بهترین رشته برای مهاجرت

بهترین رشته برای مهاجرت

پاسخ: تمامی رشته های تحصیلی می توانند در کشوری مناسب باشند، هم برای تحصیل و هم بعد از آن برای کار، به همین خاطر انتخاب این امر بستگی به عوامل مختلفی دارد.

پاسخ: رشته های مهندسی نفت، مهندسی رباتیک، مهندسی خورشیدی، مهندسی نرم افزار، مهندسی محیط زیست، مهندسی داده، مهندسی هوش مصنوعی، مهندسی برق و مهندسی نانوتکنولوژی از بهترین رشته های مهندسی برای مهاجرت هستند.

پاسخ: بله رشته های پزشکی در اغلب کشورهای جهان جز معتبرترین، باکیفیت ترین و پردرآمدترین رشته ها تحصیلی هستند و مهاجرت برای تحصی آنان امری بسیار عاقلانه و مناسب است.

پاسخ: درآمد این رشته به طور متوسط در کشورهای برتر ارائه کننده آن 145,330 دلار است.

پاسخ: در حال حاضر کشورهای آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا، آلمان، فرانسه، سوئیس از برترین و بهترین مقاصد برای مهاجرت و تحصیل رشته های پزشکی هستند.

انتخاب بهترین رشته برای مهاجرت بستگی به پارامترهای مختلفی نظیر کشور مقصد، میزان بودجه، علاقه و استعداد متقاضی و دیگر مواردی دارد که در مجموع در انتخاب نهایی شما نقش بسیاری دارند. علاوه بر این امر، با توجه به انتخاب مقصد، باید بازار کار هر رشته، میزان درآمد آن، چگونگی پذیرش در رشته مربوطه و غیره را نیز بررسی کرد تا به این نتیجه رسید که آیا این رشته مناسب است یا خیر.

برای انتخاب رشته تحصیلی، علاقه شخصی و استعداد افراد نیز بسیار موثر است، وگرنه هر رشته تحصیلی می تواند در کشور یا کشورهایی به عنوان یکی از بهترین رشته ها انتخاب شود و تحصیل در آن ها شما را به موفقیت های بزرگی برساند. در این مطلب تیم کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی با بررسی دقیق هریک از این عوامل، رشته های برتر در گروه های تحصیلی مختلف را به همراه کشورهای مناسب برای تحصیل آنان در اختیار شما قرار خواهند داد.

برای انتخاب رشته تحصیلی، علاقه شخصی و استعداد افراد نیز بسیار موثر است، وگرنه هر رشته تحصیلی می تواند در کشور یا کشورهایی به عنوان یکی از بهترین رشته ها انتخاب شود و تحصیل در آن ها شما را به موفقیت های بزرگی برساند. در این مطلب تیم کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی با بررسی دقیق هریک از این عوامل، رشته های برتر در گروه های تحصیلی مختلف را به همراه کشورهای مناسب برای تحصیل آنان در اختیار شما قرار خواهند داد.

باید دقت داشته باشید که علاوه بر زمان حال، باید به آینده نیز نگاهی کرد و دید آیا رشته مربوطه در آینده نیز مناسب است و یا این که شرایط آن در آینده چطور است؟! مثلا رشته های رباتیک و هوش مصنوعی شاید حال حاضر چندان پر رونق نباشند، اما قطعا آینده متعلق به متخصصین این حوزه است.

در ادامه این مقاله به معرفی رشته های برتر برای مهاجرت می پردازیم. همچنین پیشنهاد می کنیم که مقاله بهترین کشور برای تحصیل را نیز مطالعه کنید، تا از برترین مقاصد تحصیلی و معتبرترین آن ها در دنیای امروز اطلاعاتی مهم به دست آورید.

بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت

اکثر متقاضیانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، در نهایت خواهان یافتن شغلی مناسب در کشور مربوطه و دریافت اقامت دائم و زندگی و کار در همان کشور هستند.

 پس برای انتخاب بهترین رشته در هر کشور باید مبنای اصلی را بازار کار، فرصت های شغلی، میزان درآمد و البته فراهم بودن شرایط تحصیلی برای تحصیل رشته مدنظر بیان کرد.

رشته های دانشگاهی به طور کلی در گروه های تحصیلی زیر قرار می گیرند:

  • شاخه مهندسی
  • شاخه پزشکی
  • شاخه هنر
  • شاخه علوم انسانی
  • شاخه علوم پایه
  • شاخه فنی

بهترین رشته های مهندسی برای مهاجرت

جهان به طور مداوم در حال رشد و توسعه است و این به معنای نیاز به زیرساخت ها، سیستم ها و محصولات جدید است. 

مهندسان در طراحی، توسعه و ساخت این موارد نقش اساسی دارند، برای مثال، با رشد جمعیت جهان، به نوآوری های مهندسی در زمینه هایی مانند کشاورزی، حمل و نقل و تولید انرژی نیاز فوری داریم تا بتوانیم نیازهای  همه را به طور پایدار تامین کنیم.

همچنین پیشرفت های تکنولوژی دائماً فرصت های جدیدی را برای مهندسان ایجاد می کند. هوش مصنوعی، رباتیک، اینترنت اشیا، بیوتکنولوژی و  نانوتکنولوژی تنها تعدادی از زمینه های  فناوری هستند که به سرعت در حال پیشرفت هستند و تقاضای زیادی برای مهندسین با مهارت در این زمینه ها وجود دارد.

پس می توان گفت حوزه مهندسی یک حوزه مناسب برای تحصیل است، پس در ادامه برترین رشته های مهندسی که مهاجرت و تحصیل آن ها در خارج از کشور بسیار آینده دار است، را مشاهده خواهید نمود:

رشته تحصیلیمتوسط درآمد در کشورهای برتر تحصیل این رشته ها
مهندسی محیط زیست35,829 دلار
مهندسی نفت44,583 دلار
مهندسی رباتیک50,000 دلار
مهندسی خورشیدی31,577 دلار
مهندسی نرم افزار45,000 دلار
مهندسی داده49,000 دلار
مهندسی هوش مصنوعی30,000 دلار
مهندسی مخابرات35,409 دلار
مهندسی نانوتکنولوژی70,000 دلار
مهندسی برق25,000 دلار

 بهترین کشورها برای مهاجرت و تحصیل رشته مهندسی

در میان تمامی کشورهای جهان، برخی بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته های مهندسی و همچنین بازار کار و درآمد را دارند که این کشورها بدین شرح هستند:

  • کانادا
  • آلمان
  • آمریکا
  • استرالیا
  • سوئیس
  • انگلستان
  • اتریش
بهترین رشته برای مهاجرت

بهترین رشته های پزشکی برای مهاجرت

با افزایش سن جمعیت در سراسر جهان، تقاضا برای خدمات بهداشتی و درمانی نیز به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. افراد مسن بیش تر به مراقبت های پزشکی نیاز دارند و  احتمال ابتلا به بیماری های مزمن در آن ها بیش تر است.

در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان کمبود پزشک وجود دارد. این کمبود به دلیل عوامل مختلفی از جمله: افزایش سن جمعیت، بازنشستگی پزشکان و عدم تناسب تعداد فارغ التحصیلان پزشکی با نیاز جامعه  ایجاد شده است.

اغلب پزشکان از حقوق و مزایای خوبی برخوردار هستند و این حوزه از مشاغل با ثبات و دارای تقاضای بالا در بازار کار  معرفی می شود. با توجه به موارد ذکر شده، رشته پزشکی در آینده نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود و یک گزینه بسیار ایده آل برای مهاجرت جهت تحصیل در خارج از کشور می باشد.

در جدول زیر بهترین شاخه های این حوزه جهت تحصیل و مهاجرت در خارج از کشور را مشاهده می کنید:

رشته تحصیلیمتوسط درآمد در کشورهای برتر تحصیل این رشته ها
دندانپزشک179,530 دلار
پزشکی و جراح208,150 دلار
متخصص أطفال190,350 دلار
متخصص پا138,720 دلار
متخصص بیهوشی302,970 دلار
اپتومتریست135,590 دلار
فیزیوتراپیست145,330 دلار
پرستار ارشد130,763 دلار
داروسازی125,590 دلار
رادیولوژی115,854 دلار
بهترین کشورها برای مهاجرت و تحصیل رشته پزشکی

بهترین کشورها برای مهاجرت و تحصیل رشته پزشکی

معمولا سعی می شود تا رشته های پزشکی در تمامی کشورها، با بهترین امکانات و توسط بهترین اساتید ارائه و تدریس شوند و پزشکان با دانش و دارای صلاحیتی به جامعه تقدیم گردد. به همین خاطر تحصیل رشته های پزشکی در اکثر کشورهای جهان دارای کیفیت بالایی بوده و علاوه بر آن بازار کاری و شغلی بسیار خوبی دارند.

اما چند کشور زیر بهترین مقاصد برای تحصیل رشته پزشکی و اشتغال در آن هستند، زیرا دانشگاه های برتر پزشکی جهان در آن ها واقع شده و نیاز به پزشک و متخصصین حوزه های پزشکی در آن ها بالا است:

  • آمریکا
  • کانادا
  • انگلستان
  • استرالیا
  • آلمان
  • فرانسه
  • سوئیس

بهترین رشته های هنر برای مهاجرت

در دنیای امروز که به طور فزاینده ای رقابتی و پیچیده است، تقاضا برای افراد خلاق و نوآور به طور مداوم در حال افزایش است. هنر نقش مهمی در پرورش خلاقیت و نوآوری ایفا می کند و افراد با تحصیلات هنری می توانند از مهارت های خود برای حل مشکلات، ایجاد ایده های جدید و توسعه راه حل های ابتکاری استفاده کنند.

توانایی برقراری ارتباط موثر یکی از مهم ترین مهارت هایی است که افراد در دنیای امروز باید داشته باشند.  هنر راه های مختلفی را برای برقراری ارتباط با دیگران از طریق تصاویر، کلمات، موسیقی و حرکت ارائه می دهد. همچنین هنر نقش مهمی در آموزش ایفا می کند و می تواند به دانش آموزان کمک کند تا مهارت های تفکر انتقادی، حل مسئله و خلاقیت خود را توسعه دهند. علاوه بر این هنر می تواند به دانش آموزان کمک کند تا در مورد فرهنگ ها و دیدگاه های مختلف بیاموزند و با دیگران ارتباط برقرار کنند.

اما در بین تمامی رشته های هنر، برخی برای مهاجرت و تحصیل در خارج از ایران گزینه های بسیار مناسب تری هستند که هم بازار کار بهتری دارند و هم تحصیل در آن ها آینده بهتری دارد و نیاز به آن ها همچنان وجود خواهد داشت. این رشته ها بدین شرح هستند:

رشته تحصیلیمتوسط درآمد در کشورهای برتر تحصیل این رشته ها
هنرمند مولتی مدیا75,270 دلار
طراحی مد73,790 دلار
طراحی صنعتی68,890 دلار
کارگردان هنری94,220 دلار
تهیه کنندگی و کارگردانی74,420 دلار
معماری منظر69,360 دلار
طراحی گرافیک59,110 دلار
تخصص موزه هنر54,570 دلار
طراحی داخلی56,040 دلار
انیمیشن‌سازی66,040 دلار

بهترین کشورها برای مهاجرت و تحصیل رشته هنر

برای فعالیت در حوزه هنر و تحصیل رشته های مرتبط با آن باید به کشورهایی بروید که دارای تاریخ هنری بیش تری هستند و دانشگاه های مطرحی تری در این حوزه را در خود جای داده اند.

شاید این حوزه یکی از حوزه هایی است که کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا و انگلستان در بالاتری رتبه ها نیستند. اما برترین مقاصد جهان برای تحصیل رشته هنر، کشورهای زیر هستند:

  • ایتالیا
  • اسپانیا
  • فرانسه
  • انگلستان
  • کاناد
  • امریکا
  • روسیه
  • یونان
  • هلند

بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت

جهان به طور فزاینده ای در حال پیچیده تر شدن است و این امر نیاز به افرادی با مهارت های تفکر انتقادی، حل مسئله و ارتباط قوی دارد که رشته علوم انسانی می تواند، در ایجاد این مهارت ها نقش موثری داشته باشد. 

دانش آموختگان رشته علوم انسانی می توانند به درک عمیق تری از مسائل پیچیده دست یابند، دیدگاه های مختلف را تجزیه و تحلیل کنند و راه حل های خلاقانه ای برای چالش های مختلف ارائه دهند.

علوم انسانی به ما کمک می کند تا جوامع را از نظر تاریخی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی درک کنیم. علوم انسانی به ما کمک می کند تا ارزش ها، هنجارها و باورهای مختلف را درک کنیم و به آن ها احترام بگذاریم. این امر برای ترویج همدلی، درک متقابل و حل و فصل مسالمت آمیز درگیری ها ضروری است. پس همواره به افرادی دارای تخصص و دانش در این زمینه نیاز است.

اما در بین رشته های این حوزه، برخی می توانند برای تحصیل در خارج از کشور، انتخابی مناسب تر باشند. این رشته ها شما را از مدارک معتبرتر و همچنین بازار کار فراهم تر و درآمدهایی بالاتر نیز برخوردار می سازند. این رشته ها بدین شرح هستند:

رشته تحصیلیمتوسط درآمد در کشورهای برتر تحصیل این رشته ها
وکالت110,850 دلار
تربیت بدنی51,312 دلار
جامعه شناسی48,750 دلار
فلسفه49,310 دلار
جغرافیا52,850 دلار
نویسندگی50,320 دلار
روزنامه نگاری64,210 دلار
زبان خارجه60,630 دلار
توسعه بین الملل61,210 دلار
جامعه شناسی51,750 دلار
بهترین رشته برای مهاجرت

بهترین کشورها برای مهاجرت و تحصیل رشته علوم انسانی

رشته علوم انسانی باتوجه به نوع رشته ها یی که دارد، ممکن است در برخی از رشته های آن آموزه ها در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت باشند. مثلا در رشته وکالت، تاریخ، جغرافیا و غیره. پس اگر قصد مهاجرت برای تحصیل آن ها را دارید باید مقصد خود را به دقت انتخاب کنید. اما به طورکل کشورهای زیر بهترین مقاصد برای  مهاجرت و تحصیل رشته های علوم انسانی هستند:

  • انگلستان
  • ایتالیا
  • آلمان
  • کره جنوبی
  • فرانسه
  • یونان

بهترین رشته های علوم پایه برای مهاجرت

رشته های علوم پایه نقشی حیاتی در پیشرفت جوامع در سطوح مختلف ایفا می کنند. این رشته ها با فراهم کردن دانش بنیادی در زمینه های مختلف علمی، زمینه را برای نوآوری و پیشرفت در حوزه های مختلف از جمله مهندسی، پزشکی، فناوری، کشاورزی و غیره فراهم می آورند.

علوم پایه، اساس و پایه نوآوری و توسعه فناوری هستند و اختراعات و اکتشافات جدید در زمینه های مختلف، از جمله پزشکی، مهندسی، مواد و غیره ریشه در علوم پایه دارند. به عنوان مثال، بدون درک عمیق از فیزیک و شیمی، ساخت رایانه ها، تلفن های همراه و سایر ابزارهای مدرن غیرممکن بود.

بسیاری از مشاغل آینده نیازمند دانش و مهارت های مرتبط با علوم پایه هستند. به عنوان مثال، مشاغلی در زمینه های هوش مصنوعی، رباتیک، مهندسی نانو و زیست فناوری به طور فزاینده ای نیاز به علوم دارند و برای موفقیت در این مشاغل، تسلط بر علوم پایه ضروری است.

برای مهاجرت و تحصیل رشته های علوم پایه، می توان گفت که بر أساس آمار و پیش بینی ها، رشته های زیر می توانند بهترین گزینه برای این امر تلقی شوند:

رشته تحصیلیمتوسط درآمد در کشورهای برتر تحصیل این رشته ها
زیست شناسی43,740 دلار
فیزیک44,250 دلار
شیمی47,320 دلار
ریاضی49,125 دلار
اقتصاد51,750 دلار
ستاره شناسی54,650 دلار
روان شناسی61,320 دلار
آمار44,350 دلار
علوم گیاهی47,850 دلار
ریاضیات کاربردی46,390 دلار

بهترین کشورها برای مهاجرت و تحصیل رشته علوم پایه

علوم پایه از اصلی ترین رشته های تحصیلی در جهان است که پایه و اساس سایر رشته ها را تشکیل می دهند. به همین خاطر آموزش و تدریس این رشته ها همواره نیاز خواهند بود و این امر مهاجرت و تحصیل در رشته های علوم پایه را یک انتخاب مناسب می کند.

بهترین رشته برای مهاجرت

اما شما باید بتوانید بهترین مقصد برای تحصیل رشته مورد علاقه خود را بیابید که مدارک معتبری ارائه نموده و بازار کار مناسبی برای شما فراهم آورد. از برترین مقاصد حال حاضر، برای تحصیل این رشته و شاخه های آن باید به کشورهای زیر اشاره کنیم:

رشته تحصیلیمتوسط درآمد در کشورهای برتر تحصیل این رشته ها
زیست شناسی43,740 دلار
فیزیک44,250 دلار
شیمی47,320 دلار
ریاضی49,125 دلار
اقتصاد51,750 دلار
ستاره شناسی54,650 دلار
روان شناسی61,320 دلار
آمار44,350 دلار
علوم گیاهی47,850 دلار
ریاضیات کاربردی46,390 دلار
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *