تحصیل رشته اقتصاد در خارج از کشور

تحصیل رشته اقتصاد در خارج از کشور به عنوان یکی از علوم انسانی می تواند فرصت های شغلی خوبی را در اغلب کشورهای جهان پیش رویتان قرار دهد ، این رشته شامل تمامی موضوعات مهم بشری از جمله سیاست ، حقوق ، اجتماع ، تاریخ و حتی زیست شناسی می باشد.

رشته اقتصاد می تواند در دو حوزه خرد و کلان مورد مطالعه قرار گرفته و از کسب و کارهای کوچک تا طرح های بزرگ جهانی را در برگیرد ،در اقتصاد خرد واحدهایی همچون خانواده ، بنگاه ، تولیدی و یا یک صنعت مورد بررسی قرار می گیرند ؛ اما هنگامی که از اقتصاد کلان صحبت می کنیم با دیدی گسترده تر اقتصاد را در سطح درآمد ملی ، میزان تورم ، درآمد خالص ، سطوح قیمتی یا تولیدات کشوری می سنجیم.

تحصیل رشته اقتصاد در خارج از کشور توسط مشاوران متخصص شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا علاقمندان با جزئیات تحصیل رشته اقتصاد در خارج از کشور آشنا شوند.

تنها کافی است مقاله تنظیم شده در این مورد را مطالعه نموده و سپس با وکلای متخصص هلدینگ حقوق مهاجرتی رجبی مشورت نمایید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته اقتصاد در خارج از کشور
نمایش ویدیو درباره روناک

رشته اقتصاد این روزها انتخاب اول بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان است ، فیلم و پادکست کوتاهی ببینید در این زمینه که خلاصه همین محتوا را در بر دارد ، این ویدئو و پادکست را روناک از همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تهیه و ارائه کرده است.

پادکست تحصیل رشته اقتصاد در خارج از کشور​

تحصیل رشته اقتصاد در دوره کارشناسی

دوره کارشناسی رشته اقتصاد در خارج از کشور معمولا 4 سال به طول می انجامد و دانشجویانی که تحصیل رشته اقتصاد در خارج از کشور را انتخاب می کنند ، دروس خود را از علوم پایه آغاز نموده و با یادگیری تجزیه و تحلیل داده ها ، توان تفسیر بازارهای مختلف را پیدا می کنند.

در طول این چهار سال تحصیل رشته اقتصاد در دوره کارشناسی دانشجویان واحدهایی همچون اقتصاد کلان و خرد ، اقتصاد کشاورزی ، جامعه شناسی ، تجارت بین الملل ، حسابداری ، اقتصاد منابع ، اقتصاد سنجی ، پژوهش عملیاتی ، تجارت بین‌الملل ، اقتصاد توسعه ، عملیات بانکی ، سیاست های مالی و غیره را آموزش می بینند.

در سال آخر نیز به مهارت های تخصصی جهت ارائه مشاوره به سازمان های دولتی و خصوصی دست می یابند ؛ لذا دانشجویان در صورت تمایل می توانند پس از اتمام دوره کارشناسی وارد بازار کار شده و یا در مقاطع بالاتر به تحصیل مشغول شوند ؛ رشته اقتصاد در دوره کارشناسی به دو نوع B.S و B.A ارائه می شود که تنها دروس پیش نیاز زبان و ریاضی در این دو نوع با یکدیگر تفاوت دارند و دانشجویان باید در هر دو مدل بیش از 120 واحد تحصیلی را پشت سر بگذارند.

تحصیل رشته افتصاد در دوره کارشناسی
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شرایط تحصیل در رشته هایی متنوع در خارج از کشور با مشاورین رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دوره کارشناسی ارشد و دکترا رشته اقتصاد در خارج کشور

Economics Courses Abroad

دوره کارشناسی ارشد و دکترا رشته اقتصاد در خارج کشور

دوره تحصیل رشته اقتصاد در خارج از کشور در مقطع کارشناسی ارشد حدود 2 سال است ؛ در این مقطع ، تعداد واحدهای درسی ارائه شده در هر دانشگاه متفاوت می باشد و دانشجویان در برخی از دانشگاه ها باید 30 واحد درسی و در برخی دیگر 14 واحد سپری کنند ؛ پایان نامه ای که دانشجویان در ترم آخر بر روی آن تحقیق و کار می کنند ، بسیار مهم بوده و می تواند زمینه ساز ورود به مقطع دکترا و انجام پژوهش های بزرگتر باشد.

برای ورود به دوره دکترا ، دانشجویان باید مدرک کارشناسی ارشد خود را از یک دانشگاه معتبر کسب نموده و دستاوردهای خوبی در طول دوره تحصیلی شان داشته باشند تا بتوانند برای دوره دکترا پذیرش شوند ؛ طول دوره دکترا حداقل 4 سال می باشد و شرایط پذیرش در هر دانشگاه متفاوت است.

برای ورود به در برخی از دانشگاه ها در این مقطع ، دانشجو باید در آزمون ورودی شرکت نموده و نمره قبولی را کسب کند ؛ در تمامی مقاطع تحصیل رشته اقتصاد در خارج از کشور ، واحدهای درسی مشترکی میان همه گرایش ها وجود دارد که برخی اجباری و برخی اختیاری هستند.

رشته اقتصاد یکی از رشته های مهم در علوم انسانی است و می تواند در آینده شغلی افراد تاثیر بسزایی بگذارد ؛ اگر شما نیز علاقمند به تحصیل دوره کارشناسی ارشد و دکترا رشته اقتصاد در خارج از کشور  هستید ، کافی است همین حالا از طریق راه های ارتباطی درج شده با موسسه مهاجرتی رجبی تماس حاصل نموده و با وکلای زبده موسسه رجبی در این زمینه گفتگو نمایید.

دانشگاه های برتر رشته اقتصاد در جهان

دانشگاه های برتر رشته اقتصاد در جهان

در فهرست دانشگاه های برتر رشته اقتصاد در جهان می توان به دانشگاه هاروارد ، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه استنفورد در آمریکا برخواهید خورد و پس از آن مدرسه علوم اقتصادی و سیاسی لندن در انگلستان قرار گرفته است.

همچنین دانشگاه های کشورهای فرانسه ، اتریش ، آلمان ، لهستان ، مجارستان ، روسیه و یا کشورهای دیگری همچون ارمنستان و گرجستان نیز برای تحصیل رشته اقتصاد در خارج از کشور مناسب می باشند.

شهریه دانشگاه هایی مانند ارمنستان ، گرجستان ، لهستان و ... مقرون به صرفه تر و ارزان تر از سایر کشورها است ؛ جالب است بدانید که شما علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور می توانید تحصیلات خود را در یکی از دانشگاه های مقرون به صرفه پشت سر گذاشته و سپس برای کار به کشورهای مطرح دنیا مهاجرت کنید.

کشورهایی همچون مجارستان ، ارمنستان و غیره از جمله گزینه های خوبی هستند که می توانید از آنها به عنوان سکوی پرتاب استفاده کنید ؛ قطعا آرزوی بسیاری از ما کار در کشورهای مختلف با درآمد بالا است.

آینده تحصیل رشته اقتصاد

تحصیل رشته اقتصاد در خارج از کشور مزایای زیادی دارد ؛ افرادی که در رشته اقتصاد فارغ التحصیل می شوند ، می توانند در سمت های شغلی متنوعی همچون مدیر مالی ، مدیر بازاریابی ، متصدی بانک ، کارشناس گمرک ، مدیر فروش ، کارشناس بیمه ، کارشناس تحقیقات ، مدیر خرید و … به کار مشغول شوند ؛ همچنین ، شما با تحصیل اقتصاد در دانشگاه های مختلف خارج از کشور ، به درک موضوعات مهمی دیگری مانند علوم سیاسی ، روان شناسی و جامعه شناسی نیز خواهید رسید که هر یک امری حیاتی در زندگی روزمره هستند.

شما علاقه مندان به تحصیل و کار در کشورهای خارجی باید علاوه بر دقت در انتخاب دانشگاه و مقصد تحصیلی خود ، فاکتورهای مهم دیگری همچون امنیت شغلی و پیشرفت حرفه ای در کار را نیز درنظر بگیرید تا پس از پایان تحصیلات خود ، با چالش های مختلفی رو به رو نشوید.

تیم مشاوران حرفه ای و خبره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همواره در تلاش هستند تا جدیدترین و آخرین تغییرات در قوانین مهاجرتی در تمامی زمینه های قابل دسترس در هر کشور را برای شما عزیزان تهیه کرده و در مقالات مربوطه در اختیاتان قرار دهند.

 شما با ما یقینا یکی از بهترین ، ارزان ترین و مطمئن ترین مهاجرت ها را تجربه خواهید کرد ، ویدیویی که می بینید گواهی است بر این ادعا !

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دانشگاه های متنوع خارج کشور را به کمک مشاورین رجبی بررسی کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بورسیه تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه های مختلف

با توجه به نیاز گسترده ای که کشورهای مختلف جهان به نیروهای کار در رشته اقتصاد دارند ، اغلب دانشگاه های خارج از کشور برای تشویق دانشجویان و علاقمندان به این رشته ، تلاش می کنند تا با ارائه بورسیه تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه های مختلف و فاندهای متعدد دانشجویان مستعد را به خود جذب نموده و سپس از آنها در حوزه های کاری و تخصصی بهره مند شوند.

شما برای تحصیل رشته اقتصاد در خارج از کشور ، می توانید از اغلب دانشگاه های ارائه دهنده این رشته کمک هزینه های مناسبی را دریافت کنید ؛ بخصوص در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ، دانشجویان اغلب در هنگام پذیرش از میزان و شرایط دریافت کمک هزینه ها مطلع شده و با حمایت های دانشگاه مورد نظر خود به تحصیل مشغول می شوند.

بورسیه تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه های مختلف

دریافت کمک هزینه تحصیلی در دوره کارشناسی معمولا رایج نیست و دانشجویان باید چند واحد را در دانشگاه خود سپری کرده و با کسب معدل بالا ، در مقاطع بالاتر موفق به دریافت کمک هزینه شوند ؛ شهریه تحصیل رشته اقتصاد در خارج از کشور در کشورهای مختلف بسیار متفاوت است ؛ به عنوان مثال ، شهریه یک ترم این رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی از 2000 دلار در دانشگاه های مجارستان شروع شده و ممکن است تا بیش از50000 دلار در دانشگاه های برتر و ممتاز دنیا برسد.

بازار کار رشته اقتصاد در کشورهای مختلف

بازار کار رشته اقتصاد در کشورهای مختلف

بازار کار رشته اقتصاد در کشورهای مختلف برای هر فرد با سطح تحصیلات و تجربه می تواند بسیار متفاوت باشد ، اگرچه آمریکا و انگلستان برای تحصیل رشته اقتصاد در خارج کشور جزو بهترین کشورها هستند ، اما به طور یقین می توان گفت که کانادا از گزینه های ایده آل برای تحصیل و کار در این رشته است ؛ در واقع این کشور بسیاری از شرایط را به صورت یکجا برای دانشجویان فراهم نموده است.

برای ورود به بازار کار کانادا باید حداقل یک سال سابقه کار مرتبط داشته باشید و یا پس از اتمام دوره دانشجویی بتوانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نموده و کار در این کشور را از همان ابتدا آغاز کنید.

از دیگر کشورهای اروپایی که شاید نام آن را کمتر شنیده باشید ، اما در حوزه های اقتصادی توانسته بسیار موفق عمل نماید ، نروژ است ؛ این کشور نرخ بیکاری پایینی دارد و به عنوان گزینه ای مناسب جهت اشتغال در رشته های مختلف از جمله اقتصاد به شمار می رود.

عده ای از افراد هم هستند که یک لیسانس علوم پایه یا پیراپزشکی در ایران دارند اما هنوز نتوانسته اند از رویای پزشک شدن دست بکشند ، مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی برای این افراد هم راهکارهایی دارند که از طریق تماس با آنها از آنها آگاهی پیدا خواهند کرد و قطعا در آینده نه چندان دور به اهداف خود خواهند رسید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته اقتصاد در خارج از کشور

این افراد می توانند در سمت های شغلی متنوعی همچون مدیر مالی ، مدیر بازاریابی ، متصدی بانک ، کارشناس گمرک ، مدیر فروش ،کارشناس تحقیقات و غیره به کار مشغول شوند.

بله ف دانشجویان می توانند پس از اتمام دوره کارشناسی به کار مشغول شوند و یا به ادامه تحصیل بپردازند.

این امکان وجود دارد که برای تمامی مقاطع موظف به شرکت در آزمون ورودی باشید که بسیار به دانشگاه شما وابسته است.

در آمریکا می توان به دانشگاه هاروارد ، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه استنفورد اشاره کرد.

برای رسیدن به تحصیلاتی مقرون به صرفه می توان به سراغ کشورهای گرجستان ، لهستان و ارمنستان رفت.

در این مقاله از سایت شرکت مهاجرتی رجبی ، تحصیل رشته اقتصاد در خارج از کشور را بررسی نموده و سعی کردیم تا موضوعات مهم آن را برای شما بیان کنیم ؛ اگر پس از خواندن این مقاله سوال یا ابهامی برایتان پیش آمد ، می توانید با وکلای کاربلد موسسه مهاجرتی ما به صورت حضوری یا غیر حضوری در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز ارتباط برقرار کنید ؛ آرزوی ما رسیدن شما به رویاهای زیبایتان است.

با مطالعه عناوین زیر جزئیات تحصیل در برخی از رشته های مطرح در خارج کشور را نیز خواهید دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه