بهترین دانشگاه های چک

بهترین دانشگاه های چک با سنت آکادمیک و قدمتی دیرینه شهرت جهانی را برای آموزش عالی این کشور به ارمغان آورده اند ، دانشگاه هایی مانند دانشگاه چارلز ، دانشگاه ماساریک و دانشگاه فنی استراوا هر کدام از بهترین موسسات در سطح بین المللی هستند.

اگر می‌خواهید در جایی باشید که معتبرترین دانشکده ‌های حقوق ، بازرگانی ،  پزشکی و دانشکده‌ های مهندسی هستند ، بهترین دانشگاه های چک را به صورت دقیق بررسی کنید ، با انتخاب دانشگاه های جمهوری چک می توانید مدرک کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا دکتری خود را در هر رشته ای که بخواهید دنبال کنید.

پراگ پایتخت جمهوری چک دارای سه دانشگاه است که در بین بهترین ‌های جهان قرار دارند و شما با انتخاب این شهر نه تنها دوره تحصیلی ایده آل بلکه زندگی در یکی از بهترین مقاصد تفریحی اروپا را تجربه می کنید ، در این عنوان به بهترین دانشگاه های چک خواهیم پرداخت و چنانچه علاقه مند به دریافت جزئیات تحصیل در چک و تحصیل در هر یک از مراکز علمی آن هستید ، با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید.

مشاورین ما در موسسه ضمن بررسی شرایط شما بهترین گزینه های ممکن را پیش رویتان قرار می دهند.

مقاله تحصیل در چک که پیشتر در همین سایت به شما ارائه داده شده می تواند اطلاعات مفید و به روزی در زمینه مهاجرت تحصیلی به چک را در اختیار شما قرار دهد ، روی لینک داده شده کلیک کرده و مقاله را بخوانید.

فهرست مطالب
بهترین دانشگاه های چک

روناک از همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ویدئو و پادکست حاضر را به شما ارائه داده تا شما با بهترین دانشگاه های چک بیشتر و بهتر آشنا شوید ، ویدئو را ببینید و پادکست را بشنوید و ذخیر کنید تا در زمان های مناسب تری هم بتوانید از آن استفاده نمایید ؛ مدت زمان این فایل ها دو دقیقه است.

پادکست بهترین دانشگاه های چک

پخش ویدیو

دانشگاه چارلز

اولویت اصلی دانشگاه چارلز ادامه ارتقای جایگاه معتبر خود به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی در سطج بین المللی است و برای دستیابی به این هدف به شدت بر فعالیت های پژوهشی متمرکز شده و توسط بودجه دولتی اداره می شود ، این دانشگاه که به عنوان برترین دانشگاه جمهوری چک شناخته می شود رتبه 288 را طبق آخرین رده بندی QS به دست آورده و طیف گسترده ای از علوم را در زمینه های علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی و پزشکی ارائه می دهد.

 با انتخاب این دانشگاه شما در کلیه رشته های تحصیلی به یکی از معتبرترین مدارک در سطح بین المللی خواهید رسید که موقعیت های شغلی و تحصیلی بی نظیری را برایتان به همراه خواهد داشت ، دانشگاه چارلز تلاش می کند تا دانشجویان را به تفکر انتقادی تشویق و آنها را راهنمایی کند تا از پتانسیل خود نهایت استفاده را برده و قادر به کار در مشاغل سخت شوند.

علاوه بر امکان تحصیل رایگان با انتخاب زبان چکی ، می توانید بیش از شصت برنامه را به زبان های خارجی عمدتا انگلیسی انتخاب کنید و فرصت تبادل میان سایر دانشگاه های اروپایی را داشته باشید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب ارزان ترین و معتبرترین دانشگاه های چک با توجه به علاقه مندی شما توسط مشاوران خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه ماساریک

دانشگاه ماساریک یکی از معتبرترین و موسسات آموزش عالی در اروپای مرکزی است که با بیش از 35000 دانشجو دومین دانشگاه بزرگ جمهوری چک شناخته می شود ، این دانشگاه با داشتن 10 دانشکده و 400 برنامه تحصیلی توانسته رتبه دوم را در میان بهترین دانشگاه های چک از آن خود کند و با آموزشی پژوهش محور ، تحقیقات خود را در سطح بین المللی گسترش دهد.

این دانشگاه که به عنوان یکی از مهم ترین مراکز تحصیلی در اروپای مرکزی شناخته می شود در رتبه 560 – 551 رده بندی QS قرار گرفته و مدارک تحصیلی را در طیف وسیعی از رشته های سنتی و همچنین رشته های تازه در حال ظهور ارائه می دهد.

دانشگاه ماساریک با تاکید فراوان بر همکاری بین المللی با دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی معتبر خارجی ، از تبادل مستمر دانش ، ایده ها و اطلاعات و همچنین محققان و دانشجویان در مقیاس جهانی حمایت می کند و فرصت های آموزشی و پژوهشی برابر را برای همه تضمین می کند.

رشته پزشکی این دانشگاه دارای محبوبیت زیادی میان دانشجویان بین المللی است و علاقه مندان برای رسیدن به پذیرش باید یک آزمون ورودی را پشت سر بگذارند ، ثبت نام این دانشگاه در ماه های آوریل و ژوئن انجام می شود و کارشناسان موسسه قادرند تا شما را به پذیرش در بهترین رشته های این دانشاه برسانند.

دانشگاه ماساریک​
دانشگاه پالاکی اولوموک

دانشگاه پالاکی اولوموک

از دیگر گزینه های ایده آل تحصیلی در میان بهترین دانشگاه های چک که کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به شما علاقه مندان توصیه می کنند ، دانشگاه پالاکی اولوموک می باشد ، این دانشگاه که در مقطع دکترا بسیار قوی عمل نموده ، دومین دانشگاه قدیمی جمهوری چک است و بیش از 840 برنامه تحصیلی را در هشت دانشکده ارائه می دهد.

متقاضیان این دانشگاه می توانند از برنامه های متنوع از الهیات ، آموزش ، تربیت بدنی ، علوم انسانی و اجتماعی گرفته تا هنر ، علوم طبیعی و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک را در دانشکده های این دانشگاه انتخاب کنند ، با انتخاب دانشگاه پالاکی اولوموک شما می توانید دوره ها و برنامه های تحصیلی را به زبان های خارجی و همچنین مدارک مشترک با همکاری سایر دانشگاه های بین المللی تجربه کنید.

 طبق آخرین رده بندی این دانشگاه رتبه 700 – 651 را در QS از آن خود نموده که موجب می شود تا همواره در میان بهترین های اروپا و جمهوری چک قرار بگیرد ؛ از نکات قابل توجه تحصیل در این دانشگاه شانس بالای یافتن کار در میان فارغ التحصیلان است  که می توانند در سطح بین المللی و اروپا به مشاغل قابل رقابت برسند.

با برخی از رشته های محبوب در برترین دانشگاه های چک در مقالات زیر آشنا شوید ، سایر رشته ها را با جستجو در سایت بیابید.

دانشگاه فنی چک  CTU

دانشگاه فنی چک CTU یک دانشگاه پیشرو در تحقیقات فنی با سنت طولانی است که در شهر زیبای پراگ واقع شده و قدیمی‌ترین دانشگاه فنی در اروپا به شمار می رود ، سنت دیرینه دانشگاه در زمینه علوم و مهندسی پیشرفته همراه با آموزش فنی با کیفیت بالا ، از کار بسیاری از شخصیت ‌های بزرگ از جمله فیزیکدان معروف کریستین داپلر ، شیمیدانان برجسته مانند ولادیمیر پریلوگ و مهندسان مشهوری مانند F. J. Gerstner بوده است.

در حال حاضر حدود 22000 دانشجو ( که بیش از 3000 نفر آنها بین المللی هستند ) در هشت دانشکده و پنج موسسه مرتبط با این دانشگاه ثبت نام کرده اند و در 132 برنامه تحصیلی معتبر کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا با 482 رشته مختلف به تحصیل مشغول هستند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که این دانشگاه دارای پیوندهای قوی با شرکت های صنعتی مهم مانند تویوتا ، اسکانسکا ، بوش ، زیمنس،  هانیول ، جنرال الکتریک و غیره دارد که همین امر موجب شده تا بسیاری از فارغ التحصیلان آن بتوانند پس از اتمام دوره تحصیل در این شرکت ها به کار مشغول شوند.

چنانچه به جدول رتبه بندی QS نگاهی داشته باشید نام این دانشگاه را در مقابل رتبه 378 خواهید یافت که در برخی از رتبه ها حتی در میان 200 مقصد برتر تحصیلی قرار گرفته است ، انتخاب زبان چکی می تواند تحصیل در این دانشگاه را برای شما رایگان سازد.

دانشگاه صنعتی برنو

دانشگاه صنعتی برنو که در رتبه بندی EECA در رتبه نوزدهم قرار دارد ، در ابتدا با رشته عمران کار خود را آغاز نمود و توانست به تدریج به یک موسسه بزرگ دانشگاهی تبدیل و بیش از دو هزار دانشجو را در هشت دانشکده آموزش دهد ، برای حمایت از بین المللی شدن ، این دانشگاه در پروژه های اتحادیه اروپا مانند اراسموس ، تمپوس ، لئوناردو و غیره شرکت می کند و مجموعه ای از برنامه ها را از مقطع کارشناسی تا دکترا به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

هم اکنون این دانشگاه در میان 700 مقصد برتر تحصیلی قرار گرفته و رشته مهندسی مکانیک نیز از رشته های شاخص این مرکز علمی به شمار می رود ، شهر برنو میزبان این دانشگاه نیز یکی از اصلی ترین شهرهای دانشجویی جمهوری چک شناخته می شود و شما در میان قشر قابل توجهی از دانشجویان خارجی ساکن خواهید شد که تجربه شیرین و منحصر بفردی است.

دانشگاه صنعتی برنو به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های چک در میان کلیه مراکز اروپایی نیز این دانشگاه در میان 300 گزینه برتر قرار گرفته و شما با انتخاب آن می توانید دیگر کشورهای مطرح اروپایی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید.

دانشگاه صنعتی برنو​

دانشگاه علوم زیستی پراگ

دانشگاه علوم زیستی پراگ بیش از 60 برنامه مختلف را به زبان انگلیسی آموزش می دهد که تقریبا 15 مورد از آنها در مقطع کارشناسی و 45 مورد در مقطع کارشناسی ارشد می باشند ، دانشجویان علاقه مند به علوم کشاورزی می توانند در این دانشگاه به تحصیل در گرایش های مختلف مشغول شوند و در مزرعه های دانشگاه که شامل تمامی امکانات موردنیاز از جمله باغ ، کارخانه چوب بری ، استخر پرورش ماهی و امکانات آموزشی است به فردی متخصص تبدیل شوند.

رتبه پنجم بهترین دانشگاه های چک به این دانشگاه اختصاص دارد و رشته کشاورزی آن در رتبه 209 دانشگاه های جهان قرار گرفته است ، سالانه بیش از دو هزار دانشجو در این دانشگاه به تحصیل مشغول می شوند که در حدود 380 نفر از آنها دانشجویان بین المللی هستند و مهاجرت به چک را به عنوان یکی از برترین گزینه ها در زمینه تحصیل انتخاب کرده اند.

دانشگاه فنی استراوا​

دانشگاه فنی استراوا

یکی از مراکز علمی دولتی در کشور چک که با سنت طولانی ، آموزش مهندسی را به علاقه مندان داخلی و خارجی ارائه می دهد ، دانشگاه فنی استراوا می باشد ، تحصیل در این دانشگاه با تاکید بر آموزش های عملی صورت گرفته و در عین حال مشکلات واقعی صنایع پیشرفته امروزی با استفاده از جدیدترین نرم افزارها و ابزارها آموزش داده می شود.

در بسیاری از رشته ها نیمی از آموزش از طریق آموزش های عملی تکمیل می شود تا فارغ التحصیلان بتوانند باتجربه کافی به دنیای کار وارد شوند ، عنوان چهارمین بهترین دانشگاه چک به این دانشگاه داده شده و شما از میان 150 رشته مختلف فنی و اقتصاد حق انتخاب خواهید داشت.

دانشگاه فنی استراوا یکی از مراکز اصلی ارائه دهنده بورسیه های تحصیلی مختلف به دانشجویان بین المللی است و شما می توانید تمامی امکانات رفاهی اعم از خوابگاه و وعده های غذایی را توسط دانشگاه دریافت کنید و در این زمینه هیچ گونه نگرانی و دغدغه ای نداشته باشید.

دانشگاه شیمی و فناوری پراگ

قدمت تحصیل در رشته شیمی را می توان با دانشگاه شیمی و فناوری پراگ یکسان دانست که در ابتدا کار خود را با نظارت دانشگاه فنی پراگ آغاز نمود که هم اکنون توانسته به یکی از موثرترین مراکز تحقیقات علوم شیمی در این جمهوری تبدیل شود ، چنانچه تمایل دارید به یک حرفه و شغل خوب در زمینه شیمی در کشورهای مطرح جهان برسید ، تحصیل در دانشگاه شیمی و فناوری پراگ را انتخاب کنید.

این دانشگاه از مجهزترین تجهیزات علم شیمی استفاده کرده و سالانه بیش از 2500 دانشجو را آموزش می دهد ، از نکات قابل توجه در این دانشگاه دوره تحصیلی ده ماهه است که موجب شده بتوان مقطع دکترا در سه سال به پایان رساند ، هم چنین دانشگاه شیمی و فناوری پراگ از گزینه های مقرون به صرفه در زمینه شهریه تحصیلی است و اگر بتوانید به زبان چکی مسلط شوید شامل تخفیف در شهریه نیز خواهید بود.

دانشگاه پاردوبیس

یک دانشگاه دولتی با تخصص گسترده که در آن می توانید دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه های مختلف مطالعه کنید : شیمی ، مهندسی حمل و نقل ، فناوری اطلاعات ، پرستاری و مراقبت های بهداشتی ، اقتصاد و مدیریت ، هنر و فلسفه و بازسازی هنرهای زیبا.

دانشگاه پاردوبیس از آن جهت در میان بهترین دانشگاه های چک قرار گرفته که در آموزش عالی این کشور به صورت جهانی عمل نموده و در حال حاضر تقریباً 7500 دانشجو در سه مقطع تحصیلی یعنی لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا در رشته های مختلف آن به تحصیل مشغولند ، چنانچه بخواهیم این دانشگاه را برای دانشجویان بین المللی تعریف کنیم باید بگوییم دانشگاه پاردوبیس در موارد زیر خوب است:

  • ارائه برنامه های آموزشی با کیفیت و منحصر به فرد
  • حمایت از دانش آموزان با استعداد و ممتاز
  • ایجاد فرصت برای مشارکت دانش آموزان در فعالیت ها و پروژه های تحقیقاتی
  • کمک به رشد حرفه ای افراد از طریق ارتقاء دانش ، مهارت ها و شایستگی ها
دانشگاه پاردوبیس​

دانشگاه توماس باتا

در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS دانشگاه توماس باتا در رتبه 1001  قرار گرفته که امکان تحصیل در علوم انسانی ، علوم طبیعی ، فناوری و هنر را به دانشجویان ارائه می دهد و در میان بهترین دانشگاه های چک به متقاضیان بین المللی توصیه می شود.

هر سال صدها دانشجو از اروپا ، آمریکا ، آسیا و آفریقا در این دانشگاه تحصیل می کنند که به آنان قرصت داده می شود تا بتوانند بخشی از تحصیلات خود را در برخی از دانشگاه های شریک دانشگاه توماس باتا در سراسر جهان بگذرانند زیرا این دانشگاه تاکید زیادی بر بین المللی شدن دارد.

سوالات پر تکرار بهترین دانشگاه های چک

این دانشگاه که به عنوان برترین دانشگاه جمهوری چک شناخته می شود رتبه 288 را طبق آخرین رده بندی QS به دست آورده و طیف گسترده ای از علوم را در زمینه های علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی و پزشکی ارائه می دهد.

این دانشگاه که به عنوان یکی از مهم ترین مراکز تحصیلی در اروپای مرکزی شناخته می شود در رتبه 560 – 551 رده بندی QS قرار گرفته و مدارک تحصیلی را در طیف وسیعی از رشته های سنتی و همچنین رشته های تازه در حال ظهور ارائه می دهد.

دانشگاه صنعتی برنو که به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های چک در میان کلیه مراکز اروپایی نیز این دانشگاه در میان 300 گزینه برتر قرار گرفته و شما با انتخاب آن می توانید دیگر کشورهای مطرح اروپایی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید.

دانشگاه چارلز که امکان تحصیل رایگان با انتخاب زبان چکی را هم دارد و می توانید بیش از شصت برنامه را به زبان های خارجی عمدتا انگلیسی را انتخاب کنید و فرصت تبادل میان سایر دانشگاه های اروپایی را نیز داشته باشید.

شرایط پذیرش و تحصیل در هر یک از بهترین دانشگاه های چک با دیگری متفاوت است و نمی توان تمامی آنها را در کلیه رشته های دانشگاهی مناسب دانست ، از این رو جهت اطلاع از بهترین مقصد تحصیلی در جمهوری چک متناسب با رشته مورد علاقه تان ، با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی از طریق دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید تا به بهترین گزینه ممکن برسید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به چک را نیز بخوانید تا روش های امن و قانونی مهاجرت به این کشور به جز روش تحصیل هم آشنا شوید.

در مقالات زیر بهترین دانشگاه های برخی دیگر از کشور های اروپایی را معرفی کرده ایم ، مقالات را بخوانید و شرایط دانشگاه ها را با هم مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه