تحصیل رشته های مهندسی در کانادا

تحصیل رشته های مهندسی در کانادا در بین برترین گزینه های جهان برای تحصیل دانشجویان بین المللی قرار دارند.

، مهندسی یک اصطلاح جمعی برای به کارگیری اصول علمی برای طراحی سازه ها یا فرآیندها است ، بسته به ماهیت پروژه مهندسی دارای تخصص های فرعی بسیاری است ؛ بزرگترین رشته های مهندسی  در کانادا شامل مهندسی عمران ، برق ، مکانیک و مهندسی صنایع  می باشد ؛ دانشگاه های مهندسی در کانادا به دلیل سیستم آموزشی برجسته و پروژه های تحقیقاتی در رشته هایی مانند مکانیک و برق شناخته شده اند ، برای آشنایی با شرایط تحصیل در کانادا با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید و یا مقاله لینک شده را بخوانید و اطلاعات خود را به روز کنید.

کانادا که یکی از رهبران جهانی نوظهور در جهان است ، هر ساله تعداد زیادی فارغ التحصیل مهندسی تولید می کند ؛ دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در رشته مهندسی در کانادا از بهترین فرصت ها برای ادامه تحصیل در کالج هایی استفاده می کنند که توسط ABET – هیئت اعتباربخشی مهندسی و فناوری به رسمیت شناخته شده است.

فهرست مطالب

طیف گسترده ای از جریان های مهندسی و برنامه درسی آموزش ساختاریافته ، دانشجویان بین المللی را تشویق می کند تا در طول تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد به مشاغل پاره وقت بپردازند و بلافاصله پس از فارغ التحصیلی برای فرصت های کاری در کانادا بمانند ؛ مدرک مهندسی  در این دانشگاه های کانادا علاوه بر چندین دوره کوتاه مدت در کانادا در قالب های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود.

تحصیل رشته های مهندسی در کانادا

رشته های مهندسی در مقطع لیسانس در کانادا

برای ورود به رشته های مهندسی در مقطع لیسانس در کانادا ، دانشجویان بین المللی باید دارای یک مجموع 60 درصد در کلاس دوازدهم باشند که این درصد بسته به دانشگاه ممکن است متفاوت باشد ،  متقاضیان تحصیل در رشته های مهندسی در دانشگاه های کانادا  باید دارای پیشینه علمی و دانش شیمی ، فیزیک ، زیست شناسی ، ریاضیات و کامپیوتر باشند و مهارت زبان انگلیسی خود را اثبات کنند.

مدت زمان تحصیل در رشته های مهندسی در مقطع لیسانس در دانشگاه های کانادا 4 سال است ، متوسط هزینه تحصیل و زندگی برای دانشجویانی که دوره های مهندسی لیسانس را از کانادا دنبال می کنند 12000 تا 50000 دلار کانادا در سال است ؛  بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها به دانشجویان کمک هزینه مالی  اعطا می کنند.

پس از کسب مدرک لیسانس علمی کاربردی یا لیسانس علوم، فارغ التحصیلان مهندسی در کانادا باید به عنوان مهندس در حال آموزش یا عضو در حال آموزش در یک سازمان صدور مجوز مهندسی در استان یا منطقه ای که قصد دارند در آن کار کنند ثبت نام کنند ؛  ثبت نام در ارگان صدور مجوز در یک قلمرو یا استان کانادا، این امکان را فراهم می کند که تجربه کاری فارغ التحصیلان مهندسی به عنوان شرط تجربه برای صدور مجوز تعلق گیرد ، کاندیدای P.Eng. باید چهار سال سابقه کار مهندسی داشته باشد که یکی از چهار سال باید در کانادا انجام شود.

سیستم اموزشی کشور کانادا به نحوی طراحی شده است که دانش اموزان از همان دوره دبیرستان فرصت ورود به رشته دلخواه خود را داشته باشند . بر روی عنوان تحصیل در مدارس کانادا کلیک کنید تا به دقیق ترین جزئیات در این باره برسید. 

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های مهندسی در برترین دانشگاه های مهندسی جهان با دریافت مشاوره های صحیح و دقیق!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط رشته های مهندسی در مقطع ارشد در کانادا

برای ورود به دوره کارشناسی  ارشد مهندسی در دانشگاه های کانادا ، دانشجویان بین المللی باید دارای یک مدرک کارشناسی 4 ساله در رشته مرتبط با حداقل معدل B+ یا 76-79 درصد باشند ، البته توجه داشته باشید که بسته به دانشگاه و رشته انتخابی شما ممکن است متفاوت باشد ، علاوه بر این بایستی مهارت زبان انگلیسی خود را اثبات کنند ، مدت  زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی در دانشگاه های کانادا 2 سال است و دانشجو ملزم به گذراندن 120 واحد درسی می باشد ، اغین مقطع تحصیلی با ارائه پایان نامه  و دفاع از آن پایان می یابد ؛ میانگین هزینه تحصیل و زندگی برای دانشجویانی که دوره های مهندسی کارشناسی ارشد را از کانادا دنبال می کنند 10000 تا 45000 دلار کانادا در سال است ، البته بسیاری از کالج ها و دانشگاه های کانادا  به دانشجویان خود کمک مالی اعطا می کنند.

شرایط رشته های مهندسی در مقطع ارشد در کانادا

دکترا رشته های مهندسی در کانادا

برای ورود به  مقطع دکترا رشته های مهندسی در  کانادا ، دانشجویان بین المللی باید دارای یک مدرک کارشناسی ارشد مبتنی بر پایان نامه در رشته مهندسی یا رشته های مرتبط بوده و مهارت زبان انگلیسی خود را اثبات کنند ، تحصیل در این مقطع یکی از پر طرفدارترین روش ها برای مهاجرت به کشور کانادا به شمار می آید.

مدت زمان تحصیل در رشته های مهندسی در مقطع دکترا در دانشگاه های کانادا 5 سال است و دانشجویان ملزم به گذراندن 300 واحد درسی در این مقطع می باشند ، برای پذیرش در مقطع دکترا در رشته های مهندسی در این کشور بایستی پرپوزال خود را آماده کرده و برای استاد راهنمای مورد نظر خود ارسال نمایید ، چرا که  پذیرش در این دوره تحصیلی علاوه بر توصیه نامه به تایید پرپوزال توسط استاد راهنما نیاز دارد.

میانگین هزینه تحصیل و هزینه های زندگی برای دانشجویان محصل در مقطع دکتری  در رشته های  مهندسی در کانادا 5000 تا 12000 دلار کانادا در سال است ، اگر در خصوص هزینه های زندگی در کانادا دید کاملی ندارید و دانسته های شما همان شنیده های شما از دیگران است به مقاله لینک شده مراجعه کرده و در این زمینه تحقیق کنید.

زبان تحصیل رشته های مهندسی کانادا​

language study engineering / Canada

زبان تحصیل رشته های مهندسی کانادا

زبان تحصیل رشته های مهندسی کانادا​ چیست؟ از آن جا که کانادا کشوری با دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی است آموزش در دانشگاه های این کشور به این دو زبان ارائه می شود و بسته به دانشگاه مورد نظر بایستی معیار زبانی را ارائه کرد ، البته علاوه بر تحصیل برای کار در کشور کانادا نیز تسلط به این زبان ها ضروری است ،  برای تحصیل به زبان انگلیسی تسلط به این زبان و نمره آیلتس 6.5 به بالا و برای تحصیل به زبان فرانسوی تسلط به این زبان در سطح B2 مورد نیاز است.

تحصیل در دانشگاه های کانادا جنبه های مختلفی دارد که شناخت هرچه بیشتر آنها برای تصمیم گیری ضروری است.

بهترین دانشگاه های مهندسی کانادا

بهترین دانشگاه های مهندسی کانادا بر اساس معیار های مختلف مانند تعداد مقالات برتر در سطح جهانی در این دانشگاه ها ، کیفیت آموزش ، امتیاز اساتید ، رتبه علمی و غیره تعیین می شود ، در این مقاله بهترین دانشگاه های مهندسی کانادا بر اساس QS را معرفی می کنیم.

دانشگاه تورنتو ، دانشگاه برتیش کلمبیا ، دانشگاه مک گیل مونترال ، دانشگاه آلبرتا ، دانشگاه واترلو و دانشگاه کویین  از برترین دانشگاه های کانادا در زمینه مهندسی هستند که به ترتیب رتبه 25 ، 45 ،  31 ، 119 ، 166  و 246 در سطح جهان را به خود اختصاص داده اند ؛ از آن جا که متقاضی ورود به این دانشگاه ها به ویژه دانشگاه تورنتو و مک گیل بالاست ، پذیرش در این دانشگاه  ها دشوارتر است و  نرخ پذیرش 43 درصد است.

از آنجا که تحصیل در دانشگاه تورنتو Toronto کانادا بهترین انتخاب و برترین دانشگاه مهندسی کانادا است ، دعوت می کنیم مقاله لینک شده را بخوانید و اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید.

دریافت ویزای تحصیلی کانادا آنقدرها هم که تصور می کنید دور از ذهن و غیر عملی نیست! کافیست با عزم و اراده و جمع آوری مدارک و پیش نیاز های لازم مانند گذراندن دوره های زبان ، قدم در این راه بگذارید ؛ البته داشتن مشاوری آگاه و با تجربه که پیچ و خم های مسیر را برایتان روشن کند هم قطعاً ضروری است ؛ ما در هلدینگ بزرگ مهاجرتی رجبی سالهاست در این زمینه فعالیت کرده ایم و علاوه بر دانش و تجربه کافی کلیه مجوزها و مدارک لازم برای مهاجرت امن و قانونی و صد البته سریع و ارزان شما را در اختیار داریم.

گواه این ادعا موفقیت ما در اخذ ویزاهای تحصیلی برای مراجعین در تمام این سالها بوده که تصاویر تعداد اندکی از آنها را در این ویدئو به شما تقدیم کرده ایم.

برای آشنایی بیشتر با تجارب کلاینت های رجبی و شنیدن صحبت های انها به بخش “ما تا حالا چیکار کردیم” از منوی کشویی بالای صفحه بروید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته های مهندسی در کانادا

مدت زمان تحصیل در رشته های مهندسی در مقطع لیسانس در دانشگاه های کانادا 4 سال است ، متوسط هزینه تحصیل و زندگی برای دانشجویانی که دوره های مهندسی لیسانس را از کانادا دنبال می کنند 12000 تا 50000 دلار کانادا در سال است ؛ بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها به دانشجویان کمک هزینه مالی اعطا می کنند.

برای ورود به دوره کارشناسی ارشد مهندسی در دانشگاه های کانادا ، دانشجویان بین المللی باید دارای یک مدرک کارشناسی 4 ساله در رشته مرتبط با حداقل معدل B+ یا 76-79 درصد باشند ، علاوه بر این بایستی مهارت زبان انگلیسی خود را اثبات کنند.

میانگین هزینه تحصیل و هزینه های زندگی برای دانشجویان محصل در مقطع دکتری در رشته های مهندسی در کانادا 5000 تا 12000 دلار کانادا در سال است.

از آن جا که کانادا کشوری با دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی است آموزش در دانشگاه های این کشور به این دو زبان ارائه می شود و بسته به دانشگاه مورد نظر بایستی معیار زبانی را ارائه کرد.

دانشگاه تورنتو ، دانشگاه برتیش کلمبیا ، دانشگاه مک گیل مونترال ، دانشگاه آلبرتا ، دانشگاه واترلو و دانشگاه کویین از برترین دانشگاه های کانادا در زمینه مهندسی هستند که به ترتیب رتبه 25 ، 45 ، 31 ، 119 ، 166 و 246 در سطح جهان را به خود اختصاص داده اند.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی تحصیل رشته های مهندسی در کانادا را بررسی کرده و شرایط پذیرش در این رشته ها را معرفی کردند ، برای کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین توصیه می کنیم با مراجعه به مقاله مهاجرت به کانادا با انواع شیوه های قانونی مهاجرت به این کشور را بشناسید و بهترین روش را با توجه به اهداف و امکانات خود انتخاب کنید.

با برخی از برترین و همچنین بعضی از ارزان ترین کشورها برای تحصیل رشته های مهندسی آشنا شوید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه