تحصیل رشته پرستاری در آفریقای جنوبی

امروزه پرستاری به عنوان یکی از مهمترین مشاغل دنیا مطرح است و این امر به این دلیل است که بخش مراقبت های بهداشتی یک کشور را فعال نگه می دارد ، در سال های اخیر دانشجویان بین المللی بسیاری نیز علاقه مند به تحصیل رشته های پزشکی از جمله تحصیل رشته پرستاری در آفریقای جنوبی شده اند ، لذا مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های پرستاری آفریقای جنوبی را در ادامه بیان کرده اند.

تحصیل رشته پرستاری در آفریقای جنوبی به دلیل هزینه های کم و اعتبار بالای دانشگاه ، محبوبیت خاصی بین دانشجویان بین المللی دارد؛ تحصیل رشته پرستاری در مقطع کارشناسی ۴ سال و در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های آفریقای جنوبی یک سال است.

برای تبدیل شدن به یک پرستار مجاز در آفریقای جنوبی ، باید دو مرحله را پشت سر بگذارید : باید از یک دانشگاه معتبر مدرک بگیرید و سپس در SANC ثبت نام کنید.

دانشکده های پرستاری خصوصی در آفریقای جنوبی و موسسات دولتی مدارک و دیپلم های یکسانی را ارائه می دهند و برای تکمیل مدارک تحصیلی خود ، کافی است دانشگاهی را انتخاب کنید که مناسب نیازهای شما باشد.

برای دریافت اطلاعات دقیق تر در خصوص سیستم آموزشی دانشگاه های آفریقای جنوبی و هزینه های تحصیل و زندگی در آن به مقاله تحصیل در آفریقای جنوبی مراجعه نمایید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته پرستاری در آفریقای جنوبی

دوره های پریمدیکال پرستاری آفریقای جنوبی

برای تحصیل رشته پرستاری در آفریقای جنوبی نیازی به شرکت در دوره های پریمدیکال نمی باشد و در واقع دانشگاه های آفریقای جنوبی چنین دوره هایی برای دانشجویان بین المللی خود ندارند و شرکت در دوره های پریمدیکال پرستاری آفریقای جنوبی بعنوان پیشنیاز ورود به دانشگاه های این کشور نیست.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر به دنبال راه مطمئن مهاجرت هستید ، پیشنهاد می کنیم از اطلاعات مشاورین ما با تماس تلفنی رایگان بهره مند شوید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های پرستاری آفریقای جنوبی

بیش از ۳۰۰ دانشگاه ، کالج و موسسه در آفریقای جنوبی وجود دارد که دوره های پرستاری را ارائه می دهند ، این دانشگاهها در سراسر کشور پراکنده شده اند و بخشی از موسسات عالی در آفریقای جنوبی را تشکیل می دهند.

در زیر اطلاعات جامع برای همه متقاضیان آینده نگر که علاقمند به اخذ پذیرش در بهترین دانشگاه های پرستاری آفریقای جنوبی هستند ارائه شده است.

تحصیل پرستاری در دانشگاه ویتواترسرند

دانشگاه ویتس یک موسسه دولتی است که تقریبا 37000 دانشجو و 6000 کارمند را در خود جای داده و اگرچه فضای تحصیل پرستاری در دانشگاه ویتواترسرند نسبت به سایر دانشکده های پرستاری نسبتا کوچک است ، اما دانشکده های پرستاری دانشگاه ویتواترسرند بهترین در آفریقای جنوبی است.

موقعیت دانشگاه ویتس در در ژوهانسبورگ ، مرکز اقتصادی و صنعتی قاره آفریقا ، آن را در مکان خوبی برای تعامل با بخش های عمومی و خصوصی ، جامعه مدنی و سایر عوامل اجتماعی قرار می دهد تا تغییرات معناداری را در جامعه ایجاد کنید.

شرایط پذیرش پرستاری

برای تحصیل پرستاری در دانشگاه ویتواترسرند متقاضیان باید سطح زبانی زیر را داشته باشند :

  • سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی ( IELTS ) با حداقل نمره آزمون 7.0
  • سنجش زبان انگلیسی کمبریج ( CAE ) با حداقل 185 امتیاز.
تحصیل پرستاری در دانشگاه ویتواترسرند

در موارد استثنایی ، آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی ( TOEFL ) ممکن است توسط دانشگاه با حداقل نمره آزمون 600 برای آزمون کاغذی ( PBT ) یا 250 برای آزمون کامپیوتری ( CBT ) یا 100 در آزمون در آزمون مبتنی بر اینترنت ( IBT ) پذیرفته شود.

همچنین دانشجویان بین المللی ملزم به ثبت نام محدود در شورای پرستاری آفریقای جنوبی هستند ، دپارتمان آموزش پرستاری در تکمیل ثبت نام ، این روند را با شورای پرستاری آفریقای جنوبی تسهیل می کند.

مدارک زیر برای ارائه به شورای پرستاری ، شش هفته قبل از شروع دوره مورد نیاز است.

  • نامه هدف
  • رزومه
  • کپی پاسپورت معتبر
  • گواهی صلاحیت حرفه ای
  • مجوز معتبر برای تمرین از طرف نهاد تنظیم کننده
  • مجوز تحصیل دپارتمان امور داخلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه Witwatersrand
  • متن علمی آموزش
  • اثبات پرداخت مبلغ 1000000 رند به شورای پرستاری آفریقای جنوبی

تحصیل پرستاری در دانشگاه پرتوریا ( up )

گروه علوم پرستاری در دانشگاه پرتوریا ، به عنوان پیشگام در حرفه پرستاری ، اولین برنامه را در پرستاری در آفریقای جنوبی ارائه داد و در سال 1956 تاسیس شد.

از زمان تأسیس ، این گروه نقش اصلی را در آموزش پرستاری در آفریقای جنوبی ایفا کرده است و شایستگی در علوم پرستاری برای برتری در برنامه های آموزشی و تحقیقاتی خود تلاش می کند و تمرکز آن بر ارتقاء رشد فکری ، فرهنگی و شخصی همه دانشجویان است.

گروه علوم پرستاری UP بخشی از کالج های آموزشی پرستاری متعددی است که در سراسر آفریقای جنوبی پراکنده شده اند ، این دانشکده زیر دانشگاه پرتوریا است و بنابراین پذیرش توسط سیستم های پذیرش دانشگاه پرتوریا انجام می شود.

در زیر لیست کامل دوره های ارائه شده در برنامه تحصیل پرستاری در دانشگاه پرتوریا ( up ) را جمع آوری کرده ایم تا داوطلبان احتمالی بتوانند از دوره های مختلف معتبر موجود در این دانشکده پرستاری آگاهی داشته باشند.

  • لیسانس علوم پرستاری
  • لیسانس علوم پرستاری ( آموزش و مدیری ت)
  • کارشناسی ارشد علوم پرستاری
  • دکترا پرستاری

برای تحصیل پرستاری در مقطع کارشناسی دانشگاه پرتوریا ( up ) متقاضی باید در دروس ریاضی و ریاضی حداقل 50 درصد نمره را کسب کرده باشد و دارای مدرک زبان آیلتس و تافل باشند.

برای مدرک کارشناسی ارشد غیر بالینی ممکن است مدرک کارشناسی دیگری نیز در نظر گرفته شود و برای مدرک کارشناسی ارشد بالینی لیسانس علوم پرستاری نیاز است.

دانشجو فقط در صورت داشتن مدرک کارشناسی ارشد در مقطع دکترا پذیرفته می شود و قبل از اینکه دانشجو مجاز به ثبت نام شود ، یک پیشنهاد تحقیقاتی کامل در رابطه با پایان نامه پیشنهادی باید به گروه علوم پرستاری ارائه دهد ، دانشجویی که قبلا روش تحقیق پرستاری ( یا معادل آن را از موسسه دیگری ) گذرانده باشد ، باید برای روش شناسی تحقیقات کاربردی ثبت نام کرده و در آن شرکت کند.

تحصیل پرستاری در دانشگاه کیپ غربی

دانشگاه کیپ غربی ( UWC ) در سال 1960 تأسیس شد و فضای منحصر به فردی در چشم انداز آموزش عالی آفریقای جنوبی ایجاد کرده است ، این دانشگاه یک موسسه پویا است که متعهد به تعالی در یادگیری ، آموزش ، تحقیق و نوآوری در یک محیط رقابتی جهانی است و در عین حال به ارزشها و اخلاقی که هویت آن را به عنوان یک دانشگاه پایبند است.

تحصیل در برنامه کارشناسی تحصیل پرستاری در دانشگاه پرتوریا ( up ) یک برنامه تمام وقت و ساختارمند با ماژول های تجویز شده است که طی چهار سال ارائه می شود و علاوه بر این ، دانشجویان ثبت نام شده در مراکز بالینی مانند بیمارستان ها برای آموزش بالینی اجباری قرار می گیرند و انتظار می رود که الزامات بالینی تعیین شده در برنامه را طبق دستور شورای پرستاری آفریقای جنوبی برآورده کنند.

برای تحصیل پرستاری در این دانشکده متقاضیان باید مدارک تحصیلی قبلی خود را معادل سازی کرده و دارای مدرک زبان بین المللی مانند آیلتس و یا تافل باشند.

تحصیل پرستاری در دانشگاه کیپ غربی

هزینه تحصیل پرستاری در آفریقای جنوبی

هزینه تحصیل پرستاری در آفریقای جنوبی بسته به مقطع و دانشگاه متفاوت بوده ، در زیر لیستی از شهریه چند دانشگاه برتر پرستاری در آفریقای جنوبی آورده شده است.

  • کارشناسی پرستاری در دانشگاه ویتواترسرند : ۶۹۷۰ رند
  • کارشناسی پرستاری در دانشگاه : ۸۶۳۰ رند
  • کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه : ۹۱۳۰ رند

اگر می خواهید تجربه تحصیل رایگان در رشته پرستاری را داشته باشید ، کافیست به زبان فرانسوی مسلط شوید و در فرانسه پرستاری بخوانید ؛ مقاله تحصیل رشته پرستاری در فرانسه را حتما مرور کنید تا اطلاعات کامل تری در مورد این پیشنهاد کسب کنید.

دیگر راه های ممکن اخذ اقامت و مهاجرت به آفریقای جنوبی را در ادامه لیست کرده ایم که پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید

بورسیه رشته پرستاری در آفریقای جنوبی

در دانشگاه های پرستاری آفریقای جنوبی معمولا هیچ بورسیه ای برای دانشجویان پرستاری در نظر گرفته نشده است ، البته متقاضیان می توانند بر اساس عملکرد تحصیلی خود از سایر بورسیه های موجود در دانشگاه ها به صورت فول فاند یا پرداخت هزینه های تحصیلی تا ۵۰ درصد بهره مند شوند.

توجه داشته باشید که تعداد این بورسیه رشته پرستاری در آفریقای جنوبی بسیار محدود است اما برای دریافت بورسیه های تحصیلی در رشته پرستاری می توانید کشورهای اروپایی را نیز انتخاب کنید ، مقاله تحصیل در ایتالیا را بخوانید تا با بورسیه های استانی و دولتی دانشگاه های آن بیشتر آشنا شوید.

بورسیه رشته پرستاری در آفریقای جنوبی

آزمون های ورودی پرستاری در آفریقای جنوبی

تحصیل رشته پرستاری در آفریقای جنوبی بدون آزمون ورودی برای دانشجویان بین المللی است و متقاضیان با معادل سازی مدراک تحصیلی قبلی خود می توانند از دانشگاه ها پذیرش بگیرند. و نیاز اساسی به شرکت در آزمون های ورودی پرستاری در آفریقای جنوبی نخواهند داشت.

زبان تحصیل پرستاری در آفریقای جنوبی

زبان تحصیل رشته پرستاری در آفریقای جنوبی انگلیسی است و داوطلبان بین المللی که مدارک خود را از موسساتی که در آن انگلیسی زبان آموزش نیست اخذ کرده اند ، باید مدرک مهارت انگلیسی خود را ارائه دهند.

معمولا این مدارک باید همراه با درخواست شما باشد و نباید از تاریخ درخواست به دانشگاه بیشتر از ۲۴ ماه باشد.

در بیشتر دانشگاه ها اگر قادر به ارائه مدرکی برای تسلط بر زبان انگلیسی خود در صورت درخواست نیستید ، می توانید در آزمون مهارت زبان انگلیسی دانشگاه ها شرکت کنید.

حداقل الزامات زبان انگلیسی و آزمون های زبان شناخته شده برای پذیرش در دانشگاه های آفریقای جنوبی به شرح زیر است :

الزامات زبان انگلیسی PTE Academic TOEFL paperbased TOEFL CBT TOEFL iBT IELTS Band Cambridge ESOL CEF Level
حداقل الزامات زبان انگلیسی 76.84 550 213 79 6.5 CAE C1

به منظور تحصیل پرستاری یا سایر رشته های پیراپزشکی در آفریقا، حتما از طریق منابع معتبر و دارای تجربه اطلاعات کاملی کسب کنید و پس از تصمیم گیری نیز ما در خدمت شما هستیم تا بتوانید مسیر را به درستی طی کنید.

همانطور که در ویدیو روبرو نمونه پذیرش های دانشگاه های مختلف را میبینید، که توسط کارشناسان ما اخذ شده اند، در این مسیر تجربه زیادی داریم و تمام تلاش ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی این است تا بتوانیم بهترین کیفیت را به مشتریانمان ارائه دهیم.

پخش ویدیو

چارت درسی پرستاری در دانشگاه های آفریقای جنوبی

چارت درسی پرستاری در دانشگاه های آفریقای جنوبی به شرح زیر است :

سال اول

  • مقدمه ای بر علوم پزشکی
  • علوم رفتاری انسان I
  • علوم یکپارچه پرستاری عمومی I
  • آناتومی برای علوم پرستاری I

سال دوم

  • فیزیولوژی و بیوشیمی پزشکی
  • میکروبیولوژی
  • علوم یکپارچه پرستاری عمومی II

سال سوم

  • فارماکولوژی
  • علوم پرستاری عمومی یکپارچه III

سال چهارم

  • مامایی II
  • علوم پرستاری عمومی یکپارچه IV

بررسی و مقایسه شرایط تحصیل پرستاری در چند کشور پیشنهادی ما را در ادامه مطالعه کنید

مزایا و معایب تحصیل پرستاری در آفریقای جنوبی

اگر در مورد برنامه های تحصیل پرستاری در خارج از کشور مقایسه قیمت می کنید و یا مزایا و معایب تحصیل پرستاری در آفریقای جنوبی را بررسی می کنید ، احتمالا متوجه خواهید شد که برنامه های آفریقای جنوبی نسبتا مقرون به صرفه هستند و این تا حدی به دلیل هزینه زندگی است که به طور قابل توجهی پایین تر از اکثر نقاط اروپا یا ایالات متحده است.

مزیت دیگر تحصیل رشته پرستاری در آفریقای جنوبی امکان تحصیل به زبان انگلیسی است و اینکه تحصیل در دانشگاه های آن بدون آزمون ورودی است و دانشجویان فقط با سطح مورد نیاز در زبان انگلیسی پذیرش می شوند؛ همچنین دانشگاه های پرستاری آفریقای جنوبی مورد تایید وزارت بهداشت می باشند.

بازار کار و درآمد پرستاران در آفریقای جنوبی

بازار کار و درآمد پرستاران در آفریقای جنوبی نسبتا خوب است و حدود ۴۰ درصد فارغ التحصیلان در هر سال در بخش خصوصی استخدام می شوند و میانگین حقوق یک پرستار ثبت شده در آفریقای جنوبی ماهانه ۱۸۴۹۲رند است که دستمزد نسبتا خوبی است و پرستاران بسته به سابقه و تحصیلات خود می توانند تا ۳۸۰۰۰ رند دستمرد داشته باشند.

برای آگاهی از قوانین کار ، مرخصی ، بیمه ، مرخصی زایمان ، حقوق بازنشستگی و حتی مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی مقاله کار در آفریقای جنوبی را مرور کنید؛ کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این محتوا شما را با تحصیل رشته پرستاری در آفریقای جنوبی آشنا کردند ، اگر سوالی در این زمینه دارید می توانید از بخش دیدگاه استفاده کرده و در اسرع وقت به پاسخ خود برسید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته پرستاری در آفریقای جنوبی

برای تحصیل پرستاری در آفریقای جنوبی نیازی به شرکت در دوره های پریمدیکال نمی باشد و در واقع دانشگاه های آفریقای جنوبی چنین دوره هایی برای دانشجویان بین المللی خود ندارند.

  • سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی ( IELTS ) با حداقل نمره آزمون 7.0
  • سنجش زبان انگلیسی کمبریج ( CAE ) با حداقل 185 امتیاز.
  1. کارشناسی پرستاری در دانشگاه ویتواترسرند : 6970 رند
  2. کارشناسی پرستاری در دانشگاه : 8630 رند
  3. کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه : 9130 رند

تحصیل رشته پرستاری در آفریقای جنوبی بدون آزمون ورودی برای دانشجویان بین المللی است و متقاضیان با معادل سازی مدرام تحصیلی قبلی خود می توانند از دانشگاه ها پذیرش بگیرند.

زبان تحصیل پرستاری در آفریقای جنوبی انگلیسی است و داوطلبان بین المللی که مدارک خود را از موسساتی که در آن انگلیسی زبان آموزش نیست اخذ کرده اند ، باید مدرک مهارت انگلیسی خود را ارائه دهند.

اگر شما نیز به فکر تحصیل رشته پرستاری در آفریقای جنوبی هستید هر چه سریع تر با مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز در ارتباط باشید تا بتوانید برای سال ۲۰۲۲ از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش تحصیلی بگیرید ، همچنین می توانید با مطالعه سایر مقالات رشته پرستاری که ۶ تای آن ها در زیر ارائه شده اند ، مقایسه خوبی بین دانشگاه ها و کشور ها داشته باشید ، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آفریقای جنوبی را نیز حتما بخوانید تا با چگونگی ورود به دانشگاه های پزشکی این کشور نیز آشنا شوید.

بخشی از دیدگاه های مشتریان ما را در مورد کیفیت اجرای پرونده های مهاجرتی شان بشنوید

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه