تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ روسیه

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ روسیه
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

یکی از گزینه های مورد توجه دانشجویان ایرانی شرایط تحصیل پزشکی در روسیه است که از هزینه های بسیار مقرون به صرفه ای نیز برخوردار است . یکی از بهترین دانشگاه های روسیه که دارای سابقه طولانی و افتخار آمیز برای آموزش دانشجویان روسی و بین المللی است ، دانشگاه سنت پترزبورگ می باشد . از زمان آغاز برنامه بین المللی در سال 1947 بیش از 3500 دانشجوی بین المللی از بیش از 50 کشور از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند . در حال حاضر تعداد دانشجویان بین المللی آن بیش از 5000 دانشجو است . برنامه های آموزشی دانشکده های اصلی سن پترزبورگ بر اساس استانداردهای آموزشی دولتی است که توسط وزارت بهداشت و درمان فدراسیون روسیه طراحی شده است . در ادامه اطلاعاتی در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ روسیه با کمک مشاورین موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی تقدیم گردیده است .

بررسی تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ روسیه

تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ روسیه تقاضای زیادی را از سوی متقاضیان ایرانی دارا است . دانشجویان در روسیه می توانند آموزشی با کیفیت عالی ، زیرساخت های عالی و آموزش پزشکی و دندانپزشکی کم هزینه داشته باشند . دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی روسیه به خاطر ساختار کم هزینه خود شناخته شده اند و مدارک پزشکی و دندانپزشکی آن در سطح جهانی به رسمیت شناخته اند .

دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ که موسسه آموزش عالی حرفه ای فدرال است ، یکی از قدیمی ترین ، بزرگترین و کلاسیک ترین دانشگاه های سنت پترزبورگ روسیه است . دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ در سال 1724 در لنینگراد (سن پترزبورگ کنونی ) تاسیس شد . در طول تاریخ ، نام دانشگاه ایالت سن پترزبورگ بارها تغییر کرده است . امروز دانشگاه سنت پترزبورگ دارای 30000 دانشجو ، نزدیک به 6000 استاد ( 1500 پزشک ، تقریبا 3000 داوطلب ، بیش از 40 عضو انجمن علمی در آکادمی های عمومی ) در 304 واحد دارا است . تا سال 2014 ، دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ بیش از 90000 متخصص را آموزش داده است . دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ شهرت زیادی دارد زیرا اکثریت نخبگان سیاسی روسیه در این دانشگاه تحصیل کرده اند که شامل ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور فعلی و دیمیتری مدودف ، نخست وزیر این کشور است .

تحصیلی در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ روسیه

برنامه های آموزشی ( برای شهروندان روسی و خارجی ) عبارتند از :

  • پزشکی – برنامه آموزشی 6 ساله
  • دندانپزشکی – برنامه آموزشی 5 ساله
  • اطفال – برنامه آموزشی 6 ساله
  • دانشکده روانشناسی بالینی
  • دانشکده پرستاری آموزش عالی

رشته های تحصیلی در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ روسیه

برنامه های آموزش پزشکی ، دندانپزشکی و اطفال شامل دوره های پری مدیکال ( که 1 تا 3 سال طول می کشد ) و دوره های پایه پزشکی ، پری مدیکال و مقدماتی و آموزش بالینی است ( که 4- 6 سال طول می کشد ؛ دروس اصلی رشته دندانپزشکی از نیمه ی بهار سال سوم تحصیل شروع می شود و تا سال پنجم ادامه دارد ) . دوره پایه و پری مدیکال شامل مبانی نظری از تخصص های پزشکی ( شیمی ، فیزیک ، زیست شناسی ، آناتومی ، بافت شناسی ، فیزیولوژی ، میکروب شناسی ، بیوشیمی ، علوم انسانی ، آناتومی آسیب شناسی ، پاتوفیزیولوژی ، فارماکولوژی ، بهداشت ) می باشد .

کار آموزشی در این دانشگاه بر اساس مفهوم سیستم چند مرحله ای آموزش متخصص در برنامه های سطوح مختلف آموزش پزشکی استوار است . دانشگاه ها 112 بخش را تشکیل می دهد که در 9 دانشکده ادغام می شوند : دانشکده پزشکی عمومی ( متشکل از 24 بخش ) ، دانشکده طب پیشگیری ( متشکل از 29 بخش ) ، دانشکده جراحی ( متشکل از 13 بخش ) ، دانشکده درمانی ( متشکل از 15 بخش ) ، دانشکده اطفال ( متشکل از 10 بخش ) ، دانشکده پزشکی – بیولوژیکی ( شامل 10 بخش ) ، دانشکده دانشجویان خارجی ، دانشکده پرستاری ، مراقبت های بهداشتی و اجتماعی ( متشکل از 5 بخش ) ، دانشکده دندانپزشکی ( شامل 6 بخش ) .

پردیس آکادمی دانشگاه در بخش مرکزی شهر در یک منطقه زیبا و با محیطی سر سبز از فصل بهار تا پاییز و پارک فوق العاده ای با مساحت 40000 متر مربع واقع شده است . 50 ساختمان زیبا با معماری افسانه ای در محوطه آن وجود دارد .

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه سنت پترزبورگ روسیه

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ روسیه ، به زبان روسی امکان پذیر است و متقاضیان باید به این زبان مسلط باشند . دانشگاه های روسی برای دانشجویان بین المللی سیستم پذیرش آزادانه را ارائه می دهند . بدین معنی که همه دانشجویانی که دارای مدرک دوره متوسطه هستند حق دارند که در دانشگاه های دولتی روسیه پذیرفته شوند .

برای پذیرش در دوره های مرتبط با پزشکی و دندانپزشکی ، دانش آموزان باید موضوعات زیر را حتما در مدرسه مطالعه کرده باشند ( دیپلم ریاضی یا تجربی داشته باشند ) .

  • زیست شناسی
  • شیمی
  • فیزیک

و در نهایت متقاضیان باید در آزمون ورودی رشته های پزشکی و دندانپزشکی موفق شوند . البته متقاضیان می توانند در کالج دوره های پزشکی و دندانپزشکی به مدت یک سال تحصیل کنند و آمادگی لازم را برای آزمون ورودی به دست آورند .

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه

  1. سیستم آموزشی کشور به تدریج تغییر کرده است و کشور را به شیوه ای بهتر تبدیل کرده است .
  2. علاوه بر این ، دانشگاه هایی همچون دانشگاه سنت پترزبورگ دارای سطح بالایی در آموزش پزشکی و دندانپزشکی هستند .
  3. کالج های عالی پزشکی و دندانپزشکی در روسیه وجود دارد . این دلیل اصلی است که خیلی از متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی را در روسیه ترجیح می دهند .
  4. دانشگاه ها دارای امکانات مجهزی هستند و به همین ترتیب ، برنامه های پزشکی و دندانپزشکی در روسیه را در هزینه های پایین تر ارائه می دهند . از آنجا که دانشگاه ها توسط دولت روسیه ساپورت و اداره می شوند .
  5. هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه کم است . بنابراین دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان جذب می کند .
  6. وزارت بهداشت ایران خیلی از دانشگاه های روسیه را برای برنامه های پزشکی و دندانپزشکی تایید کرده است .
  7. هر سال بیش از 3500 دانشجو تحصیل پزشکی در روسیه را انتخاب می کنند . دلیل این انتخاب هزینه کمتر برای تحصیل و هزینه زندگی مقرون به صرفه است .

روسیه یکی از کشورهای فوق العاده ای است که دارای تاریخ بزرگی از ارائه آموزش پزشکی درجهان در سطح مقرون به صرفه می باشد . در این مقاله سعی کردیم در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ روسیه اطلاعات کلی در اختیارتان قرار دهیم . موسسه مهر آفرین رجبی ، برترین موسسه مهاجرتی به روسیه در تهران و شیراز به متقاضیان هموطن کمک خواهد کرد تا بتوانند به راحتی در چنین دانشگاه هایی به تحصیل بپردازند .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه