خوابگاه های دانشجویی بلاروس

خوابگاه های دانشجویی بلاروس قطعا توسط هر دانشجوی مهاجری مورد تحقیق و بررسی قرار می گیرد ، دانشگاه های بلاروس به دلیل کیفیت بالای آموزش و قیمت پایین با استانداردهای دانشگاه های اروپایی جذاب هستند.

لطفا قبل از اینکه برای مطالعه به بلاروس بروید ، تمام مزایا و معایب هر گزینه اقامتی در بلاروس را به دقت بسنجید.

از آنجائیکه هدف اصلی مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) پاسخگویی به جزیی ترین سوالات شما پیرامون تحصیل در کشور بلاروس است ، بنابراین همکاران ما این بار مطالب کاملا به روز و جذابی درباره خوابگاه های بلاروس ارائه کرده اند ، ما به شما خواهیم گفت که دانشجویان خارجی که برای تحصیل به بلاروس آمده اند کجا و چگونه زندگی می کنند.

ما با تلاش همکاران موسسه توانسته ایم مطالب کلیدی را برای شما ارائه دهیم ، امیدواریم که راهنمایی های ما برای شما عزیزان مفید باشد ، برای اطلاعات بیشتر از شرایط تحصیلی بلاروس هم می توانید مقاله تحصیل در بلاروس را هم مطالعه کنید.

فهرست مطالب
خوابگاه های دانشجویی بلاروس

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در بلاروس

دانشجویان خارجی در بلاروس باید انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در بلاروس را بشناسند ؛ زیرا ترتیبات زندگی و فعالیت های اوقات فراغت شما بر روند یادگیری شما تأثیر می گذارد ، دانشجویان در بلاروس می توانند در خوابگاه های دانشگاه زندگی کنند یا آپارتمان اجاره کنند ، در ادامه با ما باشید تا انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در بلاروس را بشناسید.

خوابگاه ها

  • خوابگاه ها ارزان ترین گزینه اقامت است و تقریبا همه دانشگاه‌های بلاروس برای دانشجویان خارجی خود در خوابگاه‌ها جای دارند.
  • در حدود 65 درصد از خوابگاه ها ، دانشجویان در اتاق های 3 تا 4 نفره با دسترسی به آشپزخانه مشترک و حمام زندگی می کنند ، گاهی اوقات بلوک‌هایی از اتاق‌ها وجود دارد که دو اتاق از آن ها دارای آشپزخانه و حمام مشترک هستند.
  • زیرساخت های خوبی در نزدیکی خوابگاه ها وجود دارد: فروشگاه ها ، ایستگاه های حمل و نقل عمومی و ایستگاه های مترو.
  • به عنوان یک قاعده ، هاستل ها دارای اتاق های خودآموز ، اتاق مطالعه ، کتابخانه ، اتاق های رختشویی و سالن های بدنسازی هستند ، آشپزخانه ها و دوش ها بسته به نوع هاستل قرار دارند.
  • اگر خوابگاه از نوع آپارتمانی باشد آشپزخانه و دوش یک اتاقه دارد و در صورت بلوک بودن سرویس بهداشتی در بلوک قرار می گیرد و معمولاً در یک بلوک 4 اتاق وجود دارد.
  • اگر خوابگاه از نوع راهرویی باشد ، دوش برای کل خوابگاه و آشپزخانه ، معمولاً یک یا دو عدد در طبقه است ، اگر در خوابگاه دانشجویی پذیرفته نشدید ، ناامید نشوید زیرا گزینه های اقامتی دیگر برای دانشجویان بین المللی وجود دارد
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت جزئی ترین پاسخ ها برای تمام سوالات مهاجرتی شما ؛ شماره خود را درج کرده و مشاوره رایگان بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آپارتمان

اگر شرایط مالی به شما اجازه می دهد یا نمی خواهید فضایی را با کسی به اشتراک بگذارید و یا به دلایل دیگری نمی خواهید برای مکانی در خوابگاه های دانشجویی بلاروس اقدام کنید ، باید به دنبال آپارتمان یا اتاقی برای اجاره باشید و البته باید بدانید که این گزینه بسیار گران‌تر خواهد بود.

اتاق ها معمولا در آپارتمان های دو یا سه خوابه اجاره داده می شوند ، شما در یک اتاق و افراد دیگر در اتاق دوم زندگی خواهید کرد ، قیمت هم بستگی به موقعیت آپارتمان ، تعمیر در آن و تعداد اتاق دارد.

قوانین خوابگاه های دانشجویی بلاروس

قوانین خوابگاه های دانشجویی بلاروس چیست؟ دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می کنند باید از یک سری قوانین پیروی کنند.

طبیعتاً باید اثاثیه خوابگاه را سالم نگه دارند ، اتاق ها را تمیز نگه دارند ، سر و صدا را کاهش دهند (بلند کردن صدای موسیقی یا تلویزیون مجاز نیست) ، از کشیدن سیگار در محل زندگی و فضاهای عمومی خودداری کنند ، مشروبات الکلی مصرف نکنند و به سرپرست خوابگاه اطلاع دهند.

هر دانشجویی که در خوابگاه زندگی می کند باید حداکثر تا 3 روز پس از امضای موافقت نامه تحصیلی خود در کلینیک دانشجویی (یک سرویس مبتنی بر هزینه) تحت معاینه پزشکی قرار گیرد و گواهی پزشکی حاصل را ارائه دهد.

هر دانشجو هنگام مهاجرت یک راهنمای دقیق با قوانین دریافت می‌کند ، مشاوران موسسه رجبی با آگاهی کامل از قوانین خوابگاه های دانشجویی بلاروس ، در زمان نقل مکان نکات ضروری را برای علاقه مندان توضیح می دهند.

قوانین خوابگاه های دانشجویی بلاروس

هزینه های خوابگاه و اقامت در بلاروس

هزینه های خوابگاه و اقامت در بلاروس مانند شهریه دانشگاه های این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر است؛ هزینه خوابگاه به نوع آن بستگی دارد: راهرو ، آپارتمان و بلوک.

گران‌ترین خوابگاه‌ها از نوع آپارتمانی و بلوکی هستند ، در حالی که خوابگاه‌های راهرویی هزینه کمتری دارند ، هزینه اقامت معمولا توسط دانشگاه تعیین می شود ، برای اطلاعات بیشتر باید با دانشگاه تماس بگیرید ، طبق یک برآورد کلی ، اتاق های خوابگاه های دانشجویی بلاروس که دارای یک سرویس تخت ، صندلی ، میز تحریر ، کمد و قفسه های کتاب هستند ، معمولا از دانشجویان هزینه ماهانه 40 دلار یا بیشتر را دریافت می کنند ؛ هزینه اجاره اتاق در آپارتمان بسته به شهر متفاوت است و معمولا پایتخت بالاترین قیمت ها را دارد؛ قیمت اجاره اتاق در آپارتمانی در مینسک به علاوه خدمات آب و برق از 100 دلار تا 200 دلار در ماه متغیر است.

هزینه اجاره آپارتمان در بلاروس

چنانچه مایل به اجاره آپارتمان باشید ، قطعا هزینه های بیشتر از خوابگاه های دانشجویی بلاروس را باید در نظر بگیرید ،

اطلاعات زیر برای آگاهی اولیه شما از هزینه اجاره آپارتمان در بلاروس بیان شده است؛

  • اجاره ماهانه آپارتمان یک اتاقه 150 تا 300 دلار
  • اجاره آپارتمان یک اتاقه در مینسک 200-350 دلار در ماه است.
  • اجاره ماهانه آپارتمان دو اتاقه 450 دلار یا بیشتر
  • هزینه اتاق های هتل در مینسک (پایتخت بلاروس) هم از 15 دلار آمریکا (در هاستل) تا 320 دلار (اتاق استاندارد یک هتل پنج ستاره) در روز است.
  • قیمت متوسط یک اتاق در یک هتل چهار ستاره در مینسک 180-190 دلار است.

برخی از مالکان اجاره بهای یک ماه را به عنوان سپرده دریافت می کنند ، در صورتی که شما ناگهان آپارتمان خود را ترک کنید و به کسی در مورد آن چیزی نگویید یا کشور را ترک کنید ، سپرده می گذارند.

در این صورت ، مالک برای پرداخت قبض آب و برق شما به سپرده نیاز دارد ، اگر تصمیم به ترک آپارتمان بگیرید و به مالک اطلاع دهید ، وجه سپرده به طور کامل مسترد خواهد شد ، اگر ملک خود را خراب کنید ، مثلاً با شکستن پنجره یا تلویزیون ، مالک می تواند سپرده را نگه دارد.

اگر همچنان نگران هزینه های تحصیل و زندگی در بلاروس هستید شاید وقت آن باشد که به بورسیه های تحصیلی فکر کنید ؛ مقاله بورسیه های تحصیلی در بلاروس را بخوانید و با شرایط اخذ آن ها آشنا شوید.

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در بلاروس

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در بلاروس

اگر می‌خواهید در یک خوابگاه اقامتی داشته باشید ، ابتدا باید با ارسال درخواستی به نمایندگان دانشگاه خود در طول فرآیند درخواست ، از واجد شرایط بودن آن مطلع شوید.

braslavski.jpg یک سایت معتبر برای پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در بلاروس است و البته برای جستجوی دقیق تر لازم است که با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر حتما مواردی مانند موقعیت خوابگاه ها نوع اتاق (دوبل یا یک نفره) را از قبل بررسی کنید ، طیف وسیعی از اطلاعات اعم از امکانات ، قیمت و گزینه های پرداخت در وب سایت ها ارائه می شود.

شما فقط در صورتی باید درخواست اقامت در خوابگاه ها را بفرستید که تمام اطلاعات را دریافت کرده باشید و به این نتیجه رسیده باشید که این گزینه برای شما مناسب است ، اگر به گزینه آپارتمان دانشجویی در بلاروس فکر می کنید ، باید محل اقامت را خودتان انتخاب کنید و شماره تماس شخصی که صاحب آپارتمان یا اتاق شما است را به مشاور خود در دانشگاه ارائه دهید.

توجه داشته باشید که فقط نمایندگان رسمی دانشگاه شما می توانند با یک قرارداد قانونی اقدام به رزرو مکان در خوابگاه ها نمایند ، هر شرکت خصوصی یا واسطه‌ای که ادعا کند می تواند در خوابگاه های دانشجویی بلاروس به شما اتاق بدهد ، کلاهبردار است.

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در بلاروس

شاید بپرسید تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در بلاروس چیست؟ در انتخاب میان گزینه های خوابگاه های دانشجویی بلاروس ، روند زندگی در یک اتاق اجاره ای در آپارتمان و در خوابگاه بسیار شبیه است: یک آشپزخانه و دوش برای دو نفر.

در خوابگاه ها شما در انتخاب مکان و کیفیت محل اقامت و حتی هم‌ اتاقی ‌های خود ، به اندازه اجاره آپارتمان یا خانه آزادی نخواهید داشت.

در انتخاب آپارتمان شما می توانید:

  • منطقه ای را که می خواهید در آن زندگی کنید انتخاب کنید.
  • در اتاق اجاره ای انتخاب مستقل ، هزینه مناسب و آزادی برای پایان قرارداد وجود دارد.
  • در خانه اجاره ای مانند خوابگاه ها منع رفت و آمد وجود ندارد؛
  • امکان زندگی به تنهایی در یک اتاق (در خوابگاه ها ، هر کدام 2-4 نفر).

لازم به ذکر است که یک شهروند خارجی برای اجاره یک اتاق در آپارتمان و یا یک آپارتمان کامل باید قرارداد اجاره مسکن منعقد کند ، زیرا بر اساس آن می تواند ثبت نام موقت انجام دهد ، بر اساس قرارداد اجاره ثبت نام موقت به محض انقضای قرارداد ، خود به خود باطل می شود ، دانشجویان بین المللی حق دارند به بخش ویزا و ثبت نام مراجعه کند و با گذرنامه و قرارداد کاری خود ثبت نام کند.

امکان زندگی با خانواده بلاروسی

اجاره آپارتمان در یک خانه شخصی هم یکی از گزینه های اقامت دانشجویی در بلاروس است که می توانید در نظر بگیرید و این حالت در واقع همان امکان زندگی با خانواده بلاروسی است که شما انتخاب می کنید.

آپارتمان در یک خانه خصوصی بخشی از خانه با ورودی مجزا ، آشپزخانه ، دوش و سایر امکانات رفاهی است و در قسمت دوم خانه صاحب خانه یا مستاجران دیگر زندگی می کنند.

آپارتمان ها در یک خانه خصوصی ارزان تر هستند و قیمت آنها از 50 تا 150 دلار متفاوت است ، با این حال ، این اقامتگاه چندان راحت نیست ، زیرا ممکن است نخواهید در کنار صاحبانی زندگی کنید که شرایط اقامت شما را دیکته می کنند ، بدون تقاضا از شما بازدید می کنند و غیره.

علاوه بر این ، خانه های شخصی معمولا در مرکز قرار ندارند ، بنابراین ممکن است برای رفت و آمد مسیر دانشگاه راحت نباشید.

برای یافتن آپارتمان یا اتاق مناسب می توانید با آژانس املاک تماس بگیرید؛ سیلوان ، اعتبار ، توویا استولیتسا ، متر کوادراتنی ، اتاژی ، مولنار اسامی برخی از آژانس های املاک در بلاروس هستند.

امکان زندگی با خانواده بلاروسی
محله منطقه شهری
مینسک مرکزی منطقه Tsentralny
شهر بالا ویرشنی هوراد
ترینیتی هیل منطقه ترینیتی هیل
ایستگاه راه آهن مینسک منطقه اوکتیابرسکی
محله هیپستر منطقه لنینسکی

محله های مناسب اسکان دانشجویی در مینسک

دانشجویان ، دانشجویان بین المللی ، کارآموزان ، کوله گردها ، اتاق نشینان و digital nomads می توانند خوابگاه های ارزان قیمت و اتاق های خصوصی امن را در مرکز شهر مینسک ، نزدیک به مدارس شبانه روزی ، دبیرستان ها ، کالج ها ، سالن های اقامت و دانشگاه ها ، نزدیک به اتوبوس ها یا ایستگاه های قطار ، فرودگاه ها یا جاذبه های اصلی مینسک اجاره کنند.

مینسک یک شهر بزرگ است و جمعیت آن حدود دو میلیون نفر است ، مینسک شهر پیاده‌روی نیست ، برای رفت و آمد باید از مترو یا اوبر استفاده کنید ، بخش اعظم مینسک در طول جنگ ویران شد و به سبک معمولی استالینیستی دوران شوروی بازسازی شد.

به طور خلاصه ، محله های مناسب اسکان دانشجویی در مینسک در جدول ارائه شده است.

آشنایی بیشتر با محله های مینسک

برای آشنایی بیشتر با محله های مینسک ادامه مطلب را مطالعه کنید:

منطقه اطراف هتل بلاروس در منطقهTsentralny/Central  یکی از موقعیت مکانی عالی و بسیار ارزان است .

محدوده میانی – همپتون بای هیلتون ، نزدیک ایستگاه قطار در منطقه اوکتیابرسکی هم جای مناسبی برای اقامت است و دانشجویان زیادی در خاطرات خود گفته اند که به صورت موقت در این مکان اقامت داشته اند ، البته این مکان کمی گرانتر و دورتر از مرکز شهر است.

منطقه TSENTRALNY مرکز مینسک است و بسیاری از دیدنی‌های آن در خیابان استقلال ، گذرگاه اصلی از ایستگاه قطار تا کتابخانه ملی قرار دارد ، مرکز شهر شامل خیابان هایی به سمت تپه ترینیتی و در جهت دیگر به سمت پارک گورکی است ، می توانید ساعت ها در خیابان طولانی با معماری استالینیستی ، میدان های بزرگ و بنای یادبود لنین قدم بزنید.

برای اقامت در مرکز مینسک آپارتمان رمارکا پیشنهاد می شود؛ زیرا واقعاً نمی توانید موقعیت ، سبک و ارزش پول این آپارتمان را با مکان دیگری عوض کنید.

به طور کلی ، چیزهای زیادی برای مشغول نگه داشتن شما در مرکز مینسک وجود دارد ، بنابراین مطمئناً محله ای عالی برای مهاجرت به بلاروس و اقامت است ، اگر هدف شما مهاجرت به کشور بلاروس است ، توصیه می شود حتما مقاله لینک شده از مشاوران رجبی را مطالعه کنید تا اطلاعات کامل کسب کنید.

همیشه سعی کرده ایم بهترین گزینه را با شرایط افراد به آن ها پیشنهاد دهیم، دلیل آن حرفه ای بودن تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار دغدغه مدیران این مجموعه برای شفاف بودن اطلاعات و ارائه مشاوره به دور از فرهنگ بازاریابی می باشد؛ تعداد کمی از ویزاهایی که کلاینت های موسسه رجبی توانسته اند اخذ کنند را برای شما در فیلم زیر به نمایش گذاشته ایم.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای رسیدن به هدف متناسب با شرایط خود، مشاوره مجانی دریافت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور بلاروس

هزینه های خوابگاه های دانشجویی بلاروس بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر گزینه ها است و هزینه های خوابگاه مشمول شهریه نمی شود!

خوابگاه ها اغلب دارای سالن های ورزشی ، اتاق های تفریحی ، غذاخوری ها و کتابخانه ها و همچنین یک سرویس امنیتی هستند ، این مکانات در اجاره آپارتمان در دسترس دانشجویان نیست.

علاوه بر این ها ، اگر می خواهید به طور کامل در زندگی دانشجویی غوطه ور شوید و با همکلاسی های خود آشنا شوید و همچنین سنت های بلاروسی را بشناسید ، پس خوابگاه برای شما مناسب تر است.

همکاران ما در موسسه مهاجرتی رجبی ، با ارائه این مقاله تلاش کرده اند که علاوه بر خوابگاه های دانشجویی بلاروس ، در مورد تمام گزینه های مسکن در بلاروس برای شهروندان خارجی صحبت کنند ، اکنون انتخاب با شماست.

خوب است بدانید بسیاری از دانشجویان بین المللی بلاروس را برای رشته های مهندسی انتخاب می کنند ؛ ما برای پاسخ به پرسش های شما در این زمینه مقاله تحصیل رشته های مهندسی در بلاروس را ارائه داده ایم ؛ مقاله را بخوانید.

سوالات پر تکرار خوابگاه های دانشجویی بلاروس​

خوابگاه ها اغلب دارای سالن های ورزشی ، اتاق های تفریحی ، غذاخوری ها و کتابخانه ها و همچنین یک سرویس امنیتی هستند ، این مکانات در اجاره آپارتمان در دسترس دانشجویان نیست.

  • مینسک مرکزی
  • شهر بالا
  • ترینیتی هیل
  • ایستگاه راه آهن مینسک
  • محله هیپستر

braslavski.jpg یک سایت معتبر برای پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در بلاروس است.

  • اجاره ماهانه آپارتمان یک اتاقه 150 تا 300 دلار
  • اجاره آپارتمان یک اتاقه در مینسک 200-350 دلار در ماه است.
  • اجاره ماهانه آپارتمان دو اتاقه 450 دلار یا بیشتر

؛ طبیعتاً باید اثاثیه خوابگاه را سالم نگه دارند ، اتاق ها را تمیز نگه دارند ، سر و صدا را کاهش دهند (بلند کردن صدای موسیقی یا تلویزیون مجاز نیست) ، از کشیدن سیگار در محل زندگی و فضاهای عمومی خودداری کنند ، مشروبات الکلی مصرف نکنند و به سرپرست خوابگاه اطلاع دهند.
هر دانشجویی که در خوابگاه زندگی می کند باید حداکثر تا 3 روز پس از امضای موافقت نامه تحصیلی خود در کلینیک دانشجویی (یک سرویس مبتنی بر هزینه) تحت معاینه پزشکی قرار گیرد و گواهی پزشکی حاصل را ارائه دهد.

با خوابگاه های دانشجویی بلاروس​ آشنا شدید در دانشگاه های بلاروس معمولا اقامتگاه های مناسبی برای دانشجویان ترتیب داده می شود و مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در ارتباط با دانشگاه مورد نظر به شما کمک می کند تا مسکن مقرون به صرفه و امنی دریافت کنید ، برای اطلاعات بیشتر حتما با همکاران ما در دفاتر شیراز و تهران در تماس باشید ، همچنین اگر همچنان تصمیم نهایی خود را برای انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی نگرفته اید سری بزنید به مقاله 10 تا از بهترین کشورها برای تحصیل در خارج .

شرایط خوابگاه های دانشجویی چند کشور را برای مقایسه در این بخش ارائه داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه