بهترین دانشگاه های بلغارستان

بهترین دانشگاه های بلغارستان هدف بسیاری از دانشجویان بین الملل هست که ترجیح می دهند در آن ها به ادامه تحصیل بپردازند و از مزایای تحصیل در این کشور بهره مند شوند.

سطح علمی و رتبه خوب دانشگاه های بلغارستان در دستیابی به موفقیت و آینده شغلی آن ها نیز تاثیرگذار خواهد بود و به نوعی می توان گفت آینده علمی و شغلی آن ها را تضمین می کند.

از این رو بررسی بهترین دانشگاه های بلغارستان کمک می کند که از ویژگی ها و شرایط آن ها و همچنین رتبه علمی که هر کدام دارند مطلع شوید و راحت تر بتوانید برای انتخاب دانشگاه در این کشور تصمیم گیری کنید.

با توجه به اهمیت بررسی این دانشگاه ها، در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )به معرفی بهترین دانشگاه های بلغارستان می پردازیم ، همچنین شما می توانید مقاله تحصیل در بلغارستان را نیز در کنار این محتوا بخوانید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

خبر خوب اینکه، قبولی در بهترین دانشگاه های بلغارستان، کار سختی نیست و نباید آن را دست نیافتنی و دور از واقعیت تصور کنید.

با خواندن این مقاله نکات مفید و کاربردی زیادی در اختیارتان قرار می گیرد که سبب می شود سردرگمی هایتان کمتر شود و مسیر مهاجرتان را با دید بازتری بتوانید پشت سر بگذارید.

فهرست مطالب
بهترین دانشگاه های بلغارستان

وضعیت دانشگاه های بلغارستان

برای معرفی بهترین دانشگاه های بلغارستان ، لازم است در ابتدا مروری بر وضعیت دانشگاه های بلغارستان داشته باشیم ، شایان ذکر است که این کشور از نظر دانشگاه و سطح علمی آن ها در جایگاه خوبی قرار دارد و همین امر موجب شده دانشگاه های بلغارستان هر ساله میزبان تعداد زیادی از دانشجویان بین الملل باشند و در ردیف دانشگاه های پر طرفدار قرار گیرند ، بر اساس گزارشات ارائه شده ، 51 دانشگاه این کشور به رسمیت شناخته شده اند و دانشجویان زیادی با توجه به شرایط مطلوب زندگی و پیشرفت علمی در این کشور ، در تلاش هستند که به این دانشگاه ها وارد شوند و به تحصیل در آن بپردازند.

حضور در بهترین دانشگاه های بلغارستان می تواند فرصتی تکرار نشدنی برای شما باشد و آینده تان را رقم بزند ، چنانچه راغب هستید شما هم از این دانشگاه ها بهره مند شوید ، تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا لیستی از بهترین دانشگاه های بلغارستان را خدمتتان معرفی کنیم و با امکانات آن ها آشنا شوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب برترین مقاصد تحصیلی با راهنمایی دقیق مشاوران خبره رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه صوفیه کلیمنت اوهریدسکی

برای معرفی بهترین دانشگاه های بلغارستان ، اول از همه به سراغ دانشگاه صوفیه کلیمنت اوهریدسکی می رویم ، این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه ها هست و از قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه های بلغارستان محسوب می شود ، ضمن اینکه این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران هست و دانشجویان پس از پایان تحصیل در این دانشگاه ، اگر تمایل به بازگشت به ایران را داشته باشند می توانند به راحتی در ایران برای کار اقدام نمایند.

جالب است بدانید که این دانشگاه را به نام صوفیا نیز می شناسند و در سطح شهر ، پردیس های زیادی از آن تاسیس شده است ، یکی از نقاط قوت دانشگاه صوفیا که موجب شده در ردیف بهترین دانشگاه های بلغارستان قرار بگیرد.

تحقیقات تخصصی است که در آن انجام می شود ، شاید دانستن اینکه این دانشگاه در اکتشافات قطب جنوب ، نقش داشته است برایتان جذاب باشد و کمک کند بتوانید تصور درستی از رتبه علمی و تحقیقی دانشگاه صوفیه کلیمنت اوهریدسکی پیدا کنید.

از جمله رشته هایی که در دانشگاه صوفیا بلغارستان ارائه می شود ، شامل موارد زیر است:

دانشگاه صوفیه کلیمنت اوهریدسکی
  • هنر
  • آی تی
  • پزشکی
  • داروسازی
  • سلامت
  • علوم انسانی
  • اقتصاد
  • فرهنگ
  • فقه

دانشگاه تراکیا (Trakia)

در فهرست بهترین دانشگاه های بلغارستان ، دانشگاه تراکیا (Trakia) نیز وجود دارد ، اکثر رشته های ارائه شده در این دانشگاه به زبان بلغاری تدریس می شوند ، گر چه اخیرا تعدادی رشته به زبان انگلیسی نیز در آن ارائه می شود ، دانشگاه تراکیا (Trakia) در رشته علوم انسانی از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار بوده است.

این دانشگاه برای ادامه تحصیل در رشته های علوم انسانی قطعا بهترین گزینه است ، همچنین از جمله دانشگاه هایی است که وارد شدن به آن راحت است و دانشجویان می توانند بدون نگرانی برای وارد شدن به این دانشگاه اقدام نمایند و پذیرش بگیرند.

دانشگاه فنی صوفیه بلغارستان

دانشگاه فنی صوفیه بلغارستان

دانشگاه فنی صوفیه بزرگترین دانشگاه فنی بلغارستان است که در ابتدا در قسمتی از مدرسه پلی تکنیک تاسیس شد اما بعد از تقسیم شدن این مدرسه به 4 موسسه فنی متفاوت ، این مرکز نیز مستقل و تبدیل به دانشگاه فنی صوفیه شد ، دانشگاه فنی صوفیه در ردیف بهترین دانشگاه های بلغارستان قرار دارد.

در این دانشگاه ، دروس به زبان های آلمانی ، فرانسوی و انگلیسی تدریس می شوند ، پردیس دانشگاه در شهر صوفیا ، شامل 14 ساختمان متفاوت است و نکته جالب اینکه ، ساختمان شماره یک پردیس این دانشگاه که امروز به عنوان مرکز اداری است ، در زمان های گذشته یک پادگان نظامی بوده است.

این دانشگاه که از بهترین دانشگاه های بلغارستان محسوب می شود ، در رشته های فنی و مهندسی بسیار قوی است و در این زمینه اعتبارات زیادی را کسب کرده است و رتبه بسیار خوبی نیز در سطح ملی و بین المللی دارد ، اگر به دنبال تحصیل در رشته های فنی هستید ، این دانشگاه مناسب شما هست.

دانشگاه نوین بلغارستان

در این قسمت از مقاله هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با عنوان بهترین دانشگاه های بلغارستان ، قصد داریم دانشگاه نوین بلغارستان را به شما خوبان معرفی کنیم ، این دانشگاه نزدیک به 8 هزار دانشجو دارد و در رشته اقتصاد شهرت زیادی دارد و علاوه بر این ، بخاطر منظره زیبای پردیس دانشگاه نیز زبانزد عام و خاص است.

 پردیس دانشگاه نوین بلغارستان نزدیک به پارک سرسبز و طبیعی ویتوشا در قسمت غربی شهر قرار دارد و از دو ساختمان تشکیل شده است ، این دانشگاه علاوه بر چشم انداز فوق العاده بکر و سبز ، امکاناتی مانند باشگاه ورزشی ، مرکز پزشکی ، کتابخانه و آمفی تئاتر دارد.

کتابخانه این دانشگاه حدود 128 هزار جلد کتاب دارد که سالانه نزدیک به 150 هزار نفر از این کتاب ها استفاده می کنند ، با تمام این توصیفات شایسته است چنین دانشگاه را به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های بلغارستان نام ببریم.

با مطالعه مقالات زیر با بلغارستان و تحصیل در آن بیشتر آشنا می شوید ؛ محتوای مقالات به روز است.

دانشگاه پلودیو پایسی هیلندارسکی

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های بلغارستان ، دانشگاه پلودیو پایسی هیلندارسکی است ، این دانشگاه یکی از مهمترین مراکز فرهنگی و علمی شهر پلودیو است ، این دانشگاه ، در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد و دانشکده های مختلفی مانند هنر ، شیمی ، فقه ، فیزیک ، زیست شناسی ، اقتصاد ، علوم اجتماعی ، تاریخ ، علوم انسانی ، ریاضی و ادبیات دارد ، جالب است بدانید که در سال 1973 میلادی ، اولین دانشگاه بلغارستان بود که رشته های ادبیات روس و بلغارستان را در برنامه آموزشی خود قرار داد.

دانشگاه پزشکی وارنا

دانشگاه پزشکی وارنا یکی دیگر از بهترین دانشگاه های بلغارستان است که با توجه به اینکه بر پایه آموزش عملی است ، برای دانشجویان یک منبع آموزش غنی محسوب می شود و باعث می شود از بار علمی بالایی برخوردار باشند.

این دانشگاه کتابخانه الکترونیکی نیز دارد و دانشجویان می توانند از آن بهره ببرند ، لازم به ذکر است که مبنای پذیرش دانشجو در دانشگاه پزشکی وارنا ، نمرات درس زیست شناسی و شیمی است.

با توجه به پایه علمی قوی و رتبه خوبی که این دانشگاه در سطح ملی و جهانی دارد ، افراد زیادی خواهان تحصیل در این دانشگاه هستند.

اگر چنین تمایلی در شما نیز وجود دارد ، به شما پیشنهاد می دهیم مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان را که توسط مجموعه مهاجرتی رجبی تدوین شده است را مطالعه کنید ، این مقاله می تواند کمک زیادی به شما کند و موجب تسهیل این مسیر برای شما شود ، بنابراین آن را از دست ندهید ضمن اینکه خواندن آن زمان زیادی از شما نمی گیرد.

دانشگاه پزشکی وارنا

دانشکاه آمریکایی (American)

دانشکاه آمریکایی (American) را می توان در فهرست بهترین دانشگاه های بلغارستان جای دارد ، چرا که از 39 کشور دانشجو می پذیرد ، این دانشگاه سبب جذب تعداد زیادی دانشجو به خود شده است و همانطور که از اسم دانشگاه مشخص است ، برنامه های آموزشی خود را به سبک آمریکا ولی به زبان انگلیسی تدریس می کند.

از مزیت دانشکاه آمریکایی (American) می توان به این نکته اشاره داشت که دانشجویان می توانند دیپلم ایالت متحده و اروپا را از این دانشگاه دریافت نمایند ، به همین دلیل شایستگی قرار گرفتن در لیست بهترین دانشگاه های بلغارستان را دارد ، امکانات این دانشگاه شامل موارد زیر است:

  • کتابخانه
  • کافه
  • سالن بدنسازی
  • رستوران
  • سالن ورزشی
  • محل اسکان
دانشگاه اقتصاد وارنا بلغارستان​

دانشگاه اقتصاد وارنا بلغارستان

دانشگاه اقتصاد وارنا از پر سابقه ترین و قدیمی ترین دانشگاه های بلغارستان است و در دو رشته علوم اجتماعی و اقتصاد از سطح بسیار بالایی برخوردار است ، این دانشگاه در دو رشته ذکر شده شهرت زیادی دارد  شعار دانشگاه دانشگاه اقتصاد وارنا ” استفاده از سنت ها برای پیشبرد آینده” است ، رشته اقتصاد در این دانشگاه به زبان های فرانسوی ، بلغاری ، انگلیسی و آلمانی تدریس می شود به همین دلیل قرار گرفتن نام آن در لیست بهترین دانشگاه های بلغارستان کاملا به جا هست و این ویژگی سبب تمایز آن با سایر دانشگاه ها شده است ، دانشگاه اقتصاد وارنا مرکز مناسبی برای کسب دانش در زمینه اقتصاد خرد و کلان است و به عنوان اولین مدرسه عالی تجارت تاسیس گردید.

دانشگاه آنجل کانچف روس

خوب در ادامه معرفی بهترین دانشگاه های بلغارستان ، قصد داریم به دانشگاه آنجل کانچف روس بپردازیم ، در این دانشگاه دانشجویان از امکاناتی مانند دسترسی به کتابخانه مجهز برخوردار هستند و دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ، لازم است معدل دروس دیپلم خود را با جزییات نمرات داشته باشند و در واقع ارائه مدرک دیپلم متوسطه از اصلی ترین شرط های وارد شدن به این دانشگاه معتبر است.

رتبه بهترین دانشگاه های بلغارستان

در ادامه مقاله بهترین دانشگاه های بلغارستان لازم است ذکر کنیم که با توجه به اینکه دانشگاه ها به عنوان مراکز علمی و آموزشی شناخته می شوند.

از نظر مواردی مانند امکانات آموزشی و علمی ، تعداد دانشجویان و اساتید ، پژوهش ها و تحقیقات انجام شده ، جوائز علمی کسب شده ، از طرف سازمان های معتبر جهانی مانند THE و QS مورد ارزیابی قرار می گیرند و به آن ها رتبه اختصاص داده می شود.

در جدول رتبه بهترین دانشگاه های بلغارستان در داخل این کشور و در سطح جهانی گردآوری شده است.

نام دانشگاه رتبه داخلی رتبه جهانی
دانشگاه صوفیه کلیمنت اوهریدسکی 1 1248
دانشگاه نوین بلغارستان 2 2413
دانشگاه فنی صوفیه 3 3321
دانشگاه آنجل کانچف روس 4 4358
دانشگاه پزشکی وارنا 5 4414
دانشگاه آمریکایی در بلغارستان 6 4444
دانشگاه پلودیو پایسی هیلندارسکی 7 4598
دانشگاه تراکیا 9 4965
دانشگاه آزاد وارنا 10 4973
دانشگاه اقتصاد وارنا 14 5495

دانشگاه آزاد وارنا

دانشگاه آزاد وارنا را می توان جزء بهترین دانشگاه های بلغارستان به شمار آورد ، حتما می پرسید به چه علت؟ به این دلیل که هر سال تعداد زیادی از دانشجویان بین الملل را بورسیه می کند و امکانات رفاهی خوبی به دانشجویان ارائه می دهد ، این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد و خوب است بدانید که 20 برنامه برای مقطع کارشناسی ارشد و 80 برنامه برای مقطع کارشناسی ارائه می دهد و از سطح علمی خوبی برخوردار است.

برای مهاجرت یکی از مهمترین اقدامات ، انتخاب و اعتماد صحیح به یک موسسه مهاجرتی است ، ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی سالهاست بصورت کاملا قانونی در امر مهاجرت فعالیت کرده و با در اختیار داشتن تمام مجوزهای لازم موفق به کسب رضایت مندی بالایی از سوی مراجعین خود  شده ایم ، تصاویر ارائه شده ویزاهای تحصیلی کشورهای مختلف است که برای کلاینت ها ما صادر شده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آیا شما شرایط مهاجرت تحصیلی را دارید؟ مشاوران ما به شما خواهند گفت ! 

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار بهترین دانشگاه های بلغارستان

  1. دانشگاه صوفیه کلیمنت اوهریدسکی
  2. دانشگاه نوین بلغارستان
  3. دانشگاه فنی صوفیه
  4. دانشگاه آنجل کانچف روس
  5. دانشگاه پزشکی وارنا

دانشگاه صوفیه کلیمنت اوهریدسکی با رتبه  1248 جهانی

این دانشگاه دانشکده های مختلفی مانند هنر ، شیمی ، فقه ، فیزیک ، زیست شناسی ، اقتصاد ، علوم اجتماعی ، تاریخ ، علوم انسانی ، ریاضی و ادبیات دارد.

دانشکاه آمریکایی (American) را می توان در فهرست بهترین دانشگاه های بلغارستان جای دارد ، چرا که از 39 کشور دانشجو می پذیرد ، این دانشگاه سبب جذب تعداد زیادی دانشجو به خود شده است و همانطور که از اسم دانشگاه مشخص است ، برنامه های آموزشی خود را به سبک آمریکا ولی به زبان انگلیسی تدریس می کند.

در این مقاله به بررسی بهترین دانشگاه های بلغارستان پرداخته شد ، اگر تمایل دارید به این کشور مناسب تحصیل سفر کنید ، ما در شرکت مهاجرتی رجبی ، مقاله مهاجرت به بلغارستان را برای شما خوبان تهیه کرده ایم ، با مطالعه این مقاله به بسیاری از سوال های شما در زمینه وارد شدن به خاک این کشور ، پاسخ داده می شود و شما را از سردرگمی نجات می دهد ، ضمن اینکه می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه روش های مهاجرتی با دفاتر تهران و یا شیراز تماس حاصل نمایید ، کارشناسان ما در این دفاتر آماده پاسخگویی به شما هستند.

محبوب ترین رشته هایی که دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه بلغارستان برمی گزینند را در مقالات زیر بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه