بهترین شهر های بلاروس برای تحصیل

بهترین شهر های بلاروس برای تحصیل کدام هستند؟ این سوال مهمی است که نیاز به توضیحات دقیق دارد و چنین توضیحات دقیقی تنها توسط مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ارائه می شود ، این مقاله را مطالعه کنید تا به صحت ادعای ما پی ببرید و سپس در صورت تمایل با ما تماس بگیرید.

به طور کلی ، شهرهایی دانشجویی به شمار می روند که جامعه دانشجویی بزرگی را در خود جای داده اند ، البته این شهرها باید از نظر ، منابع تحصیلی مانند در دسترس بودن خوابگاه دانشجویی ، خدمات پشتیبانی برای دانشجویان جدیدالورود و فعالیت‌ های مناسب تفریحی و فرهنگی برای دانشجویان مانند کتاب خانه های مجهز ، ورزش ، شب زنده داری و کارهای دانشجویی ، مناسب باشند.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا ، مقرون به صرفه بودن یا به عبارتی ارزان بودن هزینه زندگی در یک شهر ، یک عامل مهم در انتخاب محل تحصیل است ، در حالی که اکثر افراد دوست دارند کمتر هزینه کنند ، مقرون به صرفه بودن در رتبه دوم پس از ملاحظاتی مانند کیفیت آموزش ، امکانات و قابلیت اشتغال پس از فارغ التحصیلی قرار گرفت.

با در نظر گرفتن این موضوعات ، بهترین شهرهای دانشجویی شامل یک دسته بندی نسبی با تمرکز بر جامعه دانشجویی و تنوع بین المللی دانشجویان آن شهر است ، برای شما که متقاضی تحصیل در کشور بلاروس هستید ، با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همراه شوید ، تا بهترین اطلاعات را درباره بهترین شهرهای دانشجویی بلاروس در اختیار شما قرار دهند ، مقاله تحصیل در بلاروس را هم بخوانید و اطلاعات بسیار جالب و مفیدی در زمینه هزینه های تحصیل ، آزمون ها و بورسیه های تحصیلی بدست آورید ؛ شرایط تحصیل کاملا رایگان را هم در همان مقاله توضیح داده ایم.

فهرست مطالب
بهترین شهر های بلاروس برای تحصیل

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با ارائه فایل های صوتی و تصویری در تلاشیم ارتباط بهتر و موثرتری با شما عزیزان داشته باشیم ، در این بخش ویدئو و پادکستی را که روناک از همکاران ما در موسسه رجبی ارائه داده است را میبینید و می شنوید ، روناک ، در حدود دو دقیقه مهمترین موضوعات این مقاله را مرور کرده ؛ فایل پادکست قابل دانلود است تا بعدا دوباره بتوانید آن را گوش دهید.

پادکست بهترین شهر های بلاروس برای تحصیل​

پخش ویدیو

شهر دانشجویی مینسک

در میان بهترین شهر های بلاروس برای تحصیل ، شهر دانشجویی مینسک ، پایتخت بلاروس و بزرگترین شهر آن ، در صدر لیست قرار دارد ، مینسک پایتخت اداری کشور های مشترک المنافع است و مرکز صنعتی بزرگ کشور بلاروس به شمار می رود.

مینسک همچنین دارای کافه ‌های شیک و رستوران ‌های سنتی بی شماری است که می تواند برای دانشجویان جذاب باشد و همچنین از حمل ‌و نقل عمومی عالی و گسترده با سیستم متروی زیرزمینی بهره مند است که رفت و آمد کم هزینه و به صرفه را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب دقیق ترین مقصد تحصیل با توجه به علاقه مندی ها و شرایط شما توسط مشاوران هلدینگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شهر دانشجویی مینسک

در میان بهترین شهر های بلاروس برای تحصیل ، شهر دانشجویی مینسک ، پایتخت بلاروس و بزرگترین شهر آن ، در صدر لیست قرار دارد ، مینسک پایتخت اداری کشور های مشترک المنافع است و مرکز صنعتی بزرگ کشور بلاروس به شمار می رود.

مینسک همچنین دارای کافه ‌های شیک و رستوران ‌های سنتی بی شماری است که می تواند برای دانشجویان جذاب باشد و همچنین از حمل ‌و نقل عمومی عالی و گسترده با سیستم متروی زیرزمینی بهره مند است که رفت و آمد کم هزینه و به صرفه را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

دانشگاه های شهر مینسک

علاوه بر اینکه مینسک پایتخت بلاروس بشمار می رود و دارای دو دانشگاه اصلی به همراه برخی دانشگاه های معتتبر کوچک تر است ، البته این شهر بیشترین تعداد دانشگاه های این کشور را هم به خود اختصاص داده است ، که در جدول زیر لیست دانشگاه های شهر مینسک آورده شده است:

دانشگاه دولتی بلاروس دانشگاه فنی ملی بلاروس دانشگاه دولتی انفورماتیک و رادیو الکترونیک بلاروس
دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس دانشگاه دولتی فناوری بلاروس دانشگاه دولتی اقتصادی بلاروس
دانشگاه دولتی آموزشی بلاروس دانشگاه دولتی فرهنگ و هنر بلاروس دانشگاه کشاورزی دولتی گرودنو
دانشگاه دولتی فرهنگ فیزیکی بلاروس دانشگاه حقوق و فناوری اطلاعات اجتماعی BIP دانشگاه بین المللی محیط زیست ساخاروف
دانشگاه دولتی زبانشناسی مینسک موسسه پارلمانتاریسم و کارآفرینی موسسه خصوصی مدیریت و تجارت
آکادمی وزارت کشور جمهوری بلاروس موسسه بین المللی بشردوستانه-اقتصادی، مینسک آکادمی هواپیمایی دولتی بلاروس
دانشگاه فنی کشاورزی دولتی بلاروس کالج مهندسی رادیو مینسک دانشگاه دولتی انفورماتیک و رادیو الکترونیک بلاروس
آکادمی مدیریت دولتی تحت نظارت رئیس جمهور جمهوری بلاروس دانشگاه نوآوری مینسک آکادمی دولتی هنر بلاروس
هزینه های زندگی مینسک مبلغ
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 1017.29 ماهانه
اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر 714.10 ماهانه
هزینه خرید لباس و کفش از 160.88 تا 269.19
هزینه باشگاه 83.18
هزینه سینما 12
هزینه شارژ ماهانه کارت حمل و نقل عمومی 47.59
هزینه تاکسی به ازای هر کیلومتر 4
هزینه خورد و خوراک ماهانه تقریبا 80
رستوران مک دونالد 12

هزینه زندگی در شهر مینسک

در یک مقایسه بین هزینه های زندگی دانشجویی در لندن و هزینه زندگی در شهر مینسک ، اینگونه است که هزینه زندگی در شهر مینسک بدون اقامت ، 58 درصد کمتر از لندن ، تمام هزینه ها از جمله اقامت 70 درصد ارزانتر از لندن ، وعده های غذایی مانند خواربار فروشی و رستوران های ارزان 68 درصد ارزان تر از لندن است.

در جدول ارائه شده به جزئیات هزینه زندگی برای دانشجویان در شهر مینسک اشاره شده (هزینه ها بر اساس روبل بلاروس است) :

شرایط کار دانشجویی در مینسک

شهر مینسک از شهر هایی است که فرصت های کاری مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد ، دانشجویان در مینسک اجازه دارند در حین تحصیل به صورت پاره وقت کار کنند ، اکثر دانشجویان در مینسک ، در مراکز تماس بین ‌المللی یا مدارس آموزش زبان انگلیسی (با دارا بودن مدرک TEFL یا TESOL) کار می کنند.

در حالی که برخی نیز در مراکز صنعتی مشغول به کار می شوند ، هم چنین دانشجویان بین المللی می توانند در رستوران ها یا کافه ها کار کنند و با توجه به ساعات کاریشان دستمزد دریافت کنند ، مینسک هم چنین جزء شهرهایی است که دانشجویان می توانند بعد از فارغ التحصیلی برای کار در بلاروس ، به این شهر فکر کنند ، در مقاله لینک شده اطلاعات کامل پیرامون کار در کشور بلاروس را خواهید خواند.

با برخی از رشته های ارائه شده در بهترین دانشگاه های بلاروس آشنا می شوید. شما هم رشته مورد علاقه تان را سایت جستجو کنید.

شهر دانشجویی گرودنو

شهر دانشجویی گرودنو که با نام هرودنا نیز شناخته می شود ، پایتخت منطقه گرودنو در شمال غربی بلاروس است ، این شهر پنجمین شهر بزرگ کشور و دومین شهر دانشجویی بلاروس بشمار می رود.

گرودنو همچنین به دلیل دانشگاه پزشکی خود ، دانشگاه پزشکی دولتی گرودنو ، که دانشجویان بسیاری را از داخل و خارج از بلاروس جذب می کند ، شناخته شده است و علاوه بر این، دانشگاه ایالتی یانکا کوپالا گرودنو و دانشگاه کشاورزی دولتی گرودنو نیز در این شهر شناخته شده هستند.

هزینه های زندگی برای دانشجویان در این شهر نیز یکی از دلایلی است که گرونو را در لیست بهترین شهرهای بلاروس برای تحصیل قرار داده است که این هزینه ها در جدول آمده است.

گرونو از لحاظ شرایط کاری برای دانشجویان در سطح ضعیفی قرار دارد ، با اینکه دانشجویان می توانند در برخی از کافه ها و رستوران های این شهر مشغول به کار شوند ، اما نبود محل کار ، عقب ماندگی بخش اقتصادی شهر ، سطح ضعیف توسعه خدمات اجتماعی ، فرصت های کمی را برای اشتغال دانشجویان فراهم می کند.

هزینه های زندگی گرودنو مبلغ
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 763.03 ماهانه
اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر 484.85 ماهانه
هزینه خرید لباس و کفش از 94.55 تا 237.27
هزینه باشگاه 62
هزینه سینما 10.2
هزینه شارژ ماهانه کارت حمل و نقل عمومی 37.77
هزینه تاکسی به ازای هر کیلومتر 2.70
هزینه خورد و خوراک ماهانه تقریبا 76
رستوران مک دونالد 11

هزینه زندگی دانشجویی در شهر گومل

هزینه های زندگی دانشجویی در شهر گومل برای دانشجویان در جدول زیر آورده شده است :

هزینه های زندگی گومل مبلغ
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 450.34 ماهانه
اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر 241.74 ماهانه
هزینه خرید لباس و کفش از 192 تا 219
هزینه باشگاه 70.60
هزینه سینما 10.12
هزینه شارژ ماهانه کارت حمل و نقل عمومی 37.95
هزینه تاکسی به ازای هر کیلومتر 3
هزینه خورد و خوراک ماهانه تقریبا 76
رستوران مک دونالد 11.38

شهر دانشجویی گومل

شهر دانشجویی گومل که با نام هومیل نیز شناخته می شود ، دومین شهر بزرگ بلاروس از نظر جمعیت و سومین شهر دانشجویی در بین بهترین شهر های بلاروس برای تحصیل است.

استان گومل بزرگترین منطقه صنعتی کشور است که بیش از 20 درصد از تولیدات صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است که این امر شرایط کاری مناسبی را برای دانشجویان فراهم می کند.

از آنجایی که گومل یکی از قدیمی ترین شهر های بلاروس بشمار می رود ، توریست های زیادی را بخود جذب می کند که دانشجویان با تسلط به زبان انگلیسی می توانند بعنوان مترجمان توریست ها نیز مشغول فعالیت شوند.

همچنین شهر دانشجویی گومل با دارا بودن وضعیت اقتصادی و صنعتی عالی شرایط مناسبی را برای افرادی که قصد مهاجرت به کشور بلاروس را دارند ، فراهم می کند.

دانشگاه هایی که در شهر بلاروس قرار دارند شامل دانشگاه دولتی گومل ، دانشگاه پزشکی دولتی گومل ، دانشگاه دولتی حمل و نقل بلاروس گومل ، دانشگاه فنی دولتی سوخوی گومل ، موسسه مهندسی گومل و دانشگاه تجارت و اقتصاد بلاروس تعاونی های مصرف می شود.

شهر دانشجویی برست

شهر دانشجویی برست چهارمین شهر دانشجویی در میان بهترین شهر های بلاروس برای تحصیل به شمار می رود ، این شهر از لحاظ بزرگی و جمعیت در رتبه 6 قرار دارد .

دانشگاه هایی که در این شهر قرار دارند شامل دانشگاه فنی دولتی برست و دانشگاه ایالتی برست می شوند ، شرایط کاری در این شهر برای دانشجویان نسبت به سایر شهرها اندکی دشوارتر است البته دانشجویان می توانند در رستوران ها و کافه های این شهر مشغول بکار شوند.

هزینه زندگی دانشجویی در برست در جدول آمده است (هزینه ها بر اساس روبل بلاروس است).

هزینه های زندگی برست مبلغ
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 450.34 ماهانه
اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر 241.74 ماهانه
هزینه خرید لباس و کفش از 192 تا 219
هزینه باشگاه 70.60
هزینه سینما 10.12
هزینه شارژ ماهانه کارت حمل و نقل عمومی 37.95
هزینه تاکسی به ازای هر کیلومتر 3
هزینه خورد و خوراک ماهانه تقریبا 65
رستوران مک دونالد 10.38
هزینه های زندگی ویتبسک مبلغ
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 750 ماهانه
اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر 500 ماهانه
هزینه خرید لباس و کفش از 192 تا 219
هزینه باشگاه - ---
هزینه سینما 10.12
بلیط یک طرفه مترو 0.80
هزینه تاکسی به ازای هر کیلومتر 2.85
هزینه خورد و خوراک ماهانه تقریبا 65
رستوران مک دونالد 10

شهر ویتبسک

شهر ویتبسک در لیست بهترین شهر های بلاروس برای تحصیل قرار دارد این شهر از لحاظ جمعیت و بزرگی رتبه چهارم را در بلاروس بخود اختصاص داده است ، ویتبسک مدرن یک مرکز صنعتی بزرگ است که ماشین ابزار ، ابزار الکتریکی و طیف وسیعی از کالا های مصرفی از جمله منسوجات ، گوشت و محصولات لبنی و سایر مواد غذایی را تولید می کند.

این شهر دارای رستوران ها ، کافی شاپ ها ، موسسات پزشکی ، آموزش معلمان و پلی تکنیک و همچنین دو موزه است که این موارد یافتن کار برای دانشجویان را در این شهر آسان تر می کند ، دانشگاه هایی که در این شهر قرار دارند شامل دانشگاه فناوری دولتی ویتبسک ، دانشگاه پزشکی دولتی ویتبسک ، آکادمی دولتی دامپزشکی ویتبسک و دانشگاه ایالتی ویتبسک به نام P. M. Masherov می شود.

هزینه های زندگی دانشجویی در ویتبسک نیز در جدول قابل مشاهده است (هزینه ها بر اساس روبل بلاروس است).

شهر موگیلف (Mahileu) در بلاروس

شهر موگیلف (Mahileu) در بلاروس تا حدودی جزو شهر های دانشجویی بشمار می رود می توان گفت در انتهای لیست بهترین شهر های بلاروس برای تحصیل قرار می گیرد ، زیرا این شهر بیشتر جنبه صنعتی دارد تا دانشجویی ، آن هم به دلیل این است که استان موگیلف یکی از مناطق صنعتی اصلی بلاروس ، به شمار می رود.

لیست دانشگاه هایی که موگیلف را علاوه بر صنعتی بودن به یک شهر دانشجویی نیز تبدیل می کند به این صورت است : دانشگاه بلاروسی-روسی ، دانشگاه ایالتی موگیلف A. Kuleshov ، دانشگاه دولتی فناوری ‌های غذایی موگیلف.

دانشجویان برای کار در این شهر می توانند در دانشگاهی که در حال تحصیل در آن هستند ، بصورت پاره وقت در محیط هایی مانند کتابخانه دانشگاه یا بعنوان استادیار مشغول به کار شوند.

هزینه های زندگی موگلیف مبلغ
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 466.51 ماهانه
اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر 315.17 ماهانه
هزینه خرید لباس و کفش 69.55 تا 202.63
هزینه باشگاه 70.53
هزینه سینما 8
هزینه شارژ ماهانه کارت حمل و نقل عمومی 31.50
هزینه تاکسی به ازای هر کیلومتر 1.7
هزینه خورد و خوراک ماهانه تقریبا 65
رستوران مک دونالد 12
شهر بوبرویسک در استان موگلیف

Bobruisk city in Mogilev province

شهر بوبرویسک در استان موگلیف

شهر بوبرویسک در استان موگیلف قرار دارد و از شهر های انتخابی دانشجویان برای تحصیل نیست زیرا دانشگاهی که بطور مستقیم در این شهر باید وجود ندارد و دانشگاه ها در اطراف این شهر واقع شده اند و این بیشتر جنبه اقتصادی و صنعتی دارد تا یک شهر دانشجویی!

این شهر خانه صنایعی مانند مهندسی ، ماشین سازی ، مواد شیمیایی ، نجاری و ساخت لاستیک ، پوشاک و کفش است و البته قابل ذکر است که هزینه های زندگی در این شهر تا حدودی نسبت به شهر های ذکر شده در بالا مقرون به صرفه تر است.

شهر باریساو در استان مینسک

شهر باریساو در استان مینسک قرار دارد و به عنوان یک شهر دانشجویی نمی توان از این شهر یاد کرد زیرا این شهر جنبه صنعتی دارد و پلاستیک ، تجهیزات خودروهای الکتریکی ، جرثقیل‌ها و ظروف شیشه‌ای تولید می‌کند.

سوالات پر تکرار بهترین شهر های بلاروس برای تحصیل​

در میان بهترین شهر های بلاروس برای تحصیل ، شهر دانشجویی مینسک ، پایتخت بلاروس و بزرگترین شهر آن ، در صدر لیست قرار دارد.

هزینه زندگی در شهر مینسک بدون اقامت ، 58 درصد کمتر از لندن ، تمام هزینه ها از جمله اقامت 70 درصد ارزانتر از لندن ، وعده های غذایی مانند خواربار فروشی و رستوران های ارزان 68 درصد ارزان تر از لندن است.

اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 763.03 ماهانه
اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر 484.85 ماهانه

دانشگاه هایی که در شهر بلاروس قرار دارند شامل دانشگاه دولتی گومل ، دانشگاه پزشکی دولتی گومل ، دانشگاه دولتی حمل و نقل بلاروس گومل ، دانشگاه فنی دولتی سوخوی گومل ، موسسه مهندسی گومل و دانشگاه تجارت و اقتصاد بلاروس تعاونی های مصرف می شود.

خیر ، زیرا دانشگاهی که بطور مستقیم در این شهر باید وجود ندارد و دانشگاه ها در اطراف این شهر واقع شده اند و این بیشتر جنبه اقتصادی و صنعتی دارد تا یک شهر دانشجویی!

بهترین شهر های بلاروس برای تحصیل​ را شناختید ، هر آنچه که در این صفحه مطالعه کردید نتیجه تحقیق و تفحص مشاوران کوشای موسسه مهاجرتی رجبی بوده است ، امیدواریم که از مطالعه آن لذت برده باشید و در صورت تمایل دریافت مشاوره از کارشناسان ما می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با دفاتر تهران و شیراز ارتباط داشته باشید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله موسسه مهاجرتی در تهران را بخوانید تا با نحوه ارائه خدمات ما در موسسه رجبی آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه