تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان

تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان یک فرصت استثنایی برای افرادی است که علاقمند به تحصیل در دانشگاهی هستند که مطابق با سیستم آموزشی ایالات متحده آمریکا اداره می شود.

دانشگاه آمریکایی ارمنستان (AUA) یک موسسه آموزش عالی خصوصی است که تحصیلات جهانی را در ارمنستان در اختیار دانشجویان قرار می دهد ، این دانشگاه که وابسته به دانشگاه کالیفرنیا است توسط کالج ارشد و کمیسیون  اعتبار بخشی دانشگاه ها اداره می شود.

دانشگاه آمریکایی ارمنستان اکنون بیش از۳۰‌سال است که با برگزاری دوره های آموزشی به زبان انگلیسی میزبان دانشجویان ، اعضای هیئت علمی و محققان چند ملیتی ، رهبری جهانی دانشگاه های ارمنستان را بر عهده داشته است ، چنانچه تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان را انتخاب کرده اید برای آشنایی بیشتر در مورد آن ، با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید.‌

در صورتی که تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان را در اولویت خود قرار داده اید ، می توانید پس از پایان تحصیلات خود در ارمنستان بمانید و‌ زندگی بی دغدغه و آرام خود را در این کشور آغاز کنید ، در صورتی که از فرآیند تحصیل در ارمنستان بی اطلاع هستید مقاله لینک شده را با دقت بخوانید.

فهرست مطالب
تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان

دانشکده های دانشگاه آمریکایی ارمنستان

این دانشگاه علاوه بر ارائه برنامه های آموزشی برخی از مراکز تحقیقاتی نظیر مرکز تحقیقات فناوری ، مرکز تحلیل سیاست تورپنجیان‌ ، مرکز محیط زیست آکوپیان ، مرکز تحقیق و توسعه خدمات بهداشتی را راه اندازی کرده است. به طور قطع تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان که در رتبه دوم دانشگاه های این کشور قرار دارد یک‌ فرصت مناسب و فوق العاده است ، قبل از پرداختن به موارد مهم در مورد این دانشگاه ابتدا از معرفی دانشکده های دانشگاه آمریکایی ارمنستان آغاز خواهیم کرد ، دانشکده های دانشگاه آمریکایی ارمنستان (AUA) که درهای خود را در ۲۱ سپتامبر ۱۹۹۱ به روی دانشجویان‌ سراسر جهان گشود، عبارتند از :

  • دانشکده علوم و مهندسی زاوون و سونیا آکیان
  • دانشکده تجارت و اقتصاد مانوجیان سیمون
  • دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
  • دانشکده بهداشت عمومی جرالد و پاتریشیا تورپنجیان

افرادی که قصد دارند در این دانشگاه به تحصیلات خود ادامه دهند ، باید در آزمون ورودی‌ این دانشگاه شرکت کنند و پس از موفقیت در این آزمون می توانند برای ثبت نام در این دانشگاه اقدام‌ کنند.

دوره های آموزشی ارائه شده در دانشگاه آمریکایی ارمنستان

دانشکده های دانشگاه آمریکایی ارمنستان که از بهترین دانشگاه های جهان در این کشور محسوب می شود ، دوره های آموزشی بسیار زیادی را مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان ارائه می دهد ، بنابراین به عنوان دانشجو فرصت های بسیاری برای تحصیل در این کشور خواهید داشت ، برخی از دوره های آموزشی ارائه شده در دانشگاه آمریکایی ارمنستان عبارتند از :

  • مدیریت بازرگانی
  • مهندسی صنایع
  • مهنسی برق و الکترونیک
  • کامپیوتر و علوم اطلاعات
  • مدیریت
  • حقوق و علوم سیاسی 
  • علوم ارتباطات
  • علوم اجتماعی و علوم انسانی
  • مهندسی داده
  • دبیری زبان انگلیسی
  • مهندسی مکانیک
  • بهداشت عمومی
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه های معتبر ارمنستان با دریافت مشاوره صحیح از کارشناسان با تجربه رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زبان تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان​

زبان تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان

یکی از موارد و سوالات بسیار مهم دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان را دارند این است که زبان تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان​ چیست ، به طور کلی زبان تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان انگلیسی است ، اغلب دانشکده های این دانشگاه دوره های آموزشی خود را به زبان انگلیسی در این دانشگاه ارائه می دهند، یکی از شرایط مهم برای اخذ پذیرش از این دانشگاه ، ارائه مدرک‌ زبان آیلتس یا تافل است.

بنابراین در صورتی که مایلید در این دانشگاه به تحصیلات خود ادامه دهید باید برای اثبات مهارت زبانی خود یکی از این دو مدرک زبان را ارائه دهید ، بنابراین در آزمون آیلتس باید نمره ۶.۵ و در صورتی که در آزمون تافل شرکت می کنید باید نمره ۷۹ را در این آزمون کسب کنند. با توجه به اینکه مدارک این زبانها تنها دو سال اعتبار دارد ، بهتر است قبل از پایان اعتبار آزمون زبان خود ، برای اخذ پذیرش از این دانشگاه اقدام‌ کنید.

بورسیه های تحصیلی در دانشگاه آمریکایی ارمنستان

دانشجویانی که تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان را برگزیده اند احتمالا مایلند در مورد بورسیه های این دانشگاه اطلاعتی را کسب کنند ، به طور کلی بورسیه های تحصیلی در دانشگاه آمریکایی ارمنستان کل یا بخشی از هزینه های دانشجویان را تامین می کنند ، دانشجویانی که مایل به دریافت بورسیه های تحصیلی این دانشگاه هستند باید شرایط دریافت این بورسیه ها را داشته باشند.

اغلب دانشجویانی که نمرات بالایی در امتحانات خود کسب کرده اند و دارای سوابق درخشان تحصیلی هستند ، همچنین افرادی که شرایط مالی مناسبی ندارند در لیست دریافت کنندگان این بورسیه ها قرار می گیرند ، چنانچه مایل به دریافت بورسیه‌ ها ی این دانشگاه هستید ، باید همزمان با درخواست پذیرش برای در یافت این بورسیه ها  اقدام کنید.

 لازم به ذکر است که پس از پذیرش در دانشگاه آمریکایی ارمنستان نمی توانید برای دریافت بورسیه درخواست دهید ، همچنین به خاطر داشته باشید که درخواست دریافت بورسیه و کمک هزینه مالی بر درخواست شما برای پذیرش از دانشگاه تاثیری نخواهد داشت ، در ادامه به شرح مختصری از مهمترین بورسیه ها خواهیم پرداخت.

اگر قصد دارید تحصیل خود را در خارج از کشور ادامه دهید حتما تک تک مقالات زیر را بخوانید و با جوانب مختلف این تصمیم آشنا شوید.

بورسیه تحصیلی بین المللی دانشگاه آمریکایی ارمنستان

این بورسیه تحصیلی که ۵۰ درصد از هزینه های دانشجویان را تامین می کند به عنوان بورسیه تحصیلی بین المللی دانشگاه آمریکایی ارمنستان شناخته می شود و به دانشجویانی تعلق می گیرد که شهروند ارمنستان نباشند و یا در ۱۰ سال اخیر در این کشور اقامت نداشته اند ، دانشجویانی ممتاز و دانشجوبانی که از نظر مالی ضعیف هستند در فهرست دریافت‌ کنندگان این بورسیه قرار دارند.

بورسیه تحصیلی آورورا دانشگاه آمریکایی ارمنستان

یکی دیگر از بورسیه های این دانشگاه بورسیه تحصیلی آورورا دانشگاه آمریکایی ارمنستان است که به دانشجویان کشورهای اردن ، لبنان ، ایران ، گرجستان ، روسیه ، عراق و سوریه تعلق می گیرد ، این بورسیه به متقاضیان تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اعطا می شود.

بورسیه تحصیلی آورورا ، کل یا بخشی از هزینه های دانشجویان را تامین می کند ، علاوه بر این ، این دانشگاه برای برخی از دانشجویان‌ امتیازهایی در نظر گرفته است نظیر پرداخت‌ کمک هزینه برای تامین مسکن و خرید بلیط ، لازم به ذکر است که این بورسیه براساس شایستگی دانشجویان‌ به آنها اعطا می شود.

بنابراین در صورتی که از سوابق تحصیلی بسیار خوبی برخوردار هستید و خود را واجد شرایط تحصیل و دریافت بورسیه های این دانشگاه می دانید ، می‌ توانید برای تحصیل در این دانشگاه اقدام‌ کنید ، چنانچه به اطلاعات بیشتری در مورد تحصیل در این کشور نیاز دارید ، مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار شما هستند تا تمام ابهامات شما را بر طرف سازند.

بورسیه تحصیلی آورورا دانشگاه آمریکایی ارمنستان

شهریه ها و هزینه های تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان

یکی از مهمترین دغدغه های اغلب افرادی که  تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده اند ، شهریه ها و هزینه های تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان است ، در این بخش از مقاله به هزینه های تحصیل در این کشور خواهیم پرداخت.

از زمان پذیرش تا پایان دوره آموزشی خود در این دانشگاه ، باید به دقت به تامین مالی هزینه های تحصیلی خود توجه کنید ، برای تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان علاوه بر شهریه ها و هزینه های تحصیلی ، هزینه های دیگر زندگی در این کشور را باید در نظر بگیرید.

برای اطلاع از هزینه های زندگی در این کشور ، کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی توصیه می کنند مقاله هزینه های زندگی در ارمنستان که لینک آن در بالای مقاله ارائه شده است را مطالعه کنید.

تحصیل دانشجویان بین المللی هزینه های تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان
دوره کارشناسی تجارت 2.250.000 درام ارمنستان
بیمه سلامت 10.000-12.000 درام
هزینه خدمات دانشجویان 25.000 درام
سایر برنامه های آموزشی در مقطع کارشناسی 1.700.00 درام

شهریه سالانه دانشگاه آمریکایی ارمنستان

اغلب دانشجویان‌ برای گذراندن  برنامه‌ های تحصیلی خود پس از ثبت‌ نام ، باید قراردادی را با این دانشگاه امضا کنند ، دراین قرارداد شهریه سالانه دانشگاه آمریکایی ارمنستان برای دوره مشخصی تعیین شده است ، تمام هزینه ها به درام واحد پول ارمنستان محاسبه و پرداخت می شود.

به هنگام ثبت نام ، متقاضیان تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان به شرح زیر طبقه بندی می شوند:

  • شهروندان جمهوری ارمنستان
  • دارندگان گذرنامه ویژه ارمنستان برای وضعیت اقامت ویژه ( که معمولاً به عنوان ویزای ۱۰ ساله شناخته می شود )
  • دانشجویان بین المللی

برنامه های آموزشی این دانشگاه عبارتند از کارشناسی زبان انگلیسی و ارتباطات ، کارشناسی سیاست و حکومت ، کارشناسی علوم کامپیوتر ، کارشناسی علوم داده ، کارشناسی علوم مهندسی ، و کارشناسی پرستاری.

هزینه های جانبی دوره پزشکی و هزینه زندگی

هزینه گذراندن دوره آمادگی پیش پزشکی نزدیک به 7000 یورو است ، دانشجویان دانشگاه های مجارستان علاوه بر پرداخت شهریه ، ملزم به پرداخت هزینه درخواست ، هزینه امتحان و هزینه ثبت نام نیز هستند که هر یک بین 100 تا 150 یورو است.

هزینه های زندگی در مجارستان کمتر از سایر کشورهای اروپایی است ، بودجه ماهانه معقول در حدود 600 یورو در ماه است ، با این حال ، اگر قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بوداپست را دارید ، به خاطر داشته باشید که هزینه آن نسبت به سایر مناطق کشور گران است.

شرایط ثبت نام برای دانشجویان غیر ارمنستانی

دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان که تابعیت این کشور را ندارند باید نسبت به شرایط ثبت نام برای دانشجویان غیر ارمنستانی آگاه باشند ، این دانشجویان‌ باید مدارک مرتبط با  بیمه سلامت را به این دانشگاه ارائه دهند ، برای تهیه بیمه سلامت می توانید بیمه درمانی را از ارائه دهندگان بیمه خریداری کنید.

تحصیل رشته‌ های مهندسی در دانشگاه آمریکایی ارمنستان

یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان انتخاب یکی از رشته های مهندسی در این دانشگاه است ، تحصیل در رشته‌ های مهندسی در دانشگاه آمریکایی ارمنستان یک شانس فوق العاده برای آن دسته از افرادی است که تمایل دارند در یکی از رشته های مهندسی تحصیل کنند.

دانشگاه آمریکایی ارمنستان یکی از معتبرترین و معروف ترین دانشگاه های آمریکایی در سراسر جهان است ، این دانشگاه مانند سایر دانشگاه ها دوره آموزشی خود را در رشته های مهندسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان ارائه می دهد.

معرفت ترین دوره های آموزشی مهندسی دانشگاه  آمریکایی ارمنستان شامل مهندسی مکانیک ، مهندسی برق و الکترونیک ، مهندسی داده ، مهندسی علوم کامپیوتر ، مهندسی IT  و بسیاری دوره های آموزشی در رشته های دیگر مهندسی است.

تحصیل رشته‌ های مهندسی در دانشگاه آمریکایی ارمنستان

لازم به ذکر است که دانشجویانی که تحصیلات خود را با موفقیت در این دانشگاه به پایان برسانند ، می توانند از طریق یافتن حرفه خود در یکی از رشته های مهندسی یا هر یک از مهارت ها و رشته هایی که در این دانشگاه گذرانده اند به راحتی جذب بازار کار این کشور شوند و اقامت دائم ارمنستان را دریافت نمایند.

چنانچه مایلید پس از پایان تحصیلات خود در این کشور بمانید و به اطلاعات بیشتری در مورد نحوه یافتن کار در ارمنستان نیاز دارید ، موسسه مهاجرتی رجبی توصیه می کند به مقاله کار در ارمنستان این موسسه مراجعه کنید.

خوابگاه های دانشگاه آمریکایی ارمنستان

یکی دیگر از نکاتی که هنگام تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان باید در نظر بگیرید ، مکان اقامت شماست ، به طور کلی این دانشگاه خوابگاه های متعددی را برای اقامت دانشجویان‌ فراهم کرده است ، اما باید توجه داشته باشید که خوابگاه های دانشگاه آمریکایی ارمنستان رایگان نیستند و دانشجویان برای اقامت در آنها باید هزینه ای را به عنوان اجاره پرداخت‌ کنند.

یکی از بهترین اقامتگاه های دانشجویی دانشگاه آمریکایی ارمنستان که در لبه تنگه هرازدان مشرف به رودخانه واقع شده است ، تنها ۲۵ دقیقه پیاده روی تا دانشگاه فاصله دارد. این ساختمان پنج طبقه دارای ۲۸ اتاق دو نفره است و حداکثر ۵۶ دانشجو از مناطق ارمنستان و خارج از کشور را در خود جای خواهد می دهد.

هر اتاق این خوابگاه شامل واحد گرمایش و سرمایش ، یخچال و حمام اختصاصی است ، امکاناتی نظیر آسانسور و حمام های بزرگ در طبقه اول برای دانشجویانی که دارای معلولیت جسمی هستند مناسب است ، این مرکز مجهز به اینترنت بی سیم ، ماشین لباسشویی و بالکن خصوصی و مشترک است ، فضاهای تعیین‌ شده برای فعالیت‌ های حرفه‌ ای و گردهمایی‌ های اجتماعی ، با فضای استراحت ، آشپزخانه و اتاق مطالعه در طبقه همکف ، امکانات کاملی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند.

سوالات پر تکرار تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان

بله ،این دانشگاه خوابگاه های متعددی را برای اقامت دانشجویان‌ فراهم کرده است ، اما باید توجه داشته باشید که خوابگاه های دانشگاه آمریکایی ارمنستان رایگان نیستند و دانشجویان برای اقامت در آنها باید هزینه ای را به عنوان اجاره پرداخت‌ کنند.

معروف ترین دوره های آموزشی مهندسی دانشگاه  آمریکایی ارمنستان شامل مهندسی مکانیک ، مهندسی برق و الکترونیک ، مهندسی داده ، مهندسی علوم کامپیوتر ، مهندسی IT  و بسیاری دوره های آموزشی در رشته های دیگر مهندسی است.

  • دوره کارشناسی تجارت 2.250.000 درام ارمنستان
  • بیمه سلامت 10.000-12.000 درام
  • هزینه خدمات دانشجویان 25.000 درام
    سایر برنامه های
  • آموزشی در مقطع کارشناسی 1.700.00 درام

این بورسیه به دانشجویان کشورهای اردن ، لبنان ، ایران ، گرجستان ، روسیه ، عراق و سوریه تعلق می گیرد ، این بورسیه به متقاضیان تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اعطا می شود.

بورسیه تحصیلی آورورا ، کل یا بخشی از هزینه های دانشجویان را تامین می کند ، علاوه بر این ، این دانشگاه برای برخی از دانشجویان‌ امتیازهایی در نظر گرفته است نظیر پرداخت‌ کمک هزینه برای تامین مسکن و خرید بلیط ، لازم به ذکر است که این بورسیه براساس شایستگی دانشجویان‌ به آنها اعطا می شود.

ارمنستان یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیل است ، موسسه مهاجرتی رجبی در این مقاله بهترین دانشگاه این کشور را به شما عزیزانی معرفی کرد که قصد دارید در این کشور تحصیلات خود را ادامه دهید ، همانطور که گفتیم دانشگاه آمریکایی ارمنستان با برخورداری از رنکینگ بالا در میان دانشگاه های این کشور و همینطور رنکینگ بالا‌ در میان دانشگاه های بین المللی یکی از بهترین دانشگاه های این کشور است ، چنانچه به اطلاعات بیشتری درباره تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان نیاز دارید با کارشناسان و مشاوران هلدینگ مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه