ده دانشگاه برتر آمریکا از نظر جذب دانشجویان خارجی

ده دانشگاه برتر آمریکا از نظر جذب دانشجویان خارجی ، طبق جدیدترین اطلاعات در این مقاله توسط مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) مورد بررسی قرار گرفته است.

اگر به دنبال تحصیل در ایالات متحده هستید ، بدانید که کشوری را انتخاب کرده اید که به هیچ وجه احساس تنهایی نخواهید کرد ؛ زیرا این کشور محبوب ترین مقصد تحصیلی در جهان است که طبق گزارش درهای باز تا کنون بالغ بر یک میلیون دانشجو را در سال جذب کرده است.

آمریکا کشور پهناوری است و بدیهی است که بتواند دانشجویان زیادی از اقصی نقاط جهان در خود جای دهد و البته به خاطر داشته باشید که این تعداد دانشجویان در حدود 4500 موسسه اعطای مدرک (و 9.834 میلیون کیلومتر مربع) پراکنده خواهند شد ، تنوع در پذیرش دانشجویان بین المللی می تواند کمک کند تا دانشجویان در معرض دیدگاه های جدید قرار گیرند و به طور بالقوه ترجیحات سیاسی آنها را در آینده شکل دهند.

در این مقاله به معرفی موسساتی می پردازیم که بیشترین جذب دانشجوی بین المللی را دارند اما اگر می خواهید از شرایط کلی تحصیل در ایالات متحده اطلاعات بیشتر داشته باشید ، پیشنهاد می شود مقاله جامع تحصیل در آمریکا را هم مطالعه کنید تا از اطلاعات بی نظیر ارائه شده توسط همکاران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی بهره مند شوید.

کدام دانشگاه های ایالات متحده بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی را جذب می کنند؟ برای پاسخ این سوال به شاخص «دانشجویان بین‌المللی» بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS مراجعه می کنیم ، این شاخص نسبت دانشجویان بین المللی در هر دانشگاه را ارزیابی می کند.

فهرست مطالب
ده دانشگاه برتر آمریکا از نظر جذب دانشجویان خارجی

متنوع ترین دانشگاه های ملی آمریکا از لحاظ پیکره دانشجویی

متنوع ترین دانشگاه های ملی آمریکا از لحاظ پیکره دانشجویی کدامند؟ دانشگاه های آمریکا از لحاظ قومیتی متفاوت هستند ، موسساتی که اغلب پژوهش محور هستند و طیف کاملی از رشته‌های کارشناسی و همچنین برنامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می‌دهند ، دانشجویان بین المللی بیشتری را جذب می کنند ، در جدول زیر متنوع ترین دانشگاه های ملی آمریکا را به همراه اطلاعات شاخص تنوع و برخی اطلاعات مهم دیگر طبق اطلاعات سال 2021 ارائه شده است ، این دانشگاه های ملی دانشجویان بسیاری را از گروه های اقلیت مختلف ثبت نام می کنند.

نام دانشگاه شاخص تنوع درصد بزرگترین گروه اقلیت رتبه کشوری
دانشگاه ایالتی جورجیا 0.73 آفریقایی-آمریکایی 41% 206
دانشگاه جان هاپکینز 0.73 آسیایی –آمریکایی 26% 9
موسسه تکنولوژی ماساچوست 0.73 آسیایی-آمریکایی 30% 4
دانشگاه زنان تگزاس 0.73 اسپانیایی تبار 33% 389-289
دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس 0.73 آسیایی-آمریکایی 28% 20
دانشگاه هیوستون 0.73 اسپانیایی تبار 36% 176
دانشگاه تگزاس در آرلینگتون 0.73 اسپانیایی تبار 30% 398-298
دانشگاه هاوایی مانوا 0.74 آسیایی-آمریکایی 39% 170
دانشگاه راتگرز-نیوارک 0.75 اسپانیایی تبار 29% 118

اما طبق جستجوهای همکاران شرکت رجبی در یک بررسی تازه تر برای ده دانشگاه ایالات متحده با بیشترین دانشجویان بین المللی که دارای رتبه QS خوبی هم باشند ، موسسات زیر بیان شده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحقق رویای تحصیل در دانشگاه های آمریکا با اعتماد به موسسه مهاجرتی خوشنام رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

موسسه فناوری نیویورک

در موسسه فناوری نیویورک 83.2 درصد احتمال دارد که دو دانش آموز تصادفی از نژاد ، قومیت یا وضعیت شهروندی ایالات متحده متفاوت باشند – این بالاترین شانس در میان کالج های بزرگ چهار ساله در کشور است ، از دانشجویان این موسسه ، 31.3% سفیدپوست ، 21.6% آسیایی ، 20.2% اسپانیایی ، 11.4% سیاه‌پوست و 5.6% چند نژادی هستند.

این دانشگاه به عنوان اولین گزینه از ده دانشگاه ایالات متحده با بیشترین دانشجویان بین المللی ، در Old Westbury  ، NY واقع شده است ، اطلاعات بیشتر از تنوع دانشجویی مؤسسه فناوری نیویورک را در ریز بخوانید:

  • احتمال اینکه دو دانشجوی تصادفی از نژاد ، قومیت یا شهروندی متفاوت باشند: 83.2%
  • بزرگترین گروه نژادی/قومی: سفیدپوست (31.3٪)
  • ثبت نام در مقطع کارشناسی: 3648
  • میانگین هزینه حضور: 46971 دلار
دانشگاه نیویورک

دانشگاه نیویورک

دانشگاه نیویورک به عنوان دومین مدرسه از نظر تنوع در کشور رتبه بندی می شود ، علیرغم این واقعیت که این یک موسسه نسبتا بزرگ و گران است ، این موسسه تنها با نرخ پذیرش 20٪ ، یکی از سخت‌ترین دانشگاه‌ها برای ورود است ، NYU همچنین دارای یک گروه بین المللی قابل توجه در رده های کارشناسی خود است ، به طوری که 20.6٪ از این دانشجویان به عنوان خارجی های غیر مقیم شناسایی می شوند.

جمعیت کارشناسی آمریکایی دانشگاه نیویورک شامل 35.6٪ دانشجویان سفیدپوست ، 23.5٪ دانشجویان آسیایی ، 18.8٪ دانشجویان اسپانیایی و 8.9٪ دانشجویان سیاهپوست است ، اطلاعات بیشتر از تنوع دانشجویی دانشگاه نیویورک را در زیر بخوانید:

  • احتمال اینکه دو دانشجوی تصادفی از نژاد ، قومیت یا شهروندی متفاوت باشند: 81.4%
  • بزرگترین گروه نژادی/قومی: سفید پوست (35.6٪)
  • ثبت نام در مقطع کارشناسی: 26733
  • میانگین هزینه حضور: 67865 دلار

دانشگاه ماساچوست

دانشگاه ماساچوست واقع در بوستون در میان 10 دانشگاه ایالات متحده با بیشترین جذب دانشجویان بین المللی ، نسبتاً در دسترس تر است ، زیرا نرخ پذیرش آن 77٪ است و هزینه تحصیل در آن که کمتر از 22000 دلار در سال است ، بسیار کمتر از سایر موسسات موجود در این لیست است.

دانشجویان سیاه‌پوست 18.8 درصد از جمعیت مقطع کارشناسی این دانشگاه را تشکیل می‌دهند – این سهم تقریباً 50 درصد بیشتر از میانگین موسسات آمریکایی در نظر گرفته شده و دومین سهم بالاتر در میان کالج‌های متنوع آمریکایی است ، در ادامه مطالب بیشتر از تنوع پیکره دانشجویی دانشگاه ماساچوست را مطالعه کنید:

  • احتمال اینکه دو دانشجوی تصادفی از نژاد ، قومیت یا شهروندی متفاوت باشند: 80.6%
  • بزرگترین گروه نژادی/قومی: سفید پوست (37.2٪)
  • ثبت نام در مقطع کارشناسی: 12714
  • میانگین هزینه حضور: 21777 دلار

با برخی از رشته های ارزشمند ارائه شده در دانشگاه های آمریکا آشنا شوید ، مقالات زیر را بخوانید و بیشتر بدانید.

دانشگاه سانفرانسیسکو

دانشگاه سانفرانسیسکو یا USF یکی از تنها دو موسسه ای است که در آن بزرگترین گروه نژادی یا قومیتی دانشجویان سفیدپوست ، کمتر از 30 درصد از کل جمعیت مقطع کارشناسی آمریکا را تشکیل می دهند ، چندین گروه نژادی دیگر تقریباً به همان اندازه سهم دارند ؛ دانشجویان آسیایی 27.8٪ از دانشجویان کارشناسی و دانشجویان اسپانیایی 25٪ را تشکیل می دهند.

USF با 9.6% یکی از بالاترین سهم دانشجویان چند نژادی را در جمعیت کارشناسی آمریکایی خود دارد ، این کالج در شهرستان سانفرانسیسکو ، یکی از متنوع‌ترین شهرستان‌ها در آمریکا واقع شده است ، در ادامه مطالب بیشتر از تنوع پیکره دانشجویی دانشگاه سانفرانسیسکو را بخوانید:

  • احتمال اینکه دو دانشجوی تصادفی از نژاد ، قومیت یا شهروندی متفاوت باشند: 80.4%
  • بزرگترین گروه نژادی/قومی: سفیدپوست (29.7٪)
  • ثبت نام در مقطع کارشناسی: 6704
  • میانگین هزینه حضور: 63117 دلار
دانشگاه سانفرانسیسکو

دانشگاه راتگرز-نیوارک

دانشگاه راتگرز-نیوارک واقع در نیوآرک ، نیوجرسی یکی از پنج مدرک لیسانس در آمریکا است که حداقل ۸۰ درصد احتمال دارد که دو دانشجوی انتخاب شده در آن به‌ طور تصادفی از نژاد ، قومیت یا وضعیت شهروندی ایالات متحده متفاوت باشند ، این دانشگاه در میان 25 موسسه متنوع تنها موسسه ای است که در آن بیش از 20 درصد از دانشجویان مقطع لیسانس ، آمریکایی سیاهپوست یا آفریقایی آمریکایی هستند.

دانشجویان اسپانیایی تبار با 29.8 درصد ، دانشجویان سفیدپوست با 23.3 درصد و دانشجویان آسیایی با 19.5 درصد نیز ترکیب های ملیتی دیگر برای دانشگاه راتگرز-نیوارک است ، اطلاعات مهم دیگر از تنوع پیکره دانشجویی این دانشگاه به شرح زیر است:

  • بزرگترین گروه نژادی/قومی این دانشگاه اسپانیایی تبار (29.8٪)
  • ثبت نام در مقطع کارشناسی: 9142
  • میانگین هزینه حضور: 24719 دلار
دانشگاه جان هاپکینز

دانشگاه جان هاپکینز

دانشگاه جان هاپکینز واقع در بالتیمور ، تنها مدرسه ای است که در مریلند واقع شده است و در لیست ده دانشگاه ایالات متحده با بیشترین دانشجویان بین المللی در بین متنوع ترین ها قرار دارد ، از دانشجویان آمریکایی در دانشگاه جانز هاپکینز ، 27.7٪ آسیایی ، 15.5٪ اسپانیایی و 8.1٪ سیاه پوست هستند.

90 درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی از خارج از ایالت می آیند ، این دانشگاه شاید بیشتر به دلیل دانشکده پزشکی معتبر خود شناخته شده است ، اما حتی برای دانشجویان مقطع کارشناسی این موسسه دشوار است ، این دانشگاه فقط 11.5 درصد پذیرش دارد که شاید همین موضوع به موسسه اجازه دهد انتخابی تر عمل کند و در مقایسه با موسساتی که متقاضیان نسبتا کمی دارند ، در هنگام انتخاب از بین متقاضیان خود ، بتواند یک پیکره دانشجویی متنوع تر ایجاد کند.

  • احتمال اینکه دو دانشجوی تصادفی از نژاد ، قومیت یا شهروندی متفاوت باشند : 79.4%
  • بزرگترین گروه نژادی/قومی : سفیدپوست (36.5٪)
  • ثبت نام در مقطع کارشناسی : 6064
  • میانگین هزینه حضور : 67603 دلار

دانشگاه کرنل

دانشگاه کرنل واقع در ایتاکا ، نیویورک یکی از دو موسسه آیوی لیگ است که در کنار دانشگاه کلمبیا در میان کالج‌های متنوع در کشور قرار دارد ، کرنل در منطقه ای واقع شده است که تنوع زیادی ندارد ، اما اکثر دانشجویان از شهرستان تامپکینز ، جایی که مدرسه در آن قرار دارد یا حتی ایالت نیویورک نیستند.

کرنل یکی از متنوع ترین دانشگاه های ایالات متحده است که در آن احتما اینکه دو دانشجو به طور تصادفی انتخاب شده از نژاد ، قومیت یا شهروندی متفاوت باشند ، 79.4 درصد می باشد ، از دانشجویان آمریکایی این مدرسه ، 21.6 درصد آسیایی ، 7.7 درصد سیاه پوست و 15.1 درصد اسپانیایی تبار هستند ، سایر حقایق درباره این تنوع پذیری این دانشگاه در جذب دانشجویان بین المللی عبارتند از:.

  • بزرگترین گروه نژادی/قومی: سفید پوست (40.8٪)
  • ثبت نام در مقطع کارشناسی: 15182
  • میانگین هزینه حضور: 67613 دلار

برای مقایسه بهتر ، با بهترین دانشگاه ها در برخی از کشورهای محبوب دانشجویان بین المللی آشنا شوید.

موسسه فناوری نیوجرسی

موسسه فناوری نیوجرسی یا (NJIT) هم یکی از متنوع‌ترین کالج‌های این کشور است که سه گروه نژادی مختلف بیش از 20 درصد از کل جمعیت مقطع کارشناسی آمریکا را تشکیل می‌دهند ، دانشجویان سفیدپوست 33.9 درصد از این گروه را تشکیل می دهند و پس از آن دانشجویان آسیایی با 23.1 درصد و دانشجویان اسپانیایی با 22.7 درصد قرار دارند.

NJIT دارای یک بخش تنوع و شمول است که “خودآگاهی ، درک متقابل ، دانش و احترام به دیگران” را ترویج می کند ، همچنین دارای بیش از دوازده باشگاه و سازمان مبتنی بر هویت ، از جمله گروه‌هایی برای دانشجویان لاتین ، آفریقایی ، فیلیپینی ، کره‌ای ، فارسی و غیره است ، در این دانشگاه :

  • احتمال اینکه دو دانشجوی تصادفی از نژاد ، قومیت یا شهروندی متفاوت باشند: 79.3%
  • بزرگترین گروه نژادی/قومی: سفید پوست (33.9٪)
  • ثبت نام در مقطع کارشناسی: 8532
  • و میانگین هزینه حضور: 29851 دلار است.
موسسه فناوری نیوجرسی

موسسه فناوری ایلینوی

موسسه فناوری ایلینوی IIT) ( واقع در شیکاگو دهمین مدرسه متنوع در آمریکا و تنها مدرسه در غرب میانه است که در لیست ده دانشگاه ایالات متحده با بیشترین دانشجویان بین المللی ظاهر می شود ، سهم بزرگی از کلاس های مقطع کارشناسی در این موسسه از کشورهای مختلف است ، زیرا 18.8٪ از دانشجویان کارشناسی به عنوان خارجی های غیر مقیم طبقه بندی می شوند ، در این موسسه احتمال اینکه دو دانشجو متفاوت از یک پیشینه نژادی یا قومی متفاوت باشند ،  78.8٪ است ، مطالب کلیدی دیگر را در زیر بخوانید :

  • بزرگترین گروه نژادی/قومی: سفید پوست (43.5٪)
  • ثبت نام در مقطع کارشناسی: 3026
  • میانگین هزینه حضور: 60489 دلار

سوالات پر تکرار دانشگاه های برتر آمریکا از نظر جذب دانشجویان خارجی

از دانشجویان این موسسه ، 31.3% سفیدپوست ، 21.6% آسیایی ، 20.2% اسپانیایی ، 11.4% سیاه‌پوست و 5.6% چند نژادی هستند.

دانشگاه ماساچوست واقع در بوستون زیرا نرخ پذیرش آن 77٪ و هزینه تحصیل در آن که کمتر از 22000 دلار در سال است.

  • احتمال اینکه دو دانشجوی تصادفی از نژاد ، قومیت یا شهروندی متفاوت باشند: 80.4%
  • بزرگترین گروه نژادی/قومی: سفیدپوست (29.7٪)
  • ثبت نام در مقطع کارشناسی: 6704
  • میانگین هزینه حضور: 63117 دلار

این دانشگاه برای رشته های علوم پزشکی معروف است اما نرخ پذیرش بسیار پایینی دارد و قبولی در آن بسیار دشوار است.

اگر مایل هستید در هر کدام از این ده دانشگاه برتر آمریکا از نظر جذب دانشجویان خارجی درخواست پذیرش دهید ، مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی جهت ارائه مشاوره  و خدمات مهاجرتی تخصصی آمادگی خود را اعلام می کنند ، این موسسه دارای دو شعبه دفتر در شهرهای شیراز و تهران است و با کادری مجرب از مشاورین و کارشناسان مجرب ، در حیطه کاری خود بسیار توانمند بوده و عملکرد مثبتی داشته اند ، برای اطلاع و اطمینان بیشتر صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید تا از موفقیت ها و رضایت موکل هایمان مطمئن شوید ، همچنین برای درک بهتر نحوه ارائه خدمات ما مقالات موسسه مهاجرتی در تهران و موسسه مهاجرتی در شیراز را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه