تحصیل رشته پرستاری در ترکیه

اگر دوست دارید در یکی از کشورهای خوب و شناخته شده در منطقه به تحصیل پرستاری بپردازید ، می توانید مقاله پیش رو که توسط مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ارائه شده را مطالعه کنید و اطلاعات خوبی راجع به تحصیل رشته پرستاری در ترکیه کسب کنید.

تحصیل رشته پرستاری در ترکیه خصوصا در بین ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد و از آنجا که پرستاری به عنوان یک حرفه ضروری و حساس شناخته می شود ، غیر معمول نیست که بسیاری از دانشجویان بین المللی علاقه مند به پرستاری ترجیح می دهند این رشته را در کشورهای خارج از زادگاه خود تحصیل کنند.

دانشگاه های ترکیه با جهانی سازی آموزش های خود ، زمینه را برای آموزش دانشجویان بین المللی در موسسات مختلف فراهم کرده است.

تعداد زیادی از دانشگاه های ترکیه ، به عنوان شناخت این واقعیت که داشتن یک موسسه متنوع تر و چند وجهی ممکن است منجر به حرفه ای های متنوع تر در کلاس جهانی می شود ، شروع به ارائه پورتال های پذیرش ویژه دانشجویان بین المللی کرده اند.

پیشتر هم در همین سایت ، مقاله تحصیل در ترکیه ارائه شده که با مطالعه آن مقاله با کلیات و چگونگی تحصیل در این کشور آشنا خواهید شد.

 

فهرست مطالب
تحصیل رشته پرستاری در ترکیه

در این مقاله به دنبال چگونگی تحصیل رشته پرستاری در ترکیه ، نکات کلیدی در باب تحصیل پرستاری برای دانشجویان بین المللی را مورد بررسی قرار داده ایم، شما میتوانید برای صرفه جویی در زمان خود از ویدیو  زیر بهره ببرید و در صورتی که سوالی هم داشتید، با کارشناسان ما در تماس باشید.

پادکست تحصیل رشته پرستاری در ترکیه

شرایط تحصیل پرستاری در ترکیه

برای تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه ، دانشجو باید شرایط خاصی را برای پذیرش داشته باشد ، که ممکن است با توجه به دانشگاه های خاص متفاوت باشد.

به عنوان مثال در چارچوب شرایط تحصیل پرستاری در ترکیه ، دانشگاه مدیترانه شرقی از دانشجویان بین المللی خواسته است که یک نسخه از گواهینامه متوسطه یا مقاطع بالاتر را ارائه کند ، همچنین بر حسب انتخاب زبان تحصیل در دانشگاه (دولتی) متقاضیان را ملزم به ارائه نمرات آزمون YOS و SAT می کند، در این میان اگر زبان انتخابی ترکی باشد نمره هر دو آزمون و اگر زبان انگلیسی باشد فقط نمره آزمون SAT مورد نیاز است.

آزمون YOS اختصاصا برای دانشجویان بین المللی طراحی شده و شامل سوالات ریاضی و هوش است ، متقاضیان تحصیلات پزشکی و پیراپزشکی مانند رشته پرستاری باید در آزمون نمره بالایی کسب کرده باشند.

آزمون SAT یک آزمون آمریکایی است که شامل دو بخش 1 و 2 می باشد ، دانشگاه های پرستاری که به زبان انگلیسی تدریس می کنند ، آزمون SAT1 را درخواست می کنند و SAT2 صرفا در دانشگاه فنی استانبول مورد قبول است.

همچنین دانشگاه های ترکیه توجه ویژه ای نیز به سن متقاضیان تحصیل پرستاری دارند ، به این معنا که برای تحصیل در مقطع کارشناسی سن افراد نباید بیشتر از 23 سال باشد ، این شرایط برای مقاطع فوق لیسانس و دکترا به ترتیب 30 و 34 سال است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

فرصت مشاوره رایگان ما را برای کسب اطلاع دقیق از داده های تجربی مهاجرت و همچنین روند اجرا و پیشبرد پرونده مهاجرت از دست ندهید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

محبوب ترین دانشگاه ها برای تحصیل پرستاری در ترکیه

  • دانشگاه حاجت تپه
  • دانشگاه کوچ
  • دانشگاه Bahçesehir
  • دانشگاه بزمی عالم
  • دانشگاه یدی تپه
  • دانشگاه استانبول

برای ثبت نام در محبوب ترین دانشگاه ها برای تحصیل پرستاری در ترکیه ، ممکن است به اثبات مهارت انگلیسی نیاز داشته باشید ، چندین آزمون انگلیسی استاندارد مانند PTE ، TOEFL و IELTS وجود دارد که می توانید برای اثبات سطح زبان انگلیسی خود استفاده کنید.

تحصیل پرستاری در دانشگاه حاجت تپه

دانشکده پرستاری دانشگاه حاجت تپه ۶۰ سال است که به برنامه های دانشگاهی و تحقیقاتی خود افتخار می کند و همین باعث شده ، یک دانشکده پرستاری برجسته در ترکیه به شمار برود.

این دانشکده به دلیل تحقیقات علمی و همکاری های چند جانبه دارای شهرت ملی و بین المللی است و این دانشکده ی مجرب به دلیل دارا بودن جدیدترین فناوری آموزشی ، دانشجویان را از داخل کشور و خارج کشور به خود جذب می کند.

برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل پرستاری در دانشگاه حاجت تپه ، در مدیریت خدمات پرستاری ، با هدف آموزش محققان ، مربیان و رهبرانی است که خدمات پرستاری و بهداشتی را با تمرکز بر بهبود بهره وری و کیفیت ، مدیریت می کنند.

فارغ التحصیلان می توانند به عنوان مدیران پرستار سطح متوسط و سطح بالا در تنظیمات اولیه ، متوسطه و عالی مراکز بهداشتی و همچنین موقعیت های تدریس در دانشگاه ها فعالیت کنند و برای عمل مبتنی بر شواهد مطالعاتی انجام دهند.

تحصیل پرستاری در دانشگاه حاجت تپه

تحصیل پرستاری در دانشگاه کوچ

دانشکده ی پرستاری دانشگاه کوچ از سال ۱۹۵۲ شروع به کار کرده و فلسفه دوره پرستاری این دانشگاه ، آموزش افراد برای تبدیل شدن به متخصصانی با حساسیت های مبتنی بر بنیان نگاه انسانی و اخلاق قوی است.

رستاران پس از اتمام برنامه خود باید بتوانند دیدگاه جهانی در مورد مراقبت از بیمار را داشته باشند ، تا بتوانند به سلامتی بهتر کمک کنند و مجهز به نوع خلاقیت لازم برای ایجاد تغییر در پیشرفت رشته پرستاری باشند.

دانشجویان پرستاری دانشگاه کوچ قادر به ارزیابی سلامت هستند ، توانایی پاسخگویی فعال و مثبت به مسائل را با بررسی مستقیم دارند ، آنها دیدگاه بین المللی و احساس مسئولیت اجتماعی را در خود پرورش می دهند و قادر به فعالیت در زمینه مراقبت های بهداشتی بین المللی و در جامعه جهانی هستند.

در دانشکده پرستاری ، تمرکز بر بورس تحصیلی مبتنی بر شواهد ، یادگیری عملی و تجربه عملی است که دانشجویان را برای این رشته آماده می کند ، دانشجویان دانشکده پرستاری نه تنها مفاهیم و فنون پرستاری را می آموزند بلکه در پروژه های تحقیقاتی با هدف ایجاد شیوه های جدید پرستاری برای آینده نیز شرکت می کنند. هزینه ی تحصیل پرستاری در این دانشگاه نیز ۱۱۰،۰۰۰ لیر در سال است

تحصیل پرستاری در دانشگاه باغچه شهیر

هدف از برنامه های پرستاری دانشگاه باغچه شهیر، تربیت پرستاران با دانش ، مهارت و نگرش است که بتوانند مراقبت های پرستاری جامعی را در زمینه حفاظت ، توسعه ، درمان و توان بخشی از سلامت فردی و جمعی ارائه دهد.

پرستارانی که در پایان تحصیلات پرستاری از دانشگاه Bahçesehir فارغ التحصیل می شوند ، شناخت کافی از ساختار ، عملکردهای فیزیولوژیکی و رفتار افراد سالم و بیمار و رابطه بین سلامتی و محیط جسمی و اجتماعی داشته و دانش کافی در مورد علوم مبتنی بر پرستاری عمومی دارند.

هدف این است که آنها اطلاعات کافی در مورد ساختار اساسی ، اصول ، اخلاق حرفه ای و اصول اساسی بهداشت داشته باشند ، هزینه تحصیل پرستاری در دانشگاه باغچه شهیر 5،۵۳۰ دلار در سال می باشد.

تحصیل پرستاری در دانشگاه باغچه شهیر

تحصیل پرستاری در دانشگاه بزمی عالم

دوره کارشناسی در رشته پرستاری در دانشگاه بزمی عالم نیاز به چهار سال برنامه درسی با دریافت دوره های فشرده انگلیسی پزشکی دارد که همزمان با موضوعات خاص پرستاری است و دانشجویان را برای تبدیل شدن به متفکران ، محققان و پرستاران بسیار واجد شرایط آماده می کند؛ هزینه تحصیل پرستاری در دانشگاه بزمی عالم ۲،۱۳۷ یورو در سال است.

تحصیل پرستاری در دانشگاه های خصوصی ترکیه

دانشگاه های خصوصی ترکیه یک مزیت خیلی خوب برای پذیرش دارند که نیازی به آزمون ورودی ندارند ، بنابراین یک متقاضی ایرانی بدون نگرانی از آزمون و یا ویزای ورود به ترکیه می تواند فقط بر حسب نمرات دوره متوسطه و معدل بالا وارد دانشگاه شود ، اما موضوع مهم در این دانشگاه ها بحث شهریه است.

شهریه متوسط تحصیل پرستاری در دانشگاه های خصوصی ترکیه می تواند در حدود ۲۰۰۰۰ دلار سال باشد ، بالاترین هزینه مربوط به دانشگاه کوچ است که در سال تحصیلی جاری ۱۹۵۰۰ دلار بوده است.

نکته دیگر تسلط به اندازه کافی از دانش زبان انگلیسی است ، دانشجویان پرستاری که تحصیل به زبان انگلیسی را انتخاب کرده باشند باید مدرک زبان در حد متوسط به بالا ( آیتلس ۶ تا ۷) را ارائه کنند.

برنامه ریزی برای تحصیل در ترکیه را می توانید با دانش بیشتری که از مقالاتی مانند موارد زیر به دست می آورید، به راحتی انجام دهید

روند تحصیل رشته پرستاری ترکیه

برای اینکه بتوانید روند تحصیل رشته پرستاری ترکیه  را طی کنید و پرستار شوید ، باید یک دوره 4 ساله دوره لیسانس را بگذرانید ، پیش از این ، ترکیه برنامه های مبتنی بر دیپلم و برنامه های کاردانی را ارائه می داد.

تکمیل دوره کاردانی فقط دو سال به طول می انجامید و براساس برنامه های کاردانی دانشگاه ایالات متحده الگوبرداری شده بود اما این برنامه خیلی طول نکشید و ترکیه بعداً به ارائه یک برنامه کارشناسی پرداخت که تکمیل آن 4 سال طول می کشد.

دوره کارشناسی ارشد پرستاری در ترکیه 4 ترم طول می کشد و پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد ، دانشجو می تواند به ادامه تحصیل در مقطع دکترا بپردازد ؛ برنامه ای که باید حداکثر طی 8 ترم تکمیل شود.

پرستاری که تحصیلات تکمیلی خود را به پایان برساند ، “پرستار متخصص” شناخته می شود ، موسساتی مانند دانشگاه مدیترانه شرقی ، برنامه کارشناسی ارشد پرستاری را ارائه می دهند ، این دانشگاه همچنین برای تحصیل رشته پرستاری در ترکیه ، شرایط پذیرش مورد نیاز و علایق پژوهشی احتمالی را ذکر می کند.

از طرف دیگر ، دانشگاه اسکودار دکترای پرستاری را ارائه می دهد ، برنامه پرستاری که شامل زمینه های مختلف تخصصی مانند پرستاری داخلی و پرستاری بیماری های جراحی است.

هزینه تحصیل رشته پرستاری در ترکیه

هزینه تحصیل رشته پرستاری در ترکیه

از نظر هزینه تحصیل رشته پرستاری در ترکیه برای یک دوره ۴ ساله لیسانس در دانشگاه های دولتی ۴۵۰۰ دلار در سال است ، این فقط شهریه است و هزینه های بیمه درمانی ، امکانات رفاهی ، غذا و سایر هزینه های لازم برای محل اقامت دانشجو در ترکیه را شامل نمی شود.

برای کسانی که قبل از ثبت نام نیاز به گذراندن یک برنامه مقدماتی دارند ، هزینه این برنامه سالانه ۴،۷۵۰ دلار است ، از نظر هزینه زندگی ، برخی از دانشکده های پرستاری در ترکیه برای دانشجویان نیازمند به محل زندگی در نزدیکی دانشگاه ، تخفیف هایی مانند هتل Îstînye înîversitesi را ارائه می دهند.

برای تحصیل یک رشته دانشکده علوم بهداشتی در یک دانشگاه دولتی مانند دانشگاه مدیترانه شرقی (واقع در قبرس شمالی با زبان تدریس ترکی و انگلیسی) شهریه در سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ بدون بورسیه ۱۴۵۸۵دلار مقرر شده است و این می تواند با بورسیه های ۵۰% و یا ۲۵% به ۷۰۰۰ و ۱۱۰۰۰ دلار کاهش پیدا کند.

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ضمانت اجرای پرونده را برای اشخاصی که 0 تا 100 مراحل مشاوره و آماده سازی پرونده با ما همراه بوده اند را تا حد بالایی پیاده سازی می کنیم تا اینچنین از هرگونه خطای قابل پیشگیری چشم پوشی شود. و این تعهد ما منجر به موفق پرونده شما خواهد شد.

همانطور که در ویدیو برخی از پذیرش های موفق دانشگاه های سراسر دنیا را به نمایش گذاشته ایم، باور داریم که ارائه خدمات با کیفیت در کنار تجربه منجر به موفقیت پرونده مهاجرتی شما خواهد شد.

پخش ویدیو

مدارک مورد نیاز تحصیل پرستاری در ترکیه

یکی از مزیت های بارز کشور ترکیه عدم نیاز به اخذ ویزا است ، دانشجویان در صورت داشتن یک پذیرش موفق می توانند با ارائه اسپورت معتبر وارد خاک ترکیه شوند و در دانشگاه مورد نظر ثبت نام کنند اما دانشگاه مدارکی را نیاز دارد که باید به درستی آماده شود:

  • ترجمه ترکی گواهی پایان دیپلم دوازده ساله
  • ترجمه ریزنمرات دوران متوسطه
  • ترجمه ترکی گذرنامه
  • درخواست پذیرش
  • انگیزه نامه

مقایسه شرایط پذیرش تحصیل پرستاری در کشورهای دیگر با مطالعه مقالات زیر

اعتبار مدرک پرستاری دانشگاه های ترکیه در ایران

از دانشگاه های فوق مدرک اخذ شده از دانشگاه های استانبول ، یدی تپه ، Bahçesehir ، کوچ و حاجت تپه مورد قبول وزارت بهداشت ایران می باشد.

دانشگاه های فوق محبوب ترین ها برای تحصیل پرستاری بوده اند اما علاوه بر این ها ، اگر شما مدرک پرستاری از دیگر دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه مانند دانشگاه اژه در ازمیر ، دانشگاه غازی ، دانشگاه Acıbadem ، دانشگاه آتاتورک ، دانشگاه Dokuz Eylül ، دانشگاه Başkent ، دانشگاه Izmir Katip Celebi ، دانشگاه Ondokuz Mayis ، دانشگاه مدیپول و دانشگاه مرمره اخذ کرده باشید ، مدرک شما در ایران کارآیی خواهد داشت ، زیرا تمامی دانشگاه های نامبرده در سال 2023-2024 مورد تایید وزارت بهداشت ایران بوده است.

شرایط کار پرستاران در ترکیه

فارغ التحصیلان پرستاری در ترکیه ، چند گزینه برای کار و تحصیل پیش رو دارند ، آنها باید زبان ترکی خود را تقویت کرده تا بتوانند در بیمارستان ها با بیماران ارتباط برقرار کنند و این جزو شرایط کار پرستاران در ترکیه خواهد بود (فراموش نکنید که فارغ التحصیلان بومی برای کار در اولیت هستند).

همچنین فارغ التحصیلان می توانند در آزمون اختصاصی ادامه تحصیل برای رشته پزشکی شرکت کنند و یا در آزمون پرستاری ثبت شده و یا NCLEX-RL شرکت کرده و برای ادامه تحصیل در آمریکا آماده شوند.

میزان حقوق پرستاران در ترکیه با توجه به تجربه ، مهارت و جنسیت می تواند از 3000 تا 9000 لیر متغیر باشد. اگر به رشته پرستاری علاقه مندید ، ترکیه یکی از کشورهای عالی برای تحصیل در این رشته است ، چنانچه در این راه به کمک نیاز دارید می توانید با ما در تماس باشید ، یکی از راه های ارتباطی ، درج سوال در بخش دیدگاه سایت است ، کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به این بخش ، بصورت روزانه پاسخ می دهند ، اما ابتدا پرسش و پاسخ های زیر را مرور کنید.

شرایط کار پرستاران در ترکیه

سوالات پر تکرار تحصیل رشته پرستاری در ترکیه

دانشگاه های دولتی ترکیه بر حسب انتخاب زبان تحصیل در دانشگاه (دولتی) متقاضیان را ملزم به ارائه نمرات آزمون YOS و SAT می کنند. در این میان اگر زبان انتخابی ترکی باشد نمره هر دو آزمون و اگر زبان انگلیسی باشد فقط نمره آزمون SAT مورد نیاز است.

آزمون YOS اختصاصا برای دانشجویان بین المللی طراحی شده و شامل سوالات ریاضی و هوش است ، متقاضیان تحصیلات پزشکی و پیراپزشکی مانند رشته پرستاری باید در آزمون نمره بالایی کسب کرده باشند.

آزمون SAT یک آزمون آمریکایی است که شامل دو بخش 1 و 2 می باشد ، دانشگاه های پرستاری که به زبان انگلیسی تدریس می کنند ، آزمون SAT1 را درخواست می کنند و SAT2 صرفا در دانشگاه فنی استانبول مورد قبول است.

هزینه تحصیل پرستاری در ترکیه از نظر شهریه برای یک دوره 4 ساله لیسانس در دانشگاه های دولتی 4500 دلار در سال است ، این فقط شهریه است و هزینه های بیمه درمانی ، امکانات رفاهی ، غذا و سایر هزینه های لازم برای محل اقامت دانشجو در ترکیه را شامل نمی شود.

بله ، دانشگاه های خصوصی ترکیه یک مزیت خیلی خوب برای پذیرش دارند که نیازی به آزمون ورودی ندارند ، بنابراین یک متقاضی ایرانی بدون نگرانی از آزمون و یا ویزای ورود به ترکیه می تواند فقط بر حسب نمرات دوره متوسطه و معدل بالا وارد دانشگاه شود ، اما موضوع مهم در این دانشگاه ها بحث شهریه است. شهریه متوسط برای تحصیل در یک دانشگاه خصوصی ترکیه برای رشته پرستاری می تواند در حدود 20000 دلار سال باشد ، بالاترین هزینه مربوط به دانشگاه کوچ است که در سال تحصیلی جاری 19500 دلار بوده است.

میزان حقوق پرستاران در ترکیه با توجه به تجربه ، مهارت و جنسیت می تواند از 3000 تا 9000 لیر متغیر باشد.

دانشگاه حاجت تپه دانشگاه کوچ دانشگاه Bahçesehir دانشگاه بزمی عالم دانشگاه یدی تپه دانشگاه استانبول

چنانچه مایل به کسب اطلاعات بهتر و کاملتر از نحوه تحصیل رشته پرستاری در ترکیه هستید ، با مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس بگیرید تا شما را از جزییات امر بیشتر آگاه کنند ، ما خوشحال می شویم که بتوانیم شما را راهنمایی کنیم ، ضمناً اگر به رشته های علوم پزشکی علاقه دارید ، مطالعه مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه را از دست ندهید.

بررسی عملکرد شرکت رجبی از دید مشتریان با پرونده های موفق

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

24 دیدگاه در “تحصیل رشته پرستاری در ترکیه

  1. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه esi گفت:

    سلام وقت بخیر امکان هست ک در ایران دانشگاه رو تموم.کنیم و برای کار و زندگی به اونجا بریم
    ینی اینجا. دانشگاه پرستاری رو تموم کنیم اونجا بریم سرکار؟
    یا بهتره همین جا ادانشگاه بورسیه مون کنه؟
    برای قبولی باید ازمون یوس بدیم کدوم منبع کمک میکنه ک بهتر بتونیم با این ازمون اشنا شیم میشه کمک کنید
    من ترکیم عالیه اما زبان افتضاح مشکلی ایجاد میکنه؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      کشور ترکیه در حال حاضر به نیروی کار خارجی احتیاج ندارد بنابراین در صورتی که در ایران تحصیل کنید برای ویزای کاری کشورهایی چون آلمان میتوانید اقدام کنید .
      برای آزمون sat میتوانید در کالج آمادگی آزمون شرکت کنید . برای ازمون sat می بایست زبان انگلیسی قوی داشته باشید اما اگر تمایل تحصیل به زبان ترکی دارید میتوانید در آزمون yos شرکت کنید .

      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه عارف گفت:

    سلام خسته نباشید یه سوال داشتم دانشگاه خصوصی ترکیه برای هر ترم تحصیلی برای رشته پرستاری چقدر میگیره ؟ممنونم

    1. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بسته به دانشگاه متفاوت است . در دانشگاه های دولتی تقریبا ترمی 1000 دلار و در دانشگاه های خصوصی تقریبا ترمی 2000 دلار می باشد .

      با تشکر از سوال شما

  3. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه یگانه گفت:

    سلام
    من ۱۸ سالمه و دیپلم فنی حرفه ای دارم
    میتونم رشته پرستاری توی ترکیه بخونم ؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله امکان پذیر است.

  4. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه مدیا گفت:

    سلام وقتتون بخیر ببخشید من ۲۹ سالمه و معدل پیش ۱۵ هست میتونم برای کارشناسی پرستاری در ترکیه اقدام کنم؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله میتوانید در دانشگاه های دولتی یا خصوصی ترکیه تحصیل کنید.

      با تشکر از سوال شما

      1. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه صغی گفت:

        سلام .ببخشید معدل کتبی مد نظره یا معدل نهایی.و اینک چه دانشگاه خصوصی باشه چه دولتی هردو شرط معدل بالا رو دارن؟؟ممنون میشم جواب بدین

        1. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          معدل کل معمولاً مهم تر است.
          شرط معدل کاملا بستگی به دانشگاه دارد و معدل خاصی مد نظر نیست .
          و لزوما همه دانشگاه ها معدل های خیلی بالایی نیاز ندارند.

          با تشکر از سوال شما

  5. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه Ahmad گفت:

    با سلام

    من رفتم دوره كمك بهياري
    و دوره بهياري رفتم سن من ١٨
    ميشه ميرم تركيه پرستاري بخونم يا نه

    با تشكر

    1. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با مدرک دیپلم تان میتوانید برای تحصیل در دانشگاه های دولتی یا خصوصی ترکیه اپلای نمایید

      با تشکر از سوال شما

  6. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه الی گفت:

    سلام با رشته انسانی هم میشه پرستاری بخونیم در ترکیه؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در صورتی که دیپلم تان 12 ساله باشد بله میتوانید اپلای کنید.

      با تشکر از سوال شما

  7. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه ندا گفت:

    سلام
    من ۳۳ سالمه
    کارشناسی مهندسی الکترونیک دارم
    میخوام پرستاری بخونم
    آیا در ترکیه میتونم بخونم یا نه؟ باتوجه به اینکه نوشتید حداکثر ۲۳ سال
    اگرنه ، آیا دوره هایی در ترکیه وجود داره که شرط سنی نخواد؟ومدرکش معتیر باشه؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله میتوانید در ترکیه برای لیسانس پرستاری اپلای کنید و سن تان مشکلی ندارد .

      با تشکر از سوال شما

  8. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه سما گفت:

    سلام خسته نباشید بنده فارغ التحصیل مهندس پزشکی هستم و28سالمه میخواستم دررشته پرستاری دانشکده خصوصی تحصیل کنم شرایطشو لطف میکنین

    1. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      تحصیل در رشته پرستاری به دو زبان انگلیسی و ترکی انجام می‌شود. بدون مدرک زبان می‌توانید در بسیاری از دانشگاه ها پذیرش دریافت کنید. ( امکان یادگیری زبان قبل از ورود به دانشگاه، در کالج های آموزشی وجود دارد)
      پذیرش اکثر دانشگاه های خصوصی نیز به صورت مستقیم و بدون آزمون ورودی انجام می‌شود.

      باتشکر از سوال شما

    2. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه Mobi گفت:

      با سلام
      من امسال از دبیرستان فارغ التحصیل شدم معدلم 19/90 هستش ایا میتونم به صورت رایگان رشته ی پرستاری توی دانشگاه های خصوصی ترکیه بخونم یا نه؟؟؟
      و یا اگر نمیشه توی چه کشگر هایی میتونم رایگان بخونم؟

      1. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه فراهم نیست و دانشگاه ها شهریه دارند. ولی هزینه تحصیل بسیار مناسب است.
        تحصیل در کشورهای آلمان، فرانسه و اسلواکی به زبان بومی رایگان است.

        با تشکر از سوال شما

  9. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه زینب گفت:

    اگر در بورسیه قبول بشیم باز هم باید آزمون بدیم؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      اگر هدف شما تحصیل در مقطع لیسانس رشته پرستاری می باشد، برای ورود به اکثر دانشگاه ها باید در آزمون sat یا yos شرکت نماييد و ورود به دانشگاه ارتباطی به بورسیه ندارد، در مقاطع بالاتر نیز دانشگاه ها آزمون ورودی ندارند.

      با تشکر از سوال شما

  10. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه Negin R گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون
    میشه لطف کنین بگین کمترین هزینه ترمی پرستاری چقدر هسش؟من معدلم دیپلمم۱۸/۵۰هسش

    1. تحصیل رشته پرستاری در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      دانشگاه هاى تركيه به دو دسته خصوصى و دولتى تقسيم ميشوند و نرخ دريافت شهريه نيز به دو نوع لير و دلار ميباشد
      حداقل هزينه تحصيل در رشته پرستارى ٥٠٠ تا ٣٠٠٠ دلار ميباشد
      با توجه به معدلتان امكان تحصيل رايگان در فرانسه و المان را نيز داريد .

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه