بهترین شهرهای چک برای تحصیل

بهترین شهرهای چک برای تحصیل شامل شهرهایی می شوند که دانشگاه ها و مراکز آموزشی برتر و معتبری را در خود جای داده و می توانند مجموع نیازها و احتیاجات دانشجویان را به بهترین نحو و مقرون به صرفه ترین حالت فراهم آورند.

کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مطلب تلاش نموده تا با بررسی تمامی شهرهای این کشور و جمع بندی مراجع مختلفی در این زمینه در نهایت بهترین شهرهای چک برای تحصیل را به شما عزیزان معرفی نمایند ، همچنین پیشتر مقاله با نام تحصیل در چک به شما ارائه کردیم تا با کلیات تحصیل در سیستم آموزشی چک آشنا شوید و مقاطع تحصیلی و هزینه ها را بهتر بشناسید.

تحصیل در دانشگاه های چک نیازمند کسب اطلاعات دقیق و به روزی دارد که باید در نهایت با توجه به شرایط شخصی هر فرد مورد بررسی قرار گیرد تا بتواند شما را به نتیجه ایده آل برساند ، در این زمینه توصیه می کنیم تا با مطالعه مقاله های مربوطه به طور کامل از مزایا و معایب هرکدام از این امور و همچنین شرایط و قوانینی که جهت دستیابی به این هدف به آنان نیاز دارید ، مطلع شده و بتوانید در سریع ترین زمان و با کم ترین هزینه به هدف خود دست پیدا کنید.

یقینا در انتخاب بهترین شهرهای چک برای تحصیل کیفیت دانشگاه ها ، تعداد رشته های قابل تحصیل در آنان ، هزینه های زندگی ، فرصت های شغلی ، خدمات و امکانات شهری و غیره را مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانیم نتیجه بسیار دقیق و مناسبی را به شما عزیزان ارائه کنیم ، چنانچه ابهام یا سوال خاصی دارید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

فهرست مطالب
بهترین شهرهای چک برای تحصیل

در این قسمت از مقاله ، روناک ، همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در حدود دو دقیقه با شما در خصوص بهترین شهر های چک برای تحصیل صحبت کرده ، فایل های ببینید و بشوید تا مهم ترین موضوعات این مقاله را دریافت کرده باشید.

پادکست بهترین شهرهای چک برای تحصیل​

نمایش ویدیو درباره بهترین شهرهای چک برای تحصیل

پراگ پایتخت جمهوری چک

پراگ پایتخت جمهوری چک بدون شک یکی از زیباترین و با کیفیت ترین شهرهای اروپا است ، این شهر سالانه میلیون ها بازدید کننده را از سراسر جهان جذب می کند که برای تفریح و گردش به آن سفر می نمایند که از دیدنی های برجسته آن می‌توان به قلعه خیره‌کننده ، شهر قدیمی قرون وسطایی ثبت شده در فهرست یونسکو و صحنه‌های هنری پررونق ، موزه‌ها و تفریحات شبانه اشاره کرد.

اما علاوه بر این سالانه دانشجویان بسیاری نیز این شهر را به عنوان منزل جدید برای تحصیل انتخاب کرده و از کشورهای مختلف به آن سفر می کنند ، در حال حاضر این شهر در فهرست بهترین شهرهای دانشجویی QS در رتبه 39 قرار دارد که نشان‌دهنده جامعه دانشجویی بزرگ و متنوع بین‌المللی ، شهرت فوق‌العاده در بین استخدام‌کنندگان محلی و بین‌المللی و هزینه‌های تحصیلی و زندگی نسبتاً پایین برای دانشجویان است.

پراگ خانه بسیاری از معتبرترین دانشگاه های چک و اروپا است ، که دانشگاه چارلز ( رتبه 288 در جهان ) و دانشگاه فنی چک در پراگ ( رتبه 378 در جهان ) از جمله دو دانشگاه برتر و معتبر این شهر هستند که دانشجویان خارجی بیش از 100 کشور دنیا را به خود جذب کرده اند.

دانشجویان در پراگ می توانند از خدمات و امکانات اقامتی ، تفریحی و تحصیلی بسیار مناسبی برخوردار شوند و در نهایت نیز می توانند در مشاغل مختلفی به کار مشغول گردند و اقامت این کشور را به دست آورند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل بهترین رشته ها با حداقل هزینه در دانشگاه های چک با راهنمایی مشاوران رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

برنو یک مرکز مهم آموزش عالی

برنو یک مرکز مهم آموزش عالی دومین شهر بزرگ جمهوری چک و پایتخت تاریخی مارگرویت موراویا است که مطمئناً با ساختمان ، کاخ ها و قلعه های قرون وسطایی خود ، که همواره پر از اسرار و داستان هایی برای افسانه های محلی متعدد بوده اند ، شما را مجذوب خود خواهد کرد ، این شهر همچنین به دلیل مرکز نمایشگاهی برنو که یکی از بزرگترین مراکز نمایشگاهی در جهان است ، مشهور و بسیار شناخته شده می باشد.

برنو همچنین یک مرکز مهم آموزش عالی در جمهوری چک محسوب می شود که 13 دانشگاه را در خود جای داده است و بیش از 90 هزار دانشجو در آن در حال تحصیل و زندگی هستند ، برخی از دانشگاه های چک با بالاترین رتبه در برنو واقع شده اند ، از جمله دانشگاه ماساریک ، دانشگاه صنعتی برنو و دانشگاه مندل برنو که هر 3 در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2022 حضور دارند.

برنو در فهرست بهترین شهرهای دانشجویی QS در سال 2022 در رتبه 59 قرار گرفت و موفق به کسب امتیاز قابل قبول و بالایی شد ، علاوه بر این ، برنو دارای یک زندگی فرهنگی و پر جنب و جوش است و موزه ها ، تئاترها و گالری های مختلفی در این شهر در حال فعالیت هستند ، این شهر با اینکه اکنون یک شهر مدرن است ، اما بسیاری از سنت‌ها ، موسیقی محلی ، جشنواره‌ها ، لباس‌های سنتی موراویایی و آداب و رسوم قدیمی خود را حفظ کرده است.

برنو یک مرکز مهم آموزش عالی

اوستراوا یک مرکز صنعتی بزرگ

اوستراوا سومین شهر بزرگ جمهوری چک و دانشجو پذیر این کشور است که در نزدیکی مرز لهستان قرار دارد ، اوستراوا یک مرکز صنعتی بزرگ است که قبلا به عنوان قلب فولاد چک شناخته می شده و در سال های اخیر به عنوان یکی از گنجینه های نسبتا ناشناخته اروپا دوباره متولد شده است ، اوستراوا خانه چندین دانشگاه معتبر چک و اروپا از جمله دانشگاه استراوا و دانشگاه فنی استراوا می باشد که دانشجویان بسیاری سالانه برای تحصیل در آن ها به این شهر نقل مکان می کنند.

هزینه های زندگی و اقامت در این شهر نسبت به بسیاری از شهرهای اروپا ارزان تر و مقرون به صرفه تر است و همچنین مدارک اعطایی از سوی دانشگاه های آن نیز در اکثر کشورهای اروپا و جهان مورد قبول و دارای اعتبار می باشند ، علاوه بر این شما به عنوان یک دانشجو می توانید در این شهر از تفریحات و سرگرمی های زیادی برای ائقات فراغت خود بهره ببرید و یا به طبیعت زیبای آن سفر کرده و آن را کشف نمایید.

اوستراوا یک مرکز صنعتی بزرگ است که میزبان جشنواره های موسیقی بسیاری نیز می باشد که در فصل های مختلف سال برگزار می شود و مردم بسیاری از سراسر کشور برای لذت بردن از آن به این شهر خواهند آمد.

مطالعه مقالات زیر کمک می کند ، با برخی از برترین رشته های ارائه شده در دانشگاه های جمهوری چک آشنا شوید.

پلژن از شهرهای مقرون به صرفه

پلژن از شهرهای مقرون به صرفه

پلژن را به واسطه معماری های سنتی و جذاب آن و تونل های زیر زمینی خاص آن می شناسند که در کنار طبیعت زیبا و ستودنی این شهر در میان مردم اروپا بسیار شناخته شده است ، این شهر چهارمین شهر مناسب برای مهاجرت دانشجویان خارجی و تحصیل در چک است که مقر دانشگاه بزرگ و مشهور بوهمیای غربی است ، این دانشگاه به ارائه و آموزش با کیفیت در رشته های مکانیک و مهندسی برق شهرت خاصی دارد ؛ پلژن از شهرهای مقرون به صرفه برای تحصیل در  دانشگاه های چک است.

پلژن یکی از شهرهای مقرون به صرفه و ارزان چک نیز شناخته می شود که هزینه های زندگی در آن برای دانشجویان بسیار مقرون به صرفه بوده و با مناسب بودن هزینه های اجاره از فشار مالی به دانشجویان خارجی می کاهد ، پلژن همچنین چهارمین شهر بزرگ جمهوری چک نیز می باشد که باعث می شود دانشجویان در آن بتوانند راحت تر از سایر شهرها مشاغل پاره وقتی را برای کسب درآمد پیدا کنند.

همچنین وجود دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز در این شهر فرصت فوق العاده ای را برای تحصیل رشته های پزشکی برای دانشجویان خارجی و داخلی فراهم آورده است.

شهر اولوموتس چک برای تحصیل

اولوموتس با تاریخ فراوان ، معماری زیبا ، شور و نشاط زندگی دانشجویی ، صحنه پررونق آبجوی محلی و شراب معروف موراویایی آن مقصدی فوق‌العاده است که می‌تواند به ویژه برای مسافران جوان و مقرون به صرفه‌ای که به دنبال تحصیل و در کنار آن لذت بردن از زندگی خود هستند ، جذاب باشد ، این شهر چندین دانشگاه و مرکز آموزشی معتبر را در خود جای داده است که سالانه دانشجویان بین المللی بسیاری را به خود دعوت می نماید.

یکی از این دانشگاه های مشهور و معتبر دانشگاه پالاکی اولوموک می باشد که بیش از 23 هزار دانشجو را در خود جای داده است و دومین دانشگاه قدیمی کشور چک محسوب می گردد که در سال 1573 میلادی به تاسیس رسیده است ، در این شهر اکثر خدمات به صورت دانشجو محور در اختیار مردم قرار گرفته و به شهروندان ارائه می شود ، زیرا نزدیک به یک چهارم از جمعیت شهر را دانشجویان تشکیل می دهند.

شهر اولوموتس چک برای تحصیل از لحاظ قیمت ها و هزینه های زندگی نیز بسیار مناسب و مقرون به صرفه برای دانشجویان است و این شهر را یکی از دانشجویی ترین شهرهای چک در جهان می شناسند ، این شهر همچنین میزبان خوابگاه فوق العاده Poets’ Corner Hostel است که با تیمی متعهد و کارکنانی وظیفه شناس یکی از بهترین هاسل های چک را برای دانشجویان تهیه کرده و در اختیار آنان قرار می دهند.

ارائه اطلاعات صحیح ، شفاف و به روز از اهداف مهم ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی است ، نتیجه اعتماد به تلاش دلسوزانه مشاوران رجبی ، رسیدن به اهداف مهاجرتی است ، چنانچه در تصاویر ارائه شده میبینید اخذ ویزاهای تحصیلی کشور های مختلف برای کلاینت های ما بسته به درخواست ایشان محقق شده است. 

شما نیز می توانید برای عملی کردن رویای مهاجرت خود شماره تماس تان را در باکس مشاوره رایگان درج کرده و منتظر تماس ما باشید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت مشاوره رایگان از برترین کارشناسان مهاجرتی رجبی با درج شماره تماس.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شهر لیبرتس مقر دانشگاه فنی لیبرتس

شهر لیبرتس مقر دانشگاه فنی لیبرتس که یکی از دانشگاه های برتر کشور در ارائه رشته های مهندسی در جمهوری چک در نظر گرفته می شود و قابلیت تحصیل به زبان انگلیسی را هم برای دانشجویان فراهم می آورد ، این دانشگاه همچنین رشته های مختلفی را در مقطع دکترا به دانشجویان ارائه می کند که شامل بورسیه های تحصیلی مناسبی نیز برای دانشجویان خارجی می شود.

لیبرتس یکی از شهرهای دانشجویی متفاوت در چک می باشد که در میان کوه های بلندی در این کشور واقع شده است و فاصله نزدیکی با آلمان و لهستان دارد و می تواند برای افرادی که علاقمند به تفریحات زمستانه مانند اسکی دارند بسیار جذاب و سرگرم کننده باشد که فقط با نیم ساعت رانندگی می توانند خود را به قله های برفی مختلفی در اطراف شهر برسانند و نهایت لذت را ببرند.

هزینه های اقامتی و زندگی نیز در لیبرتس از شهرهای بزرگ و پایتخت چک بسیار مقرون به صرفه تر و ارزان تر می باشد که باعث جذب دانشجویانی شده که مخارج زندگی برای آنان از اهمیت بالایی برخوردار است ، علاوه بر آن شما از خدمات رفاهی و امکانات کافی و مناسبی در این شهر بهره خواهید برد که زندگی را برای شما راحت و دلچسب می نماید.

کارلووی واری شهری کوچک برای تحصیل

کارلووی واری شهری کوچک برای تحصیل

کارلووی واری شهری کوچک برای تحصیل یکی دیگر از بهترین شهرهای چک برای تحصیل می باشد که دانشگاه های آن با مشارکت در طرح اراسموس سالانه با دانشگاه های بسیاری در اروپا به تبادل دانشجو می پردازند و علاوه بر آن نیز دانشجویان بسیاری نیز به طور مستقل از دیگر کشورهای غیر اروپایی برای تحصیل در جمهوری چک و این شهر فوق العاده دیدنی خود را به کارلووی واری می رسانند.

این شهر نیز مانند سایر شهرهای کوچک چک از هزینه های بسیار مناسبی برای اقامت و زندگی برخوردار است ، اما شما در آن تنوع و سرگرمی هایی که در شهرهایی چون پراگ و یا برنو می توانید به دست آورید را مشاهده نخواهید کرد و این موضوع را می توان بزرگترین عیب تحصیل در این شهر و یا شهرهای کوچک این کشور در نظر گرفت.

در عوض اگر علاقه به زندگی در مکانی آرام با آب و هوایی ستودنی و لذت بردن از مناظری بکر و چشم نواز را دارید ، کارلووی واری با داشتن دانشگاهی معتبر و با کیفیت می تواند یکی از بهترین گزینه های در دسترس شما باشد.

چسکه بودیوویتسه

چسکه بودیوویتسه یک از شهرهای قدیمی و کهن چک می باشسد که قدمت آن به سال 1265 میلادی بازمی گردد و در آن هنوز هم می توانید آثاری از خانه های قرون وسطایی و دیگر آثار باستانی همچون تالارها و کلیساها را ببینید و از دیدن آن ها نهایت لذت را ببرید ، چسکه بودیوویتسه را یک شهر دانشجویی در چک می شناسند که تعداد بسیاری دانشجو سالانه برای تحصیل به آن مهاجرت می نمایند.

این شهر همچنین به دلیل وجود کارخانه های شراب سازی و آبجو سازی از مشاغل مختلفی برای دانشجویان بهره می برد که می توانند با فعالیت در آن ها کمک خرج زندگی و تحصیل خود را به دست آورند و از یک زندگی آرام در این شهر لذت ببرند ، هزینه های زندگی در این شهر بسیار مقرون به صرفه تر و ارزان تر از شهرهای اصلی و بزرگ چک است و بسیار مناسب برای یافتن کار دانشجویی می باشد.

البته مقوله کار در جمهوری چک چه به صوت پاره وقت و دانشجویی و چه به صورت دائمی و تمام وقت نیازمند کسب اطلاعات دقیق و کاملی از شرایط و قوانین کار و استخدام در این کشور دارد که بی اطلاعی از آنان می تواند باعث ایجاد مشکل و یا ضرر شما شود ، توصیه می کنیم با مراجعه به مقاله مربوطه در این سایت اطلاعات لازم و کافی را در این رابطه به دست آورید.

سوالات پر تکرار بهترین شهرهای چک برای تحصیل

در حال حاضر این شهر در فهرست بهترین شهرهای دانشجویی QS در رتبه 39 جا گرفته که نشان‌دهنده جامعه دانشجویی بزرگ و متنوع بین‌المللی ، شهرت فوق‌العاده در بین استخدام‌کنندگان محلی و بین‌المللی و هزینه‌های تحصیلی و زندگی نسبتاً پایین برای دانشجویان بوده است.

برنو ه 13 دانشگاه دارد و بیش از 90 هزار دانشجو ، برخی از دانشگاه های چک با بالاترین رتبه در برنو قراردارند ، از جمله دانشگاه ماساریک ، دانشگاه صنعتی برنو و دانشگاه مندل برنو که هر 3 در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2022 اعلام شده اند.

هزینه های زندگی و اقامت در این شهر نسبت به بسیاری از شهرهای اروپا ارزان تر و مقرون به صرفه تر است و  مدارک اعطایی از سوی دانشگاه های آن نیز در اکثر کشورهای اروپا و جهان مورد قبول و دارای اعتبار می باشند ، همچنین سرگرمی های زیادی برای دانشجویان وجود دارد.

دانشگاه پالاکی اولوموک که بیش از 23 هزار دانشجو را در خود جای داده است و دومین دانشگاه قدیمی کشور چک محسوب می گردد.

در این شهر تفریحات و سرگرمی های پایتخت را ندارید اما زندگی در مکانی آرام با آب و هوایی ستودنی ، مناظری بکر و چشم نواز را در کارلووی واری تجربه می کنید این شهر با داشتن دانشگاهی معتبر و با کیفیت می تواند یکی از بهترین گزینه های شما برای تحصیل باشد.

این مطلب توسط کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی برای آشنایی خلاصه شما با بهترین شهرهای چک برای تحصیل تهیه و جمع آوری شده است ، چنان چه نیاز به کسب اطلاعاتی خاص در زمینه های مهاجرتی دارید می توانید با مشاورین ما در دفاتر تهران شیراز تماس حاصل نمایید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به چک را بخوانید تا با امن ترین و سریع ترین روش های مهاجرت به این کشور هم آشنا شوید.

شناخت بهترین شهر های قاره امن اروپا برای تحصیل را با مطالعه مقالات زیر تکمیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه