کار دانشجویی در چین

کار دانشجویی در چین شامل شرایط خاص خودش است ؛ لذا متقاضی کار دانشجویی در چین در ابتدا می بایست از یکی از کالج ها یا دانشگاه های کشور چین پذیرش دریافت کرده باشد ؛ همچنین ، شخص باید اقامت معتبر جهت تحصیل در این کشور را داشته باشد و کار دانشجویی موجب افت تحصیلی در وی نشود.

در مقاله تحصیل در چین به سیاست های مربوط به چین در خصوص تحصیل پرداخته شده است و مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) راهنمای شما در مسیر مهاجرت خواهند بود.

کشور چین با اقتصاد بسیار پر رونق خود چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان جاه طلبی که همیشه به دنبال چالش های جدیدی هستند ، دارد ؛ گسترش اقتصاد چین به قدری سریع بوده که در حال حاضر ، به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان ، پس از ایالات متحده آمریکا شناخته می شود.

اما در حالی که در چند سال اخیر به خصوص به دلیل همه گیری بیماری کرونا نرخ رشد اقتصادی کشورها کاهش یافته ، اما چشم انداز شغلی در این کشور خوب است و این کشور فرصت های شغلی زیادی را به دانشجویان ارائه می دهد.

اما از آن جا که دانستن زبان چینی در پیدا کردن شغل مناسب در این کشور بسیار موثر است ، لذا بهتر است در ابتدا به تقویت مهارت های زبانی خود بپردازید.

فهرست مطالب
کار دانشجویی در چین

پیشنهاد می کنیم در همین ابتدا به فایل های تصویری و صوتی که روناک ، از همکاران ما در هولدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به شما ارائه داده ، توجه کنید ؛ در مدت زمان دو دقیقه و نیم شما با مسایل مهمی در خصوص کار دانشجویی در چین آشنا می شوید ؛ پس اگر وقت مطالعه مقاله را ندارید می توانید با دیدن و شنیدن فایل تصویری و پادکست ارائه شده با کلیات موضوع آشنا شوید ، همچنین امکان دانلود فایل پادکست هم برای شما وجود دارد.

پادکست کار دانشجویی در چین​

پخش ویدیو

اجازه کار حین تحصیل در چین

آیا اجازه کار حین تحصیل در چین و یا کار دانشجویی در چین وجود دارد؟ در بیانیه‌ای در چاینا دیلی ، دولت چین تغییرات موثری را در سیاستهای خود ایجاد نموده که طی آن دانشجویان بین‌المللی در پکن و شانگهای اجازه داشتند تا در این کشور مشاغل پاره‌وقت یا کارآموزی داشته باشند ؛ این اطلاعیه بعنوان بخشی از مجموعه‌ای از تغییرات سیاسی مثبت به شمار می‌آید که چین را در مسیر میزبانی دانشجویان بین‌المللی هدایت می‌کند.

بطور سنتی ، دانشجویان بین‌المللی در چین حق کار در حین تحصیل را نداشتند و اتباع خارجی بدون حداقل دو سال سابقه کار پس از تحصیل در خارج از کشور ، نمی‌توانستند ویزای کار در چین را دریافت نمایند ، لذا انتقال به ویزای کار جهت کار دانشجویان بین‎المللی پس از اتمام تحصیلاتشان تقریبا غیرممکن بود.

اما در سال 2016 شانگهای سیاستهای خود را تغییر داد تا به دانشجویان بین المللی در چین اجازه دهد تا کسب و کار خود را در منطقه نوآوری ملی Zhangjiang و منطقه آزاد تجاری شانگهای در طی تحصیلشان راه‌اندازی کنند.

اجازه کار حین تحصیل در چین

سپس ، دولت برنامه ای را برای دانشجویان بین المللی با مدرک تحصیلات تکمیلی یا اشخاصی که در دانشگاه های معروف تحصیل کرده بودند ، ارائه داد ؛ تا آن ها پس از فارغ التحصیلی بتوانند مجوز کار چین را دریافت نمایند.
آیریس یوان ، مدیر امور بین‌الملل کالج چینی – بریتانیایی شانگهای ، این برنامه را بعنوان خبری عالی برای دانشجویان بین‌المللی دانست و گفت که این امر می‌تواند چین را به مقصدی جذابتر برای تحصیل تبدیل کند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

در بین کارفرماهای چینی ، کدام یک برای کار دانشجویی شما مناسب است؟ مشاوران ما به شما خواهند گفت!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

میزان درآمد کار دانشجویی چین​

China's student work income

میزان درآمد کار دانشجویی چین

بطور کلی و بر طبق قانون کار کشور چین ، نباید کارمندان بیش از 40 ساعت در هفته یا 8 ساعت در روز کار کنند که در صورت کار بیش از ساعات تعیین شده باید اضافه کار پرداخت شود ، دانشجویان بین‌المللی برای داشتن کار پاره‌وقت در چین نیاز به رعایت قوانین خاصی نیستند ؛ اما دقت داشته باشید که دانشجو بخاطر داشتن کار نباید در کلاسها غیبت داشته باشد و در درسهایش افت کند ؛ لذا می‌بایست در کنار اشتغال ، شخص وظایف دانشجویی‌اش را تمام و کمال انجام دهد.

حال میزان درآمد کار دانشجویی چین به چه میزان است؟ کارهای پاره‎وقت در چین شامل موارد مختلفی است و با توجه به نوع کار می‌تواند درآمدها نیز متفاوت باشد ، بعنوان مثال ، حقوق معمولی برای تدریس زبان انگلیسی در موسسات دولتی یا خصوصی بین 1400 تا 2200 دلار در ماه می‌باشد ؛ اما برخی از موسسات خصوصی و مدارس بین‌المللی حقوقی در حدود 2800 – 4300 دلار در ماه ارائه می‌دهند ؛ معلمان خصوصی معمولا حدود 22 دلار در ساعت و یا بسته به مهارت و تجربه ، کمی بیشتر از این درآمد دارند.

مترجم نیز در چین برای ترجمه متون از زبانهای فرانسوی ، آلمانی ، رومانیایی ، هندی ، بلغاری ، اردو و سایر زبانها به زبان انگلیسی حدود 28 دلار در ساعت بدست خواهد آورد.

گارسون رستوران و هتل در چین نیز درآمدی در حدود 9 تا 10 دلار دریافت می کند ؛ همچنین ، طراح گرافیک در حدود 51 دلار در ساعت در چین درآمد دارد.

سوالاتتان را در خصوص کار دانشجویی در چین با شرکت مهاجرتی رجبی در میان بگذارید ، همچنین میتوانید با مطالعه مقاله کار در چین تا حدود زیادی با قوانین بازار کار و مشاغل پر درآمد در چین آشنا شوید.

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار چین

شرایط کار در چین و اقتصاد پیشرفته این کشور به دانشجویان این امکان را داده تا بتوانند در حین تحصیل در مشاغل مختلفی مشغول به فعالیت شوند تا از هزینه های تحصیل و زندگی آن ها کاسته شود ؛ کار دانشجویی در کشور چین علاوه بر کسب درآمد ، بر یادگیری زبان چینی و کسب تجربه و تبدیل شدن به فردی حرفه ای نیز می تواند به دانشجو کمک کند.

تدریس خصوصی

یکی از مشاغل مورد توجه که دانشجویان در حین تحصیل می توانند به آن مشغول شوند و درآمدی عالی را نصیب دانشجو می کند ، تدریس خصوصی است ؛ تدریس خصوصی می تواند به صورت تدریس زبان انگلیسی یا تدریس درسی که دانشجو در آن قوی است ، باشد ؛ تدریس خصوصی به دلیل داشتن ساعاتی منعطف می تواند شغلی مناسب برای دانشجو باشد.

دستیار استاد

از دیگر مشاغل موجود در چین برای دانشجویان ، دستیار استاد می باشد ، این فعالیت می تواند درآمد خوبی را نصیب دانشجو کند.

کار در شرکت ها و کارخانه ها

همکاری و کار در شرکت ها و کارخانه ها یکی دیگر از مواردی است که دانشجویان بین المللی می توانند در آن مشغول به کار شوند و درآمدی را کسب نمایند.

سوالاتتان را در خصوص کار دانشجویی در چین و یا مهاجرت می توانید با هلدینگ مهاجرتی رجبی در میان بگذارید.

برای مقایسه شرایط کار دانشجویی در کشورهای مختلف ، حتماً مقالات زیر را بخوانید ، محتوای مقالات کاملاً به روز است!

کارفرماهای محبوب دانشجویان در چین

کارفرماهای محبوب دانشجویان در چین کدامند و دانشجویان برای کار دانشجویی در چین با چه شرکت هایی فعالیت می کنند؟ با وجود جنگ تجاری که بین دو قدرت اقتصادی دنیا ، آمریکا و چین ، وجود دارد ، آمریکا سرمایه گذاری های زیادی را در چین رشد داشته است ؛ اکثر سرمایه گذاری ها به پروژه های انرژی سبز از جمله خودروهای الکتریکی متعلق است ، که شرکت تسلا یکی از بزرگترین سردمداران این گونه پروژه ها می باشد ؛ تسلا در شانگهای چین مشغول به فعالیت می باشد.

از دیگر شرکت های بزرگ شناخته شده که در چین فعالیت می کنند ، شامل اپل و مایکروسافت می باشند ، به طور کلی ، اگر به دنبال مشاغلی انگلیسی زبان باشید ، این گونه مشاغل را می توانید در شهرهایی چون پکن و شانگهای که به عنوان مراکز تجاری و صنعتی کشور چین به حساب می آیند ، بیابید ؛ بسیاری از شرکت های چند ملیتی دفتر مرکز آسیایی خود را در یکی از مناطق ساحل شرقی و همچنین هنک کنگ ، گرانگژو ، سنژن و تیانجین دارند و اکثر مهاجرین در شرکت های سرمایه گذاری خارجی مشغول به کار می شوند.

فرصت های شغلی در شرکت های چینی نیز در این کشور وجود دارد ، اما برای این مشاغل باید به زبان ماندارین آشنا بود ، از جمله کارفرماهای محبوب دانشجویان برای کار دانشجویی در چین ، می تواند هواوی ، لنوو و تنسنت باشد.

کارفرماهای محبوب دانشجویان در چین

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی

دانشجویان بین المللی برای داشتن کاری مناسب در حین تحصیل در داخل و یا خارج از دانشگاه می توانند از طرق مختلف اقدام نمایند ؛ به طور کلی ، نحوه پیدا کردن کار دانشجویی در چین می تواند از طریق مراجعه به موسسات کاریابی و یا سایت ها امکان پذیر باشد.

از جمله موسسات کاریابی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی
  • موسسه کاریابی گرون زندر: دفاتری در هر پنج قاره دارد و در زمینه موضوعات تکنولوژی ، مالی ، ارتباطات و همچنین صنعت محیط زیست مشغول به فعالیت می باشد.
  • موسسه کاریابی Genimi personal limited: از جمله نخستین شرکت های کاریابی در کشور چین است و بیش تر فعالیت این موسسه در زمینه های خدمات مالی ، املاک و مستغلات ، گاز و نفت و مواد شیمیایی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات و بهداشت و درمان می باشد.
  • موسسه کاریابی هادسون: در زمینه بازاریابی در شانگهای دارای اطلاعات مفیدی است.
  • موسسه کاریابی Monroe : بیش تر در خصوص کاریابی در رابطه با کالاهای مصرفی ، بهداشت ، فناوری و صنعتی و حرفه ای فعالیت می کند.
  • موسسه کاریابی EBAN: این موسسه شعباتی در هنگ کنگ و سنگاپور دارد و از جمله شرکت های کاریابی بزرگ در کشور چین می باشد.
  • موسسه کاریابی رابرت هاف: در خصوص کاریابی در مشاغل حسابدار مالی ، تحلیلگر مالی ، مدیر پروژه ، حسابرسی ، سیستم های مدیریت ، مدیر حسابدااری و تحلیلگر کسب و کار به فعالیت مشغول است.

Chinese cities / student work

شهرهای چین مناسب کار دانشجویی

شناخت شهرهایی از چین که مناسب کار و تحصیل می باشند برای متقاضیان تحصیل در کشور چین نیز متقاضیان کار دانشجویی در چین مهم است ؛ در حال حاضر ، شهرهایی چون پکن و شانگهای به دلایل مختلف مثل وجود فرصت های مناسب و بیش تر شغلی ، سطح رفاه اجتماعی و میانگین درآمدهای بالاتر و … از جمله مهم ترین شهرهای کشور چین برای کار هستند ، لذا این شهرهای چین مناسب کار  دانشجویی نیز می باشند.

شهرهای چین مناسب کار دانشجویی​

شانگهای چین

شانگهای چین به عنوان یک مرکز تجاری و سرمایه گذاری و بخش صنعتی پررونق چین ، از توسعه سریعی در معماری و فرهنگ برخوردار بوده است و مکانی مناسب برای کار دانشجویی در چین می باشد ؛ لذا دانشجویان بین المللی به راحتی با آن ارتباط برقرار می کنند ؛ لذا شانگهای از مکان های مناسب برای تحصیل و کار دانشجویی در چین می باشد.

همچنین ، شانگهای شهری با فرهنگ ها و غذاهای متفاوت است و سیستم حمل و نقل عمومی آن شامل مترو ، دوچرخه و تاکسی است.

پکن

پکن دارای هفت سایت میراث فرهنگی است و زندگی شهری آن شامل گزینه های متنوعی از آشپزی ، خرید و تفریح می باشد و یکی از کارآمدترین سیستم های متروی روی زمین را دارد ؛ این شهر یکی از گزینه های کار دانشجویی در چین می باشد.

شنزن

شنزن جای هیچ تعجبی نیست که شنزن ، خانه غول های فناوری از جمله هواوی ، لنوو و تنسنت ، را دره سیلیکن چین نامید ؛ با ثبت نام در یکی از دانشگاه های این شهر ، می توان در تکنولوژی اقتصاد یک شهر آینده نگر غوطه ور شد که حتی ممکن است پس از تحصیل در این شهر ماند ؛ لذا این شهر مناسب کار دانشجویی در چین است.

هانگژو

هانگژو یکی از هفت پایتخت باستانی کشور چین است و دارای زیرساخت های خوب و تولید ناخالص داخلی بالایی می باشد ؛ هانگژو چهارمین منطقه بزرگ شهری چین را تشکیل می دهد و این شهر پیوسته در حال پیشرفت و غنی از فرهنگ ، تاریخ و استعداد است ؛ ساکنین این شهر برای آموزش و معلمان احترام زیادی قائلند.

چنگدو

چنگدو شامل جاذبه های زیادی برای دانشجویان است ؛ چنگدو شهری به سرعت در حال رشد است ؛ کیفیت دانشگاه ها و برنامه ها در این شهر با بقیه کشور برابری می کند.

"اگر خواهان تحصیل در چین هستید ، اطلاعات ارائه شده در مقالات زیر همان مواردی است که به دنبال دانستنش هستید."

مزایای انجام کار دانشجویی

مزایای انجام کار دانشجویی در چین شامل چه مواردی است؟ کار دانشجویی در چین علاوه بر آن که می تواند هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور را تعدیل کند و از یک دانشجو ، شخصی توانمند و حرفه ای در زمینه ای کاری بسازد ، بر آینده شغلی دانشجو نیز موثر است.

علاوه بر این کشور چین دارای دانشگاه های معتبری است که می تواند آینده شغلی دانشجو را تضمین کند ؛ همچنین ، با کار دانشجویی می توان با فرهنگ و مردم کشور چین بهتر آشنا شد که این خود ، زمینه یادگیری زبان چینی را برای دانشجو مهیا می سازد.

سوالات پر تکرار کار دانشجویی در چین

دانشجویان بین‌المللی داشتن کار دانشجویی در چین نیاز به رعایت قوانین خاصی ندارند ؛ تنها قانون این است که کار ، به درس و کلاس های آن ها اسیبی وارد نکند و از نظر تحصیلی افت نکنند.

کار ها در چین قیمت ثابتی ندارند ، تدریس زبان انگلیسی در موسسات دولتی یا خصوصی بین 1400 تا 2200 دلار در ماه است ؛ اما برخی از موسسات خصوصی و مدارس بین‌المللی حقوقی در حدود 2800 – 4300 دلار در ماه حقوق می دهند.

حقوق مترجمی حدود 28 دلار در ساعت است و گارسون رستوران و هتل در چین نیز درآمدی در حدود 9 تا 10 دلار خواهد داشت ؛ اگر  طراح گرافیک هستید در حدود 51 دلار در ساعت در چین درآمد خواهید داشت.

اگر به دنبال کار به زبان انگلیسی هستید ، پکن و شانگهای را انتخاب کنید ، هنک کنگ ، گرانگژو ، سنژن و تیانجین هم دارای دفاتر مشاغل چند ملیتی هستند که می توانید به زبان انگلیسی کار کنید.

  •  موسسه کاریابی گرون زندر
  •  موسسه کاریابی Genimi personal limited
  •  موسسه کاریابی هادسون

کار دانشجویی علاوه بر اینکه هزینه های تحصیل و زندگی را برای شما تعدیل می کند ، باعث ساختن آینده شغلی شما می شود و همچنین می توانید با فرهنگ و مردم کشور چین بهتر آشنا شده که این خود ، زمینه یادگیری زبان چینی را برای شما فراهم خواهد کرد.

به طور معمول ، دانشجویان بین المللی جهت جبران هزینه های زندگی و تحصیل به سراغ کارهای پاره وقت می روند و از آن جا که کشور چین دارای اقتصادی قدرتمند است ، لذا مشاغل مختلفی را می توان در این کشور مناسب دانشجویان یافت ؛ برای راهنمایی های بیش تر در خصوص کار دانشجویی در چین و یا تحصیل در این کشور می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی از طریق دفاتر فعال تهران و شیراز در تماس باشید ، ضمناً می توانید با مطالعه مقاله مرجع مهاجرت به چین با تمامی راه هایی که می توان برای عزیمت و اقامت در چین متصور بود آشنا شوید ؛ راه هایی امن و قانونی که می توانید با در نظر گرفتن شرایط خود ، بهترین آن ها را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه