شرایط پذیرش دانشگا های پزشکی تاجیکستان

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
شرایط پذیرش دانشگا های پزشکی تاجیکستان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل در رشته پزشکی همواره مورد توجه متقاضیان ورود به دانشگاه بوده است و دانشجویان برای تحصیل در این رشته دانشگاه های کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار می دهند . این مقاله به بررسی شرایط پذیرش دانشگا های پزشکی تاجیکستان می پردازد . دانشگاه های این کشور شرایط مناسبی برای تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در تاجیکستان را فراهم کرده اند و در سال های اخیر نیز توانسته اند پیشرفت های خوبی داشته باشند و در جایگاه مناسبی قرار بگیرند . شما می توانید جهت کسب اطلاعات در زمینه پزشکی تاجیکستان به موسسه حقوقی وکلای مهرآفرین رجبی تماس حاصل فرمایید .

بررسی شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی تاجیکستان

پذیرش در دانشگاه های کشور تاجیکستان شرایط سختی ندارد و با رعایت آنها می توانید در این کشور به راحتی به تحصیل مشغول شوید . تحصیل در رشته پزشکی مطابق با استاندارهای جهانی و دانشگاه های برتر در دنیا انجام می شود . هزینه تحصیل و زندگی در این کشور پایین است که می تواند یکی از مزایای تحصیل در این کشور به شمار برود . نزدیکی به کشورمان ایران و امکان رفت و آمد آسان نیز می تواند از دیگر دلایل جذب دانشجویان به شمار برود . تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان فارسی انجام می شود که می تواند از نقاط قوت تحصیل برای دانشجویان ایرانی به شمار برود .

کشور تاجیکستان با 8 میلیون نفر جمعیت در مرکز آسیا قرار گرفته است . زبان رسمی مردم فارسی تاجیکی می باشد و زبان روسی در میان گروهی به عنوان زبان دوم دیده می شود . این کشور با فروپاشی اتحاد جمایر شوروی اعلام استقلال کرد . دوشنبه بزرگترین شهر و پایتخت بوده و تاریخ و فرهنگ مردم با کشورمان ایران اشتراکات بسیار دارد . تاجیکستان کشوری کوهستانی بوده و بارش باران در آن فراوان است . واحد پول کشور سامانی است و می توان گفت که تقریبا تمام مردم مسلمان هستند . از شهرهای مهم می توان به خجند ، کولاب و کان اشاره کرد .

پذیرش دانشگا های پزشکی تاجیکستان

شرایط تحصیل پزشکی تاجیکستان

تحصیل در دانشگاه های کشور تاجیکستان نیازمند رعایت قوانین و اصول مشخصی است که در ادامه به شرح آنها می پردازیم . تحصیل در این کشور به زبان فارسی انجام می شود که با خط سرلیک نوشته می شود و به آسانی قابل یادگیری می باشد . علاوه بر زبان فارسی رشته پزشکی به زبان انگلیسی به متقاضیان ارائه می شود و برای تحصیل حتی به زبان فارسی باید مدرک تسلط به زبان انگلیسی را ارائه دهید . دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان امتحان ورودی برگزار نمی کنند و با تهیه تمام مدارک لازم می توان در رشته پزشکی ثبت نام کرد . اما ثبت نام بر اساس اولویت انجام می پذیرد و کسانی که زودتر درخواست پذیرش دهند اولویت ثبت نام خواهند داشت .

از دیگر شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی تاجیکستان داشتن حداقل سن 17 سال است و متقاضیان باید بالای سن مشخص شده باشند . تحصیل در رشته پزشکی 6 سال زمان می برد و دانشجویان با پشت سر گذاشتن دوره امتحان نهایی که پس از دوره کار آموزی برگزار می شود موفق به اخذ مدرک MCI خود می شوند . برای درخواست پذیرش به دانشگاه های کشور تاجیکستان باید مدرک دیپلم خود را به همراه سایر مدارک لازم ترجمه کرده و به دانشگاه ارائه دهید . امکان تحصیل به زبان روسی در برخی از دانشگاه ها وجود دارد . یکی از امکانات تحصیل پزشکی در دانشگاه های کشور تاجیکستان امکان گذراندن دوره های کار آموزی در کشور خودتان است . شما می توانید سال آخر در یکی از بیمارستان های ایران گذرانده و تاییدیه خود را به دانشگاه ارائه دهید . تحصیل در رشته پزشکی حدود 4000 دلار در سال می باشد .

مدارک ویزای تحصیل پزشکی تاجیکستان

برای دریافت ویزای تحصیل در کشور تاجیکستان باید مدارک زیر را فراهم کرده و ارائه دهید :

  1. فرم پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور
  2. آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات ( مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی )
  3. گواهی عدم سوء پیشینه
  4. گواهی سلامت عمومی
  5. گذرنامه با حداقل اعتبار شش ماه
  6. مشخص بودن محل اقامت
  7. گواهی اثبات توانایی مالی جهت تامین هزینه ها

نکات مهم پذیرش پزشکی تاجیکستان

  1. برخی از دانشگاه ها به دانشجویان متقاضی که رزومه خوبی به همراه دارند بورسیه تحصیلی اعطا می کنند . این بورسیه می تواند بخشی از هزینه تحصیلی و یا زندگی فرد را پوشش دهد . دقت داشته باشید که این بورسیه نمی تواند تمام هزینه های تحصیلی فرد را شامل شود و تنها قسمتی از آن را تامین می کند .
  2. شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی تاجیکستان برای متقاضیانی که دانش زبان انگلیسی آن ها پایین است بدین صورت است که می توانند در کالج های مربوط این دانشگاه زبان انگلیسی را فرا گرفته و پس از دریافت مدرک نسبت به پذیرش در دانشگاه اقدام نمایید .
  3. در صورتی که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی متغیر با رشته پزشکی دارید می توانید دروس پیش نیاز را ابتدا به مدت یک سال سپری کرده و سپس وارد دوره های پزشکی شوید .
  4. وزارت بهداشت ایران هر ساله لیست دانشگاه های مورد تایید خود را منتشر می کند و توصیه می شود که قبل از اقدام ابتدا این فهرست را بررسی کرده و تمام شرایط را در نظر بگیرید .
  5. کشور تاجیکستان از جمله کشورهای کم هزینه برای تحصیل و زندگی به شمار می رود و برای دانشجویانی که به هزینه ها بسیار اهمیت می دهند می تواند گزینه مناسبی باشد . برای هزینه زندگی می توانید ماهیانه 400 دلار را در نظر بگیرید و در کنار تحصیل نیز به کارهای پاره وقت مشغول شوید .

ویزای تحصیلی تاجیکستان

دانشگاه های پزشکی تاجیکستان

اکثر دانشگاه های تاجیکستان در شهر دوشنبه پایتخت این کشور قرار گرفته اند و در زمینه پزشکی می توان به دانشگاه ایالتی پزشکی تاجیک اشاره کرد . این دانشگاه که توسط وزارت بهداشت اداره می شود یک دانشگاه دولتی می باشد که تمام هزینه های آن را دولت تامین می کند . دانشگاه بوعلی سینا نیز از دیگر دانشگاه های معتبر این کشور است که دور های پزشکی را به دانشجویان متقاضی ارائه می کند .

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از هرگونه اقدام با کارشناسان ما در موسسه مهر آفرین رجبی تماس گرفته و از شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی تاجیکستان مطلع شوید . مشاوران ما متناسب با شرایط شما تمام گزینه های تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در تاجیکستان را برای شما بررسی کرده و بهترین آن را به شما پیشنهاد می دهند . اخذ ویزای تحصیلی در بهترین دانشگاه های دنیا در کوتاهترین زمانم ممکن از جمله تخصص ما در موسسه می باشد . جهت دریافت هرگونه اطلاعات با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید .

3.5/5 - (2 امتیاز)

6 دیدگاه در “شرایط پذیرش دانشگا های پزشکی تاجیکستان

  1. باران گفت:

    وقتی دانشگاهی مورد تایید نیست …و امکان کار بعد تحصیل در اون کشور پایین باشه باید چیکار کرد؟

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود باید مهاجرت کنید به کشورهایی که به کادر درمان نیاز دارند از جمله : کشورهای اسکاندیناوی و آلمان
      با تشکر از سوال شما

  2. طاها گفت:

    سلام آیا دانشگاه بو علی سینا مورد تایید ایران است؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      دانشگاه های تاجکستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند.

      با تشکر از سوال شما

  3. zhr گفت:

    سلام. میخوام پزشکی یا دندانپزشکی بخونم و گزینه اولم کشور ترکیه هستش ولی امتحان یوس نسبت به سالهای قبل خیلی سخت شده میگن آیا وآقعا درسته؟ امکان موفقیت تو آزمون یوس چقدر هستش ؟
    اگه ترکیه نباشه کشوری میخوام که هزینه ش کم باشه آیا واقعا تاجیکستان گزینه خوبی هستش برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی.
    امکان بورسیه تحصیلی وجود داره؟
    میشه راهنماییم کنین خیلی ممنون

    1. مشاور تحصیلی مهاجرت گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      آزمون یوس به نسبت آزمون کنکور ایران آزمون آسان تری است و این که بسته به خودتان هم دارد که چگونه آمادگی لازم برای امتحان را داشته باشید. کشور تاجیکستان دانشگاه تایید ندارد و این که شما بعد از تحصیل نمی توانید در ایران بازار کار داشته باشید می تواند دلیل خوبی برای بهتر بودن کشور ترکیه است.

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه