تحصیل رشته حقوق در کانادا

تحصیل رشته حقوق در کانادا به شما این امکان را می دهد که تحصیلات خود را در بهترین دانشگاه های جهان انجام داده و مجموعه ای وسیع از مهارت های لازم برای این رشته را به دست آورید.

تحصیل رشته حقوق در کانادا

با توجه به اینکه کانادا یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در جهان است در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته حقوق در این کشور می پردازیم.

حقوق رشته ای است که به مطالعه قواعد و اصول رفتاری افراد جامعه پرداخته و مسئولیت ها و قوانین جامعه را مورد بررسی قرار می دهد. دانشجویان در این رشته با جنبه های حقوقی کانادا آشنا شده و خود را برای ورود به بازار کار آماده می کنند. 

این کشور دانشگاه های بسیار پیشرفته ای داشته و برنامه های درسی خود را بر اساس جدیدترین استانداردهای روز دنیا طراحی کرده است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

امروزه وکلا در کشور کانادا اهمیت بسیار زیادی دارند و معمولا درآمدهای بسیار خوبی به دست می آورند. وکلا می توانند در این کشور از فرصت های شغلی زیادی بهرمند شوند و در بخش های مختلف دولتی و خصوصی مانند شرکت های حقوقی خصوصی، سازمان های دولتی، سازمان های غیرانتفاعی و سازمان های بین المللی مشغول به کار شوند. توصیه می کنیم برای اطلاع از شرایط، قوانین و نحوه یافتن شغل، در این کشور به مقاله کار در کانادا مراجعه فرمایید.

فهرست مطالب

شرایط پذیرش رشته حقوق در کانادا

شرایط پذیرش رشته حقوق در کانادا به مقطع تحصیلی و دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید بستگی دارد. امروزه دانشجویانی که علاقه به تحصیل رشته حقوق در کانادا را دارند باید در ابتدا یک مدرک لیسانس در یک رشته دیگر را به دست آورده باشند و همچنین در آزمون LSAT، که مهارت های درک مطلب، استدلال تحلیلی و مهارت های استدلال منطقی را مورد آزمایش قرار می دهد، شرکت کرده و رتبه های بسیار خوبی (معمولا 150 به بالا) به دست آورند.

از طرفی دانشجویانی که علاقمند به تحصیل مقطع فوق لیسانس، حقوق هستند باید مدرک لیسانس حقوق (LL.B.) خود را از یک دانشکده حقوق معتبر در کشور کانادا یا دیگر کشورهای دنیا به دست آورده باشند. دانشجویان همچنین باید برتری علمی و پتانسیل پژوهشی خود را  نشان دهند و همچنین پروپوزال پایان نامه خود را ارائه دهند.

در نهایت دانشجویان علاقمند به تحصیل مقطع دکترا رشته حقوق کانادا باید مدرک کارشناسی ارشد حقوق (LL.M.) خود را از یک دانشکده حقوق معتبر در کانادا یا کشورهای خارجی به دست آورده باشند. دانشجویان همچنین باید در مقطع تحصیلی قبلی مقالات علمی معتبر منتشر کرده و دارای رزومه تحصیلی بسیار پر باری باشند. فارغ از مقطع تحصیلی و دانشگاه تمامی دانشجویانی که مقطع قبلی خود را به زبان انگلیسی یا فرانسوی نگذرانده اند، باید مهارت های زبانی خود را با شرکت در آزمون های زبان معتبر و به دست آوردن نمرات بالا در این آزمون ها نشان دهند.  

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل حقوق است ؛ با دریافت مشاوره سریعترین مسیر مهاجرت را طی کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

گرایش های رشته حقوق در دانشگاه های کانادا

طبق اطلاعات به دست آمده امروزه کشور کانادا مقر بیش از 70 دانشگاه است که بیش از 240 رشته و برنامه های تحصیلی در زمینه حقوق ارائه می دهند. از مهم ترین این دوره ها می توان به حقوق مدنی، حقوق بین الملل، حقوق تجارت، حقوق جزا، حقوق محیط زیست و….  اشاره کرد. شما می توانید در ادامه برخی از مهم ترین گرایش های رشته حقوق در دانشگاه های کانادا را مشاهده فرمایید.

  • حقوق بین الملل: شاخه ای از حقوق است که به بررسی و مطالعه شباهت ها و تفاوت های نظام های حقوقی کشورها و مناطق مختلف و همچنین نقش حقوق بین الملل در امور جهانی پرداخته و موضوعات مختلف از قبیل حقوق بشر، تجارت، حقوق محیط زیست، حل اختلاف و قانون اساسی را در بر می گیرد.
  • حقوق تجارت: این گرایش از حقوق که در دانشگاه های کوئینز، دانشگاه اتاوا و.. ارائه می شود، به بررسی اصول و رویه های حقوق و آیین دادرسی کیفری پرداخته و جنبه های حقوقی معاملات و فعالیت های تجاری مختلف مانند قراردادها، ادغام و تملک، حاکمیت شرکتی، مالیات، مالکیت معنوی و… را مورد بررسی قرار می دهد.
  • حقوق جزا و عدالت: دانشجویان حین تحصیل رشته حقوق در کانادا به مطالعه مسائل و چالش های پیش روی نظام عدالت کیفری مانند صدور احکام، پلیس، اصلاحات و عدالت ترمیمی می پردازند.
  • حقوق محیط زیست: این رشته بر تحلیل چارچوب ها و سیاست های قانونی در زمینه حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست مانند آب، زمین، انرژی، حیات وحش و… می پردازد.
سطح زبان مورد نیاز برای رشته حقوق در کانادا

سطح زبان مورد نیاز برای رشته حقوق در کانادا

در حال حاضر زبان مورد استفاده حین تحصیل رشته حقوق در کانادا با توجه به استان و دانشکده حقوق، انگلیسی یا فرانسوی می باشد. معمولا دانشجویانی که مقطع تحصیلی خود را در یک کشور انگلیسی یا فرانسوی زبان به پایان رسانده اند نیازی به نشان دادن مهارت های زبانی خود ندارند اما دانشجویانی که این شرایط را ندارند باید در آزمون مربوط به زبان مورد نظرشان شرکت کرده و با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاه مد نظر نمرات خوبی را در آزمون های معتبر به دست آورند.

طبق اطلاعات به دست آمده از سطح زبان مورد نیاز برای رشته حقوق در کانادا امروزه دانشجویان علاقمند به تحصیل حقوق به زبان انگلیسی باید در آزمون های معتبر مانند آیلتس یا تافل شرکت کنند. نمره لازم برای آزمون آیلتس معمولا بین 6.5 تا 7.5 می باشد. از طرفی سطح لازم برای آزمون تافل معمولاً بین 90 تا 100 می باشد.

از طرفی دانشجویان علاقمند به تحصیل رشته حقوق در کانادا به زبان فرانسوی، باید در آزمون های معتبر این زبان مانندTEF و TCF شرکت کنند. هر دوی این آزمون ها مهارت ‌های شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن شما را به زبان فرانسوی مورد بررسی قرار می دهد. میزان نمره لازم برای هر دوی این آزمون ها حداقل سطح 7 معیار زبان کانادایی (CLB) در هر چهار مهارت زبانی (درک شفاهی، بیان شفاهی، درک نوشتاری و بیان نوشتاری) می باشد.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته حقوق کانادا

هر چند تحصیل رشته حقوق در کانادا میتواند تجربه ای فوق العاده و فرصتی تکرار نشدنی باشد، اما در این راه انتخاب صحیح محل زندگی و دانشگاه مهم ترین موضوع است و بیشترین تاثیر را بر آینده تحصیلی، شغلی و حرفه ای شما خواهد داشت.

امروزه تعداد زیادی از دانشگاه های مختلف در کشور کانادا وجود دارند که برنامه های تحصیلی متنوعی مانند حقوق عمومی، قانون مدنی، حقوق بومی و حقوق بین الملل و… را ارائه می دهند. اما برخی از دانشگاه های این کشور دارای سطح علمی بالاتری هستند و در جهان شناخته شده تر می باشد. یکی از این موارد دانشکده حقوق دانشگاه تورنتو است که به عنوان بهترین دانشگاه حقوق در این کشور شناخته شده و مدارک تحصیلی بسیار معتبری ارائه می دهد.

از دیگر دانشگاه های برتر برای تحصیل رشته حقوق می توان به دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مونترال، دانشگاه اتاوا و… اشاره کرد. شما می توانید در جدول زیر لیستی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته حقوق کانادا را به همراه رتبه بندی جهانی و رتبه آن در کشور کانادا مشاهده فرمایید.  

نام دانشگاه رتبه در کانادا رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS مهلت پذیرش دانشجو
دانشگاه تورنتو 1 34 اوت
دانشگاه مک گیل 2 31 سپتامبر
دانشگاه بریتیش کلمبیا 3 47 سپتامبر
دانشگاه اتاوا 4 237 نوامبر
دانشگاه مونترال 5 116 اکتبر/ژانویه
دانشگاه یورک 6 456 سپتامبر
دانشگاه کوئینز در کینگستون 7 246 نوامبر
دانشگاه دالاهو 8 308 سپتامبر
دانشگاه آلبرتا 9 110 مارس
دانشگاه غرب 10 172 نوامبر

تحصیل کارشناسی رشته حقوق در کانادا

طبق اطلاعات به دست آمده تحصیل کارشناسی رشته حقوق در کانادا معمولا سه تا چهار سال به طول می انجامد و دانشجویان حین تحصیل این مقطع دانش خود را در زمینه های حقوقی توسعه داده و مهارت های ارتباطی و انتقادی خود را گسترش می دهند.

تحصیل رشته حقوق در کانادا در مقطع لیسانس طیف وسیعی از موضوعات را که بر رابطه حقوق و جامعه تمرکز دارد، پوشش می دهد. امروزه برنامه درسی دانشکده حقوق این کشور سنت های حقوق عمومی و حقوق مدنی و هم حوزه های مختلف حقوق مانند قانون اساسی، حقوق جزا، حقوق قراردادها، حقوق مالکیت، قانون جرم، حقوق خانواده، حقوق بشر و… را در بر می گیرند.

دوره تحصیل لیسانس حقوق در کانادا معمولا شامل سخنرانی ها، سمینارها، مطالعات موردی، دادگاه های محاکمه، مقالات تحقیقاتی و…. شده و دانشجویان در این سال ها از طریق مختلف دروس را فرا می گیرند. دانشجویان برای ورود به مقطع کارشناسی حقوق کانادا باید در ابتدا یک مدرک کارشناسی در هر رشته ای را با معدل بالای 14 به پایان برساند. جالب است بدانید پذیرش در دانشکده حقوق فرآیندی بسیار رقابتی است و بر اساس عملکرد تحصیلی، نمره آزمون پذیرش دانشکده حقوق (LSAT) بیانیه شخصی، توصیه نامه ها و فعالیت های فوق برنامه می باشد.

تحصیل کارشناسی رشته حقوق در کانادا

مقطع ارشد حقوق در کانادا

تحصیل در مقطع ارشد حقوق در کانادا معمولا 1 تا 2 سال به طول انجامیده و به دانشجویان فرصت هایی را ارائه می دهد تا بتوانند تخصص خود را در حرفه حقوق گسترش دهند و مدارک بین المللی را کسب کنند. دانشجویان حین تحصیل این مقطع باید دوره آکادمیک خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و در ترم های آخر به نوشتن یک پایان نامه یا مقاله تحقیقاتی تحت نظارت یکی از اعضای هیئت علمی بپردازند.

دانشجویان حین تحصیل رشته حقوق در کانادا در مقطع فوق لیسانس معمولا با نظام های حقوقی و سنت های مختلف کانادا مانند قانون مدنی و…، جنبه های نظری و عملی حوزه های مختلف حقوق مانند حقوق تجارت آشنا شده و دانش خود را توسعه می بخشند.

طبق اطلاعات به دست آمده دانشجویانی که مقطع لیسانس خود را در دانشگاه های خارج از کشور یا ایران گذرانده اند، می توانند برای فوق لیسانس حقوق کانادا درخواست دهند. اما دانشجویان باید مدرک فوق لیسانس خود را با معدل بالای 7.0 از 10 (یا 70%) را به دست آورده و حداقل نمره تافل یا آیلتس، بیانیه علاقه مندی، توصیه نامه و/یا پروپوزال تحقیقاتی را ارائه دهند.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که امروزه افرادی که در کشور ایران لیسانس حقوق خود را به دست آورده اند نمی توانند به راحتی برای هر گرایش و برنامه ی تحصیلی ای برای مقطع فوق لیسانس حقوق کانادا درخواست دهند و باید حتما در این راه از مشاور وکالت معتبر مانند مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی استفاده کنند.

تحصیل دکترا حقوق در کانادا

تحصیل دکترا حقوق در کانادا

تحصیل دکترا حقوق در کانادا یکی از بهترین فرصت ها برای دانشجویان بین المللی است که بسته به برنامه، دانشگاه و موضوع تحقیق بین سه تا چهار سال به طول می انجامد. با توجه به اینکه کشور کانادا از نظر فرصت های تحقیقاتی چهارمین کشور جهان است، جای تعجب نیست که چرا بسیاری از دانشگاه های این کشور را برای تحصیل مقطع دکترا انتخاب می کنند.

مدرک دکتری حقوق کانادا یک مدرک تحقیقاتی بسیار پیشرفته و فشرده است و فارغ التحصیلان را برای فرصت هایی در زمینه آموزش حقوق، تحقیقات حقوقی، توسعه سیاست، خدمات عمومی و دولتی آماده می کند.

امروزه دانشجویان برای تحصیل دکتری حقوق کانادا باید مدرک کارشناسی ارشد رشته حقوق خود را از کالج و دانشگاهی معتبر با معدل بالای 75% به دست آورده باشند و در دوره های مورد نیاز شرکت کرده و پروپوزال تحقیق خود را ارائه دهند. مقطع دکترا حقوق نیز در این کشور بسیار رقابتی است و قبولی در آن مستلزم سطح علمی بالا و رزومه تحصیلی قوی می باشد.

شهریه تحصیل رشته حقوق در کانادا

طبق اطلاعات‌ به دست آمده شهریه تحصیل رشته حقوق در کانادا در دانشگاه های دولتی از 9500 تا 17000 دلار در سال متغییر است. از طرفی شهریه تحصیل در مدارس خصوصی یا مستقل بین 15000 دلار تا 30000 دلار و هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی خصوصی یا مستقل بین 63000 دلار تا 83000 دلار در سال می باشد.

امروزه هزینه های تحصیل مقطع لیسانس این کشور در دانشگاه مک گیل 8000 دلار کانادا برای ساکنین استان کبک، 10900 دلار کانادا برای سایر کانادایی ها و 59500 دلار کانادا برای دانشجویان بین المللی می باشد. هزینه تحصیل رشته حقوق در کانادا در مقطع فوق لیسانس و در دانشگاه تورنتو برای دانشجویان داخلی 11000 دلار کانادا، و برای دانشجویان بین المللی تا بیش از 38000 دلار کانادا می باشد.

هزینه های تحصیل برنامه یکسان در دانشگاه بریتیش کلمبیا حدود 6000 دلار کانادا در سال برای دانشجویان داخلی و 25000 دلار کانادا در سال برای دانشجویان بین المللی می باشد و در نهایت هزینه های تحصیل مقطع دکترا رشته حقوق برای دانشجویان کانادایی 7000 دلار کانادا در سال و برای دانشجویان بین المللی 22000 دلار کانادا می باشد. شما می توانید در جدول زیر هزینه های تحصیل در دانشکده های برتر حقوقی کانادا را مشاهده فرمایید.

نام دانشگاه هزینه های تحصیل دانشجویان داخلی (دلار کانادا) هزینه های تحصیل دانشجویان بین المللی (دلار کانادا)
دانشگاه بریتیش کلمبیا 13,200 38,900
دانشگاه مک گیل 10,900 52,400
دانشگاه تورنتو 34,800 59,500

بازار کار کانادا پس از تحصیل رشته حقوق

بازار کار کانادا پس از تحصیل رشته حقوق و چشم انداز شغلی وکلا در این کشور بسیار روشن است و فارغ التحصیلان این رشته می توانند درآمدهای بالا داشته و از امنیت شغلی بسیار خوبی بهرمند شوند. فارغ التحصیلان پس از اتمام تحصیل رشته حقوق در کانادا می توانند در بخش دولتی، بخش خصوصی یا از طریق ایجاد یک دفتر وکالت مشغول به کار شوند و درآمدهای بسیار خوبی به دست آورند. مهم ترین فرصت های شغلی این رشته شامل وکالت، کارشناس، مشاور حقوقی و… می شود. شما می توانید در ادامه به این زمینه های شغلی بیشتر آشنا شوید.

  • وکیل: رایج ترین مسیر شغلی برای افراد در رشته حقوق است. وکلا در کشور کانادا می توانند در زمینه های مختلف حقوقی مانند کیفری، مدنی، شرکتی، خانوادگی، محیطی و… به فعالیت بپردازند. امروزه وکلا به انجام مشاوره حقوقی، ارائه پیش نویس قراردادها، وصیت نامه ها و سایر اسناد می پردازند و مسئولیت های بسیار زیادی دارند.
  • مشاور حقوقی: این مشاورین معمولا برای یک سازمان خاص مانند یک شرکت، یک سازمان دولتی، یک سازمان غیردولتی و… کار می کنند و به عنوان یک راهنما در مورد موضوعات مختلف از جمله قراردادها، انطباق، حاکمیت، مدیریت ریسک، دعاوی حقوقی و غیره به افراد مشاوره می دهند.
  • استاد دانشگاه: فارغ التحصیلان می توانند در دانشگاه ها و کالج های حقوق به عنوان استاد مشغول به کار شوند و تدریس و تحقیق در این رشته بپردازند. استادان حقوق ممکن است دروسی را در مورد موضوعات مختلف حقوق مانند قانون اساسی، حقوق جزا و… تدریس کنند.
نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف

 تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در سالهای اخیر بصورت حرفه ای موفق به اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های جهان شده اند.

اگر به گفته های مراجعین ما در بخش ما تا حالا چیکار کردیم دقت کنید درخواهید یافت که بسیاری از آن ها پس از تجربه ریجکتی به موسسه رجبی مراجعه کرده اند و خوشبختانه در اسرع وقت و با برطرف کردن صحیح و به موقع موانعی که در پرونده آن ها منجر به ریجیکتی شده است موفق به اخذ پذیرش و مهاجرت به مقصد دلخواه خود شده اند ، در این میان تجربه ، دانش و مجوز های لازم در اختیار تیم ماست تا شما را به سرمنزل مقصود برسانند.

با تکمیل فرم زیر می توانید به رایگان شرایط خود برای مهاجرت را بررسی کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت تحصیلی به کانادا رویا نیست اگر مشاوره بگیرید ، مشاوره ای به روز ، دقیق و به موقع !

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

درآمد وکلا و مشاوران حقوقی در کانادا

درآمد وکلا و مشاوران حقوقی در کانادا معمولا به عوامل مختلفی نظیر محل زندگی، میزان تجربه کاری، مهارت ها، میزان تحصیلات و زمینه شغلی تعیین می شود اما به طور کلی امروزه فردی که به عنوان وکیل در کانادا کار می کند معمولاً 238000 دلار کانادا درآمد به دست می آورد که این درآمدها می تواند از 128000 دلار کانادا (کمترین) تا 359000 دلار کانادا (بالاترین) متغییر باشد.

درحال حاضر فارغ التحصیلان پس از تحصیل رشته حقوق در کانادا می توانند با اشتغال به عنوان وکیل دادگستری حدود 336800 دلار کانادا، با اشتغال به عنوان مشاور عمومی حقوقی 307,400 دلار کانادا و با اشتغال به عنوان دستیار حقوقی 61,700 دلار کانادا درآمد داشته باشند.

از طرفی محل زندگی تاثیر بسیار زیادی بر درآمدهای افراد دارد. برای مثال امروزه درآمدهای وکلا و مشاوران حقوق در استان آلبرتا 250600 دلار کانادا، در بریتیش کلمبیا 252500 دلار کانادا، در مانیتوبا 235300 دلار کانادا و در کبک 267900 دلار کانادا می باشد.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته حقوق در کانادا

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی از 9500 تا 17000 دلار در سال متغییر است. از طرفی شهریه تحصیل در مدارس خصوصی یا مستقل بین 15000 دلار تا 30000 دلار و هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی خصوصی یا مستقل بین 63000 دلار تا 83000 دلار در سال می باشد.

یکی از این موارد دانشکده حقوق دانشگاه تورنتو است که به عنوان بهترین دانشگاه حقوق در این کشور شناخته شده و مدارک تحصیلی بسیار معتبری ارائه می دهد. از دیگر دانشگاه های برتر برای تحصیل رشته حقوق می توان به دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مونترال، دانشگاه اتاوا و… اشاره کرد.

فارغ التحصیلان پس از اتمام تحصیل رشته حقوق در کانادا می توانند در بخش دولتی، بخش خصوصی یا از طریق ایجاد یک دفتر وکالت مشغول به کار شوند و درآمدهای بسیار خوبی به دست آورند.

در حال حاضر زبان مورد استفاده حین تحصیل رشته حقوق در کانادا با توجه به استان و دانشکده حقوق، انگلیسی یا فرانسوی می باشد.

از مهم ترین این دوره ها می توان به حقوق مدنی، حقوق بین الملل، حقوق تجارت، حقوق جزا، حقوق محیط زیست و….  اشاره کرد.

چنانچه شما نیز به تحصیل رشته حقوق در کانادا و در بهترین دانشگاه ها علاقمند هستید، توصیه می کنیم برای شروع روند مهاجرت تحصیلی به این کشور همین حالا از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید. شما همچنین می توانید با مطالعه مقاله هزینه زندگی در کانادا با چگونگی زندگی در این کشور و هزینه های آن با جزئیات کامل آشنا شوید.

Rate this post
منو
خانه