داروسازان ارائه می شده است ، معرفی می کنند.

بورسیه تحصیلی دولت لهستان

وزارت امور خارجه و برنامه آژانس ملی تبادل آکادمیک لهستان (NAWA) برنامه بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی را برای تحصیل برنامه کارشناسی ارشد تمام وقت در تمامی رشته ها در لهستان آغاز کردند.

هدف این برنامه ارتقای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کشورهای در حال توسعه از طریق بالا بردن سطح دانش و تحصیلات شهروندان آن ها در قالب بورسیه تحصیلی برای تحصیل درجه دوم به زبان لهستانی یا به زبان انگلیسی در دانشگاه ‌های لهستان با نظارت وزیر آموزش و پرورش است.

بورسیه های دانشگاه ورشو برای متقاضیان داروسازی

دانشگاه ورشو بزرگترین دانشگاه لهستان است ، این دانشگاه معتبرترین و قدیمی ترین دانشگاه لهستان است که بورسیه های مختلفی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که شامل برنامه بورسیه تحصیلی کنستانتی کالینوفسکی ، برنامه بورس تحصیلی Ignacy Łukasiewicz و برنامه بورسیه تحصیلی Stefan Banach می شود قابل ذکر است که همه بورسیه های ذکر شده در زیر (به استثنای برنامه کالینوفسکی) توسط آژانس ملی تبادل علمی لهستان (NAWA) اعطا می شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه ماریا کوری اسکلودوسکا

اگر مشتاق تحصیل در لهستان هستید و به دنبال بورسیه تحصیلی کاملاً مالی هستید ، باید به دانشگاه ماریا کوری اسکلودووسکا نگاه کنید ، آن ها بورسیه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در بیشتر رشته ها ارائه می دهند و از همه ملیت ها برای شرکت در این برنامه دعوت می کنند.

ثبت نام آنلاین برای دانشجویان بین المللی از اول آوریل آغاز می شود و دانشجویان حتما باید الزامات زبان را برای این بورسیه بررسی کنند.

دانشگاه های روسیه هم دارای بورسیه های جذابی برای تحصیل رشته های علوم پزشکی هستند ، می توانید در همین سایت مقاله تحصیل رشته داروسازی در روسیه را بخوانید و با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

زبان تحصیل داروسازی در لهستان

تحصیل رشته داروسازی در لهستان به دو زبان انگلیسی و لهستانی ارائه می شود ، زبان تحصیل داروسازی در دانشگاه های مشهوری مانند دانشگاه پزشکی ورشو و دانشگاه لودز ، زبان انگلیسی می باشد.

توجه داشته باشید که به طور کلی ، تحصیل داروسازی در لهستان به گونه ای با شرایط و ضوابط تحصیلات پزشکی در لهستان نقاط مشترک دارد ، بنابراین اگر مقاله ما با عنوان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان را مطالعه کنید ، قطعا اطلاعات کامل و مفیدی از شرایط زبان تحصیل برای آن کسب خواهید کرد.

توجه داشته باشید که به طور کلی ، تحصیل داروسازی در لهستان به گونه ای با شرایط و ضوابط تحصیلات پزشکی در لهستان نقاط مشترک دارد ، بنابراین اگر مقاله ما با عنوان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان را مطالعه کنید ، قطعا اطلاعات کامل و مفیدی از شرایط زبان تحصیل برای آن کسب خواهید کرد.

آزمون های ورودی داروسازی در لهستان

برای تحصیل رشته داروسازی در لهستان ، دانشجویان نیازی به شرکت در آزمون ورودی سراسری در این کشور ندارند و اما قابل ذکر است که برخی از دانشگاه ها برای پذیرش در رشته هایی مانند پزشکی داروسازی و دندانپزشکی آزمون مخصوص به خود را از متقاضیان تحصیل در این رشته های می گیرند.

در عین حال بد نیست بدانید که دانشگاه های لهستان به دلیل پذیرش آسان مورد استقبال دانشجویان بین المللی است؛ در حالیکه روند درخواست در دانشگاه های لهستان بسیار ساده است ، فقط باید مدارک لازم درخواست شده از سمت دانشگاه را جمع آوری کنید و ترجمه مدارک را آماده کنید.

برای اطلاعات بیشتر ، در تماس با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری لهستان در کشور محل اقامت خود تردید نکنید.

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در لهستان

به طور کلی ، تحصیلات پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در لهستان در میان بهترین و با کیفیت ترین فرصت های آموزشی در سراسر اروپا قرار دارد ، این به دلیل تقاضاهای علمی بالای دانشگاه های لهستان و شهرت عالی فارغ التحصیلان آنها است.

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در لهستان

در زیر به مزیت ها و معایب تحصیل رشته داروسازی در لهستان اشاره شده است.

مزایا:

  • تحصیل داروسازی در لهستان تضمینی برای داشتن یک حرفه عالی در آینده است.
  • امکانات کار و زندگی برای داروسازان در لهستان ایده آل است.
  • تحصیل داروسازی در دانشگاه های لهستان ارزان تر از تحصیل در سایر کشورهای اروپایی است.
  • امکان کار در حین تحصیل برای دانشجویان وجود دارد.

معایب:

  • اگرچه اکثریت داروسازان از شرایط کار و زندگی در لهستان ابراز خرسندی می کنند اما از بسیاری جنبه های دیگر رفاه ، لهستان هنوز در حد سایر کشور های اروپایی نمی باشد.
  • آب و هوای لهستان بسیار تغییر پذیر بوده و در فصل های پاییز و زمستان بسیار سرد است که شاید برای دانشجویان کشور های گرمسیری خوشایند نباشد.
  • و در نهایت یادگیری زبان لهستانی که همچنان برای متقاضیان تحصیل در لهستان یک چالش بزرگ محسوب می شود.

خوب است بدانید کشور سوئد دارای رتبه 4 در رشته داروسازی در جهان است ، با مطالعه مقاله تحصیل رشته داروسازی در سوئد می توانید به گزینه ای پر رنگ در این رشته برسید.

بازار کار و درآمد داروسازی در لهستان

شغل داروسازی معمولا جزء مشاغلی است که اشتغال را تضمین می کند و مدت زمان جستجوی کار برای آن نیز طولانی نمی شود.

دانشجویان دانشکده های داروسازی در لهستان نیز مانند دیگر نقاط جهان ، یک دوره کارآموزی اجباری نیم ساله در داروخانه ها را انجام می دهند که پس از فارغ التحصیلی منجر به کسب حق اشتغال به شغل داروسازی می شود و گذرنامه ای برای کار مستقل در داروخانه ها است.

متوسط حقوق یک داروساز در لهستان تا 29 اکتبر 2021 ، 134,337 دلار بوده است ، اما این محدوده معمولاً بین 126,577 دلار و 143,085 دلار است ، محدوده حقوق بسته به عوامل مهم بسیاری از جمله تحصیلات ، گواهینامه ها ، مهارت های اضافی ، تعداد سال هایی که در حرفه خود سپری کرده اید ، می تواند بسیار متفاوت باشد.

طبق مطالعه شناسایی نظرات داروسازان در مورد بازار کار دارویی فعلی در لهستان ، اکثریت داروسازان از بازار کار فعلی داروسازی در لهستان رضایت داشته و از حرفه خود لذت می برند.

در مقاله کار در لهستان ، بسیاری از قوانین و مقررات بازار کار این کشور را بخوانید ، پردرآمد ترین مشاغل این کشور را نیز معرفی کرده ایم.

سوالات پر تکرار تحصیل داروسازی در لهستان

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله سعی کردند شما را با چگونگی و شرایط تحصیل رشته داروسازی در لهستان آشنا کنند ، اگر در خصوص تحصیل رشته های پزشکی سوالی دارید می توانید در بخش دیدگاه در پایین همین صفحه سوالات خود را درج کنید ، مشاوران ما پاسخگوی شما هستند.

آیا برای تحصیل رشته داروسازی در لهستان باید در دوره های پریمدیگال شرکت کنم؟

دانشجویان خارجی برای ورود به دوره های داروسازی در دانشگاه های لهستان باید در در یک دوره یکساله که توسط دانشگاه برگزار می شود ، شرکت کنند و زبان این دوره با توجه به زبان انتخابی دانشجو برای تحصیل داروسازی در دانشگاه است و قابل ذکر است برای اینکه متقاضیان واجد شرایط تحصیل در این دوره ها باشند باید کمتر از 28 سال سن داشته باشند.

بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته داروسازی در لهستان کدام است؟

دانشگاه پزشکی ورشو

هزینه تحصیل رشته داروسازی در لهستان چقدر است؟

1. هزینه پذیرش مبلغ 500 یورو است. 2. شهریه به مبلغ 7500 یورو برای سال اول تحصیلات دارویی و 7000 یورو برای هر سال پس از آن (2 – 5) برای دانشجویانی که از سال 2017 شروع می شوند. 3. هزینه پیش دوره اجباری به مبلغ از 450 یورو

بورسیه های تحصیل رشته داروسازی در لهستان به چه صورت است؟

دانشگاه ورشو بزرگترین دانشگاه لهستان است ، این دانشگاه معتبرترین و قدیمی ترین دانشگاه لهستان است که بورسیه های مختلفی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که شامل برنامه بورسیه تحصیلی کنستانتی کالینوفسکی ، برنامه بورس تحصیلی Ignacy Łukasiewicz و برنامه بورسیه تحصیلی Stefan Banach می شود قابل ذکر است که همه بورسیه های ذکر شده در زیر (به استثنای برنامه کالینوفسکی) توسط آژانس ملی تبادل علمی لهستان (NAWA) اعطا می شود.

برای تحصیل رشته داروسازی در لهستان در چه آزمونی باید شرکت کنم؟

برای تحصیل داروسازی در لهستان ، دانشجویان نیازی به شرکت در آزمون ورودی سراسری در این کشور ندارند و اما قابل ذکر است که برخی از دانشگاه ها برای پذیرش در رشته هایی مانند پزشکی داروسازی و دندانپزشکی آزمون مخصوص به خود را از متقاضیان تحصیل در این رشته های می گیرند.

اگر سوالات بیشتری در زمینه تحصیل رشته داروسازی در لهستان دارید ، مشاوران ما در موسسه مهاجرتی رجبی با کمال میل پاسخگوی شما عزیزان هستند ، کافیست با دفاتر ما در شهر های تهران و شیراز در تماس باشید ، همچنین می توانید در کشور مجارستان که محبوب دانشجویان ایرانی است نیز رشته های علوم پزشکی را بخوانید ، در مقاله تحصیل رشته داروسازی در مجارستان ، با برترین دانشگاه های این کشور آشنا شوید.

Rate this post

4 دیدگاه در “تحصیل رشته داروسازی در لهستان

  1. Arman گفت:

    سلام
    شرط معدل برای داروسازی لهستان به چ صورت هست؟
    با معدل کل 16 و کتبی 13 14 و تعدادی نمره زیر 10 شانس اقدام وجود دارد؟ البته اگر فقط نمره های سالیانه بررسی میشود، بالای 10 هستن

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      معدل تان قابل قبول است اما نمرات دروس تخصصی دیپلم مهم است و نباید زیر 10 باشد .
      با تشکر از سوال شما

      1. Arman گفت:

        سپاسگزارم

        1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

          خواهش میکنم .
          موفق باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه