تحصیل رشته های مهندسی در بلاروس

تحصیل رشته های مهندسی در بلاروس برای شما یک تجربه شگفت انگیز خواهد بود ؛ بلاروس هر ساله بهترین مهندسان جهان را تولید می کند و این به دلیل استاندارد بسیار بالای آموزش فنی در این کشور است.

بلاروس به دلیل داشتن دانشگاه ها و کالج های معتبر مهندسی از مراکز خوب برای تحصیل مهندسی به شمار می رود و جالب است بدانید که دانشجویان ایرانی بیشترین ثبت نام را برای رشته های تحصیلی پزشکی و مهندسی در بلاروس دارند.

به طور کلی ، برای تحصیل در کشور بلاروس مزیت های مشترک زیادی وجود دارد و به شما توصیه می شود که برای اطلاع از مزیت های تحصیل در این کشور ، حتما مقاله تحصیل در بلاروس را هم مطالعه کنید ، اگر شما هم می‌خواهید در سال‌ تحصیلی آینده در خارج از کشور تحصیل کنید ، برنامه های تحصیل رشته های مهندسی در بلاروس بهترین گزینه برای شما با هزینه مقرون به صرفه است.

سعی کنید در سریع ترین زمان ممکن با مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )تماس گرفته و برای پذیرش اقدام کنید ، کارکنان پذیرش حرفه‌ای در دفتر هلدینگ رجبی آماده پاسخگویی هستند.

فهرست مطالب
تحصیل رشته های مهندسی در بلاروس

رشته های مهندسی در لیسانس بلاروس

مهاجرت به بلاروس برای متقاضیان تحصیل مهندسی انتخاب خوبی است؛ زیرا دانشگاه های فنی بلاروس در سال 2022 ، برنامه های مهندسی را در همه رشته ها مانند مهندسی کامپیوتر ، مهندسی عمران ، مهندسی شیمی ، معماری ، مهندسی معدن ، مهندسی نفت ، مهندسی زیست پزشکی ، مهندسی هوانوردی ، مهندسی الکترونیک و غیره تدریس می کنند.

اکثر دانشجویان بین المللی به برنامه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات می پیوندند ، دانشجویان ایرانی همواره به تعداد زیادی در رشته های مختلف تحصیل می کنند و بلاروس همیشه آنها را در دانشکده های هوانوردی به گرمی می پذیرد ، این دوره در بلاروس در آکادمی هواپیمایی دولتی بلاروس در مینسک برای دانشجویان خارجی تدریس می شود و شرایط پذیرش در این رشته با دیگر گرایش های مهندسی فرقی ندارد.

طول دوره لیسانس مهندسی در بلاروس 4 سال است و البته در برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه فنی ملی بلاروس دانشجویان پس از 5 سال به مدرک کارشناسی مهندسی دست می یابند.

قوانین پذیرش تحصیل رشته های مهندسی در بلاروس برای دانشجویان بین المللی تقریباً یکسان است ، دانش آموزان خارجی که دوره متوسطه را گذرانده اند می توانند برای دوره کارشناسی رشته های مهندسی در دانشگاه های فنی ملی درخواست دهند اما ریاضیات برای همه متقاضیان مهندسی اجباری است.

پذیرش لیسانس رشته های مهندسی در بلاروس

هنگامی که تصمیم به تحصیل مهندسی در بلاروس گرفتید ، می توانید فرم درخواست آنلاین را پر کنید و برای تیم پذیرش ارسال کنید.

لطفا توجه کنید که طبق قانون دعوتنامه های تحصیلی دانشجویان بین المللی توسط دانشگاه ها یا کالج های بلاروس تایید نمی شوند ، بلکه این دعوت نامه ها فقط توسط اداره مهاجرت تایید می شوند.

در صورت واجد شرایط بودن برای پذیرش لیسانس رشته های مهندسی در بلاروس ، باید هزینه پذیرش را انتقال دهید و 2 هفته منتظر دعوتنامه رسمی تحصیلی صادر شده توسط اداره مهاجرت بلاروس باشید و هنگامی که دعوتنامه رسمی تحصیلی صادر شد ، این گواهی جهت پردازش ویزای تحصیلی بلاروس برای شما ارسال می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های مهندسی در اروپا با اعتماد بر دانش و تجربه مشاوران خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد بلاروس

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد بلاروس خیلی با هم متفاوت نیست ، هر کسی که دارای مدرک لیسانس است می تواند واجد شرایط یک برنامه کارشناسی ارشد در بلاروس در رشته مربوطه یا در رشته های مختلف اما مرتبط تحصیلی باشد.

تحصیل مدرک کارشناسی ارشد را می توان در هر زمینه ای مانند فناوری اطلاعات علوم کامپیوتر ، مهندسی زیست پزشکی ، مهندسی هوانوردی ، مهندسی شیمی ، پرستاری ، مهندسی عمران و غیره دریافت کرد.

هنگامی که دانشجویان مدرک لیسانس مهندسی را در بلاروس کسب کردند ، بدون هیچ مشکلی واجد شرایط مدرک کارشناسی ارشد در همان دانشگاه می شوند.

دانشجویان بین المللی که مدرک کارشناسی ارشد مهندسی خود را در کشور خود کسب می کنند نیز واجد شرایط مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه های مهندسی بلاروس هستند اما مدت زمان تحصیل این گروه نسبت به گروه قبل بیشتر است.

در همه دانشگاه های مهندسی در بلاروس مدرک کارشناسی ارشد را نیز در همان دانشگاه ارائه می دهند ، بنابراین دانشجویان پس از دریافت مدرک لیسانس از همان دانشگاه ، نیازی به تغییر دانشگاه خود ندارند.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد بلاروس​

مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد مهندسی در بلاروس

مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد مهندسی در بلاروس معمولا 1-2 سال است و البته این زمان با توجه به دانشگاه ها و رشته تحصیلی فرق دارد؛ اگر قبلاً مدرک لیسانس را از کشور خود یا کشور دیگری خارج از بلاروس گرفته اید ، 1.5 یا 2 سال برای مدرک کارشناسی ارشد در بلاروس تحصیل خواهید کرد ، اما در صورتی که در مدرک لیسانس خود را از بلاروس دریافت کرده باشید ، مدرک کارشناسی ارشد شما 1 ساله خواهد بود.

در صورتی که می خواهید در MBA ( کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی) تحصیل کنید ، در هر صورت این مدرک کارشناسی ارشد به مدت 1.5 سال خواهد بود بدون توجه به اینکه قبلاً مدرک لیسانس داشته باشید.

برای رشته های دیگر، به عنوان مثال، اگر مدرک لیسانس خود را در رشته های علوم کامپیوتر یا فناوری اطلاعات و غیره از بلاروس گرفته باشید ، مدت دوره کارشناسی ارشد 1 سال از همان دانشگاه خواهد بود.

برنامه دکتری مدرک های واجد شرایط
دکتری فیزیک حرارتی و مهندسی حرارت فیزیک و ریاضیات/ مهندسی
دکتری شیمی معدنی شیمی/ مهندسی
دکتری ترکیبات مولکولی بالا شیمی / فیزیک و ریاضی / مهندسی
دکتری علم مواد مهندسی
دکتری ماشین آلات و روشهای کنترل محیط مهندسی
دکتری سیستم ها و دستگاه های کامپیوتری مهندسی
دکتری اتوماسیون و کنترل فرآیندهای فناوری و تولید مهندسی

دکترا رشته های مهندسی در بلاروس

برنامه های PhD مهندسی در بلاروس ، در 4 دانشگاه ارائه می شود ، زبان تحصیل به هر دو زبان روسی و انگلیسی بوده و هزینه های آن به ریال ایران تقریبا IRR 36,968,750 محاسبه می شود.

در بلاروس طول دوره دکترا به طور معمول 4 سال است اما ممکن است تا 1 سال دیگر تمدید شود. بنابراین گاهی اوقات برای تکمیل دکترا 5 سال زمان لازم است.

شرایط ورود به یک دوره دکترا مهندسی در بلاروس به شرح زیر است؛

  1. شهریه دانشگاه
  2. گواهی سلامت پزشکی. (باید چاپ شود ، با دست نوشته نشود و مهر درست زده شود)
  3. پاسپورت مسافرتی معتبر
  4. اصل گواهی لیسانس و فوق لیسانس
  5. شناسنامه
  6. 6 عکس 4*6 سانتی متر

اگر از علاقه مندان رشته های مهندسی هستید ، مقالات زیر را بخوانید تا شرایط تحصیل در دانشگاه های اروپا را بدانید.

زبان تحصیل رشته های مهندسی در بلاروس

با توجه به اینکه بلاروس یک کشور انگلیسی زبان نیست ، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که برنامه های لیسانس مهندسی را به راحتی به زبان انگلیسی مطالعه کنید؛ رشته مهندسی کامپیوتر در بلاروس از جمله رشته هایی است که به دلیل تقاضای زیاد در هر سه مقطع به زبان انگلیسی تدریس می شود ، کسانی که در زبان انگلیسی خوب نیستند ، می توانند سال اول را در دانشکده مقدماتی تحصیل کنند و پس از آن به برنامه علوم کامپیوتر در زبان روسی بپیوندند.

زبان تحصیل رشته های مهندسی در بلاروس برای دانشجویان بین المللی در بسیاری از دوره های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی و برخی به زبان روسی آموزش داده می شوند؛ برنامه کارشناسی ارشد کامپیوتر ، معماری ، مهندسی برق ، هوانوردی و بسیاری دیگر در بلاروس به دو زبان روسی و همچنین زبان انگلیسی آموزش داده می شود.

در مورد الزام ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل در دانشگاه های فنی در مقطع فوق لیسانس ، ما تاکیدی بر ارائه نمره آیلتس و تافل ندیدیم ، اگر متقاضیان بخواهند برنامه کارشناسی ارشد مهندسی در بلاروس به زبان روسی تحصیل کنند ، با احتساب دوره مقدماتی زبان این برنامه 10 ماه + 1.5 سال طول می کشد.

زبان تحصیل رشته های مهندسی در بلاروس​

آموزش زبان برای رشته های مهندسی در بلاروس

لازم است بدانید که برخی از رشته ها در دانشگاه های فنی و مهندسی بلاروس که اعلام می کنند به زبان انگلیسی است ، این رشته ها به شرطی است که تعداد متقاضیان به حد نصاب برسد و در غیر اینصورت متقاضیان با گذراندن دوره زبان روسی ، برنامه را به زبان روسی مطالعه می کنند.

اگر میخواهید در دوره های آموزش زبان برای رشته های مهندسی در بلاروس شرکت کنید ، مرکز آموزش زبان در دپارتمان زبان های خارجی دانشگاه فنی ایالتی بلاروس با هدف افزایش سطح مهارت زبان دانشجویان ایجاد شده و دانش زبان شما را تقویت می کند.

دوره های زبان مختلف از جمله دوره فشرده (انگلیسی ، آلمانی ، فرانسوی ، اسپانیایی ، لهستانی) و دوره آمادگی آزمون آیلتس را برای متقاضیان مهندسی ارائه می دهد ، در صورت نیاز به شرکت در این دوره ها مشاوران رجبی راهنمایی تان خواهند کرد.

فراموش نکنید که در نهایت برای ورود به بازار کار در بلاروس ، نیاز به تسلط به زبان بلاروسی پیدا می کنید و بهتر است از ابتدای ورود سعی در یادگیری آن داشته باشید ، مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ، مقاله خوبی درباره کار در بلاروس هم دارند که می توانید آن را مطالعه کنید.

بهترین دانشگاه های مهندسی بلاروس

دانشگاه های مهندسی زیادی در بلاروس وجود دارد و تقریبا در هر شهر بلاروس یک دانشگاه فنی و کالج وجود دارد اکثریت این دانشگاه های مهندسی متعلق به دولت بوده و دارای کیفیت بالای آموزش فنی هستند.

هر دانشگاه فنی در بلاروس خوابگاه مخصوص به خود دارد که دانشجویان خارجی و داخلی در طول دوره تحصیلی خود در آنجا اقامت می کنند.

در زیر فهرست بهترین دانشگاه های مهندسی در بلاروس را مشاهده می کنید:

دانشگاه های مهندسی در بلاروس دانشکده ها
(1) دانشگاه فنی ملی بلاروس (BNTU) دانشکده خودرو ، دانشکده معدن ، دانشکده مهندسی مکانیک ، دانشکده مهندسی برق ، دانشکده فناوری اطلاعات ، دانشکده مهندسی معماری ، دانشکده مهندسی عمران.
(2) دانشگاه فنی دولتی بلاروس (BSTU) دانشکده جنگلداری ، مهندسی شیمی ، دانشکده مهندسی اقتصاد ، دانشکده چاپ و نشر ، دانشکده فناوری اطلاعات ، دانشکده مقدماتی.
(3)دانشگاه دولتی انفورماتیک و رادیوالکترونیک بلاروس دانشکده مهندسی کامپیوتر ، دانشکده فناوری اطلاعات ، دانشکده مخابرات ، دانشکده مهندسی الکترونیک ، دانشکده مقدماتی.
(4) دانشگاه فنی دولتی برست دانشکده مهندسی عمران ، دانشکده مهندسی اطلاعات الکترونیک ، دانشکده اکولوژی ، دانشکده مهندسی مکانیک ، دانشکده مقدماتی.
(5) دانشگاه فنی دولتی سوخوی گومل دانشکده مهندسی برق ، دانشکده مهندسی مکانیک ، دانشکده اتوماسیون و سیستم اطلاعات ، دانشکده مقدماتی.
(6) کالج عالی هوانوردی ایالت مینسک دانشکده مهندسی هوانوردی

تحصیل مهندسی در دانشگاه فنی ملی بلاروس

دانشگاه فنی ملی بلاروس یا BNTU یکی از دانشگاه‌های فنی پیشرو بلاروس و کشورهای مستقل مشترک المنافع است و از سال 1920 مهندسان را آموزش می دهد ، بر اساس Webometrics، BNTU در بین 25 درصد از بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد.

این دانشگاه دانشجویان را در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکترا و برنامه های فوق دکترا آموزش می دهد ، دارای 35 آزمایشگاه تحقیقاتی است و حدود 10 مؤسسه را اداره می کند که دوره های تکمیلی را در جدیدترین حوزه های فناوری و اقتصاد ارائه می دهند.

مدت تحصیل مهندسی در دانشگاه فنی ملی بلاروس 5 سال است که شامل یادگیری یک تخصص (مدرک مهندسی) می شود و دانشجو پس از کسب صلاحیت می تواند در دوره های کارشناسی ارشد به مدت 1 سال ادامه تحصیل دهد.

شرایط دانشگاه فنی ملی بلاروس توضیحات
برنامه های تحصیلی اصلی حمل و نقل، ساخت و ساز، الکترونیک، معماری، سیستم های اطلاعاتی
سطح تحصیلات لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا
نوع شهریه تمام وقت ، پاره وقت ، از راه دور
زبان تدریس روسی ، انگلیسی
هزینه تحصیل از 2500 تا 4200 دلار در سال

پذیرش اتباع خارجی در دوره مقدماتی ، دوره های زبان روسی ، کارشناسی ارشد و دوره دکتری در طول سال انجام می شود و اسناد زیر لازم است:

  • گذرنامه ملی با ویزای ورود بلاروس که طبق روال مشخص شده صادر شده است.
  • کپی اصل مدرک تحصیلی با ذکر موضوعات مورد مطالعه و نمرات کسب شده (نمرات).
  • گواهی فارغ التحصیلی از گروه مقدماتی؛
  • گواهی پزشکی با اطلاعات سلامتی در مورد فردی که نشان می دهد داوطلب هیچ گونه منع مصرفی برای آموزش در شرایط آب و هوایی بلاروس ندارد که توسط یک مقام رسمی بهداشتی کشور که او را برای تحصیل می فرستد تایید شده است و گواهی عدم وجود عفونت.
  • فرم درخواست استاندارد؛
  • 6 عکس سایز پاسپورت

تحصیل مهندسی در دانشگاه فنی ایالتی بلاروس

دانشگاه دولتی فناوری بلاروس از دیگر مراکز آموزشی و علمی پیشرو برای تحصیل رشته های مهندسی در بلاروس است ، BSTU در سال 2011 جایزه دولتی برای مدیریت کیفیت را دریافت کرد ، این دانشگاه با بیش از 400 شرکت ملی و تجاری در قالب قراردادهای تجاری با شخصیت کاربردی همکاری می کند.

BSTU طیفی از مدارک تخصصی هیجان انگیز ، ارزشمند و حرفه ای معتبر را ارائه می دهد که رشته های مهندسی اصلی را پوشش می دهند ، مهندسان حرفه‌ای اغلب در تیم‌های چند رشته‌ای با هم کار می‌کنند و مشکلات را به طور گروهی حل می‌کنند و این اساس نحوه آموزش مهندسی در BSTU است.

دانشگاه ایالتی فنی بلاروس از جمله مؤسساتی است که اطلاعاتی در مورد نرخ پذیرش ارائه نمی دهد و این ممکن است به این دلیل اتفاق بیفتد که یک دانشگاه برنامه‌هایی دارد که متقاضی فقط باید شرایط پذیرش را برای ثبت‌نام برآورده کند و لزوماً با دیگران رقابت نمی‌کند.

شرایط پذیرش این دانشگاه از طریق ثبت نام و درخواست و سپس ایمیل برای دانشجو ارسال می شود ، کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی رجبی اطلاعات کاملتر در این زمینه را در اختیار شما قرار خواهند داد.

شرایط دانشگاه ایالتی فناوری بلاروس توضیحات
برنامه های تحصیلی اصلی جنگلداری ، فناوری شیمیایی ، فناوری چاپ ، مهندسی اقتصاد ، فناوری اطلاعات
سطح تحصیلات لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا
نوع شهریه تمام وقت ، پاره وقت ، آنلاین
زبان تدریس روسی ، انگلیسی
هزینه تحصیل از 2830 تا 6000 دلار در سال
شرایط دانشگاه دولتی انفورماتیک و الکترونیک رادیو بلاروس توضیحات
برنامه های تحصیلی اصلی فناوری اطلاعات ، سیستم های کامپیوتری، سیستم های اطلاعاتی
سطح تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس
نوع شهریه تمام وقت ، از راه دور
زبان تدریس روسی ، انگلیسی
هزینه تحصیل از 3000 تا 5000 دلار در سال

تحصیل مهندسی در دانشگاه دولتی انفورماتیک و الکترونیک رادیو بلاروس

شرایط تحصیل مهندسی در دانشگاه دولتی انفورماتیک و الکترونیک رادیو بلاروس و دیگر دانشگاه های مهندسی بلاروس در جداول زیر مقایسه شده است:

سوالات پر تکرار تحصیل رشته های مهندسی در بلاروس

اکثر دانشجویان ایرانی برنامه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات را انتخاب می کنند ، دانشجویان ایرانی همچنین در رشته های هوانوردی هم شرکت می کنند که گرایشات مختلفی دارد و پذیرش در آن ها با بقیه رشت های مهندسی متفاوت نیست.

طول دوره لیسانس مهندسی در بلاروس 4 سال خواهد بود و البته در برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه فنی ملی بلاروس دانشجویان پس از 5 سال به مدرک کارشناسی مهندسی می رسند.

هر کسی که دارای مدرک لیسانس باشد می تواند واجد شرایط یک برنامه کارشناسی ارشد در بلاروس باشد ، هنگامی که دانشجویان مدرک لیسانس مهندسی را در بلاروس گرفته باشند ، بدون هیچ مشکلی واجد شرایط مدرک کارشناسی ارشد در همان دانشگاه هستند اما اگر در ایران یا کشورهای دیگر لیسانس گرفته باشند زمان تحصیل آن ها طولانی تر خواهد بود.

اگر قبلاً مدرک لیسانس را از کشور خود یا کشور دیگری خارج از بلاروس گرفته اید ، 1.5 یا 2 سال برای مدرک کارشناسی ارشد در بلاروس تحصیل خواهید کرد ، اما در صورتی که در مدرک لیسانس خود را از بلاروس دریافت کرده باشید ، مدرک کارشناسی ارشد شما 1 ساله خواهد بود.

در مقطع لیسانس بیشتر رشته ها به زبان روسی است ، رشته مهندسی کامپیوتر در بلاروس به دلیل تقاضای زیاد در هر سه مقطع به زبان انگلیسی تدریس می شود ، برنامه کارشناسی ارشد کامپیوتر ، معماری ، مهندسی برق ، هوانوردی و بسیاری دیگر در بلاروس به دو زبان روسی و همچنین زبان انگلیسی آموزش داده می شود.

اگر قصد دارید مهندس شوید و می‌خواهید برنامه مدرک مهندسی خود را در خارج از کشور تحصیل کنید ، همین امروز برای دریافت‌ اطلاعات تکمیلی از تحصیل رشته های مهندسی در بلاروس در تمامی دانشگاه‌ها و کالج‌های مهندسی بلاروس با مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز موسسه مهاجرتی رجبی تماس بگیرید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به اروپا را بخوانید تا به جز تحصیل روش های دیگر مهاجرت آسان و قانونی به کشورهای اروپایی را نیز بخوبی بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه