خدمات بیمه به دانشجویان در چین

خدمات بیمه به دانشجویان در چین بستگی به نوع و مدت تحصیلات آنان در این کشور دارد ، بدین صورت که وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی این کشور اعلام کرده که خرید بیمه برای همه دانشجویان خارجی که دوره تحصیلات عالی را برای بیش از ۶ ماه میگذرانند ، الزامی می باشد.

جهت کسب اطلاعات کافی در زمینه تحصیل در چین و همچنین خدمات بیمه به دانشجویان در چین با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس حاصل فرمایید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در چین ، با نحوه اخذ پذیرش و هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور بخوبی آشنا شوید.

یقینا یکی از دغدغه های دانشجویان خارجی در چین مخارج اقامت و زندگی می باشد که هزینه بیمارستان ، ویزیت دکتر ، دارو و این چنین موارد مرتبط با سلامتی نیز جز آن قرار خواهد گرفت ، در این جا بهره مندی از خدمات بیمه به دانشجویان در چین می تواند بسیار تاثیر گذار بر مخارج آنان باشد و از هزینه های گاها هنگفت جلوگیری نماید.

اگر شما هم در این کشور مشغول به تحصیل هستید و در حال حاضر بیمه ندارید ، باید خدمات بیمه دانشجویان در چین را خریداری نموده تا در مواقع بیماری و یا حوادثی خاص از خدمات آن بهره مند شوید.

فهرست مطالب
خدمات بیمه به دانشجویان در چین

روناک ، همکار ما در هولدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی دراین بخش از مقاله ، فایل صوتی و تصویری مختصر و بسیار مفیدی را به شما ارائه داده ، در دو و نیم دقیقه مهمترین بخش های این مقاله را با دیدن و شنیدن این فایل ها دریافت خواهید کرد ، همچنین با دانلود پادکست ، میتوانید در زمان مناسبی و به دفعات ، به این فایل گوش کنید.

پادکست خدمات بیمه به دانشجویان در چین​

پخش ویدیو

بیمه اورژانسی برای دانشجویان در چین

انواع بیمه برای دانشجویان خارجی در چین شامل موارد زیر است:

  •  بیمه مسافرت
  •  بیمه بهداشتی دانشجویی

بیمه مسافرتی برای دانشجویانی مناسب است که کمتر از یک دوره 6 ماهه در چین تحصیل می کنند ، اما دانشجویانی که بیش از 6 ماه قصد مهاجرت به چین و تحصیل در آن را دارند باید بیمه اورژانسی برای دانشجویان در چین یا بیمه درمانی دانشجویی را برای خود اخذ نمایند ، همچنین دانشجویان می توانند بیمه خود را نوعی انتخاب و تنظیم کنند که مخارج بیمارستانی را هم تحت پوشش قرار دهد ، البته در این صورت هزینه و حق پرداخت بیمه آنان افزایش خواهد یافت.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

فرصت مشاوره رایگان در خصوص بیمه دانشجویی در چین را از دست ندهید ؛ شماره تماستان را درج کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مبلغ بیمه دانشجویان در چین

توجه داشته باشید که شما باید برای اولین بار بیمه بستگی به مدت زمان تحصیلتان مبلغ بیمه را پرداخت کنید ، به طور مثال اگر در مقطع لیسانس تحصیل می نمایید باید حق بیمه خود را 4 ساله پرداخت کنید ، مبلغ بیمه دانشجویان  در چین به شرح زیر است:

مدت بیمه هزینه بیمه
نیم سال تحصیلی 300 RMB
یک سال تحصیلی 600 RMB

این مبلغ پرداختی در مقایسه با هزینه های بیشتر بیمارستان ها که در هر جلسه نزدیک به 600 RMB می شود و در واقع در مقایسه با پول پرداختی سلامت فرد ناچیز است ، بنابراین با این مسئله جدی برخورد کرده و حتما نسبت به دریافت بیمه دانشجویی اقدام نمایید ، زیرا درچنین فاصله دوری از خانه ، بدون توجه و رسیدگی حتی یک آنفولانزا هم می تواند خطر ساز شود.

چنانچه نمی خواهید این اتفاق برای شما رخ دهد حتما در اولین فرصت اقدام به خرید خدمات بیمه به دانشجویان در چین نمایید ، برخی از حق بیمه های چین به شرح زیر است :

  •  مسئولیت مرگ + معلولیت تصادفی 100,000 RMB
  •  درمان پزشکی برای سرپایی و اورژانس 20,000 RMB
  •  درمان پزشکی برای جراحت تصادفی 20,000 RMB
  •  بیمارستان بستری درمانی 400,000 RMB

روند دریافت پوشش بیمه در چین

بنابراین اگر یک حادثه جدی برایتان پیش بیاید و در بیمارستان بستری شوید ، شما باید ظرف 24 ساعت معلم یا بستگان خود را مطلع کنید تا اقدامات بیمه ای شما را انجام دهند ، در ابتدا شما باید هزینه درمان خود را بپردازید ، اما اگر تمام رسید های پرداخت را نگه دارید ، می توانید آنها را به دفاتر درون موسسه بیمه خود ببرید و آنها ملزم به پرداخت حق خدمات بیمه به دانشجویان در چین هستند.

اما به منظور دریافت پوشش شما باید به بیمارستان های تعیین شده بیمه عمر پینگ آن Ping An بروید تا بتوانید بیمه دریافت کنید ، حتی گاهی اوقات دانشجو می تواند این رسیدها را به شعبه ی بین المللی دفتر بیمه در کشور خودش ، تحویل دهد تا بیشتر هزینه ها به او باز گردانده شود.

البته بهترین دانشگاه های چین و دانشگاه های دولتی آن دانشجویان را الزام به دریافت بیمه دانشجویی می کنند که کار بسیار مفید و مثمر ثمری می باشد ، در ادامه به توضیحات بیشتر درباره انواع خدمات بیمه به دانشجویان در چین خواهیم پرداخت.

روند دریافت پوشش بیمه در چین
بیمه محلی چین و شرکت بیمه پینگ آن PingAn​

 PingAn Insurance China 

بیمه محلی چین و شرکت بیمه پینگ آن PingAn

شرکت Ping یک شرکت بیمه زندگی و یکی از شرکت های بزرگ بیمه در چین ، با نام کامل Ping An Insurance (Group) Company of China است که به عنوان یک شرکت چندگانه چینی شناخته می شود و شرکت های تابعه آن عمدتا با بیمه ، بانکداری و خدمات مالی سر و کار دارند.

این شرکت در سال 1988 تاسیس شد و یکی از 50 شرکت برتر در بورس اوراق بهادار شانگهای نیز است ، نام این بیمه به معنای ” امن و خوب ” بوده و هزینه سالانه آن مبلغ 800 RMB می باشد ، بسیاری از دانشجویانی که از بیمه محلی چین استفاده کرده اند ، متوجه محدودیت ها و مزایا آن شده اند که برخی از محدودیت های اصلی این بیمه عبارتند از :

  •  هزينه ها بايد توسط شما مستقيما پرداخت شود و بعدا توسط شركت بيمه بازپرداخت می شود.
  •  برای بیمارستان های قابل استفاده محدودیت وجود دارد.
  • هیچ تضمینی برای خدمات انگلیسی وجود ندارد ( اگر شما یک مشکل پزشکی دارید ، بهتر است با یک دوست چینی بروید ).

شما این مقاله را می خوانید چون به تحصیل و کار در چین فکر می کنید ، مقالات زیر قطعا اطلاعات شما را تکمیل خواهد کرد.

بیمه  AXA در چین

یکی از بزرگترین شرکت های بیمه در جهان است که در سال 1817 در فرانسه تاسیس شد ، این شرکت بیش از 165 هزار کارمند و بیش از 100 میلیارد یورو در سال درآمد دارد ، بیمه  AXA در  چین دارای مزایای زیر است :

  •  شماره تلفن خدمات انگلیسی
  •  بخش های انگلیسی بیمارستان ها ( بدون نیاز به یک دوست چینی )
  •  کارت پرداخت مستقیم : شما یک کارت دریافت خواهید کرد که می توانید هزینه های خود را در بیمارستان مستقیما از بیمه پرداخت کنید ،
  •  پوشش تا 10 میلیون یوان برای مراقبتهای سرپایی یا اورژانس ( بیمه محلی 400,000 RMB )
  • محل اقامت همراه با دوستان یا بستگان ( تا 900 یوان در هر شب)
  •  مزایای نقدی تا 2700 RMB در هر شب
  •  بازگشت اضطراری در صورت نیاز به کشورتان
  • پوشش تا 12000 RMB در موارد سرپایی

شرکت بیمه ISM در چین

شرکت بیمه ISM در چین با تمام الزامات فدرال و یا بیش از آن ، هزینه های تا 500 هزار دلار ( طرح بیمه ی طلایی ) را از محل خدمات پرداخت بیماری و حوادث پوشش می دهد ، با پوشش ISM ، دانش آموزان در خارج از کشور محافظت شده و طبق خدمات بیمه خودشان و یا والدین آن ها می توانند پزشک در بیمارستان کشور میزبان را برای درمان انتخاب کنند.

ISM برنامه های متعددی را ارائه می دهد که متناسب با بودجه ی بیمه گذار متنوع هستند ، خدمات برتر برای مشتریان در راس کار ISM بوده و همه تبلیغات این شرکت بیمه حول محور کیفیت می چرخد ، البته لازم به ذکر است که پوشش ISM یک طرح کلی است و پوششهای آن ممکن است در همه کشورها موجود نباشد

سوالات پر تکرارخدمات بیمه به دانشجویان در چین

دانشجویانی که بیش از 6 ماه قصد مهاجرت به چین و تحصیل در آن را دارند باید بیمه اورژانسی یا بیمه درمانی دانشجویی را دریافت کنند.

نیم سال تحصیلی 300 RMB
یک سال تحصیلی 600 RMB

  • مسئولیت مرگ + معلولیت تصادفی 100,000 RMB
  •  درمان پزشکی برای سرپایی و اورژانس 20,000 RMB
  •  درمان پزشکی برای جراحت تصادفی 20,000 RMB
  •  بیمارستان بستری درمانی 400,000 RMB
  • هزينه ها بايد توسط شما مستقيما پرداخت شود و بعدا توسط شركت بيمه بازپرداخت می شود.
  •  برای بیمارستان های قابل استفاده محدودیت وجود دارد.
  •  هیچ تضمینی برای خدمات انگلیسی وجود ندارد ( اگر شما یک مشکل پزشکی دارید ، بهتر است با یک دوست چینی بروید ).

پوشش ISM با تمام الزامات فدرال و یا بیش از آن ، هزینه های تا 500 هزار دلار ( طرح بیمه ی طلایی ) را از محل خدمات پرداخت بیماری و حوادث پوشش می دهد.

خدمات بیمه فقط برای تحصیل نیست ، شما برای کار در چین و یا هر فعالیت دیگری در این کشور به بیمه درمانی نیاز دارید که برای کسب اطلاعات کافی در رابطه با آن و همچنین خدمات بیمه به دانشجویان در چین می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و یا با حضور در دفاتر تهران و شیراز شرکت مهاجرتی رجبی با مشاورین ما دیدار نمایید ، برای دستیابی به اطلاعاتی دقیق و کامل در خصوص کار در چین مقاله لینک شده را بخوانید ، پردر آمد ترین مشاغل در کشور چین را در آن مقاله خواهید خواند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه