بیمه دانشجویی در چک

بیمه دانشجویی در چک در طول تحصیل دانشجو در جمهوری چک می‌تواند درمانهای ضروری پزشکی را در صورت بیماری و حوادث پوشش دهد و امکان استفاده از بیمه دانشجویی در چک برای دانشجویان بین‌المللی ، کارآموزان خارجی و دانشجویان دکترا ، فوق دکترا و پژوهشگران خارجی فراهم است.

دانشجو با داشتن بیمه دانشجویی در طی تحصیل در دانشگاه های چک می‌تواند هزینه‌های پزشکی را بکاهد ؛ در این مقاله سعی شده تا بیمه دانشجویی در چک بطور کامل بررسی شود.

 همچنین سوالاتتان را در خصوص بیمه دانشجویی در چک می‌توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در میان بگذارید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل در چک را در کنار این محتوا بخوانید و با تمام جزئیات سیستم آموزشی این کشور ، هزینه ها و بورسیه ها آشنا شوید.

همچنین ، گواهی بیمه سلامت برای تمدید ویزای دانشجو مورد نیاز است و لازم است که حداقل دوره تمدید ویزای دانشجو را تحت پوشش قرار دهد ؛ لذا ، مدت تمدید ویزای شخص بستگی به دوره ای که برای آن بیمه شده ، خواهد داشت.

فهرست مطالب
بیمه دانشجویی در چک

اگر به دنبال دریافت اطلاعات کامل در خصوص بیمه دانشجویی در چک هستید می توانید علاوه بر مطالعه مقاله ، ویدئو و پادکست ارائه شده در این بخش را نیز ببینید و بشنوید ، همکار ما روناک در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مطالب مهمی را در این خصوص شرح داده است.

پادکست بیمه دانشجویی در چک​

انواع بیمه دانشجویی در چک

مراقبت های پزشکی در جمهوری چک در سطح حرفه ای است ؛ همچنین ، مراقبت های بهداشتی در این کشور توسط مراکز پزشکی دولتی و خصوصی ارائه می شود و به طور کلی ،  هر خارجی که می خواهد در جمهوری چک بماند می بایست بیمه درمانی داشته و هزینه های مربوط به آن را بپردازد.

سیستم بیمه سلامت عمومی چک مبتنی بر مشارکت اجباری بیمه شدگان است و اکثر مراکز درمانی برای تامین و پرداخت هزینه های خدمات درمانی با یک شرکت بیمه قرارداد دارند و بر طبق قانون ، فقط خدمات ضروری را مشروط به تسویه مازاد به بیماران بیمه شده ارائه می دهند.

انواع بیمه دانشجویی در چک کدامست؟ سیستم مراقبتهای بهداشتی و بیمه دانشجویی در چک به بخشهای دولتی و خصوصی تقسیم می‌شود که هر دو جامع و با کیفیت هستند ؛ اما بسته به نیاز ممکن است یکی را بر دیگری ترجیح داد.

بر اساس قانون مربوط به اقامت اتباع خارجی در خاک جمهوری چک که در تاریخ 1 ژانویه 2010 مشخص شد ، هر تبعه خارجی که در این کشور اقامت دارد و دارای ویزای 90 روزه و همچنین اجازه اقامت طولانی مدت باشد ، موظف به داشتن بیمه درمانی جامع است که توسط شرکتهای معتبر بیمه در چک صادر می‌شود و همانگونه که اشاره شد ، لازمست تا بیمه تمام مدت زمان اقامت شخص در چک را تحت پوشش قرار دهد.

لذا نداشتن بیمه‌ای مناسب به منزله عدم دریافت ویزای طولانی‌مدت و نیز مجوز اقامت دائم کشور چک می‌باشد ؛ بنابراین شخص موظف به داشتن بیمه سلامت جامع است.

بنابراین زمانیکه نیاز به تمدید اجازه اقامت خود در چک داشته باشید ، لازمست تا مجموعه کاملی از مدارک را ارائه دهید که از جمله این مدارک بیمه پزشکی جامع چک با پوشش کامل 1500000 کرون (60000 یورو) می‌باشد.

به هر حال اگر قصد دارید برای مدتی طولانی در جمهوری چک بمانید ، توصیه می‌کنیم که در طرح بیمه سلامت عمومی یا یک طرح بیمه درمانی خصوصی بین‌المللی ثبت نام کنید تا از پوشش جامع برخوردار شوید ؛ چرا که بیمه درمانی چک چه به واسطه یک تامین کننده ی بیمه بهداشت عمومی و یا خصوصی ، اجباری می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته مورد علاقه تان در برترین دانشگاه های چک با دریافت مشاوره از کارشناسان آگاه هلدینگ مهاجرتی رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

چه کسانی باید بیمه سلامت عمومی داشته باشند؟

چه کسانی باید بیمه سلامت عمومی داشته باشند؟ آیا دانشجویان مشغول به کار در کشور چک نیز شامل بیمه می شوند؟

  • همسر یا فرزندی که برای بیمه درمانی در جمهوری چک ثبت نام کرده اند.
  • اتباع خارجی با اقامت دائم
  • شهروندان اتحادیه اروپا که پرداخت کننده فردی هستند.
  • شهروندان چک
  • استخدام شده ها در چک
  • افراد خوداشتغال اتباع کشورهای ثالث
  • افراد بالای 26 سال در حال تحصیل در مقطع دکتری ، کودکان تا 26 سال ، زنان باردار ، افراد بازنشسته، افراد بیکار و پناهندگان

خدمات بیمه سلامت عمومی در جمهوری چک شامل خدمات دندانپزشکی اورژانسی ، مراقبت های بهداشتی ، انتقال به بیمارستان ، خدمات اورژانسی و نجات و تشخیص و معالجه می باشد.

خدمات بهداشتی خصوصی

خدمات بهداشتی خصوصی و درمان در بیمارستان های خصوصی در جمهوری چک عالی اما گران است ؛ همچنین ، پزشکان بسیار ماهر و با تجربه هستند ؛ حتی تعداد کارکنان انگلیسی زبان در بیمارستان های خصوصی بیش تر است.

علاوه بر این ، می توان زمان انتظار بسیار کوتاه تر و رویکرد خدمات محور را در برخورد با بیماران در این بیمارستان ها انتظار داشت ؛ لذا اگر تحت پوشش یک برنامه بهداشتی خصوصی بین المللی هستید باید برای پذیرش صورتحساب های پزشکی گران‌ تر آماده باشید.

دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا یا EEA و سوئیس

اگر دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا یا EEA و سوئیس ، دارای یک بیمه درمانی معتبر در کشور خود باشند ، لازمست تا برای کارت بیمه درمانی اتحادیه اروپا (EHIC) درخواست دهند ؛ این کارت به دانشجو امکان می دهد تا در طول اقامت موقت در هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا ، ایسلند ، لیختن اشتاین ، نروژ و سوئیس ، تحت شرایط مشابه و با هزینه ای مشابه با افراد بیمه شده در آن کشورها ، به مراقبت های بهداشتی ضروری پزشکی و ارائه شده توسط دولت دسترسی داشته باشید.

کارت ها توسط ارائه دهنده بیمه سلامت ملی صادر می شوند ؛ اما دقت کنید که کارت سلامت EHIC جایگزینی برای بیمه مسافرتی نخواهد بود و هیچ گونه مراقبت های بهداشتی خصوصی یا هزینه هایی مانند پرواز برگشت به کشور خود و یا اموال گم شده یا دزدیده شده را تحت پوشش قرار نخواهد داد.

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی چک​

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی چک

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی چک در چیست؟ بیمه مسافرتی پزشکی برای شهروندان بوسنی و هرزگوین ، کرواسی ، کوبا ، ژاپن ، مقدونیه ، مونته نگرو ، ترکیه ، جمهوری تونس و صربستان الزامی نیست ؛ همین استثنائات برای متقاضیان برنامه اراسموس موندوس ، برنامه بورس تحصیلی فولبرایت ، خدمات داوطلبانه اروپایی برنامه جوانان اتحادیه اروپا و همچنین دارندگان کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) که توسط یک کشور عضو اتحادیه اروپا صادر شده و کارت GHIC اعمال می شود.

بیمه مسافرتی

بطور کلی ، در صورتیکه بخواهید به جمهوری چک سفر کنید ، به بیمه مسافرتی اروپا نیاز خواهید داشت ؛ اتباع خارج از منطقه شینگن باید پیش از اقامت خود درخواست ویزا دهند و برای دریافت ویزا به بیمه مسافرتی نیاز خواهند داشت ؛ لذا متقاضیان به عنوان بخشی از درخواست ویزای خود ، باید ثابت کنید که بیمه نامه مسافرتی برای جمهوری چک دارند.

اما حتی اگر برای سفر به جمهوری چک نیازی به ویزا ندارید ، بهتر است از بیمه بودن خود مطمئن شوید ؛ با بیمه مسافرتی برای جمهوری چک می‌توان با خیال راحت سفر کرد و این بیمه در تمام طی سفر به چک از شما محافظت می کند ؛ بیمه مسافرتی می بایست دارای دو شرط خاص باشد:

  • بازگشت در صورت تصادف جدی یا مرگ
  • پوشش هزینه های پزشکی با حداقل 30000 یورو

شما می‌بایست بیمه پزشکی مسافرتی خود را در محدوده مراقبت های بهداشتی جامع مطابق با قانون اقامت اتباع خارجی منحصراً با شرکت Pojišťovna VZP, a.s منعقد نمایید ، این در حالی است که برای اقامت بیش از 90 روزه دانشجویان بین المللی و بیمه درمانی جامع ، سقف حداقل پوشش 60000 یورو می باشد و بیمه باید برای کل مدت اقامت خریداری شود.

نام شرکت های بیمه در چک

نام شرکت های معتبر بیمه در چک کدام است؟ در جمهوری چک شرکت های بیمه زیادی مشغول به فعالیت هستند و بیمه می بایست با ارائه دهنده بیمه ای که به طور خاص برای ارائه بیمه‌ در جمهوری چک مورد تایید قرار گرفته ، قرارداد داشته باشد ؛ چندین شرکت بیمه در چک انواعی مناسبی از بیمه ها را ارائه می دهند که به طور خاص برای دانشجویان بین المللی طراحی شده اند ؛ همچنین متقاضی می تواند به صورت آنلاین برای بیمه درمانی اقدام نماید و مدارک مورد نیاز را از هر کجای دنیا ارسال نماید.

نام شرکت های بیمه در چک

برخی از شرکت ها به دانشجویان 17 تا 26 ساله تخفیف ارائه می دهند که برخی از آن ها شامل موارد زیر می باشند:

  • Slavia
  • Maxima
  • UNIQA
  • VZP
  • ERGO
  • SWISSCARE

همچنین ، برخی از شرکت های معتبر چک که بیمه جامع سلامت را می توان با آن شرکت های بیمه منعقد نمود به شرح زیر خواهند بود:

  • Maxima
  • Ergo
  • Slavia
  • PVZP
  • Uniqa
  • AXA
  • VZP
  • ALLIANZ

اگر علاقه مند تحصیل در دانشگاه های چک هستید ، اطلاعات مقالات زیر می تواند کمک بزرگی باشد.

شرکت بیمه اسلاویا

شرکت بیمه اسلاویا اتباع خارجی را برای مراقبت های بهداشتی ضروری و فوری در جمهوری چک بیمه می کند و این بیمه درمانی در جمهوری چک در تمام بیمارستان های اصلی به رسمیت شناخته می شود و نیز شرایط ویزا را در رابطه با اقامت اتباع خارجی در جمهوری چک دارد ؛ همچنین ، این شرکت برای سفرهای کاری و تفریحی بیمه با قیمت های اقتصادی ارائه می دهد.

پوشش بیمه درمانی شرکت بیمه اسلاویا برای خارجی ها توسط پلیس خارجیان جمهوری چک به رسمیت شناخته شده است واگر داوطلب شرکت بیمه اسلاویا باشید ، مواردی چون مراقبت های سرپایی ، درمان در بیمارستان و درمان های فوری دندانپزشکی تحت پوشش قرار خواهند گرفت ، از مزایای شرکت بیمه اسلاویا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در زمان مراجعه به بیمارستان طرف قرارداد ، تنها کافیست بیمه را ارائه دهید و بدون پرداخت نقدی مورد معاینه قرار گیرید.
  • بیمارستان های طرف قرارداد که شامل بیمارستان های دانشگاهی نیز می‌شوند ، مراقبت های پزشکی را در سطح بسیار بالایی ارائه می دهند و هزینه های مراقبت های پزشکی حاد و فوری را در محدوده شرایط و ضوابط بیمه به طور مستقیم از شرکت بیمه اسلاویا دریافت می نمایند.
  • این بیمه با پرداخت بیمه بالا (2200000 CZK) ارائه می شود.

اطلاعات بیش تر در خصوص بیمه دانشجویی در چک را از طریق ارتباط با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی دنبال کنید.

شرایط بیمه مورد تایید اداره مهاجرت چک

شرایط بیمه مورد تایید اداره مهاجرت چک چه مواردی هستند؟ شرایط دریافت ویزای چک برای تحصیل در این کشور بسته به ملیت می تواند متفاوت باشد.

لذا ، دانشجویان اتحادیه اروپا و سوئیس نیاز به ویزا ندارند ؛ اما به طور کلی ، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا می بایست برای تحصیل در این کشور ویزا دریافت نمایند و از آن جا که دانشجویان حداقل برای یک ترم در چک خواهند ماند (بیش از 90 روز) لازمست تا برای ویزای بلند مدت جمهوری چک اقدام کنند که از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کشور چک بیمه درمانی معتبر بین المللی خواهد بود.

افرادی که برای اقامت در چک نیاز به ویزا دارند باید بیمه درمانی را در نظر بگیرند که شرایط زیر را برآورده سازد:

  • باید بیمه درمانی جامع ارائه دهد.
  • سطح پوشش باید حداقل 60000 یورو باشد.
  • این پوشش باید توسط یک بیمه درمانی تایید شده ی کشور چک ارائه شود.
  • از هر کسی که بیمه خود را خریداری می کنید باید یک نماینده رسمی ثبت شده در بانک ملی چک (Czech National Bank) باشد.
  • طبق قوانین مهاجرت چک ، بیمه درمانی باید دارای مهر فیزیکی نماینده بر روی قرارداد و رسید پرداخت باشد.

مدت ویزا بستگی به مدت زمان بیمه درمانی دارد و نوزادان 3 روز اول تحت پوشش بیمه مادران هستند و پس از آن باید بیمه خود را داشته باشند.

شرایط بیمه مورد تایید اداره مهاجرت چک

تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها در چک

تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه های در چک چگونه است؟ بیمه سلامت عمومی بیمه ای اجباری است که خدمات درمانی بیمه شده را به طور کامل تحت پوشش قرار می دهد ؛ هزینه مربوط به بیمه سلامت همگانی برای خوداشتغالی و شاغلین به میزان درآمد بستگی دارد و برای دیگر پرداخت کنندگان فردی ممکن است ثابت باشد.

همچنین ، سیستم تامین اجتماعی کشور چک ، بیمه مراقبت های بهداشتی ، بازنشستگی  و بیمه اشتغال را تحت پوشش قرار می دهد.

افراد بیمه شده قیمت بیمه درمانی VZP در سال 2022
پرداخت کنندگان فردی 2187 CZK
کارمند 2187 CZK
دارندگان مجوز تجارت 2627 CZK

علاوه بر این ، شرکت های بیمه سلامت چک به صورت خودکار کارت های EHIC را صادر می کنند و دارندگان کارت EHIC می توانند در سایر کشورهای اتحادیه اروپا به طور رایگان و یا با هزینه ای پایین خدمات درمان پزشکی را دریافت کنند.

نوزادان دارای بیمه سلامت عمومی ، تحت بیمه والدین خود ، بیمه همگانی دریافت می کنند ؛ این بیمه توسط دولت پرداخت می شود ؛ لذا یکی از والدین باید گواهی تولد را به شرکت بیمه برده و نوزاد را ثبت کند (شهروندان ایالات متحده با اقامت طولانی مدت مستثنی هستند.)

بیمه سلامت عمومی بسته به شرکت تقریباً در همه بیمارستان ها پذیرفته می شود وVZP  رایج ترین بیمه سلامت عمومی در جمهوری چک می باشد.

طرح های بیمه سلامت تجاری

طرح های بیمه سلامت تجاری تمام هزینه های معاینه پزشکی از جمله مشکلات حاد سلامت و برآورده کردن شرایط لازم برای ویزای چک و اقامت موقت را پوشش می‌ دهد ؛ دو نوع بیمه درمانی تجاری وجود دارد.

مراقبت های فوری که فقط موارد اضطراری را پوشش می دهد ؛ این نوع بیمه توسط سفارتخانه ها و دفاتر مهاجرت CZ  پذیرفته نمی شود ؛ اما بیمه جامع تمام درمان های پزشکی را تحت پوشش قرار می دهد و شرایط ویزای کشور چک را برآورده می سازد.

دارندگان بیمه سلامت تجاری باید قبل از مراجعه به پزشک با شرکت بیمه خود تماس بگیرند ، اما در صورتی که بیمه شده نیاز به مراجعه به پزشکی داشته باشد که شرکت بیمه با او قراردادی ندارد ، شرکت بیمه پزشک بیمه ای را که با وی  قرارداد بسته است ، اعزام می کند.

نام بیمه قیمت برای یک ماه جامع
بیمه ارزان چک AXA 550 CZK شروع از 1990 CZK

بیمه حوادث پزشکی پایه

در صورت نیاز به دریافت ویزای کوتاه مدت که بر اساس تور یا دعوت نامه از اشخاص حقیقی و یا حقوقی چک باشد ، به بیمه حوادث پزشکی پایه با پوشش کلی 1000000 کرون (40000 یورو) نیاز خواهد بود.

اگر از طریق کشورهای همسایه به جمهوری چک می روید ، علاوه بر برنامه شینگن ، به بیمه حوادث پایه نیاز خواهید داشت.

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرت رجبی در تلاشیم تا اطلاعات صحیح و به روز در خصوص انواع مهاجرت را در اختیار شما بگذاریم ، در ویدئو ارائه شده برخی تصاویر ویزاهای تحصیلی اخذ شده توسط موسسه رجبی را می بینید ، شما نیز می توانید با درج شماره تماس در باکس مشاوره رایگان قدم در راه مهاجرت قانونی بگذارید ، بررسی اولیه شرایط شما برای مهاجرت در موسسه رجبی رایگان است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت مشاوره رایگان با ثبت شماره تماس در فرم مشاوره!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار بیمه دانشجویی در چک

  • همسر یا فرزندی که برای بیمه درمانی در جمهوری چک ثبت نام کرده اند.
  • اتباع خارجی با اقامت دائم
  • شهروندان اتحادیه اروپا که پرداخت کننده فردی هستند.
  • شهروندان چک
  • استخدام شده ها در چک
  • افراد خوداشتغال اتباع کشورهای ثالث
  • افراد بالای 26 سال در حال تحصیل در مقطع دکتری ، کودکان تا 26 سال ، زنان باردار ، افراد بازنشسته، افراد بیکار و پناهندگان

بطور کلی ، در صورتیکه بخواهید به جمهوری چک سفر کنید ، به بیمه مسافرتی اروپا نیاز خواهید داشت. اما بر خلاف بیمه دانشجویی بیمه مسافرتی پزشکی برای شهروندان بوسنی و هرزگوین ، کرواسی ، کوبا ، ژاپن ، مقدونیه ، مونته نگرو ، ترکیه ، جمهوری تونس و صربستان الزامی نیست 

افرادی که برای اقامت در چک نیاز به ویزا دارند باید بیمه درمانی را در نظر بگیرند که شرایط زیر را برآورده سازد:

  • باید بیمه درمانی جامع ارائه دهد.
  • سطح پوشش باید حداقل 60000 یورو باشد.
  • این پوشش باید توسط یک بیمه درمانی تایید شده ی کشور چک ارائه شود.
  • از هر کسی که بیمه خود را خریداری می کنید باید یک نماینده رسمی ثبت شده در بانک ملی چک (Czech National Bank) باشد.
  • طبق قوانین مهاجرت چک ، بیمه درمانی باید دارای مهر فیزیکی نماینده بر روی قرارداد و رسید پرداخت باشد.

در صورت نیاز به دریافت ویزای کوتاه مدت که بر اساس تور یا دعوت نامه از اشخاص حقیقی و یا حقوقی چک باشد ، به بیمه حوادث پزشکی پایه با پوشش کلی 1000000 کرون (40000 یورو) نیاز خواهد بود.

طرح های بیمه دانشجویی در چک توسط شرکت های مختلف از جمله شرکت های خصوصی ارائه می شوند و دانشجو با توجه به نیازهای خود می تواند موردی را انتخاب نماید که در این صورت ، به طور قابل وجهی می تواند هزینه های درمان در چک را کاهش دهد ؛ اطلاعات بیش تر در خصوص بیمه دانشجویی در چک را می توانید از مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی دریافت نمایید ، توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به چک را بخوانید تا با تمام روش های امن و قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

شرایط بیمه دانشجویی در چک را با سایر کشور ها مقایسه کنید ، کدام کشور شرایط بهتری دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه