بورسیه های تحصیلی در کرواسی

بورسیه های تحصیلی در کرواسی فرصتی تکرار نشدنی در دوره تحصیلات شما بوده که با فراهم کردن تمام یا بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی ، راه را برای مطالعه و تحقیق در زمینه تحصیلی مورد علاقه در این کشور ، بدون دغدغه مالی هموار می کند.

دانشگاه های این کشور چندین بورسیه تحصیلی مختلف را در اختیار دانشجویان قرار داده که که برخی از آنها هزینه های تحصیل و زندگی را به طور کامل و برخی دیگر تا حدودی تامین می کنند ؛ اگر در مورد نحوه دریافت بورسیه های تحصیلی در کرواسی سوالی در ذهنتان دارید ، حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در تماس باشید.

سیستم آموزشی کرواسی مدتهاست که به عنوان یک آموزش قوی و رقابتی در نظر گرفته شده و مدارک ارائه شده از دانشگاه های این کشور دارای اعتبار بسیار زیادی در سراسر دنیا می باشد ؛ وزارت علوم و آموزش کرواسی بورسیه های تحصیلی متعددی را برای دانشجویان بین المللی و داخلی در نظر گرفته است.

همچنین در راه مهاجرت تحصیلی اطلاع از شرایط کلی تحصیل در این کشور خالی از لطف نیست ؛ از همین رو در کنار این مقاله مرور عنوان تحصیل در کرواسی را نیز توصیه می کنیم.

فهرست مطالب
بورسیه های تحصیلی در کرواسی

انواع بورسیه ها در کرواسی

به صورت کلی کرواسی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کشوری ارزان تر برای تحصیل و زندگی می باشد ؛ با این حال دریافت بورسیه های تحصیلی می تواند به شما در کاهش هزینه ها کمک کند ؛ از آنجایی که درخواست برای بورسیه های تحصیلی در این کشور رو به افزایش بوده در ادامه انواع بورسیه ها در کرواسی را بررسی می کنیم.

 بدون شک هنگام درخواست برای بهترین بورسیه های تحصیلی در کرواسی داشتن مشاوری با تجربه و آگاه می تواند کمک بسیار خوبی باشد و روند درخواست شما را تسریع بخشد ؛ از همین رو ما مشاورین و کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را با چندین سال سابقه درخشان معرفی می کنیم ؛ برای اطلاع از نحوه درخواست بورسیه و نحوه تحصیل در این کشور ، حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین این موسسه در تماس باشید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل ارزان و حتی رایگان در خارج از کشور با دریافت مشاوره های تخصصی از کارشناسان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بورسیه های دانشکده مدیریت و اقتصاد زاگرب

امروزه دانشکده مدیریت و اقتصاد زاگرب بهترین مکان برای تحصیل در زمینه تجارت یا مدیریت در کرواسی بوده و دانشجویان کارشناسی این دانشگاه واجد شرایط دریافت 28 بورسیه تحصیلی و دانشجویان کارشناسی ارشد واجد شرایط دریافت 12 بورسیه هستند ؛ اما متاسفانه تنها دانشجویانی از ایالات متحده آمریکا ، آمریکای جنوبی ، کانادا ، نیوزلند و استرالیا واجد شرایط درخواست این بورسیه از بورسیه های تحصیلی در کرواسی هستند.

بورسیه های دانشکده مدیریت و اقتصاد زاگرب در مقطع کارشناسی در دو نوع ارائه شده که اولی 2000 یورو در هر سال تحصیلی و دومی 1000 یورو در هر سال تحصیلی را ارائه می دهد ؛ جوایز تحصیلات تکمیلی نیز به همین دو دسته تقسیم می شوند ؛ دریافت کنندگان بورسیه در صورت داشتن میانگین نمرات 3.5 (معدل 15) یا بالاتر می توانند بیش از یک سال بورسیه تحصیلی دریافت کنند.

بورسیه های دانشکده مدیریت و اقتصاد زاگرب

بورسیه Erasmus Mundus

دریافت کنندگان بورسیه Erasmus Mundusمی توانند در طول دوره تحصیلی خود در چندین کشور اروپایی از جمله کرواسی تحصیل کنند ؛ این برنامه برای دانشجویان مقطع کارشناسی تعبیه دیده شده و متقاضی را لحاظ شهریه ، خوابگاه ، بیمه درمانی ، هزینه های اداری ، هزینه نصب ، هزینه های زندگی و غیره پشتیبانی می کند.

بورسیه تبادل اروپای مرکزی

بورسیه تبادل اروپای مرکزی برای مطالعات دانشگاهی در نظر گرفته شده و یک برنامه تبادلی معروف در اروپای مرکزی است ؛ دریافت کنندگان بورسیه از حمایت های اسکان ، بیمه درمانی ، حمایت از هزینه های اداری و کمک هزینه ماهانه برای کمک به پرداخت هزینه های زندگی برخوردار شده و همچنین میزان کمک هزینه از کشوری به کشور دیگر متفاوت است ؛ به صورت کلی بورسیه ها یا برنامه های تبادل بین سه تا ده ماه طول می کشد.

برای دریافت اطلاعات به روز در زمینه تحصیل در دانشگاه های کرواسی مقالات زیر را مطالعه نمایید.

بورسیه های برنامه های دوجانبه

بورسیه های برنامه های دوجانبه سالانه حدود 400 بورسیه تحصیلی را به دانشجویان سراسر دنیا ارائه می دهد ؛ این مورد از بورسیه های تحصیلی در کرواسی به اشکال مختلفی ارائه شده که چند مورد از مهم ترین این موارد را در ادامه بررسی می کنیم.

  • پرداخت یک ترم شهریه برای دانشجویان مشغول به مطالعه زبان کرواتی در خارج از کشور
  • پشتیبانی از دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال تحصیل در کرواسی
  • بورسیه تحصیلی حداکثر تا سه سال
  • پشتیبانی تحقیقاتی از داوطلبان فوق دکتری تا ده ماه
  • بودجه برای سفرهای تحقیقاتی دانشجویان به خارج از کشور

بورسیه های تحقیقاتی در کرواسی

وزارت علوم ، آموزش و ورزش ، بورسیه های تحقیقاتی در کرواسی را به نامزدهای شایسته ارائه داده و این بورسیه به دانشجویان کشورهای منتخب اجازه می دهد تا تحقیقات مشترک انجام دهند.

در حال حاضر حدود 200 پروژه تحقیقاتی در حال انجام بوده و بیشتر تحقیقات در زمینه های علوم فنی ، علوم طبیعی ، پزشکی و بیوتکنولوژی انجام می شود.

مدت اعتبار این بورسیه از بورسیه های تحصیلی در کرواسی تا دو سال بوده و دانشجویان کشورهایی مانند هند ، ایالات متحده ، مجارستان ، اسلوونی ، فرانسه ، آلمان و اتریش واجد شرایط درخواست هستند.

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی کرواسی

با توجه به نوع بورسیه تحصیلی که انتخاب شده ، شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی کرواسی متفاوت خواهد بود ؛ به صورت کلی میزان نمره در دوره قبلی و همچنین میزان تسلط به زبان دو مورد بسیار مهم هستند ؛ افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی این کشور را دارند ؛ باید ثابت کنند که دبیرستان خود را در مدارس و کالج معتبر به پایان رسانده انند.

علاوه بر این ، اگر دانشجو مایل به تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی باشد ، ابتدا باید مدرک لیسانس خود را از دانشگاهی معتبر دریافت کند ؛ از آنجایی که زبان تحصیل در بیشتر مقاطع و دانشگاه های این کشور کرواتی بوده ، دانشجویان آینده نگر باید قبل از ورود به این کشور زبان کرواسی را فرا گرفته و حدود یک سال در این کشور به به یادگیری و آموزش زبان اختصاص دهند.

دوره سن متقاضی
مقطع کارشناسی 25 سال
مقطع کارشناسی ارشد 35 سال
مقطع دکترا 45 سال

هر چند مهارت های زبانی و آموزش دوره قبلی برای ورود به دانشگاه های این کشور ضروری بوده اما دولت بورسیه های تحصیلی در کرواسی را در اختیار دانشجویان برجسته ای قرار داده که مایلند زمانی را به مطالعه و تحقیق اختصاص دهند ؛ از همین رو رقابت برای دریافت بورسیه های تحصیلی در کرواسی بسیار شدید بوده و دانشجویان باید انگیزه خود را برای دریافت این بورسیه ها نشان دهند ؛ به صورت کلی محدودیت سنی هر دوره به شرح زیر است:

بورسیه های لیسانس در کرواسی

بورسیه های لیسانس در کرواسی یکی از محبوب ترین موارد در بین بورسیه های تحصیلی این کشور بوده که هر ساله تعداد زیادی دانشجو از سراسر دنیا برای دریافت این بورسیه ها باهم رقات می کنند ؛ تعداد بورسیه های تحصیلی در کرواسی و در این مقطع نسبت یه دکترا و لیسانس کم تر بوده به همین دلیل دانشجویان باید بتوانند در بدو ورود مهارت های خود را به خوبی نشان داده تا بتوانند بورسیه مورد نظر خود را دریافت کنند.

بورسیه های لیسانس در کرواسی

نوع پوشش این بورسیه ها با توجه به نوع بورسیه و رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود ، از همین رو پیشنهاد می کنیم بورسیه های مختلف را مشاهده کرده و با توجه به شرایط خود برای مناسب ترین مورد درخواست دهید ؛ برخی از مهم ترین بورسیه های لیسانس شامل موارد زیر می شود.

  • بورسیه های بین المللی در مقطع کارشناسی

دانشگاه کوچ هر سال بورسیه های تحصیلی مبتنی بر شایستگی را به نامزدهای برجسته اعطا می کند ؛ به صورت کلی بورسیه های بین المللی در مقطع کارشناسی توانند برای 25٪ ، 50٪ ، 75٪ یا 100٪ شهریه سالانه در طول مدت برنامه پوشش دهد و این بورسیه شامل هیچ مزیت دیگری (مسکن ، هزینه های زندگی ، کتاب و غیره) نمی شود.

  • بورسیه سفیر بین المللی

بورسیه سفیر بین المللی برای دانشجویان سال اولی در مقطع کارشناسی تعبیه دیده شده و حداقل معدل لازم برای دریافت این بورسیه 2.50 (معدل 13) می باشد ؛ آخرین تاریخ پذیرش برای این بورسیه 15 فوریه بوده و ارزش آن نیز بین 3000 تا 16000 دلار است.

تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تیمی حرفه ای با سالها تجربه است که با در اختیار داشتن دانش ، تجربه و کلیه مجوز های لازم شما را از مسیرهای کاملا امن و قانونی به مقاصد مهاجرتی تان خواهد رساند.

مراجعین ما را در بخش ما تا حالا چیکار کردیم بیشتر خواهید شناخت و با تجارب آن ها آشنا خواهید شد.

کارشناسان ماهر ما در دفاتر فعال شیراز و تهران بصورت حضوری و غیر حضوری می توانند تمام پروسه مهاجرتی شما را پیگیری کرده و از دغدغه های شما در مسیر مهاجرت بکاهند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج شماره تماس به شما فرصت دریافت مشاوره رایگان داده می شود. 

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بورسیه های مقطع ارشد کرواسی

دومین مقطع از آموزش عالی این کشور فوق لیسانس بوده که قبولی آن از مقطع کارشناسی آسان تر می باشد ؛ تحصیل در دانشگاه در مقطع کارشناسی معمولاً سه تا چهار سال طول می کشد ؛ هر چند آموزش کارشناسی ارشد در این کشور نسبتا ارزان بوده اما شما می توانید با دریافت بورسیه های قطع ارشد کرواسی میزان هزینه های خود را به طرز چشم گیری کاهش دهید.

انواع مختلفی از بورسیه های تحصیلی در کرواسی برای این مقطع در دانشگاه های این کشور وجود داشته که معمولا به دانشجویان برجسته با نمرات بسیار بالا اهدا می شود ؛ برای آشنایی بیشتر با انواع بورسیه های ارشد در این کشور در ادامه با ما همراه باشید.

بورسیه حفاظت Billes

بورسیه حفاظت Billes توسط تر مارتا بیلز ، نهمین رئیس دانشگاه و اولین فارغ التحصیل که به عنوان رئیس دانشگاه مشغول به کار شد ، به منظور حمایت از دانشجویان کارشناسی ارشد ایجاد شد ؛ انتخاب متقاضی برای این بورسیه بر اساس حفاظت از محیط زیست از طریق کار و تجربه داوطلبانه خواهد بود که در مواد درخواست پذیرش نشان داده شده است ؛ همچنین میزان ارزش این بورسیه 5 جایزه 8000 دلاری (قابل پرداخت در سه ترم) می باشد.

بورسیه تحصیلی کارول استوارت هنر

بورسیه تحصیلی کارول استوارت هنر پاس کمک های کارول استوارت به کالج هنر از سال 1966 تا 2001 تأسیس شد ؛ این بورسیه حدود 3500 دلار ارزش داشته و بر اساس بالاترین میانگین نمرات تحصیلی اعطا شده و در دانشکده زبان و ادبیات ، دانشکده هنرهای زیبا و موسیقی ، گروه تاریخ ، گروه فلسفه و دانشکده انگلیسی اعطا می شود.

بورسیه H.A.Logan

بورسیه H.A.Logan به دانشجویان در برنامه های تکمیلی تمام وقت اهدا می شود ؛ دانشجویان برای این بورسیه بر اساس برتری در نمرات تحصیلی انتخاب شده و همچنین ارزش آن حدود 10000 دلار است.

بورسیه های دکترا در کرواسی

به صورت کلی دوره های دکترا در این کشور بهترین گزینه برای تحصیل رایگان بوده و بیشتر دانشگاه های کرواسی در کنار ارائه بورسیه های متنوع ، امکان تحصیل رایگان به زبان کرواتی را برای دانشجویان قرار داده اند ؛ از آنجایی که تعداد متقضیان این مدرک کم تر بوده شانس شما برای دریافت بورسیه های دکترا در کرواسی افزایش پیدا می کند ،

یکی دیگر از فرصت های بسیار درخشان هنگام مطالعه دکتری در این کشور کار حین تحصیل در دانشگاه ها بوده ، شما می توانید در دانشگاه های کرواسی به عنوان دستیار پژوهششی یا آموزشی مشغول به کار شده و از این طریق دستمزد خوبی دریافت کنید ؛ برای اطلاع از نحوه و شرایط کار حین تحصیل حتما با لمس عنوان کار در کرواسی این مقاله را مطالعه کنید.

بورسیه های دکترا در کرواسی

بورسیه تحقیقات تکمیلی Keele (PGR)

این مورد از بورسیه های تحصیلی در کرواسی تخفیف 20٪ از سال اول تحصیل تمام وقت ، یا معادل پاره وقت برای هزینه برنامه تحقیقات دکترا را به دانشجویان ارائه می کند ؛ برای دریافت بورسیه تحقیقات تکمیلی Keele (PGR) باید در این دانشگاه و یا هر دانشگاه معتبر دیگر دوره کارشناسی خود را تمام کرده باشید ؛ این جایزه معافیت 20 درصدی شهریه را اعمال کرده و فقط برای 12 ماه اول تمام وقت یا معادل پاره وقت دوره شما اعمال شده و برای هر سال دوره شما اعمال نمی شود.

بورسیه تحصیلی خانواده بارت

بورسیه تحصیلی خانواده بارت در سال 1986 توسط باب و فرانسین بارت و برای حمایت از برنامه‌های آموزشی ، محیط‌زیست ، اهداف بشردوستانه ، سلامت و هنر تاسیس شد ، دانشجویانی که وارد دوره دکتری تمام وقت در دانشکده مهندسی دانشکده فنی و مهندسی و علوم فیزیکی می شوند ، می توانند این بورسیه را برای تحقیقات خود را در مهندسی مواد غذایی پایدار دریافت کنند ؛ ارزش این بورسیه حداکثر 5 جایزه 20000 دلاری (قابل پرداخت در 3 ترم اول) می باشد.

پوشش دهی بورسیه های تحصیلی کرواسی در هزینه ها

بورسیه های تحصیلی در کرواسی شامل موارد متعددی شده و به صورت کلی پوشش دهی بورسیه های تحصیلی کرواسی در هزینه ها به نوع بورسیه بستگی داشته زیرا هر کدام از این بورسیه ها پوشش دهی متفاوتی دارند ؛ برخی از بورسیه های تحصیلی در این کشور تنها بخشی از هزینه تحصیل و برخی دیگر نیز تمامی هزینه های تحصیل و زندگی را پوشش می دهد ،

در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی ، هزینه زندگی در کرواسی بسیار کمتر بوده و دانشجویان برای پوشش هزینه های زندگی ماهانه خود به چیزی از 700 تا 1000 یورو در ماه نیاز دارند ؛ همچنین این هزینه می تواند با توجه به شهر و سبک زندگی تغییر کند.

برای مثال برخی از بوسیه های اعطا شده شامل غذا و اقامت ، کمک هزینه ماهیانه 1600 کونا و همچنین پوشش بیمه درمانی پایه و هزینه های دوره مقدماتی یک ساله زبان کرواتی می باشند ، کمک مالی (حمایت مالی ماهانه) برای پوشش هزینه های زندگی برای فرد متقاضی است و هیچ گونه کمک مالی یا معافیت ویزا برای همراهان خانواده یا افراد دیگر وجود ندارد.

سوالات پر تکرار بورسیه های تحصیلی در کرواسی

در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی ، هزینه زندگی در کرواسی بسیار کمتر بوده و دانشجویان برای پوشش هزینه های زندگی ماهانه خود به چیزی از 700 تا 1000 یورو در ماه نیاز دارند ؛ همچنین این هزینه می تواند با توجه به شهر و سبک زندگی تغییر کند.

به صورت کلی میزان نمره در دوره قبلی و همچنین میزان تسلط به زبان دو مورد بسیار مهم هستند ؛ افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی این کشور را دارند ؛ باید ثابت کنند که دبیرستان خود را در مدارس و کالج معتبر به پایان رسانده انند ، علاوه بر این ، اگر دانشجو مایل به تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی باشد ، ابتدا باید مدرک لیسانس خود را از دانشگاهی معتبر دریافت کند ؛ از آنجایی که زبان تحصیل در بیشتر مقاطع و دانشگاه های این کشور کرواتی بوده ، دانشجویان آینده نگر باید قبل از ورود به این کشور زبان کرواسی را فرا گرفته و حدود یک سال در این کشور به به یادگیری و آموزش زبان اختصاص دهند.

  • مقطع کارشناسی 25 سال
  • مقطع کارشناسی ارشد 35 سال
  • مقطع دکترا 45 سال

به صورت کلی دوره های دکترا در این کشور بهترین گزینه برای تحصیل رایگان بوده و بیشتر دانشگاه های کرواسی در کنار ارائه بورسیه های متنوع ، امکان تحصیل رایگان به زبان کرواتی را برای دانشجویان قرار داده اند ؛ از آنجایی که تعداد متقضیان این مدرک کم تر بوده شانس شما برای دریافت بورسیه های دکترا در کرواسی افزایش پیدا می کند.

بورسیه تحصیلی کارول استوارت هنر پاس کمک های کارول استوارت به کالج هنر از سال 1966 تا 2001 تأسیس شد ؛ این بورسیه حدود 3500 دلار ارزش داشته و بر اساس بالاترین میانگین نمرات تحصیلی اعطا شده و در دانشکده زبان و ادبیات ، دانشکده هنرهای زیبا و موسیقی ، گروه تاریخ ، گروه فلسفه و دانشکده انگلیسی اعطا می شود.

با دریافت بورسیه های تحصیلی در کرواسی می توانید آینده تحصیلی شغلی خود را متحول کرده و پس از پایان تحصییلات رایگان ، در سراسر دنیا برای خود شغل مورد نظرتان را به دست آورید ؛ برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد انواع روش های مهاجرت به این کشور حتما مقاله مهاجرت به کرواسی را مهاجرت کرده و یا با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی در دو شعبه معتبر تهران و شیراز همراه باشید ،

بورسیه تحصیلی در کشورهای محبوب با دانشگاه های معتبر جهانی چگونه اعطا می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه